'Jongens die niet meer bij Ajax zijn hebben goede club gevonden'

'Jongens die niet meer bij Ajax zijn hebben goede club gevonden'

Gepubliceerd: vrijdag 28 december 2018 om 16:01vr 28-12-2018 om 16:01

Laatste update: vrijdag 28 december 2018 om 16:15vr 28-12-2018 om 16:15

Michael Reiziger is blij dat veel spelers van het Jong Ajax van vorig jaar bij 'goede clubs' terecht zijn gekomen. De trainer van de Amsterdamse beloftenploeg maakt zich geen illusies en weet dat niet iedereen het eerste elftal van Ajax kan halen.

"Iedereen van het elftal van vorig jaar heeft zich heel goed in the picture weten te spelen", zegt Reiziger tegen Ajax TV. "De jongens die niet meer bij Ajax zijn hebben vrijwel allemaal een goede club gevonden en spelen op een goed niveau. Dat brengt wat met zich mee."

Jong Ajax werd vorig seizoen kampioen van de Keuken Kampioen Divisie, dat toen nog de Jupiler League heette. Dat heeft de spelers geholpen in hun eventuele zoektocht naar een club, zegt Reiziger. "Dat komt mede omdat zij het dat jaar hebben laten zien. Anders gaan zulke clubs je niet nemen."

"Het is het mooiste wat er is als trainer, dat al die jongens waar je mee gewerkt hebt goed terecht zijn gekomen. Daar doe je het voor. Natuurlijk willen we alle spelers in het eerste hebben, maar dat gaat nooit gebeuren. Daarom is het niet alleen mooi dat je voor die jongens wat kunt betekenen, maar ook voor de jongens waar je elke dag mee werkt. Dat geeft heel veel voldoening."

Plaats een reactie

-40 +1061
vrijdag 28 december 2018 om 16:03
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op vrijdag 28 december 2018 om 16:22]
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 16:14
Jochie, dat jij bij een Ajax topic meteen PSV er bij haalt zegt al genoeg over jou. Met dat wat jij beweert ook nog eens onwaar is (kijk eens naar de uitgaande transfers van de jong Ajax en jong PSV afgelopen zomer) laat des te meer zien hoe triest jouw bewering is. Als je wilt trollen doe het dan goed
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10388
vrijdag 28 december 2018 om 16:41
Kom op boys gaan we nou serieus kijken wie de grootste piemel heeft!? Het belang van het Nederlands voetbal staat voorop! En dat ziet er goed uit!!!!

Gun elkaar eens een keer de credits, PSV is goed bezig en mijn clubje (Ajax) ook! Is toch mooi! Heel Europa houd eindelijk weer rekening met ons, is lang anders geweest nu niet meer!!!
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 17:07
Voltreffer!
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 18:44
Het is wachten op de wij zijn Ajax wij hebben de grootste piemel haha reactie
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10388
vrijdag 28 december 2018 om 18:54
Nee, wegwezen met dat kleuter gedraag!
Vind ik leuk
appeltje +3596
vrijdag 28 december 2018 om 16:17
Ga lekker ergens ander provoceren.
Vind ik leuk
040bovenaan +2033
vrijdag 28 december 2018 om 16:18
Wat een niveau heb je.....
Vind ik leuk
El Cazador +8916
vrijdag 28 december 2018 om 16:20
17.05 uur op NPO Mies Bouwman interviewt Johan Cruijff
Vind ik leuk
Bizzy +23378
vrijdag 28 december 2018 om 16:21
Ziggo replay tv.... ga ik niet meer redden.
Vind ik leuk
JoeyC +3976
vrijdag 28 december 2018 om 16:23
Live?
Vind ik leuk
DeanJayden +13351
vrijdag 28 december 2018 om 16:43
Ja Live het is kerst geweest waarom niet, aan het einde een stemming engel of bengel
Vind ik leuk
Bizzy +23378
vrijdag 28 december 2018 om 16:21
Waarom Psv bij betrekken pik. Slaat kant nog wal. Je Psv haat zit wel diep, vuist diep
[Reactie gewijzigd op vrijdag 28 december 2018 om 17:19]
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 16:46
Als reactie op jouw edit: Over gefundeerde kritiek zul je mij niet horen, op getrol wel en dan reageer ik ook regelmatig op mijn mede PSV fan. Dat je dan ook nog begint te janken dat er op gereageerd wordt, wat had je dan verwacht? Ik ga bijna denken dat die -40 jouw iq is...
Vind ik leuk
+40 +256
vrijdag 28 december 2018 om 16:52
De beste jeugdspelers van Ajax komen uiteindelijk wel bij PSV terecht.
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 17:20
Damian van Bruggen 😆
Vind ik leuk
Bizzy +23378
vrijdag 28 december 2018 om 17:24
Ajax geniet toch ook van Huntelaar. Wat is je punt ?
Vind ik leuk
#Keizerout +45559
vrijdag 28 december 2018 om 16:58
Het is ook gewoon een beetje sneu.
Het was geen kritiek, je wilde zelf reacties uitlokken.
En dan doen alsof het vet bizar is dat je reacties krijgt.
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 18:34
Prima verhaal van Reiziger. Wat -40 wil weet ik niet, maar Michael deed ‘t goed.
Vind ik leuk
fier&koen +2714
zaterdag 29 december 2018 om 00:55
Ja zeker wel wat scheef met die jong teams in de kkd.
Maar denk dat PSV en Ajax hier wel blij mee zijn.
Feyenoord misten helaas weer eens de boot maar goed daar is genoeg over gezegd.
En trollen houden we helaas. Daar is niet veel aan te doen behalve negeren en afkeuren.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 01:00
My idea. All the best for 2019.
Wij de schaal, jullie de rest😜
Vind ik leuk
fier&koen +2714
zaterdag 29 december 2018 om 01:03
Champions legeau!!!
Waar kan ik tekenen😁😁😁
Zal eerlijk toegeven heb vandaag tot 3 keer aan toe de hyum can de CL aan gezet tijdens werk. Stond ook met een mede ajacied te werken die gozer is zowaar fanatieker dan ik 😂.
Vind ik leuk
Snoun +1164
vrijdag 28 december 2018 om 16:03
Laatst hoorde ik op Utrecht centraal dat alle reizigers moesten oppassen voor zakkenrollers.
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 16:07
🤦‍♂️
Vind ik leuk
Snoun +1164
vrijdag 28 december 2018 om 16:09
Het is niet bedoeld als grap! Toen ik dat hoorde sloot ik mezelf op op het toilet, omdat ik bang was voor een aanslag.
Vind ik leuk
fier&koen +2714
zaterdag 29 december 2018 om 01:06
Wauw ik ga gestrekt.
Pakken we nog even mooi mee zo voor de jaarwisseling.
Dikke props voor je avatar.
Buurman en buurman goud 💪
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 12:09
Of de zakkenrollers die op moeten passen voor reizigers
Vind ik leuk
Laliga +2745
vrijdag 28 december 2018 om 16:03
Die illusie had ajax voorheen wel een tijd meneer reiziger! Gelukkig voor onze competitie en wat europa betreft zijn ze wakker geworden en investeren ze in het elftal waar nodig
Vind ik leuk
Brent Ruiter +1088
vrijdag 28 december 2018 om 16:24
Niet altijd. Er zijn ook spelers die zich nergerns konden bewijzen, Nathan Leyder zit vast in de 5de divisie van België, Markus Bay zit in de 2de divisie van Denemarken, en Dragisa Gudelj zit op de bank bij de 2de van Victoria Guimaraes. Soms moeten ze geluk hebben met het vinden van een goede club. De enige reden waarvan je nog toen bij een club kon aanmelden was omdat je deel was van één van de beste jeugdopleidingen van de wereld.
Vind ik leuk
JoeyC +3976
vrijdag 28 december 2018 om 16:22
De doorstroom naar het eerste van Ajax zal alleen maar minder en minder worden. Zeker nu Ajax zelfs miljoenen neerlegt voor spelers voor Jong Ajax.
Vind ik leuk
COYG +8134
vrijdag 28 december 2018 om 16:27
Het niveau van Ajax wordt hoger door de aankopen. Dus eigenlijk zou Ajax een club moeten hebben op het hoogste niveau om daar spelers aan uit te lenen als tussenstap. Misschien in België?
Vind ik leuk
DeanJayden +13351
vrijdag 28 december 2018 om 16:49
Nee Groningen!!!
Vind ik leuk
kcim +3103
vrijdag 28 december 2018 om 18:14
Verhuren en huren zijn hele lastige zaken. De club die huurt wil iemand hebben die direkt van waarde is. Opleiden heeft weinig zin omdat de verhuurde speler weer 'snel' vertrekt bij succes. Je ziet het vaak; als een gehuurde speler niet gelijk staat wordt hier geen aandacht meer aan geschonken.
Ik zie te vaak dat clubs die een speler verhuren, géén verhuurplan heeft. Het is vaak hopen dat de speler aan spelen toekomt en zich laat zien en ontwikkeld. Vanuit de club is weinig begeleiding zodat verhuurperiodes regelmatig op een fiasco uitlopen.
Uiteraard zijn er succesverhalen. Echter denk ik dat dit meer toevalstreffers zijn dan uitgekiende verhuurstrategie.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 28 december 2018 om 18:14]
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
vrijdag 28 december 2018 om 16:28
Tsja dat zijn gevolgen van een beter wordend eerste elftal, dan moet je dus beter zijn/worden om het eerste te halen. Maar dit is niet meteen slecht voor de club of voor die jongens, andere clubs halen die jongens op, daar verdient Ajax weer geld aan. Het eerste van Ajax is gewoon sterk dus dat is ook prima in orde. Daarbij gaan er betere jongens van Ajax naar andere clubs uit de eredivisie waardoor die over betere jongens gaan beschikken. Daar word het gehele Nederlands voetbal weer beter van.

Als Ajax straks een elftal heeft met Europese top potentieel, dan gaan de jongens met Europees subtop potentieel naar clubs als AZ, die ze dan aan het buitenland verkopen voor veel geld. Houdt Ajax ook weer wat stuivers aan over, maar AZ word daar ook beter van, om een voorbeeld te geven. Dus feitelijk een geweldige ontwikkeling voor het Nederlands voetbal.
Vind ik leuk
DeanJayden +13351
vrijdag 28 december 2018 om 16:52
AZ is nou net de club die dat zelf ook kan
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
vrijdag 28 december 2018 om 17:01
Ja, maar vanwege Bergsma was dat nu de 1e die in me op kwam.
Vind ik leuk
appeltje +3596
vrijdag 28 december 2018 om 16:28
Dit was al langer het geval. Vorig seizoen zijn Kotarski en Kühn biede voor 2 miljoen gekocht. 3,5 miljoen voor Jensen. Danilo voor 2 miljoen.
Vind ik leuk
appeltje +3596
vrijdag 28 december 2018 om 16:23
Flemming naar PEC
Sidoel naar Reading
Dekker naar AZ
Bergsma naar AZ
Savastano naar AZ
M. de Wit naar Sporting CP
Lartey-Sanniez naar NEC
Boultam naar Cremonese
Leeuwenburgh naar Cape Town City
Doekhi naar Vitesse
Vind ik leuk
COYG +8134
vrijdag 28 december 2018 om 16:25
Zitten opzich goede teams tussen, maar ze spelen niet allemaal in het eerste, als ze al überhaupt spelen.
Vind ik leuk
Brent Ruiter +1088
vrijdag 28 december 2018 om 16:32
Dat is beter dan dat er vorig jaar was:
Groothuizen naar ADO
Markus bay naar Viborg FF (daarna Fremad Almager)
Nathan Leyder naar Entente Arcin Lessenis
Walian naar Almere City ( nu RKC Waalwijk)
El Idrissi naar de Dijk (Nu Telstar)
Vroeger werd het contract gewoon ontbonden en moesten ze zelf zoeken. Het kampioenschap maakte het makkelijker voor sommige om een club te zoeken.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 28 december 2018 om 16:35]
Vind ik leuk
appeltje +3596
vrijdag 28 december 2018 om 16:44
Leyder ging naar KFC VW Hamme, zit nu inderdaad wel bij RE Acren-Lessines.
En El Idrissi ging niet rechtstreeks naar De Dijk. Zat een driekwart jaar zonder club.

Je vergeet wat spelers:
Clement naar Reading.
Warmerdam naar Groningen.
Menig naar Nantes.
Vind ik leuk
Brent Ruiter +1088
vrijdag 28 december 2018 om 17:42
Weet ik, maar ik wou een paar toevoegen die niet zo'n groot success hadden bij hun club. Bij Groothuizen had ik twijfel, Clement was volgens mij 2 seizoenen geleden en niet 1, en Warmedam en Menig waren al een paar keer verhuurd voordat ze naar hun nieuwe club gingen.
Vind ik leuk
appeltje +3596
vrijdag 28 december 2018 om 16:36
Klopt.

Flemming heeft 18 wedstrijden voor het eerste van PEC gespeeld.
Sidoel 6 wedstrijden voor Reading U23 in de Premier League 2.
Dekker 18 wedstrijden voor Jong AZ.
Bergsma 11 wedstrijden voor Jong AZ en 3 voor AZ (is wel vaste reserve bij het eerste.
Savastano 12 wedstrijden voor Jong AZ, en een paar wedstrijden op de bank bij het eerste.
Mees de Wit kan ik geen informatie over vinden. Schijnt het wel aardig te doen bij Sporting CP U23.
Lartey-Sanniez 14 wedstrijden voor NEC.
Boultam 9 wedstrijden voor Cremonese in de Serie B.
Leeuwenburgh vaste keeper bij CTCFC.
Doekhi 11 wedstrijden voor Vitesse.

En dan tel ik de jongens die nog bij Ajax onder contract staan niet mee.

Ik ben Muric vergeten, die naar Braga B ging voor 0,5 miljoen. En Dankerlui naar Willem II. En Alblas inderdaad, ook naar NEC. En Zeefuik naar Groningen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 28 december 2018 om 17:05]
Vind ik leuk
NvC +8489
vrijdag 28 december 2018 om 16:40
Alblas, vaste keeper bij NEC maar is sinda oktober geblesseerd.
Vind ik leuk
Jajaja +604
vrijdag 28 december 2018 om 16:35
Siem de jong vergeten we voor het gemak?
Vind ik leuk
appeltje +3596
vrijdag 28 december 2018 om 16:47
Die reken ik niet tot 'speler van Jong Ajax', nee.
Vind ik leuk
RenW +4093
vrijdag 28 december 2018 om 17:01
Zeeffuik?
Vind ik leuk
G.Kopf +4995
vrijdag 28 december 2018 om 18:45
Ja.
Vind ik leuk
Jajaja +604
zaterdag 29 december 2018 om 02:56
Die heeft eigenhandig min. 12 punten binnengehaald vorig jaar voor jong ajax, was wel degelijk doorslaggevend....
Vind ik leuk
appeltje +3596
zaterdag 29 december 2018 om 12:18
Dat is toch wel heel knap als je maar één wedstrijd speelt. Tegen Jong FC Utrecht. Weet niet waar je deze stemmingmakerij gelezen hebt, maar zou die bron niet meer gebruiken.

En bovendien staat Siem de Jong nog steeds onder contract bij Ajax, dus die tel ik sowieos niet mee.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 29 december 2018 om 12:21]
Vind ik leuk
zwollie +9389
vrijdag 28 december 2018 om 16:33
Met Ajax op je CV kom je altijd goed terecht.
Vind ik leuk
Brent Ruiter +1088
vrijdag 28 december 2018 om 16:36
Ja, je kunt er altijd mee opscheppen dat je bij één van de besten jeugdopleidingen van Europa hebt gezeten.
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 17:48
Geef ze eens ongelijk
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 19:38
Toekomstige hoofdcoach van ajax.
Vind ik leuk
Mari +12434
vrijdag 28 december 2018 om 19:39
De basis wordt gelegd bij Ajax. Vervolgens moeten deze jongens zich elders gaan ontwikkelen. Hopelijk zo goed, dat Ajax ze terug wil kopen en daarna komen ze tot bloei.

Vind ik leuk
Marco S +6604
vrijdag 28 december 2018 om 20:54
Ik vind Reiziger een goede coach. Dat had ik niet verwacht eigenlijk voor zo’n fatsoenlijke rustige vent maar net als voetballer, manifesteert hij zich ook als trainer zonder grote bek. Bijzonder ook dat Bogarde met hem goed samenwerkt want dat is een probleemfiguur en ze zijn samen wel een goed setje
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws