Overmars hoopt dat duo terugkeert naar Ajax: 'Er is zeker contact, ja'

Overmars hoopt dat duo terugkeert naar Ajax: 'Er is zeker contact, ja'

Gepubliceerd: dinsdag 25 december 2018 om 16:09di 25-12-2018 om 16:09

Laatste update: dinsdag 25 december 2018 om 16:48di 25-12-2018 om 16:48

Marc Overmars geeft toe dat hij regelmatig contact heeft met oud-spelers van Ajax. De directeur spelersbeleid laat de namen van Toby Alderweireld en Jan Vertonghen vallen en hoopt dat ze uiteindelijk terugkeren in Amsterdam.

In een uitgebreid interview met Ajax TV blikt Overmars terug op de eerste seizoenshelft. Ajax betaalde veel geld voor ervaren spelers als Daley Blind en Dusan Tadic. Mede door de miljoenenopbrengsten uit de Champions League heeft de club de forse investeringen al terugverdiend. "We hadden Blind weken eerder in huis kunnen hebben en hebben misschien meer betaald, maar het gaat niet zozeer om het bedrag als je kijkt waar we nu staan. Die twee spelers hebben alles al terugverdiend."

"Je moet ook een beetje geluk hebben. Daley was 28 toen hij terugkwam bij Ajax", gaat Overmars verder. "Normaal gesproken komt dat soort spelers een paar jaar later. Nu is hij in de kracht van zijn leven. Natuurlijk hebben we hem een prima contract aangeboden, dat geldt ook voor Tadic. Die was een jaar ouder."

Ajax maakte gretig gebruik van de wens van Tadic. "Hij wilde graag Champions League. Bij de club waar hij zat ging dat niet lukken (Southampton, red.), maar bij ons wel. Dat zo'n speler de drive heeft om er nog wat uit te persen in de laatste paar jaar. Ik hoop dat we nog zo iemand toe kunnen voegen."

Overmars noemt vervolgens twee andere oud-spelers. "Ik lees vaak dat Vertonghen en Alderweireld terugwillen. Ik heb graag dat ze dat doen wanneer ze nog fit en hongerig zijn naar succes. Of er contact is en ze al hebben toegezegd? Dat (contact, red.) gebeurt zeker, ja. Ze hebben nog niets toegezegd."

Plaats een reactie

dinsdag 25 december 2018 om 16:16
oohhh ekt he hih
Vind ik leuk
dinsdag 25 december 2018 om 16:21
Lijkt wel Zweeds .
Vind ik leuk
Snoun +1576
dinsdag 25 december 2018 om 16:25
Of downtaal.
Vind ik leuk
dinsdag 25 december 2018 om 16:27
sekah hahahahhhh
Vind ik leuk
Cookee +13019
dinsdag 25 december 2018 om 16:29
Wie wil niet de ED in, elk seizoen 2 potjes waar het om draait.
Of gaan we geld eerlijker verdelen topclubs?
Vind ik leuk
RenW +5793
dinsdag 25 december 2018 om 16:42
Nee Cookee, zelf verdienen heet dat.
Dat veel clubs het niet goed doen, kan je anderen niet verwijten.
Vind ik leuk
Cookee +13019
woensdag 26 december 2018 om 15:20
Ajax is 30x kampioen geworden en vindt dus dat ze 10-x meer geld behoren te krijgen voor de competitie begint.
Dan weet je dus dat het sowiso al niet eerlijk is.
Geldt ook voor PSV en Fey.
Oneerlijk toch? Zo'n voorsprong.
Vind ik leuk
RenW +5793
woensdag 26 december 2018 om 16:57
Zorgen dat je 33 x kampioen wordt heeft genoeg gekost.
Eerlijk is eerlijk, toch?
[Reactie gewijzigd op woensdag 26 december 2018 om 16:57]
Vind ik leuk
rpaulp50 +14523
dinsdag 25 december 2018 om 23:10
Albert Heijn geeft Lidl toch ook niet zo maar een vermogen cadeau ?
Keihard vechten voor je bestaan dus, clubs zijn geen clubs maar BV en NV's, lukt dat niet dan heb je gewoon geen bestaansrecht en ga je lekker amateurvoetbal spelen, ook leuk hoor.
Vind ik leuk
Cookee +13019
woensdag 26 december 2018 om 15:30
Je draait het om. We gaan een competitie doen... als je monopoly speelt dan krijg jij toch ook niet 10x meer voor je begint?
Dit is zo oneerlijk.
Ajax pakt via sponsoring al veel meer, die hebben toch die luizige 10mlj niet nodig? Of Ajax nou 110 heeft of 100.
Voor Excelsior zou die 10 milj zeer welkom zijn. Dat heet nou fairplay.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14523
woensdag 26 december 2018 om 20:10
Iedere club is met niks begonnen......dat geld is door hard werken en "slim zijn" gemaakt o.a.
We leven in een kapitalistische maatschappij en daar concurreren commerciële bedrijven met elkaar, de betere overleven de slechte verliezen hun bestaansrecht, V&D bijvoorbeeld. De markt, wij allen, beslissen dat in feite.
Vind ik leuk
Cookee +13019
donderdag 27 december 2018 om 16:57
Ja, maar in sport wil je graag wedijveren zien, teams die aanelkaar gewaagd zijn, dat zet ons op de punt vd stoel.
Als Dumoulin op een driewieler rijdt en de concurrent op een racefiets dan zullen mensen zich afwenden. Kijk naar Schaatsen, das ook een sport waar de winnaar al bijna vaststaat. Nederland gaat nu kennis overdragen om andere landen beter te maken, dat zou Ajax met geld kunnen doen.
Iedereen even veel geld bij de start vh seizoen en niet 10x meer TVgeld pakken dan een ander. Geldt net zo voor PSV en Feij. Een betere geldspreiding zorgt voor meer spektakel. Een supporter van Twente weet voor de wedstrijd niet of zijn club gaat winnen... een Ajacied heeft die twijfel 2x p jaar tegen PSV, de andere potjes zijn al zeker en daar lijkt mij geen moer aan. Als Ajax 1-0 maakt dan kan je al naar huis.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14523
donderdag 27 december 2018 om 19:38
De ED is een doodlopende straat met te weinig bewoners.
De ED opdoeken en 3 Europese divisies beginnen, geen CL en EL meer, dan heb je elke week krakers en een veel grotere kijkdichtheid, nl de wereld kijkt......
Het rechterrijtje van de ED die daar niet aan kan deelnemen speelt dan nog in een aparte landelijke competitie en kunnen ook aansluiten bij de Euro divisie.
Geld pompen in clubs zonder toekomst is water naar de zee dragen.
Vind ik leuk
Cookee +13019
donderdag 27 december 2018 om 19:46
Ik heb dat hier al vaker aangegeven, laat A, Feij en P maar met Rangers Celtic en dergelijke een competitie doen.
Dan wordt de ED razend spannend, dan zijn er vooraf wel 8 clubs die kampioen kunnen worden en heeft PEC een wonder seizoen... hallelujah.

Maar een beetje meer delen kan ook, want het extra geld van Ajax zit op de tribune te gluren, die staat niet op het veld en als dat geld bij Excelsior was, dan konden die er wel 10 spelers van kopen, die het de top een stuk lastiger maken.
Ooit werd Fortuna kampioen van Nederland toen alle clubs nog evenveel geld hadden. Hoe mooi. Of denk aan Leicester die ook evenveel geld krijgt uit de pot.

Je kan ook zeggen we houden de verdeling... ik neem wel op de koop toe dat ik maar 2 leuke potjes per jaar zie.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14523
donderdag 27 december 2018 om 20:09
Ik geloof sterk in 1 echte Euro competitie, met 2 of 3 divisies.
De ED heeft geen toekomst commercieel gezien en investeren als Sinterklaas is dweilen met de kraan open.
Nogmaals, Albert Heijn gaat Lidl ook niet subsidiëren, we hebben het over betaald voetbal met commerciële voetbal bedrijven.
Ieder moet "zijn eigen broek ophouden" lukt dat niet dan heb je geen bestaansrecht en is het einde oefening.
Vind ik leuk
Cookee +13019
donderdag 27 december 2018 om 21:15
Probleem waar onze woorden-uitwisseling altijd op vast loopt is dat jij oordeelt vanuit markt en ik vanuit potentie wat zich kan inlossen en kansen op verandering. De markt is ook geen star iets, die ontwikkelt zich ook.
Is de vraag of Ajaxsupport blij wordt van 4x p jaar tegen Rangers te spelen of Moeskroen.

AH en Lidl... je draait het om, op dit moment pikken Aj Feij en PSV geld van alle andere clubs, zij subsidiëren de top-3. Om als resultaat een doodsaaie ED te verkrijgen waarin de kleine clubs leeggekocht worden door de top.
Dat hebben we jarenlang geroepen, opheffen als het niet uitkan, maar probleem is, hoe meer clubs hoe meer potentiele nieuwe Cruyffies, gooi je 3 clubs weg dan zijn er 3 doodgeboren.

Bestaansrecht kan per jaar fluctueren ik dacht ik gooi er even een markt term doorheen om je aandacht te houden.;)
ADO draait nu leuk, PEC deed dat, Feij zakt nu iets in maar was 2 jaar geleden de verrassing. Mogelijk ben jij bang dat andere clubs Ajax overnemen als ze evenveel kansen hebben. Immers de toekomst van voetbal ligt in de provincie. Kijk maar naar AJax waar de complete top niet uit Amsterdam komt. Zonder Twente, Eagles had Ajax geen staf gehad, die clubs zijn verloren als jij je zin krijgt.
Vind ik leuk
davidben +6986
dinsdag 25 december 2018 om 16:29
Mag Wöber wel door naar Eindhoven. Prima verdediger.
Vind ik leuk
dinsdag 25 december 2018 om 16:45
Wat eten jullie vanavond?
Vind ik leuk
rpaulp50 +14523
woensdag 26 december 2018 om 08:11
Ga jij even naar de keuken divisie joh.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1414
dinsdag 25 december 2018 om 16:46
Zlatan halen
Vind ik leuk
Marco S +7097
dinsdag 25 december 2018 om 16:51
Mooi zo Mark.. zet Luis ook even op je bellijstje..
Vind ik leuk
Rayo +15
dinsdag 25 december 2018 om 17:56
Haal Suarez en Zlatan terug!!
Vind ik leuk
Bizzy +22902
dinsdag 25 december 2018 om 18:42
Deze spelers verdwijnen straks naar de MLS incl Suarez. Daar gaat de Boer voor zorgen. Mark my words
[Reactie gewijzigd op dinsdag 25 december 2018 om 18:43]
Vind ik leuk
dinsdag 25 december 2018 om 20:44
Dan moet overmars met ze gaan praten en iets aanbieden en niet zoals altijd te lang wachten
Vind ik leuk
Chebaisit +1413
dinsdag 25 december 2018 om 20:56
Vertonghen tekend bij Tottenham bij en aldeweireld zie ik niet zitten Vertonghen eigenlijk ook niet.
Vind ik leuk
Paul1982 +12408
dinsdag 25 december 2018 om 22:29
Marc, hou je ook contact met Christian Eriksen en Luis Suarez?
Vind ik leuk
markie +3226
dinsdag 25 december 2018 om 23:07
Natuurlijk
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 00:35
Tsja, dit is non-nieuws. Iets met komkommer en tijd....
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 01:38
Ze zijn bijde weer welkom ze passen
Alle 2 goed bij ons
Chris tas
Vind ik leuk
ritje +790
woensdag 26 december 2018 om 07:47
hallo Dat zou een stunt zijn als hij die 2 kan halen! En Markie probeer Ziyech te behouden voor AJAX Want die heb je hard nodig als Frenkie weggaat! Want Odegaard zal waarschijnlijk ( helaas) niet haalbaar zijn? mvg ritje
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 08:16
Ja dat zou mooi zijn
Vind ik leuk
MOKUM*** +2165
woensdag 26 december 2018 om 09:03
Alderweireld hoeft voor mij niet, die is traag en heeft een draaicirkel van een DAFtruck. Vertonghen zou nog een optie kunnen zijn.
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 10:12
Tuurlijk komen verthongen en alderweireld terug, zijden ze 2 jaar geleden ook al#onzin nederlandse pers
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 15:03
Gaan ze ook niet doen, lees van allebei dat ze het naar de zin hebben in Engeland met een goed salaris, niet met dertig jaar terug halen en niets meer toevoegen ,in het verleden prima gepresteerd, nu tijd voor de jongere generatie .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws