'Ik wil niet te snel afscheid nemen van zo’n grote club als Feyenoord'

'Ik wil niet te snel afscheid nemen van zo’n grote club als Feyenoord'

Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 09:20vr 07-12-2018 om 09:20

Sven van Beek stond tegen PSV (2-1) en VVV-Venlo (4-1) weer eens in de basis van Feyenoord en greep die kans met beide handen aan. De verdediger wil nu blijven staan.

"Dit is de kans waarop ik wachtte. Volgens mij heb ik het goed gedaan, dus ik ga ervan uit dat ik mag blijven staan", vertelt Van Beek aan het ANP. Hij moest lang op zijn kans wachten, omdat trainer Giovanni van Bronckhorst voor een centrum met Eric Botteghin en Jan-Arie van der Heijden koos. "Dan weet je dat je keihard aan de bak moet om jezelf weer in de 'picture' te spelen."

Van Beek verlengde in november zijn contract bij Feyenoord tot de zomer van 2021. De timing was opvallend, want de 24-jarige verdediger zat in die periode op de bank. "Ik heb vertrouwen in mezelf en weet wat ik kan. Ik ga altijd van mijn eigen kracht uit en wil niet te snel afscheid nemen van zo’n grote club als Feyenoord. Ik wist dat als ik keihard zou blijven werken, ik vanzelf m'n kans zou kunnen grijpen."

Lees ook: Feyenoord 'onverslaanbaar' in deze vorm: 'Ik denk zelfs wereldwijd'

Plaats een reactie

vrijdag 7 december 2018 om 09:22
Contract tot 2021? Dat wordt dan minimaal 25 miljoen als hij na dit seizoen weggat bij Feyenoord.
Vind ik leuk
AJAXDEGOD +500
vrijdag 7 december 2018 om 09:34
Speelt hij bij Ajax? En is Marc de td?
Vind ik leuk
Smithsonian +41391
vrijdag 7 december 2018 om 12:11
Wtf heeft ajax er nou weer mee te maken?

Gaat over feyenoord ;)
Vind ik leuk
AJAXDEGOD +500
vrijdag 7 december 2018 om 13:35
Ja wij hebben ervaring met het verkoop en aankoop beleid van meneer van geel
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2263
vrijdag 7 december 2018 om 10:04
Sven lijkt weer de oude te worden. Verdedigt vooruit en is opbouwend een stuk beter! Hij is een van de oorzaken dat we beter voetballen.
Vind ik leuk
Bep Slatter +11511
vrijdag 7 december 2018 om 10:18
Gelukkig hebben we dat zondag wéér eens gezien. Nu doortrekken die lijn dan hebben we wat meer opbouw met mooie lange ballen.
Vind ik leuk
peesjeevee +3245
vrijdag 7 december 2018 om 09:24
In de verdediging vind ik dat ze zeker Botteghin moeten opstellen op centraal maar voor de rest maakte het niet heel veel uit.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 09:29
Bemoei jij je eigen er niet mee joh..........;-)
Vind ik leuk
Justin Kees +1308
vrijdag 7 december 2018 om 09:24
Nu nog leren van ingestudeerde corners af te blijven, als de bal voor Clasie bedoeld is...
Vind ik leuk
Simpe1949 +93
vrijdag 7 december 2018 om 09:27
Sterk gezegd voor iemand die voor het eerst in 3 jaar de bal vooruit speelt....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 09:28]
Vind ik leuk
Smithsonian +41391
vrijdag 7 december 2018 om 09:29
Speelde een prima pot gister.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9971
vrijdag 7 december 2018 om 09:32
Eens, en tegen PSV ook. Sowieso liever vBeek dan Botje. En het liefst tapia naast hem;)
Vind ik leuk
COYG +7774
vrijdag 7 december 2018 om 09:34
Mits Tapia geen rare fratsen uit gaat halen als centrale verdediger.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9971
vrijdag 7 december 2018 om 09:35
Handstandje...lekker man
Vind ik leuk
Kaar +2096
vrijdag 7 december 2018 om 09:32
Zeker en afgelopen zondag ook, terwijl ik toen erg huiverig was dat hij er in stond i.p.v. Botteghin. Hopen dat hij dit niveau vast kan houden.
Vind ik leuk
Zultkop +6369
vrijdag 7 december 2018 om 11:33
Is ook een speler die weer wat vertrouwen moet krijgen na blessureleed. Hoop dat Gio dit ook ziet en hem voorlopig laat staan.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 09:34
Een echte voorstopper. Hij mag nog wat rustiger worden, een beetje onbesuisd af en toe.
Vind ik leuk
repeP +2088
vrijdag 7 december 2018 om 09:35
Gunt iedere speler die terug komt van een zware en langdurige blessure natuurlijk echt wel dat hij heel blijft en lekker aan voetballen toe komt.

Van Beek passeerde zowaar een man aan de achterlijn gelijk een volleerde buitenspeler dat placht te doen. 't Kan verkeren!
Vind ik leuk
Mjblinker +871
vrijdag 7 december 2018 om 09:37
Van Beek en Larsson hebben een paar keer achter elkaar goed gespeeld; als dat zo doorgaat kan t nog iets worden. Zou Van Beek nu zeker laten staan, toch een stuk sneller dan onze Braziliaan. Vond St Juste gisteren het minst, had wel een paar goede acties maar ook een aantal keer niet geconcentreerd. Bij Vente is het wachten tot hij ook in het eerste gaat scoren; snelheid en handigheid heeft hij wel.
Vind ik leuk
Blindsy +17313
vrijdag 7 december 2018 om 09:38
Er zit een goede, zelfverzekerde kop op die Sven. Zou zomaar eens z'n 2e -blijvende- doorbraak kunnen gaan worden.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 09:47
Gewoon vechten voor je plek ook al sta je er weer een keer erna naast
Vind ik leuk
Emnu +6572
vrijdag 7 december 2018 om 10:38
Heb bij Sven altijd t idee dat-ie niet helemaal in orde is.

Struikelt af en toe zomaar over z’n eigen benen, heeft er ik weet niet hoeveel in eigen doel geschopt en na één leuke pot roept-ie dat ze de hele wereld top aankunnen.

Verder leuke voetballer hoor en hij is thuis vast heel aardig.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 10:40]
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 10:41
Ik geniet van de mooie reeks die er is neergezet door die jongens,..Het voelt wel alsof ik gek aan het worden ben, want ik heb echt niet het gevoel dat er geweldig voetbal word gespeeld, terwijl de media er toch echt anders over lijkt te denken..
Vind ik leuk
Ben +179
vrijdag 7 december 2018 om 10:43


Hij speelt aardig, maar is nog lang niet op het niveau van meer dan een jaar geleden. Laat het maar eens wat langer zien, voorlopig niet nölen over vertrek naar buitenland. Grote onzin!
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 18:04
Het is wat na 2 goede wedstrijden zijn het plots sterren en dan roepen ze dat ajacieden arrogant zijn .
De wedstrijden voor de laatste 2 waren niet om aan te zien of heb ik wat anders gezien
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws