NEC volgt 'verdachte overstap' Limbombe: Laat dat transferbedrag maar oplopen

NEC volgt 'verdachte overstap' Limbombe: "Laat dat transferbedrag maar oplopen"

Gepubliceerd: dinsdag 1 januari 2019 om 14:10di 01-01-2019 om 14:10

NEC volgt de ontwikkelingen rondom de transfer van oud-speler Anthony Limbombe met interesse. De Belgische vleugelaanvaller werd in 2016 door de Nijmegenaren aan Club Brugge verkocht, vanwaar hij afgelopen zomer de overstap maakte naar Nantes.

Met die transfer is echter het een en ander aan de hand, schrijft De Gelderlander. Limbombe vertrok voor zo'n 8 miljoen euro naar Frankrijk en zijn zaakwaarnemer zou bijna drie miljoen euro aan tekengeld in zijn zak hebben gestoken. Dat is tegen de Franse wet, want zaakwaarnemers mogen in Frankrijk maximaal tien procent van de transfersom als tekengeld ontvangen. De Franse justitie heeft Limbombe al verhoord over de transfer.

NEC bedong een doorverkooppercentage bij Club Brugge en naar aanleiding van het onderzoek zou dat percentage verder kunnen oplopen. Wilco van Schaik, algemeen directeur van NEC, wacht de uitkomsten van het onderzoek af. "Wij zijn geen partij in die transfer, dus ons treft geen blaam. Laat dat transferbedrag maar oplopen."

Plaats een reactie

gerard.. +574
dinsdag 1 januari 2019 om 14:20
meevaller voor nec
Vind ik leuk
Mr bien +4584
dinsdag 1 januari 2019 om 14:23
Financieel staat het water NEC aan de lippen.veel zal het niet zijn mocht het onderzoek wat opleveren
Vind ik leuk
FISH +465
dinsdag 1 januari 2019 om 14:26
Weer een extra Maandsalaris voor v.Schaijk.
Vind ik leuk
dinsdag 1 januari 2019 om 14:46
Het gaat toch over zijn zaakwaarnemer en tekengeld en niet over een transfersom? Denk dat NEC hier weinig aan heeft
Vind ik leuk
FISH +465
dinsdag 1 januari 2019 om 15:08
dus je wordt voor 8 miljoen verkocht, en een zaakwaarnemer steekt er 3 van in zijn zak, 10% is 8 ton, blijft over 7,2 miljoen, 5% (neem ik aan van 7.200.000 is 360.000, van 5 miljoen is 250.000, toch 110.000 extra bij 5%, neem wel aan dat het meer verkooppercentage is.
Vind ik leuk
dinsdag 1 januari 2019 om 16:47
Er staat 3 miljoen aan tekengeld er staat nergens bij dat het van de transfersom is toch? Ze mogen maximaal 10% van de transfersom vragen als tekengeld transfersom en tekengeld lijken mij toch iets anders?
Vind ik leuk
Bossie020 +5698
dinsdag 1 januari 2019 om 19:53
Lekker naïef.
Part of the deal, goos. En het was geen tekengeld maar provisie voor de zaakwaarnemer.
Als jij iets koopt maak je je toch ook niet druk om de BTW. Zo moet je het zien. NEC is tekort gedaan.
Vind ik leuk
dinsdag 1 januari 2019 om 20:19
Er staat toch duidelijk tekengeld? Dus 8 miljoen voor de transfer maar er staat niet bij dat daar die 3 miljoen vanaf gaat? En de transfersom is toch 8 miljoen? Dus neem aan dat NEC daar ook het percentage van heeft gehad?
Vind ik leuk
Smithsonian +37783
dinsdag 1 januari 2019 om 15:11
Nec is finacieel al jaren verdacht...
Vind ik leuk
NvC +6575
dinsdag 1 januari 2019 om 15:52
“finacieel” verdacht zeker. Beetje zoals Feyenoord altijd ‘dompetitief’ is voor de titel.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2005
dinsdag 1 januari 2019 om 15:12
Nec bestaat alleen nog door meevallers geloof ik.
Vind ik leuk
FISH +465
dinsdag 1 januari 2019 om 15:40
Meevallers? club leeft van doorverkopen, hebben geen leipe eigenaar die alles schokt, en zodoende 10 tallen miljoenen aftikt.
Moet ook niet, wordt veel te plastisch.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2005
dinsdag 1 januari 2019 om 17:16
Zonder Boekhoorn bestond Nec al lang niet meer joh. En dankzij alle gemeentehulp. Stadion voor een symbolisch bedrag van een euro kopen en jaren later weer verkopen voor een paar miljoen. En die eigenaar is zo leip nog niet hoor.
En ik noem dat meevallers ja. Als deze spelers nu niet waren doorverkocht? Hoeveel spelers hadden ze dan moeten verkopen? Dus dat is een groot risico. Daar kan je niet op vertrouwen. Geen gegarandeerde inkomsten...dus meevallers ja.
Vind ik leuk
meee +77
dinsdag 1 januari 2019 om 19:21
nek, nak tis een letter verschil maar bij allebei een grote puinzooi
Vind ik leuk
FISH +465
dinsdag 1 januari 2019 om 19:51
Zonder jouw 'vriendjes van' Snellenburg, Guyt en Veenendaal had jouw cluppie ook niet meer bestaan.

Ga jij nu echt over gemeentehulp beginnen? Vitesse heeft 13 miljoen kwijtgescholden gekregen, van je belastingbetaler, gemeente dus.
Hoeven ze hier in Nijmegen niet te flikken, en terecht.
Alles wat openstaat bij gemeente wordt netjes afbetaald.

De oude Goffert is voor 1 gulden overgenomen omdat de gemeente er geen (onderhouds)geld meer in wilde steken, is verbouwd door founders en sponsors en toen verkocht aan de gemeente.

Een beetje club leeft van zijn transfers, jullie niet nee, daar worden 10-tallen miljoenen schuld gewoon afgetikt door een buitenlandse eigenaar.
Vind ik leuk
NvC +6575
dinsdag 1 januari 2019 om 15:45
Dan geloof je verkeerd. 👍
Vind ik leuk
N.E.C. +538
dinsdag 1 januari 2019 om 15:43
Wat veel nieuws over ons. We zijn slechts een clubje uit het rechter rijtje KKD
Vind ik leuk
NvC +6575
dinsdag 1 januari 2019 om 15:47
Iedereen is geinteresseerd in NEC, zelfs arneppers zoals Fl@sh! 👍
Vind ik leuk
N.E.C. +538
dinsdag 1 januari 2019 om 15:50
Dat is nog het enige positieve. We zijn qua nieuwswaarde nog niet afgegleden naar het niveau van RKC.
Vind ik leuk
NvC +6575
dinsdag 1 januari 2019 om 15:58
Niet zo pessimistisch 😉 De club leefd nog enorm onder de echte supporters. Lange termijn visie heeft tijd nodig, en doe je het zonder geld van een eigenaar dan duurt het langer maar is het behalen van je doel des te mooier 👍
Vind ik leuk
Eddy T67 +2005
dinsdag 1 januari 2019 om 17:18
Supporters worden anders steeds minder en minder. Zelfs de diehard Nec'ers zijn kritischer dan ooit. En lange termijn visie? welke dan? Van Hyballa naar bogers en van bogers naar Pepijntje om vervolgens weer bij de falende Gier uit te komen? Zie jij daar iets van visie achter?
Vind ik leuk
NvC +6575
dinsdag 1 januari 2019 om 17:26
Kritisch moet je nu ook zijn. Op technisch vlak gaat het niet goed maar ik praat nu het financiele plaatje, daar is NEC bezig om zelfsfandig te worden, duurzaam te worden en niet steeds aanmoeten kloppen bij externe investeerders. Dat is de visie en vraagt tijd.
Vind ik leuk
FISH +465
dinsdag 1 januari 2019 om 20:02
'Dat is de visie en vraagt tijd'

En dat begrijpen ze in Arnhem nu niet, hier moet gewerkt worden voor je poen, dan wordt je als club niet 3x in de verkoop gezet.

Elke € zagen ze daar voor 10€ aan, vandaar dat ze met hun 'fantatische beleid' moesten janken bij gemeente, en externe bazen in Moskou en Londen.
Vind ik leuk
NvC +6575
dinsdag 1 januari 2019 om 20:27
Des te mooier, knapper en trotser zullen wij zijn als we de zaak weer op orde hebben 💪
Vind ik leuk
meee +77
dinsdag 1 januari 2019 om 19:23
jawel de steeds stapje terug visie. gaat ze goed af ook
Vind ik leuk
Maan88 +5810
dinsdag 1 januari 2019 om 16:10
Zou mooi zijn voor NEC als ze een paar ton extra kunnen krijgen, kunnen ze goed gebruiken. Kreeg PSV daar ook geld van toen hij vertrok naar nantes, Want heeft ook bij PSV in de jeugd gespeeld volgens mij
Vind ik leuk
FISH +465
dinsdag 1 januari 2019 om 16:14
dat was Danjuma...
Vind ik leuk
Maan88 +5810
dinsdag 1 januari 2019 om 16:17
Ja dat weet ik, zo speelde er meer. Ook rayhi enzo maar volgens mij deze speler ook
Vind ik leuk
FISH +465
dinsdag 1 januari 2019 om 20:05
volgens mij kwam hij van Mechelen.
Vind ik leuk
Maan88 +5810
woensdag 2 januari 2019 om 00:24
PSV was in 2010 met hem bezig maar bleef bij Genk. Ze hebben toen zijn broertje Stallone Limbombe gehaald. Heb het even gegoogled want er stond me iets van bij met ene limbombe. Helaas hadden we de verkeerde dus hahahah
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws