Kater voor Roda na 'bijna-bekerstunt': FC Den Bosch pakt wintertitel

Kater voor Roda na 'bijna-bekerstunt': FC Den Bosch pakt wintertitel

Gepubliceerd: zaterdag 22 december 2018 om 21:40za 22-12-2018 om 21:40

Laatste update: dinsdag 25 december 2018 om 16:53di 25-12-2018 om 16:53

FC Den Bosch heeft zichzelf zaterdagavond tot winterkampioen van de Keuken Kampioen Divisie gekroond. De Brabanders begonnen als nummer vier van de ranglijst aan het duel met Roda JC, maar sprongen dankzij een 2-0 zege over Go Ahead Eagles, Sparta en FC Twente heen.

Roda had midweeks nog 120 minuten lang tegen Ajax gespeeld, maar was aanvankelijk de betere ploeg in De Vliert. Na een half uur spelen nam FC Den Bosch echter de regie over en kwam het ook op voorsprong. Doelman Radomir Novakovic kon Stefano Beltrame nog van scoren afhouden, maar Sven Blummel zorgde in de rebound voor 1-0. Luuk Brouwers leek nog voor rust de 2-0 aan te tekenen, maar schoot tegen de paal.

Het bleek uitstel van executie voor de Limburgers. Beltrame versierde na rust een penalty en stuurde Novakovic de verkeerde kant op. Roda JC kon zich na de 120 slopende bekerminuten niet meer oprichten en kwam niet verder dan een kans voor Livio Milts, die echter over de bal heen maaide.

FC Den Bosch staat op 40 punten en gaat als koploper de winterstop in. Bovendien neemt het de leiding in de tweede periode over van Roda JC. Wanneer de Bosschenaren na de winterstop van FC Dordrecht winnen, zijn ze verzekerd van de periodetitel.

Plaats een reactie

Plattekar bv +28714
zaterdag 22 december 2018 om 21:48
Tis druk in Brabant met de winterkampioenen....voorjaar ook, denk ik
Vind ik leuk
fcdb 67 +1677
zaterdag 22 december 2018 om 22:16
Zo lekker wonen hier in Brabant!!
Vind ik leuk
koosje +868
zaterdag 22 december 2018 om 22:55
Alleen wonen ?
Vind ik leuk
stratumseind +187269
zaterdag 22 december 2018 om 21:50
De twee mooiste clubkes van Nederland winterkampioen mooi man ik drink er nog 1 op en misschien nog wel meer
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 21:51
Je zuip je eigen maar helemaal klem stratumseind.........;-)
Vind ik leuk
stratumseind +187269
zaterdag 22 december 2018 om 21:54
Prima tip daar ga ik wat mee doen
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 22:02
Gefeliciteert met de wintertitel Stratum maar ik zou nog maar ff wachten met de winterbanden voor die plattekar.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1677
zaterdag 22 december 2018 om 22:19
Of nie Stratum. En nu lekker zuipen!!
Vind ik leuk
stratumseind +187269
zaterdag 22 december 2018 om 22:29
gas erop dan mar kapot
Vind ik leuk
Vamos7 +7667
zaterdag 22 december 2018 om 23:50
Het is immers kerst 😉
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 21:50
T is jammer, k had mn hoop in de kkd op sparta of go ahead gericht, k heb niks met den bosch.
Vind ik leuk
Mosquito +18200
zaterdag 22 december 2018 om 21:58
Ja kowet had het verdiend.
Jammer dit.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5463
zaterdag 22 december 2018 om 21:59
Den bosch ook
Vind ik leuk
fcdb 67 +1677
zaterdag 22 december 2018 om 22:20
Zeker Kes, maar jullie sluipen ook dichterbij. Mooi om te zien.
Vind ik leuk
maandag 24 december 2018 om 14:58
Zo ik kan weer over fc den bosch praten met jou.
Verder zie je mij hier niet meer. Ik ben klaar met de haat trollen.

Vind ik leuk
fcdb 67 +1677
maandag 24 december 2018 om 15:11
Ja zag al dat je weg was. Het overgrote deel hier is alleen maar bezig met haat berichten te plaatsen . Ook de redactie is niet neutraal. Lijken allemaal net wijven, ik reageer over het algemeen alleen nog maar op jou en koos of op een topic dat met of indirect met fc te maken heeft. Verder ga ik nergens meer echt op in. Heeft geen nut.
Vind ik leuk
maandag 24 december 2018 om 15:31
Niks verloren aan die zieke geesten en waar het om te doen is, lekker over voetbal praten, blijven WIJ doen.
Vind ik leuk
maandag 24 december 2018 om 22:23
Braken van NEC en een
Braziliaanse spits van 1,7 miljoen
Vind ik leuk
fcdb 67 +1677
dinsdag 25 december 2018 om 08:40
Zit het net te kezen. Weet niet wat ik van Braken miet denken. Ken hem niet goed maar we hebben met Sappinen toch al wat beters denk ik dan. Of vergis ik mij hier in?
Vind ik leuk
dinsdag 25 december 2018 om 09:46
Braken is bijna 1.90m en echt een hele goede.
Braken, linksbenig, maakte ook die schitterende omhaal tegen Den Bosch.
Ik heb net als jij een zwak voor Sapinnen. Elke kans is raak bij hem. De lat ligt nu kennelijk hoger met die Braziliaan.
Er komt wel meer druk op dat is een nadeel. Goed dat Boessen er op wijst dat het er niet teveel moeten worden.
Maar het valt nog mee want ook wij zeggen dat er een grote spits, linksbuiten, linksback en keeper moeten komen.
Mij valt op dat we bij een concurrent kunnen kopen. NEC heeft echt goede en dure spelers, die wij dus gewoon halen.
Doet me denken aan jaren terug toen we Waterink en Schaap ophaalden bij concurrent TOP.
Tenslotte is het goed dat Boessen mede bepaalt wie er komt, Braken is een Limburger en ook Druif is er een van het lijstje van Boessen.
Er komt gelukkig ook een Nederlandse directeur, we blijven FC den Bosch.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1677
dinsdag 25 december 2018 om 11:53
Oké dach dat Braken niet zo groot was. Zoals ik al zei, ken hem verder niet dus zal ik maar op jou woorden afgaan.

Prettige kerst trouwens😄!!
Vind ik leuk
dinsdag 25 december 2018 om 12:51
Idem.
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 08:17
Boessen gaat niet zomaar veel veranderen.
Beltrame-Sapinnen blijft wel even staan, tenzij Braken laat zien dat hij beter is.

Ik verwacht wel verandering op het middenveld. Ik verwacht:
Blummel-Felida(Holla)-Verbeek- Beglarisvilli.

Tijdens de wedstrijd kun je aanvallend wisselen met Braken en Bouyaglafen.

Ik denk wel verandering op linksbackpositie. Als dat een hele goede is, zal die meteen spelen.

Vind ik leuk
elmagico070 +23009
zaterdag 22 december 2018 om 21:57
Leuk dat Den Bosch de wintertitel pakt en hopelijk kunnen ze dat tot aan het einde volhouden.
Vind ik leuk
Rodapaus +5917
zaterdag 22 december 2018 om 21:57
Balen, hadden we de periodetitel al binnen kunnen hebben
Vind ik leuk
Lucky Kes +5463
zaterdag 22 december 2018 om 21:59
Had ik jullie ook gegund
Vind ik leuk
Lucky Kes +5463
zaterdag 22 december 2018 om 21:58
Gefeliciteerd Den Bosch.
Ik had liever een gelijk spelletje gezien.
Maar dat dan meer voor mijn eigen clubje
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 21:59
Gefeliciteerd bosschenaren
Vind ik leuk
fcdb 67 +1677
zaterdag 22 december 2018 om 22:21
Dank je kerel!!
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 22:11
Gefeliciteerd den Bosch
Niks gezien,was met de kinderen naar de kerstmarkt in Valkenburg:)
Vind ik leuk
Come on Utreg +28450
zaterdag 22 december 2018 om 22:12
Congrats FCDB! Volgend seizoen terug in de Eredivisie!
Vind ik leuk
fcdb 67 +1677
zaterdag 22 december 2018 om 22:23
Dank je nu jullie morgen nog winnen. Dan kan mijn weekend helemaal niet meer kapot. Succes!!!
Vind ik leuk
FISH +465
zaterdag 22 december 2018 om 22:42
Kssssst!
Vind ik leuk
rjc71 +1597
zaterdag 22 december 2018 om 23:37
Jammer...
Gefeliciteerd mensen uit Den Bosch ...
Vind ik leuk
zondag 23 december 2018 om 00:41
Ronduit belachelijke titel VP! Absurd dat zelfs in deze kop een verwijzing naar Ajax moet worden gemaakt. En waarom kan het geen titel vanuit FC Den Bosch-perspectief zijn. Een club die al 13 (!) wedstrijden niet meer heeft verloren en vandaag 6 jeugdspelers binnen de lijnen had staan en twee jongens uit de regio. Hoezo is de titel dan ‘Kater voor Roda na bijna-bekerstunt’. Man man man.. Valt me nog mee dat Frenkie de Jong niet ergens wordt vermeld. Los daarvan, want ik ga me met een eerste plek op zak na 10 jaar sportieve malaise nog niet misschien druk maken, gefeliciteerd Bosschenaren en bedankt voor de felicitaties richting de rest! Heya Den Bosch!
Vind ik leuk
zondag 23 december 2018 om 04:08
Misschien moet je je Den bosch bril eens afzetten. Gefeliciteerd trouwens met het winterkampioenschap.
Vind ik leuk
companen +1668
zondag 23 december 2018 om 06:50
Heeft er niks mee te maken belachelijke titel is ook niet nodig. Hier in Georgië was het zelfs op het nieuws vanochtend. Heja Den Bosch gefeliciteerd.
Vind ik leuk
zondag 23 december 2018 om 02:51
Dit is lang geleden bij den Bosch Dat ze zo presteren, nou hopen dat ze het volhouden tot het eind want het staat allemaal dicht bij elkaar. Promotie zou wel geweldig zijn. Dat verdient de hoofdstad ook wel.
Vind ik leuk
dinsdag 25 december 2018 om 00:50
transfer window
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws