NEC volgt 'verdachte overstap' Limbombe: Laat dat transferbedrag maar oplopen

NEC volgt 'verdachte overstap' Limbombe: "Laat dat transferbedrag maar oplopen"

Gepubliceerd: dinsdag 1 januari 2019 om 14:10di 01-01-2019 om 14:10

NEC volgt de ontwikkelingen rondom de transfer van oud-speler Anthony Limbombe met interesse. De Belgische vleugelaanvaller werd in 2016 door de Nijmegenaren aan Club Brugge verkocht, vanwaar hij afgelopen zomer de overstap maakte naar Nantes.

Met die transfer is echter het een en ander aan de hand, schrijft De Gelderlander. Limbombe vertrok voor zo'n 8 miljoen euro naar Frankrijk en zijn zaakwaarnemer zou bijna drie miljoen euro aan tekengeld in zijn zak hebben gestoken. Dat is tegen de Franse wet, want zaakwaarnemers mogen in Frankrijk maximaal tien procent van de transfersom als tekengeld ontvangen. De Franse justitie heeft Limbombe al verhoord over de transfer.

NEC bedong een doorverkooppercentage bij Club Brugge en naar aanleiding van het onderzoek zou dat percentage verder kunnen oplopen. Wilco van Schaik, algemeen directeur van NEC, wacht de uitkomsten van het onderzoek af. "Wij zijn geen partij in die transfer, dus ons treft geen blaam. Laat dat transferbedrag maar oplopen."

Plaats een reactie

gerard.. +878
dinsdag 1 januari 2019 om 14:20
meevaller voor nec
Vind ik leuk
Mr bien +6897
dinsdag 1 januari 2019 om 14:23
Financieel staat het water NEC aan de lippen.veel zal het niet zijn mocht het onderzoek wat opleveren
Vind ik leuk
dinsdag 1 januari 2019 om 14:46
Het gaat toch over zijn zaakwaarnemer en tekengeld en niet over een transfersom? Denk dat NEC hier weinig aan heeft
Vind ik leuk
Smithsonian +43362
dinsdag 1 januari 2019 om 15:11
Nec is finacieel al jaren verdacht...
Vind ik leuk
NvC +8524
dinsdag 1 januari 2019 om 15:52
“finacieel” verdacht zeker. Beetje zoals Feyenoord altijd ‘dompetitief’ is voor de titel.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2334
dinsdag 1 januari 2019 om 15:12
Nec bestaat alleen nog door meevallers geloof ik.
Vind ik leuk
NvC +8524
dinsdag 1 januari 2019 om 15:45
Dan geloof je verkeerd. 👍
Vind ik leuk
N.E.C. +804
dinsdag 1 januari 2019 om 15:43
Wat veel nieuws over ons. We zijn slechts een clubje uit het rechter rijtje KKD
Vind ik leuk
NvC +8524
dinsdag 1 januari 2019 om 15:47
Iedereen is geinteresseerd in NEC, zelfs arneppers zoals Fl@sh! 👍
Vind ik leuk
N.E.C. +804
dinsdag 1 januari 2019 om 15:50
Dat is nog het enige positieve. We zijn qua nieuwswaarde nog niet afgegleden naar het niveau van RKC.
Vind ik leuk
NvC +8524
dinsdag 1 januari 2019 om 15:58
Niet zo pessimistisch 😉 De club leefd nog enorm onder de echte supporters. Lange termijn visie heeft tijd nodig, en doe je het zonder geld van een eigenaar dan duurt het langer maar is het behalen van je doel des te mooier 👍
Vind ik leuk
Eddy T67 +2334
dinsdag 1 januari 2019 om 17:18
Supporters worden anders steeds minder en minder. Zelfs de diehard Nec'ers zijn kritischer dan ooit. En lange termijn visie? welke dan? Van Hyballa naar bogers en van bogers naar Pepijntje om vervolgens weer bij de falende Gier uit te komen? Zie jij daar iets van visie achter?
Vind ik leuk
NvC +8524
dinsdag 1 januari 2019 om 17:26
Kritisch moet je nu ook zijn. Op technisch vlak gaat het niet goed maar ik praat nu het financiele plaatje, daar is NEC bezig om zelfsfandig te worden, duurzaam te worden en niet steeds aanmoeten kloppen bij externe investeerders. Dat is de visie en vraagt tijd.
Vind ik leuk
meee +250
dinsdag 1 januari 2019 om 19:23
jawel de steeds stapje terug visie. gaat ze goed af ook
Vind ik leuk
Maan88 +6558