'Een hele finale verplaatsen omdat vier mensen stenen gooien... Respectloos!'

'Een hele finale verplaatsen omdat vier mensen stenen gooien... Respectloos!'

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 16:15za 08-12-2018 om 16:15

Voormalig Argentijns bondscoach César Luis Menotti begrijpt niets van het besluit om de Copa Libertadores-finale in Madrid af te werken. De spelersbus van Boca Juniors werd belaagd door fans van aartsrivaal River Plate, waarna de wedstrijd werd uitgesteld en verplaatst.

De tachtigjarige Menotti vindt de ophef echter schromelijk overdreven en denkt terug aan zijn tijd als trainer van FC Barcelona. "Als we het de bus naar Espanyol (de stadgenoot, red.) gingen, werden er ook altijd stenen gegooid. Ik wil het uiteraard niet goedpraten, maar dit soort dingen zijn van alle tijden", laat hij weten aan AS. El Flaco bagatelliseert de ongeregeldheden voorafgaand aan de Copa-finale. "Het is ronduit beledigend om de hele finale te verplaatsen, omdat er vier mensen waren die stenen liepen te gooien."

Menotti kijkt liever naar de goedwillende supporters. "Dit is een gebrek aan respect voor de zestigduizend fans die vanaf zes uur 's ochtends in de rij hebben gestaan. De meesten zijn uit alle kanten van het land gekomen voor deze wedstrijd... Maar het grote geld is spijtig genoeg belangrijker geworden dan het spel zelf."

El Súperclasico zal zondagavond om 20.30 uur afgewerkt worden. River Plate heeft aan de heenwedstrijd een 2-2 gelijkspel overgehouden en is dus in het voordeel.

Poll

Wie gaat de Copa Libertadores winnen?

(223 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 8 december 2018 om 16:20
Ja ook slecht voor het milieu toch? Terwijl voetbal bekend staat om zijn groene sport.
Vind ik leuk
stratumseind +185296
zaterdag 8 december 2018 om 16:20
dat ie nog leeft .... rookt net zo graag als ik dus ik hoef me nergens zorgen over te maken
Vind ik leuk
Stranger +5800
zaterdag 8 december 2018 om 16:23
Drinkt en neukt misschien minder;-)
Vind ik leuk
stratumseind +185296
zaterdag 8 december 2018 om 16:24
die kans is vrij groot ...
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:34
Rook jij die smerige Spaanse sigaretten dan stratum?
Vind ik leuk
stratumseind +185296
zaterdag 8 december 2018 om 16:35
ik rook alles wat te roken is van waterpijp tot pretsigaret, lekker man
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:40
Vond ze vroeger smerig toen ik op vakantie was in Spanje, hou het dus maar bij de Zware Brandaris.
Vind ik leuk
stratumseind +185296
zaterdag 8 december 2018 om 16:46
ik jaag er op regelmatige basis een pakske rancho doorheen, Niet goed voor het milieu maar ja dat zijn dieselauto s ook niet en ter compensatie : ik heb sinds ik hier zit al geen auto meer dus....
Vind ik leuk
J Kiprich +17753
zaterdag 8 december 2018 om 16:41
Hedde gij de tuin ook zo vol onkruid staan?
Vind ik leuk
stratumseind +185296
zaterdag 8 december 2018 om 16:43
en groeien dat dat spul doet .........
Vind ik leuk
J Kiprich +17753
zaterdag 8 december 2018 om 17:03
Als een malle maar nooit een fatsoenlijke bloem te zien. Ach ja....
Vind ik leuk
stratumseind +185296
zaterdag 8 december 2018 om 17:06
bloemen is ok meer een vrouwen ding..... ik ben meer van de groene blaadjes als die hun juiste kleur hebben is de voeding in orde.....
Vind ik leuk
RWA040 +568
zaterdag 8 december 2018 om 16:36
Wist ik ook niet inderdaad haha... Denk dat onze longen nog schoon zijn naast die van hem...
Vind ik leuk
stratumseind +185296
zaterdag 8 december 2018 om 16:37
zat destijds gewoon op de bank een peuk te roken , the good old days.....
Vind ik leuk
RWA040 +568
zaterdag 8 december 2018 om 16:49
Precies. En in cafés, de hele tent blauw! Ik vond het heerlijk... Tegenwoordig word je al boos aangekeken als je op het terras een peuk op steekt...
Vind ik leuk
Koekie1970 +3156
zaterdag 8 december 2018 om 16:36
Hahaha weer eentje voor de categorie Seniele oude mannen...
omdat er 4 met een steentje gooiden.....

Het waren er zeker meer dan 4 en steentjes waren het zeker niet; meer formaatje straatklinker.
Vind ik leuk
Arvin +6148
zaterdag 8 december 2018 om 16:38
En nog heeft hij gelijk. Een kleine groep verpest het nu voor de rest.
Vind ik leuk
Koekie1970 +3156
zaterdag 8 december 2018 om 16:45
Nou zou ik toch ff de beelden gaan kijken van de rit vanaf het Boca-stadion naar stadion van River Plate....
Gehele route werd de bus bekogeld met van alles en nog wat.
Vrouwen bonden vuurwerk om kinderen heen om het mee ten nemen het stadion in...
Enzovoorts enzovoorts.

Ja hoor klein groepje.... Bijna een kwart van Buenos Aires was aan het gooien.
Vind ik leuk
Mrunterwijst +5666
zaterdag 8 december 2018 om 17:10
Wat heeft het vuurwerk wat bestemd was voor in het stadion hier dan mee te maken?
Vind ik leuk
Koekie1970 +3156
zaterdag 8 december 2018 om 19:09
Dacht je dat ze daar niet mee zouden gaan gooien???
Vind ik leuk
Sjaak Hoek +125
zaterdag 8 december 2018 om 19:36
Het was er maar 1!! Iedereen heeft dat filmpje gezien op dumperd en hier,. Dus niet zo overdrijven!!
Ik praat het overigens niet goed
Vind ik leuk
Koekie1970 +3156
zaterdag 8 december 2018 om 19:44
In het filmpje maar 1 vrouw ja.... Mijn broer woont in die wijk en hij blijft altijd achter de luiken bij wedstrijden tussen River en Boca.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 17:34
Nog buitenom het feit dat het er natuurlijk meer dan 4 waren, zijn er ook gewoon spelers gewond geraakt van boca en hadden verscheidene last van de pepperspray. Dan is het toch schandalig dat die seniele oude man met een dergelijke opmerkin komt?
Vind ik leuk
#Keizerout +37643
zaterdag 8 december 2018 om 18:03
Maar dat nu normale fans slachtoffer zijn van een hele vreemde oplossing klopt. 'rellen? oke, dan spelen we op een ander continent'
Vind ik leuk
Koekie1970 +3156
zaterdag 8 december 2018 om 19:11
Alle andere opties werden door beide clubs afgewezen dus....
Vind ik leuk
#Keizerout +37643
zaterdag 8 december 2018 om 19:22
Echt? Wat waren de andere opties?
Vind ik leuk
Koekie1970 +3156
zaterdag 8 december 2018 om 19:34
1. Spelen in River stadion zonder publiek op de zondag na incident.
2. Week later zonder publiek.
3. Spelen op neutraal terrein.
4. Spelen in ander Zuid-Amerikaans land. (Peru)
5. Boca wint Copa.
Vind ik leuk
#Keizerout +37643
zaterdag 8 december 2018 om 19:36
Ja het houdt een keer op natuurlijk
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14304
zaterdag 8 december 2018 om 19:47
Hahah.... lekker de boel gaan omdraaien nu.
Ik denk dat deze man moeite heeft met tellen, als je zag hoe die bus was toegetakeld dan lijkt mij het zeer sterk dat daar maar 4 mensen verantwoordelijk voor zijn.

Dat de wedstrijd in Madrid wordt gespeeld vind ik ook nergens op slaan, had het dan lekker zonder publiek gedaan.
Maar laten we nou niet doen alsof er niets is gebeurd, want het was ronduit schandalig wat daar gebeurde.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws