Spektakel in Amsterdam: 'We krijgen energie van de fans, ik wil dankjewel zeggen'

    Spektakel in Amsterdam: 'We krijgen energie van de fans, ik wil dankjewel zeggen'

    Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 08:28do 13-12-2018 om 08:28

    Dusan Tadic hoopt dat Ajax snel leert van de matige eerste helft tegen Bayern München. De Servische aanvaller concludeerde na afloop dat Ajax 'te enthousiast speelde' en daarmee problemen voor zichzelf creëerde. 

    "Voor rust waren we iets te enthousiast, dan geef je ruimte weg voor counters", aldus Tadic in gesprek met ANP"Maar in de tweede helft hebben we het wel goed gedaan. Dat is hoe we verder moeten, ook in de Champions League."

    De veerkracht van Ajax vond hij typerend. "Voor dit publiek willen we als spelers vechten. We krijgen energie van onze fans. Ik wil graag dankjewel zeggen."

    Nu wacht in de achtste finales hoe dan ook een topaffiche. Ajax kan Borussia Dortmund, FC Barcelona, Paris Saint-Germain, FC Porto, Manchester City, Real Madrid of Juventus treffen. "Bayern is nog steeds een topploeg, dus waarom zouden wij geen kans hebben in de achtste finales? We hebben ook nog geen één van onze twaalf Europese duels van dit seizoen verloren."

    Lees ook: Ajax maakt wéér indruk in 'maffe veldslag': 'Een elftal dat de top nadert'

    Plaats een reactie

    donderdag 13 december 2018 om 08:33
    It's coming home!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:34
    Bayern kan nu evengoed United of Juve loten. Dus waar gaat het over?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:38
    Euh... dat staat er toch helemaal niet?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 09:39
    Goede morgen haantjes. Even allemaal kukelekuuuuuu roepen en je voelt je een stuk beter.
    Vind ik leuk
    RebelVox +8499
    donderdag 13 december 2018 om 09:50
    Ik voel me nog beter als we staraks die cup met grote oren hebben.
    Kampioene!!!!!
    Vind ik leuk
    Vak 129 +1067
    donderdag 13 december 2018 om 08:43
    We snappen dat het voor een Feyenoorder lastig is hoe het Europees allemaal werkt. Maar Bayern is eerste in hun poule geworden, net zoals Juventus. Dus die kunnen elkaar niet loten.
    En Ajax kan United weer niet loten. Omdat ze beide tweede in de poule zijn geworden.

    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:53
    Ik heb de lijsten idd helemaal niet bekeken, maar ik dacht dat Juve er slecht voor stond, na 4 speelrondes.

    Het zal mij idd aan mijn reet roesten.

    Mijn zoon is voor Juve en Ajax. Ik dacht dat hij liep te mopperen, vandaar.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 08:54]
    Vind ik leuk
    2cents +57489
    donderdag 13 december 2018 om 08:57
    Misschien is hij bang dat ze elkaar loten?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:59
    Dat misschien dan.

    Hij was boos, dus ik liet hem maar ff met rust.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 09:47
    Die kleine heeft er verstand van.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 09:22
    Goeie opvoeding gegeven, Wim...….
    Vind ik leuk
    Mo +11848
    donderdag 13 december 2018 om 09:09
    Juve is eerste geeindigt en Man Utd is prima te verslaan. Daar had Ajax ook gewoon een goeie kans tegen gehad.
    Vind ik leuk
    Stewie89 +554
    donderdag 13 december 2018 om 09:50
    Of je nou 1e of 2e wordt in de poule, je treft over het algemeen altijd topploegen. Had Ajax 1e geworden in de poule kon het zomaar Liverpool treffen terwijl Bayern als nummer 2 Porto lootte.
    Vind ik leuk
    thierryer +1867
    donderdag 13 december 2018 om 10:05
    Nee hoor juve is 1e geworden.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 11:42
    Bayern is eerste dus kan 't Juve niet loten.
    Vind ik leuk
    Leozao +5840
    donderdag 13 december 2018 om 08:36
    Gisteren was Bayern gewoon goed. Ajax gaf bepaalde doelpunten wel makkelijk weg. Jammer dat er veel spelers aan het eind van het seizoen weg zijn. Want dit is wel een elftal met potentie, talent en spirit! Ajax heeft als enige NL club indruk gemaakt in Europa.
    Vind ik leuk
    TottenhamHOT +2319
    donderdag 13 december 2018 om 08:43
    Dit Ajax kan van elke club winnen!
    Kom maar op met die loting was genieten gisteren in de arena jammer dat groepswinst niet gelukt is maar geloof me geen enkele club wil aan Ajax worden gekoppeld!

    Stel je voor dat deze boys 3 jaar bij elkaar blijven, zoooo jammer dat geweld op de transfer markt (het is niet anders, dan maar de jackpot vangen)
    Vind ik leuk
    Pimman +7594
    donderdag 13 december 2018 om 09:25
    Ja jammer dat je deze jongens niet nog een paar jaar bij elkaar kan houden..ze zouden alleen maar sterker worden. Verwachting is dat een half basisteam weggaat. Word dan wéér een hele puzzel om een nieuw team op te bouwen. Je kan daar helaas nooit beter van worden. Gelukkig komen er tientallen miljoenen binnen waarmee Ajax weer veel mee kan doen.
    Vind ik leuk
    TottenhamHOT +2319
    donderdag 13 december 2018 om 09:29
    Tja.....alleen die vervangers (nieuwe aankopen) kosten ook tientallen miljoenen!
    Vind ik leuk
    Pimman +7594
    donderdag 13 december 2018 om 09:52
    Klopt, dat geld hébben ze dan ook. Maar lastig blijft het..
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 11:45
    Ik zie 't positief in.2 jaar geleden stonden we in de EL finale en werden we ook leeg gekocht. Nu hebben we zelfs een sterker elftal. Er staan altijd weer nieuwe jongens op en Ajax kan meer betalen waardoor jongens net een seizoen langer blijven. Dan kan je iets langer bouwen en zie je waar we toe in staat zijn.
    Vind ik leuk
    Pimman +7594
    donderdag 13 december 2018 om 15:09
    Denk dat Ajax nu ook wat slimmer gaat kopen..dus ervaren spelers zoals Tadic en Blind..voordeel is ook dat zij niet meer zo snel weggskocht worden én er gelijk staan.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3875
    donderdag 13 december 2018 om 09:44
    Persoonlijk denk ik dat geen een club het heel erg vindt om aan AJAX gekoppeld te worden, behalve Porto...

    Verder is het natuurlijk een razend knappe prestatie!
    Vind ik leuk
    Pimman +7594
    donderdag 13 december 2018 om 09:53
    Klopt Porto zit in een vergelijkbare situatie als Ajax..
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +14280
    donderdag 13 december 2018 om 10:38
    Dat denk ik ook. Ajax, Lyon en Schalke zijn theoretisch gezien de 3 zwakkere tegenstanders.
    Maar als je nou kijkt naar Man U en AS Roma dan zie je dat die ook geen best seizoen draaien in hun eigen competitie.
    De zwaarste tegenstanders voor de nummers 1 uit de poules zijn Liverpool, Atl. Madrid en Tottenham.
    Maar ik denk dat er geen één ploeg tussenzit die Ajax zullen onderschatten, Ajax heeft dit seizoen al 12 wedstrijden niet verloren in de CL en in de competitie hebben ze pas 1x verloren, dus zijn ze lastig te verslaan. Ik denk ook dat Ajax thuis tegen elke ploeg kans maakt.

    Zelf denk ik dat er geen zwakke tegenstanders meer tussenzitten, misschien dat Porto de zwakste is uit het rijtje, maar ook dat is gewoon een hele pittige wedstrijd.
    Ik zou daarom ook niet per se willen dat Ajax maandag Porto loot, voor mij is elke tegenstander welkom. Het liefst zie ik Juve of Porto aangezien we een paar jaar terug al 2x Barca, 3x Real, PSG, Dortmund en Man City in de poule hebben gehad, maar dat is alleen maar mijn eigen voorkeur. Als het bijv Barca of Dortmund wordt dan zijn dat natuurlijk ook gewoon fantastische wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3875
    donderdag 13 december 2018 om 10:40
    Eens.

    Laten we iig hopen dat je City en PSG ontloopt.. en het liefst natuurlijk ook FC Messi...

    Wat ik alleen niet hoop is dat Ajax nu ook daadwerkelijk denkt dat ze iedereen aankunnen!

    Nogmaals, ze hebben het geweldig gedaan hoor, maar blijf realistisch!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 10:41]
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +14280
    donderdag 13 december 2018 om 11:37
    Ik ben realistisch, van de de laatste 16 in de CL is Ajax gewoon 1 van de zwakste, klaar. Ik denk alleen wel dat Ajax in eigen huis instaat is om van elke ploeg te winnen, maar we zullen altijd de underdog zijn. Daarnaast is de kans op een pak slaag ook groot wanneer je ploegen als City, Barca of PSG loot, maar compleet kansloos zijn we niet vind ik.
    Dus we denken nu niet dat we iedereen aankunnen, maar we hebben tegen Bayern laten zien dat we het de grote clubs heel lastig kunnen maken en dat we geen makkelijke tegenstander zijn.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3875
    donderdag 13 december 2018 om 12:18
    Klopt, nu is Bayern natuurlijk nog geen 50% van wat City en PSG op het moment zijn natuurlijk...
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +14280
    donderdag 13 december 2018 om 14:14
    Lijkt me een beetje overdreven. City en PSG zijn op het moment inderdaad beter dan Bayern, maar Bayern blijft alnog een Europese topploeg. Ik vond Bayern in de uitwedstrijd minder dan dat ze nu zijn, ze zijn op de weg terug.
    Ik kan ook zeggen dat Tottenham en Inter nog geen 50% zijn van wat City en PSG op het moment zijn, maar daar doe ik in mijn ogen PSV mee tekort.
    De Nederlandse ploegen hebben gewoon uitstekend tegenstand geboden tegen de Europese top. PSV gaat uiteindelijk niet door omdat de poule gewoon te zwaar was, maar ik vind niet dat ze af zijn gegaan tegen de grote clubs.
    Ajax had een iets makkelijkere poule natuurlijk, maar dat doet niets af aan de geweldige prestaties. 12 wedstrijden op rij niet verloren, na 5 poulewedstrijden al geplaats voor de volgende ronde en 2 uitstekende wedstrijden gespeeld tegen het grote Bayern Munchen.
    Al met al hebben Ajax en PSV Nederland weer enigszins op de kaart gezet.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 14:15]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 11:46
    Maar dat vinden we helemaal niet erg als clubs ons onderschatten.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +1067
    donderdag 13 december 2018 om 08:40
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 10:32]
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3875
    donderdag 13 december 2018 om 09:45
    maar jullie begonnen ook pas toen het 1-1 werd.. daarvoor 60 minuten naar een Museum zitten gapen!
    Vind ik leuk
    Wilex +2088
    donderdag 13 december 2018 om 09:59
    Dat zijn jullie toch gewend in Eindhoven?
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3875
    donderdag 13 december 2018 om 10:00
    Ik snap hem niet..
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6666
    donderdag 13 december 2018 om 10:07
    Je hoeft ook niet alles te snappen brave jongen.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3875
    donderdag 13 december 2018 om 10:11
    Daar is hij weer! Yes, geobsedeerd?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 11:47
    Je begint er zelf mee jongen.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +1067
    donderdag 13 december 2018 om 10:15
    Er valt altijd wat te haten. De geweldige, ongeëvenaarde, 90 minuten-aan-een-stuk-support van het Eindhovense zullen wij nooit bereiken. En dat is prima. Wij weten dat we kut zijn.

    Je praat poep.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3875
    donderdag 13 december 2018 om 10:39
    Love you!
    Vind ik leuk
    Leozao +5840
    donderdag 13 december 2018 om 08:42
    Groot compliment voor het Ajax publiek!
    Vind ik leuk
    Korm +37945
    donderdag 13 december 2018 om 09:20
    zou raar zijn als je niet achter je ploeg staat in de CL, is het niet?

    Moet zeggen dat zowel de supporters van Ajax en PSV dit jaar massaal achter hun ploeg staan, ze zijn in elke wedstrijd (zowel uit als thuis) veel te horen!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 09:21]
    Vind ik leuk
    Leozao +5840
    donderdag 13 december 2018 om 09:22
    Ik ben Ajax-fan, maar niet altijd van de Ajax-supporters. Hoe Younes en Zyech behandeld zijn, daar baal ik nog steeds van.
    Vind ik leuk
    Korm +37945
    donderdag 13 december 2018 om 09:35
    dat siert je
    Vind ik leuk
    Leozao +5840
    donderdag 13 december 2018 om 09:36
    Ik loop wel eens te stangen/geinen, maar ben ook een realist.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 11:49
    Maar dat kritische publiek heeft er wel voor gezorgd dat Ziyech nu wel een beter niveau haalt. Soms is 't ff nodig bij sommige spelers. Nu hij weer vecht en briljante acties heeft wordt hij weer op handen gedragen.
    Vind ik leuk
    Leozao +5840
    donderdag 13 december 2018 om 12:07
    @ Gestrekt been AFCA: Deels eens: Bij Younes heeft het averechts gewerkt. Marokkanen zijn in het algemeen erg trots. Blijkt wel dat het bij Zyech goed zit in zijn koppie. Maar het was een risico!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 12:16
    Younes z'n roots liggen in Libanon. Hij werd ook voorbij gestreefd door Kluivert, 't boek was gewoon dicht voor hem bij Ajax, tijd om weg te gaan. Bij Ziyech had 't in elk geval de andere kant op kunnen vallen. Het Amsterdamse publiek fluit gewoon als ze zien dat je nonchalant bent, ergens hadden ze ook gelijk. Hij verkwanselde gewoon z'n talent als je ziet hoe goed hij nu is. Na z'n carrière zal hij misschien wel zeggen dat dit misschien wel een omslagpunt was voor 'm.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1601
    donderdag 13 december 2018 om 08:43
    Het ligt er wel een beetje dik op bij Dusan. Maar vooruit.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1760
    donderdag 13 december 2018 om 08:43
    Tadic wordt een beetje de Dirk Kuijt van Ajax qua uitspraken. Van die media getrainde uitspraken die het publiek graag wil horen. Het hoort er een beetje bij natuurlijk in deze tijd en verder een prima voetballer. En bij elke pass op hem die niet aankomt zo overdreven klappen ook al is het een enorme kutbal.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 08:44]
    Vind ik leuk
    Vak 129 +1067
    donderdag 13 december 2018 om 08:45
    Alleen prikken Ajacieden door dit soort teksten heen, en slikten Feyenoorders alles van die Katwijkse dominee als zoete koek.
    Vind ik leuk
    snotneus +398
    donderdag 13 december 2018 om 08:46
    Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:47
    Juve toch niet?
    Vind ik leuk
    Huisie +253
    donderdag 13 december 2018 om 08:47
    Wel complimenten voor Bayern. Ze waren echt goed dit keer.
    Vind ik leuk
    Korm +37945
    donderdag 13 december 2018 om 09:20
    je ziet toch dat ze een Robben missen :)
    Vind ik leuk
    windforce11 +2975
    donderdag 13 december 2018 om 08:54
    Smetje op de wedstrijd is wel de enorme fout van Frenkie waar het doelpunt uit kwam. Een bijna identieke situatie vond afgelopen weekend plaats waaruit Zwolle scoorde.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6666
    donderdag 13 december 2018 om 10:10
    Ik had het idee dat Frenkie er toen helemal doorheen zat en vergeet niet dat die jongen nog maar 21 is.
    Vind ik leuk
    windforce11 +2975
    donderdag 13 december 2018 om 10:44
    Tegen Zwolle ook? Ik denk dat Frenkie op moet passen dat hij niet "te makkelijk" moet gaan voetballen. Hij kan heel goed voetballen maar moet wel de focus houden en af en toe ook gewoon een bal wegrammen.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6666
    donderdag 13 december 2018 om 10:47
    Voor Frankie is het nog steeds een leerweg die hij moet ondergaan en daarom is het verstandig om nog een paar jaar bij Ajax te blijven.
    Vind ik leuk
    M +149
    donderdag 13 december 2018 om 09:07
    Ik las de kop en wist gelijk van wie deze quote was...
    Wat een grote slijmbal is Tadic toch.
    Het is ook een geweldige voetballer en ben blij dat hij bij Ajax speelt, maar ik wordt wel af en toe misselijk van die praatjes.
    Vind ik leuk
    Korm +37945
    donderdag 13 december 2018 om 09:19
    Ajax heeft het echt prima gedaan in de CL, Ongeslagen zelfs. Dan heb je gewoon een prestatie van voormaat neer gezet! hopelijk een iets makkelijke loting zodat er misschien een volgende ronde in zit. Ben wel benieuwd waar het plafond ligt van Ajax in de CL.
    Vind ik leuk
    TottenhamHOT +2319
    donderdag 13 december 2018 om 09:26
    Helaas is er geen makkelijke loting meer (Porto misschien) zijn alleen maar top clubs over die Ajax kan loten! Wel een mooi affiche komt eraan dat zeker!

    Wat Tadic betreft, ik ben blij met hem.
    Vind ik leuk
    Korm +37945
    donderdag 13 december 2018 om 09:34
    logisch dat je blij bent met hem :)
    Vind ik leuk
    TottenhamHOT +2319
    donderdag 13 december 2018 om 09:40
    Slecht voorbeeld hoor maar ik had jaren geleden met Suarez ook een beetje een dubbel gevoel, zo van “wat een etter maar heerlijk dat hij bij ons hoort” ik vind Tadic absoluut geen etter. Kan me wel voorstellen dat veel mensen hem te theatraal vinden.
    Vind ik leuk
    Korm +37945
    donderdag 13 december 2018 om 09:42
    dat hebben wij een beetje met Lozano :)

    Blij dat hij in ons team zit, is een goede voetballer maar dat theatrale mag hij van mij achter wegen laten.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 09:42]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 11:52
    Dat hebben die voetballers uit Latijns Amerika allemaal. Wij hadden dat met Suarez. Ik kan PSV 't ook niet kwalijk nemen dat hij zulk gedrag vertoond.
    Vind ik leuk
    Korm +37945
    donderdag 13 december 2018 om 12:08
    Daar heb je wel gelijk mee. Vind het ook verbaaswekkend dat van Bommel niet boos wordt op lozano. Neem nou die wedstrijd tegen excelsior, hij kan scoren maar hij gaat voor de overtreding. schiet gewoon die bal erin. De rest kan hij niet heel veel aan doen omdat het wel overtredingen waren.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 12:12
    Je krijgt 't er ook niet uit bij die jongens. Het zijn allemaal straatvechters en hoe er wordt gewonnen maakt niet uit. En als je ze daar op aanpakt kan je die gasten afschrijven, dit is nu eenmaal 't aard van 't beestje. 't levert ook weer een hoop op deze vechtersmentaliteit van die gasten.
    Vind ik leuk
    torinofc +622
    donderdag 13 december 2018 om 09:50
    D0lberg moet zich toch ens gaan afvragen of ajax niet een beetje te hoog voor hem is. Eredivisie niet zeker van plek en in de CL al helemaal niet. Een linksbuiten staat gewoon voor hem in de spits.
    Vind ik leuk
    Bas Bus +79
    donderdag 13 december 2018 om 12:27
    Die Tadic legt het er wel dik op iedere keer he....
    Wat een slijmjas is dat zeg....
    Kus het shirtembleem nog een paar keer meer....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws