Weghorst ziet Van Gerwen winnen op WK Darts: 'Het is bizar, het is echt supergaaf'

Weghorst ziet Van Gerwen winnen op WK Darts: 'Het is bizar, het is echt supergaaf'

Gepubliceerd: vrijdag 28 december 2018 om 12:34vr 28-12-2018 om 12:34

Wout Weghorst was donderdagavond in Londen getuige van de overtuigende WK-zege van darter Michael van Gerwen op Adrian Lewis. De twee Nederlandse sporters hebben regelmatig contact. 

"De laatste keer bij het Nederlands elftal kwam Michael bij ons een clinic geven. Sindsdien hebben we contact gehouden met elkaar", legt de spits van Vfl Wolfsburg en het Nederlands elftal zijn aanwezigheid uit voor de camera van RTL 7.

Weghorst genoot zichbaar van de sfeer in Alexandra Palace. "Het is bizar, het is echt supergaaf. Ik ben in Ahoy geweest vorig jaar met de Premier League, maar dit... Het is wel iets kleiner hier, maar het is echt supervet", vertelt hij.

Tijdens die clinic won Weghorst (die vanaf 301 begon) overigens een leg van Van Gerwen (die vanaf 501 begon). "Ja, dat viel wel heel mooi. Ik dart wel af en toe, vind het ook echt superleuk om te doen. Dat viel even allemaal goed. Maar de twee legs erna was ik kansloos", aldus Weghorst.

Poll

Gaat Weghorst slagen in de Bundesliga?

(2330 stemmen)

Plaats een reactie

TottenhamHOT +10786
vrijdag 28 december 2018 om 12:42
Kan hij nog altijd darten mocht het niet lukken op het veld!
Vind ik leuk
NvC +8524
vrijdag 28 december 2018 om 12:42
De sfeer bij Darts is echt fantastisch! Gisteren was van Gerwen ook weer lekker bezig! Prima kijken tijdens de winterstop.
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 12:48
Zeker leuk dat darten, met bier ( alcohol vrij ) chips, zware shag en dat carnavals publiek erbij dan is het zeker genieten.
Vind ik leuk
GetRekt +2013
vrijdag 28 december 2018 om 12:55
Alcohol vrije chips? Gadverdamme.
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 12:58
Nee man, dat bier natuurlijk!
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 13:58
Ooooh
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 13:02
Keer Bie ons in Brabant carnaval vieren zou ik zeggen
Vind ik leuk
RGB +1331
vrijdag 28 december 2018 om 13:05
Dat is toch geen carnaval man? Stelletje mensen in boerenkielen.... het mooiste carnaval van Europa is in Sta. Cruz de Tenerife.
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 13:17
Op dat dooie eilandje?
Vind ik leuk
RGB +1331
vrijdag 28 december 2018 om 13:19
ik zie al dat jij daar nog nooit ben rondgereden. Hoezo dood?
Vind ik leuk
meee +251
vrijdag 28 december 2018 om 12:49
ik hoorde dat johan derksen met pruik en valse snor in de polonaise liep met een kale man met een bril en iemand die over een dolle duikavond riep..
Vind ik leuk
ruud wubbers +21851
vrijdag 28 december 2018 om 12:50
Dat hossende carnavalsvolk is mijn grootste ergernis bij het darts. Al dat verkleedvolk vindt het belangrijker om in beeld te komen dan wat er op het podium gebeurt.
Vind ik leuk
Toets +422
vrijdag 28 december 2018 om 14:05
@ruud, veel van die pijltjes-gooiers lijken zelf ook wel een beetje op carnavalsgangers met die corpulente lijven in 'schreeuwende' outfits.
Niks met sport te maken.

Vind ik leuk
ruud wubbers +21851
vrijdag 28 december 2018 om 14:10
Dat mag je vinden ook al is het onzin.
Vind ik leuk
Springbok +1413
vrijdag 28 december 2018 om 15:48
Het is inderdaad een goede sfeer "at the darts", maar ook iets wat je na 2 keer wel gezien hebt.
Vind ik leuk
NvC +8524
vrijdag 28 december 2018 om 15:52
Sommige potten kijk je intensief mee, maar het is ook wel lekker om als achtergrond te hebben thuis.
Vind ik leuk
Springbok +1413
vrijdag 28 december 2018 om 16:04
Ik bedoelde er bij zijn in de zaal. Ben nu 2 keer geweest in Ahoy Rotterdam en dat heb ik nu wel gezien. Op TV kijken blijft wel leuk.
Vind ik leuk
RGB +1331
vrijdag 28 december 2018 om 13:03
Sorry hoor, ik weet best dat darten moeilijker is dan het lijkt, maar dat is sjoelen ook. Ik vind het gewoon geen echte sport, het is een spelletje.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21851
vrijdag 28 december 2018 om 13:05
Dat mag je vinden maar het is wel een sport. Ik vind F1 geen sport maar dat is het helaas ook.
Vind ik leuk
RGB +1331
vrijdag 28 december 2018 om 13:07
Daar kan ik me wel in vinden. Bij darts wint tenminste nog de beste. Bij de F1 is het materiaal van doorslaggevend belang.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21851
vrijdag 28 december 2018 om 13:10
Bij darts wint natuurlijk ook niet altijd de beste, anders zou van Gerwen al jaren ongeslagen zijn.
Maar bij F1 gaat het inderdaad meer om het materiaal dan de mensen die rijden. Niemand gaf ook maar iets om F1 totdat Verstappen opeens meedeed.
Vind ik leuk
michelhx +4632
vrijdag 28 december 2018 om 15:42
En niemand gaf iets om darts tot dat van Barneveld de Embassy won.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21851
vrijdag 28 december 2018 om 15:46
Bij ons thuis wel hoor, mijn vader speelde in de jaren 70 al darts en bij ons stond de Embassy dus al sinds die tijd standaard aan.
Vind ik leuk
michelhx +4632
vrijdag 28 december 2018 om 16:16
Oke, oke, bijna niemand dan. :)
Vind ik leuk
Nvd88 +6901
vrijdag 28 december 2018 om 13:08
Darten is helemaal niet zo moeilijk hoor. Je stijgt al snel naar een bepaald niveau, meestal is het meer de vorm van de dag ( of te veel bier ).
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 13:40
Ik zie mijn neef al 2-3 uren darten.
Man man wat kan hij snel rekenen 😄
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 16:51
Darts, e games, f1 , golf en curling zijn behendigheidsspelletjes en hebben gewoon niks met sport te maken. Maar je kunt er ook rijk van worden..
Vind ik leuk
Sanders +4268
vrijdag 28 december 2018 om 18:34
Tsja is net wat je persoonlijk het belangrijkst vind in sport. Feit is wel dat ze allemaal een hoop gemeen hebben. Het zijn allemaal spellen, het is allemaal enorm competatief. Je moet er uren voor trainen. Het is publieksvermaak. Zelfde soort verdienmodellen. Enige grote verschil is dan wel dat de een meer beweging vergt en de ander bijvoorbeeld meer behendigheid. Uiteindelijk boeit het toch niet echt, het is maar een naam.
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 20:22
Das waar. Maar om nou zon dikke darter een sportman te noemen..
Vind ik leuk
Toets +422
vrijdag 28 december 2018 om 13:56
Darts, ...verschrikkelijk.
Gelukkig hoef ik niet naar die 'volslanke' atleten te kijken.
Vind ik leuk
Napolitanos +9699
vrijdag 28 december 2018 om 14:52
Gaan veel PSV supporters naar de kwartfinale van MvG.
Vind ik leuk
bartjeee +1475
vrijdag 28 december 2018 om 18:32
Hoe weet je dat?
Vind ik leuk
Napolitanos +9699
vrijdag 28 december 2018 om 18:47
Via supps EHV
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 08:46
Woutje tijdens het Wilhelmus met hand op t hart gepassioneerd a la Buffon !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws