'Groningen wil toeslaan in de winter: Bruns en twee Ajacieden op het oog'

'Groningen wil toeslaan in de winter: Bruns en twee Ajacieden op het oog'

Gepubliceerd: maandag 24 december 2018 om 07:54ma 24-12-2018 om 07:54

Laatste update: vrijdag 28 december 2018 om 09:28vr 28-12-2018 om 09:28

FC Groningen hoopt zich in de winterstop te versterken met twee Ajacieden. Terwijl Mateo Cassierra terugkeert naar Ajax wil de Trots van het Noorden Kaj Sierhuis en Dani de Wit juist naar Groningen halen.

Dat meldt Dagblad van het Noorden. Cassierra is niet gelukkig bij FC Groningen en keert terug naar Ajax. In ruil daarvoor hoopt de huidige nummer vijftien van de Eredivisie Sierhuis en De Wit naar Groningen te halen. "Het klopt dat wij in constructief overleg zijn met Ajax", bevestigt directeur Hans Nijland tegenover het medium. De spits en middenvelder maken hun minuten dit seizoen vooral in Jong Ajax.

Groningen probeert daarnaast de ervaren Thomas Bruns weg te halen bij Vitesse. Volgens de Gelderlander mag Bruns worden verhuurd, maar zijn naast Groningen ook NAC Breda en het buitenland voor hem in de markt.

De noorderlingen hebben met Iliass Bel Hassani in ieder geval al bijna één ervaren kracht gehuurd van AZ. Volgens Dagblad van het Noorden is Bel Hassani inmiddels 'medisch gekeurd en klaar om gepresenteerd te worden'.

Plaats een reactie

Hammers96 +2990
maandag 24 december 2018 om 08:03
Sierhuis en de Wit naar Groningen. Gravenberch , , Cerny & anders Che Nunnely naar FC Twente.
En jong Ajax wordt zwakker en Groningen krijgt weer niet het grootste talent. Ik zeg win win win situatie
[Reactie gewijzigd op maandag 24 december 2018 om 08:04]
Vind ik leuk
fritsie +1231
maandag 24 december 2018 om 09:35
Groningen zie ik wel voor me. Daar doen die jongens ervaring op eredivisie niveau op en krijgt Ajax mogelijk eerste optie op onze Japanse vriend.

Verhuren aan Twente die zelfde niveau spelen als jong Ajax heeft geen toegevoegde waarde. Dat zou alleen in het voordeel van Twente zijn en die mogen juist wel op de blaren zitten na die fraude praktijken daar!
Vind ik leuk
Hammers96 +2990
maandag 24 december 2018 om 09:39
Dat is niet helemaal waar Fritsie.
Spelen voor FC Twente of spelen voor jong Ajax is wel degelijk een verschil.
Er ligt toch veel en veel meer druk om voor twente te spelen , daarnaast doe je ervaring op met het spelen in een groot stadion ipv spelen op de toekomst.
Vind ik leuk
Bo3007 +424
maandag 24 december 2018 om 10:12
Jong Ajax moet ook wel eens uit spelen hoor...
Dus ze spelen dan toch ook in grotere stadions?
En hoezo ligt er veel meer druk op spelen bij Twente?
Jong Ajax is afgelopen jaar kampioen geworden en ik neem aan dat je sowieso iedere week je best wilt doen om in aanmerking te komen van Ajax 1?
Vind ik leuk
Hammers96 +2990
maandag 24 december 2018 om 17:19
Kijk dat je in het westen woont kan ik je niet kwalijk nemen, maar in Oost-Nederland is FC Twente verreweg de grootste voetbalclub. Qua supporters schare nummer 4 van Nederland , natuurlijk geeft dat meer druk dan spelen voor jong Ajax , kom nou
Vind ik leuk
fritsie +1231
maandag 24 december 2018 om 13:05
Ok. Laten we zeggen dat dat heel weinig toegevoegde waarde heeft. Spelen op eredivisie niveau gaat ze veel meer helpen in hun ontwikkeling. En bovendien mogelijk een goede onderhandelingspositie bij het evt aantrekken van Doan.
Vind ik leuk
Marco S +7094
maandag 24 december 2018 om 08:06
Slimme zet.. ze gaan voor het cassiera ecfect
Vind ik leuk
maandag 24 december 2018 om 09:02
Je ziet bij een verhuur altijd heel goed of iemand te kort komt, vermalen en vertongen blonken uit in Waalwijk, reiziger bleek een van de betere te zijn in groningen (geen verhuur, maar wel snel teruggekocht)...blind deed het goed in groningen..verhuur loopt vaker verkeerd af, omdat het natuurlijk nooit echt de grootste natuur talenten zijn..vaak is het een mooie mentale test, maar als je een niveau lager ,tegen dezelfde tegenstanders al niet op kunt vallen, onderscheiden of opvalt in negatieve zin ,weet je eigenlijk genoeg..
[Reactie gewijzigd op maandag 24 december 2018 om 09:07]
Vind ik leuk
fr0do +1552
maandag 24 december 2018 om 08:16
Huren huren huren, dat zet zoden aan de dijk....
Vind ik leuk
Hertogtwan +558
maandag 24 december 2018 om 08:28
Zolang Doan niet verkocht is, is er geen geld om te kopen. Klinkt alsof we hier een win win voor Ajax krijgen. Sierhuis en De Wit verhuren voor eerste optie tot onderhandeling en koop voor Doan
Vind ik leuk
Joodje +246
maandag 24 december 2018 om 08:17
Wat hebben wij toch goede spelers, kan geen dag zonder de naam van een Ajacied in het nieuws hier.

Voorderest een fijne kerst toegewenst.
Vind ik leuk
Nielsk +2380
maandag 24 december 2018 om 09:27
Dat krijg je met Ajax supporters in de redactie
Vind ik leuk
Joodje +246
maandag 24 december 2018 om 09:28
Tja, ik had om modellen gevraagd.
Vind ik leuk
Nielsk +2380
maandag 24 december 2018 om 09:29
Je ouders ook om een fatsoenlijk kind, toen bleef jij over 😉🤫 fijne kerst dagen rivaal
Vind ik leuk
Joodje +246
maandag 24 december 2018 om 09:31
Dat vind ik niet zo netjes Niels. Hou ook van jou.
Vind ik leuk
Jafio +2069
maandag 24 december 2018 om 08:23
Bruns moet lekker naar Nac komen. Groningen loopt al jaren terug qua supporters aantallen en het rommelt in het team. Bij Nac kunnen ze een Bruns goed gebruiken en hij past wel bij het publiek. Samen met Ilic en kali staat er dan een leuk middenveld
Vind ik leuk
Lucky Kes +8066
maandag 24 december 2018 om 09:44
Bruns speelt bij Vitesse
Vind ik leuk
Jafio +2069
maandag 24 december 2018 om 09:55
Bruns is van Vitesse maar maf gehuurd worden
Vind ik leuk
Lucky Kes +8066
maandag 24 december 2018 om 16:50
Oke, te snel gereageert
Vind ik leuk
Aihlre +449
maandag 24 december 2018 om 08:25
Niet in gewoon overleg maar in constructief overleg. Tja dan gaat het wel lukken...
Vind ik leuk
BariAFCA +480
maandag 24 december 2018 om 08:26
Geen gekke gedachte. 17 wedstrijden eredivisie voor de wit en sierhuis kan nooit kwaad. Kan er vervolgens beter ingeschat worden of ze het juiste niveau hebben
Vind ik leuk
Aihlre +449
maandag 24 december 2018 om 08:26
Troueens Bruns zou bij PEC ook wel passen.
Vind ik leuk
Kuip +10228
maandag 24 december 2018 om 09:23
Ook bij Twente zou ie wel passen.
Vind ik leuk
Aihlre +449
maandag 24 december 2018 om 09:46
Twente heeft geen geld meer...
Vind ik leuk
Kuip +10228
maandag 24 december 2018 om 09:48
Jawel hoor, ze gaan de markt op deze winter. En huren is een stuk goedkoper.
Vind ik leuk
Aihlre +449
maandag 24 december 2018 om 09:57
Dan hebben wij nog wel één of twee middenvelders voor ze...
Vind ik leuk
Kuip +10228
maandag 24 december 2018 om 11:45
Ik denk dat Leemans voor Twente wel een versterking zou zijn.
Vind ik leuk
Aihlre +449
maandag 24 december 2018 om 14:13
Ik zeg doen!
Vind ik leuk
Shelbourne +6205
maandag 24 december 2018 om 08:28
De paniek heeft dus toegeslagen in Groningen met straks bijna een half nieuw elftal. Nu lopen er wel de nodige matige spelers daar rond, al zouden ze er wel drie onder zich moeten kunnen houden met dit materiaal
Vind ik leuk
Bosmeister +1196
maandag 24 december 2018 om 08:35
Tja, van die twee Ajacieden heb ik geen idee wat daar de gedachte achter is en wat ze al dan niet kunnnen.

Bruns zou de broodnodige ervaring brengen in ons veel te jeugdige elftal. Lijkt me een hele goede versterking.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4113
maandag 24 december 2018 om 08:43
Dat wens ik jou ook
Vind ik leuk
Tahasa +7
maandag 24 december 2018 om 08:47
Ok, dat zijn dan de ervaren spelers die komen in de winterstop en die routine in het elftal brengen?
Vind ik leuk
Bosmeister +1196
maandag 24 december 2018 om 08:54
Bel Hassani en Bruns lijkt het ja, ik neem aan dat we die twee Ajacieden gratis krijgen de rest van het seizoen. Wiedergutmachung voor Cassiera.
Vind ik leuk
Smithsonian +45247
maandag 24 december 2018 om 08:52
Probeer ook sinkgraven te halen, dan heb je een paar prima spelers erbij.
Vind ik leuk
komoanFC +3094
maandag 24 december 2018 om 09:30
Daar zat ik ook aan te denken.
Eventueel in een deal met Doan betrekken. Sierhuis is ook een optie en die de Wit ken ik niet.
Vind ik leuk
Smithsonian +45247
maandag 24 december 2018 om 10:08
Doan willen ze blijkbaar niet :))
Vind ik leuk
Importbrabo +2464
maandag 24 december 2018 om 09:02
Toen ik het las dacht ik...weer een topic over De Ligt en Frenkie.
Vind ik leuk
Zymotic +346
maandag 24 december 2018 om 09:02
Een half bataljon huurlingen halen in januari, dat is inderdaad helemaal geen voorbode voor degradatie...
Vind ik leuk
COYG +8525
maandag 24 december 2018 om 09:04
Want deze twee gaan Groningen uit het slop halen? De spits zit bij Jong Ajax al op de bank. Groningen kan beter geld spenderen om echte Eredivisie spelers te halen.
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
maandag 24 december 2018 om 10:51
Jans heeft geen netwerk en geen fantasie. Die heeft alleen een telefoonnummer van Overmars en Veldmate. Als Jans en Nijland zo doorgaan halen ze beiden het einde van het seizoen niet in Groningen. De supporters zijn de Nijland kliek helemaal zat.
Vind ik leuk
Kuip +10228
maandag 24 december 2018 om 09:22
Als Groningen het lukt om al deze jongens binnen te halen, dan ziet de tweede competitiehelft er florissant uit.
Maar uiteindelijk schiet het met al die huurlingen natuurlijk niet op. Dan zitten ze volgend seizoen weer in de problemen.
Belangrijk is de ontwikkeling van Doan. Als ze die aan het einde van het seizoen voor 10 miljoen kunnen verkopen is er weer wat lucht.
Vind ik leuk
maandag 24 december 2018 om 09:22
Als ik Ajax was zou ik de verdiensten van deze spelers uitlenen aan Groningen, in ruil voor voorrang/korting aankomende zomer met de verkoop van Doan als evt. vervanger van Ziyech.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2759
maandag 24 december 2018 om 09:23
In de koudste periode wil niemand in Groningen zijn.. slim van cassiera
Vind ik leuk
Cantona +1412
maandag 24 december 2018 om 23:45
In Amsterdam is het net zo koud......
Vind ik leuk
Arbee +2613
maandag 24 december 2018 om 09:44
Gewoon doen. Wekelijks tegenover Eredivisie-verdedigers staan kan alleen maar goed zijn voor de ontwikkeling van Sierhuis, ookal is Groningen op dit moment niet in beste doen.
Vind ik leuk
torinofc +599
maandag 24 december 2018 om 09:57
Dan haal je eerste divisie nivo binnen, dat gaat je niet helpen
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2320
maandag 24 december 2018 om 09:57
Gewoon doen! 1 jaar max.
Vind ik leuk
El Cazador +9346
maandag 24 december 2018 om 10:07
Laatste stuiptrekkingen van Ron & Hans. Voor beide spelers is het opdoen van ervaring in de ED een kans.
Vind ik leuk
Mo +13252
maandag 24 december 2018 om 10:13
Lekker doen Overmars. Kunnen beide het niveau van Groningen wel aan denk ik. Sierhuis scoort overigens altijd.
Vind ik leuk
maandag 24 december 2018 om 10:21
dadj
Vind ik leuk
Gerro +9596
maandag 24 december 2018 om 10:24
Zou goed zijn voor hun ontwikkeling dus waarom niet. Daarnaast word het voor Ajax mischien weer makkelijker om Doan bij Groningen los te weken aankomende zomer.
Vind ik leuk
maandag 24 december 2018 om 10:55
Jammer dat cassierra niet geslaagd is in de eredivisie ook niet echt een goede kans gehad zit veel potentie in die jongen
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
maandag 24 december 2018 om 13:24
Meer dan genoeg kansen gehad. Onbegrijpelijk maar die jongen bakt er helemaal niets van, sjokt over het veld en laat niet zien graag te willen slagen. Hoop voor hem dat ze in Amsterdam wel de juiste snaar kunnen raken want het is wel een sympathieke kerel.
Vind ik leuk
maandag 24 december 2018 om 21:08
Drie abnormaal goede middenvelders voor de eredivisie dani heerlijke cijfers vorig seizoen en nu dit seizoen ook aan pas 20. Hoe krijgt de nummer 15 of 17 met 3 punten verwijderd van de laatste plek dit voor mekaar? OMGGG interesting hihihhh
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws