Update: BBC plaatst vraagtekens bij sensationeel Pochettino-verhaal van The Sun

Update: BBC plaatst vraagtekens bij sensationeel Pochettino-verhaal van The Sun

Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 17:09vr 07-12-2018 om 17:09

Manchester United ziet in Tottenham Hotspur-manager Mauricio Pochettino dé geschikte opvolger voor José Mourinho, bericht The Sun vrijdagochtend. The Red Devils zijn volgens de boulevardkrant van plan om alle registers open te trekken voor Pochettino.

De club zou liefst 45 miljoen euro uit moeten trekken om de Argentijn los te weken van Tottenham. Pochettino verlengde in mei nog zijn verbintenis bij The Spurs en ligt nu tot medio 2023 vast in Londen. Bovendien staat Mourinho nog anderhalf jaar lang onder contract op Old Trafford. De Portugees lijkt echter te moeten vrezen voor zijn baan vanwege een speciale clausule in zijn contract: wanneer The Mancunians (momenteel achtste in de Premier League, red.) zich niet plaatsen voor de Champions League, kunnen ze volgens The Sun voor een relatief laag bedrag van Mourinho af.

'Long-time admirer'
Manchester United-voorzitter Ed Woodward geldt al langere tijd als grote bewonderaar van Pochettino. De Argentijn was in 2016 al in beeld om de ontslagen Louis van Gaal op te volgen, maar bedankte toen voor de eer. Mourinho werd toen de nieuwe manager.

Of het ditmaal wél van een transfer komt, is lastig in te schatten. Pochettino is loyaal naar Tottenham toe, getuige zijn contractverlenging. De club beschikt bovendien over een gevreesde onderhandelaar in de persoon van voorzitter Daniel Levy. Aan de andere kant heeft Poch openlijk zijn frustraties uitgesproken over de vertraagde stadionplannen en de geringe transferactiviteit van zijn club: afgelopen zomer kwamen er welgeteld nul spelers naar The Lilywhites.

Update 17.09: De BBC heeft zijn vraagtekens bij de transferverhalen van The Sun. Volgens de Britse staatsomroep is er nog geen contact geweest tussen Manchester United, Tottenham Hotspur en Pochettino.

Poll

Pochettino naar Manchester United: zie jij het gebeuren?

(2797 stemmen)

Plaats een reactie

fr0do +1552
vrijdag 7 december 2018 om 08:52
Geschikte coach voor Man u, geen rare vent en miss eindelijk eens rust in de tent. Zou niet verkeerd zijn.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +27210
vrijdag 7 december 2018 om 08:52
Gaan we dan eindelijk afscheid nemen van Mourinho?

Dat heeft ongelofelijk lang geduurd zeg ...
Vind ik leuk
AlecBlc +1793
vrijdag 7 december 2018 om 08:53
Te lang. Ik vind het überhaupt ook vreemd dat een club zoals United, die altijd mooi voetbal hebben gespeeld, opeens Mourinho aanstellen.
Vind ik leuk
Arvin +7840
vrijdag 7 december 2018 om 09:20
Maar waarom niet Zidane? Die is vrij en heeft een geweldig palmares.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 17:18
2.5 jaar een clubtrainer (op niveau). 3x CL gewonnen en één keer landskampioen.

Vind ik leuk
G.Kopf +5796
vrijdag 7 december 2018 om 17:40
Mourinho gaan ze degraderen tot jeugdtrainer. Is ie goed mee, jonge spelers tot bloei brengen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 17:41]
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 09:08
Media roddeld.Roddel is een leugen dus je liegt gewoon mee.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 09:08]
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:55
Klopt helemaal, maar kunnen ze niet beter wat goede spelers halen.. Lukaku overrated, Pogba overrated... Verdedigers allemaal niet top... en ga zo nog maar even door
Vind ik leuk
Unknown007 +2256
vrijdag 7 december 2018 om 09:19
Inderdaad.

Als Mourinho ontslagen wordt, moet Ed ook zijn biezen pakken en moet er iemand komen die daadwerkelijk spelers kan aantrekken met een bepaalde visie.

Haal gewoon een Monchi op of kijk eens naar Overmars. Die laten bij hun clubs zien dat ze een goed aankoop/verkoop beleid hebben.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 09:21
Met Overmars kan je het niet vergelijken vind ik.. in Nederland gaat het om compleet andere kwaliteiten en bedragen..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 09:22]
Vind ik leuk
Unknown007 +2256
vrijdag 7 december 2018 om 09:25
Overmars laat zien dat hij met het beschikbare budget een meer dan prima selectie op de been kan krijgen. Dat contracten verlengt worden en dat er spelers voor top bedragen vertrekken.

Denk dat als je het budget wat omhoog schroeft en de scouting gewooon zijn werk doet, Overmars zeker een goede kans van slagen heeft.

Overigens zou ik zelf graag Zidane aan het werk zien bij Man U. Zeker voor spelers als Pogba en Martial zou dit een extra boost moeten geven. Daarnaast willen er op het moment denk ik ook meer spelers voor Zidane door het vuur gaan als voor Mourinho.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 09:28
Denk dat het niet makkelijk is om bijvoorbeeld vier verdedigers te halen voor dat topniveau.. Denk dat alleen City dat prima doet, maar zij geven ook nog veel meer geld uit dan Man U
Vind ik leuk
thierryer +2160
vrijdag 7 december 2018 om 10:54
Idd een Sanchez is het perfecte voorbeeld. Heb niet het idee dat het daar aan de trainer ligt eerder aan de scouting icm de trainer.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 10:56
Neenee zeker waar heb ook nergens gezegd dat dat aan de trainer ligt.. is natuurlijk wel gedeeltelijk zo.. Maar als je het als topclub met verdedigers als Smalling, Lindelof en Jones moet doen, klopt er toch iets niet..
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 11:06
Dit is pas het eerste seizoen dat Overmars een prima selectie op de been heeft weten te krijgen.... Dat is de afgelopen 3 seizoenen hier voor wel anders geweest.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 11:07]
Vind ik leuk
Unknown007 +2256
vrijdag 7 december 2018 om 13:26
Dat zeker. Aan het begin heeft hij alleen niet de ruimte gekregen om betere aankopen te doen. Nu, 2 jaar nadat dit wel mogelijk was, heeft hij een heerlijk team staan terwijl hij nog steeds niet meer uitgeeft dan dat er binnenkomt.
Vind ik leuk
thierryer +2160
vrijdag 7 december 2018 om 09:58
Ja heb je wel deels gelijk in. Clubs al United halen alleen spelers die iedereen al kent en dus erg duur zijn. Je hoort zelden dat ze met een mexicaan of braziliaan komen aanzetten van 18 die direct in de basis staat.

Aan de andere kant een wisselwerking tussen een trainer en een Overmars moet ook goed zijn.
Goed de selectie onder de loep nemen en kijken waar aankopen nodig zijn.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 09:58]
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 10:09
Net als dat ze ook gewoon Sanchez hadden kunnen halen toen hij naar Tottenham ging, Nee United gaat vol voor Lindelöf.......
Vind ik leuk
AVF-81 +103
vrijdag 7 december 2018 om 17:49
Pogba is niet overrated heeft een andere type spel en andere trainer nodig dan mou’s verdedigende tactieken, zodra er een pochettino of zidane aangesteld zou worden geloof me dat je dan Pogba zal zien floreren..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 17:53]
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
vrijdag 7 december 2018 om 18:47
Gaat niet gebeuren. Mou blijft gewoon zitten waar ie zit.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 09:07
Media roddeld.Roddel is een leugen dus je liegt gewoon mee.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 09:09]
Vind ik leuk
AlecBlc +1793
vrijdag 7 december 2018 om 08:53
Hopelijk dat United dan weer attractief voetbal laat zien. Wat ze nu laten zien is middenmoot waard.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 09:09
k zou Bosz nemen.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 13:44
Ik de vrouw van Bosz, maar ieder z'n smaak...
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 09:27
The Sun vrijdagochtend nadat donderdag de omzet is besproken met het hele roddel media team.

Kom laten we met onze bronnen wat gaan schrijven want onze miljoenen omzet moet nog dit jaar omhoog.

De kerst staat voor de deur en het is een duren maand want iedereen krijgt een extra bonus😉

We hebben als Sun roddel team een geweldige omzet gemaakt in 2018.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 09:28]
Vind ik leuk
Smithsonian +45250
vrijdag 7 december 2018 om 09:29
Alles beter dan die lambal die er nu zit.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 09:33
Van een goed bad naar een wespennest in Manchester.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 09:37
Het spel zal er wel niet minder op worden.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 09:58
Ik zou lekker voor Zidane gaan. Maar Pochettino is ook een prima coach. 45 miljoen is een behoorlijk bedrag voor een trainer. Zou die Woodward ook wel eens onderhandelen of legt die gewoon elk bedrag op tafel dat de andere partij vraagt.

Ik stel voor Woodward samen met Mourinho wegsturen. Schoon schip en de weer toewerken naar de oude status die Man United had.
Vind ik leuk
FSCeara +9571
vrijdag 7 december 2018 om 10:32
Begrijp niet waarom Manu niet voor Zidane gaat. Altijd rustig langs de lijn en heeft zichzelf wel bewezen bij ons aller Real. Die is vrij dus kost je ook niet eens zoveel en heeft de klasse , net als Pochettino, die bij de club past. De jokers die de laatste jaren bij Manu voorbij zijn gekomen hebben ze eindelijk wel de ogen ge-opend.
Vind ik leuk
Mass +5705
vrijdag 7 december 2018 om 10:39
Doe maar niet...Spurs is op dit moment veel verder
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6428
vrijdag 7 december 2018 om 10:58
Als Ed Woodward een "admirer" van je is moet je op gaan passen gezien zijn transferbeleid.

Die man snapt er dus echt niks van koopt op het credo: Oh, je hebt 1 goed seizoen gehad bij een subtopper in een topland of bij een topper in een subtop land.? Ik koop je
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18620
vrijdag 7 december 2018 om 12:02
Neeeeeee aub niet, neemt hij ook spelers mee ben ik bang! We zijn lekker aan het bouwen, binnen 2 jaar kampioen op deze manier.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 17:29
Die verhalen hoor ik hier wel vaker,reken er maar niet op.City en Liverpool zijn toch wel wat beter.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18620
vrijdag 7 december 2018 om 17:52
Maar ik heb liever als hij weggaat bij Spurs dat hij uit Engeland vertrekt, vind het namelijk een hele goede trainer.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 18:01
Dat het een prima trainer is hoeven we geen discussie over te hebben.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 20:04
Het is vooral City dat er in Engeland echt bovenuit steekt qua selectie en nog veel meer qua veldspel en creatief vermogen op zowel het middenveld als in de aanval (dus die 2 linies gecombineerd), vandaar dat ze ook veel meer goals maken dan de rest, in de competitie 1.5x zoveel als een Liverpool bijvoorbeeld (en dan heeft een van hun beste spelers De Bruyne nog maar 80 minuten gemaakt in de competitie en komt hij binnenkort ook nog eens terug) en naar alle waarschijnlijkheid dan ook de titel gaan prolongeren, Liverpool daar wel een treetje onder en wat dat betreft dan nog eerder in het rijtje met Chelsea, Spurs en Arsenal als je dan toch zo wil denken.. Ook teams waar je over het algemeen toch wel van kunt zeggen dat ze aantoonbaar minder zijn dan Man. City, wat dat betreft ben ik blij dat ik in augustus al 50 pond heb gezet op City toen de odds nog een stukje aantrekkelijker waren, inmiddels zijn de meesten wel tot het inzicht gekomen en is er logischerwijs dan ook amper nog wat aan te verdienen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 20:50]
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 22:17
Dat City het beste speelt en de beste selectie heeft ben ik met je eens.Alleen is het niet altijd zo dat de beste kampioen wordt,gelukkig niet.En dat jij Liverpool,Chelsea,Spurs en Arsenal in het zelfde rijtje zet ben ik met je oneens.Liverpool is echt wel wat beter dan die 3,en ze spelen nog niet eens op hun best dit seizoen.Spurs heeft 1 grote fout gemaakt deze zomer en dat is dat ze met vrijwel dezelfde selectie als vorig seizoen spelen.Vorig jaar kwamen ze al tekort en om beter te worden moet je de selectie aanvullen met nieuwe spelers.Dat is iets wat Liverpool en Arsenal wel goed gedaan hebben.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 22:21
Niet per definitie, maar het is wel zeer waarschijnlijk dat City op basis van die feiten dit seizoen wederom kampioen zal worden (en als je naar de odds kijkt, zie je ook dat ze de torenhoge favoriet zijn bij iedere bookmaker die je maar kunt bedenken), daar hoeven we verder niet moeilijk over te doen en spreekt wat mij betreft ook voor zich.. Ik spreek wel vaker fanatieke en tegelijkertijd redelijke Liverpool-supporters (hier post er ook één die je wat mij betreft zeer serieus kunt nemen en ook hij heeft het al meerdere malen gezegd, ben zijn naam even kwijt, kan ik waarsch. later op terugkomen) en steeds vaker hoor je ook van hen dat City het zeer waarsch. weer gaat worden dit seizoen, maar uiteraard blijft het voetbal en hoop doet leven.. Dat is mede gebaseerd op het feit dat het veldspel van Liverpool over het algemeen niet echt overhoudt, daar ook weinig progressie in valt te bespeuren en het middenveld eigenlijk te weinig echte creativiteit heeft, wat dat betreft zou het ook heel verkeerd zijn als de suggestie zou worden gewekt dat ze min of meer wel van het niveau van City zijn door ze in 1 adem te noemen, Man. City steekt er mijlenver bovenuit dit seizoen en in die zin past Liverpool meer in het rijtje van 'de rest', al is het tegelijkertijd niet onredelijk om te veronderstellen dat ze waarsch. boven bijv. Arsenal gaan eindigen, dergelijke nuances zou je nog wel kunnen aanbrengen, maar qua niveau van het veldspel zitten ze over het algemeen veel dichter bij eerdergenoemde clubs dan bij City, dat moet echt gezien worden als een 8,5-9 v (krappe) voldoendes.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 00:18]
Vind ik leuk
G.Kopf +5796
vrijdag 7 december 2018 om 13:52
Beste idee van de laatste 2,5 jaar bij Man Utd
Vind ik leuk
Ik zlatan +505
vrijdag 7 december 2018 om 14:12
Kansloos, als pochettino slim is gaat hij niet naar flop united.
Vind ik leuk
FcG4Ever +1236
vrijdag 7 december 2018 om 15:29
Hoe Mourinho altijd zo kleinerend met het handje doet naar zijn collega's walgelijk.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30192
vrijdag 7 december 2018 om 17:23
Sun is en blijft een sensatiekrantje.. het zagen aan de stoelpoten van Mourinho gaat gewoon door.. terecht btw
Vind ik leuk
Marco S +7094
vrijdag 7 december 2018 om 18:55
Mooi en dan frenk farmer alsnog naar Tottenham..
Vind ik leuk
Staaijman74 +1413
vrijdag 7 december 2018 om 19:09
Ik zou eerder voor Zidane gaan. Die past met zijn grandeur bij een club als United
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 11:06
Probeer 'm maar los te weken. Dan is de kans nog groter dat Ronaldo morgen komt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws