Spektakel in Amsterdam: 'We krijgen energie van de fans, ik wil dankjewel zeggen'

Spektakel in Amsterdam: 'We krijgen energie van de fans, ik wil dankjewel zeggen'

Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 08:28do 13-12-2018 om 08:28

Dusan Tadic hoopt dat Ajax snel leert van de matige eerste helft tegen Bayern München. De Servische aanvaller concludeerde na afloop dat Ajax 'te enthousiast speelde' en daarmee problemen voor zichzelf creëerde. 

"Voor rust waren we iets te enthousiast, dan geef je ruimte weg voor counters", aldus Tadic in gesprek met ANP"Maar in de tweede helft hebben we het wel goed gedaan. Dat is hoe we verder moeten, ook in de Champions League."

De veerkracht van Ajax vond hij typerend. "Voor dit publiek willen we als spelers vechten. We krijgen energie van onze fans. Ik wil graag dankjewel zeggen."

Nu wacht in de achtste finales hoe dan ook een topaffiche. Ajax kan Borussia Dortmund, FC Barcelona, Paris Saint-Germain, FC Porto, Manchester City, Real Madrid of Juventus treffen. "Bayern is nog steeds een topploeg, dus waarom zouden wij geen kans hebben in de achtste finales? We hebben ook nog geen één van onze twaalf Europese duels van dit seizoen verloren."

Lees ook: Ajax maakt wéér indruk in 'maffe veldslag': 'Een elftal dat de top nadert'

Plaats een reactie

donderdag 13 december 2018 om 08:33
It's coming home!
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
donderdag 13 december 2018 om 08:40
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 10:32]
Vind ik leuk
HierDieTitel +4658
donderdag 13 december 2018 om 09:45
maar jullie begonnen ook pas toen het 1-1 werd.. daarvoor 60 minuten naar een Museum zitten gapen!
Vind ik leuk
Wilex +2733
donderdag 13 december 2018 om 09:59
Dat zijn jullie toch gewend in Eindhoven?
Vind ik leuk
HierDieTitel +4658
donderdag 13 december 2018 om 10:00
Ik snap hem niet..
Vind ik leuk
JanTa48 +8111
donderdag 13 december 2018 om 10:07
Je hoeft ook niet alles te snappen brave jongen.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4658
donderdag 13 december 2018 om 10:11
Daar is hij weer! Yes, geobsedeerd?
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:47
Je begint er zelf mee jongen.
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
donderdag 13 december 2018 om 10:15
Er valt altijd wat te haten. De geweldige, ongeëvenaarde, 90 minuten-aan-een-stuk-support van het Eindhovense zullen wij nooit bereiken. En dat is prima. Wij weten dat we kut zijn.

Je praat poep.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4658
donderdag 13 december 2018 om 10:39
Love you!
Vind ik leuk
Corse996 +1659
donderdag 13 december 2018 om 08:43
Het ligt er wel een beetje dik op bij Dusan. Maar vooruit.
Vind ik leuk
aartstyle +1789
donderdag 13 december 2018 om 08:43
Tadic wordt een beetje de Dirk Kuijt van Ajax qua uitspraken. Van die media getrainde uitspraken die het publiek graag wil horen. Het hoort er een beetje bij natuurlijk in deze tijd en verder een prima voetballer. En bij elke pass op hem die niet aankomt zo overdreven klappen ook al is het een enorme kutbal.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 08:44]
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
donderdag 13 december 2018 om 08:45
Alleen prikken Ajacieden door dit soort teksten heen, en slikten Feyenoorders alles van die Katwijkse dominee als zoete koek.
Vind ik leuk
snotneus +393
donderdag 13 december 2018 om 08:46
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
Vind ik leuk
Huisie +251
donderdag 13 december 2018 om 08:47
Wel complimenten voor Bayern. Ze waren echt goed dit keer.
Vind ik leuk
Korm +39902
donderdag 13 december 2018 om 09:20
je ziet toch dat ze een Robben missen :)
Vind ik leuk
windforce11 +3414
donderdag 13 december 2018 om 08:54
Smetje op de wedstrijd is wel de enorme fout van Frenkie waar het doelpunt uit kwam. Een bijna identieke situatie vond afgelopen weekend plaats waaruit Zwolle scoorde.
Vind ik leuk
JanTa48 +8111
donderdag 13 december 2018 om 10:10
Ik had het idee dat Frenkie er toen helemal doorheen zat en vergeet niet dat die jongen nog maar 21 is.
Vind ik leuk
windforce11 +3414
donderdag 13 december 2018 om 10:44
Tegen Zwolle ook? Ik denk dat Frenkie op moet passen dat hij niet "te makkelijk" moet gaan voetballen. Hij kan heel goed voetballen maar moet wel de focus houden en af en toe ook gewoon een bal wegrammen.
Vind ik leuk
JanTa48 +8111
donderdag 13 december 2018 om 10:47
Voor Frankie is het nog steeds een leerweg die hij moet ondergaan en daarom is het verstandig om nog een paar jaar bij Ajax te blijven.
Vind ik leuk
M +188
donderdag 13 december 2018 om 09:07
Ik las de kop en wist gelijk van wie deze quote was...
Wat een grote slijmbal is Tadic toch.
Het is ook een geweldige voetballer en ben blij dat hij bij Ajax speelt, maar ik wordt wel af en toe misselijk van die praatjes.
Vind ik leuk
Korm +39902
donderdag 13 december 2018 om 09:19
Ajax heeft het echt prima gedaan in de CL, Ongeslagen zelfs. Dan heb je gewoon een prestatie van voormaat neer gezet! hopelijk een iets makkelijke loting zodat er misschien een volgende ronde in zit. Ben wel benieuwd waar het plafond ligt van Ajax in de CL.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10947
donderdag 13 december 2018 om 09:26
Helaas is er geen makkelijke loting meer (Porto misschien) zijn alleen maar top clubs over die Ajax kan loten! Wel een mooi affiche komt eraan dat zeker!

Wat Tadic betreft, ik ben blij met hem.
Vind ik leuk
Korm +39902
donderdag 13 december 2018 om 09:34
logisch dat je blij bent met hem :)
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10947
donderdag 13 december 2018 om 09:40
Slecht voorbeeld hoor maar ik had jaren geleden met Suarez ook een beetje een dubbel gevoel, zo van “wat een etter maar heerlijk dat hij bij ons hoort” ik vind Tadic absoluut geen etter. Kan me wel voorstellen dat veel mensen hem te theatraal vinden.
Vind ik leuk
Korm +39902
donderdag 13 december 2018 om 09:42
dat hebben wij een beetje met Lozano :)

Blij dat hij in ons team zit, is een goede voetballer maar dat theatrale mag hij van mij achter wegen laten.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 09:42]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:52
Dat hebben die voetballers uit Latijns Amerika allemaal. Wij hadden dat met Suarez. Ik kan PSV 't ook niet kwalijk nemen dat hij zulk gedrag vertoond.
Vind ik leuk
Korm +39902
donderdag 13 december 2018 om 12:08
Daar heb je wel gelijk mee. Vind het ook verbaaswekkend dat van Bommel niet boos wordt op lozano. Neem nou die wedstrijd tegen excelsior, hij kan scoren maar hij gaat voor de overtreding. schiet gewoon die bal erin. De rest kan hij niet heel veel aan doen omdat het wel overtredingen waren.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:12
Je krijgt 't er ook niet uit bij die jongens. Het zijn allemaal straatvechters en hoe er wordt gewonnen maakt niet uit. En als je ze daar op aanpakt kan je die gasten afschrijven, dit is nu eenmaal 't aard van 't beestje. 't levert ook weer een hoop op deze vechtersmentaliteit van die gasten.
Vind ik leuk
torinofc +600
donderdag 13 december 2018 om 09:50
D0lberg moet zich toch ens gaan afvragen of ajax niet een beetje te hoog voor hem is. Eredivisie niet zeker van plek en in de CL al helemaal niet. Een linksbuiten staat gewoon voor hem in de spits.
Vind ik leuk
Bas Bus +161
donderdag 13 december 2018 om 12:27
Die Tadic legt het er wel dik op iedere keer he....
Wat een slijmjas is dat zeg....
Kus het shirtembleem nog een paar keer meer....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws