'Premier League-club wil City te snel af zijn en overweegt januari-transfer Doan'

'Premier League-club wil City te snel af zijn en overweegt januari-transfer Doan'

Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 07:58do 13-12-2018 om 07:58

Newcastle United heeft zijn oog laten vallen op Ritsu Doan. De smaakmaker van FC Groningen is in beeld om de Premier League-club in januari te versterken, meldt het lokale The Chronicle.

Newcastle United heeft de twintigjarige Japanner meermaals bekeken. Doan maakt dit seizoen indruk in de Eredivisie met vier goals en twee assists in vijftien optredens. De club van manager Rafael Benitez ziet het bovendien als voordeel dat Doan op alle posities aanvallend op het middenveld uit de voeten kan.

Wel kan de huidige nummer vijftien van de Premier League geduchte concurrentie verwachten. Ook Manchester City is geïnteresseerd in Doan. De Engelse kampioen kan hem echter niet dezelfde kansen in het eerste elftal bieden als Newcastle. Groningen-directeur Hans Nijland stelde deze week in Voetbal International dat een wintertransfer van de uitblinker niet valt uit te sluiten.

Trainer Danny Buijs gaf al meermaals aan dat hij hoopt dat Doan een tussenstap maakt in de top van de Eredivisie. Hij ziet in de Japanner de mogelijke opvolger van Hakim Ziyech bij Ajax.

Poll

Is Doan goed genoeg voor Ajax, Feyenoord of PSV?

(4069 stemmen)

Plaats een reactie

Hans Worst +1638
donderdag 13 december 2018 om 08:07
alles beneden de 15miljoen is te weinig, en een doorverkooppercentage bedingen.
Vind ik leuk
Hertogtwan +527
donderdag 13 december 2018 om 08:11
Je bent vast geen zaakwaarnemer. 10 miljoen gaat Ajax neerleggen, meer zal het niet worden ook. 15 miljoen is gewoon te veel voor een speler van Groningen.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 08:18
Daarom dus nooit aan een Nederlandse club verkopen...
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
donderdag 13 december 2018 om 08:19
Ajax gaat geen 10 miljoen voor hem neertellen.
Vind ik leuk
Hertogtwan +527
donderdag 13 december 2018 om 08:31
Ajax heeft het geld en dom om hem te laten lopen. Levert met Ajax op zn cv alweer meer op. Winst is er wel te behalen op deze jongen!!
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
donderdag 13 december 2018 om 08:36
Ze hebben het geld wel, maar als er nu spelers vertrekken zal er eerder een echte ervaren speler voor terugkomen en Ajax heeft hem niet echt nodig. Dat er winst op te behalen is, zal zonder twijfel zo zijn :-)
Vind ik leuk
Il Gordo +18252
donderdag 13 december 2018 om 09:47
Waarom niet? Kan het niveau aan en je kan, naast dat Ajax in China actief is, ook een een commercieel platform in Japan neerleggen. Heb je zo terugverdiend, me dunkt.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
donderdag 13 december 2018 om 10:07
Oh, begrijp me niet verkeerd. Ik zeg helemaal niet dat hij niveau niet aankan.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 10:23
Onzin. Hans weet ook dat Overmars genoeg centjes op de bank heeft staan. Tel daarbij op een exorbitante transfer voor Frenkie de Jong en de prijs voor Doan loopt automatisch op.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:29
15 miljoen is toch veel te veel. Heeft toch nog geen poep klaar gemaakt?
Vind ik leuk
Hans Worst +1638
donderdag 13 december 2018 om 09:44
eet jij maar es een Kilo Sushi met wat sake er bij….. dan maak jij heel wat poep klaar….
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:47
Dan doe ik regelmatig Hans, maar van die rauwe vis kan ik de volgende dag altijd maar moeilijk poepen. Moet stevig aanzetten om de poep er dan uit te krijgen. Heb jij dat ook?
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 10:32]
Vind ik leuk
Il Gordo +18252
donderdag 13 december 2018 om 09:48
Dubbele espresso, werkt altijd.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:53
Te laat, Doan gaat gewoon terug naar zijn roots, Brabant. 'Doan' is Brabants voor 'Daan'.
Vind ik leuk
1313 +8746
donderdag 13 december 2018 om 08:12
Echt een goede speler. Hoop echter niet dat hij nu al voor Engeland kiest, nog een paar jaar bij de top van NL rijpen en dan de stap maken.

Wakker worden Ajax Psv Feyenoord. Deze jongen is absoluut een versterking voor alle topclubs in NL.
Vind ik leuk
buddha +10828
donderdag 13 december 2018 om 08:37
voor feyenoord is deze speler al niet haalbaar meer. nu al te duur. psv zal eerst moeten verkopen voor ze hem kunnen betalen. de miljoenen die ze nu hebben verdiend met de CL hebben ze voorlopig nog niet binnen natuurlijk. en ajax heeft spelers zat op zijn positie.
Vind ik leuk
Summit +898
donderdag 13 december 2018 om 09:32
Spelers verkopen moet wel lukken. Ik denk niet dat Lozano nog in NL speelt volgend jaar. En Bergwijn wsl ook niet.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 08:15
Maakt niet uit waar die heen gaat.als het maar een beste zak geld oplevert
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:30
Lekker naar China sturen, terug naar eigen land is toch allemaal een pot nat.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 09:30]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 08:25
Als city hem koopt willen ze hem eerst nog een seizoen verhuren. Mischien moet hansie daar wat mee doen. Zorgen dat hij bij ons het seizoen kan afmaken en erna wellicht verhuren aan de top in nederland of ergens anders.
Vind ik leuk
Smithsonian +43114
donderdag 13 december 2018 om 08:28
Eerst de stap intern maken anders red je het niet.

1 topic dat niet over A..x gaat. wow
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 08:33]
Vind ik leuk
snotneus +393
donderdag 13 december 2018 om 09:06
Jammer he? Ieder topic zou over Ajax moeten gaan...
Vind ik leuk
Smithsonian +43114
donderdag 13 december 2018 om 09:09
Zakdoekje?
Vind ik leuk
snotneus +393
donderdag 13 december 2018 om 09:10
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 10:03]
Vind ik leuk
Smithsonian +43114
donderdag 13 december 2018 om 09:22
wie de f is frenky?
Vind ik leuk
snotneus +393
donderdag 13 december 2018 om 10:25
De allerbeste voetballer van de Nederlandse velden!
Vind ik leuk
Corse996 +1660
donderdag 13 december 2018 om 09:07
Dan heb je de laatste zin niet gelezen haha ;)
Vind ik leuk
Smithsonian +43114
donderdag 13 december 2018 om 09:09
Nee, die heb ik even over geslagen. :))
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:40
Die blijft gewoon in Groningen. Volgend seizoen met Robben voetballen.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:47
Money money money dat mannetje gaat zijn gewicht in goud opleveren. Laat ze maar mooi tegen elkaar opbieden.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:59
Niet naar A F of P,gewoon voor heel veel geld Naar het VK...
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 10:10
Doan naar Ajax voor 5 miljoen en 15% doorverkoop percentage. Is voor beide clubs aantrekkelijk. Net als Willem 2 garen spint bij doorverkoop Frenkie. Zo worden clubs beloond die goed opleiden en spelers beter maken. Vorm van samenwerken voor de Toekomst.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:41
Doan naar ManCity? Geruchten zijn leuk maar Messi gaat ook niet naar Waalwijk
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
donderdag 13 december 2018 om 14:12
Daar is weldegelijk sprake van. City wilde hem al hebben voordat FCG de koopclausule toepaste. Als FCG de transfersom niet had kunnen betalen was City bereid tot een gezamenlijke deal. Mogelijk koopt City hem nu alsnog en maakt hij in ieder geval het seizoen bij FCG af.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws