Done deal: Feyenoord stuurt aanvaller per direct naar Keuken Kampioen Divisie

    Done deal: Feyenoord stuurt aanvaller per direct naar Keuken Kampioen Divisie

    Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 09:41do 13-12-2018 om 09:41

    Laatste update: donderdag 13 december 2018 om 09:50do 13-12-2018 om 09:50

    Het hing al eventjes in de lucht en nu is het officieel: Crysencio Summerville gaat per januari aan de slag bij FC Dordrecht. De jonge, veelbesproken aanvaller van Feyenoord wordt voor een halfjaar verhuurd. 

    FC Dordrecht maakt dat donderdagochtend bekend via de officiële kanalen. De Schapenkoppen laten weten dat Summerville (17) vanaf donderdag meetraint bij de club. 

    De tiener raakte recentelijk in opspraak in Rotterdam-Zuid. Summerville kreeg tijdens een training van Feyenoord O19 ruzie met teamgenoot Mats Knoester en schakelde daarna zijn oudere broer in, die op zijn beurt op de vuist ging met Knoester. Het incident zorgde voor de nodige commotie op jeugdcomplex Varkenoord. 

    Begin december maakte Feyenoord bekend dat er harde maatregelen getroffen waren: naast een boete en een schorsing kondigde de club ook aan dat Summerville per januari verhuurd ging worden. De aanvaller mag het tijdens de tweede seizoenshelft dus laten zien in de Keuken Kampioen Divisie. 

    Plaats een reactie

    donderdag 13 december 2018 om 09:43
    Die is toch nog helemaal niet goed genoeg voor een eerste elftal.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +14373
    donderdag 13 december 2018 om 09:46
    Nou, voor een Dordrecht wellicht wel.
    Vind ik leuk
    Meoteri +108
    donderdag 13 december 2018 om 11:11
    Moet fysiek nog wel wat sterker worden. Voetballen kan hij maar je zou denken dat hij nog aar 15 is als je hem ziet.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +14373
    donderdag 13 december 2018 om 11:28
    Prima. Fysiek word je alleen maar sterker als je tegen meer weerstand moet ballen. Dus laat 'm maar lekker een half jaartje daar ballen.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6732
    donderdag 13 december 2018 om 12:40
    Ik dacht dat hij gestraft werd... Dit is meer promotie toch?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +14373
    donderdag 13 december 2018 om 12:43
    Volgens mij heeft-ie ook een flinke boete ontvangen? En is-ie geschorst tot 1-1-2019? Lijkt me wel een aardige straf. En in 2019 letterlijk met een schone lei beginnen.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6732
    donderdag 13 december 2018 om 16:37
    Ach, zo'n jongen moet inderdaad ook een 2e kans krijgen. Maar ik vind het een promotie. Daarmee willen ze hem zeker warm houden.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +14373
    donderdag 13 december 2018 om 16:48
    We gaan het zien. Hoeveel spelers van topclubs die uitgeleend worden aan een eerste divisie ploeg, bereiken uiteindelijk echt structureel het 1e elftal?
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6732
    vrijdag 14 december 2018 om 10:07
    Tsja dat is wat anders. Ligt dat aan het uitlenen of aan de speler? ;)
    Vind ik leuk
    Ouwe seur +47
    donderdag 13 december 2018 om 14:59
    Zijn broer schijnt fysiek wél sterk te zijn.... 😜😂😂😂
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 19:10
    Vandaar dat ie zn broer belde lol
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +3012
    donderdag 13 december 2018 om 12:18
    Straf hoor elke week meetrainen met Dordt en waarschijnlijk nog spelen ook.
    Ik ga mijn concurrent ook klappen laten geven door mijn broer.
    Vind ik leuk
    LIO7 +1466
    donderdag 13 december 2018 om 09:43
    Wat een prutser. Jeugd van tegenwoordig ;)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +37450
    donderdag 13 december 2018 om 10:20
    Watskeburt.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13476
    donderdag 13 december 2018 om 09:43
    Vraag: Heeft die jongen z'n broer zelf gevraagd om die andere speler klappen te geven of heeft die broer uit eigen beweging gehandeld ?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +14373
    donderdag 13 december 2018 om 09:46
    Antwoord: geen idee.
    Vind ik leuk
    Korm +37945
    donderdag 13 december 2018 om 09:49
    volgens de verhalen heeft hij zijn broer gehaald...
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:23
    Ja die schijnt nu Martin van Geel klappen te hebben gegeven , omdat Crysencio niet aan dordt verhuurd wil worden ...
    Vind ik leuk
    HanV +4842
    donderdag 13 december 2018 om 10:49
    Lijkt mij anders juist een mooie stap van een wazige A-junioren competitie voor vermoedelijk weinig publiek naar een echte competitie.
    Vind ik leuk
    Korm +37945
    donderdag 13 december 2018 om 10:59
    ja Feyenoord beloont hem toch maar mooi voor zijn wan gedrag ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 09:55
    Wat ik had ‘gelezen’ was dat hij zijn broer erbij had gehaald.
    Vind ik leuk
    EdwinH.. +72
    donderdag 13 december 2018 om 11:10
    Dat is toch normaal tegenwoordig. Waarom zelf alleen de handen uit de mouwen steken als je het je familie en vrienden gezamenlijk kan laten doen.... Soort teambuilding.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:14
    Zal vast wel thuis aan tafel over gesproken zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 12:59
    Dat weet helaas niemand. Maakt nogal wat verschil natuurlijk.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 december 2018 om 20:09
    Mojo Russin Proef ik toch kleine dosis racisme aan de verschillende reacties???
    Vind ik leuk
    BigBoi +2735
    donderdag 13 december 2018 om 09:46
    Mijn gevoel zegt dat het helemaal niks gaat worden met deze jongen. Even zien hoe hij zich houdt in de grote mannen wereld. Beetje weerstand kan goed uitpakken.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10744
    donderdag 13 december 2018 om 09:47
    Oud nieuws dit was al bekend VP😧😉
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2982
    donderdag 13 december 2018 om 12:17
    En dan nog een foutieve titel ook xD
    "Feyenoord stuurt aanvaller per direct naar Keuken Kampioen Divisie."
    "Crysencio Summerville gaat per januari aan de slag bij FC Dordrecht."


    Of ik heb Kerst en Oud en nieuw gemist of het is nog December. Dus niet direct.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 16:20
    Zo foutief is hij niet hoor. Als je doorleest zie je dat hij vanaf vandaag meetraint. En per 1-1-2019 is de transferwindow pas weer open. Beetje logisch nadenken he.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2982
    donderdag 13 december 2018 om 16:32
    Dan is de titel nog steeds vaag, officieel mag hij nog niet over. Maargoed zal wel voor de clicks zijn...
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 21:31
    Hij mag overal meetrainen. Je hoeft daar niet voor onder contract te staan. Genoeg spelers die dat doen om bijvoorbeeld hun conditie op peil te houden
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2982
    donderdag 13 december 2018 om 22:24
    Ja dat weet ik maar bedoelde officieel meer van op papier.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 09:47
    Tis te hopen dat hij nooit meer terug komt bij Feyenoord.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 09:58
    Jij snapt het!
    Vind ik leuk
    fedor2501 +5233
    donderdag 13 december 2018 om 10:26
    Volg je eigen advies op.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +2696
    donderdag 13 december 2018 om 10:58
    Hij gaat al jaren niet naar de Kuip. Zie m na wedstrijden alleen maar druk bezig zien geweest
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 12:13
    Wat is je punt Einstein?
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +2696
    donderdag 13 december 2018 om 12:20
    Je loopt alleen maar te zeiken op Feyenoord en komt op mij en andere vp leden blijkbaar over alsof je een wit voetje bij andere probeert te halen. Je zou ook gewoon naar de Kuip kunnen gaan dan weet je wat er echt speelt
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 12:31
    Tuurlijk jochie, maar weet je wat jij moet doen? Gewoon telkens op die Rapporteer knop drukken.

    Maar jij kent mij helemaal niet en zeker niet waarom ik niet meer naar de Kuip ken dus je schrijven slaat helemaal nergens op.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +2696
    donderdag 13 december 2018 om 12:48
    Nee hoor, het is een forum dus je bent vrij om te zeggen wat je wilt. Aant eind van de rit zijn we beide voor Feyenoord. Jouw manier van supporten is alleen absoluut niet de mijne.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +5233
    donderdag 13 december 2018 om 13:21
    Dus omdat jij niet naar de Kuip kan (om welke reden dan ook) moet je de hele tijd zo negatief zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 december 2018 om 20:18
    Feyenoord fan voor altijd!!! Psychiater nodig???
    Vind ik leuk
    fedor2501 +5233
    donderdag 13 december 2018 om 12:30
    Dat je een muppet bent.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3948
    donderdag 13 december 2018 om 11:54
    Blijf jij maar janken... ik support mijn club gewoon. Goede straf en weer door.
    Vind ik leuk
    Leozao +5840
    donderdag 13 december 2018 om 09:52
    Even in de schaduw zetten totdat het meeste onweer over over is...
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1476
    donderdag 13 december 2018 om 09:53
    Eigenljk is dit ook best wel een win-win situatie, want alles is beter dan die achterlijke competitie waar Jong Feyenoord in speelt.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 12:55
    Goed opgelost dus :)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +37450
    donderdag 13 december 2018 om 10:20
    Veel succes.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5966
    donderdag 13 december 2018 om 10:48
    Ik vraag me af of hij de verhuur als straf zou zien, hij kan nu wekelijks op een hoger niveau voetballen. (tenminste als hij aansluit bij het eerste van Dord)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:56
    Nou wat een stevige straf, je ploeggenoot even door je broer aan laten pakken omdat je het zelf niet aankunt en dan ook nog als bonus per januari voor een andere club uitkomen op huurbasis. Veel te politiek correct opgelost door de angsthazen van tegenwoordig, dit ventje had gewoon een jaar niet meer mogen spelen, waar dan ook. Geeft ook prettig signaal af aan de rest die graag in de kkdivisie willen spelen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 10:57]
    Vind ik leuk
    BCHT9 +470
    donderdag 13 december 2018 om 10:58
    FC Dordrecht.. Het afvalputje van Feyenoord.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 11:40
    Dus dit is de "straf" voor wat hij eerder gedaan heeft? Ik noem dat een beloning...
    Vind ik leuk
    Sassefras +453
    donderdag 13 december 2018 om 11:50
    Schorsing: speelt / traint al een tijdje niet, maximale boete, taakstraf.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 12:48
    En als beloning naar Dordrecht om wellicht KKD te spelen ja...
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 12:53
    Het is een ventje van 17 en niemand weet wat er exact gebeurd is. Lijkt me voldoende straf en blik richten op de toekomst. Heb zelf voor mijn 18e veel domme dingen gedaan, maar heb ervan geleerd. Die kans verdient hij toch ook. Bij dort kan hij zoiets niet flikken dan schoppen ze hem de kleedkamer uit.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 14:16
    Het is een over het paard getild ventje, van wie ze voetballend veel verwachten en die dus gepamperd wordt aan alle kanten, om een transferwaarde te behouden. Het is een laf ventje bovendien, want hij kreeg ruzie en haalde zijn grote broer er bij...

    Dat hij na dit drama een tweede kans krijgt is prima, maar nochtans blijf ik het gevoel houden dat de kans op KKD met Dordrecht een beloning is. Neem aan dat hij niet in onder 19 gaat spelen...
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 14:35
    Tja ik zou als club ook niet zijn carriere bewust tegenwerken terwijl je geld en tijd in zijn ontwikkeling hebt gestoken. De straf bestaat vooral uit de boete en zijn schorsing voor een paar belangrijke wedstrijden met o/19. Dan is het weer klaar en kan hij een stap maken om zich alsnog op te werken. Ik vind het allemaal niet zo raar.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 12:20
    Waarom naar Dordrecht om in de Keuken Kampioen Divisie te komen ? In Rotterdam Zuid (pal tegenover Varkensoord) heb je ook Sani Dump keukens en sanitair. Misschien dat hij daar aan zijn trekken komt.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 12:51
    Hopen dat summerville zich terug vecht! Zoveel talent aan de bal, maar hoop dat hij zijn fysiek genoeg kan opkrikken om te slagen bij feyenoord.
    Vind ik leuk
    Sniper1 +1069
    donderdag 13 december 2018 om 15:14
    Hahaha de enige jeugdspeler van Fey die op niveau speelt....
    Vind ik leuk
    Emnu +6490
    donderdag 13 december 2018 om 17:54
    En als hij nou doorbreekt, raden we dan voortaan de summerville-route aan?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws