'Frenkie, wacht op het appje van Van Bommel. Beter dan dat gedrocht uit Parijs'

'Frenkie, wacht op het appje van Van Bommel. Beter dan dat gedrocht uit Parijs'

Gepubliceerd: maandag 10 december 2018 om 08:40ma 10-12-2018 om 08:40

Laatste update: maandag 10 december 2018 om 09:00ma 10-12-2018 om 09:00

Ronald Waterreus houdt zijn hart vast na het horen van de transferverhalen over Frenkie de Jong. De Ajacied wordt nadrukkelijk gelinkt aan Paris Saint-Germain, maar Waterreus hoopt niet dat het daadwerkelijk zo ver gaat komen.

De 'voetbalromanticus' liet zondagavond bij Rondo weten dat hij Matthijs de Ligt het liefst bij een klassiek voetbalbolwerk zag spelen Voor De Jong geldt hetzelfde. 'Op een of andere manier zie ik dat beeld niet voor me in Parijs', licht de oud-doelman toe in zijn column voor De Limburger. 'Je ziet Frenkie het stijlvolle tricot van Arsenal om zijn lijf trekken. Je ziet hem Camp Nou laten kirren van voetbalgenot. Maar je ziet hem niet spelen voor een door woestijndollars gedreven Franse topclub die de warmte uitstraalt van een doos diepvriesdoperwten.'

Waterreus hoopt dan ook De Jong geduld kan opbrengen en geeft de vijfvoudig Oranje-international een advies. 'Beste Frenkie, wacht op het appje van Mark van Bommel. Reken maar dat hij je na dit seizoen naar zijn club wil halen.' De ex-keeper doelt hierbij niet op PSV. 'Nee, naar Bayern München, waar hij tegen die tijd Niko Kovac is opgevolgd. Echt, Frenkie, bij zo'n voetbalbolwerk pas je. Veel beter dan bij dat gedrocht uit Parijs.'

Poll

Vind jij Frenkie de Jong 75 miljoen waard?

(12320 stemmen)

Plaats een reactie

Arvin +7474
maandag 10 december 2018 om 08:44
Nogal voorbarig op alle vlakken. Ik denk niet dat van bommel volgend seizoen al weg is, en ik verwacht ook niet dat Frenkie naar Bayern gaat.
Vind ik leuk
Snapje? +8680
maandag 10 december 2018 om 08:46
Frenkieeee El Salvador
Vind ik leuk
Leeuw +6179
maandag 10 december 2018 om 10:10
Waarvan?
Vind ik leuk
dhrwobo +43963
maandag 10 december 2018 om 11:20
Dali
Vind ik leuk
aartstyle +1787
maandag 10 december 2018 om 08:47
Nee natuurlijk gaat Mark nog niet weg. Het was ook prikkelen bedoeld van Waterreus, de grappenmaker. Neemt niet weg dat hij wel gelijk heeft mbt PSG. Daar moet Frenkie niet heen, een rasvoetballer, een liefhebber hoort niet bij PSG. Lekker bij Bayern munchen zou helemaal niet gek zijn.
Vind ik leuk
ReneAjax +10113
maandag 10 december 2018 om 08:54
Frenkie past ook niet bij Bayern, bovendien wilt hij daar niet eens heen.
Het wordt City of Barcelona.
PSG zou een hele slechte keus zijn.
De Ligt zou wel naar Bayern kunnen.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 08:55]
Vind ik leuk
Pagan1964 +3758
maandag 10 december 2018 om 09:05
Hij wil daar niet heen ? Hoe weet jij dat ?
Ben jij zijn zaakwaarnemer of zijn broer ?
Vind ik leuk
ReneAjax +10113
maandag 10 december 2018 om 09:08
Als je een beetje de interviews volgt die Frenkie geeft, dan weet je dat hij daar niet heen gaat.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3758
maandag 10 december 2018 om 09:32
Ik heb hem geen ene keer horen zeggen dat hij daar niet heen wil
Vind ik leuk
JCJWZ +14837
maandag 10 december 2018 om 14:53
Hij wil trouwens ook geen koffie in zijn melk.
Vind ik leuk
UpOne +1049
maandag 10 december 2018 om 16:16
als, als, als en als...

Als mijn moeder ballen had dan was het nu ook mijn vader geweest.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:38
Maar wat vindt Frenkie ervan?
Vind ik leuk
Stranger +6640
maandag 10 december 2018 om 11:52
Dat lijkt me een goede conclusie . Ik vraag me ook af of hij wel naar PSG gaat.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 12:44
Als Bayern genoeg wil betalen zou ik de Jong en de Ligt graag naar Bayern zien gaan. Inderdaad een echt bolwerk, net als Barcelona. De rest staat toch allemaal echt op een minder plan qua allure, alhoewel ManCity wel een trainer heeft die de Jong en de Ligt zeer goed zou liggen.
Vind ik leuk
JCJWZ +14837
maandag 10 december 2018 om 14:54
Als Guardiola weg is bij City, waarin verschilt City dan van Psg?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 16:44
Nope, dus voor mij zou dat ook zeker niet de eerste keuze zijn
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:45
Sorry Ronald, maar van Bommel is niet aankomende zomer trainer van Bayern. Over 5 jaar misschien, maar niet volgend jaar. Dat risico gaat Bayern echt niet nemen nadat ze een relatief onervaren trainer als Kovac hebben zien falen.
Vind ik leuk
Werner1913 +10637
maandag 10 december 2018 om 09:04
Kijk daar even doorheen, en zie wat Waterreus echt bedoeld... PSG... De Jong moet inderdaad naar een mooie competitie bij een mooie club.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:11
Nee de Bundesliga is jaarlijks een spannend feest tot de laatste speelronde? En dan roepen dat hij beter naar City kan gaan zeker? Want dat is zo'n prachtige club.
Vind ik leuk
peesjeevee +3236
maandag 10 december 2018 om 08:45
Bayern is nog altijd een beter club om naar toe te gaan dan naar psg.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:55
Ja denk je? Bij PSG hebben ze talenten lopen, kijken ze naar de toekomst en houden ze niet vast een vastgeroeste principes. Bayern heeft zijn beste tijd gehad denk ik. De gehele selectie moet verjongd worden daar. Ik wens ze veel succes, maar een complete selectie verjongen en op niveau houden is haast onmogelijk. Makkelijke keuze als je het mij vraagt. Met Mbappe, Neymar, Rabiot, Kimpembe, Kehrer, Marquinhos hebben ze tenminste spelers die de komende 5 jaar nog beter kunnen worden.
Vind ik leuk
Werner1913 +10637
maandag 10 december 2018 om 09:05
Tja. En in januari ben je kampioen omdat de rest er geen hout van bakt. Interessant.
Vind ik leuk
peesjeevee +3236
maandag 10 december 2018 om 09:07
Geen tegenstand en geen verdere ontwikkeling.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:08
Was dat bij Bayern in de afgelopen jaren anders dan?
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
maandag 10 december 2018 om 09:09
Want dat is, op dit seizoen na dan, bij Bayern anders?
Bayern word ook de laatste tig jaar op zijn sloffen kampioen in Duitsland.
Vind ik leuk
peesjeevee +3236
maandag 10 december 2018 om 09:08
Bayern is er nu juist mee bezig om zijn elftal te vernieuwen omdat ze er nu achter komen dat ze hier eigenlijk al te laat mee zijn begonnen. Hier hebben ze nu dan ook veel geld voor over.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:11
Ja en wat heb je aan veel geld tegenwoordig? Inderdaad, kan je 1 (misschien 2) talent(en) van kopen. Of je moet gaan vissen in een vijver met veel minder grote talenten. Als Bayern Frenkie haalt, kunnen ze verder geen toptalenten meer halen, aangezien Bayern financieel niet mee kan met City, PSG, Barca, Real, United en Juventus. Bayern kan niet de complete selectie binnen 1 seizoen op orde hebben. Gaat minimaal 4/5 jaar overheen voordat die weer meedoen internationaal.
Vind ik leuk
Paulus1962 +1302
maandag 10 december 2018 om 09:20
Bayern hoort tot de rijkste clubs van Europa hoor.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:23
Klopt, maar in vergelijking met City, Barca, Real, PSG en United is het een kleine speler.
Vind ik leuk
peesjeevee +3236
maandag 10 december 2018 om 10:10
Bayern is rijker dan city en psg
https://www.businessinsider.nl/dit-zijn-de-20-rijkste-voetbalclubs-ter-wereld/
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:13
Hahaha jij hebt mijn dag gemaakt. Hier wordt berekend wat de rijkste clubs zijn, maar in het hedendaags voetbal moet je berekenen wie de rijkste EIGENAAR is. Dacht je dat 222 miljoen voor Neymar uit de clubkas kwam?
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 10:39]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:48
uit tas van de sjeik is iig verboden... dus ja wordt uiteindelijk uit de "kastpot" betaald

manchester city staat hierdoor een straf te wachten omdat ze deze regels overtreden hebben en de sjeik de te korten heeft aangevuld met eigen geld!!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:54
Ja dat gebeurt bij alle clubs die privaat eigendom zijn. Het is alleen de manier om te zorgen dat het buiten de regels van de FFP om gaat. Als je denkt dat Bayern bij de rijkste van de rijkste hoort, heb je het flink mis.
Vind ik leuk
Paulus1962 +1302
maandag 10 december 2018 om 14:18
Omzet van meer dan een half miljard, staan al jaren in de top 5.
En een club met meer geschiedenis als city en psg samen. een echt bolwerk en niet armlastig hoor.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 14:24]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 14:26
Jij snapt het hele stukje 'privaat eigendom' denk ik niet he?

Nasser Al-Khelaifa telt de helft van de omzet van Bayern neer voor 1 speler. 1 speler!!! Omzet hoef je geen waarde aan te hechten zolang er clubs zijn met private eigenaren.
Vind ik leuk
Paulus1962 +1302
maandag 10 december 2018 om 17:48
Snap dat prima, zijn een paar ploegen misschien rijker door een idiote eigenaar, maar Barcelona en Bayern zijn bijna te vergelijken.
Maar misschien wil jij het niet begrijpen dat Bayern echt een grote en rijke club is.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13491
maandag 10 december 2018 om 09:15
Ik denk dat BM niet mee wil doen met de grote transfer bedragen, ze twijfelen en hebben daarom vastgehouden aan de vaste krachten, maar die worden minder en nu weten ze niet goed hoe of wat.
Vind ik leuk
Ehv-er +1486
maandag 10 december 2018 om 08:45
Bayern lijkt me leuk en beter passen danPSG
Vind ik leuk
Basik013 +719
maandag 10 december 2018 om 08:51
Bayern is klaar , alsje daar dinsdag van wint waarom zou je daar dan heengaan frenkie de grote?
Vind ik leuk
The Eagle +120
maandag 10 december 2018 om 08:56
Woensdag
Vind ik leuk
Basik013 +719
maandag 10 december 2018 om 10:16
Idd my mistake
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:58
Wordt wel lastig om op dinsdag te winnen, aangezien ze op woensdag spelen.
Vind ik leuk
Basik013 +719
maandag 10 december 2018 om 12:46
Weet ik wel was een sarcastische reactie gozer 😉
Vind ik leuk
Pagan1964 +3758
maandag 10 december 2018 om 10:27
Omdat je daarmee iets kunt bereiken ? Lichtelijk afgegleden grootmacht die er weer naar hunkert om bij de absolute top te horen ?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:51
Het duurt nog wel even dat van Bommel naar Bayern gaat.
Als Kovac stop met rouleren dan blijft hij zeker langer bij Bayern.
Vind ik leuk
Pimman +10390
maandag 10 december 2018 om 09:35
Bayern zit écht niet op van Bommel te wachten. Zou wél een mooie club en competitie zijn voor zowel Frenkie als Matthijs. Maar zal denk ik niet snel gebeuren..kunnen niet op tegen het financieel geweld van PSG én City.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:48
Salaris zal altijd een rol mee spelen.
Vind ik leuk
Bizzy +23381
maandag 10 december 2018 om 08:53
Dit Psg is toch echt een paar klasse beter dan Bayern Munchen. Sterker nog ze zijn kanshebber om de CL te winnen. Vind ze dit seizoen heel stabiel.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:01
Ik begrijp het ook niet. Voor zover ik weet, heb ik hier de afgelopen maanden alleen maar negativiteit over Bayern gelezen maar nu moet Frenkie daarheen gaan?
Nu Frenkie naar PSG lijkt te gaan, is dat zo'n slechte beslissing en moet hij kiezen voor mooie clubs als Bayern of City. WTF? City? City valt net zo hard in het rijtje als PSG, maar omdat Guardiola er aan het roer staat is het opeens een voetbalbolwerk? Op het moment dat Guardiola daar verdwijnt, heeft City geen filosofie meer.
Vind ik leuk
Bizzy +23381
maandag 10 december 2018 om 09:43
Vraag is of Frankie bij de clubs aan spelen toekomt. Een goede subtop club zou voor hem het best ezijn vb een Arsenal, Dortmund, Napoli, Atl Madrid etc.
Vind ik leuk
Pimman +10390
maandag 10 december 2018 om 09:37
Denk óók dat psg op dit moment helaas sterker is dan Bayern..maar een paar klasse is overdreven. Bayern draait straks heus weer mee om het kampioenschap.
Vind ik leuk
Buck Worrier +1506
maandag 10 december 2018 om 08:55
Dat gezeur over PSG.
MILJOENEN per jaar verdienen en als God in Frankrijk leven.
Parijs in het rijke gedeelte is mooi, buitengebied heeft villa’s.
Je vliegt binnen een uur naar Monaco. Lekker chillen.
UK zou ik als absolute topspeler nooit willen zitten. Vanaf September tot Mei kutweer daar.
Spanje bak je weg van April tot September.
Bayern zou super zijn maar ook kutweer.
Nee. Parijs is zo slecht nog niet.
Vind ik leuk
The Eagle +120
maandag 10 december 2018 om 08:57
Maar wel voetballen met een geel hesje aan
Vind ik leuk
Buck Worrier +1506
maandag 10 december 2018 om 09:32
😂
Vind ik leuk
Pimman +10390
maandag 10 december 2018 om 10:37
Hahaa!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:16
Het klimaat in Parijs verschilt tegenwoordig echt nauwelijks met Londen of Amsterdam. Echt mooi weer wordt achter de Pyreneeën. Barcelona dus 😉
Vind ik leuk
chicken +14797
maandag 10 december 2018 om 09:29
Barca heeft geen geld.
Bayern gaat niet mee in dit soort bedragen, hoewel het de ideale club is nu.
Psg en city...de oliedollars die de transfermarkt op hol hebben doen slaan. Ik zou psg kiezen, zodra guardiola weg is..
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:38
Mischien een ruildeal met Suarez en dan nog €40 miljoen bijpassen door Barca??
Vind ik leuk
chicken +14797
maandag 10 december 2018 om 09:44
Ben je wel fris..?
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11978
maandag 10 december 2018 om 08:58
Supa Bayern !!! Zou zeker ook niet verkeerd staan lekker dicht bij huis kan je de feestdagen bijvoorbeeld zoals kerst lekker snel bij Familie hier zijn 😉
Plus je speelt bij 1 van de beste clubs van Europa de taal is tenminste snel verstaanbaar 👍
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:59
Van Bommel heeft tot nu toe alles nog verkloot dus Bayern zal echt niet komen
Vind ik leuk
Werner1913 +10637
maandag 10 december 2018 om 09:06
Serieus?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:10
Vindt je van niet dan?
Vind ik leuk
Mirkoff! +688
maandag 10 december 2018 om 09:23
Zucht.
Vind ik leuk
myrthewit +1669
maandag 10 december 2018 om 09:02
Ik snap wel dat hij naar Paris St Germain wil. Spelen met spelers als Mbappe, Neymar en Cavani. Daarbij zou het kunnen dat van Bommel naar Bayern gaat, maar is dat nog lang niet zeker. Afgezien van het feit dat Bayern financieel niet opgewassen is tegen dit soort clubs en ook nog eens een half elftal moeten vervangen. Daarbij is het voor de Jong wel zo dat hoe hoger de prijs is die men voor hem betaalt, hoe groter de kans is op speeltijd.
Ik denk overigens dat van Bommel meer kans maakte bij Bayern als hij in de Champions League wat had laten zien. De eredivisie wordt niet meer serieus genomen in het buitenland.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 09:04]
Vind ik leuk
Smithsonian +43330
maandag 10 december 2018 om 09:05
Frenkie verdient een mooiere club.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15771
maandag 10 december 2018 om 09:09
Juist vanwege Van Bommel zou ik niet eens naar Bayern willen.
Vind ik leuk
Mirkoff! +688
maandag 10 december 2018 om 09:26
Gelukkig hoef jij die keuze niet te maken.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:14
150 miljoen.
Vind ik leuk
Storm015 +272
maandag 10 december 2018 om 09:15
Kan waterkneus niet ontslagen worden bij Rondo. Wat een onzin spreekt deze lulhannes,
die denkt dat hij verstand van voetbal heeft. Niet meer doen Donald, je begrijpt er geen kloten van
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5451
maandag 10 december 2018 om 09:20
Ja, want in Camp Nou hebben ze nooit wat te maken gehad met die olieboys uit de woestijn en gaan ze zo lekker respectvol om met andere clubs.
Hou toch op. Utd, City, Barca, Real, Liverpool, PSG om er maar een paar te noemen.... Al die clubs hebben kiloos boter op hun hoofd.
En bij Arsenal zit een gast die Arsenal gebruikt om zijn Amerikaanse sportploegen te financieren.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:20
Wow, daar klopt een hele hoop niet aan zeg.Allereerst zijn het geen woestijndollars, maar oliedollars die die club voortdrijven. Ten tweede zitten doperwten nooit in een doos. Ten derde gaat v. Bommel niet naar Bayern, en ten vierde gaat Bayern nooit zo veel geld neerleggen voor een speler. Ten vijfde is de uitdaging in Parijs er wel degelijk, nl. het winnen van de CL. Wat een zever weer.
Vind ik leuk
voetbalkneus +2361
maandag 10 december 2018 om 09:26
Ten 1e zit de olie daar wel in de woestijn
ten 2e doperwten zitten ook in een doos.
ten 3e; ten 3e en 4e klopt waarschijnlijk wel..
Vind ik leuk
voetbalkneus +2361
maandag 10 december 2018 om 09:23
Hij wilt wel naar Frankrijk, omdat hij dan in een hele matige competitie, z'n zakken kan vullen, zonder bang te zijn dat het niveau te hoog is.. Zie Depay.. ook zo'n kneus..
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:27
Maar je ziet hem niet spelen voor een door woestijndollars gedreven Franse topclub die de warmte uitstraalt van een doos diepvriesdoperwten, aldus de Reus. Tja, weet deze domme man niet dat zowel Arsenal alsook Barcelona gesponsord worden door bedrijven uit het Midden Oosten ? Blijkbaar heeft Waterreus de wedstrijd tussen PSG en Man. City niet gezien. Met name de eerste helft werd City totaal weggespeeld.

Het chagrijnig gezicht van Waterreus past precies in de omschrijving die hij over de Franse club geeft. Straalt totaal geen warmte uit en altijd maar interssant blijven doen.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:53
Bedoel je Lyon vs City
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:58
Was ook een mooie wedstrijd maar ik bedoelde op PSG tegen Liverpool
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:50
Maar je ziet hem niet spelen voor een door woestijndollars gedreven Franse topclub die de warmte uitstraalt van een doos diepvriesdoperwten.'

Dat gevoel heb ik ook als ik naar Ronald luister zondags
Vind ik leuk
Bossie020 +6113
maandag 10 december 2018 om 11:32
Heerlijk nuchter die vader. Frenkie krijgt waarschijnlijk een slag voor z'n harses van 'm als ie sterallures krijgt.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 11:38
Als ik Frenkie was zou ik voor City kiezen. Gewoon omdat hij onder Guardiola het maximale uit zichzelf kan halen
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
maandag 10 december 2018 om 12:10
Alsof ie daar van Bommel voor nodig heeft.
Vind ik leuk
DeNeutrale +217
maandag 10 december 2018 om 12:52
Als van Bommel naar Bayern gaat, dan haalt hij Frenkie maar op in Parijs (of Barcelona of Manchester).
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10643
maandag 10 december 2018 om 13:00
Dat ontbrak er nog aan Waterreus gooit ook een onzinnig verhaal de wereld in pffffff........houd je mond man!
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2001
maandag 10 december 2018 om 13:12
Hahahah wat een negativisme over paris saint germain .... spelen ook alleen maar kut voetballers waarje niks mee kunt bereiken ; mpappe , neymar , thiago silva , cavani ... is niks dat clubje ....
Vind ik leuk
ppdf +1281
dinsdag 11 december 2018 om 09:04
Ja exact. Psg ia toch gewoon een top club die gewoon de komende 20 jaar mee doet om winst in de CL. Er wordt gedaan alsof het een kelderklasse team is. Parijs is een top stad. Hij heedt top spelers om zich heen en in spanje en duitsland winnen ook elk jaar dezelfde clubs alles. Ik snap zijn keuze helemaal. Vij city hebben ze 20 middenvelders. Dus snap dat gezeur over psg helemaal niet.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2001
dinsdag 11 december 2018 om 10:53
Precies wat je zegt ... iedereen heeft het maar over dat bayern munchen z on mooie club is , hebben al jaren een abbonement op de landstitel en schat de spelers groep van psg echt hoger in op het moment en wat jij zegt parijs echt een wereld stad ... kun je lekkerder leven dan in manchester ...
Vind ik leuk
Vooruit +228
maandag 10 december 2018 om 13:23
Op Van Bommel moet je natuurlijk nooit rekenen. Waarom wordt eigenlijk de mening van die zonderlinge
Waterreus gepubliceerd?
Hij heeft, bij toeval, wel gelijk. Als Frenkie dan toch vertrekt kan ie beter naar BM gaan dan naar PSG of naar Barcelona.
Vind ik leuk
Gerro +8932
maandag 10 december 2018 om 14:42
Denk niet dat van bommel volgend jaar in München zit.
Vind ik leuk
ppdf +1281
dinsdag 11 december 2018 om 09:02
Waarom zit iedeeen toch over psg te zeuren. Alsof het een club is uit de kelderklasse. Het is een club van geld. Maar dat zijn alle top clubs toch. Het ia een club die structureel mee gaat doen om winst in CL. Parijs ia een geweldige stad. Hij heeft top spelers om zich heen. Ik vind het allemaal naar beetje overdreven. Ja de historie is niet zo groot. Maar dat heeft city toch ook niet. Dat was toch voor het olie geld een club in de marge. Ik snap de keuze wel. Oke de franse comp is minder aantrekkelijk. Mqar in spanje wint ook barca of real al jaren alles en ik duitsland Bayern ook. Dus het punt van gee tegenstand om het kampioenschap is alleen voor Engeland van toepassing.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2001
dinsdag 11 december 2018 om 10:56
Ppdf je hebt echt 100 % gelijk en historie is natuurlijk heel mooi maar zelf geschiedenis is toch veel ambitieuzer en mooier !!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws