Winterrapport PSV: één dikke onvoldoende en vijf keer een 8,5

Winterrapport PSV: één dikke onvoldoende en vijf keer een 8,5

Gepubliceerd: maandag 31 december 2018 om 14:00ma 31-12-2018 om 14:00

Laatste update: dinsdag 1 januari 2019 om 13:14di 01-01-2019 om 13:14

De winterse onderbreking op de Nederlandse velden biedt ons een mooie gelegenheid om spelers en staf van de traditionele top-drie tussentijds te beoordelen. Hoe brachten de sterren van PSV, Ajax en Feyenoord het er in de eerste seizoenshelft vanaf? En wat hebben de zomeraankopen laten zien? Winterkampioen PSV is eerst aan de beurt.

Alle spelers die in minimaal zes van de zeventien competitieduels in actie zijn gekomen, krijgen van ons een rapportcijfer. Niet alle zomeraankopen van PSV halen dit aantal, maar ook zij worden beoordeeld. 

Jeroen Zoet - 7,5
Bewijst opnieuw een van de betere keepers van Nederland te zijn. Zelden op een foutje te betrappen. Slechts acht tegentreffers in zeventien duels.

Denzel Dumfries - 8,5
Maakt een ongekende ontwikkeling door. Binnen een paar jaar van Sparta naar PSV 1 en Oranje: chapeau. 

Daniel Schwaab - 7,5
Duitse degelijkheid in de achterhoede van PSV. Grote vraag is of hij een nieuw contract gaat signeren. 

Nick Viergever - 7,5
Sinds zijn pikante overstap van Amsterdam naar Eindhoven direct basiskracht. Kan met PSV de eerste landstitel uit z'n loopbaan pakken. 

Angelino - 8,5
Vorig seizoen al prima bij NAC Breda, nu een regelrechte sensatie op de linkerflank van PSV. Heeft misschien wel de mooiste voorzet van Nederland. 

Jorrit Hendrix - 7,5
Onmisbare schakel in het elftal van trainer Mark van Bommel. Geloof het of niet: 23 jaar pas. 

Pablo Rosario - 8
Onder Phillip Cocu vrijwel wekelijks op de bank. Sinds de zomer basisklant en van grote waarde. Z'n uitstekende vorm bij PSV werd beloond met een debuut in Oranje. 

Gastón Pereiro - 5,5
Niet goed genoeg. Pereiro scoorde weliswaar acht keer, maar te vaak leek het nergens op. Dieptepunt: z'n wissel na een halfuur tijdens het laatste thuisduel met AZ. 

Hirving Lozano -8,5
Mexicaanse sensatie op de flank. Tegenstanders worden gek van hem, Eindhoven houdt van hem. Chucky is komende zomer niet meer te houden. 

Luuk de Jong - 8,5
De revival van De Jong in Eindhoven is indrukwekkend. Na twee mindere jaren scoort de captain dit seizoen weer aan de lopende band. En dan te bedenken dat sommigen hem maar wat graag naar Mexico of Frankrijk zagen verkassen... 

Steven Bergwijn - 9
Beste PSV'er van de eerste seizoenshelft. Ontwikkelt zich fantastisch en mocht net als Dumfries en Rosario opdraven in het Nederlands elftal. Gaat z'n club komende zomer tientallen miljoenen opleveren. 

Donyell Malen - 7,5
Eén basisplaats en liefst zestien invalbeurten in de Eredivisie. Doet hem met vier goals en assists heel aardig, maar nog wel wat grillig. Malen heeft de pech dat-ie met Bergwijn, De Jong en Lozano drie van de beste aanvallers van Nederland voor zich heeft. 

Erick Gutiérrez - 7
De grote zomeraankoop van PSV wist zich pas in de laatste maanden van 2018 in de basis te spelen, omdat Van Bommel lang vasthield aan z'n winnende elftal. Guti liet zien dat-ie een belangrijke speler kan worden voor de winterkampioen. 

Aziz Behich - 4
Lijkt een regelrechte miskoop. Zakte telkens door het ijs wanneer Van Bommel hem liet opdraven. Op basis waarvan gaf PSV hem een contract voor vier jaar? 

Trent Sainsbury - 5,5
De voormalig verdediger van PEC Zwolle is stand-in voor Viergever en Schwaab en stond daarom slechts twee keer in de basis. Liet (nog) niet zien waarom hij de voorkeur zou moeten krijgen.


Mark van Bommel - 8,5
Als debuterende trainer in de Eredivisie zestien van de eerste zeventien duels winnen: ongekend. Van Bommel laat PSV bovendien bij vlagen fris en aantrekkelijk spelen. Waarom geen 9? Eerst maar eens stoppen met dat vervelende gedrag bij die vierde man. 

Eens met onze cijfers? Wie verdient een pluim of juist een dikke onvoldoende? Deel jouw winterrapport voor PSV in de comments!

Poll

Wie vond jij de beste PSV'er van de eerste seizoenshelft?

(4153 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 31 december 2018 om 14:01
Bergwijn en Angelino met afstand
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 14:02]
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 31 december 2018 om 14:06
Zijn wel erg hoge punten voor matige spelers als Viergever, Schwaab en Hendrix.

Wat moeten de spelers van Ajax dan wel niet aan punten krijgen? Een 11 of een 12?

Edit: geldt ook voor Bergwijn en Dumfries. Staat totaal niet in verhouding met de cijfers van bovengenoemde spelers.
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 14:10]
Vind ik leuk
FC Treurwilg +7656
maandag 31 december 2018 om 14:07
Voornamelijk een 14 denk ik....
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 17:51
Deze spelers staan eerste, en die van Ajax tweede. Daarom krijgen ze hogere punten...
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:11
Deze in jouw ogen matige spelers scoren wekelijks in de klassementen van het AD, telegraaf en VI deze cijfers. Het kan toch niet zo zijn dat deze beoordelaars er zoveel minder verstand van hebben als jij?
Vind ik leuk
Paulhuynh +1390
maandag 31 december 2018 om 14:12
Matige spelers😂😂😂😂 veruit de beste van NL
Vind ik leuk
Bullet +3351
maandag 31 december 2018 om 16:46
Benieuwd hoeveel van deze spelers de absolute top gaan halen. Denk... 1 of 2... 2 van boven de 20 mil .
Vind ik leuk
stratumseind +195104
maandag 31 december 2018 om 14:15
" matige spelers als Viergever, Schwaab en Hendrix " hebben er voor gezorgd dat ajax met het staartje tussen de benen voor de 2e keer in amper 5 maanden tijd van het veld af droop na oorwassingen van 3-0.

Diezelfde waardeloze troep staan 2 punten voor op de o zo volprezen geweldenaars van jullie, hebben exact evenveel doelpunten toegelaten (uit verdedigend oogpunt gezien) en hebben alle drie 0 euro gekost.

Ik zou de spelers van ajax daarom een 20 willen geven.......
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 14:16]
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:24
Goh, wat verrassend ... de 3-0 wordt weer eens aangehaald. Het enige hoogtepuntje in de 1e seizoenshelft van PSV.

JC schaal verloren, beker uitgeschakeld tegen RKC, CL 2 schamele puntjes. Ja, ja, het gaat fantastisch daar in Eindhoven :D
Vind ik leuk
stratumseind +195104
maandag 31 december 2018 om 14:27
Wie zegt dat t fantastisch gaat?
Mijn reactie is op die onzin van de rioolrat die in een psv topic ajax erbij haalt.

Dus als hij toch zo graag een vergelijking wil maken geef ik m even de feiten.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:37
Het klopt toch gewoon wat Mino zegt ? Swaab, Viergever en Hendrix zijn best nuttige spelers, maar daar lopen er tientallen van rond in de eredivisie.

Als je die dan een 7,5 geeft en je geeft Bergwijn een 9, dan kloppen de verhoudingen toch niet ?

Het verschil in cijfers is te klein om het verschil in kwaliteit uit te drukken.

Ik zou ze alle 3 een 6,5 geven. Prima spelers, nuttig, maar niet meer dan dat.
Vind ik leuk
Mosquito +21818
maandag 31 december 2018 om 14:43
Tientallen hahaha tuurlijk jongen, droom verder.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:56
Daarom staan de Europese topclubs ook in rijen van 3 voor de poort bij jullie om die 3 te komen kopen.....

NOT !!!

Gewoon 13 in een dozijn spelertjes.
Vind ik leuk
Mosquito +21818
maandag 31 december 2018 om 14:59
Noem maar is 10 viergevertjes of schwaabjes op wijsneus.

Niet voor niks even veel tegengoals als jullie godenzonen.
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 15:02]
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:19
Kwalitatief vergelijkbare spelers ? Makkie :D
Ik neem voor het gemak ook ff de verdedigende mid. mee.

Bij Feyenoord: Botteghin, van Beek, Clasie.
Bij Ajax: Wöber, Eiting.
Bij AZ: Vlaar.
Bij Vitesse: vd Werf, Buttner, Kruiswijk,
Bij Utrecht: Klaiber, Janssen.

Dat zijn er 11 inmiddels, moet ik nog ff doorgaan ?
Vind ik leuk
Mosquito +21818
maandag 31 december 2018 om 15:44
Niet serieus te nemen jij.
Stuk voor stuk mindere spelers en dat weet je donders goed.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:55
Och, och, wat zijn ze toch goed .... ze werden in de CL voorbij gelopen alsof het paspoppen waren. Schei toch uit man.
Vind ik leuk
Mosquito +21818
maandag 31 december 2018 om 16:01
Tuurlijk.
Ajax heeft weer een seizoen Europees mazzel en je krijgt gelijk weer grote praatjes.
We gaan straks zien wie de paspoppen zijn stokertje.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 16:07
Geen grote praatjes vriend .... feiten :D

12 wedstrijden CL: 7x gewonnen, 5x gelijk, 0x verloren. Doelsaldo 24-9.
Vind ik leuk
Jandieze +589
dinsdag 1 januari 2019 om 21:24
Eh...wil de pret niet drukken, maar 12 wedstrijden? Volgens mij zijn het er zes. Waarvan 4 tegen europees B-garnituur. En twee tegen een voormalige grootmacht die op z'n retour is. Of tel je die 'krakers' in de voorronde ook mee? Dat is geen CL, dat is voorronde. Lastig, feiten.
Vind ik leuk
markie +2756
maandag 31 december 2018 om 20:58
Bla bla bla
Vind ik leuk
Werner1913 +10625
maandag 31 december 2018 om 16:03
Je kan elf namen opnoemen, maar dat wil nog niet zeggen dat je gelijk hebt. Alleen al het feit dat je Vlaar, Büttner, Kruiswijk en Janssen noemt en deze spelers vergelijkt met Schwaab of Viergever geeft aan dat je er bijzonder weinig kijk op hebt. Botteghin, ook weer zo'n naam.

Zou er een reden zijn waarom deze spelers bij Vitesse, AZ of Utrecht spelen? Schwaab en Viergever worden in de verschillende media genoemd vanwege hun rust en kwaliteiten. Het feit dat PSV slechts 8 goals tegen heeft lijkt me toch voldoende bewijs? Dat is ook het enige waar ze aan het einde op worden afgerekend.

Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 16:19
Doe nou niet net alsof Swaab, Viergever en Hendrix zo ontzettend veel beter zijn als de spelers die ik heb genoemd.

Allemaal 13 in een dozijn spelers. Dat is juist het punt wat ik wil maken. Prima spelers, nuttig, maar niet meer dan dat.

En dat jullie (en wij) slechts 8 goals tegen hebben ligt gewoon aan het niveau van de eredivisie, waar 12 vd 18 clubs al op de rug gaan liggen voordat het 1e fluitsignaal klinkt.
Vind ik leuk
Mosquito +21818
maandag 31 december 2018 om 16:45
Flikker op man, je komt met spelers als Klaiber en Butner, is gewoon stoken wat je doet.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 16:55
Goed, je hebt gelijk. Swaab en Viergever zijn de allerbeste verdedigers die we ooit op de Nederlandse velden gezien hebben. Real, Barca en City staan met het kwijl in de mond te wachten totdat ze eindelijk deze 3 wondervoetballers kunnen contracteren.

Nou tevreden ?
Vind ik leuk
dinsdag 1 januari 2019 om 13:43
hahahaha hoe oud ben jij eigenlijk? als ik je posts terug lees schat ik ergens tussen de 14 en 18.
Vind ik leuk
buddha +10866
maandag 31 december 2018 om 16:07
ik wil me niet mengen in jullie discussie, maar Vlaar ? Buttner ?
Vind ik leuk
2-1 +1440
maandag 31 december 2018 om 17:08
hahahahaha wat een onzin. 3 spelers van Vitesse noemen hahahahaha...
Vind ik leuk
volharding +1287
maandag 31 december 2018 om 15:36
In rijen dat geloof je zelf toch niet. Deze onzin wordt alleen op VP verkondigd, de rest van Europa kent die spelertjes van Ajax amper!!
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:37
Wel lezen vriend, ik had het over Viergever, Swaab en Hendrix.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 31 december 2018 om 15:19
Precies wat ik er mee wil zeggen.

Dank je!
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:21
ach ja, sommige mensen willen het gewoon niet snappen ;-)
Vind ik leuk
Zicodinho +282
maandag 31 december 2018 om 15:10
Ik vraag me alleen af, als ze 0 euro hebben gekost, waarin zij dan worden uitbetaald? Krijgen ze überhaupt wat? Kan aan mij liggen maar ik vind het bizar dat een club zijn spelers niet betaald voor geleverde arbeid!
Vind ik leuk
Antikunstgras +13949
maandag 31 december 2018 om 17:26
Jij zal vast wel de betekenis van je eigen bijnaam weten.
Vind ik leuk
Wilex +2679
maandag 31 december 2018 om 14:32
Als ze straks in Amsterdam dat kunstje nog een keer kunnen herhalen dan verdienen ze het kampioenschap, zo eerlijk moeten we zijn.
Vind ik leuk
Adjab +1275
maandag 31 december 2018 om 14:35
Hier laat je weer zien dat je meer verstand hebt van rare opmerkingen dan van voetbal.
Je kan Schwaab, Viergever en Hendrix toch niet vergelijken met de Ligt, Blind en de Jong behalve als je het niet wilt zien. Ik vind PSV geen waardeloze troep dat voorop gesteld ik kan genieten van Bergwijn en Malen soms van Dumfries en Angelino en van de Jong met al zijn beperkingen die hij steeds minder etaleert want hij groeit wat zijn techniek aangaat. Maar de best spelende ploeg in de eerste helft van de competitie en CL is toch echt Ajax. Dat kan een leek nog wel constateren toch he Stratum.😉
Vind ik leuk
Paulhuynh +1390
maandag 31 december 2018 om 14:38
Op basis van?
Vind ik leuk
Adjab +1275
maandag 31 december 2018 om 14:40
Ik zou eens kijken
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:51
Ajax: 12 wedstrijden gespeeld in Cl: 7x winst, 5x gelijk, 0x verloren.

PSV: 8 wedstrijden gespeeld in CL: 2x winst, 2x gelijk, 4x verloren.

Ajax zit nog in de beker, PSV niet.

PSV staat 2 puntjes voor in eredivisie, maar krijgt de zwaarste uitwedstrijden nog in de 2e helft, afgezien van Feyenoord. (Vitesse, Utrecht en uiteraard Ajax)

Ajax heeft alleen Feyenoord uit nog als zware uitwedstrijd.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1390
maandag 31 december 2018 om 14:55
Enige vergelijking is de 3-0 voor PSV. Beker is scorebord daar heb je geluk met penalties. CL als PSV aek en Benfica had waren ze simpel door. Dus enige vergelijk blijft over is 3-0 en 2 punten. Jammer man verder heeft Ajax wel een leuk team voor plek 2
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:00
Hahaha de 3-0 is het enige waar jullie naar willen kijken, da's namelijk het enige hoogtepuntje tot nu toe in dit seizoen wat jullie gehad hebben.

Voor de rest hoor ik alleen maar als, als, als.....

Excuses en smoesjes ... dat zijn het.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:10
Degene die hier het hardste roepen dat hun favoriete clubje kampioen wordt, dat zijn toch echt de Ajacieden. Dat was niet alleen afgelopen zomer zo, maar die zomer daarvoor ook en ook in de zomers van 2016, 2015 en 2014. En de termen van "als, als, als".... hoor ik hier ook louter en alleen uit één (Amsterdamse) hoek. Ondanks dik vier jaar droogte hebben sommigen hier wel een erg grote mond.
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 15:11]
Vind ik leuk
Mosquito +21818
maandag 31 december 2018 om 15:16
Ja maar ze spelen zo mooi🤣🤣
Vind ik leuk
Adjab +1275
dinsdag 1 januari 2019 om 04:18
Hoe vaak is Ajax kampioen geworden de laatste 8 toch iets meer dan PSV 😁😜👊
Vind ik leuk
yuuup +10811
maandag 31 december 2018 om 15:29
Die 3-0 is ook geen vergelijking. Pas als de return gespeeld is en je beiden resultaten naast elkaar kunt zetten heb je een vergelijking.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1390
maandag 31 december 2018 om 15:44
Dit vind ik een goed argument! Derhalve wachten we het seizoen maar eens af
Vind ik leuk
Werner1913 +10625
maandag 31 december 2018 om 16:06
Dat is ook geen vergelijking. Na 34 wedstrijden wordt de balans opgemaakt. En dan zullen we zien wie er bovenaan staat. Dat is de terechte kampioen. Punt.
Vind ik leuk
yuuup +10811
maandag 31 december 2018 om 16:28
Is wel een vergelijking. Punt uit.
En omdat je blijkbaar met een cliché moet eindigen: De bal is rond.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:15
Dit is zo'n leuke beoordeling van VP. Alleen maar beoordeeld op de competitie. Laten we voor 't gemak maar ff de JC schaal, CL en beker vergeten. Echt onzin dus deze cijfers.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:20
En dat maak jij uit? De persoon die “verrot” met enkel “r” schrijft en “word je” wordt met een “t”. Misschien moet je een eigen netwerkje beginnen. Dan kun je er dagelijks, zoveel keer als je maar wenst, melden dat PSV de strijd om de JC schaal verloren heeft en is uitgeschakeld voor de CL en Beker. Zo vaak als jezelf maar zou willen Gestrekt Beentje.
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 15:21]
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:24
Als ik op de site Nederlandsschrijven.nl zit mag je me verbeteren. Hier op VP bepaal ik zelf wel welk taaltje ik gebruik. Jullie gebruiken toch ook Brabantse woorden?
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:28
"Jullie", ik praat voor mezelf en niet voor anderen. Kleuterjes praten meestal ook alleen maar in het meervoud.
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 15:28]
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:33
Ach, daar kom 't woord kleuter weer. Als ze 't ff niet meer weten in Brabant wordt er zo'n titel bij je opgespeld.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:35
Generaliseren (zoek dat woord maar even op) kun jij als de beste Gestrekt Beentje!
PS "kom 't woord", waar kom jij ergens vandaan? Waar spreken ze en schrijven ze zo?
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 15:36]
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 16:34
Hij leert wel , kan nu "wordt" goed schrijven. Chapeau!
Vind ik leuk
Werner1913 +10625
maandag 31 december 2018 om 16:07
Das weer eens wat anders dan 'calimero'... Die hoor ik nogal vaak vanuit Mokum.
Vind ik leuk
Dionisius +107
maandag 31 december 2018 om 15:38
Sorry, ik kan het even niet laten. Je spreekt iemand aan op z'n spelling en plaatst vervolgens zelf ook een post met een taalfout
Vind ik leuk
Paulhuynh +1390
dinsdag 1 januari 2019 om 13:28
Wat een onzin argument. Heb je de wedstrijden überhaupt gezien. Inter thuis en barca thuis kan je gewoon winnen. Tottenham was van een kaliber man ken je feiten dat is geen aek of benfica. Die spelen Ajax totaal zoet
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:39
En heracles uit?
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 20:05
En Heracles uit 😱
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:53
Ahha wacht maar in de Arena ouwe reus. Hou deze gedachten vast. Dat wonderteam kan niet onder druk presteren. Zie Feyenoord uit en die campagne in de Champions League. Psv staat op het randje van de afgrond Ajax hoeft alleen nog maar een zetje te geven.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:36
Tuurlijk Stratum, jij snapt er nog steeds niets van. Ajax is echt werkelijk overal de beste in. Zie dat nou eens. Heel Nederland is voor Ajax, wat zeg ik heel Europa en grote delen van Azië , Zuid- Amerika, Australië, Noord-Amerika en Afrika. Er is werkelijk niet 1 voetbalclub in dit universum die ook maar een beetje in de buurt komt van Ajax. Dat is namelijk onderzocht door Sjaak Swart in zijn bejaardentehuis.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 31 december 2018 om 16:08
Hebben die 3 daar voor gezorgd ja? Knap hoor ... 👏🏻

Diezelfde waardeloze troep heeft 2 punten gehaald in de CL en is uitgeschakeld in de beker.

Die 3 scoren veels te hoog tov de echte topspelers in de ED. Dat is mijn punt en daar heb ik gewoon gelijk in maar daar lees je wss overheen.
Vind ik leuk
stratumseind +195104
maandag 31 december 2018 om 16:20
Nee jou punt is psv afzeiken , en dat geeft niks maar kom dan wel als je in die positie bent en niet al jaren aan elkaar de joop zoetemelk van het nederlandse voetbal moet spelen.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 31 december 2018 om 16:28
Afzeiken? Ik reageer niet anders dan jij. Als jij dat afzeiken vindt ... prima.

Wij hebben minstens zoveel kans als PSV om kampioen te worden, dus we zitten in een prima positie.

Zoals gezegd gaat het mij om die 3, die zijn gewoon te hoog beoordeeld.

Verder niks mis mee ...
Vind ik leuk
Wim Horst +806
maandag 31 december 2018 om 21:40
maar de prijzen worden aan het eind verdeeld en niet nu, nu jullie 2 punten voorsprong hebben
Vind ik leuk
Smithsonian +43146
woensdag 2 januari 2019 om 10:45
haha burn, nice.
Vind ik leuk
Caniggia +1219
woensdag 2 januari 2019 om 12:36
Je gaat nog wel zien waar die matige spelers van Psv toe in staat zijn.Die gaan de competitie op de kop zetten met hun slechte spel.Beetje jammer dat Ajax het nu al cadeau gaat krijgen van Psv. Jammer dat ze nu de strijd al opgeven.Dit seizoen is het enige dat ze nog kampioen kunnen worden.En dan laten ze het na de winterstop helaas liggen.
Vind ik leuk
stratumseind +195104
woensdag 2 januari 2019 om 14:36
Maar verder heb je geen schade meer opgelopen aan het vuurwerk?
Vind ik leuk
Caniggia +1219
woensdag 2 januari 2019 om 19:22
Nee ik ben in tegenstelling tot jouw wel objectief omdat ik geen enkele club support.Daar zit het verschil jij blijft uiteraard volhouden dat de afdankertjes van Ajax topspelers zijn.Maar in het echt moeten ze het van heel veel vechtlust hebben om hun matige verdedigen goed te maken.En dat gaat jullie geheid opbreken.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:21
Edit VP: Reactie verwijderd

[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 15:04]
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:28
Kijk, zo kennen we de PSVers weer. Pronken met 3 schalen maar als je kritiek hebt op de verloren JC schaal, uitschakeling in de beker en CL wordt je verot gescholden. Warm volk daar in 't zuiden!
Vind ik leuk
tannat +16556
maandag 31 december 2018 om 14:31
Hahaha trolletje.
Doet pijn he, al 54 maanden niets te vieren.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:35
Vind een Europese finale halen knapper dan een kampioenschap.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1390
maandag 31 december 2018 om 14:39
Tegen ongemotiveerde clubs die de EL niks boeide
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:42
Toch knap. Lyon boeide de El zo weinig dat ze met het sterkste elftal kwamen. En zelf de half fitte Lacazette in lieten vallen. En met Tolisso Fekir etc speelde of noem je dat koekenbakkers. En als het zo simpel is waarom presteert psv zo weinig Europees te laatste jaren. En kom niet over de poule zeuren. Inter milaan is geen wereld top.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:45
Inderdaad zelf is 't al 40 jaar geleden dat ze in de EL finale kwamen.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:32
Finales behalen, is geen prijs en al helemaal geen kampioenschap. Een kinderhandje is snel gevuld.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:39
3x een ronde met de hakken over de sloot doorgekomen.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 17:01
Omdat we de thuiswedstrijd ruim wonnen. Als je over 2 wedstrijden doorgaat ben je gewoon beter.
Vind ik leuk
Wilex +2679
maandag 31 december 2018 om 15:18
Die clubs heten geen psv waar ze zich te groot voelen voor de EL maar liever het lachertje van de CL zijn met inmiddels 12 wedstrijden op rij zonder winst.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:33
Twaalf wedstrijden zonder winst in de CL is veel minder lang / erg dan 13 jaar lang geen overwintering in de CL.
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 15:34]
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:47
14 zijn 't r!
Vind ik leuk
tannat +16556
maandag 31 december 2018 om 14:39
En nog eentje ...
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 16:36
Yep, daar is ie weer: de verloren finale
Vind ik leuk
RGB +1231
maandag 31 december 2018 om 17:46
Tja, net zoals jullie elke dag jizzen op die 3-0
Vind ik leuk
Wilex +2679
maandag 31 december 2018 om 18:41
We hebben er zelfs 4 verloren in onze historie en toch nog 3x zoveel gewonnen als de fabrieksclub.
Vind ik leuk
DeanJayden +13341
maandag 31 december 2018 om 15:26
Als je enkel eenmaal per jaar wat te vieren hebt snap ik jouw reactie, maar wij in de Arena worden vaal getrakteerd op hele mooie vermakelijke partijen. Het is nog steeds geen Liverpool, maar vergeleken met dat schijybakkenvoetbal in die mini grafkist van jullie is het echt een feestje
Vind ik leuk
tannat +16556
maandag 31 december 2018 om 15:30
Hahaha gooi ze er vooral uit die frustraties. Ooit zullen jullie ook wel weer eens een prijsje pakken.
Vind ik leuk
Werner1913 +10625
maandag 31 december 2018 om 16:10
hahahahaha. Nog geen zes maanden geleden moest Ten Hag met pek en veren de Arena uit, werd Ziyech door zijn eigen fans warm onthaald. Maar ondertussen is het weer volop genieten in de Arena. Met de 0-0 tegen Heracles als hoogtepunt. Wij hebben overigens ook genoten van Ajax. Al twee keer dit jaar.

En als we het over 'grafkisten' gaan hebben, moet je misschien eens wat vaker in die betonnen UFO van jullie komen. Leer je echte stadions weer wat beter waarderen. Lutser.
Vind ik leuk
RGB +1231
maandag 31 december 2018 om 17:47
Lutser? Jullie blijven toch ook reserveduitsers...
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 17:52
Als je bijdehand will doen. Het was 1-1 ipv 0-0
Vind ik leuk
Wilex +2679
maandag 31 december 2018 om 18:50
Ik neem aan dat je met echte stadions toch niet dat kleine lammele stadionetje van jullie bedoeld met zen carnaval publiek?
Vind ik leuk
Vamos7 +10957
maandag 31 december 2018 om 14:38
Beter pronken met de schalen dan pronken dat je rijk bent maar geen prijzen pakt, wat heb je dan aan al dat geld? Niks nopes nada...
Vind ik leuk
tannat +16556
maandag 31 december 2018 om 15:48
Het enige wat je dan rest is op internet blufferig oncontroleerbare dingen te blaten als: mijn clubje speelt mooier voetbal ... hahaha
Zo sneu
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:38
"verot" en "wordt je".....,ja, ja, dat verklaart veel (zo niet alles).
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:43
Ik heb m'n eigen taal Belchinees, 't wijkt iets af van 't Nederlands maar iedereen in dit land begrijpt me, beetje zoals het Brabantse taaltje.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:01
Het wijkt inderdaad iets van het Nederlands af, dat zeg je goed, maar dat is niet het enige.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:34
Aan het taalgebruik te zien ben je nog erg onvolwassen. Viergever is een leuke cv maar als hij echt zo goed was. Had hij wel een contract verlening gekregen. Doet het met zijn kwalitateiten boven behoren goed maar is eigenijk topclub onwaardig. Bleef bij Ajax vooral door Sanchez overeind. Swaab hebben nu in de Cl gezien komt te kort voor het niveau wat psv dient na te streven en dat is laatste 16 in de CL. Dan zag je in de cl dat hij te kort kwam. Hendriks komt ook te kort. En diegene dat Ajax bij psv verloor lag meer aan het blunderen van ten Hag. En aan dat Ajax die dag een complete Offday had. Want psv heeft het dit seizoen in veel wedstrijden veel moeilijker dan Ajax gehad. Psv kroop tegen pec tegen Fortuna tegen vitesse tegen AZ tegen Groningen gewoon door het oog van de naald. Of door scheidsrechterlijke dwalingen waardoor psv tegen az won. En tegen vitesse geven 10 vitesse spelers stond. Dus nee. Dus als Ajax niet zoals in de El finale seizoen weer nationaal gaat lanterfanten wordt Ajax kampioen.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 16:39
Kort & bondig. Mooi.
Vind ik leuk
Adjab +1275
maandag 31 december 2018 om 14:38
Niet schelden je zou zeggen dat je verstandelijke beperkingen hebt
Vind ik leuk
DeanJayden +13341
maandag 31 december 2018 om 15:24
Je laat jezelf toch niet kennen, het gaat over en weer je moet het zo van je rug laten aflopen
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 31 december 2018 om 16:01
Karma jonguh ...

Gewoon normaal doen zou ik zeggen.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 16:53
Die hebben er verstand van dus 👍 geeft niet jongen, komt ooit bij jou ook wel dat voetbalverstand ;)
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 17:04
Ah gut zeg. Zelf uitdelen maar incasseren ho maar.
Vind ik leuk
volharding +1287
maandag 31 december 2018 om 15:27
Daar is onze nationale VP clown ook weer..Als die spelers van Ajax veel hoger zouden scoren volgen jou ..waarom staan ze dan nr 2 op de ranglijst Wat een triest leven moet jij hebben om alleen maar met PSV bezig te zijn, ipv jou eigen clubje!
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 31 december 2018 om 15:59
Hey Bassie,

Die van Ajax spelen nog CL en beker.

Die van PSV niet dus toch hoge scores ... logisch ...

Groetjes ... 👍🏻
Vind ik leuk
Dezeun +6227
maandag 31 december 2018 om 15:29
Als ze beter waren hadden ze wel minder tegengoals volgens mij evenveel.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 31 december 2018 om 15:57
Je hebt toch zelf wel gezien in de CL dat ze ernstig tekort schieten?

Beetje relativering mag wel zou ik zeggen.
Vind ik leuk
Dezeun +6227
maandag 31 december 2018 om 15:59
Gaat over competitie
Vind ik leuk
Werner1913 +10625
maandag 31 december 2018 om 16:15
In de CL hebben we 4 potjes verloren, waarvan 3 met 1 goal verschil. Lijkt me nog niet zo gek tegen ploegen als Barca, Inter en Spurs.

Tuurlijk hoop je op meer, maar om hier nu te gaan verkondigen dat deze spelers niks kunnen omdat ze Messi, Icardi en kane een goal laten maken is toch ook niet helemaal in proportie. Vind je wel? Ernstig tekort schieten? Beetje relativering mag dus ook van de zijde van de Ajacieden die het erg druk hebben in dit topic. Ben een hoger niveau van je gewend Mino...
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 31 december 2018 om 16:21
Op het moment dat de tegenstander een niveautje hoger gaat spelen dan laten deze 3 steken vallen en dat noem ik toch tekortschieten.

Als je goed leest dan bedoel ik te zeggen dat ze relatief te hoog beoordeeld worden tov de toppers in de ED zoals Frenkie, de Ligt, Ziyech, Bergwijn, Angelino, Dumfries ...

Daar sta ik achter ...
Vind ik leuk
volharding +1287
maandag 31 december 2018 om 16:37
Ja, nog 2 wedstrijden dan is het ook over en uit ..relativeren zei je toch!
Dus Ajax zou in deze poule wel overwintert hebben..jij maakt zelfs Bassie aan 't lachen😅
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 31 december 2018 om 16:43
Ajax heeft een paar jaar geleden in een poule met Borussia Dortmund, Manchester City en Real Madrid overwintert.

Dus waarom niet ... topclubs kunnen het wel zo blijkt.

Zelfs Bassie wist dit.
Vind ik leuk
volharding +1287
maandag 31 december 2018 om 17:51
Ja, idd jaren geleden speelde PSV nog een halve finale in de CL...
Jaren geleden was Ajax ook nog de beste club van Nederland.
Maar weet niet of jij dat nog kan herinneren!
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 31 december 2018 om 18:01
Ajax is nog steeds recordkampioen dus de beste club.

Wel ff de feiten op tafel laten.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 16:07
Individueel hebben jullie vaak de betere spelers. Het blok Schwaab-Viergever-Rosario-Hendrix staat stevig, voorin de jongens die het verschil maken. Twee top backs, goede keeper. Maar deze jongens zijn in staat als een team te spelen, dat is waar je kampioen mee wordt. Het lijkt erop dat ze dat bij Ajax nu ook begrepen hebben, dus we gaan er een prachtig voorjaar van maken.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 31 december 2018 om 16:17
Eens ... toch vind ik dat je bv Bergwijn super tekort doet door die 3 een 7,5 te geven. Een 6,5 is meer dan genoeg denk ik dan ...

Fijne jaarwisseling! 👍🏻
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 16:22
Ach het zijn maar getallen, zo vind ik die 5,5 voor Gastonnetje en de 4,5 voor Behich ook weer te hoog. Ik hoop maar dat er van de basis niet teveel geblesseerd raken, we hebben wel wat goede jeugdspelers achter de hand, maar daar kan je niet van verwachten dat ze meteen de kar trekken.
Ook fijne jaarwisseling !
Vind ik leuk
MeAgain +7168
maandag 31 december 2018 om 16:23
Donder nou toch een keer op met je Ajax, kneusje.
Je bent echt een walgelijke troll.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 31 december 2018 om 16:24
Jammer dat je niet inhoudelijk kan reageren ...
Vind ik leuk
MeAgain +7168
maandag 31 december 2018 om 16:28
Dat heb ik al eens geprobeerd maar jij bent een hater. Altijd bovenaan topics over psv negatief reageren.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 31 december 2018 om 16:43
Ik zie mezelf meer als realist ... 👍🏻
Vind ik leuk
+40 +256
maandag 31 december 2018 om 18:09
Die van Ajax kunnen voor hun prestaties in de Eredivisie nooit hogere cijfers krijgen. 2 punten achterstand en kansloos eraf in Eindhoven.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 31 december 2018 om 18:13
Spelers horen beoordeeld te worden op hun eigen prestaties, teamprestaties zijn niet relevant.

Schwaab, Hendrix en Viergever kunnen niet voetballen .... dus veels te hoog gewaardeerd.
Vind ik leuk
+40 +256
maandag 31 december 2018 om 18:22
Veels te hoog? PSV heeft maar 1 misstap gemaakt tot nu toe in de Eredivisie. De basisspelers verdienen op basis alleen daarvan al minimaal een zes. Door het weinige aantal tegendoelpunten mag er wel wat extra bij. Dus sowieso een 6,5 een 7. 7,5 kan misschien te hoog zijn, maar zeker niet veels te hoog.

Wat vindt je van de 5,5 voor Pereiro? Veels te laag?
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 31 december 2018 om 18:31
6,5 is waar ik zelf op uitkom. Een 5,5 voor Pereiro lijkt me prima.
Vind ik leuk
+40 +256
maandag 31 december 2018 om 18:35
Ok, jouw mening.
Niet onlogisch mensen door clubvoorkeur beïnvloed worden.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 31 december 2018 om 20:48
Dat geldt voor jou ook natuurlijk ... 👍🏻
Vind ik leuk
Ik zlatan +384
maandag 31 december 2018 om 18:29
PSV staat gewoon eerste gap, geen reden om spelers van Ajax hogere cijfers te geven
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 31 december 2018 om 18:33
Een teamprestatie moet je niet meewegen in hoe goed een speler gepresteerd heeft.

Als je naar de kwaliteiten van de heren Viergever, Schwaab en Hendrix kijkt dan is een 7,5 veels te hoog.
Vind ik leuk
Ik zlatan +384
maandag 31 december 2018 om 18:39
Heb je gelijk in, het zijn niet de beste spelers maar ze kunnen wel boven hun gemiddelde presteren en dat is waar deze cijfers op slaan. Heeft verder niet zoveel te maken met de echte kwaliteiten van de speler. Als bijvoorbeeld Ziyech een kutwedstrijd speelt kan hij toch ook een 5 halen?
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 31 december 2018 om 20:49
Zeker kan hij een 5 halen maar gemiddeld haalt ie veel hoger.

En veel hoger dan bv Hendrix
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 20:00
Ajax allemaal iets minder.
Vind ik leuk
HanV +5460
maandag 31 december 2018 om 20:28
Voor de wisselspelers zijn ze wel erg streng. Behich, 4x meegedaan in de competitie als wisselspeler. Altijd door het ijs gezakt? 4x meegedaan, elke competitiewedstrijd is gewonnen met 0 tegendoelpunten.
Sainsbury maar 3 wedstrijden, waarvan 1 als wissel, ook alle wedstrijden gewonnen en in zijn speeltijd geen tegendoelpunten.
Worden die nu afgeschoten voor die ene bekerwedstrijd waar heel PSV met de pet naar gooide inclusief de trainer?
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 31 december 2018 om 20:48
Eens ! 👍🏻
Vind ik leuk
Messicaan +889
maandag 31 december 2018 om 14:12
Nee, Pereiro en Hendrix
Vind ik leuk
Swout +1741
maandag 31 december 2018 om 14:30
Neem aan dat de wanprestaties in de beker en de CL niet meetellen xD
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:58
Precies!
Vind ik leuk
Importbrabo +2215
maandag 31 december 2018 om 14:03
Het is vooral het collectief dat punten scoort. Niet echt een uitblinker te noemen. Wanneer de één een wat mindere dag heeft, vangt de rest dat op.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1390
maandag 31 december 2018 om 14:06
Man man man gewoon 5 a 6 topspelers
Vind ik leuk
Roeptoeter +15561
maandag 31 december 2018 om 14:08
Je mag geen oud spelers meetellen hoor. Met moeite 4 hooguit.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1390
maandag 31 december 2018 om 14:09
Whahhaha
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:46
Niet overdrijven. Bergwijn Is geweldig. Lozano een goede speler. Dumfries ontwikkelt zich goed Angelino ook. Daar blijft het bij.

Zoet is een modale keeper.
Dat cv duo matig
Hendrikx matig
Pereiro matig
Guetterez afwachten
De Jong leuke spits geen super spits

Dus niet overdrijven.
Vind ik leuk
Smithsonian +43146
maandag 31 december 2018 om 14:04
Bergwijn & angelino.
Vind ik leuk
bartjeee +1457
maandag 31 december 2018 om 14:04
Bergwijn gaat voor een miljoen of 60 weg. Bij een lager gaan we niet eens praten!
Vind ik leuk
Roeptoeter +15561
maandag 31 december 2018 om 14:07
Haha. Max 20 miljoen, je hebt Brands toch gehoord.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1390
maandag 31 december 2018 om 14:09
Whahahahahah
Vind ik leuk
tannat +16556
maandag 31 december 2018 om 14:15
Jouw naam past uitstekend bij een trol
Vind ik leuk
bartjeee +1457
maandag 31 december 2018 om 14:49
Toen was bergwijn nog niet zo goed als nu.
Vind ik leuk
Werner1913 +10625
maandag 31 december 2018 om 16:17
Brands hoeft hem ook niet te kopen.
Vind ik leuk
Piet Ajacied +5936
maandag 31 december 2018 om 14:07
Dus Bergwijn blijft nog een jaartje...

Niet slecht voor zn ontwikkeling om gewoon elke week te spelen
Vind ik leuk
Emnu +7052
maandag 31 december 2018 om 14:13
Ze zullen onder de indruk zijn dat jij niet aan tafel aanschuift.


Denk dat de gesprekken toch gewoon door gaan, sorry.
Vind ik leuk
bartjeee +1457
maandag 31 december 2018 om 14:50
Ja waar gaan ze dan over praten? Of t bedrag van 60 mil niet te laag is? Aangezien er voor een verdediger genaamd de ligt (oke hij is heel goed en talentvol en jong maar toch) 80 miljoen betaalt moet worden volgens sommigen? Sorry hoor maar dan vind ik een aanvaller met de kwaliteiten die bergwijn heeft en gezien zn leeftijd meer waard. Kan aan mijbliggen natuurlijk
Vind ik leuk
Emnu +7052
maandag 31 december 2018 om 15:28
Mwah, vergeet je n aantal zaken.

De Ligt is nog twee jaartjes jonger.
De Ligt heeft op internationaal podium veel meer laten zien.
De Ligt heeft net de Golden Boy award gewonnen.
De Ligt speelt bij Ajax, wat gewoon meer oplevert, deels op basis van reputatie, anderzijds door de hogere salarissen die betaalt worden. Ik kan me niet voorstellen dat Bergwijn zelfs maar in de buurt komt van t salaris van De Ligt.
Vind ik leuk
bartjeee +1457
maandag 31 december 2018 om 15:33
Bergwijn heeft voldoende laten zien om minstens 60 miljoen waard te zijn hoor.
Vind ik leuk
Emnu +7052
maandag 31 december 2018 om 15:56
Ik heb vaker aangegeven Bergwijn de beste voetballer bij PSV te vinden maar denk dat €40m-€45m reëler is.
Lozano zal rond de €35m liggen.
Vind ik leuk
Werner1913 +10625
maandag 31 december 2018 om 16:20
Ben ik met je eens. EUR 60 miljoen gaat Bergwijn niet opleveren. Er zijn sowieso niet veel clubs die dergelijke bedragen neertellen. En zeker niet voor spelers uit de NL competitie die in de CL of bij Oranje goed gespeeld hebben, maar niet ge-excelleerd hebben.

Wellicht als er paniek uitbreekt bij een Engelse suptopper ergens in de zomer. Dan kan het gek gaan. Maar met een bedrag van EUR 40 miljoen voor Bergwijn, hoef je je echt niet te schamen. Over twee jaar eenzelfde bedrag voor Malen... ;-)
Vind ik leuk
Emnu +7052
maandag 31 december 2018 om 17:33
Heeft Malen al bijgetekend dan?
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:05
Zo wat een cijfers voor een club die met de historische 2 punten en 27% balbezit de CL verliet. Je wil niet weten wat voor cijfers ze gehad hadden wanneer ze 4 punten hadden gehaald.
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 14:29]
Vind ik leuk
Paulhuynh +1390
maandag 31 december 2018 om 14:07
Heb je hem weer man man
Vind ik leuk
Mirkoff! +687
maandag 31 december 2018 om 14:11
Zeik toch niet klein kind, ga lekker vuurwerk afsteken. Beste van Nederland dus vandaar die cijfers lijkt mij.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:12
Jij bent erg hardleers Gestrekt Been Afca! Gisteren op het artikel van Piroe begon je ook geheel uit het niets over de CL resultaten van PSV. Kun je niet wat anders verzinnen. Je weet toch nog wel dat jouw favoriete clubje 13 jaar (!!!!!) niet wist te overwinteren in de CL, al 4 jaar lang geen kampioen geworden is, 5 jaar lang niet de JC schaal won en al dik 8 jaar niet de Beker binnen kon slepen. Ga huiswerk maken of vuurwerk zoeken op straat!
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 14:17]
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:42
JC schaal verloren, Beker uitgeschakeld door RKC, kansloos eruit in de CL. En dan v Bommel nog bijna een 9 willen geven vindt jij terecht? Er staat hier nergens bij dat 't alleen maar om de competitie ging. Daar is niks op aan te merken.
Vind ik leuk
tannat +16556
maandag 31 december 2018 om 14:16
Hahaha die trol kan nog steeds niet verkroppen dat zijn poenerige clubje al 54 maanden droog staat...
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 14:16]
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:17
Jochie lees eerst eens lezen en kom dan trollen. Het gaat over de Nederlandse competitie, die competitie waar PSV koploper is.
Vind ik leuk
FC Treurwilg +7656
maandag 31 december 2018 om 14:05
Toe maar VP, hoge cijfers! Terecht als je naar de ED kijkt, minder terecht als je de CL en de beker meeweegt
Vind ik leuk
Paulhuynh +1390
maandag 31 december 2018 om 14:07
Jaja CL barca Tottenham niet aek Benfica man kap met die onzin
Vind ik leuk
FC Treurwilg +7656
maandag 31 december 2018 om 14:08
Ja en RKC
Vind ik leuk
Paulhuynh +1390
maandag 31 december 2018 om 14:09
Waren de reserves. Roda mag je dan ook erbij halen scorebord jongetje
Vind ik leuk
FC Treurwilg +7656
maandag 31 december 2018 om 14:11
Dat jongetje hoeft er niet achter Paul. Lijkt wel stoer...
Vind ik leuk
Paulhuynh +1390
maandag 31 december 2018 om 14:11
Ok minus jongetje
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:46
Hebben we van Roda verloren dan?
Vind ik leuk
Paulhuynh +1390
maandag 31 december 2018 om 14:50
Scorebord dus
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:43
Nee, dik gewonnen van Roda. Dubbele cijfers zelfs.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:49
Winst is winst. We hebben van Roda meer weerstand gehad dan de meeste wedstrijden tegen jullie
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 15:51]
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 16:01
Totaal niet vergelijkbaar. Ajax speelde met een B team. Zou ten Hag het aandurven om met dat team op 27 januari in de Kuip te starten????
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 16:04]
Vind ik leuk
Werner1913 +10625
maandag 31 december 2018 om 16:30
@Gestrekt Been Afca.
Thuis ben je ongetwijfeld het licht in de duisternis en je moeders hoop in bange dagen. Wat je hier komt doen is me niet helemaal duidelijk. Ik begrijp inmiddels uit 84 posts dat je het niet zo eens bent met de hoge cijfers voor de PSV spelers. Belangrijkste redenen zijn (a) ze kunnen er geen reet van (b) ze hebben in de CL en beker slecht gespeeld en (c) ze kunnen er echt geen reet van.

Los van het feit dat we hier allemaal redelijk subjectief naar de zaken kijken (ja, ik ook), zijn deze cijfers natuurlijk ook subjectief (namelijk interpretatie van de VP redactie).

Kortom: je mening is ons duidelijk. Dat je appels met peren vergelijkt is je vergeven. Wat mij betreft geven ze alle Ajax spelers 18 punten.

Als PSV met 2 puntjes voorsprong in Alkmaar kampioen wordt in mei 2019, interesseert het me werkelijk geen reet wie hoeveel punten scoort in het VP, AD, Telegraaf of de Mokumse Straatkrant klassement.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 16:48
Punt A en C heb ik nooit gezegd. Die verzin je nu ter plekke. Er staat een prima selectie bij PSV. Alleen je neemt bij een eerlijke beoordeling alle resultaten van de club mee. Hoe kan je nou een oordeel geven als iemand niet uitvoerig getest wordt? Zet mij op 't doel in Eindhoven en ik krijg een prima cijfer in de Eredivisie. Ik mag daar gewoon wat van zeggen! Ik heb nog geen 1 iemand horen zeggen, Gestrekt Been je hebt gelijk! Stel je voor dat je moet toegeven dat het niet allemaal rozengeur en manenschijn is.
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 17:18]
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 16:59
Waarom begin je dan met 'dik gewonnen van Roda' als je weet dat 't met een B team is? We zijn door das toch't belangrijkste?
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 17:23
Wel eens van cynisme gehoord, Gestrekt Been?
Vind ik leuk
Roeptoeter +15561
maandag 31 december 2018 om 14:05
Hoge cijfers. Is de CL niet meegeteld?
Vind ik leuk
Paulhuynh +1390
maandag 31 december 2018 om 14:07
Was geen aek Benfica maat
Vind ik leuk
Roeptoeter +15561
maandag 31 december 2018 om 14:11
Wat doet dat er toe? Dat kun je morgen in het Ajax topic gebruiken.
Feit is gewoon dat PSV een Europese wanprestatie geleverd heeft en dat deze cijfers dus niet een compleet overzicht geven van de presentaties van de spelers als individu.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1390
maandag 31 december 2018 om 14:13
Wanprestatie 😂😂😂😂 bent u wellicht blind of een naprater?
Vind ik leuk
Roeptoeter +15561
maandag 31 december 2018 om 14:14
Ik ben (wel) realistisch.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1390
maandag 31 december 2018 om 14:16
Barca en Tottenham kan je gewoon van verliezen hoor en inter ook. Als je de wedstrijden gezien had weet je ook dat ze prima tegenstand geboden hebben en door wat pech niet bijvoorbeeld 3de zijn geworden. Maar jou realisme blijft mij een raadsel
Vind ik leuk
tannat +16556
maandag 31 december 2018 om 14:17
Jij blijft een trol gefrustreerd dat je poenerige clubje al 54 maanden geen prijs meer gewonnen heeft. Hahaha... hier, een zakdoek
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 14:33]
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:25
Helemaal mee eens roeptoeter. Een club die in de competitie alles in eigen hand heeft, de beker kan winnen en in de 2e ronde van de CL staat moet dan allemaal 10en krijgen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15561
maandag 31 december 2018 om 14:29
Als VP objectief is dan zijn dat inderdaad de juiste cijfers.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1390
maandag 31 december 2018 om 14:30
Appels en peren. 3-0 was het boem
Vind ik leuk
Werner1913 +10625
maandag 31 december 2018 om 16:31
Ik vind het prima. Weet je wat? We geven ze allemaal een 10. Daar zal Ten Hag blij mee zijn.
Vind ik leuk
bartjeee +1457
maandag 31 december 2018 om 15:14
Dus niet kansloos zijn tegen barca tottenham en inter : zelfs 4 keer op voorsprong gekomen. En jij oraat over een wanprestatie?🤔😂😂😂
Vind ik leuk
Wim59 +646
maandag 31 december 2018 om 22:47
Ja, voorstaan en toch verliezen=0 punten dus slecht gedaan.
Vind ik leuk
stratumseind +195104
maandag 31 december 2018 om 14:18
nee hij is een roeptoeter
Vind ik leuk
Romarioo +700
maandag 31 december 2018 om 14:18
Doet het pijn dat psv boven Ajax staat
We hebben het over rapport cijfers in de eredivisie
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:00
Ja straks krijgen we een beoordeling van Feyenoord in 't bekertoernooi. Europees, competitie tellen we dan maar niet mee. Echt, wat een onzin deze cijfers alleen voor de competitie!
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:20
Nou de spelers zijn goed genoeg hoor, Van Bommel zou ze aanvallender moeten laten spelen.
Vind ik leuk
Hoeness +759
maandag 31 december 2018 om 14:35
Roeptoeter nog maar wat door.. psv speelde niet tegen een veredeld kroegelftal en tegen een “vergane glorie veteranen elftal.. en dan heb je ook nog Benfica..
Vind ik leuk
wil +1323
maandag 31 december 2018 om 14:14
Ik wist niet dat jullie zo PSV minded zijn geworden.
Vind ik leuk
Romarioo +700
maandag 31 december 2018 om 14:15
Waarom mag een trainer niet zijn eitje kwijt bij de 4e man?
Laat die trainers toch, zolang ze maar geen grove taal gebruiken of beginnen met slaan op de 4e man is er niks aan de hand, heeft de 4e man ook wat te doen dan alleen een bord omhoog houden
Vind ik leuk
Werner1913 +10625
maandag 31 december 2018 om 16:33
Ach, je weet hoe het gaat. Eerst is Bommel een lul omdat hij bij de 4e man staat. vervolgens doet Ten Hag hetzelfde, en dan is Bommel een lul omdat hij het vaker doet. Niets is zo hypocriet als een ...
Vind ik leuk
Romarioo +700
maandag 31 december 2018 om 19:51
Als een ajaxied
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:16
Bergwijn en luuk de Jong
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:18
Dit zijn toch wel cijfers om mee voor de dag te kunnen komen.

Zijn niet voor niks de nr1 van Nederland.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1390
maandag 31 december 2018 om 14:19
Veruit de beste selectie en jeugdspelers. Ik voorspel weer 4/5 keer kampioen met dit beleid ronduit fantastisch
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:26
Pereiro!!!
Vind ik leuk
Lee +879
maandag 31 december 2018 om 14:31
Dacht effe aan een onvoldoende voor Lozano😉
Vind ik leuk
Amnesia +234
maandag 31 december 2018 om 14:32
Een beetje objectiviteit is te veel gevraagd voor veel PSV supporters zo te lezen...
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 14:39
Bergwijn, ook de enige van wie je in de CL bij momenten zag dat hij een topspeler kan worden.
Vind ik leuk
Zerosab3in +136
maandag 31 december 2018 om 14:55
Joh hou eens op met dat eeuwige gezever over Ajax en PSV jullie zijn allebei goed wie de beste is zien we aan het einde van het seizoen, tot die tijd beetje dimmen aub. Ik had het bij deze topic graag over de spelers van PSV gehad en als de beoordeling van Ajax er is dan over die van Ajax. Wees blij dat het eindelijk weer goed gaat met Oranje en het Nederlandse voetbal. En gun de rest van de 16 wat ruimte om inhoudelijk te reageren. We kunnen ieder argument intussen wel dromen niet elke mening is een feit. En helaas is hier niet ieder feit een anders mening. Loop niet naast je schoenen kan je een hoop hoon schelen aan het eind
Vind ik leuk
pico323 +7535
maandag 31 december 2018 om 15:02
dwaas lijstje, slaat helemaal nergens op.
Vind ik leuk
Mijnideaal +136
maandag 31 december 2018 om 15:02
Ik vind de cijfers wel aan de hoge kant hoor voor een aantal spelers. Moet eerlijk toegeven dat ik niet alles van PSV kijk, maar vind een 7.5 erg hoog voor Viergever. Speelt hij daadwerkelijk zo sterk of zorgt het team ervoor dat z’n zwakheden niet boven komen drijven?
Vind ik leuk
JoeyC +3974
maandag 31 december 2018 om 15:06
VP papegaait lekker mee over Van Bommel. Om hem een half minpunt te geven vanwege het praten tegen de vierde man is best zielig. Iedere coach doet dat. Ten Hag en Van Bronckhorst net zo goed. Zelfs Cocu deed dat. Maar bij Van Bommel wordt het uitvergroot en een groot punt van gemaakt. Hoeveel keer is hij al gewaarschuwd of naar de tribune gestuurd?

Pereiro had wel minimaal een 6 verdiend. Zeker niet altijd goed, maar ondanks dat wel al 8 doelpunten en 3 assists. Daarnaast maakte hij ook gewoon weer het eerste doelpunt in de wedstrijd tegen Ajax.

Behich nu al een regelrechte miskoop te noemen gaat ook te ver. Nog geen handvol wedstrijden gespeeld. Zelfde geldt voor Sainsbury.

Voor mij is Angelino de beste PSV speler (en van de gehele Eredivisie) van de eerste seizoenshelft. Zijn assists, zijn (gezonde) agressie, zijn techniek. Hij heeft alles in zich om de absolute top te halen. Vlug naturaliseren deze jongen 😉
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:19
Angelino naturaliseren vindt ik weer een wijze opmerking. Een hele goede back.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:07
Gelukkig duurt een seizoen 34 wedstrijden en is er ook nog de beker en CL
Vind ik leuk
Hast58 +914
maandag 31 december 2018 om 15:23
Cijfers zijn zeker door de gebroeders gegeven. Man man wat een chauvinisme.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 15:49
8.5 voor v Bommel wat veel.
Hij ligt uit 2 van de 3 competities.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10134
maandag 31 december 2018 om 17:08
Behich natuurlijk als Ajacied ;)
Vind ik leuk
Sucrates +253
maandag 31 december 2018 om 18:59
Bij vlagen fris. Hahaha als je dat nou bovenaan zet kan ik meteen stoppen met lezen. Beste doelsaldo ooit, altijd dominant (m.u.v. de kuip en 1e half uur AZ), meest gevreesde voorhoede van Nederland.

'Bij vlagen fris'. 😂 Zeg dan niks.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 21:57
Ben het redelijk eens met de beoordelingen van VP. Ik vind trouwens dat Viergever en Schwaab het goed gedaan hebben, ik vind hen goede centrale verdedigers, zelfs betrouwbaar in de Champions League. Een 5,5 voor Trent Sainsbury vind ik te laag; hij verdient wel een voldoende. Ik vond dat hij best redelijk inviel voor Schwaab. Behich is inderdaad een totale miskoop, zo onzeker in alles wat ie doet.
Vind ik leuk
Wim59 +646
maandag 31 december 2018 om 22:44
Geen een.
Vind ik leuk