L'Equipe: Frenkie de Jong was niet eerste keus van Paris Saint-Germain

    L'Equipe: Frenkie de Jong was niet eerste keus van Paris Saint-Germain

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 12:37vr 07-12-2018 om 12:37

    Laatste update: vrijdag 7 december 2018 om 13:03vr 07-12-2018 om 13:03

    Frenkie de Jong was niet direct de eerste optie van Paris Saint-Germain. Dat meldt L'Equipe. N'Golo Kanté (Chelsea) zou bovenaan het verlanglijstje hebben gestaan in de Franse hoofdstad.

    PSG probeerde Kanté geruime tijd naar het Parc des Princes te halen. Zonder succes, want de middenvelder bleef bij Chelsea en verlengde twee weken geleden zijn contract tot medio 2023. De belangstelling van PSG verschoof daardoor naar De Jong.

    'Het is zeker dat ze een (verdedigende) middenvelder zoeken en ze hebben verregaande interesse in De Jong', schrijft L'Equipe, dat minder stellig is dan De Telegraaf. De ochtendkrant pakte groot uit met het nieuws dat Ajax en PSG akkoord zijn over een transfersom van 75 miljoen euro en dat De Jong zijn keuze ook heeft gemaakt.

    L'Equipe meldt dat PSG werkte aan 'verschillende opties'. 'De eerste was Kanté, maar die wil niet om verschillende redenen. Afgelopen zomer hebben ze ook gepraat met Renato Sanches (Bayern München), Mattéo Guendouzi (Arsenal) en Steven N'Zonzi (AS Roma), maar het niet gedaan.'

    Lees ook: Frenkie de Jong verzekert zich van speeltijd bij PSG: "Moeiteloos in de basis"

    Plaats een reactie

    vrijdag 7 december 2018 om 12:40
    zijn toch twee totaal verschillende types..
    Vind ik leuk
    Bhj +1864
    vrijdag 7 december 2018 om 12:41
    ze hebben sowieso nu iemand waar heel veel meer voetbal in zit.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:45
    Frenkie is aanvallend en technisch veel beter en Kanté is verdedigend beter.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:48
    nee inderdaad dan kom je al gauw uit op de mindere goden in deze wereld nou ze kante niet kunnen krijgen .. en zo slecht is die frenkie volgens mij ook weer niet.. maar toch jammer voor me franse vrienden dat ze niet wekelijks kunnen genieten van Kante of al bewezen middenvelders in parijs..
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:55
    Frenkie legt de bal neer waar hij wil, heeft zoveel technisch en tactisch vernuft is vele malen beter dan Kanté die meer een verdedigende middenvelder is.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4683
    vrijdag 7 december 2018 om 13:26
    hoeveel wedstrijden in de ere-divisie? frenkie komt net kijken.
    Vind ik leuk
    Sytz +3549
    vrijdag 7 december 2018 om 15:46
    Hahahaha, je kunt ze toch niet oprecht gaan vergelijken? Kanté is de beste verdedigende/controlerende middenvelder ter wereld, Frenkie heeft de potentie om in zijn buurt te komen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:50
    Sinds wanneer is Frenkie een verdedigende middenvelder volgens jou?
    Vind ik leuk
    Sytz +3549
    vrijdag 7 december 2018 om 15:55
    Jij vergelijkt hun kwaliteiten. Ik zeg nergens dat het beide verdedigende middenvelders zijn. Ik geef alleen aan dat Frenkie de potentie heeft om op het niveau van Kanté te komen, dat betekent niet dat ze op dezelfde positie spelen, toch?
    Vind ik leuk
    Maauwert +263
    vrijdag 7 december 2018 om 12:41
    Wordt een lange dag hier op Frenkieprimeur.nl
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +907
    vrijdag 7 december 2018 om 12:43
    Je bent de eerste.

    Maauwert...
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +23842
    vrijdag 7 december 2018 om 12:53
    Heyyy bijgoochem hoe is het vriend??? Ging frenkie niet honderd procent zeker naar Barcelona volgens jou toen ik zei dat het PSG of city zou worden een maandje terug??? 😂
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 12:53]
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +907
    vrijdag 7 december 2018 om 12:57
    Vriend? Hoelang blijf je nog zoeken naar bevestiging?
    Het begint neurotisch te worden.

    Zolang er nog geen persbericht van Ajax uit is kan het nog alle kanten op.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +23842
    vrijdag 7 december 2018 om 13:03
    Het gaat gebeuren, geloof het nou maar
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16855
    vrijdag 7 december 2018 om 12:44
    Dag? Optimist. Dit kunnen ze nog weken al dan niet maanden uitmelken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:46
    Ik moet er ook niet aan denken dat het ophoudt. Dan verveel ik mij de pleuris en krijg ik ontwenningsverschijnselen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173850
    vrijdag 7 december 2018 om 12:50
    Dit gaat door tot minstens juli 2019
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:01
    3019...
    Vind ik leuk
    Jozef +39686
    vrijdag 7 december 2018 om 13:16
    Tja Stratum, we kunnen het ook over de transfer van Hendrix hebben, maar dan zijn we zo uitgeluld.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 12:43
    Haha totaal verschillende type spelers maar goed....
    Vind ik leuk
    Laliga +2225
    vrijdag 7 december 2018 om 12:46
    Ngolo kante is type verratti dus die hebben ze niet nodig . Een voetballer ernaast als vervanging van rabiot wel dus frenkie past precies daarin. Verder heb je niet heel veel goede voetballende controleurs , busquets of fernandinho maar beide zijn onbetaalbaar en niet de jongste.
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +907
    vrijdag 7 december 2018 om 12:49
    Frenkie de Jong heeft tegenover De Telegraaf laten weten dat er van een transfer nog allerminst sprake is. De ochtendkrant schreef eerder dat een transfer van De Jong naar Paris Saint-Germain nabij is, maar zover is het nog niet.

    'Er is geen deal. Er is nog niets besloten. Ik zou het niet kunnen maken om nu al een beslissing te maken. In de winter ga ik sowieso niet weg', zo valt te lezen op de site van de NOS.

    Rara wie spreekt de waarheid?
    Vind ik leuk
    Jozef +39686
    vrijdag 7 december 2018 om 14:36
    Dat weet bijna niemand.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:57
    Gaat Frenkie dan in de zomer naar Parijs of al in de winter?
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13841
    vrijdag 7 december 2018 om 13:00
    In de lente...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:02
    in de carnavalsvakantie...
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1752
    vrijdag 7 december 2018 om 13:17
    6 februari heb ik gehoord, om 17.00 uur
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:08
    Ik denk andersom ook niet pik
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:13
    Frenkie was de baas over N'golo tegen Frankrijk. Kanté wist af en toe niet waar ie t moest zoeken. De jong was hem de baas zelfs in t onderscheppen van de bal en dat tegen een Kanté die dat kunstje tot in de puntjes beheerst.
    Vind ik leuk
    Sytz +3549
    vrijdag 7 december 2018 om 15:51
    Die ene onderschepping? Daarbij heeft Kante al jaren geweldig gespeeld in de premier league. Frenkie is echt heel veel klasses minder dan Kante. Wees even objectief, ik ben ook geen fan van Chelsea maar zie ook wel in dat Kante de beste controlerende middenvelder is ter wereld.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:58
    Ik zeg ook niet dat hij beter is he? Ik geef gewoon aan dat Kanté niet wist waar hij t moest zoeken. Het was niet alleen die ene onderschepping. Hij liep ook elk gat dicht. Iets waar Kanté heer en meester in is. Daarin werd ie toch meerdere malen afgetroefd. Als dit een voorbode is voor de toekomst kan de Frenkie de Jong een hele grote worden. Denk dat we daar niet al te lang over hoeven te nadenken. Veel
    Klasses minder is hij zeker niet. Het feit dat de Jong nog in de eredivisie speelt en hij de topwedstrijden moet spelen in CL of met het ned elftal en zich daar makkelijk staande houd zegt toch wel wat.
    Vind ik leuk
    Sytz +3549
    vrijdag 7 december 2018 om 16:08
    Ondanks dat ik het op veel punten niet met je eens ben, ik had je reactie wel verkeerd geïnterpreteerd in eerste instantie. Excuus daarvoor.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1752
    vrijdag 7 december 2018 om 13:14
    Dat zegt genoeg dat hij in de PL blijft, ook voor een vorstelijk salaris weliswaar, maar je gaat als voetballer toch niet in Frankrijk spelen, alleen maar om het geld.. de Jong vreest gewoon niet mee te kunnen in de PL
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:19
    Wat een domme beredenering zeg 😂 Hij kiest gewoon voor de spelers om hem heen waar ie mee kan spelen. En ja als Ajax 75 miljoen voor hem kan krijgen en barca maar 50 wilt neerleggen ben je ook gek als jedat niet doet. De salaris eisen vormen voor PSG geen drempel plus dat ze doodleuk ff 75 miljoen willen neerleggen voor De Jong. Eerlijk de Franse Leaque is ook niet je van het, maar je speelt wel altijd CL en daar komt bij kijken dat ik de kansen voor t winnen van de cup met de grote oren best wel realistisch vind mits het team van PSG het elftal min of meer intact kan houden. Talent en potentie zat. Op elke linie staat een wereld speler.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1752
    vrijdag 7 december 2018 om 14:56
    Is gewoon een beredenering, of het een domme is , is niet aan jou..
    Ik vind de charme van de CL zelf helemaal niks meer, Het gaat nog maar om pakweg 10 clubs die er toe doen, de rest is opvulling.
    de cup met de grote oren.. dat was voor mij de oude europa cup 1, toen kon elke club nog enigzins kans maken.. Het is nu een commercieel bal geworden.. Vind er echt niks meer aan..
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:01
    Ja om hem dom te noemen is idd nogal wat overtrokken. Ook ik deel je mening over t feit dat de kanshebbers voor het winnen van de CL al in het begin van het seizoen wel duidelijk is. Maar goed wie weet gaat een Ajax weer hoge ogen na de winterstop in CL. Ik hoop dit jaar iig op een outsider en denk dat dat best mogelijk is voor dit seizoen. Geld speelt gewoon een grote rol en bijna elke club die CL speelt gaat er in mee ongeacht of ze een kanshebber zijn of niet. Een plaatsing alleen al levert immens veel geld op.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 15:02]
    Vind ik leuk
    Couto76 +636
    vrijdag 7 december 2018 om 13:26
    Kanté heeft in de laatste onderlinge ontmoeting alleen het rugnummer van Frenkie gezien!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:27
    Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie waardevolle inbreng
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:12
    Psg is in elk geval gewoon de prijs aan het opdrijven om barca dwars te zitten, al geloof ik wel in hun interesse. Aan de andere kant denk ik dat frenkie zelf toch de voorkeur voor barca heeft dat heeft ie al eens voorzichtig uitgesproken in elk geval.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:55
    Ja....wat heet 2e keus? Denk vooral dat meespeelt Financial Fair Play. Het is weer veel geld maar ze hebben we gekker gedaan. Erg jammer....maar hoop dat Frenkie ook hier zal slagen, waar ik niet echt over inzit
    Vind ik leuk
    repeP +1300
    vrijdag 7 december 2018 om 15:30
    Zolang hij nog niet de vierde man is, is er nog geen man overboord.
    Vind ik leuk
    FcG4Ever +1184
    vrijdag 7 december 2018 om 15:32
    Ze hebben wel gezien hoe Frenkie, Kante volledig onder de zoden speelde tegen Frankrijk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:36
    Toch wel opmerkelijk dat Kante bij Chelsea wil blijven. De kans op een prijs is bij PSG groter, en het is een Fransman.

    De PL vindt hij toch leuker dan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:54
    PSG zal ook niet de 1e keus van Frenkie zijn dus touché lijkt me.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 18:01
    Is Frenk te schokkerig om in Engeland of Spanje te gaan voetballen? Wat is hier aan de hand? Is er al een bevestiging van Overmars? Kan toch niet waar zijn, Parijs! Fake nieuws!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws