De Jong baalt: Na Real Madrid het vaakst van alle teams in de CL, begreep ik

De Jong baalt: "Na Real Madrid het vaakst van alle teams in de CL, begreep ik"

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 16:30wo 12-12-2018 om 16:30

Laatste update: woensdag 12 december 2018 om 16:51wo 12-12-2018 om 16:51

FC Barcelona-thuis was de beste Champions League-wedstrijd van PSV dit seizoen. Dat concludeert Luuk de Jong, nu de Europese campagne erop zit.

"We konden ze de hele wedstrijd onder druk houden, lieten ze bijna niet voetballen. Maar ja, dan hebben zij Messi. Hij maakte er tegen ons twee in Eindhoven en drie in Barcelona. Puur op individuele klasse", zegt De Jong tegen het Algemeen Dagblad. "Zonder Messi denk ik niet dat Barcelona in Eindhoven had gewonnen."

De PSV-aanvoerder was dan ook niet héél diep onder de indruk van Barça. "Als team vind ik Tottenham beter dan dit Barça. Spurs was het beste team in onze groep. Zij hebben vanuit alle hoeken van het veld dreiging. Bij Inter kwam het gevaar vooral vanaf hun rechterflank, bij Barça loopt dus heel veel via Messi."

In vier van de zes Champions League-duels kwam PSV op voorsprong, maar de 1-0 voorsprong vasthouden of uitbouwen lukte telkens niet. De Jong wijst ook op een dosis pech. "We hadden na vijf duels ook vijf keer paal en lat geraakt. luuk. Dat bedoel ik: Net niet, dus."

Plaats een reactie

woensdag 12 december 2018 om 16:34
"Tottenham beter dan dit Barca"..

Droom verder Luuk, droom verder.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:36
Henkie, als team wordt er gezegd door de achterneef van Frenkie. Ben benieuwd wat oom Nigel ervan vind.
Vind ik leuk
Mosquito +17924
woensdag 12 december 2018 om 16:41
Vader Jo weet het wel.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:45
Dat weet ik. Dan nog is het flauwekul.

Overigens VP: als je dit "Na Real Madrid het vaakst van alle teams in de Champions League" in een titel zet, is het dan niet vrij logisch dat je daar in het artikel nog even op terug komt?
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 16:49]
Vind ik leuk
Gearry +1283
woensdag 12 december 2018 om 16:59
Vroeg me ook al af wat daarmee bedoeld werd idd.
Vind ik leuk
Mosquito +17924
woensdag 12 december 2018 om 18:05
Na Real het vaakst op voorsprong gekomen.
Vind ik leuk
1313 +2840
woensdag 12 december 2018 om 17:24
Daar zullen ze de paal en lat mee bedoelen.
Vind ik leuk
Zicodinho +275
woensdag 12 december 2018 om 17:35
Heeeeel vreemd dit inderdaad, zoals gewoonlijk vloeien de geestverruimende middelen weer rijkelijk bij VP zo te zien. VP, wie, wat, waar en hoeveel wat betreft Real Madrid in dit stuk??
Vind ik leuk
Alex Koopman +1201
woensdag 12 december 2018 om 16:38
Als team? Geef ik hem absoluut gelijk, zonder Messi ben ik benieuwd wat er over blijft van Barca, kijk naar Real nu ze CR niet meer hebben.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 16:38]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:44
In alle wedstrijden die Messi dit seizoen miste door blessures leek het eerder beter te gaan dan minder.
Met als grootste voorbeeld de laatste classico.
Vind ik leuk
abraksas +1643
woensdag 12 december 2018 om 17:37
Messi heeft niet alles gespeeld. Als je dus wilt weten wat er van Barca overblijft zonder Messi moet je gewoon ff de wedstrijden opzoeken die Messi gemist heeft. Volgens mij was ie een paar wedstrijden geblesseerd dit seizoen dus niet zo moeilijk wedstrijden zonder hem te vinden.
Barcelona is Real Madrid niet.
Vind ik leuk
Alex Koopman +1201
woensdag 12 december 2018 om 17:46
Valt amper te vergelijken, er is een verschil tussen iemand een paar wedstrijden missen en weten dat de beste speler die je ooit gehad hebt niet meer terugkomt.
Vind ik leuk
abraksas +1643
woensdag 12 december 2018 om 19:57
Wat een drama om niks zeg... Elke grote speler stopt ooit een keer, Messi is niet de eerste. Ook niet de eerste bij Barca.
Spelers als Cruijff, Ronaldo (die Braziliaan), Maradona, Bergkamp, van Basten, Gullit. PSG doet het ook goed zonder Ibrahimovic. En zo kan ik nog wel even door gaan.
Tis echt geen wereldondergang als Messi stopt hoor. Zelfs voor Barca niet. Natuurlijk wel een groot gemis maar niet meer dan dat.
En ze kunnen dus wel prima een paar wedstrijden zonder hem maar als ie dan echt weg is dan verleren ze het voetballen ineens?
Vind ik leuk
DeanJayden +10724
woensdag 12 december 2018 om 16:55
Barca heeft een kwartiertje gas gegeven en de tweede wedstrijd was het al geplaatst. Win eerst maar een van Feyenoord en spiegel je daarna eens aan Barca
Vind ik leuk
windforce11 +2975
woensdag 12 december 2018 om 17:04
Gister zeker wel beter
Vind ik leuk
Shelbourne +5320
woensdag 12 december 2018 om 17:16
Als je de wedstrijden hebt gezien dan zal je hebben gezien dat Tottenham een stuk beter speelde tegen PSV en Barcelona juist een minder indrukwekkend was
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:35
Aan de kop te zien dacht ik ... Hey leuk eindelijk weer een Frenkie artikel. Blijkt het over zijn achtereef te gaan.

Ook gezellig, zo blijft het in de familie. Nu nog een artikeltje Nigel graag.
Vind ik leuk
Shelbourne +5320
woensdag 12 december 2018 om 17:45
En oom Henk dan?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:35
Gelukkig speelt Messi dus wel bij Barca en zijn ze daarom top!
PSV moet niet zeuren en trots zijn op deze prestatie.
2 punten klinkt dramatisch, maar is normaal in deze poule.
Ze hebben goede matten neergelegd en dit in de competitie een goed vervolg gegeven.
Chapeau!
Vind ik leuk
Gearry +1283
woensdag 12 december 2018 om 17:00
Had toch echt wel veel meer ingezeten. Maar idd, het had ook nog slechter kunnen gaan.
Vind ik leuk
Rabarber +1624
woensdag 12 december 2018 om 16:36
Lol, totdat Barca echt z'n best ging doen. Geen van de tegenstanders zal onder de indruk van PSV zijn geweest.
Vind ik leuk
Unitas'59 +27
woensdag 12 december 2018 om 17:12
Zo makkelijk om te zeggen dat de tegenstander zijn best niet deed. Op de eerste wedstrijd na hebben alle tegenstanders hard moeten werken voor de punten tegen PSV dit jaar. Helaas niet de kwaliteit om door te komen in deze poule, maar om nou te zeggen dat het ze makkelijk af ging gaat wat ver vind je niet? Een beetje objectiviteit zou je sieren.
Vind ik leuk
Wesley Ewa +117
woensdag 12 december 2018 om 16:37
Wauw luuk niet meer serieus te nemen spurs beter dan barca hahaha
Vind ik leuk
Koekie1970 +3156
woensdag 12 december 2018 om 16:38
Hahahaha Dokter nodig Luukie???
Zonder Messi wint Barça ook in Eindhoven hoor.
Vind ik leuk
rexxo +5498
woensdag 12 december 2018 om 16:39
Ik denk dat Messi dan ook niet héél diep onder de indruk was van PSV.
Vind ik leuk
pico323 +7015
woensdag 12 december 2018 om 16:41
wat zegt die de Jong nu, hun eigen falen proberen te verbergen. als barca zo slecht was, zegt dat veel over psv
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 16:41]
Vind ik leuk
klick +1033
woensdag 12 december 2018 om 16:43
zonder de Jong had psv ook gewonnen!
Vind ik leuk
pietprecies +9408
woensdag 12 december 2018 om 16:46
We konden ze heel de wedstrijd onder druk houden (maar verloren wel 4-0 🤣🤣🤣)
Vind ik leuk
Lucien1978 +6071
woensdag 12 december 2018 om 16:50
PSV mag trots zijn op de Champions League campagne.

Alleen uit tegen Barca dik verloren . Dit ondanks de nodige kansen.

Tegen tottenham thuis geluk gehad en tegen Inter thuis bestolen door een scheids die geen rood gaf. Dan had je die gewoon gewonnen.

Iets te weinig gekregen en met een beetje geluk hadden ze zeker 5 punten kunnen halen.
Vind ik leuk
Emnu +6490
woensdag 12 december 2018 om 17:02
Iets te weinig laten zien en zelfs met alle geluk van de wereld waren ze nog kansloos laatste in de poule geworden, met name door het laffe spel van Bommel.

Als ke vier keer op 1-0 komt en daar twee punten aan over weet te houden, heb je het gewoon bijzonder slecht gedaan.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:36
Prima samenvatting. Ik wil daar wel nog aan toevoegen dat PSV nog wel moet leren om op dit niveau de kansen af te maken. Dat heeft niet alleen te maken met pech. Verder hebben ze het prima gedaan. Nu door naar Heracles.
Vind ik leuk
hantayo +1159
woensdag 12 december 2018 om 17:02
Als Zoet niet geblunderd had thuis tegen Inter, dan had je misschien als derde kunnen eindigen. Niet slecht. Het had wat uit kunnen maken als er 1 betere centrale verdediger was geweest? Of eerder Gutierrez opstellen? Als als.........pas als Ajax vanavond wint van Bayern, durf ik te zeggen dat ze beter zijn dan PSV en meetellen in de top. Anders kan je concluderen dat het allemaal leuk was maar onhaalbaar, zoals verwacht.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:08
Als ze over Bayern heen walsen, maar gelijkspelen mag je dat ook stellen hoor☺
Vind ik leuk
hantayo +1159
woensdag 12 december 2018 om 18:22
ja ook
Vind ik leuk
ajaksiet +640
woensdag 12 december 2018 om 17:22
Waarom zou ajax moeten winnen? Ze zijn al geplaatst, er staat niet zoveel meer op het spel.
Vind ik leuk
hantayo +1159
woensdag 12 december 2018 om 18:22
een enorm voordeel om eerste te worden
Vind ik leuk
Toon N +284
woensdag 12 december 2018 om 19:26
Goed voor het Nederlands voetbal: punten voor CL. Al jaren teren wij op de punten van Ajax. Als het aan PSV en FEYENOORD had gelegen hadden wij al jaren geen CL plaats meer.
Vind ik leuk
MR - +166
woensdag 12 december 2018 om 19:59
Zodra ze denken dat ze een kans maken tegen Bayern, zoals nu, gaat het meestal fout...
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 19:59]
Vind ik leuk
Toon N +284
woensdag 12 december 2018 om 20:35
Doet dat iets af op mijn reactie:.
Vind ik leuk
MR - +166
woensdag 12 december 2018 om 21:04
Nee, ik denk dat ik op de verkeerde reactie-button heb geklikt. Ik snap zelf het verband met jouw opmerking ook niet, staat er volledig los van
Vind ik leuk
ajaksiet +640
woensdag 12 december 2018 om 17:24
Ajax is sowieso beter dan PSV, heeft niets met de uitslag van vanavond te maken.
Vind ik leuk
hantayo +1159
woensdag 12 december 2018 om 18:23
maar of ze internationaal meetellen..............ben benieuwd
Vind ik leuk
MR - +166
woensdag 12 december 2018 om 20:05
Probleem is dat nu denken dat ze een kans maken tegen Bayern - maar het verrassingselement is erg, en als je een grote tegenstander gaat onderschatten, dan ben je kansloos (of in ieder geval een stuk minder kans)
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:04
Dus , net te weinig kwaliteit en net te weinig tactisch vernuft, en net te weinig durf om te voetballen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:10
En PSV ook veel geluk en als Barça op volle oorlog sterkte is lopen ze PSV onder de voet.
Vind ik leuk
Mari +10666
woensdag 12 december 2018 om 17:18
Poor boy
Vind ik leuk
ajaksiet +640
woensdag 12 december 2018 om 17:20
Barca was al geplaatst, speelde op 60%. Net als een aantal jaar terug toen ajax won met 2-1. Zegt dus helemaal niets.
Vind ik leuk
Emnu +6490
woensdag 12 december 2018 om 17:26
Zegt juist heel veel.

Waar n paar jaar geleden de reacties steevast waren dat Barça met n b-ploegje was op komen dagen en er niets meer op t spel stond, stelde de overwinning van Ajax niets voor.

Op een of andere manier echter, als zij zelf onder dezelfde omstandigheden verliezen, hebben ze t opeens fantastisch gedaan.
Vind ik leuk
Toon N +284
woensdag 12 december 2018 om 17:24
Ah, Luukie wat hebben jullie toch pech. In competitie 4x mazzel in laatste minuut, maar dat heet dan kwaliteit!! Waar is de leuke onbevangen de Jong gebleven. Nu alleen maar janken en klagen en altijd een kant op.
Vind ik leuk
Voetbal@com +1542
woensdag 12 december 2018 om 18:21
weggespeeld echter ook eens.
allemaal net niet....

zo dichtbij maar ook zover weg.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:34
"Bij Barcelona gaat alles via Messi." Het is natuurlijk ook vreemd dat er veel via iemands beste speler gaat..
Vind ik leuk
rinirat +3004
woensdag 12 december 2018 om 20:10
Die man is blind,Barca speelde op 30% en had er duidelijk geen zin in.
Ze hebben 5 minuten gas gegeven en dat was het.
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1486
woensdag 12 december 2018 om 23:40
Gefeliciteerd met jullie deelname aan de groepsfase CL, en nog bedankt voor de 2 punten.
Van Barcelona had je thuis gewoon moeten winnen dat is een feit, maar de overige wedstrijden waren niet genoeg.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws