Acht conclusies: 65 miljoen voor Ajax, één 'makkelijke' tegenstander bij loting

    Acht conclusies: 65 miljoen voor Ajax, één 'makkelijke' tegenstander bij loting

    Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 00:00do 13-12-2018 om 00:00

    Laatste update: donderdag 13 december 2018 om 00:01do 13-12-2018 om 00:01

    Na het spectaculaire gelijkspel van Ajax tegen Bayern München (3-3) wordt het Amsterdamse vizier gericht op de achtste finales van de Champions League. VoetbalPrimeur trekt acht conclusies.

    Spektakel in Amsterdam
    Krankzinnig, tumultueus, ronduit bizar. Zo mogen we de tweede helft van Ajax - Bayern München wel noemen. In een tijdsbestek van 34 minuten scoorde Dusan Tadic, kreeg Maximilian Wöber een rode kaart, kon ook Thomas Müller vroegtijdig inrukken, maakte Tadic de 2-1, was Ajax exact vijf minuten de virtuele groepswinnaar, maakten Robert Lewandowski en Kingsley Coman de 2-2 en 2-3 en zorgde Nicolás Tagliafico voor het slotakkoord: 3-3. Wat een spektakel!

    Onana to the rescue
    André Onana was woensdagavond fenomenaal, maar kan niet álles tegenhouden. De Ajax-doelman, wiens inzetbaarheid tot op het laatste moment onzeker was, trok een paar wereldsaves uit de kast op schoten en kopballen van Robert Lewandowski. Het schijnt dat Kostas Lamprou na vanavond een poster van Onana boven z'n bed heeft hangen.

    Ajax-tactiek werkt niet altijd
    De aanvallende intenties van Ajax waren van meet af aan duidelijk. De ploeg van trainer Erik ten Hag zette vol druk op de Bayern-defensie en dwong daarmee ook het nodige af. De keerzijde was dat er veel foutjes slopen in het Amsterdamse spel en dat de Duitsers de grote kansen kregen in de Johan Cruijff Arena. Ajax was verdedigend té kwetsbaar. Noem het een goed getimed leermoment.

    De Ligt en De Jong
    Het zijn de twee oogappeltjes van de Europese top: Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong. De twee Ajacieden haalden tegen Bayern München, één van de geïnteresseerde clubs, echter niet hun normale niveau. De Ligt speelde zeker niet slecht, maar hief buitenspel op bij de openingstreffer van Robert Lewandowski. Frenkie de Jong was slordig en stond met balverlies aan de basis van de 2-3 van Kingsley Coman. We blijven kritisch.

    Rolletje voor Turpin
    Kwam de scheidsrechter bij Ajax - Bayern je bekend voor? Dat kan kloppen. Clement Turpin speelde in 2015 een hoofdrol in de Europa League-wedstrijd tussen Feyenoord en AS Roma. Hij gaf twee rode kaarten aan Feyenoord en staakte de wedstrijd een kwartier lang, nadat er voorwerpen op het veld werden gegooid. En opblaasbanaan interpreteerde hij als racistisch. Woensdagavond floot hij wat beter. Turpin gaf twee terechte rode kaarten en twee terechte penalty's.

    Geen enkele nederlaag
    Ongeslagen naar de achtste finales van de Champions League: voor Nederlandse begrippen buitengewoon knap. Vanaf de tweede voorronde won Ajax zeven wedstrijden en speelde het vijf keer gelijk. Het doelsaldo: 24 doelpunten voor, 9 tegen.

    Jackpot voor Ajax
    Ajax is bezig aan het meest lucratieve Champions League-seizoen uit de clubgeschiedenis. De teller is na het gelijkspel tegen Bayern München opgelopen naar bijna 65 miljoen aan inkomsten vanuit de groepsfase. Wanneer de Amsterdammers erin slagen om ook de achtste finales te overleven, zal het bedrag oplopen naar ongeveer 80 miljoen euro.

    Next up: achtste finales
    Ajax eindigt door het gelijkspel tegen Bayern München als nummer twee in de groep. De mogelijke tegenstanders in de achtste finales zijn daardoor: Borussia Dortmund, FC Barcelona, Paris Saint-Germain, FC Porto, Manchester City, Real Madrid of Juventus. De loting is maandag om 12.00 uur. De eerstvolgende Champions League-duels staan gepland voor 12 en 13 februari 2019.

    (Ruben Winkels / VoetbalPrimeur)

    Plaats een reactie

    Fritz Korbach +24832
    donderdag 13 december 2018 om 00:01
    Een ding weet ik zeker, alle ploegen die eerste zijn geworden in de poule, zullen Ajax het liefst ontlopen
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 00:03
    Ze willen allemaal het liefst Schalke loten natuurlijk. Maarja.. denk trouwens ook niet dat ze graag Manchester United loten, Liverpool of Lyon
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 00:11]
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20621
    donderdag 13 december 2018 om 00:25
    Of......Tottenham...😉
    Vind ik leuk
    bert +272
    donderdag 13 december 2018 om 00:40
    Nou laat Tottenham maar komen
    Vind ik leuk
    GJL +1
    donderdag 13 december 2018 om 01:59
    Zo te horen ben je niet echt op de hoogte man utd draait slecht en lyon bakt er ook niks van in de competitie staat dan wel 4de maar hebben volgens mij al 5 wedstrijden niet meer gewonnen ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 12:24
    Ja, maar is dit een graadmeter dan ? Kijk maar naar Bayern, raakte in oktober en begin november geen pepernoot en verloor diverse wedstrijden. Vlak tegen Ajax hebben ze zichzelf herpakt. Dus dat Lyon slecht in de Franse competitie draait zegt niks.
    Vind ik leuk
    Mari +10615
    donderdag 13 december 2018 om 16:48
    In februari kan alles weer anders zijn.
    Bayern draaide ook slecht, maar heeft de weg omhoog ook weer gevonden
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 07:56
    Kom op man wel United en Lyon noemen die Ajax zoud kunnen pakken, maar geen Spurs.... Dat is denk ik de sterkste nr 2. Daarna Atletico.
    Vind ik leuk
    groninger +1827
    donderdag 13 december 2018 om 12:15
    Ze willen het liefst PSV loten. Oh wacht, die zijn uitgeschakeld.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 12:25
    Bewijs ? :-)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 15:59
    en nog wel met 2 punten!!
    Vind ik leuk
    Huisie +253
    donderdag 13 december 2018 om 00:09
    Nou dat valt ook wel weer mee. Ik denk dat ze ons gaan onderschatten. Atletico/Liverpool/Tottenham kunnen ze ook loten
    Vind ik leuk
    Pimman +7594
    donderdag 13 december 2018 om 00:21
    Voorkeur; Porto, Dortmund, Real en RKC. ;)
    Vind ik leuk
    Voetbal@com +1533
    donderdag 13 december 2018 om 00:44
    yep.

    RKC in de arena treffen win je niet.

    Bekerwinnaar NL: RKC
    EL winnaar: Inter
    CL winnaar Barça of Tottenham
    Kampioen ED 2019: Feyenoord

    bovenstaande verwacht ik als PSV fan. Moet goed zijn gezien we er niet van hebben kunnen winnen. Ik ga er maar al mijn geld opzetten.

    fijne nacht en een goede loting gewenst.
    Vind ik leuk
    Pimman +7594
    donderdag 13 december 2018 om 00:46
    Hahaa..technisch gezien is het mogelijk dus wie weet ;)
    Vind ik leuk
    Binkie +102
    donderdag 13 december 2018 om 00:51
    Als jij daarop al je geld inzet, sponsor ik je een kartonnen doos.
    Vind ik leuk
    Emnu +6490
    donderdag 13 december 2018 om 00:57
    Haha, da’s toch wel humor, die kan ik wel waarderen.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14300
    donderdag 13 december 2018 om 04:40
    Hahaha tottenham de CL winnen, lekker objectief hoor.
    Vind ik leuk
    Hakbal +989
    donderdag 13 december 2018 om 07:42
    Jij als psv fan hoopt dat feyenoord kampioen word. Best merkwaardig
    Vind ik leuk
    1313 +2738
    donderdag 13 december 2018 om 07:44
    Geef Napoli meer kans om EL te winnen dan Inter hoor. De rest van je tekst is natuurlijk gewoon onzin.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 07:57
    Bij CL winnaar zou ik Spurs doen. ;)
    Vind ik leuk
    Gerro +7914
    donderdag 13 december 2018 om 00:57
    Dat zou zomaar kunnen maar ik hoop op een loting tegen Dortmund of Porto.
    Vind ik leuk
    John040 +2480
    donderdag 13 december 2018 om 01:02
    Nou ik denk PSG en de engelse clubs niet hoor
    Vind ik leuk
    AZVork +398
    donderdag 13 december 2018 om 07:04
    En dat denk jij. Ik denk juist dat ze Ajax willen loten.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 07:30
    Hahahaha, grapje zeker,

    Ps. Het is jammer dat je de groepshoofd van je eigen poule niet meer kan loten. Want Bayern is veruit de zwakste. Niet qua naam natuurlijk , maar momenteel stelt dat veteranen team niet veel voor t.o.v. een paar jaar geleden.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 07:53
    Haha Psg barca city en ook Juventus spelen ons gewoon ondersteboven hoor weet niet welke droom jij verkeerd
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3634
    donderdag 13 december 2018 om 07:57
    Op basis van wat ?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 00:02
    Ajax moet hopen op Porto.. en misschien Real. De rest zijn allemaal behiorlijk pittig.

    Ik heb een gevoel dat Ajax, Borussia gaat loten.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 00:04]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 00:03
    Als we toch zwaar moeten loten, geef dan maar meteen Barcelona! Meteen alles of niets wedstrijd..
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 00:07
    Maakt idd niet uit wie we loten. 1 zekerheid hebben we nu Wober niet speelt kunnen we iedereen pakken ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 00:09
    Die was vanavond niet goed, en toch schrijf ik hem niet af, is nog jong en heeft ook goeie wedstrijden voor Ajax gespeeld..
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 00:10
    Meh ik weet het niet hoor ... Maar ik hoop dat je gelijk heb
    Vind ik leuk
    Markieee +1046
    donderdag 13 december 2018 om 01:20
    In münchen speelde ie heel goed.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +4008
    donderdag 13 december 2018 om 07:04
    Was gisteren de beste verdediger man
    Vind ik leuk
    Huisie +253
    donderdag 13 december 2018 om 00:10
    Hij is heel onbetrouwbaar aan de bal. Gewoon simpele ballen levert ie regelmatig in op eigen helft.
    Vind ik leuk
    Huisie +253
    donderdag 13 december 2018 om 00:09
    Die mag verkocht worden als het aan mij ligt
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 00:30
    wobertje maakte een domme overtreding paar foute ballen maar ook goede geef het zijn tijd die jongen is ook maar 20 jaar jong.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +5383
    donderdag 13 december 2018 om 07:44
    De Jong gaf domme ballen, foute passes, schuldig aan de 2-3, en is ook nog maar 21.
    Hee, waarom wel Wober "aanvallen" en geen commentaar over de Jong?
    Als hij een keertje goed speelt heb je hier 100.000 berichten.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 17:25
    Wober had verreweg de beste tackle van de avond op een doorgebroken speler. Helaas een half uur daarna nog één die net te laat was en terecht rood.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 00:26
    kan toch niet meer stuk voor Ajax dit seizoen
    Vind ik leuk
    RenW +2031
    donderdag 13 december 2018 om 01:04
    Zou Messi wel naar Amsterdam komen?
    Denk het wel he.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3756
    donderdag 13 december 2018 om 01:50
    Dat zou zomaar kunnen als je Barca loot !
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14300
    donderdag 13 december 2018 om 04:42
    Dat is nou precies het verschil tussen Ajax en Psv. Ajax wil Barca loten waar Psv dat niet wil en meteen begint te piepen dat ze zo zwaar geloot hebben. Noem het .maar pech maar in elke poule zit een club uit pot 1.
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2969
    donderdag 13 december 2018 om 09:13
    Onzin, Ajax hoopt ook op een makkelijke loting.
    Vind ik leuk
    isnake +2649
    donderdag 13 december 2018 om 09:19
    Jij bent ook echt altijd bezig met PSV.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24832
    donderdag 13 december 2018 om 00:04
    Porto loot ik het liefst niet, Portugese ploegen liggen Ajax totaal niet. Geef mij maar Real of Barca, dan laten wij zien hoe het wel moet tegen die Catalanen
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 00:04
    Messi blijft Messi. Liever niet.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24832
    donderdag 13 december 2018 om 00:05
    Daar zetten we wöber op...
    Vind ik leuk
    davidben +5758
    donderdag 13 december 2018 om 00:20
    Neem aan dat je dat op Benfica baseert, want de laatste hiervoor was Porto in '98. In de jaren 70 een aantal keer tegen Benfica gespeeld en meer gewonnen dan verloren.
    Porto speelt ook een andere stijl dan Benfica, namelijk behoudend. Is ook gevaarlijk, maar ligt Ajax juist beter dan het spel van Benfica. Wedstrijden tegen Benfica waren heel lastig voor Ajax. Je had zomaar 2x kunnen verliezen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 00:21]
    Vind ik leuk
    Blac-ca +486
    donderdag 13 december 2018 om 01:30
    Hahahahahahha
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 00:02
    Bedankt Onana, Bedankt Mazraoui,Bedankt De Ligt, Bedankt Wöber,
    Bedankt Tagliafico, Bedankt De Jong, Bedankt v.d.Beek (Bedankt Dolberg )
    Bedankt Blind,Bedankt Ziyech, Bedankt Tadic,Bedankt Neres
    (Bedankt Huntelaar)

    Pfffffff, dit verzin je toch niet als Feyenoord fan zijnde.........
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 00:06
    Waar voor bedank je?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 00:09
    Voor de punten die we binnen harken voor het NL voetbal en dat ook nog eens met mooi voetbal .... neem ik aan ;)
    Vind ik leuk
    markie +1728
    donderdag 13 december 2018 om 00:10
    Haha geweldige (sportieve) reactie
    Vind ik leuk
    appeltje +2207
    donderdag 13 december 2018 om 00:14
    En bovenal:

    BEDANKT TEN HAG!

    ;)
    Vind ik leuk
    plein19 +2508
    donderdag 13 december 2018 om 00:23
    Omdat de tactiek vandaag zo goed werkte
    Vind ik leuk
    Emnu +6490
    donderdag 13 december 2018 om 02:14
    Nee, omdat hij n strijdlust en geloof in eigen kunnen bij Ajax heeft geintroduceerd die in lange, lange tijd niet gezien is.
    Vind ik leuk
    plein19 +2508
    donderdag 13 december 2018 om 07:17
    Onder Bosz is er ook gigantisch gevochten in Europa. En met aanzienlijk slechtere spelers. Maar het was gisteren idd enorm indrukwekkend.
    Vind ik leuk
    Pimman +7594
    donderdag 13 december 2018 om 00:26
    Hans Hahaa..was vermakelijke pot he?!..ik ga nu naar bed en dromen dat het tóch nog 4-3 gaat worden ;))
    Vind ik leuk
    Meoteri +108
    donderdag 13 december 2018 om 00:35
    Die scheids gunde Ajax de laatste aanval niet.
    Vind ik leuk
    Pimman +7594
    donderdag 13 december 2018 om 00:38
    Klopt..en er was nog behoorlijk oponthoud in de extra speeltijd. Ajax gooide nog alles op alles was spannend.
    Vind ik leuk
    AFP +1075
    donderdag 13 december 2018 om 00:59
    FEYENOORD FAN VOOR ALTIJD
    Als cadeau:
    Feyenoord wordt 2e in de ED na Ajax.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 14:25]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 02:54
    Fantastische reactie. Feyenoord fans zijn me toch een beetje aardiger dan die Calimero's.
    RESPECT 👍👍👍
    Vind ik leuk
    Huisie +253
    donderdag 13 december 2018 om 00:04
    Ik wil Messi in Amsterdam
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15513
    donderdag 13 december 2018 om 00:04
    Het is gewoon een top prestatie.
    3 voorrondes overleeft en ongeslagen in de groep.
    Dan kun je aankomen met een gunstige loting, maar je moet je potjes wel winnen.

    Ben trots op Ajax !
    Vind ik leuk
    ajaxdev +525
    donderdag 13 december 2018 om 00:08
    Ga er maar vanuit dat we de volgende ronde niet overleven. Kan het alleen maar meevallen. Zo op naar zondag tegen de graafschap
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 00:11
    Zolang ze strijden kan alles, vertrouwen houden en achter de jongens staan... Wij zijn Ajax en strijden tot het fluitsignaal voor elke cm op het veld!
    Vind ik leuk
    AFP +1075
    donderdag 13 december 2018 om 14:27
    Ajaxdev,

    Waarom niet ? Ze kunnen voetballen, ze hebben strijd en vechtlust, elke topclub is welkom in de Arena.
    Vind ik leuk
    Sunil010 +288
    donderdag 13 december 2018 om 00:09
    Dit Ajax hoeft voor niemand van te zijn, zoals ik al eerder zei: de.top 8 is uit vorm iedereen kan dit jaar de CL winnen
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6666
    donderdag 13 december 2018 om 00:10
    Bij de laatste 16 zitten geen zwakke tegenstanders.
    Vind ik leuk
    AFP +1075
    donderdag 13 december 2018 om 14:28
    Ajax is dus voor elke tegenstander ook niet zwak JanTA.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6666
    donderdag 13 december 2018 om 19:49
    Heb je goed gelezen.
    Vind ik leuk
    Cavriana +77
    donderdag 13 december 2018 om 00:15
    Ik hoop op Dortmund. Ploeg die wil voetballen maar volgens mij minder sterk als de Spaanse ploegen, City en PSG.
    Vind ik leuk
    AFP +1075
    donderdag 13 december 2018 om 14:29
    Cavriana, graag Real of Tottenham eerst.
    Vind ik leuk
    El Cazador +8000
    donderdag 13 december 2018 om 00:18
    Mijn voorgevoel voor de loting in Nyon zegt me dat Barca uit de koker komt!!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 07:25
    Ik deel hetzelfde gevoel 😉
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 00:23
    Goed gedaan Ajax.

    In de winter nog wat versterkingen halen lijkt mij geen verkeerd idee.
    Vind ik leuk
    AFP +1075
    donderdag 13 december 2018 om 16:13
    Een goede spits ter vervanging van Huntelaar mag best en Lisandro Magalan van Boca.
    Vind ik leuk
    derksen +8936
    donderdag 13 december 2018 om 00:27
    Als je tegen bm zo kunt spelen maak het geen ene reetski uit wie je loot
    Zoals ajax speelt kunnen ze van elke ploeg verliezen maar ook winnen
    En nee ik werk niet voor Ziggo
    Vind ik leuk
    Voetbal@com +1533
    donderdag 13 december 2018 om 00:37
    Real Madrid...makkie wordt dat voor Ajax.
    Vind ik leuk
    repeP +1506
    donderdag 13 december 2018 om 00:48
    Zou wel lekker zijn als Sanchez er nog geweest zou zijn.
    Vind ik leuk
    Voetbal@com +1533
    donderdag 13 december 2018 om 15:44
    Hugo...
    Vind ik leuk
    Meoteri +108
    donderdag 13 december 2018 om 00:49
    Als PSV, Feyenoord, AZ zouden overwinteren en de 5e ploeg van Nederland wat puntjes sprokkelt dan zou je zo 5 plaatsen hoger staan op de ranking. Jammer dat AZ weghorst en jahanbaksh niet meer heeft. Met die 2 had ik ze wel een ronde verder zien komen in de EL en ook Feyenoord kan veel beter. Voor PSV zat het wat tegen (vooral tegen Inter). Ze hadden zeker 3e kunnen worden.
    Vind ik leuk
    Gerro +7914
    donderdag 13 december 2018 om 00:55
    Conclusie 9 de trap van Muller deed me denken aan een Nederlandse coach waarvan Thomas ook nog even traini g heeft gehad.

    Vind ik leuk
    John040 +2480
    donderdag 13 december 2018 om 00:59
    Ik hoop Barcelona of psg
    Vind ik leuk
    John040 +2480
    donderdag 13 december 2018 om 01:04
    Ze mogen hopen op Porto dat is de enige waar ze van kunnen winnen 15% kans de rest daag
    Vind ik leuk
    Emnu +6490
    donderdag 13 december 2018 om 02:18
    Sorry, je verwart Ajax met PSV.

    Die trouwens bijzonder slecht gepresteerd hebben in de CL.
    Mocht je dat na gisteren nog niet duidelijk zijn geweest, is daar nu toch wel alle twijfel verdwenen en staat het als n paal boven water dat t vooral aan de Bommelbus ligt dat ze slechts twee punten hebben gehaald waar veel meer mogelijk was.
    Vind ik leuk
    John040 +2480
    donderdag 13 december 2018 om 12:28
    Ja de loting van Ajax was ook veel zwaarder he. Als PSV iedere keer zoveel geluk en de scheids mee kreeg hadden we meer punten gehad ipv tegen Inter thuis keeper rood bv.Maar ja de talenten De Light en De Jong zakte diep door de ondergrens. Ook aankoop Blind was slecht Onana was gelukkig met reddingen. Ajax was gewoon de gelukkige diep in blessuretijd te scoren. En ja Sjaak Swart is een demente oudelul met alleen een zielige Ajaxbril op. PSV speeld Ajax 2 keer op rij met schaamrood op dr kaken jankerd naar huis.
    Vind ik leuk
    Emnu +6490
    donderdag 13 december 2018 om 12:34
    Loting, scheids, geluk.

    Ga je t ook nog over voetbal hebben of kan je alleen maar piepen?
    Vind ik leuk
    John040 +2480
    donderdag 13 december 2018 om 17:31
    Nee het voetbal is goed taktiek ook spelers zijn ook goed genoeg. Maar verslag maar wel wat beter hoor veel amsterdamse tongval op tv moeten ze uitbannen.
    Vind ik leuk
    Emnu +6490
    donderdag 13 december 2018 om 17:34
    Die valt mij niet op.
    Vind ik leuk
    THIJS FC +59
    donderdag 13 december 2018 om 05:50
    turpin floot ook eens rostov psv en toen was hij ook slecht
    Vind ik leuk
    Markus80 +2526
    donderdag 13 december 2018 om 07:22
    Ajax heeft nu enkel met de CL al meer verdiend dan psv nog kan halen. Dan laten we de inkomsten van spelersverkopen nog even buiten beschouwing. Psv kan wel stoer doen over een keer kampioen worden, maar ze worden nu echt heel hard voorbij gestreefd. Zelfs de Gemeente Eindhoven kan dit niet meer bekostigen.
    Vind ik leuk
    isnake +2649
    donderdag 13 december 2018 om 09:24
    Beetje zielige reactie. Alsof Ajax een eigen stadion met eigen grond heeft. Dat is volgens mij betaald door... niet Ajax.
    Dat je bij het succes van Ajax nog zo bezig bent met PSV zegt wel een heleboel.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 07:31
    Het is jammer dat je de groepshoofd van je eigen poule niet meer kan loten. Want Bayern is veruit de zwakste. Niet qua naam natuurlijk , maar momenteel stelt dat veteranen team niet veel voor t.o.v. een paar jaar geleden.
    Vind ik leuk
    Sonneillon +688
    donderdag 13 december 2018 om 13:13
    Dat is het hele punt waarom dit artikel een beetje naar hoogmoed neigt, Bayern is Bayern niet dit jaar, Benfica en vooral aek zijn hetzelfde niveau als Vitesse, Utrecht, az
    Vind ik leuk
    Molletje +999
    donderdag 13 december 2018 om 08:06
    Die scheids... die was het echt af en toe kwijt.
    (rode kaarten waren terecht hoor, penalty's ook, maar er waren vaak zat momenten dat hij marchandeerde)
    Vind ik leuk
    Wilhelmus +493
    donderdag 13 december 2018 om 09:23
    Vooral trots na gisteravond. Als je een wereldploeg als Bayern Munchen met de rug tegen de muur kan zetten, 90 minuten lang, dan is dat voor een ploeg als Ajax hartstikke knap. Desondanks snap ik de teleurstelling. Je loopt groepswinst mis. Anderzijds, als je Porto loot en Bayern loot bijvoorbeeld Man Utd/ Liverpool dan heb je weer niks te klagen.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 19:28
    Nu de spelers van Ajax niet meer voor een fooi zijn weg te halen en Ajax financieel binnen loopt is het de vraag of je de spelers nog wel moet verkopen. Ze zitten nu in een team waar ze elkaar vertrouwen en echt een team zijn. Geef ze een salarisverhoging en dan gaan de spelers wel nadenken. Natuurlijk kunnen ze in het buitenland meer verdienen en in een sterkere competitie worden ze zelf ook sterker. Daartegenover staat de zekerheid van een basisplaats voor de toppers, een mooi team en publiek dat je niet af zal schieten als het eens mis gaat. Nieuwe talenten komen er aan. Bij Ajax wordt je ook multimiljonair en je hebt plezier in het spel. Als ik in hun schoenen stond zou ik het echt niet weten. De portemonnee kan altijd vetter maar je club groter maken en samen echt genieten van een selectie die alleen nog maar sterker zou worden als iedereen blijft is ook veel waard.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws