Van Bronckhorst hoort Van Persie-uitspraken: 'Dat gaat misschien wel iets te ver'

    Van Bronckhorst hoort Van Persie-uitspraken: 'Dat gaat misschien wel iets te ver'

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 14:37vr 07-12-2018 om 14:37

    Giovanni van Bronckhorst is het niet helemaal eens met Robin van Persie, die na de 4-1 zege op VVV-Venlo blaakte van het zelfvertrouwen. Volgens de aanvaller kan Feyenoord het in deze vorm zelfs FC Barcelona lastig maken. 

    "De uitspraken over onverslaanbaarheid gaan misschien wel iets te ver. Barcelona zal toch iets moeilijker worden", laat Van Bronckhorst weten op de persconferentie, geciteerd door RTV Rijnmond. "Het geeft nu aan dat we er gewoon heel positief instaan. We zijn blij dat we het gat hebben verkleind", doelt hij op de achterstand op titelconcurrenten PSV en Ajax.

    Na het inhaalduel met VVV neemt Feyenoord het komend weekend op tegen FC Emmen. Helemaal blessurevrij is de selectie niet. "Nicolai Jörgensen is er zondag niet bij. Botteghin heeft vandaag meegetraind dus de kans dat hij speelt is iets groter", aldus Van Bronckhorst, die nog niet weet of Van Persie klaar is voor een nieuwe basisplek. "We moeten morgen bekijken hoe Van Persie ervoor staat na de wedstrijd van gisteren. Hij heeft vaker op kunstgras gespeeld en gescoord."

    Mocht de routinier niet starten, dan is Dylan Vente zijn beoogde vervanger. "Dylan is vrij compleet, snel, heeft oog voor loopacties, kan als aanspeelpunt fungeren en kan ook goed koppen", steekt zijn trainer de loftrompet. Ook Vilhena is in goeden doen, weet hij. "Vilhena heeft een hele goede periode gehad bij Oranje en zet dat ook door bij ons. Hij was heel goed tegen PSV."

    Poll

    Wat wordt FC Emmen - Feyenoord?

    (4187 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 7 december 2018 om 14:42
    De uitspraken van Van Persie gaan niks te ver van Bronckhorst, dat jij nou geen gewaagde uitspraken durft te doen dan weten we inmiddels wel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:44
    Hahahaha ... I like it! 😂
    Vind ik leuk
    Whatevaa +358
    vrijdag 7 december 2018 om 14:45
    Klopt helemaal. Feyenoord kan 't barca zeker moeilijk maken in deze vorm. Normaal nulletje of 5, nu op dit moment max 3 nul.
    Vind ik leuk
    Pimman +6080
    vrijdag 7 december 2018 om 14:48
    Feyenoord is het Manchester City van Nederland zoals ze gisteravond speelden .'dus Barça is gewaarschuwd ;)
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2591
    vrijdag 7 december 2018 om 14:58
    Feyenoord zou Barcelona volledig van de mat spelen, maar dan letterlijk de supporters komen het veld op om de spelers van Barcelona van de mat te duwen tijdens het voetbal spelen...
    Vind ik leuk
    Stranger +5520
    vrijdag 7 december 2018 om 16:52
    HoHo alleen in Amsterdam komen supporters het veld op om spelers van de tegenpartij aan te vallen;-)
    Bij ons zit er de gracht tussen!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33931
    vrijdag 7 december 2018 om 15:00
    whatever...
    Vind ik leuk
    Whatevaa +358
    vrijdag 7 december 2018 om 15:12
    Die had ik nog niet gehoord. Thnx voor deze prettige ervaring, mijn dag is weer extra fijn.
    Vind ik leuk
    NunoGomes +36
    vrijdag 7 december 2018 om 14:45
    Zegt de man die nog maar met moeite een wedstrijd kan volmaken
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33931
    vrijdag 7 december 2018 om 14:47
    Die man heeft meer in zijn leven bereikt dan nuno gomes ;).

    Vind ik leuk
    frankn27 +5566
    vrijdag 7 december 2018 om 14:52
    hahaha
    Vind ik leuk
    NunoGomes +36
    vrijdag 7 december 2018 om 15:09
    Iets met appels en peren;)
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2591
    vrijdag 7 december 2018 om 14:59
    en toch nog altijd meer waard is dan welke speler in de eredivisie dan ook...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 19:22
    Wat een grap😂😂😂
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2591
    vrijdag 7 december 2018 om 19:31
    nee hoor, vPersie is by far de beste op de Nederlandse velden spelende speler...
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 08:09
    Meer waard zeg je toch? Nou laat maar hpren welke club er meer dan 75 milj. over heeft voor de bejaarde van persie
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2591
    zaterdag 8 december 2018 om 13:58
    sportieve waarde en financiele waarde zijn twee verschillende dingen, persoonlijk heb ik als voetbalsupporter meer met sportieve waarde maar als jij liever de financiele waarde van spelers bekijkt moet je dat zelf weten, ik weet nog niet helemaal wat de entertainment waarde is van het bekijken van de financiele waarde van spelers maar goed, als mensen dat blijkbaar leuk vinden...
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 19:11
    Dat is ook feitelijk onjuist, als je de stats bekijkt zijn er qel een aantal waardevoller dan van persie hoor . Persie is aan het afbouwen
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2591
    zaterdag 8 december 2018 om 20:10
    ben je echt volkomen achterlijk of begrijp je zelf ook wel dat statistieken niet alles zeggen?

    van Persie brengt ook veel ervaring, strijd, passie etc. mee, hij maakt spelers beter door er alleen al te zijn...
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4980
    vrijdag 7 december 2018 om 14:58
    Hou nou gewoon een keer je smoel namaaksupporter
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1236
    vrijdag 7 december 2018 om 15:03
    Eng he
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4980
    vrijdag 7 december 2018 om 15:10
    Het is omdat hij al zo oud is want anders........;)
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1236
    vrijdag 7 december 2018 om 15:11
    Neem m sowieso niet serieus hij zit altijd alleen maar hier tijdens wedstrijden..
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:01
    Voorzichtigheid troef, net als het Feyenoordvoetbal onder hem
    Maar hij won van PSV, en wie wint heeft (even) gelijk 🤗
    Vind ik leuk
    fr1963 +3336
    zaterdag 8 december 2018 om 00:45
    Feyenoord 2x van psv gewonnen in 3 maanden tijd. Er zijn ploegen die in een paar maanden 2x klop kregen van psv met 3-0...
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 12:46
    Ja dus .....?
    Vind ik leuk
    plein19 +2452
    vrijdag 7 december 2018 om 15:05
    Feyenoord houdt het geen wedstrijd vol om 90 minuten goed te domineren. De uitspraak is net zo dom als uitspraak dat er aansluiting is bij PSV. Het is gewoon zielig
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4980
    vrijdag 7 december 2018 om 15:11
    Als het niet hoeft waarom zou je dan 90 min domineren.
    Vind ik leuk
    plein19 +2452
    vrijdag 7 december 2018 om 15:41
    Hoe weinig zelfkennis heb je als je vernederd wordt door Trencin en dan over Barcelona durft te praten. Ze redde het net tegen Groningen doordat het niveau weer niet vast werd gehouden
    Vind ik leuk
    Stranger +5520
    vrijdag 7 december 2018 om 16:56
    Hoeveel zelfkennis heb je als je al jaren roept WZAWZDB en al 4 jaar op een rij geen prijs wint?
    Vind ik leuk
    plein19 +2452
    vrijdag 7 december 2018 om 17:18
    historisch en financieel is het juist. Daarnaast kan ik me niet herinneren dat iemand van de selectie dat heeft uitgesproken
    Vind ik leuk
    Stranger +5520
    vrijdag 7 december 2018 om 17:23
    Historie is leuk maar je koopt er niets voor.
    In Engeland denken ze ook nog steeds dat ze een wereldmacht zijn!
    En geld is voor commerciele bedrijven inderdaad heel leuk. Alleen bij sportclubs gaat het om de prijzen !

    En je geheugen reikt blijkbaar niet zover. Ik heb de afgelopen twee seizoenen nogal eens door spelers horen roepen dat ze de beste waren en dat de koplopers wel onder de druk zouden bezwijken;-)

    Maar helaas.
    Vind ik leuk
    plein19 +2452
    vrijdag 7 december 2018 om 17:31
    Als Schone zegt dat ze de beste selectie hebben dan is dat vele malen geloofwaardiger dan dat Feyenoord het Barcelona moeilijk kan maken
    1x kampioen. Die andere Prijzen zijn niet serieus te nemen. 56 punten minder behaald in de laatste 4 jaren dan PSV. complete armoede dat een KKD team niet niet betaald kan worden. Geld is gewoon nodig om als club mee te doen.
    Dat jij alleen 4 jaren terugkijkt is inderdaad historie waar je niets voor koopt
    Vind ik leuk
    Stranger +5520
    vrijdag 7 december 2018 om 17:43
    Heel geloofwaardig,als je zelfs een niets zeggend prijsje niet kunt winnen;-)
    En doe je als club die het meeste geld hebt mee terwijl je geen enkele (zelfs het minst niets zeggende prijsje ) prijs wint?
    Dat mag je me uitleggen want die snap ik niet;-)
    En wat leveren de in het verleden behaalde prijzen dit seizoen op?
    Extra punten?
    Geplaatste status tijdens de komende loting?

    Ik zie vol verwachtingen uit naar je verklaringen.
    Vind ik leuk
    plein19 +2452
    vrijdag 7 december 2018 om 17:56
    4 jaar geen prijs is waardeloos. een beker met eventueel een JC Schaal had dat nauwelijks verlicht. Als TH dit seizoen alleen een beker wint dan vind ik dat hij gefaald heeft.
    De finale EL spelen en 2x in de laatste wedstrijd het kampioenschap mislopen was tenminste spannend. een kampioenschap en 3 jaren op 19 punten achterstand worden gespeeld is helemaal niet om aan te zien. Zeker omdat we voor de droogte de basis hebben gelegd met 4 kampioenschappen en goed beleid om nu financieel te kunnen investeren in een verbeterde selectie en meer sportief succes. Komt het geld toch nog van pas
    Vind ik leuk
    Stranger +5520
    vrijdag 7 december 2018 om 18:20
    3x2e is 3x niks!
    Alleen jij vindt het blijkbaar meer waard dan een beker.
    Dan heb je ,je eerst prijs dit seizoen ook binnen .Overwintering in de CL,misschien met een gunstige loting zelfs kwartfinale;-)
    Vind ik leuk
    plein19 +2452
    vrijdag 7 december 2018 om 19:22
    Een waardeloze competitie en je steeds ergeren wordt absoluut niet meer goedgemaakt door een beker. De competitie is de enige prijs. Een Europese beker is gewoon te moeilijk.
    Heb je tot het einde meegedaan om de competitie dan is bekerwinst beter dan niets.
    Vind ik leuk
    Stranger +5520
    vrijdag 7 december 2018 om 19:43
    Je wilde een voorbeeld van je gedraai zie bovenstaande .
    Eerste zeg je dat de competitie de ENIGE prijs is.
    Twee zinnen later zeg je dat bekerwinst beter is dan niets .
    Leg me maar uit wat je bedoelt. Je hebt namelijk al 4 jaar niets.
    Zelfs geen niets zeggend bekertje .........................of is het toch nog wel iets beter dan helemaal niets te hebben?

    Ik hoor het graag.
    Vind ik leuk
    plein19 +2452
    vrijdag 7 december 2018 om 19:55
    Competitie is de enige prijs die er toe doet. Beker is voor de topclubs een poedelprijs. Voor clubs die reëel niet meedoen om het kampioenschap is de beker een hoofdprijs.
    Feyenoord was nooit kampioen geworden als Ajax geen 15 punten had verloren na Europese wedstrijden. Heb je de meeste punten dan ben je terecht kampioen. Maar Feyenoord was het dat jaar zeker niet het sterkste team.
    Ik vind het weer de typische Rotterdamse arrogantie om na 1 dominante helft tegen de koploper een vergelijking te maken met Barcelona.
    Veel Rotterdamers hebben een minderwaardigheidscomplex ten opzichte van Amsterdam. Maar roepen zo hard dat het de Amsterdamse bluf zwaar overstijgt.
    Vind ik leuk
    Stranger +5520
    vrijdag 7 december 2018 om 22:50
    Ik neem aan dat je er bewijs voor hebt , dat Feyenoord geen kampioen geworden zou zijn ? Feit is dat ze het wel geworden zijn . Feit is ook dat Ajax niet goed genoeg was om kampioen te worden.
    En dat al 4 jaar op rij.
    Als je dan ook nog naar het pinten totaal kijkt waarmee Feyenoord en Psv kampioen geworden zijn en de jaren daarvoor Ajax is het verschil helemaal schrijnend.

    Maar dan nog een vraag en daar zul je ook wel weer gaan draaien.
    Hoe kan het sterkste team geen kampioen worden?
    Over een of twee wedstrijden kan het poot gebeuren , maar niet over 34 . Dan wordt het sterkste team gewoon kampioen . Zeker als ze ook nog de meeste goals maken het beste doelgemiddelde hebben en de topscoorder in huis hebben en van dag 1 af boven aanstaan.
    Vind ik leuk
    plein19 +2452
    vrijdag 7 december 2018 om 23:10
    Kijk naar de onderlinge resultaten. Kijk naar alle wedstrijden in een jaar over alle competities. Kijk bij de kampioenschappen naar het verschil tussen de nummers 1 en 2 over de laatste 8 jaren maar het mag ook een kortere periode. De afstand zegt meer dan het puntentotaal van de kampioen.

    Jullie seizoen is al geslaagd met een hoofdprijs.
    Blijf je voor op Ajax concentreren in plaats van op de koploper. En ik gun je genot van het uitstekende beleid en voetbal van je club. Toekomstbestendig of niet
    Vind ik leuk
    Stranger +5520
    vrijdag 7 december 2018 om 23:23
    En waar is het bewijs dat Ajax kampioen geworden zou zijn als ze geen Europees gespeeld zouden hebben?
    En inderdaad voor ons is het seizoen geslaagd met een hoofdprijs bij jullie als er weer meer geld op de bank komt.
    Dat is het verschil tussen een bedrijf en een voetbalclub🙈
    En dan nogmaals mijn vraag maar daar zal ik wel geen antwoord op krijgen wat zeggen de verschillen of je nu tweede wordt op 1 , 4 of 10 punten je bent gewoon 2e. En zoals je weet 2e plaatsen tellen niet alleen bij jouw wel blijkbaar😂
    Vind ik leuk
    plein19 +2452
    vrijdag 7 december 2018 om 23:27
    De laatste 2 kampioenschappen onder De Boer waren niet om aan te zien. Dan liever geen prijs en een leuk seizoen onder Bosz
    Vind ik leuk
    Stranger +5520
    vrijdag 7 december 2018 om 23:34
    Weet jezelf wel wat je allemaal schrijft?
    Eerst hemel je de 4 kampioenschappen op omdat ze een solide basis gelegd hebben. Dat ben ik met je eens.
    Dan roep je weer dat je liever 2e plaatsen hebt.
    En dan wil je nog dat je serieus genomen wordt.

    En er staan ook nog wat vragen open😂
    Vind ik leuk
    fr1963 +3336
    zaterdag 8 december 2018 om 00:50
    Uitspraak van 1 Rotterdammert die gewoon super enthousiast is over de laatste 2 wedstrijden. En terecht! Er werd werkelijk goed en soms zeer aantrekkelijk gespeeld! Dat was daarvoor maar zelden te zien. En dan toch al makkelijk derde staan.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2591
    vrijdag 7 december 2018 om 15:16
    alsof er een Nederlandse club is die 90 minuten vol kan houden wat Feyenoord de eerste helft tegen PSV deed...

    oftewel bij deze bestempel ik jouw reactie als populistische volksmennerij...
    Vind ik leuk
    plein19 +2452
    vrijdag 7 december 2018 om 15:38
    Andere wedstrijden houden ze ook geen 90 minuten vol. Het lijkt nu net alsof.er tegen PSV een niveau is gehaald waar Real Madrid nog jaloers op zou zijn. Dat is populisme en meelijwekkende onzin. PSV verliest 1x van de nummer 3 en er wordt over aansluiting gesproken.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2591
    vrijdag 7 december 2018 om 15:44
    euforie is een mooi iets... laat de spelers en trainer genieten van een mooie wedstrijd na alle shit die er over ze heen gekomen is...

    Real Madrid is volgens mij niet eens genoemd in de tekst en die erbij halen slaat dus als een tang op een varken...

    dat er over aansluiting wordt gesproken is misschien iets raars in jouw ogen maar Feyenoord maakt gewoon nog kans, op dit moment hebben PSV en Ajax nog niet veel last van blessures gehad volgens mij, maar de reeksen die ze nu neerzetten is erg knap maar ik verwacht dat ze het niet volhouden terwijl Feyenoord op dit moment zijn draai begint te vinden en juist doordat ze nog niet terug in de titelstrijd zijn kunnen ze vrijer spelen...

    ik verwacht niet dat Feyenoord kampioen wordt maar ik denk dat ze het gat met PSV en Ajax dit seizoen kleiner houden dan wordt verwacht... dus nee, aansluiting is iets anders dan meedoen om de titel, aansluiting is dat je mee kan met het niveau en als je PSV een eerste helft zo van de mat speelt dan is dat volgens mij gewoon een teken dat je het niveau kan halen...
    Vind ik leuk
    plein19 +2452
    vrijdag 7 december 2018 om 16:03
    Ziyech, De Jong, de Ligt, Neres hebben allemaal blessures gehad en een drukker programma. Ajax en PSV hebben een bredere selectie dan Feyenoord. En hebben veel meer overtuigende wedstrijden gespeeld.
    Real Madrid slaat als tang op een varken. En Feyenoord wat het Barcelona moeilijk kan maken is realistisch?

    Feyenoord heeft nauwelijks nieuwe spelers en nog doen ze er bijna een half seizoen over om een goed niveau te halen. En dan verwachten dat Feyenoord een betere reeks gaat spelen dan de topclubs. Onbegrijpelijk

    Vind ik leuk
    Stranger +5520
    vrijdag 7 december 2018 om 16:59
    Onbegrijpelijk is jouw reactie .Lullen over een brede selectie en een blessure in de topper tegen PSV en je wordt van de mat gespeeld.
    Vind ik leuk
    plein19 +2452
    vrijdag 7 december 2018 om 17:22
    De Ligt missen tegen De Jong is een gemis. Hoe TH daar op reageerde maakte het nog erger.
    Wil jij tegenspreken dat de bank van Ajax beter is dan die van Feyenoord?
    Wil jij tegenspreken dat de genoemde spelers geblesseerd zijn geweest?
    Vind ik leuk
    Stranger +5520
    vrijdag 7 december 2018 om 17:26
    Spreek ik iets tegen ? Jij roept iets over brede bank niet ik.
    Jij roept hoe goed je selectie is ,niet ik?
    Als ik dan op een feit in die wedstrijd wijs begin je over Feyenoord ,terwijl we het duidelijk over de selectie van Ajax hadden!
    Vind ik leuk
    plein19 +2452
    vrijdag 7 december 2018 om 17:35
    Jij begint over PSV terwijl ik met iemand anders het over Feyenoord had
    Vind ik leuk
    Stranger +5520
    vrijdag 7 december 2018 om 17:46
    Jij hebt het over een sterke selectie ,terwijl ik (ik het herhaal het nog maar ) wijs op het feit een blessure en je wordt van de mat gespeeld.

    En daarna begon het gedraai van je.;-)
    En dat is,om je eigen woorden te gebruiken pas meelijwekkend gedrag.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4980
    vrijdag 7 december 2018 om 17:53
    Laat het kind gaan joh. Leeft nog in de waan dat ze uberhaupt iets voorstellen omdat ze een seizoen boven de kunnen presteren in de CL.
    Vind ik leuk
    plein19 +2452
    vrijdag 7 december 2018 om 17:58
    Winnen van PSV en VVV en dan de waan dat je Barcelona aan
    kan
    Vind ik leuk
    plein19 +2452
    vrijdag 7 december 2018 om 17:57
    welk gedraai?
    Vind ik leuk
    Stranger +5520
    vrijdag 7 december 2018 om 18:25
    Jouw gedraai uitvluchten zoeken ,geen antwoorden geven.
    Geef niets jochie , je bent al 57 jaar een kleutertje.
    Vind ik leuk
    plein19 +2452
    vrijdag 7 december 2018 om 19:25
    Waar heb ik geen antwoord op gegeven?
    Waarin ben ik gedraaid? Maak het concreet
    Vind ik leuk
    Stranger +5520
    vrijdag 7 december 2018 om 19:48
    Oke
    Geen antwoord op de vraag waar ik je tegenspreek.
    Geen antwoord op de vragen wat de prijzen uit het verleden voor invloed hebben op deze competities.
    In plaats van gewoon antwoord te geven is ook niet moeilijk. Het is namelijk gewoon nergens en niets!
    Begin je te ontwijken(draaien ) dat je met iemand anders over PSV hebt ,terwijl ik alleen maar reageer op je opmerking brede selectie;-)

    Concreet genoeg?
    Vind ik leuk
    plein19 +2452
    vrijdag 7 december 2018 om 20:24
    Historie ging over de uitspraak dat Ajax de beste. Historisch gezien klopt de uitspraak. En praktisch ook. De 4 kampioenschappen onder De Boer hebben Ajax financieel sterker gemaakt De betere transferwaarde wordt deels bepaald obv historie. Die extra financiën geven Ajax de mogelijkheid met een beter team in de competitie te spelen. Goed beleid zoals van PSV en historie en Europese resultaten hebben ervoor gezorgd dat beide clubs veel betere teams kunnen vormen.

    Tegenspreken is iets anders dan een vraag stellen. Ik vind dat Van Persie nu en na Trencin idioot commentaar geeft. Dat doen sommige teamgenoten van hem veel beter
    Vind ik leuk
    Stranger +5520
    vrijdag 7 december 2018 om 22:41
    En natuurlijk draai je weer of snap je echt niet wat ik vraag ?
    Geef eens aan waar ik je tegen gesproken heb .
    En nu niet beginnen te draaien met opmerkingen uit andere discussies maar gewoon meteen nadat ik je de vraag stelde.
    Volgende antwoord krijg je meer punten door je historie of nu een gemakkelijkere loting?
    Nog een erbij dan voor jouw.
    De kampioenschappen van vorig eeuw levert dat nog iets extras op?
    Vind ik leuk
    Marco S +5803
    vrijdag 7 december 2018 om 19:14
    Taaltechnisch kan het ook niet want één eerste helft zou mischien zo’n 50 minuten kunnen duren max..
    Vind ik leuk
    Jackpot +2652
    vrijdag 7 december 2018 om 16:45
    Ik wil graag jullie trainer wel hebben. Leuke gast.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 17:14
    Gratis en voor niks op te halen.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4980
    vrijdag 7 december 2018 om 18:37
    SUKKEL
    Vind ik leuk
    Nilsinno +270
    vrijdag 7 december 2018 om 17:44
    Laten we eerst een beginnen met trencin ........
    Vind ik leuk
    Brent23 +28
    vrijdag 7 december 2018 om 14:43
    Emmen gaat winnen🤔😆
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33931
    vrijdag 7 december 2018 om 14:43
    vast wel een keer, maar niet zondag.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33931
    vrijdag 7 december 2018 om 14:43
    Barcelona 2, of 3 zeker wel.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8123
    vrijdag 7 december 2018 om 15:33
    Als PSV verliest van zowel Barcelona als van Feyenoord met 2-1......
    Verschil zal dus niet zo groot zijn?
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13846
    vrijdag 7 december 2018 om 14:43
    Feyenoord kan het in deze vorm zelfs Trencin nog lastig maken....
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33931
    vrijdag 7 december 2018 om 14:44
    En ajax kopenhagen, en rosenborg.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13846
    vrijdag 7 december 2018 om 14:57
    Kopenhagen?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33931
    vrijdag 7 december 2018 om 14:58
    Die hebben ajax in het verleden ook eens een keer uitgeschakeld.

    En ook door rapid wien.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13846
    vrijdag 7 december 2018 om 15:08
    Nou daar hebben we gewoon van gewonnen in de achtste finales, maar geeft niet.

    Owja Rapid Wien dat klopt, dat was in hetzelfde jaar dat Feyenoord niet eens Europees voetbal had gehaald toch?

    Neem het niet zo serieus pik, het was maar een geintje.
    En overigens kun je deze discussie ook niet winnen, op basis van de resultaten in Europa zul je het altijd afleggen, dus wees verstandig en begin er niet aan.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 15:11]
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4980
    vrijdag 7 december 2018 om 15:12
    En wat hebben jullie gepresteerd dan behalve een finaleplaats in een europees B toernooi???
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13846
    vrijdag 7 december 2018 om 15:16
    Als ik me niet vergis zijn we dit seizoen na 3 voorrondes en 5 poulewedstrijden nog ongeslagen in de CL en zitten we al bij de laatste 16 van het toernooi.
    Dat Europese “B” toernooi hebben jullie niet eens gehaald dus ;-)
    Vind ik leuk
    Deck010 +8123
    vrijdag 7 december 2018 om 15:35
    We zijn nog altijd de eerste en laatste winnaar van dat B-toernooi.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13846
    vrijdag 7 december 2018 om 16:14
    Ja..... dus? Wat is daar zo bijzonder aan? Tussen die eerste en die laatste zit een gat van bijna 30 jaar, werd er toen ook nog wat gewonnen of? 😜
    Vind ik leuk
    Deck010 +8123
    vrijdag 7 december 2018 om 22:19
    En bij jullie Europees wel?
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13846
    vrijdag 7 december 2018 om 22:37
    Feyenoord won in 1970 de EC1 en de Wereldbeker, in 1974 de UEFA Cup en 28 jaar later pas in 2002 opnieuw de UEFA Cup. 4 grote prijzen in 32 jaar tijd.

    Ajax:
    1971 - EC1
    1972 - EC1, Wereldbeker, UEFA super cup
    1973 - EC1, UEFA supercup
    1987 - EC2
    1992 - UEFA Cup
    1995 - CL, Wereldbeker, UEFA super cup.
    11 grote prijzen in 24 jaar tijd.

    Vind ik leuk
    Stranger +5520
    vrijdag 7 december 2018 om 17:01
    En als je geen gelukkige loting hebt zit het er in februari ook op;-)
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13846
    vrijdag 7 december 2018 om 17:58
    Achja.... ik ging er ook niet van uit dat ze de finale zouden halen.
    Wat mij betreft is het al een geslaagd Europees seizoen, we krijgen sowieso nog een mooie pot tegen Bayern en daarna zien we wel welke tegenstander het word.
    Vind ik leuk
    Stranger +5520
    vrijdag 7 december 2018 om 18:23
    Ik denk dat de meeste na de loting toch wel op overwintering gerekend hadden . Ik wel in ieder geval al vond ik Benfica sterker dan,dat ik verwacht had.
    En zoals ik al eerder gezegd heb ,met een wat gunstige loting is er ook nog een mogelijkheid op de kwartfinale.
    En dat gun ik een hele hoop Ajax supporters hier wel, alleen die trollen he ;-)
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13846
    vrijdag 7 december 2018 om 19:52
    Nou ik was er zelf nog niet zo zeker van, ik wist dat Benfica gewoon een hele sterke tegenstander zou gaan worden. Ik ging er wel van uit dat we sowieso bij de eerste 3 zouden eindigen en in Europa zouden overwinteren, ik twijfelde tussen plek 3 en plek 2, maar nu doen we zelfs nog mee om plek 1.
    Als Ajax 1e wordt dan heb je kans dat je een wat zwakkere tegenstander loot, maar in principe zijn alle ploegen van de laatste 16 gewoon sterk.
    Laten we hopen dat we nog een ronde verder kunnen komen, maar als we strijdend ten onder gaan dan kunnen we alsnog positief terugkijken op een mooi Europees seizoen.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4980
    vrijdag 7 december 2018 om 18:38
    En wat heb je daar mee gewonnen???
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13846
    vrijdag 7 december 2018 om 19:53
    Niets, maar je vroeg toch wat Ajax heeft gepresteerd?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33931
    vrijdag 7 december 2018 om 15:50
    Ajax is een grotere club dusja, zulke discussies zijn altijd wel leuk.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1236
    vrijdag 7 december 2018 om 15:04
    Kon hier wel om gniffelen
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:43
    Barcelona heeft geen Frenkie natuurlijk dus Robin heeft gelijk 😂😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:03
    En krijgen hem helaas waarschijnlijk ook nooit ! 😓
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:44
    Nooit gedacht dat Van Persie na zijn voetballoopbaan nog een carrière als cabaretier overwoog :-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:03
    Ja moest je lachen 🤣 !
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9455
    vrijdag 7 december 2018 om 14:47
    Wel grappig. Aan het begin van het seizoen las ik allemaal verhalen hier van : Feyenoord haalt de subtop niet eens, AZ en Vitesse zijn beter etc.

    Die verhalen kunnen mooi de prullenbak in. Feyenoord heeft gewoon een Prima selectie. Wel winder dan Ajax en Psv, maar ze. Zijn zeker beter dan een subtopper.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33931
    vrijdag 7 december 2018 om 14:47
    Een prima derde, meer niet.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9455
    vrijdag 7 december 2018 om 14:50
    Maar wel beter dan dat menigeen hier schetste. Ik moest er toen al om lachen, en nu zie je het. 2 x gewonnen van Psv en stevig op de 3e plek.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33931
    vrijdag 7 december 2018 om 14:52
    nu 1 punt minder dan in het kampioensjaar dus...
    Vind ik leuk
    soplul +3442
    vrijdag 7 december 2018 om 15:00
    Yup en toen heb je het hele seizoen bovenaan gestaan....
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33931
    vrijdag 7 december 2018 om 15:02
    Concurrentie is goed bezig, en nu ben je veel slechter qua selectie.

    Toen hadden we nog kongolo, kuyt, elia, karsdorp, elia, jorgensen fit en in vorm, berghuis idem dito en ga zo maar door.
    Vind ik leuk
    soplul +3442
    vrijdag 7 december 2018 om 15:06
    Ja uiteindelijk wordt je kampioen met een prima aantal punten.
    Als je dat vergelijkt met de 4 jaren van ajax en de 3 van psv over de laatste 8 seizoenen:
    10-11 Ajax 73
    11-12 Ajax 76
    12-13 Ajax 76
    13-14 Ajax 71
    14-15 PSV 88
    15-16 PSV 84
    16-17 Feyenoord 82
    17-18 PSV 83
    Vind ik leuk
    Stranger +5520
    vrijdag 7 december 2018 om 17:04
    Mag ik de conclusie trekken dat Ajax alleen maar kampioen kan worden als Feyenoord en PSV falen?
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17218
    vrijdag 7 december 2018 om 15:11
    Dan heb ik dat seizoen 1 speler uit jouw rijtje een seizoen lang gemist.....
    Vind ik leuk
    soplul +3442
    vrijdag 7 december 2018 om 15:02
    Veel supporters denken na 1 goed seizoen al dat alles anders wordt.
    Maar uiteindelijk zijn dat altijd de uitzonderingen en bepalende de bekende factoren (zoals in het grootste geval geld) hoe een ranglijst uitziet.

    Zie Feyenoord....hordes fans dachten dat ze daarna ook wel meer kampioensschappen zouden zien.
    Maar het huidige seizoen is gewoon een juiste afspiegeling van de situatie.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4980
    vrijdag 7 december 2018 om 15:13
    Seizoen duurt nog wel ff gelukkig.
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1424
    vrijdag 7 december 2018 om 15:50
    Bekerrrrtjeeee
    Vind ik leuk
    frankn27 +5566
    vrijdag 7 december 2018 om 14:52
    hebben we nog subtoppers dan?
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9455
    vrijdag 7 december 2018 om 14:53
    Dat is een andere vraag haha.
    Vind ik leuk
    Andre As +3076
    vrijdag 7 december 2018 om 14:55
    Te groot voor een servet en te klein voor een tafellaken.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2055
    vrijdag 7 december 2018 om 14:59
    Een ieder die in augustus serieus dacht dat feyenoord AZ niet ging bijhouden moet gewoon een andere sport gaan volgen.
    Voetbal is niks voor ze, dat spel begrijpen ze niet.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9455
    vrijdag 7 december 2018 om 15:01
    Dat zijn er dan een hoop. 😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:07
    AZ met Boadu had nu dichter bij Feyenoord gestaan !
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2055
    vrijdag 7 december 2018 om 16:35
    Wie weet. Realiteit echter is dat het gat 13 punten is

    Maar ik heb het er ook over dat de "kenners" alhier dachten dat AZ ver op Feyenoord zou gaan voor staan.

    Vind ik leuk
    soplul +3442
    vrijdag 7 december 2018 om 16:44
    Die kenner zijn overigens al weken lang erg rustig....
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:05
    De lat mag (moet) hoger en het spel mag vaker aantrekkelijker, zoals de eerste helft afgelopen zondag 😊
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9455
    vrijdag 7 december 2018 om 15:12
    Dat is een ander verhaal. Maar Feyenoord werd bijna als een middenmotor neergezet aan het begin van het seizoen haha.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:20
    Dat is wel waar, maar volgens mij is het geen ANDER verhaal, want dat hed natuurlijk ook te maken met het vertoonde spel
    Speelden ze vaker zo als afgelopen zondag, zou niemand ze als subtopper zien 🤗
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:56
    Van Persie mister positivo ! Wel mooi dat ie zoveel vertrouwen in z'n team heeft. Dat straalt ie uit en over op het huidige Feyenoord. Well done Robin👌🏽
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:07
    Het komt alleen zo ongeloofwaardig over 🤗
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:12
    Nou ik zeg je eerlijk. Dacht ook in het begin man man man dit kan je toch niet menen? Met name in het begin van het seizoen dat ie in een draak van een wedstrijd toch weer lichtpuntjes en positieve dingen zag. Maar moet toch wel zeggen dat ie misschien welles gelijk kan hebben. En het grappige eraan is dat ze hun beste pot zonder Van Persie hebben gespeeld haha
    Vind ik leuk
    Janste +273
    vrijdag 7 december 2018 om 15:00
    Feijenoord speelde tegen een zeer gehavend vvv. Dus zo goed vond ik ze nog niet eens spelen. Zeker de tweede helft kreeg vvv zelfs mogelijkheden en scoorde het. Dus ik zou als ik feyenoord was, niet graag tegen Barcelona willen voetballen, als hun het vertrouwen willen behouden
    Vind ik leuk
    Zultkop +5669
    vrijdag 7 december 2018 om 15:10
    En Feyenoord speelde zonder 1e spits.
    Vind ik leuk
    Stranger +5520
    vrijdag 7 december 2018 om 17:09
    Hoeveel mogelijkheden hebben ze dan gehad?
    De eerste helft zijn ze niet over de middenlijn geweest en de tweede helft sporadisch.
    En inderdaad ze scoorde.En een hele mooie ,maar niet uit een lopende aanval ,maar met een afstandsschot of was het met de moed van wanhoop;-)
    Vind ik leuk
    Janste +273
    vrijdag 7 december 2018 om 19:23
    Ik zeg toch ook tweede helft. Wil er alleen maar mee zeggen dat feijenoord echt nog niet zo goed is. Vvv speelde met veel b keuze
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:02
    Ze hebben weer eens een halve goede wedstrijd gespeeld tegen PSV. Bah....
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:09
    Zo'n grote mond zou verboden moeten worden.

    Wat zal het dan lekker rustig worden in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:14
    Gaat prima in Amsterdam! Gaat verder allemaal goed laatste tijd. Doen nog leuk mee in "alles" en we doen ook nog leuke zaken. Maar daar was deze topic helemaal niet van. Shit....het ging om grote mond van RvP. Vast met mee eens dat dat nergens op slaat.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:18
    Topsporters hebben wel eens een tunnelvisie. En dat is best nodig af en toe.
    Soms moet je alleen de finishlijn willen zien en geen grote problemen daar omheen.

    Topsporters hebben een andere kijk op de wereld, dan dat ik heb.

    Ik zit ook thuis op de bank.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:22
    Daar heb je zeker gelijk in! Maar goed dat de trainer daarin iets meer gereserveerd is. Elke wedstrijd is er weer 1. Zie het ook bij Ajax insluipen. Soms worden we te makkelijk
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:28
    Dat is ook een probleem op zich. Elke overwinning wordt een team gemakzuchtiger, totdat het kalf verdronken is.

    Types als Robben, Ronaldo en Kuyt zijn dan ook zeldzaam. Maar wel een extra kwaliteit, op zich.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 15:29]
    Vind ik leuk
    Zultkop +5669
    vrijdag 7 december 2018 om 15:11
    Als Ajax supporter zou je iets meer blijdschap kunnen tonen. Of vind je het jammer dat er een andere club voor nodig was om in te lopen op koploper PSV?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:17
    Ben daar natuurlijk blij mee! Kon niet beter
    Vind ik leuk
    repeP +1320
    vrijdag 7 december 2018 om 15:14
    Aan slechts een halve wedstrijd voldoende om PSV te verslaan. Klasse onderscheidt zich altijd.😛
    Vind ik leuk
    Zultkop +5669
    vrijdag 7 december 2018 om 15:22
    Reactie van de dag! :)
    Vind ik leuk
    Staaijman74 +1160
    vrijdag 7 december 2018 om 15:08
    Dit is voor nij het signaal dat Feyenoord zsm moet stoppen met Giovanni. RvP weet als topspeler dat als je niet ‘gelooft’ dat je de CL kan winnen, je die beker sowieso niet zal winnen. Giovanni zou dat als ex topspeler ook moeten weten en moeten geloven. Hij heeft dit in het kampioenschapsjaar notabene als trainer aan den lijve ondervonden met de mentale invloed dat jaar van Kuijt. Dat zat hem vooral in het ‘geloven’ dat ze dat echt konden worden. dat was de grootste invloed van Kuijt dat jaar en naar die invloed is RvP dus kogischerwijze naar op zoek. Naar die flow. Des te triester de houding van Giovanni.

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 15:09]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:12
    Ik denk dat het ook zo simpel werkt.

    Alles wat je zeker weet, dat gebeurd ook. Maar dan moet je het wel een 1.000.000% zeker weten.

    En dat is best veel. En ach ... dan moet je er zo af en toe wel wat voor doen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 15:13]
    Vind ik leuk
    Staaijman74 +1160
    vrijdag 7 december 2018 om 15:17
    Tuurlijk moet je er veel voor doen maar als je dat geloof niet hebt ben je bij voorbaat kansloos. Het is ook het kenmerk van de absolute wereldtoppers.. die grenzeloze overtuiging. Die hebben ze allemaal
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 15:17]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:23
    Ik denk, dat iedereen dat wel eens heeft. Een goed idee of een goed plan.

    Maar de meesten geloven het wel. Al die moeite ook ...

    Ik heb geen zin vandaag, zeggen ze morgen weer. En morgen, en volgende week.
    Vind ik leuk
    Mama +331
    vrijdag 7 december 2018 om 15:08
    PSV heeft het Barcelona vorige week heel moeilijk gemaakt ,wij winnen van PSV .... 1 +1 =
    Dus helemaal niet raar. Eigenlijk logisch nu ik er over nadenk . Nu wij helemaal los zijn, komt die winterstop wel erg ongelegen voor ons. Hebben wij weer
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:09
    Het gat met PSV is verkleind (sinds speelronde 10 toen iedereen in aantal wedstrijden nog gelijk liep) van 10 naar 7 nu.

    Het gat met Ajax was toen 5 punten en is nog steeds 5 punten.

    Dus: " "We zijn blij dat we het gat hebben verkleind", doelt hij op de achterstand op titelconcurrenten PSV en Ajax." klopt niet echt he ....
    Vind ik leuk
    repeP +1320
    vrijdag 7 december 2018 om 15:13
    Zo'n kind als van Persie gun je toch zijn Fanta.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2088
    vrijdag 7 december 2018 om 16:56
    Neuh hij heeft liever Fristi
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1621
    vrijdag 7 december 2018 om 15:28
    Achja Robin wil ff een wit voetje halen bij het Legion.
    Allemaal leuk en aardig voor de buhne.

    Met dit material heb je het nog lastig tegen het 2de van Barca
    Vind ik leuk
    Splintair +2002
    vrijdag 7 december 2018 om 15:38
    Laat v beek maar staan aub
    Vind ik leuk
    Rabarber +472
    vrijdag 7 december 2018 om 15:44
    Dit is toch om te gieren. Met de hakken over de sloot winnen van PSV, als Malen het vizier op scherp heeft verlies je gewoon nog met 2-4 en je wint thuis van VVV dat z'n halve basis mist. Rotterdam in polonaise naar de Coolsingel, met van Persie voorop 😂😂😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:48
    Gefeliciteerd Feyenoord gaat weer lekker .
    Barcelona er op en er over aanpakken .
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 16:55
    Klojo gio geef ayoub es paar volledige hele wedstrijd minuten en pleur die kabouter clasie eruit hij hoort thuis bij excelsior, jens doet het prima samen met vilhena en ayoub zou deze middenveld linie sterkste zijn dan psv en ajax
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 18:02
    Niet te veel drinken kerel!
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2088
    vrijdag 7 december 2018 om 16:59
    Hahaha die RVP. Hij meent het ook nog. Gio moet ff een poosje met hem gaan zitten misschien dat het overslaat op Gio.

    RVP wel de juiste mentaliteit. Als je er niet in gelooft kun je er beter niet aan beginnen.

    Ajax gelooft ook dat ze de Champions League kan winnen. En als ze dat niet zouden doen kunnen ze beter thuis blijven.

    Hebben jullie in Eindhoven meegelezen?????
    Vind ik leuk
    Vak 129 +662
    vrijdag 7 december 2018 om 17:34
    Van Persie, de man van de complimenten na Trencin thuis. Prima baller, fijne gast, domme teksten.
    Vind ik leuk
    Op afstand +775
    vrijdag 7 december 2018 om 17:39
    Van Persie wordt dement, zoals de meeste bij Feyenoord
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws