'Een hele finale verplaatsen omdat vier mensen stenen gooien... Respectloos!'

'Een hele finale verplaatsen omdat vier mensen stenen gooien... Respectloos!'

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 16:15za 08-12-2018 om 16:15

Voormalig Argentijns bondscoach César Luis Menotti begrijpt niets van het besluit om de Copa Libertadores-finale in Madrid af te werken. De spelersbus van Boca Juniors werd belaagd door fans van aartsrivaal River Plate, waarna de wedstrijd werd uitgesteld en verplaatst.

De tachtigjarige Menotti vindt de ophef echter schromelijk overdreven en denkt terug aan zijn tijd als trainer van FC Barcelona. "Als we het de bus naar Espanyol (de stadgenoot, red.) gingen, werden er ook altijd stenen gegooid. Ik wil het uiteraard niet goedpraten, maar dit soort dingen zijn van alle tijden", laat hij weten aan AS. El Flaco bagatelliseert de ongeregeldheden voorafgaand aan de Copa-finale. "Het is ronduit beledigend om de hele finale te verplaatsen, omdat er vier mensen waren die stenen liepen te gooien."

Menotti kijkt liever naar de goedwillende supporters. "Dit is een gebrek aan respect voor de zestigduizend fans die vanaf zes uur 's ochtends in de rij hebben gestaan. De meesten zijn uit alle kanten van het land gekomen voor deze wedstrijd... Maar het grote geld is spijtig genoeg belangrijker geworden dan het spel zelf."

El Súperclasico zal zondagavond om 20.30 uur afgewerkt worden. River Plate heeft aan de heenwedstrijd een 2-2 gelijkspel overgehouden en is dus in het voordeel.

Poll

Wie gaat de Copa Libertadores winnen?

(223 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 8 december 2018 om 16:20
Ja ook slecht voor het milieu toch? Terwijl voetbal bekend staat om zijn groene sport.
Vind ik leuk
stratumseind +195099
zaterdag 8 december 2018 om 16:20
dat ie nog leeft .... rookt net zo graag als ik dus ik hoef me nergens zorgen over te maken
Vind ik leuk
Stranger +6615
zaterdag 8 december 2018 om 16:23
Drinkt en neukt misschien minder;-)
Vind ik leuk
stratumseind +195099
zaterdag 8 december 2018 om 16:24
die kans is vrij groot ...
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:34
Rook jij die smerige Spaanse sigaretten dan stratum?
Vind ik leuk
stratumseind +195099
zaterdag 8 december 2018 om 16:35
ik rook alles wat te roken is van waterpijp tot pretsigaret, lekker man
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:40
Vond ze vroeger smerig toen ik op vakantie was in Spanje, hou het dus maar bij de Zware Brandaris.
Vind ik leuk
stratumseind +195099
zaterdag 8 december 2018 om 16:46
ik jaag er op regelmatige basis een pakske rancho doorheen, Niet goed voor het milieu maar ja dat zijn dieselauto s ook niet en ter compensatie : ik heb sinds ik hier zit al geen auto meer dus....
Vind ik leuk
J Kiprich +18990
zaterdag 8 december 2018 om 16:41
Hedde gij de tuin ook zo vol onkruid staan?
Vind ik leuk
stratumseind +195099
zaterdag 8 december 2018 om 16:43
en groeien dat dat spul doet .........
Vind ik leuk
J Kiprich +18990
zaterdag 8 december 2018 om 17:03
Als een malle maar nooit een fatsoenlijke bloem te zien. Ach ja....
Vind ik leuk
stratumseind +195099
zaterdag 8 december 2018 om 17:06
bloemen is ok meer een vrouwen ding..... ik ben meer van de groene blaadjes als die hun juiste kleur hebben is de voeding in orde.....
Vind ik leuk
RWA040 +708
zaterdag 8 december 2018 om 16:36
Wist ik ook niet inderdaad haha... Denk dat onze longen nog schoon zijn naast die van hem...
Vind ik leuk
stratumseind +195099
zaterdag 8 december 2018 om 16:37
zat destijds gewoon op de bank een peuk te roken , the good old days.....
Vind ik leuk
RWA040 +708
zaterdag 8 december 2018 om 16:49
Precies. En in cafés, de hele tent blauw! Ik vond het heerlijk... Tegenwoordig word je al boos aangekeken als je op het terras een peuk op steekt...
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15306
zaterdag 8 december 2018 om 19:47
Hahah.... lekker de boel gaan omdraaien nu.
Ik denk dat deze man moeite heeft met tellen, als je zag hoe die bus was toegetakeld dan lijkt mij het zeer sterk dat daar maar 4 mensen verantwoordelijk voor zijn.

Dat de wedstrijd in Madrid wordt gespeeld vind ik ook nergens op slaan, had het dan lekker zonder publiek gedaan.
Maar laten we nou niet doen alsof er niets is gebeurd, want het was ronduit schandalig wat daar gebeurde.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws