'Erg hoog niveau' bij Ajax - Bayern: In Engeland vaker dit soort duels gespeeld

'Erg hoog niveau' bij Ajax - Bayern: "In Engeland vaker dit soort duels gespeeld"

Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 11:42do 13-12-2018 om 11:42

Dusan Tadic is na afloop van de wedstrijd tegen Bayern München positief over de kansen van Ajax in de achtste finale. Hij vindt het belangrijk dat de Ajax-supporters nu nog minstens twee Champions League-wedstrijden extra te zien krijgen.

"Het is mooi dat we onze supporters meer wedstrijden kunnen bieden", vertelt hij na het 3-3 gelijkspel in Amsterdam aan de NOS. "Ajax verdient het ook om op deze plek te staan. Het maakt niet uit wie we in de volgende ronde krijgen. We willen niet arrogant zijn, maar elke tegenstander houdt nu rekening met ons. We geloven in onszelf."

De kraker tegen Bayern was volgens Tadic erg intensief, maar dat was hij al gewend uit zijn tijd in Engeland. "In Engeland heb ik vaker van dit soort duels gespeeld. Het was een erg hoog niveau, van beide teams." Ook vindt hij de teamspirit bij Ajax top. "Iedereen speelt voor het team, dat kon je ook echt zien bij de eerste goal. Iedereen zoekt elkaar, neemt posities over. Het is geweldig om in dit team te voetballen."

Poll

Kan Ajax ook de achtste finale van de Champions League winnen?

(2544 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 13 december 2018 om 11:45
Goeie poll ook
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:47
Goeie reactie ook. Lekker kort. Doen we niets mee. Fijne dag!
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 08:48
Er is ook niemand die zegt dat je hier iets mee moet doen.....
Vind ik leuk
BCHT9 +478
donderdag 13 december 2018 om 11:46
Dusan on fire! Your defence is terrified!
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:03
Denk dat Bayern graag 5 a 6 spelers zou wisselen met die van Ajax.. als er naar de basis 11 wordt gekeken

Als het er niet meer zijn..
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 12:04]
Vind ik leuk
BCHT9 +478
donderdag 13 december 2018 om 13:31
De oude garde voornamelijk.. Maar Bayern heeft met Coman en Gnabry al een goede back-up voor Ribery en Robben.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 14:45
Gnabry twijfel ik nog wat over, Coman inderdaad wel, zou ook wekelijks spelen als hij niet geblesseerd was geraakt..
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:46
Mooie pot gister heb van beide genoten. Jammer van de 2 kaarten
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 11:47]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:52
Was echt een van de mooiere wedstrijden van dit jaar.
Door die twee kaarten werd die wedstrijd er overigens ook niet minder op.
Het werd meer open op het veld waardoor aanvallen voor beiden makkelijker werd.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:58
Inderdaad 11-11 waren er echt geen 6 goals gevallen, goede pot gezien.. nu hopen op een mooie tegenstander lijkt me.. of Porto loten en meer kans maken op de volgende ronde?
Vind ik leuk
Mari +12539
donderdag 13 december 2018 om 12:04
Hoezo Porto 16 punten uit 6 wedstrijden.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:05
Poule gezien? Of wie verwacht jij dat er van die 7 ploegen minder is dan Porto?
Vind ik leuk
Mari +12539
donderdag 13 december 2018 om 12:05
Real
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:08
Geintje zeker?
4x CL in 5 jaar...
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:14
Op dit moment zijn ze wel echt slecht. Die gaan de CL echt niet winnen dit jaar hoor. Na Porto hoop ik op Real en Dortmund.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:28
Dat riep iedereen vorig jaar ook..
Vind ik leuk
Mari +12539
donderdag 13 december 2018 om 12:33
Al hebben ze Ronaldo niet meer, maar ze zijn nog steeds heel goed. Niet goed genoeg om de CL te winnen nee, dat niet
Vind ik leuk
Mari +12539
donderdag 13 december 2018 om 12:32
Natuurlijk.
Ze zijn allemaal heel goed.
Er 1 uitpikken die minder is zou deze ploeg niet verdienen.
Ajax mag heel blij zijn dat ze door zijn.
Nu is het over en uit. Niets mis mee
Vind ik leuk
chicken +14859
donderdag 13 december 2018 om 12:47
Real is de weg kwijt sinds Ronaldo weg is. ..complete hiërarchie verdwenen, tactiek die ze gewend zijn werkt niet meer. Dit is het jaar om real te verrassen.

En hoe eens op met porto...bloedlink die ploeg.
Vind ik leuk
14forever +9057
donderdag 13 december 2018 om 13:59
Of Porto zo slecht is dan en liever geen Porto trouwens. Lekker een engelse ploeg, lekker bikkelen
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 15:02
Zeg niet dat ze zo slecht zijn, maar het minst aansprekend.. qua club, spelers, competitie, etc......

En lekker een Engelse ploeg? Dan wordt het dus Man City.. Daar verwacht ik juist dat het minste te halen is..
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 15:03]
Vind ik leuk
14forever +9057
donderdag 13 december 2018 om 15:29
Ik zie liever city spelen dan Porto om eerlijk te zijn.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 15:33
ja tuurlijk, maar zie ze ook nog wel graag een ronde door gaan.. dat zie ik tegen City onder Guardiola niet gebeuren....
Vind ik leuk
14forever +9057
donderdag 13 december 2018 om 15:35
Ik denk dat je juist meer kans maakt tegen.city, aangezien city een.meer.voetballende ploeg is.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 15:38
Tja, iedereen zijn eigen idee erover. Blijf erbij dat ik ze liever Porto zie loten. De overige tegenstanders maakt vrij weinig uit qua niveau. We zullen maandag af moeten wachten en dan weten we meer
Vind ik leuk
14forever +9057
donderdag 13 december 2018 om 15:41
Tuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening. Ik zie liever een voetballende ploeg en een mooie pot.
Vind ik leuk
Wilex +2733
donderdag 13 december 2018 om 14:13
Het is niet als sneer na Psv bedoeld maar ik denk dat Ajax na Porto tegen Barcelona nog het meeste kans heeft.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 15:01
Dan hoop ik voor jou dat ze Barca loten...
Vind ik leuk
JanTa48 +8111
donderdag 13 december 2018 om 12:02
Aan de andere kant, hoort het wel bij dit soort wedstrijden omdat beide ploegen met veel passie voor de winst gingen. Ik heb genoten van de wedstrijd en denk veel neutrale toeschouwers ook.
Vind ik leuk
Sigma +2854
donderdag 13 december 2018 om 11:47
Ajax- Real Madrid zou een mooie wedstrijd zijn....
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21808
donderdag 13 december 2018 om 11:52
Wat goed te maken ;)
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:56
Die zijn ook te pakken. Zo wisselvallig zijn hun. Op een slechte dag zoud je zomaar met 3-0 kunnen winnen kijk bijv naar Sevilla.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 11:56]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:02
Je weet natuurlijk niet hoe het na de winter is..
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 13 december 2018 om 12:24
Echte toppers zouden al gespeeld hebben in de CL en dus niet mee mogen doen.
Het team zelf zou zich natuurlijk wel kunnen herpakken waardoor het niet te doen blijkt.
Wie het ook gaat worden voor ze de verhoudingen liggen minimaal op 60-40 voor de tegenstander van Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:29
Doelde inderdaad ook op de vorm van Real zelf en niet op eventuele aankopen.

En denk dat het bij Porto-Ajax toch wel op 50-50 ligt of niet? Of mis ik iets aan dit huidige Porto?
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 13 december 2018 om 12:48
Ik denk het wel.. Porto is de nummer 9 uit Europa en presteerd zéér stabiel in de CL. (Beter als Dortmund en Liverpool bijvoorbeeld)
En als dat het niet al lastig genoeg maakt komt daarbij dat Nederlandse clubs het over het algemeen zéér lastig hebben tegen Portugese clubs.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:29
Op een slechte dag kan je ook zo 5-1 van Real verliezen.
Ajax moet gewoon hopen op Porto. Met afstand de minste van allen.
Vind ik leuk
El Cazador +8977
donderdag 13 december 2018 om 12:37
Je moet enorm veel geluk hebben bij de loting, that's it!!!
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:38
Uiteraard.
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 13 december 2018 om 12:49
Waar baseer je het dan op dat Porto de slechtste zou zijn van alle andere mogelijke clubs?
Vind ik leuk
ArieBombarie +43239
donderdag 13 december 2018 om 13:31
OP het spelersmateriaal, op het team, op de resultaten.
Porto is een geweldige club met een geweldige selectie. Maar Toch echt niet de absolute top welke nu gevormd wordt door PSG, Barca, Bayern, Madrid, Juve, City en Liverpool.

Dortmund is ook een geweldig team, maar wat mij betreft ook niet de absolute top.
Daartegen maak je gewoon wat meer kans.
Wie we ook loten; we zullen 2 super dagen nodig hebben.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 13:32]
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 13 december 2018 om 13:37
Al ben jij niet de gene aan wie het gevraagd is.. ten minste een onderbouwing. ;)
het resultaten gedeelte kraak ik wel want Liverpool en Dortmund staan lager als Porto dus de resultaten zijn dan in het voordeel van Porto.

Dortmund of Porto, daar tegen hebben jullie nog een kans.
Eventueel Real, mits ze in deze vorm blijven verkeren, bij de rest kom je niet verder als 60-40 verhouding in het nadeel van Ajax.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 13:38]
Vind ik leuk
ArieBombarie +43239
donderdag 13 december 2018 om 13:45
'staan lager als Porto dus de resultaten zijn dan in het voordeel van Porto.'

Ik heb het over resultaten. Niet over een ranking. Een resultaat van Liverpool tegen Napoli zegt mij meer dan een resultaat van Porto tegen Galatasaray of Lokomotive. De CL finale van Liverpool zegt mij meer dan de afgelopen 5 jaren met aardige CL resultaten van Porto waardoor zij een hogere ranking hebben.

Madrid in de CL lijkt mij nog steeds wel 'kansloos'. Al is het nooit 100-0 idd.
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 13 december 2018 om 14:02
Porto speelt eigenlijk altijd CL en als ze het daarin over 5 jaar gemiddeld beter doen dan genoemde teams spreken de resultaten toch in Porto´s voordeel?

Ajax speelde ook een finale en het jaar daarna plaatsten ze zich niet eens voor CL of zelfs EL. (Ja, zit een verhaal aan vast waarom niet)
Punt is dat die ene finale minder zegt als een gemiddelde over langere tijd.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43239
donderdag 13 december 2018 om 14:07
'Porto speelt eigenlijk altijd CL en als ze het daarin over 5 jaar gemiddeld beter doen dan genoemde teams spreken de resultaten toch in Porto´s voordeel?'

Waarom spreken die resultaten dan in t voordeel?
Ik vind een resultaat van vorig jaar in de finale van de CL (Liverpool) echt veel groter en beter dan het feit dat Porto de afgelopen 5 jaar aardig presteerde.
Voor Porto is een CL behalen alleen al veel makkelijker dan voor Liverpool gezien de competitie waarin ze spelen.

Dus nee. Een finale in het jaar hiervoor zegt mij echt vele en veel meer. Zeker als je een topclub als Liverpool hebt waarbij de toppers van vorig jaar er gewoon allemaal nog bij zijn.
Als een Porto of Ajax eens een finale speelt, weet je dat ze het jaar erop hun toppers kwijt zijn. Dan ineens zegt een resultaat van een half jaar geleden minder over de kwaliteit van nu.

Hetzelfde over Inter. Zij staan 55e of zo in de UEFA ranking. Toch vond men het knap van PSV dat ze een puntje pakten tegen het grote Inter.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 14:08]
Vind ik leuk
Mari +12539
donderdag 13 december 2018 om 12:05
Een van de mindere denk ik. Tegen Engelse ploegen kansloos.
Vind ik leuk
karnisse +530
donderdag 13 december 2018 om 12:57
United kan wel
Vind ik leuk
MojoRisin +15237
donderdag 13 december 2018 om 11:49
Belangrijkste speler op dit moment, de natuurlijke leider.. Onder hem en ook Blind kunnen de jonkies zich makkelijker ontwikkelen..
Vind ik leuk
El Cazador +8977
donderdag 13 december 2018 om 11:51
We gaan Barca loten, ook mooi affiche. Na het weekend ook nog eens koploper in de ED, wat een mooie week voor de Ajacieden!!!
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 12:36]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:55
Poll kan ik niet invullen, want dat ligt aan de tegenstander. Denk wel dat de meeste tegenstanders heel moeilijk zijn. Ik hoop natuurlijk op Porto. Dan is het zeker mogelijk, want die vind ik wel gelijkwaardig.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:55
Misschien word dat wel 1 dusan.
Vind ik leuk
JanTa48 +8111
donderdag 13 december 2018 om 11:59
Van dit soort wedstrijden worden spelers alleen maar beter van omdat er in de eredivisie nog amper iets te leren valt.
Vind ik leuk
Mari +12539
donderdag 13 december 2018 om 12:02
Mooi dat jullie vertrouwen hebben, maar verwacht niet teveel.
Verwacht eigenlijk niets. Maar dit is al heel, heel erg mooi.
Vooral de strijd, niet opgeven. Ook niet bij een achterstand vlak voor tijd, wetende dat je 2 goals moet maken om eerste te worden. STRIJD!
Alle ploegen die jullie kunnen loten zijn beter. Porto wordt door Gijp (haha) aangeduid als de minste. Zij hebben uit 6 wedstrijden 16 punten gepakt.
Vind ik leuk
AlecBlc +1638
donderdag 13 december 2018 om 13:01
In wat voor Poule?? Tegen Galatasaray die er geen klote van kunnen, tegen Lokomotiv die ook waardeloos speelt en dan schalke die ook tegen valt.

Dan valt het allemaal toch wel mee hoe goed Porto is, hoewel ze zeker niet slecht zijn, zal het toch niet te moeilijk moeten zijn.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 13:05
Het blijft een sport. En als team kan je beter zijn dat een ploeg die 11 toppers heeft.

Vind ik leuk
Mari +12539
donderdag 13 december 2018 om 12:03
Kansloos. Ook in topvorm
Vind ik leuk
Iggy +4549
donderdag 13 december 2018 om 12:07
Tadic topper!
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:14
Ik ben getuige geweest van een prachtige wedstrijd die alleen door een club als Ajax gespeeld kan worden. In deze wedstrijd zat alle ingrediënten die het kijken de moeite waard maakt; fouten, passie, prachtige acties (van beide kanten), mooie doelpunten (3e doelpunt van Bayern was het mooist), scheidsrechter van niveau en noem maar op. Dat Ajax de wedstrijd uit handen gaf is jammer maar aan de andere kant ben ik ook zeker dat een PSV niet tot zo een wedstrijd in staat is.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43239
donderdag 13 december 2018 om 13:34
Mooi bericht man. Zelfs als thuissupporter begrijp ik je geheel.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 13:04
Wat een cijfers zet deze man neer.

Topper voor dit Ajax!!!
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 13:40
Dit Ajax kan van elke tegenstander winnen.

Dus het maakt echt niet uit tegen wie ze loten.

In de achtste finales zijn er geen minder sterke ploegen meer.

Porto of Barcelona, ze zijn allemaal even goed of slecht.
Vind ik leuk
kees ee +951
donderdag 13 december 2018 om 14:05
. . mochten ze willen in dat engeland , . . dit nivo !!?? dan had tadic wel daar kunnen blijven.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 14:05]
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 09:35
We doen te vaak lachwekkend over het niveau in Nederland. Misschien wordt het tijd om meer waardering op te brengen voor de Ned. competitie.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws