Bezettingsgraad Eredivisie-stadions: promovendus blijft Ajax en PSV voor

Bezettingsgraad Eredivisie-stadions: promovendus blijft Ajax en PSV voor

Gepubliceerd: zaterdag 29 december 2018 om 12:00za 29-12-2018 om 12:00

De eerste seizoenshelft van de Eredivisie zit erop. Na de eerste zeventien speelrondes is het stadion van FC Emmen, De Oude Meerdijk, gemiddeld het best gevuld. Vlak daarachter staat de Johan Cruijff Arena. De bezettingsgraad in het Abe Lenstra Stadion is het laagst van alle Eredivisie-clubs. 

Met een bezettingsgraad van liefst 98,8% is De Oude Meerdijk in de eerste seizoenshelft uitstekend gevuld. De promovendus doet het met een dertiende plek prima op het hoogste niveau en de supporters weten de weg naar het stadion goed te vinden.

Ajax en PSV
In de top-vijf staan ook Ajax en PSV. De Amsterdammers komen met 98,3% net niet aan het percentage van FC Emmen, maar kunnen in de Johan Cruijff ArenA (54.033 zitplaatsen) natuurlijk meer mensen herbergen dan FC Emmen in De Oude Meerdijk (8.300 plaatsen). 

Ook PSV staat in de top-vijf. De Eindhovenaren bezetten met een bezettingsgraad van 96,8% de vierde plek. Gemiddeld zitten er 33.889 toeschouwers in het Philips Stadion, dat plaats biedt aan 35.000 mensen.

NAC Breda (97,9%) en De Graafschap (96,6%) completeren de eerste vijf teams met respectievelijk de derde en vijfde plek. Ondanks de mindere resultaten zitten de stadions van deze clubs dus vrijwel altijd goed vol.

Middenmoot
Voor Feyenoord is er een plek weggelegd in de middenmoot van dit lijstje. De gemiddelde bezettingsgraad bij thuiswedstrijden van de Rotterdammers ligt op 88,1%, waarmee ze een achtste plek innemen. Er zitten in De Kuip gemiddeld 45.067 toeschouwers per wedstrijd. Nog vóór Feyenoord op de ranglijst staan Excelsior (95,8%) en PEC Zwolle (95,5%).

Onderste regionen
Opvallend is de lage bezettingsgraad bij FC Utrecht en Vitesse. Beide teams presteren dit seizoen heel behoorlijk, maar het publiek weet de weg naar het stadion niet echt te vinden. In Utrecht zit het stadion voor 77,4% vol, in Arnhem slechts voor 71,3%. Promovendus Fortuna Sittard staat op de een-na-laatste plaats. In Sittard zitten gemiddeld 8.793 toeschouwers op de tribunes, terwijl er plaats is voor 12.500 supporters.

Weinig publiek in het noorden
De hekkensluiter van de lijst is sc Heerenveen. In het Abe Lenstra Stadion zitten gemiddeld 18.273 toeschouwers, waar de capaciteit 26.100 is. Hiermee komt de bezettingsgraad uit op een schamele 70%. Ook FC Groningen staat opvallend laag. De Trots van het Noorden staat op de veertiende plek met een bezettingsgraad van 78,7%.

Bron: Transfermarkt

Plaats een reactie

zaterdag 29 december 2018 om 12:06
PEC toch in het linker rijtje.
Vind ik leuk
Pec010 +2254
zaterdag 29 december 2018 om 14:16
En dat ondanks het dramatische voetbal en meerdere uitbreidingen van het stadion de afgelopen jaren. Mooi om te zien!
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 15:27
Ja man. En bijna onderaan als het om bezetting uitwedstrijden gaat. Dus zoveel stelt het allemaal niet voor, ga maar weer rustig zitten haha.
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 09:38
Gun die mensen ook wat.
Vind ik leuk
Jandieze +65
maandag 31 december 2018 om 12:24
PEC supporters hebben verder niets. Komen naar dat plastic kijken voor de gezelligheid. Resultaten zijn mooi meegenomen, maar eigenlijk boeit het ze niet. Soort schaatspubliek.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9582
zaterdag 29 december 2018 om 12:08
45067 gemiddeld bij Feyenoord, bezettingsgraad van 88,1% ?

Wat zijn dit voor domme cijfers?

Dan zouden er dus 51154 plekken zijn in de Kuip?
Die zijn er misschien wel, maar mogen niet allemaal gevuld worden vanwege KNVB regels.

Graag zie ik de correcte cijfers.
Vind ik leuk
mexicano +790
zaterdag 29 december 2018 om 12:14
Zo werkt wiskunde niet...
Vind ik leuk
Jan Guevara +9582
zaterdag 29 december 2018 om 12:15
1 en 1 is geen 2?
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 12:17
Legioen is met pensioen. Ik denk dat 't er steeds minder gaan worden nu je blijft hangen op de eeuwige plek 3.Misschien een stadion bouwen met 30.000 man?
Vind ik leuk
COYG +7622
zaterdag 29 december 2018 om 12:24
Lekker provoceren weer. Totaal niet inhoudelijk op wat Jan opmerkt...
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 23:58
Blijft smakelijk, natuurlijk. Zo'n prikkie naar Rotterdam.
Vind ik leuk
COYG +7622
zondag 30 december 2018 om 11:21
Makkelijk ja. Nodig niet. Deze gast kan niet normaal reageren.
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 16:33
Als je Gestrekt Been een keer kritisch benadert gaat hij direct uit zijn plaat. Sneu figuurtje is dat.
Vind ik leuk
Echt? +4579
zaterdag 29 december 2018 om 12:47
Nee, met 250 Polen kan je tegenwoordig makkelijk een stadion bouwen....
Vind ik leuk
Jan Guevara +9582
zaterdag 29 december 2018 om 12:59
Lijkt me ook niet erg praktisch, met 30.000 man een stadion bouwen :)
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 13:33
Met 29.000 opzichters gaat dat prima.
Vind ik leuk
Theoasv +70
zaterdag 29 december 2018 om 23:22
Als ze meteen alle papieren rompslomp regelen met alle mooie regeltjes en vergunningen van tegenwoordig ...hebben ze het nog druk zat.
Vind ik leuk
Sabau +1283
zaterdag 29 december 2018 om 14:16
Leuke opmerking, alleen tellen ze bij de bezettingsgraad de verkochte kaarten, niet wat er op komt dagen want dan zat ajax ook niet hoger dan 80%
Vind ik leuk
Theoasv +70
zaterdag 29 december 2018 om 23:18
Dat zijn ook echte supporters!!!! Die betalen gewoon hun stoel ook al kunnen ze die keer niet.
Des te meer plaatsen de groter de kans is dat een persoon die dag...op die tijd...niet op die plek kan zijn.Maar goed ...al lijken de cijfers precies...met een decimaal erachter. Ik hou het als richtlijn aan.
Vind ik leuk
Sabau +1283
zondag 30 december 2018 om 17:18
Het is maar waar je de prioriteit aan geeft.. en daar gaan 20% van de kaartkopers blijkbaar liever naar de schoonfamilie op zondag. Snap ik opzich wel.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 14:45
Deze meneer probeert met een flauw grapje de aandacht van zijn eigen clubje af te leiden. 5 jaar geen prijzen is ook niet niks met de grootste begroting, kan de besten overkomen!
De ‘eeuwige plek 3’ heeft wel in de afgelopen jaren een landskampioenschap, twee bekers en twee JC schalen gehaald. Maar dat zullen wel weer geen ‘echte’ prijzen zijn omdat een andere club ze heeft behaald.
Vind ik leuk
zoroman30 +105
zaterdag 29 december 2018 om 16:22
naja de beker en jc schaal beschouw ik niet als echte prijzen . Ook niet als ze worden gewonnen door Ajax . Komt gewoon omdat je er maar weinig aan hebt . Je krijgt bij de beker alleen een voorronde euro leugue en bij de jc schaal helemaal niets .
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 17:00
Precies, en als je eeuwig thuis mag spelen van de KNFB en Ajax en PSV laten de beker schieten, ja dan is winnen niet zo moeilijk. De enige prijs die van belang is, is die gewonnen titel met Kuyt. En toen hadden ze over geluk ook niet te klagen. Het zijn lapmiddeltjes geweest waardoor iedereen dacht dat 't wel goed ging. 't ging helemaal niet goed, Feyenoord staat er dramatischer voor dan ooit.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 20:33
Precies. ‘psv en ajax laten het lopen’. Maar als ze de prijs winnen dan is het ineens wel een prijs. Lekker meten met 2 maten en getuigt weer van een arrogantie van hier tot aan Tokio. En sportief is het allemaal niet geweldig. Maar dramatischer dan ooit is lariekoek. Er was 40 miljoen schuld die met gezond beleid volledig weggepoetst is. Er komt een nieuw stadion en pakken 5 prijzen in 3 jaren. We waren bijna failliet en in een luttele 10 jaar buigen we het volledig om. Samen met 50.000 man in het stadion iedere wedstrijd, iedere uitwedstrijd. Dát is karakter en daar kun je niet anders dan respect voor hebben. Ik heb ook respect voor de Europese prestaties van jouw club, maar mensen als jij maken het me wel heel moeilijk om enige sympathie op te brengen voor die club... je zou haast denken dat het stereotype ajacied zo is...
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 20:36
Ik ben gewoon realistisch en gun jouw club 't beste. En heb respect voor wat ze doen op dit moment. Maar door de enorme bedragen in de CL dreigt Feyenoord koppie onder te gaan. Wat als Ajax straks 5 x de CL in gaan? Is minimaal 200 miljoen. De UEFA legt gewoon een bom onder de competities.
Vind ik leuk
cj_fey +4189
zaterdag 29 december 2018 om 21:07
Kijk die laatste opmerking is in ieder geval een zinnige....
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 22:20
Gelijk heb je.
Maar dit is tenminste een fatsoenlijke reactie waar normale reacties op terug komen. Provoceren heeft totaal geen zin. Maar je hebt in essentie volledig gelijk. De UEFA en daarbij opgeteld de tv gelden in andere landen ( als voorbeeld dat de promovendus van Engeland ( bijv. Brigthon ) evenveel krijgt als PSV ) zorgen voor een volledig verkeerd evenwicht nationaal en internationaal. Een strengere handhaving van Financial Fairlplay zou een begin zijn om de internationale verschillen kleiner te maken, nationaal... tsja... Misschien eens shoppen in de VAE voor wat sponsoren :p
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 22:43
Het is gewoon belachelijk dat de nr1&2 die zich zouden plaatsen bij CL minimaal 40 miljoen euro rijker worden. Alleen al als je geplaatst ben al! Vergelijk 't eens met inkomsten uit EL. Die verschillen worden te groot. En Feyenoord is op dit moment niet krachtig genoeg om een selectie neer te zetten die kan strijden om de bovenste 2 plaatsen. Ik reageerde zo fel om mensen wakker te maken dat Feyenoord mede door de UEFA zich in een moeilijke positie bevindt. Rotterdam verdiend gewoon een waardige topclub!
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 09:42
Dit is een goeie analyse
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1442
zondag 30 december 2018 om 12:07
Die 50.000 zitten er niet hé. Daarvoor moet je in Amsterdam zijn, nul prijzen, veruit de meeste supporters. Prachtig. Dé club van Nederland, op elk front. Daar kan geen prijsje wat aan doen.
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 09:41
dat is de afgelopen 5 jaren al 1 landstitel meer
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1442
zondag 30 december 2018 om 12:09
Je loopt op de zaken vooruit. Grote kans dat Ajax zijn 5e landstitel van de afgelopen 10 jaar binnenhaalt.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 13:59
Verdorie, verwarmen ze die balletjes bij de loting om de beker nou al 3 jaar? Ik snap ook niet dat altijd Feyenoord voorstanders de loting mogen verrichten ..... ooh wacht het zou wel eens toeval kunnen zijn!
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:01
Met 0 schalen kan je nergens op teren
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 16:22
Met geluk kampioen geworden? blahblahblah!!!
Vind ik leuk
Jandieze +65
maandag 31 december 2018 om 12:25
Maar wel trots zijn als je clubje de EL-finale verliest. Terwijl dat ook een europese B-prijs is.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1442
zondag 30 december 2018 om 12:05
Nul prijzen, veruit de meeste supporters. Ajax leeft, de rest beeft.
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 12:45
Ik sta helemaal te trillen
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 16:34
Ik ook... Brrrr
Slapeloze nachten, hopelijk zal dat langzaamaan verdwijnen in 2019!
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 16:52
Eerlijk gezegd hoop ik dat het snel verdwijnt. Die eng nekken teren nog steeds op wat succesjes uit het verleden. Om moe van te worden.
Vind ik leuk
tannat +15674
zaterdag 29 december 2018 om 15:16
Hahaha ajax trolletje...
Zorg eerst meer eens dat jullie poenerige clubje een prijs gaat pakken... Al 56 maanden helemaal nix!
Vind ik leuk
Iggy +4116
zaterdag 29 december 2018 om 16:24
Aldus een door Ajax geobsedeerd droeftoetertje.
Vind ik leuk
Olfie +5246
zaterdag 29 december 2018 om 16:25
zozo, helemaal in maanden uitgerekend. knap hoor.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 17:02
Ja dan zijn de punten die PSV behaald heeft in de CL afgelopen jaren kinderlijk eenvoudiger te tellen. Een kind kan makkelijk tot 4 tellen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 29 december 2018 om 17:13]
Vind ik leuk
1313 +3124
zondag 30 december 2018 om 03:51
Ongelooflijk hoe vaak jij dit gebruikt in je reacties😂😂.

Heb je inhoudelijk niks in te brengen ofzo? Wil je erbij horen?😂😂😂
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2898
zaterdag 29 december 2018 om 15:25
Er mogen er maar 47000 in.....
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 16:54
Wellicht eens verdiepen in het onderzoek. Ajax telt alle verkochte seizoenskaarten mee maar niet de daadwerkelijke opkomst. Zet op zondag studio voetbal eens aan dan zie je direct wat ik bedoeld. Hiernaast wil je een reactie uitlokken bij Feyenoordsupporters. Chapeau het is je gelukt. Weet jij ook dat Feyenoord al jaren niet meer dan 47.500 kaarten mag verkopen? Capaciteit ligt rond de 51.000. Dat is niet in dit onderzoek meegeteld. Ik had het wel eens willen zien als al deze factoren gelijkgesteld zijn. En niet alleen nu maar van de afgelopen jaren. Ik denk dat het aantal successupporters uit de hoofdstad sterk terug te zien is.
Vind ik leuk
Cruijfffan +1227
zaterdag 29 december 2018 om 17:18
hahaha precies, zo en nu moet het stil zijn in Rotterdam.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 00:58
Ja en Ajax kan niet tippen to Emmen.
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 08:13
Wat is het toch genieten van die vreselijk leuke en originele reacties waar uren over nagedacht is. Fijn dat er mensen zijn die er zo veel tijd in steken. Ook zo'n originele naam. Gestrekt been..ga er mee door, en dankjewel!
Vind ik leuk
FEY07 +7
zondag 30 december 2018 om 22:43
Wat een bagger journalistiek!

De Kuip is al jarenlang uitverkocht bij 47.500 toeschouwers. Dat de overige stoelen niet verkocht kunnen worden, heeft te maken met de eisen rondom brandveiligheid (snel kunnen vluchten) die de brandweer stelt.

45.067 / 47.500 * 100% = 94,88%. De bezettingsgraad bij Feyenoord in de eerste helft van 2018-2019 is dus 94,88% bij Feyenoord.

Die neuzen 98,3%? Hahahaha! Zij tellen de verkochte kaarten ja, inclusief de niet-aanwezige seizoenkaarthouders. Bij een gemiddelde wedstrijd tegen pak 'm beet PEC Zwolle of NAC Breda zitten er hooguit 40.000 in die snelkookpan.

Waar 020 betalende toeschouwers vermeldt, meldt Feyenoord daadwerkelijke toeschouwers. Nogal een groot verschil. Maarja 020 en eerlijk...
Vind ik leuk
Smithsonian +38000
maandag 31 december 2018 om 09:22
3 :))
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 12:50
Klopt niets van inderdaad. Vol in de Kuip is 48000.
Vind ik leuk
Sonneillon +727
zaterdag 29 december 2018 om 14:07
De Kuip heeft 51177 zitplaatsen, alleen vanwege de veiligheid mogen er van de knvb en de gemeente maximaal 45000 in, denk aan buffervakken, ruimte voor hulpdiensten en personeel
Vind ik leuk
erikv78 +253
zaterdag 29 december 2018 om 14:12
Dan zitten er per wedstrijd 67 te veel...
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 14:19
Klopt ook niet. Ze zouden nooit 45067 gemiddeld kunnen hebben met 45000 maximaal aan zitplaatsen. Ik las ergens 48000. Dan zit de Kuip voor 94% vol gemiddeld per wedstrijd. Dat lijkt me te kunnen kloppen, dan nog staat de Kuip 8ste. Maar als dit al zo duidlijk fout gaat, wat zal er nog meer niet kloppen?
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2898
zaterdag 29 december 2018 om 15:25
47000
Vind ik leuk
lars Utrecht +1103
zaterdag 29 december 2018 om 15:01
Heeft elke club geen buffervakken? Bij ons in de Galgenwaard hebben wij ze namelijk ook. Die mogen ook niet verkocht worden. Dat gaat ook om bijna 2500 plaatsen..
Vind ik leuk
Jan Guevara +9582
zaterdag 29 december 2018 om 15:03
Zou zomaar kunnen. Maar bij Feyenoord hebben ze er in de berekening geen rekening mee gehouden hierboven.
Vind ik leuk
lars Utrecht +1103
zaterdag 29 december 2018 om 15:08
Dat zie ik ook. Bij die van Utrecht in ieder geval ook niet. Maar ik gok dat het bij andere clubs ook niet zo zal zijn. Sowieso is het erg lastig, want bij Groningen weet ik dat ze ook veel kaarten hebben weggegeven en het aantal verkochte kaarten tellen, terwijl ze bij ons echt het aantal komende mensen tellen.

Daarbij zegt een bezettingsgraad echt helemaal niks. Hooguit of een stadion te klein of te groot is. Zo staat Utrecht gewoon op de 5de plaats qua toeschouwersaantallen en AZ 10de.
Vind ik leuk
mason +2237
zaterdag 29 december 2018 om 16:01
Wij met Heerenveen staan net onder Utrecht op de 6e plaats. Dus dit is een nietszeggend onderzoek.
Vind ik leuk
lars Utrecht +1103
zaterdag 29 december 2018 om 16:05
Wie staat er 4de dan? Ik dacht dat Heerenveen op plek 4 staat haha.
Vind ik leuk
mason +2237
zaterdag 29 december 2018 om 16:13
NAC.

https://www.transfermarkt.nl/eredivisie/besucherzahlen/wettbewerb/NL1
Vind ik leuk
Wilex +2118
zaterdag 29 december 2018 om 15:49
De Galgenwaard is maar 1x in een jaar uitverkocht.
Dat is alleen als de topploeg uit Amsterdam op bezoek komt, die iedereen wil zien in Utrecht.
Vind ik leuk
lars Utrecht +1103
zaterdag 29 december 2018 om 15:50
Klopt.
Vind ik leuk
Stranger +5851
zaterdag 29 december 2018 om 18:54
Je hebt het toch over de ploeg met dat geld pakhuis?
Dan moet je toBploeg schrijven . Namelijk al jaren geen prijs gewonnen.
Vind ik leuk
Ropa +243
zaterdag 29 december 2018 om 19:23
Ruim 200.000.000 op de bankrekening
Ik denk dat van Geel en consorten heeeeeeel graag zouden willen ruilen met Ajax. Daar had van Geel zelfs het kampioenschap van 2 jaar geleden ook nog voor willen inruilen.
Vind ik leuk
Wilex +2118
zaterdag 29 december 2018 om 23:25
Met alles nog steeds recordhouder in Nederland. Met afstand de meeste landstitels, bekers, Europacups en wereldcups.
Dat het kwartje de laatste jaren een paar keer net verkeerd viel dat hoort bij de sport maar dat maakt Ajax niet minder groot.
Vind ik leuk
Stranger +5851
zondag 30 december 2018 om 08:34
Het feit blijft dat ondanks het vele geld en prijzen ze de laatste jaren niets gepresteerd hebben.
En dan kan het kwartje wel net verkeerd gevalllen zijn maar dat heeft dan toch met kwaliteit te maken.
[Reactie gewijzigd op zondag 30 december 2018 om 08:35]
Vind ik leuk
Ruud1987 +5355
zaterdag 29 december 2018 om 15:21
zit dat stadion toch niet elke week helemaal vol hea :P

en dat was het enige waar feyenoorders zich aan vast konden houden hehehe (gemeen lachje)

kop op jongen, met het nieuwe stadion nieuwe kansen :)
Vind ik leuk
Jan Guevara +9582
zaterdag 29 december 2018 om 15:24
Calimero.

En we spelen helaas maar 17 thuiswedstrijden per seizoen in de eredivisie.

Zit jullie betonbak wel iedere week vol?
Vind ik leuk
Ruud1987 +5355
zaterdag 29 december 2018 om 15:28
hahaha wel bijna, we staan 2e in de bezettingsgraad lijst :D

Kan je wel met smoesjes komen dat het niet de juiste berekening is, maar waar staat die berekening dan? ik denk dat ze alles hebben meegerekend en feyenoord het gewoon minder doet qua aantallen :D

Maargoed ik provoceer ook een beetje probeer het op een niet al te gemene manier te doen, ten slotten hebben jullie een prijzen inhaalslag gehad, nu weer de toeschouwers aantallen omhoog :)
Vind ik leuk
Degier +929
zaterdag 29 december 2018 om 16:32
De JC Arena zit ook niet iedere week vol. Een jaar heeft namelijk 52 weken.
Vind ik leuk
Ropa +243
zaterdag 29 december 2018 om 19:26
Dan loopt de bezettingsgraad nog verder terug naar ca. 75%.

Vind ik leuk
Julio-dvd +2446
zaterdag 29 december 2018 om 15:50
Wat een FAKE NEWS. Er bestaan leugens, hele erge leugens en statistiek! VP laat zich weer van zn infantiele kant zien.
45.067 = bijna 100% van de beschikbare plaatsen in de Kuip. Om het uitvak heen wordt paar duizend leeg gehouden vanwege veiligheidsredenen en uitvak is vaak maar beperkt bezet.
Arena tellen ze de verkochte kaartjes alleen, daar komt de helft niet opdraven bij wedstrijden....
als je nou stoere lijstjes wil maken, vergelijk dan even appels met appels
Vind ik leuk
Ruud1987 +5355
zaterdag 29 december 2018 om 21:37
helemaal niet bij Feyenoord zit het altijd half leeg weet niet of je een bril nodig hebt of dat je zoveel zuipt dat je iedereen zesdubbel ziet.

Bij Ajax komen er tenminste mensen kijken, steeds meer zelfs na 4 jaar geen prijs te hebben gewonnen is Ajax nog altijd het allergrootste in alles wat met voetbal in Nederland te maken heeft.

Lastig voor je hea ? :D
Vind ik leuk
Cruijfffan +1227
zaterdag 29 december 2018 om 17:19
Tja, 88.1% van het aantal plaatsen in de Kuip zou meekomen op 45.034077.....
Vind ik leuk
Jan Guevara +9582
zaterdag 29 december 2018 om 17:22
Jij bent geen kei in wiskunde.
Vind ik leuk
Cruijfffan +1227
zaterdag 29 december 2018 om 17:26
Google even het aantal zitplaatsen van de Kuip 51117 x 88.1% en je komt op dit getal 45.034077. Wellicht weer terug naar school voor jou?
Vind ik leuk
Stranger +5851
zaterdag 29 december 2018 om 18:46
Laat ze joh. In de kuip mogen 47500 mensen niet meer.
Dus reken zelf maar uit wat de bezettingsgraad is.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 12:08
Wij gaan Europa in,wij gaan Europa in 💪😜
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 12:09
Al zit er niemand in de Kuip dan nog is de Kuip het sfeer volste stadion van Nederland.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 14:19
Ben ik half met je eens. Jammer dat de kuip weggaat. In het nieuwe stadion zal lang niet zoveel sfeer zijn als in de Kuip.
Waarom half. De meeste supporters schreeuwen alleen maar daaro hahaha is niet echt sfeer te noemen toch.(Knipoog)
Vind ik leuk
Jeroen Water +3564
zaterdag 29 december 2018 om 12:09
Oeii Feyenoord zo lage bezetting!?
Vraag me af waarom dat nieuwe stadion dan zo groot moet worden klinkt als een erg slecht plan...
Vind ik leuk
Jan Guevara +9582
zaterdag 29 december 2018 om 12:14
Geen zorgen. Cijfers kloppen voor geen meter en daarbij: Seizoenskaarten bij Feyenoord zijn altijd binnen 1 maand uitverkocht. Ik ken mensen die al 4 jaar op rij geen kaart hebben gekregen voor het gezinsvak.

Het is jammer dat het nieuwe stadion zo klein zal zijn, wat mij betreft krijgt hij 80000 plaatsen.
Vind ik leuk
2cents +57607
zaterdag 29 december 2018 om 12:56
2015/16 en 2016/17 zaten er 47.500 mensen gemiddeld.
2017/18 nog 45.500.
En dit jaar dus 45.000.

Heeft de KNVB gezorgd dat er vergeleken met het kampioensjaar 2.500 mensen minder mee mogen?

Of heeft Feyenoord het uitvak 2.500 stoeltjes groter gemaakt en komt er nooit veel uitpubliek mee?

Zo niet dan is ee toch wel sprake van een dalende lijn.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9582
zaterdag 29 december 2018 om 12:58
het is minder druk dan de afgelopen 2 jaar, al zie ik het niet echt in het stadion. Maar daar gaat mijn opmerking niet voer. Die gaat over de bezettingsgraad. Die slaat nergens op. Zie mijn berekening.
Vind ik leuk
2cents +57607
zaterdag 29 december 2018 om 13:11
Punt is toch dat jij naar 80.000 stoelen wil, terwijl er dus duidelijk minder mensen komen. Tov die 47.500 is dat 5% minder.

Dat percentage zou eigenlijk 94,8% moeten zijn want de max lijkt Feyenoord op 47.500 te zetten. Daar heb je wel een punt. Daarmee behoudt Feyenoord trouwens wel dezelfde positie. ;)
Vind ik leuk
ArieBombarie +41747
zaterdag 29 december 2018 om 14:53
Met alle respect, maar hoe kan je dit nou niet zien in het stadion? Ik zie wekelijks bij Feyenoord lege plaatsen. Ook verlaten de supporters daar het stadion geregeld vroeger dan minuut 85.

Bij mijn clubje niet anders hoor. Maar het verhaaltje van 'het trouwe Legioen in Rotterdam' gaat echt al een tijd niet meer op.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9582
zaterdag 29 december 2018 om 15:01
Trouw of niet, ik zit er altijd en enige keer dat het opviel was tegen Fortuna. En dat was ook zeer begrijpelijk, zo'n wanprestatie.
Vind ik leuk
COYG +7622
zaterdag 29 december 2018 om 13:11
Dat er nu wat minder mensen zitten is ook niet het probleem. Het probleem is dat er nog steeds uitgegaan wordt van 51.117 stoeltjes, maar dat is dus al een aantal jaar niet meer zo. Vergeet niet dat qua comfort het stadion al niet te best is, ook de bereikbaarheid is niet heel best. Dat schrikt mensen af. Maar het belangrijkste is dat er nog 25.000 mensen op de wachtlijst staan voor een seizoenskaart, daar waar er 35.000 elk jaar binnen een maand uitverkocht worden. Er is dus zeker ruimte voor een nieuw stadion met een hogere capaciteit.

Wat betreft dit topic zijn er weer veel mensen (tot nu toe alleen Ajacieden) die onnodig gaan provoceren met de aangereikte getallen. Terwijl de verkeerde cijfers getoond worden.
Vind ik leuk
2cents +57607
zaterdag 29 december 2018 om 13:17
Ja, het zou 94,8% moeten zijn.

Het is wel apart dat als er 25000 man op een wachtlijst staan er daarvan twee wekelijks maar max 10 duizend naar de thuiswedstrijden komen. Dan verwacht je toch dat het iedere wedstrijd vol zit. Want naast wachtlijsters komen er ook nog niet wachtlijsters naar het stadion.

Zo’n wachtlijst zegt dan ook niet dat Feyenoord straks op 60.000 verkochte kaarten per wedstrijd kan rekenen.
Vind ik leuk
COYG +7622
zaterdag 29 december 2018 om 13:22
Ten eerste komen er 45.000+ mensen naar het stadion. Ten tweede komen niet alle seizoenkaarthouders elke wedstrijd kijken, om welke reden dan ook. Mensen die op de wachtlijst staan voor een seizoenskaart kunnen dus niet het stadion in omdat ze dus geen kaart hebben...

En wat betreft de kaartjes zijn er van alle thuiswedstrijden dit seizoen, 3 wedstrijden niet uitverkocht.
Vind ik leuk
2cents +57607
zaterdag 29 december 2018 om 13:38
Op 3 na alles uitverkocht zeg jij.

Twee maal zie ik 47.500 toeschouwers.

6x 45.000 en 1x 40.000.

En mensen die op de wachtlijst staan kunnen via losse verkoop toch nog steeds kaarten kopen?
Vind ik leuk
COYG +7622
zaterdag 29 december 2018 om 14:36
Waar kan jij dit dan zien? Wat ik zie op de sites van Feyenoord zie ik duidelijk welke wedstrijden uitverkocht zijn. Op 3 na dus alles. Wat er vervolgens in het stadion geteld wordt heeft dus niet zozeer iets te maken met kaartjes.

Wat betreft die wachtende kunnen ze inderdaad kaartjes kopen. Daar ligt het probleem ook niet.
Vind ik leuk
2cents +57607
zaterdag 29 december 2018 om 15:34
Dit zijn de gepubliceerde cijfers na de wedstrijden.

Het kan best zijn dat er ondanks deze cijfers geen kaarten meer te koop waren en dat het aantallen zijn die daadwerkelijk door de poortjes kwamen.

Maar dan heb je het over “Ajax-getallen”. Ik wist even geen duidelijker woord, maar het wordt altijd tegen Ajax gebruikt dat er hogere getallen worden doorgegeven dan er in het stadion zitten.

Ik kan ook niet altijd, maar de open stoeltjes in de Arena zijn triest. Ondanks dat het meestal uitverkoopt.
Vind ik leuk
COYG +7622
zaterdag 29 december 2018 om 15:49
Zoals ik al zei, een wedstrijd is officieel uitverkocht als de kaartjes op zijn. Er wordt vanuit gegaan dat de seizoenkaarthouders gewoon komen. Inderdaad de meer de Ajax situatie. Daar komen toch relatief veel seizoenkaarthouders niet opdagen. Feyenoord geeft gewoon altijd de eerlijke cijfers door, dus alles dat gescand is dat is binnengekomen. Dat gesjoemel met stoelaantallen vind ik altijd zo laag, maar het gebeurd dus wel bij Ajax bijvoorbeeld inderdaad.

Desalniettemin blijft het dus zo dat Feyenoord gewoon een nieuw stadion nodig heeft zodat er geen veiligheidsredenen meer hoeven te zijn om de capaciteit naar beneden te halen.
Vind ik leuk
2cents +57607
zaterdag 29 december 2018 om 16:12
Een nieuw stadion is sowieso nodig. Niet alleen voor de veiligheid maar vooral ook omdat de Kuip volledig verouderd is.

80.000, zoals hierboven geopperd, lijkt me echter veel te hoog.

En sjoemelen? Het is gewoon een keuze, verkochte kaarten of daadwerkelijke aantallen aanwezigen. Met die aantallen wordt volgens mij niet gesjoemeld.

Neemt niet weg dat het pijnlijk is dat een deel een seizoenkaart neemt om bepaalde wedstrijden niet te missen. Voor de rest van de wedstrijden wel of niet gaan is geen prioriteit. Blijkbaar is die groep te welvarend. Ze zitten ook nog veelal op de dure lange zijde.

Daar gaat Feyenoord ongetwijfeld ook mee te maken krijgen.

Wachtlijst of niet.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41747
zaterdag 29 december 2018 om 14:55
Die wachtrij is er bij alle grote clubs.
Dat doet niks af aan de feiten hier gepresenteerd natuurlijk.
Vind ik leuk
COYG +7622
zaterdag 29 december 2018 om 15:38
Het lijkt me logisch dat dit over iets anders gaat ja.
Vind ik leuk
Echt? +4579
zaterdag 29 december 2018 om 13:18
Gewoon laten lullen. Feyenoord heeft het trouwste en fanatiekste publiek van Nederland, dat is niet eens een punt van discussie.
Vind ik leuk
2cents +57607
zaterdag 29 december 2018 om 13:47
Daar kun je best over discussiëren hoor, de trouwste supporters.

Kijk naar Twente. Gemiddeld hetzelfde aantal toeschouwers in de KKD als afgelopen jaren in de eredivisie.

Feyenoord is er sinds het kampioenschap 5% op achteruit gegaan. ;)
Vind ik leuk
Sabau +1283
zaterdag 29 december 2018 om 14:19
Waar waren die Twentesupporters dan voordat ze om de titel mee speelden?
Vind ik leuk
2cents +57607
zaterdag 29 december 2018 om 14:29
Tot 2008 had het stadion een capaciteit van 13.500 en zat het al 10 jaar vol.

Waar waren de Feyenoorders in de HCS tijd? Of zelfs tot 2000?
Vind ik leuk
Sabau +1283
zaterdag 29 december 2018 om 14:31
Alsof de Meer vol zat.. en dat was met Twente net zo, 9000 man op Diekman.
Vind ik leuk
2cents +57607
zaterdag 29 december 2018 om 14:38
Niemand had het over Ajax...

Mijn voorbeeld, Twente, laat tot nu toe trouwer publiek zien dan Feyenoord. Ondanks de KKD. Dus over trouwste publiek valt te discussiëren. We kunnen ook over Ajax beginnen, maar dan gaat het direct over lege stoeltjes. Terecht ook trouwens.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 29 december 2018 om 15:34]
Vind ik leuk
Oale grond +382
zaterdag 29 december 2018 om 14:52
Twente - Ajax in het Diekman, 31000 toeschouwers. En toen kwamen er de jaren van ellende. Het was echt een ellende door de agressie in de stadions en daarbuiten. Toen er weer een beetje rust kwam (uitvakken afschermen, combikaarten) kwamen de supporters met hun kinderen terug. In de jaren '65 - '75 zat het Diekman vol. De aanhang is er in Twente eigenlijk altijd wel geweest. Maar ja, op randzaken heb je niet altijd grip.
Vind ik leuk
Ropa +243
zaterdag 29 december 2018 om 19:32
Waarop is dat gebaseerd?
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 14:26
Wie zegt dat ze daar van uitgaan? Misschien gaan ze wel alleen uit van de aantal verkochte tickets en scc. Aan de hand van dat aantal tellen ze de daadwerkelijke opkomst. Is maar een ideetje.
Vind ik leuk
Ropa +243
zaterdag 29 december 2018 om 19:31
Ze hebben nog steeds niet door dat nieuwe aanwas aan de onderkant steeds minder wordt in vergelijking met Ajax en PSV.

Nog even een paar jaar wachten en dan zijn de cijfers waarschijnlijk overduidelijk zichtbaar. Een nieuw stadion met een bezetting van ca 75% wordt dan een feit.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 15:31
Haha hij heeft het echt te hoog in zijn bol. Een stadion van 80.000 plekken kan gewoon niet in Nederland man haha. Gaat echt niet om de week vol zitten, dat moet je niet willen als club joh!
Vind ik leuk
Degier +929
zaterdag 29 december 2018 om 16:37
Klopt. Ik heb 5 jaar geleden mijn 2 seizoenskaarten opgezegd, omdat ik heel vaak in het weekeinde dienst had. Ik sta nu al weer 3 jaar op de wachtlijst voor 2 nieuwe. En dat is niet eens in het gezinsvak.
In de Kuip zijn ongeveer 47.000 plekken beschikbaar en meestal is het uitverkocht. In dit onderzoek zijn ook de stoeltjes meegeteld die vanwege de veiligheidseisen van de politie en de burgemeester niet verkocht mogen worden (buffervakken en dergelijke).
Vind ik leuk
Il Gordo +14777
zaterdag 29 december 2018 om 12:23
Nee. De vraag is hoe de cijfers berekend zijn. En door wie. De clubs zelf of op basis van een vaste formule?
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 12:29
Precies. Eerst de berekeningsgrondslagen, dán de conclusies.
Zo is het toch alleen weer 'mijn cijfer klopt, het jouwe is gemanipuleerd (als het hoger is dan....) '.
Vind ik leuk
COYG +7622
zaterdag 29 december 2018 om 12:27
Ligt ook niet aan jou dat het je opvalt. De cijfers kloppen niet. Er mogen maar 47.500 mensen in het stadion. 45.067 is dan ineens niet zoveel lager meer dan.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 14:23
48000 max mogen er in. Dus zit het 94% vol gemiddeld nu.
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1385
zaterdag 29 december 2018 om 15:33
Jammer dat ajaxcieden nu al jaloers zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 15:53
begin jaren '90 zaten er 5000-12.000 man in de Kuip, dus termen als hondstrouw legioen en al die onzin kloppen niet!
Vind ik leuk
DuWijk +343
zaterdag 29 december 2018 om 12:09
Had Feyenoord en ADO den Haag wel hoger verwacht. NAC supporters blijven ook top, jaren zaalvoetbal toch zitten ze er altijd weer.
Vind ik leuk
Pec010 +2254
zaterdag 29 december 2018 om 14:12
ADO is maar 1 keer per jaar uitverkocht, altijd veel lege plekken daar.
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1385
zaterdag 29 december 2018 om 15:34
Wanneer is dat uitverkocht als de sint komt.
Vind ik leuk
Roeptoeter +9555
zaterdag 29 december 2018 om 12:10
Als Feyenoord nu al het stadion niet op 100% krijgt, hoe moet dat dan in het nieuwe onderkomen?
Vind ik leuk
COYG +7622
zaterdag 29 december 2018 om 13:13
Je doet je naam eer aan. Lees eerst de reacties van de Feyenoorders maar.
Vind ik leuk
fr1963 +3734
zaterdag 29 december 2018 om 13:40
De 94,8% van nu is ook goed hoor, dat is bijna 60.000 gemiddeld.....
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 12:10
Had niet anders verwacht deze top 5, behalve Emmen misschien dan maar die gun ik hiervan harte.
Vind ik leuk
Ozpo +545
zaterdag 29 december 2018 om 12:14
Nou had Feyenoord er wel in verwacht. Voor mn gevoel zit het altijd vol daar. Helaas niet waar. Blijft wel een mooi sfeertje in de kuip
Vind ik leuk
COYG +7622
zaterdag 29 december 2018 om 12:25
45.000 mensen in een stadion waar nog maar 47.500 mensen mogen vanwege de veiligheid. Zit dus aardig vol. 51.000 mensen mogen er al in geen jaren meer in. De capaciteit is dus gewoon omlaag geschroefd.
Vind ik leuk
Pvm9 +881
zaterdag 29 december 2018 om 12:29
Dan zit je nog op 94,88% en dus op dezelfde positie
Vind ik leuk
COYG +7622
zaterdag 29 december 2018 om 14:38
Klopt, maar daar gaat het in deze niet om. Het gaat mij meer om duidelijk te maken dat er minder mensen in het stadion mogen.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41747
zaterdag 29 december 2018 om 14:57
Maar het stadion zit dus niet meer vol. Zoals je zelf al stelt.
Vind ik leuk
COYG +7622
zaterdag 29 december 2018 om 15:17
Zo knap van jou zeg...

Was, nogmaals, totaal niet mijn punt.
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1385
zaterdag 29 december 2018 om 16:51
Net zo vol als de Arena dus.
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1385
zaterdag 29 december 2018 om 16:56
Ozpo maak je niet druk ,meer mogen er niet in ,dat is ook bij Ajax en PSV dus al die lul verhalen ,in de Kuip blijft het toch het gezelligst en ik ben 100% PSVer.
Vind ik leuk
The Iceman +12942
zaterdag 29 december 2018 om 12:13
Naast bezettingsgraad en capaciteit lijkt het verzorgingsgebied qua inwoneraantal mij hierbij ook nog wel relevant.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12332
zaterdag 29 december 2018 om 12:14
Wat een onzinnige vergelijking op basis van percentage.......
Het gaat om de omzet, geld, inkomsten.
Vind ik leuk
Il Gordo +14777
zaterdag 29 december 2018 om 12:24
:)
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 12:14
Maar hoeveel toeschouwers zaten er dan in 95,8 % gevuld stadion???
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 12:14
Goh, en ik moet maar aanhoren hoe trouw 't Feyenoord publiek is. Ik dacht al, allemaal een blauwe jas ofzo?
Vind ik leuk
Sytz +3825
zaterdag 29 december 2018 om 12:18
Bezettingsgraad van 95%, cijfers van transfermarkt kloppen niet. Wij mogen niet 51000 mensen in het stadion dus ligt de max bij 47500 mensen. Ik vraag me meer af hoe het kan dat ajax zo'n hoge bezettingsgraad heeft. Ook daar zie ik consequent op bepaalde plekken lege stoeltjes. Zijn dat SK houders die niet komen op dagen dan?
Vind ik leuk
3Bier +11563
zaterdag 29 december 2018 om 12:26
Ja klopt. Bij Ajax tellen ze de verkochte kaarten. Is al jaren een probleem dat die mensen niet komen opdagen of niet kunnen maar hun kaart niet kunnen overdragen. Dit terwijl er wachtlijsten bestaan voor bepaalde vakken.
Dit verklaart ook waarom het met Europese wedstrijden altijd veel sfeervoller is dan in de eredivisie. Dan komen er veel meer niet seizoenkaarthouders in het stadion die voor sfeer zorgen.
Vind ik leuk
Sytz +3825
zaterdag 29 december 2018 om 12:58
Behoorlijk zonde is dat! Hoezo kunnen ze hun kaart niet overdragen dan? Ik laat regelmatig andere mensen op mijn kaart gaan als ik zelf niet kan. Nooit een probleem geweest volgens mij. Sowieso wel zonde als mensen vaak niet kunnen maar toch een SK nemen. Zeker als er wachtlijsten zijn.
Vind ik leuk
markie +1825
zaterdag 29 december 2018 om 13:11
In de arena kan je je kaart ook aan iemand anders geven. De sporadische keren dat ik niet kan zijn er genoeg mensen die wel willen gaan. Snap die lege seizoenskaart plaatsen ook niet. Op zuid waar ik zit is ook nog zo dat je verplicht bent om een X aantal keer te komen anders raak je je plek kwijt. Dit moeten ze op het hele stadion maar gaan toepassen
Vind ik leuk
JoeyC +3373
zaterdag 29 december 2018 om 12:30
In de Amsterdam Arena gaan blijkbaar altijd heel veel mensen onder hun stoeltje zitten.
Vind ik leuk
gustare +643
zaterdag 29 december 2018 om 12:15
Haha, Dat wordt gezellig met het nieuwe Feyenoordstadion. Als er nu maar 45.000 komen dan is het straks maar 2/3e vol.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12332
zaterdag 29 december 2018 om 12:41
Er is nog 4 jaar te gaan voor oplevering, PSV en Ajax lopen dus nog verder uit en in 2023 is Feyenoord een soort FC Utrecht geworden.
Resultaat nog lagere toeschouwersaantallen, dat drukt de inkomsten, dan gaan dus de prijzen omhoog, de kosten zijn torenhoog omdat het geheel "iets" duurder uitviel dan begroot en dat leidt dan weer tot nog meer kijkers op de bank thuis met een betaalbaar biertje en balletje gehakt.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 29 december 2018 om 12:42]
Vind ik leuk
Sytz +3825
zaterdag 29 december 2018 om 12:16
45067 toeschouwers betekent een bezettingsgraad van 94,9% in de Kuip. Niet 88%!
Vind ik leuk
putje101 +100
zaterdag 29 december 2018 om 12:27
Staan ze nog op de goede plek 8ste bezettingsgraad van nl
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 14:31
Das wel leuk, maar Emmen krijgt nooit 45067 in een stadium gemiddeld over een seizoenshelft, gegarandeerd.
Vind ik leuk
Roodbergen +9336
zaterdag 29 december 2018 om 12:17
Kiek eens aan, mooie playoffs plek 😜
Vind ik leuk
Jan ref +587
zaterdag 29 december 2018 om 12:18
Jammer dat FC Twente er niet bij staat anders waren die op de eerste plaats hahaha
Vind ik leuk
Joost69 +530
zaterdag 29 december 2018 om 14:52
Weet je dat zeker ;) Gelukkig is dat gewoon na te rekenen en op basis van de huidige cijfers komen ze dan op plaats 12 net onder VVV.
Vind ik leuk
Jan ref +587
zaterdag 29 december 2018 om 16:09
Hoe kom je daarbij als elke thuiswedstrijd uitverkocht is
Volgens mij rekenen je dan niet goed
Vind ik leuk
Joost69 +530
zaterdag 29 december 2018 om 17:48
Gemiddelde bezettingsgraad is 25k, capaciteit 30k.
Ik zie anders nog genoeg rode stoeltjes op tv, dus uitverkocht is het zeker niet
[Reactie gewijzigd op zaterdag 29 december 2018 om 17:49]
Vind ik leuk
Jan ref +587
zaterdag 29 december 2018 om 18:27
30.205 kunnen er in en stoeltjes zie je idd maar dat zecht niets die kunnen ook aan de bar staan maar er zit altijd 25.000 man en tot op heden 20.000 seizoen kaarten dus zeg het maar
Vind ik leuk
Joost69 +530
zaterdag 29 december 2018 om 18:35
Als er 25k zitten en er zijn 30k plekken dan is het toch niet uitverkocht? En daarmee kom je dus op 83% en plek 12 in dit overzicht.

Ik zeg maar zo, het maakt niet uit hoeveel er zitten maar wie er zitten ;)
Vind ik leuk
Jan ref +587
zaterdag 29 december 2018 om 18:46
Leg dat laatste eens ff uit
Trouwens je zit ook met de veiligheid maatregelen naast het uitvak en daar houd niemand rekening mee
[Reactie gewijzigd op zaterdag 29 december 2018 om 18:49]
Vind ik leuk
Joost69 +530
zaterdag 29 december 2018 om 18:50
Oh dat het niet uitmaakt hoeveel er zitten, uiteindelijk ga je voor jezelf en je club en niet omdat iedereen gaat.

Dan liever een halfvol stadion met echte fans, dan een vol stadion met dagjesmensen.
Vind ik leuk
COYG +7622
zaterdag 29 december 2018 om 12:23
Logisch dat Feyenoord in de middenmoot staat. Er mogen immers niet meer dan 47.500 mensen in het stadion wegens veiligheidsredenen. Jammer dat ze dat dan vergeten erbij te zetten...

Reken nu nog maar eens de bezettingsgraad uit: 45.067 van de 47.500.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 29 december 2018 om 12:24]
Vind ik leuk
Il Gordo +14777
zaterdag 29 december 2018 om 12:24
Dit dus.
Vind ik leuk
Pvm9 +881
zaterdag 29 december 2018 om 12:27
Dat is 94,88% dan sta je nog op dezelfde plek
Vind ik leuk
Il Gordo +14777
zaterdag 29 december 2018 om 12:34
Resultaat maakt niet zoveel uit. Gaat erom dat de berekeningen als kut op Dirk slaan.
Vind ik leuk
Pvm9 +881
zaterdag 29 december 2018 om 12:38
Resultaat is nooit belangrijk in rotterdam🤣
Vind ik leuk
Il Gordo +14777
zaterdag 29 december 2018 om 12:38
Klopt. De laatste drie jaar al helemaal niet. Het spel daarentegen...
Vind ik leuk
COYG +7622
zaterdag 29 december 2018 om 12:40
Onnodig dit. De waarheid moet toch belangrijk zijn neem ik aan.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9582
zaterdag 29 december 2018 om 14:22
Juist wel. Ieder jaar minimaal 1 prijs!

In Amsterdam vinden ze dat juist minder belangrijk.
Vind ik leuk
JC040 +31
zaterdag 29 december 2018 om 12:23
Ik ga er niet vanuit dat de de bezettingsgraad over 90 minuten hebben berekend... Dan zouden ze in amsterdam de top 5 ook niet halen!!
Vind ik leuk
The Iceman +12942
zaterdag 29 december 2018 om 12:28
In Eindhoven is de bezettingsgraad het hoogst bij Groots met een zachte G ;-)
Vind ik leuk
Bullet +3260
zaterdag 29 december 2018 om 12:48
Bommeltje vertelde dat pas over PSV.. dat er veel mensen 10 minuten eerder gaan. Dus valt PSV ook buiten de top 10
Vind ik leuk
JoeyC +3373
zaterdag 29 december 2018 om 12:27
1 blik op de gemiddelde eredivisiewedstrijd thuis van Ajax, zegt al dat deze cijfers onzin zijn. Fake news!
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 14:18
Het gaat over verkochte plaatsen, niet over hoeveel mensen er daadwerkelijk komen. Seizoenkaarthouders die niet komen, tellen wel mee.
Overigens is 20000 per wedstrijd verschil met PSV ook wel belangrijk : scheelt 600.000 euro per wedstrijd (laag ingeschat). Met voorrondes CL meegeteld krijgt Ajax dus ongeveer 12 miljoen dit seizoen meer aan recettes...... is toch weer een aardige Zuid-Amerikaan 😂
[Reactie gewijzigd op zaterdag 29 december 2018 om 14:18]
Vind ik leuk
tannat +15674
zaterdag 29 december 2018 om 15:21
30 euro per wedstrijd? Blijkbaar ben jij geen supporter.
Ik zit redelijk goed en betaal 325 voor 17 wedstrijden. Dat is nog geen 20 tientjes.
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 13:32
Ik maak maar een schatting van wat ik denk dat het gemiddelde in de Arena is.
Maar zelfs 20 euro maakt 8 miljoen verschil. Dat zijn toch behoorlijke bedragen.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 12:39
En nu eenzelfde lijstje o.b.v. daadwerkelijk gescande toegangskaartjes/ seizoenkaarten i.p.v. verkochte kaarten en rekening houdend met de half lege uitvallen bij de grote clubs, dan ziet het er voor sommigen stadions een heel stuk minder rooskleurig uit.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 29 december 2018 om 12:41]
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2949
zaterdag 29 december 2018 om 12:43
Wist helemaal niet dat er bijna 20.000 minder plekken zijn in het PSV stadion ten op zichte van de JC Arena!???? Dat is best een groot verschil vind ik, dat is een behoorlijk verschil qua inkomsten elke thuis wedstrijd! Waarom heeft PSV zo’n klein stadion en is er nooit een plan om dat te vergroten of weet ik iets niet en zijn er wel plannen!?
Vind ik leuk
The Iceman +12942
zaterdag 29 december 2018 om 12:59
Eindhoven heeft ook een kwart van de inwoners in vergelijking tot Amsterdam.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14380
zaterdag 29 december 2018 om 13:19
Ja dus? Het aanal PSV fans wordt geschat op 1,4 miljoen ofzo, terwijl er net iets meer dan 200.000 mensen zijn in Eindhoven. Waar komen die 1,2 miljoen andere PSV fans vandaan dan?
Vind ik leuk
The Iceman +12942
zaterdag 29 december 2018 om 13:29
Wat moet ik met random cijfers? Voor hetzelfde geld wonen die fans in Zuid-Korea. Het verzorgingsgebied van PSV in Nederland is gewoon een stuk kleiner dan dat van Ajax, ergo: een kleiner stadion.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 29 december 2018 om 13:36]
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14380
zaterdag 29 december 2018 om 17:21
Den Haag is 2x zo groot als Eindhoven, maar bij ADO passen er maar 15.000 in het stadion.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 14:21
Die zitten nog in de kast 🤣🤣😃🤣🤣
Vind ik leuk
tannat +15674
zaterdag 29 december 2018 om 15:23
Ajax krijgt gratis reclame van de media uit regio Amsterdam/Hilversum.
Vind ik leuk
markie +1825
zaterdag 29 december 2018 om 13:13
En zelfs dan zit het niet vol. Als ze groter gaan is het helemaal leeg
Vind ik leuk
52N6E +1061
zaterdag 29 december 2018 om 12:45
Wij kopen bij PEC niet zo heel veel voor (letterlijk) voor al die goede bezettingen in het stadion. Wel goed voor de voetbalbeleving maar qua inkomsten tegen de prijzen die wij hier moeten betalen is het amper een factor van belang. Wel heeft PEC jarenlang (en nog) geïnvesteerd in de regio. Ondanks de tegenvallende resultaten weten ze al jarenlang een groeiend publiek naar het stadion te trekken. Feyenoord moet het naast een harde kern vooral hebben van een landelijke groep van supporters. En voor Feyenoord speelt mee dat binnen een straal van 60 kilometer maar liefst 6 clubs zijn met een duidelijk eigen aanhang NAC, FC Dordrecht, Excelsior, Sparta, ADO Den Haag, en FC Utrecht. Dit zijn toch factoren die meespelen. Maar nogmaals je koopt er niet zoveel voor.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2949
zaterdag 29 december 2018 om 12:45
Vind ook 88.1% in de Kuip ook tegenvallen!
Vind ik leuk
NvC +6839
zaterdag 29 december 2018 om 12:46
Interessant artikeltje! 😄
Vind ik leuk
Bullet +3260
zaterdag 29 december 2018 om 12:46
Verbaas me er eigenlijk wel over dat het Philipsstadion niet steevast is uitverkocht. De ' voetbalhoofdstad' zoals ik regelmatig lees, trekt nog geen 35.000 supporters. Raar eigenlijk.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12332
zaterdag 29 december 2018 om 13:22
4 jaar schijtbakken voetbal..
Vind ik leuk
Martinus69 +5055
zaterdag 29 december 2018 om 13:30
Beste club van Nederland, mag je een serieuze bezetting verwachten. Nee, ik ben geen PSV-fan om dubieuze discussies meteen maar de kop in te drukken
Vind ik leuk
Frank0770 +106
zaterdag 29 december 2018 om 13:39
Verbaas me er nog veel meer over dat er steenvast zoveel lege stoeltjes te zien zijn in de arena. Terwijl zo’n 4 miljoen Nederlanders zeggen Ajax supporter te zijn. Als je dat afzet tegen het aantal PSV supporters, zie je dat de PSV supporters dus ongeveer 5x meer het stadion bezoekt dan de gemiddelde Ajax supporter.
Vind ik leuk
Bullet +3260
zaterdag 29 december 2018 om 13:48
Ajaxsupporters hebben misschien allemaal een vrouw, gezin, hoeven niet een heel jaar krom te liggen voor een seizoenskaart en kunnen misschien wat makkelijker zeggen dat ze een keer een zondag overslaan. Weet jij veel. Ik heb geen seizoenskaart van Ajax omdat ik dan 3/4 deel van de zondag mn gezin alleen thuis laat. Jij beredeneert het overigens negatief. Heb het idee dat jij niks hebt met Ajax. Van mij was het gewoon een vraag, opmerking.
Vind ik leuk
Frank0770 +106
zaterdag 29 december 2018 om 14:08
Ik beredeneer niks negatief, ik weerleg alleen jouw stelling dat het vreemd is dat het PSV stadion niet steenvast is uitverkocht. Ik vind het vreemder dat de arena niet is uitverkocht, aangezien hun fanbase in Nederland 4x zo groot is. Dan zou je dus ook zeggen dat ze 4x zoveel toeschouwers zouden moeten kunnen trekken. Heel misschien hebben PSV supporters ook wel een vrouw en een gezin. Is gewoon een antwoord op jouw vraag, snap je dat?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 29 december 2018 om 14:08]
Vind ik leuk
Bullet +3260
zaterdag 29 december 2018 om 14:29
Lees de volgende opmerking van mij ook eens.
Vind ik leuk
Frank0770 +106
zaterdag 29 december 2018 om 14:57
Had ik al gelezen. Zie alleen niet in wat die opmerking heeft te maken met het feit dat zoals jij aangeeft, PSV als voetbalhoofdstad makkelijk een stadion van 35.000 man moet kunnen uitverkopen. Feit blijft gewoon dat PSV met een aanhang van ongeveer 1.000.000 per thuiswedstrijd 34.000 kaartjes verkoopt. En Ajax met een aanhang van 4.400.000 er 44.000 verkoopt. Dus ik snap nog steeds je redenatie niet waarom het PSV stadion steenvast uitverkocht zou moeten zijn, en dit voor de arena niet zo zou zijn. Maar misschien kom je nog met een opmerking die mij wel weet te overtuigen. En kom dan niet met een non factor dat Ajax supporters wel een gezin zouden hebben, en PSV supporters niet. Want dat slaat natuurlijk ook als een tang op een varken.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 29 december 2018 om 14:59]
Vind ik leuk
Bullet +3260
zaterdag 29 december 2018 om 15:01
Ik zei ook: seozoenkaarthouders die niet komen, die stoelen worden niet vrijgegeven voor de wedstrijd. 5 min voor de wedstrijd kunnen die plekken nog vol zitten of de hele wedstrijd leeg blijven.
Vind ik leuk
Frank0770 +106
zaterdag 29 december 2018 om 15:20
Daar heb je gelijk in, is in elk stadion zo. Maar in Amsterdam inderdaad over het algemeen wat vaker. Maar nogmaals mijn vraag, wat heeft dit te maken met jouw opmerking (vraag), dat het vreemd is dat een club met 1 miljoen supporters maar 34.000 kaarten verkoopt. En je het niet vreemd vindt dat een club met 4.4 miljoen er maar 10.000 meer verkoopt. Leg me dat nu eens uit.
Vind ik leuk
Bullet +3260
zaterdag 29 december 2018 om 13:59
Overigens... je kunt niks met een stoeltje dat verbonden is aan een seizoenskaart. Bij 'uitverkocht' zullen de losse stoelen weldegelijk uitverkocht zijn. Snap je dat?
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 12:50
Gaat hoeveel toeschouwers je trekt. Kan mij dat dekkingsgraad schelen.
Vind ik leuk
The Iceman +12942
zaterdag 29 december 2018 om 13:00
Zeker, maar een vol stadion komt de sfeer vaak wel ten goede.
Vind ik leuk
Joost69 +530
zaterdag 29 december 2018 om 14:46
Helemaal waar, liever half vol met echte fans dan een volle bak met dagjesmensen. Ik vind het wel fijn dat er nog wat ruimte is, de rijen niet te lang zijn en ik kan zitten waar ik wil.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 15:15
Zo is dat.
Vind ik leuk
Importbrabo +1667
zaterdag 29 december 2018 om 12:55
Ik vraag me dan wel af of de plaatsen in het uitvak meetellen voor de bezetting in het stadion. Een vak met 100 uit-supporters is in Emmen vol, maar in Eindhoven (A'dam & R'dam) voor 1/10e gevuld.
Vind ik leuk
FCE1925 +250
zaterdag 29 december 2018 om 14:11
Uitvak in Emmen is 375 stoeltjes dacht ik
Vind ik leuk
Importbrabo +1667
zaterdag 29 december 2018 om 21:11
Excuses, bedoelde het niet denigrerend overigens.
Vind ik leuk
FCE1925 +250
zaterdag 29 december 2018 om 23:22
Nee, snapte ik al. Maar dacht geef je even het goede aantal.
Vind ik leuk
Procruijf +40
zaterdag 29 december 2018 om 13:00
Het legioen is met pensioen .. 😉
Vind ik leuk
myrthewit +1629
zaterdag 29 december 2018 om 13:03
Als je deze cijfers leest snap je dat de Nieuwe Kuip dus echt niet gaat werken> Waar halen ze de supporters vandaan om al die stoeltjes te vullen nu de Kuip nu lang niet vol is? En maar zeuren dat Ajax-supporters successupporters zijn....
Vind ik leuk
Roel Boeli +296
zaterdag 29 december 2018 om 13:18
Ajax zijn toch ook successuporters? De aantallen daar kloppen niet getuigen de duizenden lege stoeltjes elke week. (Seizoenskaarthouders die niet komen maar gewoon meegeteld worden)

Nieuwe kuip had minimaal 70.000 stoeltjes groot moeten zijn. Vult zichzelf. Vele supporters van Feyenoord die slecht te been zijn blijven thuis omdat de kuip voor hun nu onbereikbaar is en er op je plek zelf te weinig ruimte is. Over de groei in niveau vh voetbal maar niet gesproken. Dat scheelt ook bij ons. Een beetje (10/15000 extra man)

Vergeet niet dat Ajax vanuit een half lege de Meer komt. De ArenA zit nu wekelijks 75% vol maar dat zijn veel meer als destijds in De Meer.
Vind ik leuk
Roel Boeli +296
zaterdag 29 december 2018 om 13:14
Je hebt fans en vips+stadionvullers
En wegblijvers die een seizoenskaart hebben en in sommige stadions wel meegeteld worden. Kortom er klopt weinig van.

Belangrijker is een lijst met feiten zoals de ranglijst betreffende de begrotingen en de eindstand + resultaat beker. (Europese prijzen winnen we niet meer)

Wat is het rendement op dit vlak per club? Dat lijstje willen wel eens zien. Pak de laatste 5 jaar bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
JanTa48 +6751
zaterdag 29 december 2018 om 13:16
Appels met peren vergelijken. Het stadion van Emmen kan net zoveel toeschouwers herbergen als het uitvak in de J. C. Arena.
Vind ik leuk
Caniggia +1049
zaterdag 29 december 2018 om 15:42
Het gaat ook niet om het aantal stoelen het gaat om de procenten omgerekend.daarin heeft Emmen dus de beste bezetting.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 13:34
En hoe zit het bij de uitwedstrijden? Dan heb je volgens mij een heel andere ranglijst...
Op Ajax en PSV na die zullen dan nog boven in staan. (Stelletje succes supporters zijn het toch ook ;-)!!)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 29 december 2018 om 13:35]
Vind ik leuk
Sonneillon +727
zaterdag 29 december 2018 om 13:43
Ik ben gestopt met lezen toen er stond dat Ajax 2e staat qua vol stadion, ik vraag me bij Ajax altijd af waarom zoveel supporters verkleed als stoeltje naar het stadion gaan, is dat een traditie ofzo?
Vind ik leuk
Bullet +3260
zaterdag 29 december 2018 om 14:02
Haha, de grappige PSV supporter heeft een oud grapje van stal gehaald.
Vind ik leuk
Jelmer038 +183
zaterdag 29 december 2018 om 13:47
Trots op onze (trouwe) supporters! Slecht jaar, uitbreiding van het stadion en alsnog een 7de bezettingsgraad (95,5%)!
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 13:51
Tjonge jonge jonge wat voel ik toch een hoop jaloezie naar de mooiste club van Nederland (Ajax).
Vind ik leuk
Sonneillon +727
zaterdag 29 december 2018 om 14:11
Haha, toch maar eventjes tussen haakjes gezet welke club jij bedoeld
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 13:54
Ik weet de tijd nog wel dat de euroborg in groningen tot de nok toe gevuld was en het een haast onneembare vesting was met een super sfeertje.. maybe ligt daar ook hun probleem.. in de thuiswedstrijden dan
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 14:11
@VP
Waarom halen jullie elke keer reacties weg?
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 14:27
Vanwege telkens het off-topic discussiëren. Het gaat van weinig inhoudelijk naar fraude met Twente naar problemen met Ajax. Als Twente supporters er mee blijven beginnen dan is het topic niet meer voor supporters van andere clubs, maar meer een welles nietes spelletje.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 14:38
Kunnen jullie niet instellen dat supporters van KKD-clubs niet kunnen reageren op Eredivisienieuws? ;)

Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 14:40
Zeker. ;-)
Vind ik leuk
Oale grond +382
zaterdag 29 december 2018 om 14:58
Stel dan ook even een ban in voor alle reflectanten / haters op elk topic over Twente, welke maar van alles mogen roepen hier, juridisch vaak zonder enige onderbouwing. Dan krijg je actie --reactie. Beetje meten met 2 maten moderator! Maar ja, beetje klassenjustitie. Wel duidelijk welke positie jullie innemen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 29 december 2018 om 15:10]
Vind ik leuk
rexxo +5823
zaterdag 29 december 2018 om 15:08
idd klasse justitie want jullie spelen een klasse lager.

Kon het niet laten was een mooie strakke voorzet.


[Reactie gewijzigd op zaterdag 29 december 2018 om 15:10]
Vind ik leuk
Oale grond +382
zaterdag 29 december 2018 om 15:12
Zat idd een dubbele gedachtengang achter, scherp opgemerkt👍
Vind ik leuk
Oale grond +382
zaterdag 29 december 2018 om 15:34
Strak plan, omgekeerd geldt natuurlijk hetzelfde! Kunnen wij in de KKD eindelijk eens fatsoenlijk reageren op topics over onze club. Maar ja, dan scoren de duimpjes verzamelaars significant minder. Stel voor dat ze niet meer kunnen scoren op een topic over Twente😜
Vind ik leuk
Jan ref +587
zaterdag 29 december 2018 om 16:44
Oale ik ben het met je eens en die moderator reageert dat wij over Twente beginnen dan weet ik niet waar die kijkt hoor ow ja klopt idd ik begon idd dat de Grolsch Veste altijd is uitverkocht maar wat is daar mis mee als ik dat aan haal? Ze moeten eens kijken waar wij overal voor uitgemaakt worden maar dat doen ze dus niet vreemd he
Vind ik leuk
Oale grond +382
zaterdag 29 december 2018 om 16:57
Ach Jan, eigenlijk is het sneu volk. Gelukkig zijn er een aantal supporters van andere clubs waarmee je heel reëel mee kunt communiceren, soms met een beetje gehakketak, maar dat moet kunnen. Loat dat andere volk moar goan!
Vind ik leuk
Jan ref +587
zaterdag 29 december 2018 om 17:12
Zeker weten dat dat ook wel lukt en ik heb er ook totaal geen probleem mee ik had alleen een beetje een probleem hoe die moderator het bracht dan ligt het blijkbaar alleen aan ons maar oke genoeg er over
Ik pak een beugel
(Zouden ze dat snappen?)
Vind ik leuk
Oale grond +382
zaterdag 29 december 2018 om 17:26
Proost, ik doe het met een fleske, de herfstbok moet nog op en dan maar over op de winterbok!
Nog even voor de moderator bij het onderwerp blijven, met de halfseizoenkaarten hebben wij nu 20000 jaarkaarthouders in de Veste. Niet slecht voor een KKD ploegje😁
Vind ik leuk
Jan ref +587
zaterdag 29 december 2018 om 17:32
Ja klopt heb het gelezen dat gaat zeker goed en zo zie dat alles terug komt ook en straks in de ED groter stadion? hahaha
PROOST
Vind ik leuk
Jan Guevara +9582
zondag 30 december 2018 om 08:47
Zeker niet slecht voor een kkd club! Ga zo door.

En dat blijkt ook nog eens uit cijfers waar niet mee gefraudeerd is.

Twente is echt op de weg terug.
Vind ik leuk
El Cazador +8111
zaterdag 29 december 2018 om 14:22
Ik geef die 1.211 toeschouwers in Eindhoven groot gelijk!!!
Vind ik leuk
RenW +2090
zaterdag 29 december 2018 om 14:32
Weinig tot geen reacties uit Arnhem.
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 02:45
Jawel hoor: nog steeds meer dan bij AZ, ondanks ondermaatse prestatie voor ons doen.
Ben er niet super trots op. Maar 15k ipv gemiddeld tov 16/18k afgelopen jaren constant zegt mij meer dan de ranglijst relatieve bezettingsgraad. Een 100% bezet stadion bij Graafschap, of zelfs PEC, Heracles of ADO is nog altijd minder dan wat er bij ons zit.

Men roept al jaren dat we weinig mensen op de banken hebben, maar dat is onzin. Voor een stad van 165.000 inwoners, met weinig potentieel regionaal achterland, is het echt geen ramp.
[Reactie gewijzigd op zondag 30 december 2018 om 02:58]
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 14:34
Om Excelsior met 4800 zitplaatsen te vergelijken met om het even welke andere club is best wel grappig eigenlijk.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 14:37
Door die groene stoeltjes lijkt het bij ons altijd nog veel erger. Gelukkig geen rode lantaarn.
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 03:01
Groningen heeft ondanks de slechte prestaties gewoon een keurige 7e plek qua AANTAL toeschouwers.

Niet focussen op lege stoelen, maar op volle! Percentage op zich zegt weinig.
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 05:49
Bedankt voor deze steun in de rug
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 14:39
Dit slaat werkelijk nergens op. Dat zou betekenen dat een buurt supertje met 2 kassa's drukker is als de grote AH verderop met 15 kassa's, omdat de rijen voor de 2 kassa's gemiddeld langer zijn dan die by de 15 kassa's van Albert Heijn.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 29 december 2018 om 15:24]
Vind ik leuk
Caniggia +1049
zaterdag 29 december 2018 om 15:38
Het gaat er niet om of het drukker is.Het gaat erom hoeveel procent bezetting je hebt.En inderdaad als daar in dat kleinere buurt supertje 1000 mensen komen terwijl er 1025 in kunnen dan kan de bezetting meer zijn dan in de appie waar van de 2500 mensen die er in kunnen er maar gemiddeld 2300 zijn.
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 02:41
Hij slaat juist de spijker op zijn kop. Als dat buurtsupertje met pakweg 30% meer klanten 5 kassa’s had, zouden ze het ineens slecht doen, terwijl ze het juist beter doen.
[Reactie gewijzigd op zondag 30 december 2018 om 03:04]
Vind ik leuk
erikv78 +253
zaterdag 29 december 2018 om 14:46
Misschien zouden ze een regel moeten maken : seizoenskaart houders minimaal 15 min. Voor de wedstrijd in het stadion zijn. Daarna wordt de lege plek verkocht aan de deur.
Vind ik leuk
Caniggia +1049
zaterdag 29 december 2018 om 15:34
Dan moeten er wel mensen zijn die er nog in willen.Dat is meestal het probleem.
Vind ik leuk
erikv78 +253
zaterdag 29 december 2018 om 20:40
Als deze regel bekend is dan verwacht ik wel dat een aantal van de mensen die op de wachtlijst voor een seizoenskaart staan dan aanwezig zijn. Ze zouden dan ook deze mensen kunnen belonen als ze meerdere keren op deze manier een kaartje kopen dat ze voorrang krijgen op de wachtlijst.
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 03:06
Lijkt me voor clubs met een vol stadion een prima regel. Bij de F-side moet je minimaal 11 van de 17 wedstrijden zijn geweest. Dit is tenminste een beetje fair voor mensen/clubs die al jaren op de wachtlijst staan!
Vind ik leuk
FcG4Ever +1210
zaterdag 29 december 2018 om 15:05
Fc Groningen zit echt niet voor 78% gevuld. Ik weet niet wie deze onderzoeken doet, maar klopt echt geen reet van.
Vind ik leuk
BenikBen +64
zaterdag 29 december 2018 om 15:10
Wat een onzin
Vind ik leuk
Vak-DD +11661
zaterdag 29 december 2018 om 15:26
Onzin allemaal.
Vind ik leuk
Caniggia +1049
zaterdag 29 december 2018 om 15:32
Haha en bij Feyenoord maar roepen dat ze de grootste aanhang hebben.Waarvoor moet je een nieuw stadion als je deze al niet eens vol krijgt.De successupporters blijven nu al weg.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1375
zaterdag 29 december 2018 om 16:50
Stoeltjes verkleed als mensen toch, oei. Hard op hun plek gezet die haters haha..
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 17:06
Zelfs bij het onderwerp "Bezettingsgraad van stadions in de eredivisie" weten onze Amsterdamse vrienden weer af te geven op onze (mooiste van Nederland) club in Rotterdam.
Knap hoor dat ze zo hard roepen dat ze in Amsterdam zo veel meer geweldig zijn dan in Rotterdam. Vroeger kreeg je dan wel eens te horen dat geschiedenisles niet telt als je zei dat Feyenoord de eerste en de laatste Europese cup heeft binnengehaald (feiten!). Nu moet er ineens vele jaren teruggekeken worden omdat anders niet meer uit te leggen is dat ze (daar in Amsterdam) zo geweldig zouden moeten zijn. En ja hoor, het bedrijf Ajax is beursgenoteerd en draait fraaie cijfers. Maar mijn eigen bedrijf doet het naar verhouding (heb geen honderden werknemers) niet veel minder...

Als het op de portemonnee en het hoe ver je de mond open krijgt aangaat dan is Ajax de grootste, als het op prijzen aan komt gaat het tussen PSV en Feyenoord. (ook nu weer: feiten, en zoals in Amsterdam altijd geroepen werd: geschiedenisles van vroeger doen we niet aan)...
Vind ik leuk
ArieBombarie +41747
zaterdag 29 december 2018 om 17:52
Wow wat een afkeer van Ajax. Ongekend hoe diep dat steeds weer zit bij enkele Feyenoorders.
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 20:15
Alles, nep nieuws. Net als rutte
Vind ik leuk
dhrwobo +36514
maandag 31 december 2018 om 09:25
Wauw, weer zo'n internetheld. Jij huppelt momenteel zeker in je geel hesje en een WW-uitkering rond terwijl anderen gewoon moeten werken?
Vind ik leuk
FcEmmen97 +27
zaterdag 29 december 2018 om 20:19
Toch wel trots op mijn cluppie en onze suporters
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 03:28
Dit zegt enkel iets over een club zijn stadion te klein of te groot is.

In Spanje halen bijna de helft van de clubs die in de Primera Divison spelen een bezettingspercentage van 75% of minder (Barca bijv 77%). Getafe, Villareal of Celta de Vigo doen evenveel of minder qua aantal toeschouwers dan Heerenveen, Vitesse, Groningen, etc
Serie A 50% heel normaal.
Ligue1 onderste helft ook drama, zelfs qua absolute aantallen (8/14k) doet de eredivisie dat gewoon beter.


[Reactie gewijzigd op zondag 30 december 2018 om 03:30]
Vind ik leuk
FEY07 +7
zondag 30 december 2018 om 22:41
Wat een bagger journalistiek!

De Kuip is al jarenlang uitverkocht bij 47.500 toeschouwers. Dat de overige stoelen (in totaal 50.677) niet verkocht kunnen worden, heeft te maken met de eisen rondom brandveiligheid (snel kunnen vluchten) die de brandweer stelt.

45.067 / 47.500 * 100% = 94,88%. De bezettingsgraad bij Feyenoord in de eerste helft van 2018-2019 is dus 94,88%.

Die neuzen 98,3%? Hahahaha! Zij tellen de verkochte kaarten ja, inclusief de niet-aanwezige seizoenkaarthouders. Bij een gemiddelde wedstrijd tegen pak 'm beet PEC Zwolle of NAC Breda zitten er hooguit 40.000 in die snelkookpan.

Waar 020 betalende toeschouwers vermeldt, meldt Feyenoord daadwerkelijke toeschouwers. Nogal een groot verschil. Maarja 020 en eerlijk...
Vind ik leuk
RGB +745
maandag 31 december 2018 om 11:35
Zij zijn groot en ik is klein.... zit je eierdop te strak, gozert?
Vind ik leuk
RGB +745
maandag 31 december 2018 om 10:03
Vuile leugens, manipulatie van de Ajaxgezinde media, iedereen weet dat alleen de Kuip altijd bommetjevol zit. Toch?
Vind ik leuk
FEY07 +7
maandag 31 december 2018 om 16:27
Nee, De Kuip is niet altijd bommetjevol. Dat is ook te lezen in zowel het artikel als mijn reactie.

Het gaat er alleen om dat de cijfers over de bezettingsgraad gewoonweg niet kloppen, omdat clubs niet op dezelfde manier meten. Zo simpel is het RGB. ;)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws