'Overmars zal ook het nat in de handen hebben, want het zal heel moeilijk zijn'

    'Overmars zal ook het nat in de handen hebben, want het zal heel moeilijk zijn'

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 08:18vr 07-12-2018 om 08:18

    Marc Overmars staat voor een pittige klus bij Ajax. De directeur spelersbeleid moet op zoek naar een waardige opvolger van Frenkie de Jong, die voor een recordtransfer naar Paris Saint-Germain staat. Valentijn Driessen is benieuwd.

    "Overmars zal handenwrijvend naar de bankrekening zitten staren", zegt Driessen in een video-interview met Telegraaf TV. "Maar hij zal ook het nat in de handen hebben, want hij moet een vervanger vinden voor Frenkie de Jong. Dat zal heel moeilijk zijn."

    De verslaggever van De Telegraaf ziet geen 'tweede Frenkie' rondlopen in Nederland. "Dit soort spelers zijn niet één-op-één te vervangen. Er loopt geen tweede Frenkie de Jong rond, waarvan je zegt: die is iets jonger, die pakken we en gaat hetzelfde leveren. Daarom zijn dit exceptionele talenten, die je uiteindelijk toch gaat missen."

    Volgens De Telegraaf hebben Ajax en PSG een akkoord bereikt over een transfersom van 75 miljoen euro. Omdat de 21-jarige middenvelder 52 keer in actie kwam voor de Amsterdammers, levert hij omgerekend 1,44 miljoen euro per gespeelde wedstrijd op.

    Lees ook: De Telegraaf: Frenkie de Jong kiest voor PSG, Ajax incasseert 75 miljoen euro

    Plaats een reactie

    Andre As +3024
    vrijdag 7 december 2018 om 08:20
    Er is geen tweede Frenkie de Jong. Maar er zijn wel minstens 10 miljoen Nederlanders met meer verstand van voetbal dan Driessen.

    Hij kent de spelregels niet eens. Kliko.
    Vind ik leuk
    Pimman +6033
    vrijdag 7 december 2018 om 08:24
    Is er nog Frenkienieuws vandaag?
    Vind ik leuk
    Andre As +3024
    vrijdag 7 december 2018 om 08:24
    Niet meer of minder dan anders.
    Vind ik leuk
    Josip Broz +519
    vrijdag 7 december 2018 om 13:03
    Met andere woorden de bankrekening groeit weer eens maar sportief zal het volgende seizoen alleen maar minder zijn...

    En wat als ze dit jaar geen kampioen worden, wat dan? Volgende seizoen zijn de kansen in ieder geval niet groter als ik het "nieuws"berichtje zo lees.
    Vind ik leuk
    Pimman +6033
    vrijdag 7 december 2018 om 08:32
    Er wordt wel weer een nieuwe speler uit de hoge hoed getoverd die Frenkie doet vergeten. Ik vind Frenkie héél goed maar in mijn ogen niet onvervangbaar..75 miljoen is natuurlijk super voor Ajax maar ik begrijp het niet. Daarentegen vind ik De Ligt veel waardevoller. Hij zal nu vrijwel zeker óók gaan voor denk ongeveer hetzelfde bedrag. Ajax zal zeker al een lijstje klaar hebben om in de winter al te gaan shoppen of sowieso al contacten te leggen voor de komende zomer.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20417
    vrijdag 7 december 2018 om 10:04
    Mss is de oplossing (vervanging) heel simpel en ligt ie gewoon gratis 'om de hoek.....':

    Daley Sinkgraven!

    (mits 100% fit natuurlijk).😉
    Vind ik leuk
    Pimman +6033
    vrijdag 7 december 2018 om 14:18
    Kan zomaar..afwachten hoe Daley de komende tijd gaat presteren ;)
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20417
    vrijdag 7 december 2018 om 15:26
    Idd, dat is ook nog een optie, Pimman!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:33
    Er staat volgend jaar gewoon een ander Ajax op het veld. Mits huiswerk goed gedaan, vast ook wel een goed elftal met kwaliteit. Met het geld van alle uitgaande transfers kan je toch echt 3 a 4 goede spelers vinden.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:38]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:40
    Het is alleen de vraag of zulke spelers naar de Eredivisie willen. Het niveau is toch om te huilen, er is kunstgras en qua salarissen zullen ze er niet op vooruit gaan. Vind maar eens spelers die bereid zijn dit alles op te geven voor een transfer naar Ajax. Misschien Jan Vertonghen als De Ligt vertrekt. Maar zoals ik de laatste weken het nieuws lees, word Doan naar Ajax geschreven. Daar ga je niet bepaald mee op vooruit.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:46
    Qua salaris is het nu ook niet slecht, maar of ze naar de eredivisie willen is zeker een vraag. Misschien wat verassingen uit zuid/midden Amerika. Ach ik laat mij verassen. Toch staat Ajax er nu internationaal goed op. Dus wie weet? :))
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:50
    Eens, de salarissen zijn voor Nederlandse begrippen fors! Ja wellicht een Zuid-Amerikaase verrassing, wie weet. Maar ik hoop toch op wat meer gevestigde namen, in plaats van gokjes. Spelers als Tadic, Vertonghen etc. Spelers die hun strepen al verdiend hebben. Daar hoop ik op. En inderdaad, de goede prestaties in de CL zouden het aantrekken van dat soort spelers kunnen vergemakkelijken. Laten we het hopen :)
    Vind ik leuk
    Pimman +6033
    vrijdag 7 december 2018 om 09:07
    Precies!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:13
    Yes! Lets hope so.
    Vind ik leuk
    Andre As +3024
    vrijdag 7 december 2018 om 09:25
    Waarom laat jij je verassen?
    Vind ik leuk
    FISH +248
    vrijdag 7 december 2018 om 09:35
    omdat hij niet gekuild wil worden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:36
    Er zit niks anders op. En verrassingen kunnen niet leuk zijn, maar toch soms ook zeker wel. Verassingen zijn spannend.
    Vind ik leuk
    Andre As +3024
    vrijdag 7 december 2018 om 08:50
    Deelname Champions League volgend seizoen mogelijk voor veel potentiële aankopen cruciaal.

    Mede daarom moet Ajax nu dus kampioen worden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:51
    Helemaal eens! Als je 2de eindigt en weer 3 voorrondes moet spelen, dan gaat dat spelers toch afschrikken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:34
    Speelt zeker een grote rol bij al gevestigde namen. Dus lets hope for the best daarin. Toch is er ook zeker cash.
    Vind ik leuk
    Pimman +6033
    vrijdag 7 december 2018 om 09:07
    Tadic en Blind kwamen toch uit vanuit de Premier League? Met geld kan je veel spelers warm maken..ze gaan ook voor veel geld naar de woestijn waar het niveau bedroevend is en er 20 mensen op de tribune zitten..
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4631
    vrijdag 7 december 2018 om 09:11
    Tsja.....'t is daar te warm voor
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:12
    Klopt, maar zoiets gaat je niet ieder seizoen lukken. Daarnaast zei ik ook dat wellicht Jan Vertonghen een optie is.
    Vind ik leuk
    Pimman +6033
    vrijdag 7 december 2018 om 09:14
    Tja het zal een hele klus worden maar Ajax zal gerust al lang op de achtergrond bezig zijn..ze weten al min of meer wie weggaan en financieel zit het nu meer dan goed.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1426
    vrijdag 7 december 2018 om 23:58
    Zet Blind maar gewoon op 6, zorg dat Tagliafico blijft en zet Wöber op de plek van Blind, Veltman komt er ook nog bij, en Sinkgraven is ook niets mis mee toch?
    Mocht De Ligt vertrekken dan is Magallan in januari al binnen gehaald.
    Ajax kan beter een goede spits aantrekken en hopen dat Onana nog blijft.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1897
    vrijdag 7 december 2018 om 09:27
    2 spelers die wisten wat ze te wachten stond omdat ze hier hebben gespeeld en dat niet erg vonden (o.a voetballen op plastic).
    De een op een dood spoor bij zijn club, de ander die zijn club steeds verder zag afglijden en waarschijnlijk geen trek had in nog een jaar degradatievoetbal

    Dat soort combinaties ga je niet veel vaker meer zien

    Vind ik leuk
    Pimman +6033
    vrijdag 7 december 2018 om 09:30
    Mee eens zal ook latig worden..maar als ze graag terug willen naar Nederland en toch bij een club op redelijk niveau met een uitstekend salaris dan zijn er wel meer die dat willen.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1897
    vrijdag 7 december 2018 om 09:31
    Noem er eens een paar die daar voor in aanmerking komen?
    Ik kan ze niet verzinnen.
    Vind ik leuk
    Pimman +6033
    vrijdag 7 december 2018 om 09:32
    Ik ook nu niet..maar wellicht een Aldeweireld of Vertonghen in de toekomst al acht ik die kans klein..maar ja van Blind en Tadic keken we ook op dus gewoon afwachten.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1897
    vrijdag 7 december 2018 om 09:39
    Die 2 zijn al te oud. Die vallen meer in de categorie terug komen voor het ronde cirkeltje.

    Blind en Tadic was verrassend al vond ik dat wat Blind betreft wel meevallen.
    Maar er was wel logica te ontdekken in hun beslissing waardoor het mogelijk werd.

    Andere spelers van die leeftijd die wel bereid zijn uit de PL te vertrekken missen 99 van de 100 keer welke band dan ook met de eredivisie.
    Die kijken dan waar ze moeten gaan voetballen en zien de velden en stadions van Emmen, VVV en Excelsior en tekenen 3 seconden later voor een subtopper in Spanje, Duitsland of Italie
    Vind ik leuk
    Julio-dvd +2350
    vrijdag 7 december 2018 om 09:44
    Amen! Wat een flapdrol is die Driessen
    Vind ik leuk
    Chebaisit +678
    vrijdag 7 december 2018 om 10:58
    Gelukkig hoor jij daar niet bij.
    Vind ik leuk
    Old Star +7344
    vrijdag 7 december 2018 om 08:23
    Dat zal ook niet makkelijk zijn.
    Vraag aan de Ajax volgers hier? Loopt er op de toekomst nog een exceptioneel talent die in zijn voetsporen kan treden?
    Vind ik leuk
    Pimman +6033
    vrijdag 7 december 2018 om 08:25
    Ryan Gravenberch
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:28
    Je bent me voor;)
    Vind ik leuk
    Pimman +6033
    vrijdag 7 december 2018 om 08:33
    Goed hè ;) 2 zielen 1 gedachte..
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:35
    Dat bedoel ik,
    Met mijn vrouw is het meestal 2 zielen 2 gedachtes en 1 discussie;)

    Maar zonder gekheid, ik denk als Eiting echt een kans gaat krijgen hij ook niet zo verkeerd is, al heeft hij natuurlijk wel minder potentie/kwaliteit als de Jong maar toch voor de ED en Ajax heeft hij voldoende kwaliteiten naar mijn mening.
    Vind ik leuk
    Pimman +6033
    vrijdag 7 december 2018 om 08:37
    Eiting is technisch begaafd maar nog erg week.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:41
    Ik denk ook niet dat hij gaat slagen bij Ajax.
    Vind ik leuk
    Pimman +6033
    vrijdag 7 december 2018 om 08:42
    De concurrentie is moordend..
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:48
    Dat betekend dat je op dit moment een goede club bent toch? ;-)
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1426
    zaterdag 8 december 2018 om 00:00
    Blind en Sinkgraven kunnen prima op zijn plek spelen.
    Vind ik leuk
    3Bier +10669
    vrijdag 7 december 2018 om 08:33
    En Unuvar, maar dat is nog even afwachten. Die is nog maar 15. Maar in potentie de beste van de hele opleiding.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27372
    vrijdag 7 december 2018 om 08:35
    Groot talent, maar wel erg jong.
    Vind ik leuk
    Pimman +6033
    vrijdag 7 december 2018 om 08:37
    Inderdaad nog te jong.
    Vind ik leuk
    rexxo +2058
    vrijdag 7 december 2018 om 08:39
    Zit Utrecht weer te azen op gratis jeugdspelers ophalen bij Ajax?😁😁

    Itt die anderen gaan ze Naci never nooit niet wegsturen.

    Ziyech, Nouri , Naci was de lijn.

    Helaas gaat hem dat nooit worden
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +436
    vrijdag 7 december 2018 om 08:40
    Lastig hoor. Is er een potentiele vervanger voor De Jong, is hij weer Te Jong.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:41
    Op dit moment weinig. In ieder geval niemand van de A1. Dat is toch een mindere lichting vind ik. Hooguit Bryan Brobbey, de spits.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4914
    vrijdag 7 december 2018 om 08:54
    Brobbey kan idd een topper worden, echt een beest maar hij doet me af en toe denken aan Brutil Hose.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:04
    Ik hink ook op die gedachten... Kan een topper worden, maar zie eerst nog maar eens door te breken. Sierhuis maakt het tegenwoordig ook niet meer waar terwijl hij in de jeugd aan de lopende band scoorde.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +630
    vrijdag 7 december 2018 om 08:26
    Natuurlijk is De Jong een fijne speler. Maar laten we niet doen of het huidige Ajax alleen functioneert mét De Jong. Geen speler in onvervangbaar.

    75 miljoen is een zak geld die Ajax niet kan, en mag weigeren. We hebben Eiting. Gaat helemaal goed komen.
    Vind ik leuk
    3Bier +10669
    vrijdag 7 december 2018 om 08:35
    Tegen Bayern uit deed Frenkie niet mee en speelde Ajax zijn beste wedstrijd van het seizoen.
    Maar we gaan deze speler zeker missen. Wel lekker dat het nu al rond is. Hopelijk wordt het nu weer een beetje rustig rondom hem. Hoewel hij er niet zo heel veel last van lijkt te hebben.
    Vind ik leuk
    Pimman +6033
    vrijdag 7 december 2018 om 08:39
    3Bier mee eens..hij is erg goed maar denk groter gemaakt dan hij is..megadeal voor Ajax!
    Vind ik leuk
    rexxo +2058
    vrijdag 7 december 2018 om 08:44
    Johan, Marco, Frank, Dennis, elftal van 95 en nog 10 tallen anderen gingen weg.

    Ajax bestaat nog en still going strong !!!!

    Het verschil is dat er nu PC Hooft prijzen worden betaald vergeleken met de Aldi prijzen van vroeger.
    Vind ik leuk
    3Bier +10669
    vrijdag 7 december 2018 om 09:10
    De tijden dat een geweldenaar als Eriksen voor 13 miljoen mocht vertrekken zijn nu echt voorbij inderdaad.
    Doordat Ajax zo'n vette bankrekening heeft kunnen ze vragen wat ze willen.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1426
    zaterdag 8 december 2018 om 00:04
    Klopt helemaal, we gaan De Ligt meer missen denk ik als Frenkie de Jong.
    Blind kan ook prima op zijn plek spelen, Sinkgraven komt terug, Eiting komt eraan. Dat komt wel goed.
    Laat Overmars maar een voor een goede spits op jacht gaan, Huntelaar bouwt af, Dolberg is en blijft een twijfelgeval en Sierhuis is nog niet zover.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:40
    Jaa maar juist omdat hij er nu niet zoveel last van lijkt te hebben maak ik me wat zorgen. Aandacht in de media schijnt hem niet zoveel te doen, maar nu is het rond met PSG kan hij gemotiveerd genoeg blijven de rest van het seizoen? word hij niet te terughoudend omdat hij bang is voor blessures?

    Ach we gaan het zien.
    Maar even de CL pakken met Ajax komt hij als een grote meneer binnen in Parijs;)
    Vind ik leuk
    Pimman +6033
    vrijdag 7 december 2018 om 08:36
    Mee eens..ik vind het een belachelijk hoog bedrag voor wel een erg goede speler ..maar tjonge met dat geld kan Ajax zich misschien wel nóg sterker maken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:43
    Dat is ook zo, maar het blijft natuurlijk niet bij De Jong. De Ligt, Tagliafico, Onana, Ziyech en wellicht Donny van de Beek zullen volgen... Misschien Neres ook nog wel. Dan lever je toch echt behoorlijk kwaliteit in en dat zie ik niet 12 3 opgevangen worden.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1426
    zaterdag 8 december 2018 om 00:09
    Ziyech gaat niet weg en Donny van de Beek geloof ik ook niet.
    De Ligt lijkt me logisch, die gaat naar Barcelona.
    Als Magallan in januari komt zie ik Tagliafico niet vertrekken, en hebben we met Wöber, Kristensen en Veltman een goede bezetting voor de defensie.
    Als Onana vertrekt hebben we niet direct een vervanger of Kotarski moet er volgend seizoen klaar voor zijn?
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 04:56
    Hoezo denk je dat Ziyech niet weggaat? Is dit seizoen erg sterk, ook in de CL. Hij is sowieso weg in de zomer. Tevens vind ik kristenen en veltman geen waardige vervangers van wat er nu rondloopt, daar ga je op achteruit. Plus, als Tagliafico zo doorgaat, is hij zeker weg in de zomer. Je zag het ook na het EL succes, dan staat Ajax in de picture en is iedereen weg. Zoiets kan ook gebeuren als Ajax weet te stunten in de CL, en wellicht gebeurt het zelfs al na het bereiken van de laatste 16.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41626
    vrijdag 7 december 2018 om 08:26
    Een vervanger voor Frenkie haal je nooit. Daarom is dit gewoon klote, maar was een zekerheidje dat ie zou gaan.

    Lekker Blind naar het middenveld volgend seizoen. Vond Ajax prima voetballen met hem op '6'.
    Vind ik leuk
    Jordtt +1246
    vrijdag 7 december 2018 om 09:55
    Dit dacht ik dus ook. Je kan hem niet 1 op 1 vervangen, maar wel positioneel natuurlijk. Blind is een prima 6, waarbij Schone bijv weer wat verder naar voren kan spelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:27
    PSG kan alleen kopen als Neymar verkocht wordt. Voorlopig bullshit verhaal, zoals vaker.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:29
    Neemt nu toch wel serieuze vormen aan anders.

    Maar bronnen? ik hoop het met je hoor, als hij nog een jaar blijft zou geweldig zijn;)
    Vind ik leuk
    Andre As +3024
    vrijdag 7 december 2018 om 08:33
    Een bericht van Valentijn Driessen en serieuze vormen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:38
    En voornamelijk Mike Verweij dat baart me meer zorgen;)

    Valentijn heeft zijn naam er waarschijnlijk in eerste instantie bij laten zetten om later te kunnen roepen dat hij het ook " al lang" wist.
    Feit is dat Verweij het vaak bij het rechte eind heeft.
    Vind ik leuk
    Pimman +6033
    vrijdag 7 december 2018 om 08:41
    Het staat óók in Het Parool die is doorgaans wel betrouwbaar.
    Vind ik leuk
    Andre As +3024
    vrijdag 7 december 2018 om 08:45
    Parool geeft De Telegraaf als bron.
    Vind ik leuk
    Pimman +6033
    vrijdag 7 december 2018 om 09:12
    Echt niet ..Telegraaf is een rechtse krant en Het Parool meer links. Telegraaf is dacht ik wel gelinkt aan NU.nl
    Vind ik leuk
    Andre As +3024
    vrijdag 7 december 2018 om 09:14
    Citaat Parool:

    De Franse topclub zou 75 miljoen euro betalen voor de middenvelder. Dat meldt De Telegraaf.
    Vind ik leuk
    Pimman +6033
    vrijdag 7 december 2018 om 09:31
    Aha oké..maar ik lees het inmiddels overal.
    Vind ik leuk
    Andre As +3024
    vrijdag 7 december 2018 om 09:33
    Omdat de media alles van elkaar overneemt...

    Die gasten hebben een kleuterschoolbaan... plakken en knippen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 09:33]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:39
    Inderdaad, en Mike Verweij heeft het over algemeen juist...
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27372
    vrijdag 7 december 2018 om 08:38
    Neymar naar Real en Isco betrekken in die deal.. Zoiets? Met het het geld dat overblijft De Jong ophaken
    Vind ik leuk
    Vak 129 +630
    vrijdag 7 december 2018 om 08:41
    Verhaal in De Telegraaf is netjes onderbouwd. Om het meteen weg te zetten als een stierenpoepverhaal is té kort door de bocht.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:46
    Afgelopen jaren genoeg “onderbouwde” verhalen gezien en klopte allemaal ook geen reet van achteraf dus om nou te zeggen dat ìk te kort door de bocht ben is een gotspe als je mij vergelijkt met Televaag.
    Als het op Ajax.nl staat geloof ik het pas.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +630
    vrijdag 7 december 2018 om 08:50
    Niet zo licht geraakt meid. Mike Verweij zit er hoegenaamd nooit naast. Je vliegt inderdaad té kort door de bocht.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:03
    Nou nou wijffie. Ik ben nooit lichtgeraakt. Maar je hebt mijn Obelix omvang nooit gezien denk ik 😂
    Alhoewel, als je een beetje schuin naar rechts keek bij trappie vak 129 kan het niet missen 😁
    Televaag blijft Televaag. Ajax.nl is mijn enige betrouwbare bron.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +630
    vrijdag 7 december 2018 om 09:07
    Vind het iedere thuiswedstrijd al naar stierenpoep ruiken, goed dat ik nu weet dat jij dat bent.

    Wie beweert dat PSG alleen kan kopen wanneer Neymar wordt verkocht, bralt harder dan de Televaag. Maw, je bent af.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:25

    https://www.sport-english.com/en/news/ligue-1/the-sales-psg-need-to-make-in-order-to-avoid-financial-fair-play-sanctions-6857542

    Net zo’n kwaliteitskrant als Televaag. Ben ik nog steeds af of is het tikkertje spelen net begonnen
    Vind ik leuk
    Muscles +903
    vrijdag 7 december 2018 om 08:31
    Nog steeds Televaag....details ontbreken en Marc blijft koel want ik neem aan dat transfer op einde seizoen is. Forza Marc
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:31
    En dan nog De Ligt en Ziyech.

    Maar Overmars heeft overal connecties, dus dat zal geen probleem worden, met 1,3 miljard Chinezen.
    Vind ik leuk
    Molletje +459
    vrijdag 7 december 2018 om 08:32
    Eiting zal niet zoveel gaan opleveren, maar is wel degelijk een verdienstelijk opvolger. Ook een tactisch en technisch fijne speler, heeft daarbij een goed overzicht en is ook nog eens een nuchter en intelligent persoon.


    Ben benieuwd of er nog iets van een "doorverkoop-percentage" is afgesproken.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:34]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:33
    Ach luxeprobleem voor Overmars. Hij mag niet klagen met die bankrekening. Lekker shoppen nu.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 08:34
    Zal wel meevallen. Je kan ook gaan schuiven met spelers waardoor er misschien zelfs meer balans is.

    Een middenveld met Blind, Van de Beek en Tadic/Labyad is ook sterk zat. Dan heb je Sinkgraven, Schone, Eiting en aankomend talent nog dat er aankomt.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +630
    vrijdag 7 december 2018 om 08:39
    Sinkgraven is afwachten. Contract loopt af.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 08:44
    Dat is waar, maar je begrijpt m'n punt. Je kan dan bijvoorbeeld ook Doan of Odegaard er bijhalen bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5660
    vrijdag 7 december 2018 om 11:18
    Odegaard vind ik nog steeds weinig indrukwekkend. Zo goed als hij blijkbaar was toen hij overstapte naar Madrid heeft ie nooit meer laten zien.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33649
    vrijdag 7 december 2018 om 08:37
    Komt wel goed daar, geld zat.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5677
    vrijdag 7 december 2018 om 08:40
    Maar gaat hij dan wel in de winter??
    Vind ik leuk
    Vak 129 +630
    vrijdag 7 december 2018 om 08:42
    Per 1 juli 2019. Eerst kampioen worden met Ajax.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5677
    vrijdag 7 december 2018 om 08:44
    waar zie je dat staan?
    Vind ik leuk
    Vak 129 +630
    vrijdag 7 december 2018 om 08:54
    Tweet van Mike Verweij.
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +219
    vrijdag 7 december 2018 om 08:46
    Hallo het is 64 miljoen he de rest gaat naar tilburg
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:47
    😂👏🏻
    Vind ik leuk
    Gilze +454
    vrijdag 7 december 2018 om 08:53
    Ajax helpt iedereen de winter door
    🍺
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:47
    1,44 miljoen per wedstrijd.
    Gefeliciteerd echt knap. Ik blijf het gewoon een gemiddelde speler vinden die mede uitblonk tegen Frankrijk.

    In de Eredivisie kan ik me geen wedstrijd herinneren dat Frenkie een 8 of 9 kreeg op wellicht enkele telegraafwerknemers/sters na.

    PSG lijkt mij niet de juiste keuze gezien het hobby is van een Sjeik ipv gepassioneerde voetballers van vroeger en heden zoals bij b.v. Bayern, Real of Barça. Begrijp ook niet dat hij geen 2 trap raket kiest met zekerheid om te spelen om daarna eventueel een grotere transfer te maken. Aan de andere kant, kans van zijn leven en dus pak je het waarschijnlijk.

    Frenkie au revoir het gaat je goed en ik hoop dat ik ernaast zit mbt de sjeik en bankzitter worden zoals Bogarde a 55.000 per week...en nog zowat failliet gaan...

    P.s. meld je af tegen Pec, ik gun je ook geen van Nistelrooij tijd.

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:48]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:00
    Geen nieuwe Frenkie kopen, investeer het geld op zwakke positie's (reserve doelman, 2de spits Huntelaar is het niet meer op het gewenste niveau, ect)

    De nieuwe Frenkie zit al bij Ajax en mag Blind, Eiting, Schone, "Donny" of het supertalent Gravenberch deze plek/rol gaan overnemen.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1753
    vrijdag 7 december 2018 om 09:03
    75 miljoen voor een speler als de Jong, nog helemaal niks gepresteerd, niet 1 prijs gepakt.. gewoon helemaal niks op z'n cv staan.. Dat zegt niks over de Jong, maar alles over het heden tendaagse voetbal, compleet de weg kwijt.. Een speler als de Jong zou pakweg 30 jaar geleden niet eens zijn opgevallen..
    Vind ik leuk
    Vak 129 +630
    vrijdag 7 december 2018 om 09:43
    Mwoah! 30 jaar geleden speelde er in de eredivisie volksstammen mindere spelers dan De Jong. Beetje een overtrokken reactie dit. Maar inderdaad, geen niveau Gullit, Rijkaard, Van Basten.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1753
    vrijdag 7 december 2018 om 10:05
    Die heb je altijd gehad, mindere goden, maar het algehele niveau was toen wel sterker.., spelers vertrokken ook niet op hun 19e naar het buitenland, op een enkeling na misschien.. Over de gehele breedte was de competitie toen veel sterker..
    Vind ik leuk
    Vak 129 +630
    vrijdag 7 december 2018 om 10:23
    Lijkt zo, zeker omdat Nederlandse clubs nog wel eens een Europese finale wisten te halen. Over het algemeen denk ik niet dat de competitie toen sterker was, denk dat het buitenland bij ons is weggelopen.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1753
    vrijdag 7 december 2018 om 10:41
    Zeker weten dat toen de competitie steker was, als al je beste spelers in het buitenland spelen, dan is het toch logisch dat het 'buitenland' dan sterker is, helemaal als je er over het algemeen B spelers voor terug haalt..
    Lijkt me niet meer dan logisch.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13503
    vrijdag 7 december 2018 om 09:13
    Ik heb net John de Mol een mailtje gestuurd... 'de nieuwe Frenkie'.. wordt een gewéldige tv-serie. En Frenkie jureert, uiteraard.
    Vind ik leuk
    Emnu +4756
    vrijdag 7 december 2018 om 09:24
    Een driekoppige jury toch wel, mag ik hopen.

    Elke week twee andere juryleden.

    Van de kantinedame van z’n eerste amateurclub, de overbuurman die op de hond paste wanneer familie de Jong op vakantie ging en alle klasmaatjes die ooit naast hem hebben gezeten aan toe.

    Mooi format erbij, cliffhangers of iemand doorgaat en zo.

    Toppie.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13503
    vrijdag 7 december 2018 om 09:26
    Zo te horen hebben we het format bij dezen geschreven, Emnu!
    Vind ik leuk
    Emnu +4756
    vrijdag 7 december 2018 om 09:29
    Ik voorzie al n spin off: Frenkie’s Vrienden. 👍🏻
    Vind ik leuk
    Blindsy +13503
    vrijdag 7 december 2018 om 09:34
    So you wanna be a Frenkster?
    Vind ik leuk
    Emnu +4756
    vrijdag 7 december 2018 om 09:35
    Hahaha
    Vind ik leuk
    Zultkop +5660
    vrijdag 7 december 2018 om 11:21
    Martin Jol als bezielende presentator.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13503
    vrijdag 7 december 2018 om 13:38
    Ik dacht meer aan Henk Spaan met Aad als sidekick.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5660
    vrijdag 7 december 2018 om 14:00
    Tering, dat is ook een mooie combi. Leggen die 2 elkaar een beetje?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 14:01]
    Vind ik leuk
    Blindsy +13503
    vrijdag 7 december 2018 om 15:33
    Ik denk dat Aad onze Henk de kennis om de oren gaat slaan, waarna Henk, hanig als hij kan zijn, Aad gaat terugpakken met literaire volzinnen.
    Wordt n heel broeierig programmaatje...
    Vind ik leuk
    Zultkop +5660
    vrijdag 7 december 2018 om 15:40
    Hmm interessant! Misschien kan Harry Vermegen eens per maand aanschuiven met een rubriekje, zoiets als Patty B nu elke vrijdag bij late night doet.
    Spaan en Vermegen....kostelijk gelachen om die 2 destijds, geloof dat het nu niet meer zo botert tussen zullie.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 15:40]
    Vind ik leuk
    Blindsy +13503
    vrijdag 7 december 2018 om 18:27
    Nee precies. Ik heb mij er in de 80s kostelijk om vermaakt, maar ze schijnen al jaren 'n pleurishekel aan elkaar te hebben.
    Maar let op: Frenkie brengt ze weer bij elkaar!

    Frenkie gaat trouwens ook de Brexit ongedaan maken.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5660
    vrijdag 7 december 2018 om 18:59
    Frenk is een toppertje! Op een dag wordt hij vast onze king!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 19:01]
    Vind ik leuk
    Blindsy +13503
    vrijdag 7 december 2018 om 19:58
    Koning Frenkie gaat wat ver, maar Koning Voetbal moet kunnen.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +630
    vrijdag 7 december 2018 om 09:25
    Haha! Jij moet cabaret gaan doen. Je bent té grappig. Artiestennaam Robin van Persie.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13503
    vrijdag 7 december 2018 om 09:26
    Ach, het is een gave, ik weet het...
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1143
    vrijdag 7 december 2018 om 09:59
    Ik denk dat Marc het nat toch vooral in zijn onderbroekje heeft gekregen van deze transfer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:07
    Carel eiting is toch een waardige opvolger?
    Vind ik leuk
    Plaotie +12
    vrijdag 7 december 2018 om 10:10
    Elting, Blind, Gravenberch, eventueel Sinkgraven en/of Bijleveld. Ik zal niemand nieuw halen, intern kan het gemakkelijk opgelost worden.
    Vind ik leuk
    alaaf +1606
    vrijdag 7 december 2018 om 10:49
    Volgende jaren is ajax weer terug bij af maar wel met een volle bankrekening
    Vind ik leuk
    Zultkop +5660
    vrijdag 7 december 2018 om 11:23
    Zoveel geld op de bank is ook niet verstandig, boven een bepaald bedrag moet je de banken zelfs rente gaan betalen over je eigen geld...
    Ik hoop dat Ajax netjes hun vermogens en inkomsten belasting betaald...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:34
    Ze hebben zijn vervanger al in huis; Daily Blind doorschuiven naar de 6 en Wober centraal achterin.
    Vind ik leuk
    Kinkladze +76
    vrijdag 7 december 2018 om 11:54
    Dat gaan we met Sinkgraven oplossen, geloof mij maar!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws