Suarez vult Ajax-harten met hoop: 'De manier waarop ik vertrok zit mij dwars'

Suarez vult Ajax-harten met hoop: 'De manier waarop ik vertrok zit mij dwars'

Gepubliceerd: zaterdag 22 december 2018 om 12:02za 22-12-2018 om 12:02

Laatste update: zaterdag 22 december 2018 om 12:11za 22-12-2018 om 12:11

Luis Suarez zet de deur op een kier voor een terugkeer naar Ajax. De aanvaller van FC Barcelona ziet meerdere redenen om weer aan de slag te gaan in Amsterdam, vertelt hij aan Ajax Life.

Zo werd de 31-jarige Uruguayaan nooit kampioen met Ajax, al kreeg hij de landstitel van 2011 wel op zijn naam omdat hij tot de winter actief was in de Arena. "Ik zie dat alleen niet als mijn kampioenschap. Toen ik vertrok, stonden we negen punten achter. Ik kan moeilijk zeggen dat Ajax dat jaar dankzij mij kampioen is geworden", laat hij weten.

Suarez staat nog tot medio 2021 onder contract bij FC Barcelona. "Dit is de club waar ik altijd voor hoopte te spelen, die droom is uitgekomen. Maar wie weet wat er over een paar jaar gebeurt." Terugkeren naar Uruguay zal hij in ieder geval niet. "Terug naar Nederland daarentegen... Vorig jaar heb ik met mijn vrouw nog een bezoek aan Amsterdam gebracht. Het is een plek die mij dierbaar blijft."

"En één ding zit me nog altijd dwars: de wijze waarop ik vertrokken ben", vervolgt Suarez. "Ik ging naar Liverpool op het moment dat ik geschorst was vanwege het bijtincident met Otman Bakkal. Zo hoor je niet bij een club te vertrekken."

Poll

Zie jij Suarez terugkeren bij Ajax?

(14617 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 22 december 2018 om 12:07
Kom terug en word kampioen met Ajax!
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 12:11
Die komt echt niet meer terug naar Ajax.
Vind ik leuk
Morris +23890
zaterdag 22 december 2018 om 12:12
Waarom niet?
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 12:13
Omdat ik er geen geloof in heb, die speelt gewoon nog 2 jaar in Spanje en gaat daarna gewoon ergens in de MLS / China / Zandbak spelen.
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 12:16
Die kans zit er eerder in inderdaad
Vind ik leuk
El Pibe +1393
zaterdag 22 december 2018 om 12:19
Tot nu toe heeft hij aardig de route bewandeld die hij graag wilde. Volgens mij is geld nooit zijn drijfveer geweest dus zeg nooit nooit!
oeps nou zeg ik het toch..
Vind ik leuk
Johnny Cash +10125
zaterdag 22 december 2018 om 12:32
2 x zelfs
Vind ik leuk
Emnu +7075
zaterdag 22 december 2018 om 12:25
Waarom roept hij dit dan al sinds hij bij Liverpool speelde?
Je hoort t hem trouwens ook nooit over Liverpool zelf zeggen.

Suarez, en zijn gezin, heeft Amsterdam en Ajax in z’n hart gesloten, die kop van hem toen hij met z’n kleine het veld op kwam etc.

Als ik Ovemars was, zou ik proberen n triple-deal te maken hiervan.
Iets van €120m voor De Ligt en De Jong, waarbij die beiden (of iig één van beiden) nog n jaar blijven om daarna de overstap te maken en dat Suarez dan gelijk naar Ajax komt.
T jaar daarna loopt-ie uit z’n contract, ik denk dat dit wel eens heel goed uit zou kunnen pakken.

Barça heeft de spelers die het zo graag wil, zonder daar meteen de volle mep voor hoeven te betalen.
Ajax heeft n prima prijs, als je Suarez er in meeneemt (en hij oprecht is in z’n uitspraken) en t lijkt me dat alle spelers hier ook blij mee kunnen zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 12:28
Ik zou het echt mooi vinden als Suarez terug zou komen ik geloof het alleen niet. Wat valt er voor hem te halen in Nederland?
Vind ik leuk
Emnu +7075
zaterdag 22 december 2018 om 12:35
Plezier, iets neerzetten (bv n kampioenschap, hij zegt t nota bene zelf) bij Ajax.
Z’n eerste kind is hier geboren, de betrekkelijke anonimiteit in Nederland voor hem en zijn gezin.
Beiden ook al vaak genoeg door hem aangehaald.

Ik kan nog wel doorgaan maar dit lijkt me al n redelijk antwoord op je vraag.
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1156
zaterdag 22 december 2018 om 12:36
Kampioen met Ajax
Vind ik leuk
Whatevaa +690
zaterdag 22 december 2018 om 17:33
Ik zou het ook mooi vinden ouwe. Hij zegt toch waarom hij naar NL zou willen, omdat ie niet leuk is vertrokken voor zijn gevoel en hij wilt eens aan het eind van een seizoen met ajax kampioen zijn kjiet zoals in 2011) en de schaal daadwerkelijk omhoog houden.
Vind ik leuk
Sabau +1748
zaterdag 22 december 2018 om 12:36
Mooi man, die mensen die denken dat Suarez helemaal gek is van ajax. Hij wordt voor een Ajax blaadje (of website, geen idee) voor een kerstnummer gevraagd voor een interview, dus wat verwacht je dan dat hij zou zeggen? ‘Ja het waren 3 magere jaren, het veld was kut, we werden geen kampioen en ik beet Bakkal omdat ik ietwat debiel ben.’ Nee, tuurlijk niet, gewoon een aardig verhaaltje met lieve woordjes want het is kerst.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 22 december 2018 om 12:37]
Vind ik leuk
Emnu +7075
zaterdag 22 december 2018 om 12:42
Tja, als Van Persie terugkeert bij Feyenoord, waar hij weet dat-ie hooguit voor de beker speelt, en nooit iets met Feyenoord had (was n kind van Excelsior en hij wist niet hoe snel hij op hoge poten naar Arsenal moest vertrekken), daar vervolgens onthaald wordt als verloren zoon, tja, dan snap ik niet waarom je zo denkt te moeten reageren.
Vind ik leuk
Sabau +1748
zaterdag 22 december 2018 om 12:46
Omdat Robin gewoon terug kwam. En hij speelde vanaf zn 13e bij Feyenoord...
Vind ik leuk
Emnu +7075
zaterdag 22 december 2018 om 12:48
Dus dat hij altijd riep dat hij meer met Excelsior dan met Feyenoord had, was natuurlijk voor de kerst editie van het Excelsior magazine? 😂
Vind ik leuk
Sabau +1748
zaterdag 22 december 2018 om 12:53
Nee, dat was zn eerste club, bij Feyenoord brak hij door en won de UEFA-Cup. Dan ben je in Rotterdam gewoon een held en altijd weer welkom.
Vind ik leuk
Emnu +7075
zaterdag 22 december 2018 om 12:54
Tja, hier moet je iets meer doen dan n UEFA cupje winnen om held te zijn.
Die kotsen wij moeiteloos uit, zie Bergkamp, Jonk etc.
Verschil moet er zijn natuurlijk.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 22 december 2018 om 12:57]
Vind ik leuk
Sabau +1748
zaterdag 22 december 2018 om 12:57
Ja, en daarom is het kutpubliek
Vind ik leuk
Emnu +7075
zaterdag 22 december 2018 om 13:01
Gelukkig voelen clubmensen als vd Herik, Beenhakker en Mario Been zich dan nog zo thuis in de Kuip.
Vind ik leuk
Sabau +1748
zaterdag 22 december 2018 om 13:07
Beenhakker komt niet ivm van Geel, Been idem en Jorien kan tegenwoordig ook gewoon weer langskomen trouwens.
Vind ik leuk
JCJWZ +14838
zaterdag 22 december 2018 om 13:41
Kan langskomen maar hij doet het niet...
Vind ik leuk
Sabau +1748
zaterdag 22 december 2018 om 14:13
Zo’n beetje als een kwart van de ajax seizoenskaarthouders tegen een iets minder aansprekende tegenstander
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 16:08
Hoe snel liep de kuip leeg tegen Fortuna Sittard vorige week en laatste tijd steeds meer lege plekken in de kuip
Vind ik leuk
Sabau +1748
zaterdag 22 december 2018 om 16:12
In de 91e minuut. En dat klopt, de losse kaarten gaan minder (je staat 3e, speelt in de competitie nergens meer voor, voetbal vaak niet aan te gluren). Dat is iets anders dan elke thuiswedstrijd 52000 kaarten verkopen waarvan er 40000 op komen dagen, en dat is bij ajax iets structureels toch?
Vind ik leuk
buddha +10909
zaterdag 22 december 2018 om 13:07
als je bergkamp uitkotst ben je geen ajacied. dan heb je stoere praat op het internet. meer niet.
Vind ik leuk
Emnu +7075
zaterdag 22 december 2018 om 13:12
Het bestuur heeft hem uitgekotst.

Net zoals bij Feyenoord het bestuur van persie heeft teruggehaald.

Weet niet goed wat t publiek hier allemaal te maken heeft.
Vind ik leuk
buddha +10909
zaterdag 22 december 2018 om 13:17
ja uhhh jij zegt WIJ kotsten hun moeiteloos uit. zijn niet mijn woorden hoor. en bij jullie moeten ze meer doen om een held te zijn dan een uefa cupje te winnen. dan blijven er maar weinig helden over hoor. dan word frenkie NOOIT jullie held ;)
Vind ik leuk
Emnu +7075
zaterdag 22 december 2018 om 13:18
Je kent onze prijzenkast niet?
Vind ik leuk
Sabau +1748
zaterdag 22 december 2018 om 13:33
En wat heeft Frenkie aan die prijzenkast bijgedragen?
Vind ik leuk
Sabau +1748
zaterdag 22 december 2018 om 13:17
Je zit net te vertellen dat jullie je oud topspelers rustig uitkotsen, en dat dat het verschil is. Aangezien je niet in het bestuur zit... kutpubliek
Vind ik leuk
Emnu +7075
zaterdag 22 december 2018 om 13:20
Wij als zijnde club.

Jij springt daar natuurlijk gretig bovenop om n klassiek stukje Rotterdams zelfpijperij te laten zien over hoe geweldig jullie publiek is.
Vind ik leuk
Sabau +1748
zaterdag 22 december 2018 om 13:24
Ok, kutclub dan, jij je zin.

omdat wij wel respect hebben voor onze helden?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 22 december 2018 om 15:13]
Vind ik leuk
Emnu +7075
zaterdag 22 december 2018 om 13:27
Het woord respect is even relatief als t woord held.

Alleen als je in absolute waarheden denkt natuurlijk niet, maar dat is niet echt n teken van intelligentie.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15307
zaterdag 22 december 2018 om 13:36
Jullie respect hebben? Kan me een spandoek herinneren met daarop de namen van Piet Keizer, Sjaak Swart en Johan Cruijff waarbij er een vinkje stond achter namen Keizer en Cruijff.
Maar diezelfde Cruijff bezorgde Feyenoord in ‘84 het kampioenschap en de beker.
Hij werd toen letterlijk op schouders gedragen en kreeg een staande ovatie van het publiek, hij was letterlijk een held in Rotterdam.
Maar zo gaan jullie dus met jullie helden om? En dat alleen maar vanwege het feit dat Cruijff bij Ajax heeft gezeten.
Vind ik leuk
Emnu +7075
zaterdag 22 december 2018 om 13:58
Spijker. Kop.
Vind ik leuk
JanTa48 +8078
zaterdag 22 december 2018 om 14:01
En toen.………., werd het stil.
Vind ik leuk
Sabau +1748
zaterdag 22 december 2018 om 14:11
De helft zat niet op Cruyff te wachten, dus hoewel het een oud speler was kun je dat nou geen Feyenoorder noemen. Neemt niet weg dat het een smakeloos spandoek was.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15307
zaterdag 22 december 2018 om 14:19
Hij was ook geen echte Feyenoorder, maar een echte Ajacied.
Dat neemt nog niet weg dat het een held was voor Feyenoord. Verantwoordelijk voor het winnen van zowel de titel als de beker, en misschien zat de helft niet op hem te wachten maar aan het einde van het seizoen gaven diezelfde mensen hem een staande ovatie en hebben ze lang staan klappen voor deze legende.
Vind ik leuk
Sabau +1748
zaterdag 22 december 2018 om 14:23
Jij weet net zo goed als ik dat die titel 90% te danken was aan Bennie Wijnstekers
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15307
zaterdag 22 december 2018 om 14:32
Hahah ja goeie.
Bennie won in zijn 12 jaar bij Feyenoord in totaal 3 prijzen, 1 titel en 2 bekers. En heel toevallig wonnen ze in dat ene jaar met Cruijff zowel de titel als de beker. In die overige 11 jaar zonder Cruijff won Bennie dus alleen nog maar 1 beker, waar was Bennie toen?
Vind ik leuk
Sabau +1748
zaterdag 22 december 2018 om 14:35
Je kan het ook anders stellen: Na dat jaar met Bennie won Cruyff als speler nooit meer wat.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15307
zaterdag 22 december 2018 om 14:40
Na dat jaar was Cruijff ook geen speler meer, dus daar zit wat in.
Maar aan de ander kant won Bennie na dat jaar met Cruijff ook nooit meer wat en Bennie ging nog even door tot ‘91.
Vind ik leuk
Wilex +2701
zaterdag 22 december 2018 om 13:46
Ja van Hooijdonk die hele Uefa cup is puur alleen aan hem te danken word doorgaans met zwaar respect behandeld in Rotterdam. Not.
Vind ik leuk
Sabau +1748
zaterdag 22 december 2018 om 14:15
Niet? Het is een analist van niks, maar verder komt hij regelmatig langs hoor
Vind ik leuk
Sabau +1748
zaterdag 22 december 2018 om 15:11
Ok, kuclub, jij je zin
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 13:18
Jep vandaar ook dat het een hele warme club is
Vind ik leuk
Dussss +671
zaterdag 22 december 2018 om 13:35
Ik vond dat van Persie niet als een held behandeld werd door de supporters toen hij vertrok. Alles behalve zelfs!
Vind ik leuk
Bijgoochem +1573
zaterdag 22 december 2018 om 13:14
Je heb ook mensen waarvan het glas altijd half leeg is.
Vind ik leuk
abraksas +2499
zaterdag 22 december 2018 om 13:21
Mooi man, die mensen die denken dat als iemand positief praat over z'n oude club dat altijd dikke onzin is en enkel en alleen doet voor een interview van een fanbladje.

Natuurlijk kan het onzin zijn maar om er gewoon bij voorbaat van uit te gaan is gewoon de grootste onzin hier.
En wat precies zegt ie hier überhaupt? Ik bedoel, ik zie hem nergens roepen dat Ajax zijn een en alles is ofzo en ook niet dat Amsterdam de mooiste stad van de hele wereld is en ik zie hem ook geen beloftes maken.
Maar is het nou echt zo vreemd dat een speler een club een warm hart toe draagt? Of moet ie daar geboren zijn ofzo om bepaalde gevoelens voor een stad of club te kunnen hebben?
Vind ik leuk
Rabarber +4376
zaterdag 22 december 2018 om 13:22
Of al die Feyenoorders die klaarkomen bij de naam Guidetti, die doet alsof Feyenoord in z'n hart zit maar altijd voor andere clubs koos toen hij terug kon keren.
Vind ik leuk
John M. +5155
zaterdag 22 december 2018 om 14:42
Ik heb gehoord dat er nu al enige ED-verdedigers een harnas besteld hebben. Slecht voor de tanden van Suarez.
Vind ik leuk
Bijgoochem +1573
zaterdag 22 december 2018 om 13:13
Mooie gedachte. Ik ben voor maar da's logisch.
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 13:16
En toen ging je wekker 🤣
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 13:50
Dat zou inderdaad een werelddeal zijn!
Vind ik leuk
Morris +23890
zaterdag 22 december 2018 om 12:27
Ik dacht dat hij een NL vrouw heeft. Goede reden om terug te keren.
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 12:30
Nou nee die heeft ie niet, net gekeken en is getrouwd met een vrouw uit zijn eigen landje, dus die reden heeft ie niet om terug te komen...
Vind ik leuk
Thecount +561
zaterdag 22 december 2018 om 12:34
Ze heeft een dubbel paspoort ;-)
Vind ik leuk
Meneer Smith +3258
zaterdag 22 december 2018 om 12:42
Dat wist ik niet ,heeft ze een geschiedenis hier?
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 12:50
Laat Wilders dat maar niet horen haha :p
Vind ik leuk
Morris +23890
zaterdag 22 december 2018 om 12:41
Lijkt wel alsof hij niet terug mag komen van jou
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 12:50
Haha van mij mag ie zeker wel terugkomen maar ik geloof het gewoon niet, dat is heel wat anders dan dat ie van mij niet mag komen.
Vind ik leuk
Counterattack +11761
zaterdag 22 december 2018 om 13:29
Dat hij getrouwd is met een vrouw uit Uruguay sluit niet uit dat hij een Nederlandse vrouw heeft. 😉😉
Vind ik leuk
buddha +10909
zaterdag 22 december 2018 om 13:09
hij kan juist beter weg blijven. de VAR moet flinke over uren draaien met al die duikelingen die hij maakt. die wedstrijden gaan dan 3 uur duren.
Vind ik leuk
JCJWZ +14838
zaterdag 22 december 2018 om 13:43
Die overuren is de var wel gewend hoor met Lucy de Jong en Lozano.
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 13:26
Denk ik ook wel. Maar het nou niet vervelend zijn als hij terug zou komen....:-)
Vind ik leuk
Freddyst +463
zaterdag 22 december 2018 om 14:01
Gezien het feit dat Ajax steeds meer gaat uitgeven aan salaris en eventuele tekengelden, lijkt het mij dat er veel spelers kiezen voor de Europese competities. Laat iedereen die tegen Ajax is nog maar lekker even genieten maar ik voorzie een groot gat in de nabije toekomst tussen Ajax en de rest. Zelfs PSV zal op een gegeven moment af moeten haken, tenzij ook zij het roer drastisch gaan omgooien.
Vind ik leuk
zondag 23 december 2018 om 04:07
Helaas helemaal mee eens. Terug naar regen, korte donkere dagen en spannende wedstrijden als Heracles uit op ku eh kunstgras. Dat is helaas meteen de andere reden velen ons overslaan. Alleen CL succes kan toppers, dus geen talent, hier brengen / houden. Echt met Ajax alles willen winnen om alle redenen, niet omdat je daarna naar de “echte top kan” of je het daar net niet red. Buiten dat om heeft spanje of italië als land ansich meer te bieden. Maar die brutale, bravoure club uit mokum is terug, nu doorpakken en wie weet wat er de komende tijd gebeurt..
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 12:40
Dat zou ik bij praktisch iedere speler zeggen, maar bij suarez denk ik dat ie het wel gaat doen. Dit zegt hij namelijk al sinds ie vertrokken is. Nooit vage reacties zoals vd vaart of sneijder, maar altijd volmondig gezegd dat ie terug wil keren bij ajax. Ik denk dat ie het echt in zijn hoofd heeft om nog een keer kampioen te worden met ajax.
Vind ik leuk
Rabarber +4376
zaterdag 22 december 2018 om 13:19
Zeker wel.
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 13:46
Dacht ik ook van Rijkaard en Litmanen en Davids. Kan wel hoor.
Vind ik leuk
Luiehond +2509
zaterdag 22 december 2018 om 12:28
Bijt je erin vast!
Vind ik leuk
Counterattack +11761
zaterdag 22 december 2018 om 13:20
Als Luis ergens zijn tanden inzet...
Vind ik leuk
-40 +1061
zaterdag 22 december 2018 om 14:40
Zou in ieder geval geweldig zijn voor het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
Harrie82 +4360
zaterdag 22 december 2018 om 12:09
Je hoort ook niet te bijten. Wat voor een geweldige voetballer je ook bent. Te ziek als je dat doet.
Kon hij maar een beetje van dat felle gedrag overdragen aan zijn landgenoot, Perreiro.
Vind ik leuk
Nuance +10722
zaterdag 22 december 2018 om 12:09
Absolute winnaar deze man, met een kronkel in z’n kop. We zullen hem passend verwelkomen in de Kuip...
Vind ik leuk
Emnu +7075
zaterdag 22 december 2018 om 12:37
Genoeg kronkels in de koppen daar, dat iig wel.
Vind ik leuk
Nuance +10722
zaterdag 22 december 2018 om 14:04
Klopt, er staan 10.000 man te schuimbekken langs de lange zijden en achter de goal. Wel goed dat er een gracht is.
Vind ik leuk
Emnu +7075
zaterdag 22 december 2018 om 14:11
Zo, die parterres, kom je daar alleen maar voor in aanmerking als je kamper bent of zo?

Ik heb daar nog nooit iets tussen zien staan waarvan ik zelfs maar t idee heb dat daar enige discussie mee te voeren valt.

En ik kom toch al n kleine 50 jaar in de stadions.
Vind ik leuk
Bijgoochem +1573
zaterdag 22 december 2018 om 13:16
Met veel extra schuim?
Vind ik leuk
Nuance +10722
zaterdag 22 december 2018 om 14:05
Tja, ik praat het niet goed maar als Suarez rookt heeft tie voor de rest van zn leven aanstekers genoeg.
Vind ik leuk
Budazonen +469
zaterdag 22 december 2018 om 12:10
Nou die gaat zijn zakken elders vullen hoor. Tenzij Ajax veel gaat bieden
Vind ik leuk
Orphen89 +3479
zaterdag 22 december 2018 om 12:10
Dus als hij terugkomt moet hij eerst die schorsing nog afmaken?
Vind ik leuk
erikv78 +458
zaterdag 22 december 2018 om 12:26
Nee, die heeft hij bij Liverpool uitgezeten.
Vind ik leuk
Orphen89 +3479
zaterdag 22 december 2018 om 12:41
Ah oke top, ik wist niet dat dat van competitie op competitie over ging.
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +21060
zaterdag 22 december 2018 om 12:12
Zou geweldig zijn als hij nog terug komt naar Ajax.
Vind ik leuk
Henk3 +1180
zaterdag 22 december 2018 om 12:12
Mooie woorden, waar hij nooit invulling aan gaat geven. Wel bijzonder dat een sterspeler van Barcelona dit zegt, terwijl het juist de sterspelers van Ajax zijn die naar Barca willen.
Vind ik leuk
Thecount +561
zaterdag 22 december 2018 om 12:36
Die staan dan ook aan het begin van hun loopbaan ;-)
Vind ik leuk
Leeds United +1434
zaterdag 22 december 2018 om 12:14
Ook al ben ik niet voor Ajax, Ik zou het een verrijking vinden voor de Eredivisie als Suarez terug naar Ajax gaat. Ik zie het alleen niet 1-2-3 gebeuren.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29726
zaterdag 22 december 2018 om 12:14
Bijtkonijntje komt niet terug. Misschien een weekendje Amsterdam, maar dat is het wel. In 2021 is hij overigens 33/34 en met zijn manier van spelen is dat wellicht te oud.
Vind ik leuk
Radaje +1522
zaterdag 22 december 2018 om 12:15
Dan moet het na dit seizoen gebeuren vind ik. Anders heeft het niet zo veel zin meer.
Vind ik leuk
Oohzo +213
zaterdag 22 december 2018 om 12:15
Hehe nee nee Luis je had het bijtincident nodig om Ajax (en Liverpool) te kunnen verlaten :)
Vind ik leuk
AFP +2949
zaterdag 22 december 2018 om 12:16
Het idee alleen al Suarez gluiperig achter de verdedigers te zien opdoemen met passes van Tadic, Ziyech, Frenkie ?, Van de Beek en nog meer anderen, oh ja ook van Mazraoui.
Lekkerrrrrrr.
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 12:21
tuurlijk....gooi je je tissue straks wel netjes in de afvalbak?
Vind ik leuk
AFP +2949
zaterdag 22 december 2018 om 12:22
Kom tissues te kort , heb je nog een paar voor mij ?
Je mag ze komen brengen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 22 december 2018 om 12:23]
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 12:27
je hoeft mijn vermoedens niet te bevestigen...
Vind ik leuk
AFP +2949
zaterdag 22 december 2018 om 13:33
jawel vind ik leuk, je krijgt likes van mij a.u.b.
Vind ik leuk
buddha +10909
zaterdag 22 december 2018 om 13:12
blijven die 5 allemaal bij ajax dan ?
Vind ik leuk
AFP +2949
zaterdag 22 december 2018 om 13:27
Nee misschien niet, maar Ajax heeft inmiddels de smaak te pakken van hoe het in het echte voetbal gaat dus m.a.w. niet in de ED, maar internationaal en heeft Ajax zoveel poen dan, een koop van 15 miljoen hier van 11 miljoen daar maakt voor Ajax niet meer zoveel uit. Geld en talent genoeg om te kopen.
Vind ik leuk
Eddepet +139
zaterdag 22 december 2018 om 12:16
Wat n lulverhaal. Zo’n speler komt never terug naar de eredivisie
Vind ik leuk
AFP +2949
zaterdag 22 december 2018 om 12:23
Hij is al 31 jaar.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21720
zaterdag 22 december 2018 om 12:17
Kom maar terug!!
Vind ik leuk
Luka123 +122
zaterdag 22 december 2018 om 12:19
Nou dadelijk komen Suarez en Vertonghen terug naar Amsterdam. Dan moet Ajax wel kampioen worden!
Vind ik leuk
AFP +2949
zaterdag 22 december 2018 om 12:24
Dan voor de zoveelste keer beginnend dit seizoen.
Vind ik leuk
reggie +2026
zaterdag 22 december 2018 om 12:39
Kunnen ze samen met Sjaak loopvoetbal gaan doen.
Vind ik leuk
AllAdIn +24990
zaterdag 22 december 2018 om 12:21
Vernomen via inside information, Suarez speelt binnen 1,5 jaar weer voor Ajax...
Vind ik leuk
aimdam +781
zaterdag 22 december 2018 om 12:21
Je bent ZOOOOOO WELKOM!!!
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 12:22
Zo vertrok ie ook bij Liverpool toch?
Vind ik leuk
Staaijman74 +1351
zaterdag 22 december 2018 om 12:22
Suarez is een geweldenaar maar het is niet voor niks dat ajax met hem nooit kampioen werd en dat ze in dat laatste seizoen na zijn vertrek met siem de jong in de spits 9 punten goed maakten en wel kampioen werden.

Andere kant is dat suarez het bij barca wel goed gedaan heeft in de spits en die spelen toch t zelfde spelletje.

Ik ben benieuwd of hij terug komt
Vind ik leuk
Bijgoochem +1573
zaterdag 22 december 2018 om 13:18
Een echte kenner merk ik...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 22 december 2018 om 15:28]
Vind ik leuk
Staaijman74 +1351
zaterdag 22 december 2018 om 19:24
Dank
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 12:22
Huntelaar zal vast stoppen aan het eind van dit seizoen. Ajax zou bij een eventuele verkoop van een speler aan Barcelona een deal kunnen sluiten mat de Catalanen om zo Suarez terug te halen, die kan dan mooi de rol van Klaas Jan overnemen.
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 12:24
Had dit nou niet gezegt, nu geloofd daadwerkelijk iedereen dat ie terug komt. Krijgen we dit gezeik weer.
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 12:27
Sprak hem in barcelona in juni en ook toen zei hij geen nee toen ik het hem vroeg dus dat is wel vrij positief tenzij er oliedollars geboden gaan worden maar voor mij is hij welkom
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 12:29
Hij en ibra in de spits bij Ajax wat een droom zou dat zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 12:34
Suarez naar Ajax en dan lekker ballen tegen Emmen, Fortuna, NAC en ok vooruit PEC Zwolle....
Vind ik leuk
Blueman +1028
zaterdag 22 december 2018 om 12:36
Ook bij FC Groningen vertrok hij ondanks een door de FC gewonnen arbitragezaak. Ook dat was niet echt netjes. Maar de voetbalwetten zijn nu eenmaal anders. Geld regeert alles.
Vind ik leuk
Gerro +9011
zaterdag 22 december 2018 om 12:36
Over 2 jaar is ie 33 dan zal het beste er normaal gesproken wel vanaf zijn en maakt ie Ajax daardoor mischien wel weer geen kampioen.Als ie dan wil terugkeren kom dan komende zomer terug. Begrijp ook niet dat spelers pas terug willen komen als ze over de top zijn want daardoor gaat het vaak mis met een succesvolle terugkeer van oud spelers.
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 12:41
Ik voel hier een ruil deal aankomen + wat centen erbij voor Ajax.
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 12:50
HAHA die komt nooit meer terug..
Vind ik leuk
Vrolijkje +2085
zaterdag 22 december 2018 om 12:54
Buiten het feit dat het een geweldige spits is.

Moet je zo'n bijter niet terug willen.
En je kan 100 redenen aandragen waarom wel..maar das onzin.

Wat een debiele mafklapper ben je als je tot 3x toe iemand bijt.

En hier zijn er mensen die em terug willen..treurig.
Vind ik leuk
DaanAfca18 +271
zaterdag 22 december 2018 om 12:54
Wie wilt nou niet wakker worden met Ajax nieuws! Love it.
Vind ik leuk
Vinnie J +1974
zaterdag 22 december 2018 om 12:55
Ajax mist wel een bijtertje.
Vind ik leuk
Muscles +1745
zaterdag 22 december 2018 om 13:01
Luis, Forza AFCA in CL dus ruimte voor gif
Vind ik leuk
mcmodd +27180
zaterdag 22 december 2018 om 13:08
Ja, die zie ik wel terugkomen. Hij zal er veel voor moeten doen, maar nog meer voor moeten laten. De vraag is niet of hij dat kan, het is wel een doorbijtertje.
Vind ik leuk
Frevol54 +264
zaterdag 22 december 2018 om 13:14
Amsterdam is beter, Montevideo is niet meer wat het geweest is met de komst van de DVD.
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 13:15
Kan die ook nog wel ff terugkomen bij Groningen, daar ging hij ook al niet zo netjes weg.
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 13:16
Alleen al vanwege je inzet en scoringsdrift: je bent van harte welkom!
Vind ik leuk
Guti +33
zaterdag 22 december 2018 om 13:22
50 milj moet ie kosten . Is ie zeker waard
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 13:24
Die komt niet. Toedeledokie.......
Vind ik leuk
HupHolland +3858
zaterdag 22 december 2018 om 13:25
2021, dan is hij 34.

Het zou leuk zijn om Suarez terug te zien komen, maar 2021 is een beetje te laat in mijn ogen.
Vind ik leuk
Harmmm +190
zaterdag 22 december 2018 om 13:26
Ik verwacht ook niet dat hij terugkeert. Zuid-Amerikanen gaan vaak toch het geld achterna (gezien ze vaak opgroeiden in armoede, geef ze is ongelijk). Ook Robben zie ik niet de stap naar Nederland maken. Na Sneijder gaan we helaas ook deze 2 niet meer zien!
Vind ik leuk
Wittuh +18
zaterdag 22 december 2018 om 13:28
Als Huntelaar met pensioen gaat, dan kan die mooi zijn plek innemen 👍

Hij heeft er nooit een geheim van gemaakt dat die terug wil keren.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 22 december 2018 om 13:46]
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 13:29
We kunnen wel weer een bijtertje gebruiken.
Vind ik leuk
pietprecies +11765
zaterdag 22 december 2018 om 13:35
Kom maar terug van de zomer! Betrekken in een dubbeldeal met Frenkie en Matthijs, 100 miljoen voor die twee en dan Suarez naar Ajax 🎉
Vind ik leuk
JoeyC +4007
zaterdag 22 december 2018 om 13:36
Hij is nergens netjes vertrokken. Bij Groningen niet, bij Ajax niet en bij Liverpool niet. Zo’n speler zou je niet een (terug) willen. Ik vind het nog steeds jammer dat die gekke bijter bij Barca speelt.
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 13:52
Kon hij zelf ook niet altijd wat aan doen he.
Vind ik leuk
Pancev +1118
zaterdag 22 december 2018 om 13:46
Meteen toehappen!
Vind ik leuk
Bizzy +23385
zaterdag 22 december 2018 om 13:54
Laat die verdwaalde dracula aub wegblijven de Nederlandse velden. Misselijkmakende kerel. Fysieke mishandeling van een ongekende laag niveau. Dit soort dingen horen niet thuis in het voetbal.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 22 december 2018 om 13:58]
Vind ik leuk
JanTa48 +8078
zaterdag 22 december 2018 om 14:03
Ik zou het ge-wel-dig vinden als Suarez nog een paar jaartjes in de Arena te bewonderen is.
Vind ik leuk
Marco S +6604
zaterdag 22 december 2018 om 14:04
Wat een heerlijk kersnieuws..! Hij is zo zo welkom. De pistolero komt thuis..
Vind ik leuk
Finaltouch +192
zaterdag 22 december 2018 om 14:09
Mag van mij zeker terug komen naar Ajax, dan is de titel al binnen voor dat je begint aan een nieuw seizoen :)!
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 14:12
Suarez wordt ook ouder en minder zeker als je nog wat wilt hebben aan hem moet die komend siezoen terug komen🤷🏼‍♀️
Anders krijg je alleen maar incidenten aangezien het niet lekker gaat bij hem.
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 14:26
Zo'n bijtertje kunnen we bij Ajax goed gebruiken! 😜
Vind ik leuk
berwi +508
zaterdag 22 december 2018 om 14:30
geloof er echt niets van
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
zaterdag 22 december 2018 om 14:37
Hartelijk welkom. Held!
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 14:50
Ajax kan inderdaad wel een bijtertje gebruiken !
Vind ik leuk
Rene80 +2422
zaterdag 22 december 2018 om 14:52
Dat zou wel echt top zijn voor het Nederlandse voetbal. Een bagger karakter maar wat is hij gegroeid bij Barça. Vele malen beter dan ik van te voren had gedacht
Vind ik leuk
14forever +9066
zaterdag 22 december 2018 om 14:59
Alleen.als.supporter op de tribune
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10786
zaterdag 22 december 2018 om 15:02
Één seizoen Ajax, “kampioen”en dan een zandbak! Is een principiële speler dus die moet en zal een keer kampioen worden bij Ajax let maar op!
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 15:14
Die gaat echt niet in de Nederlandse competitie spelen met z'n prachtige kunstgrasvelden. Zou mooi zijn vooral voor de Europese kant van een seizoen maar uit tegen VVV of Excelsior zie ik niet gebeuren.
Vind ik leuk
Smithsonian +43365
zaterdag 22 december 2018 om 15:14
Hap hap is altijd welkom. Zou mooi zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 15:40
Als hij nu terugkomt, winnen we sowieso van real Madrid
Vind ik leuk
Oud Fluks +1088
zaterdag 22 december 2018 om 16:03
Hij is altijd bij Ajax welkom en zeer zeker als spits want dat verleerd hij nooit en hij maakt zijn goals altijd waar hij ook speeld!
Vind ik leuk
RR12 +737
zaterdag 22 december 2018 om 16:04
Zien we die schwalbes ook weer eens.
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
zaterdag 22 december 2018 om 16:37
Dan nu terug komen in de winter anders niet meer.
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 16:39
Gewoon je tanden thuis houden Luis!
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 17:04
Als hij zijn gebit dan maar thuis laat.
Vind ik leuk
Farmer +14304
zaterdag 22 december 2018 om 18:28
Pff.... Hij werd ook nooit kampioen bij Groningen, en de manier waarop hij bij ons is vertrokken was toch zeker niet iets om trots op te zijn Luis....
Vind ik leuk
Toonu2 +5
zaterdag 22 december 2018 om 18:47
Nee joh 2021 klaar in Spanje en dan 34 a 35
Vind ik leuk
Lippie80 +141
zaterdag 22 december 2018 om 20:03
Dat zou toch gewoon mooi zijn, ik zie het wel gebeuren 💪
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 20:25
Zou hij dan ook nog een jaartje voor Groningen gaan spelen? Is daar ook niet heel best weggegaan...
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 23:51
Ja, en daar voor ging hij ook zo lekker bij Groningen weg.
Als dingen niet gaan zo als meneer Suarez wilt is het net een klein kind.
Vind ik leuk
zondag 23 december 2018 om 12:25
Ik zie Saurez volgend jaar al terug keren bij Ajax, Goede leermeester voor Dolberg, Huntelaar als speler en op trainerscurcus sturen.
Vind ik leuk
dinsdag 25 december 2018 om 00:52
transfer window
Vind ik leuk