Update: Jordania verlost broer van FC Eindhoven-bank en haalt hem naar Den Bosch

Update: Jordania verlost broer van FC Eindhoven-bank en haalt hem naar Den Bosch

Gepubliceerd: dinsdag 8 januari 2019 om 10:50di 08-01-2019 om 10:50

Laatste update: dinsdag 8 januari 2019 om 10:50di 08-01-2019 om 10:50

FC Den Bosch-eigenaar Kakhi Jordania zoekt de eerste winterse versterking voor de Keuken Kampioen Divisie-koploper dichtbij huis. Zijn broer Levan Jordania zal naar verwachting op korte termijn overkomen van FC Eindhoven, waar hij zijn contract gaat laten ontbinden.

Het Brabants Dagblad en Voetbal International melden dat de transfer al rond is. Volgens het BD gaat jongste Jordania-telg donderdag zelfs met de selectie van FC Den Bosch mee op trainingskamp.

De 22-jarige Georgiër voetbalde eerder in de jeugdopleiding van Vitesse, waar vader Merab eigenaar was, en stond tussen 2015 en 2017 onder contract bij Achilles '29. Sinds deze zomer stond hij onder contract bij FC Eindhoven. Jordania kwam echter niet verder dan twee invalbeurten van ieder één minuut. Het

Naar verwachting zal er binnenkort nóg meer transfernieuws komen uit Den Bosch. De winterkampioen van de Keuken Kampioen Divisie wordt al enige tijd in verband gebracht met NEC-spits Sven Braken, die niet met de Nijmegenaren meegaat op trainingskamp. Bovendien lijken de Bosschenaren te speuren in Brazilië en Estland.

Update 08/01, 10:48 uur: Levan Jordania heeft zich aangesloten bij de selectie van FC Den Bosch. Dat meldt FC Eindhoven via de officiële kanalen. De middenvelder speelde dit seizoen twee competitieduels voor de Eindhovenaren.

Het contract van Jordania liep tot de zomer van 2019. 'We wensen Levan alle succes toe in het vervolg van zijn carrière', laat FC Eindhoven weten.

Poll

Gaat FC Den Bosch dit seizoen promoveren?

(4502 stemmen)

Plaats een reactie

sundaymanara +1158
woensdag 2 januari 2019 om 15:28
Heeft dus een carriere van twee minuten in het profvoetbal. Goeie versterking, zeker met het oog op de Eredivisie.
Vind ik leuk
Dani82 +2632
woensdag 2 januari 2019 om 15:29
Ze willen de eredivisie niet halen blijkbaar. Misschien gaat hij er wel een familie elftal van maken
Vind ik leuk
RenW +2048
dinsdag 8 januari 2019 om 11:53
Hij heeft nog 4 broers.
Vind ik leuk
Dani82 +2632
dinsdag 8 januari 2019 om 11:54
Mooi toch, dan kan hij de reserve bank alvast vullen;)
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 15:31
Levan mag meetrainen, er staat nergens dat hij voor de eredivisie is gehaald.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 15:35
Haha niet op reageren man, ze proberen ons uit de tent te lokken. Heb ergens anders al gezegd dat hij hem misschien wel 1,7 miljoen betaald. En is het dus niet een braziliaan die zo veel kost maar is het gewoon zijn broer😂😂
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 15:42
Zo slecht is hij niet en hij is altijd "rapper" dan Drenthe.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 15:46
Ik kan er niet over oordelen heb hem nog nooit gezien. Maar of hij nu goed is of niet het is toch mooi dat hij dat voor zijn broertje doet.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 15:51
Precies, laat die enthousiaste jongen lekker voetballen in Jong FC Den Bosch en meetrainen waar mogelijk
We mogen wat terug doen voor Khaki die echt niet verlangt dat zijn broer in het eerste zal spelen maar graag ziet dat zijn broer met goede spelers en een goede trainer traint.
Vind ik leuk
RenW +2048
woensdag 2 januari 2019 om 19:17
Zo is dat, misschien lopen er nog wat neefjes ook rond.
Dat is het risico van 1 eigenaar.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 19:35
Welnee, risico is er toch niet? Welk risico?
Vind ik leuk
RenW +2048
woensdag 2 januari 2019 om 19:37
Risico zijn er ook niet, die waren weg toen je je ziel en zaligheid verkocht aan 1 persoon.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 20:07
Laten we het er eens over hebben.
Je zegt: ziel en zaligheid verkocht
Dat is niet zo want Den Bosch houdt het belangrijkste aandeel zelf: Speelstad, clubkleuren e.d. liggen vast.
Je zegt; verkocht. Dat was al zo want de club was feitelijk al 10-20 jaar van een groep sponsors die gezamenlijk 2-3 miljoen in de club stopten. Kahki heeft 2,5 miljoen betaald, zodat de investeerders hun geld netjes terugkregen.

Je zegt : er komen " neefjes". Dat bedoel je niet letterlijk, ik neem aan dat je bedoelt dat Khaki Jordania een vreemdenlegioen binnenhaalt en gaat bepalen wie er speelt.
Ook dat is nadrukkelijk niet zo. Boessen maakt de opstelling en samen met de spelers bepaalt Boessen de taktiek.

Boessen EN de technisch directeur bepalen samen welke spelers gekocht worden. Dat geloof je misschien niet maar Holla en Van der Steen de twee grootste aankopen zijn toch echt op voorspraak van Boessen gekomen en Boessen heeft bepaald dat Kersten, Felida, Blummel voor lang zijn vastgelegd.

Tenslotte zeg je niet letterlijk dat Den Bosch een speeltje/handelshuis is maar dat bedoel je waarschijnlijk. Maar ook dat is niet zo omdat er duurzaam beleid is waarbij geïnvesteerd wordt in jonge spelers die zeer lang worden vastgelegd.
En we krijgen gras ipv. kunstgras daar kun je denk ik ook alleen maar achter staan.

Zeg maar wat er concreet verkeerd is aan een vol stadion, jong team met zelf opgeleide spelers, Nederlandse coach en Nederlandse directeur onder toezicht van een Nederlandse raad van commissarissen allemaal bestaand uit oud spelers en of mensen die al tientallen jaren aan de club verbonden zijn? Een club en waar oud spelers als Van Grinsven, Van Nistelrooij en van der Horst het gezicht van de club zijn.
Heel onze ziel en zaligheid is er nog.

Zeg het maar; wat is er mis met deze visie?
Concreet hè; niet zeggen dat hij te jong is of te rijk.
Concreet. Wat is er mis met deze Marc Overmars en Dagobert Duck in één??
[Reactie gewijzigd op woensdag 2 januari 2019 om 20:09]
Vind ik leuk
RenW +2048
woensdag 2 januari 2019 om 20:30
Feit is dan zijn broertje wordt binnengehaald en dat wie betaald, die bepaald. Het kan kort.
Het verschil tussen Overmars en jullie Dagobert is, Dat Overmars met de club bepaalt wat er gebeurd, en bij jullie Jordania. Daar is niets mis mee. Maar ik hou niet van clubeigenaren die alle kanten op kunnen.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 21:05
Zijn broer traint mee en zal met Jong Den Bosch spelen. Het trainigsniveau bij Den Bosch is hoog en zijn broer kan dus een betere voetballer worden bij ons. Vreemd misschien maar hij kan aardig voetballen en ik kan me voorstellen dat als Jordania zorgt voor een geweldige spits waarmee Boessen kampioen wordt, er wel wat aandacht voor een gemotiveerde voetballer gemaakt kan worden door de staf.
Inderdaad: wie betaalt, bepaalt. Maar tot op zekere hoogte. Ik zeg: wie betaalt, bepaalt mee.

Beetje geven en nemen.

Er waren meerdere partijen geinteresseerd in Den Bosch. De plannen van Jordania pasten het beste en waren het duurzaamst.
Hij bepaalt het echt niet alleen en gaat zeker niet ' alle kanten op' Voorbeeld : vd Kraan gaat naar Twente en er moet een opvolger komen. Jij denkt dan: a ha dat wordt een vriendje van Jordania!
Dat denk je hè?



Nou dat is niet zo. De raad van commissarissen heeft bepaald dat het een Nederlander wordt. En dus wordt het een Nederlander

Jordania heeft gewoon echt goede plannen.
Boessen maakt de opstelling. Dure aankoop Romat bijvoorbeeld heeft 300 wedstrijd en in de hoogste Argentijnse divisie gespeeld en heeft ook bij Den Bosch goed gepresteerd maar eigen jeugd speler Deijl speelt omdat Boessen hem beter vindt.


Jordania haalt de komende maand enorme versterkingen. Boessen zegt: dat is fijn maar dan moeten er ook een paar weg want met 30 kan ik niet trainen en ik kan ze niet allemaal tevreden houden. En zo gaat het: aankoop Iker Hernandez ( o.a.Jong Spanje) is weg.
Volg het kritisch en geef gerust je ongezouten mening.
Als mijn bedrijven een omzet van 1,2 miljard hadden en ik wilde een club opbouwen dan deed ik het precies zo.
Precies anders dan Van Geel met zijn oude mannen en beperkt netwerk, haalde ik ook jonge spelers waar ik ze maar kan vinden, want alleen door in jeugd te investeren kun je succes halen en een transferpotje opbouwen
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 00:48
Ik zie er een voordeel in. Knakie die is zakelijk en wil een goed beleid zonder teveel risico. Want uiteindelijk moet het een winstgevend bedrijf zijn. Gaat het verkeerd kost het hem geld. Hij heeft niet voor niks mensen met veel ervaring en grote kring aan kennis en contacten in de club aangesteld voor technisch en financieel. Iemand zoals Overmars zal eerder een te groot financieel risico nemen die de club geld kan kosten. Hij blunder maakt krijgt die nog een zak geld als oprot premie mee ook.
Vind ik leuk
RenW +2048
donderdag 3 januari 2019 om 01:16
Als jij serieus gelooft dat Overmars bij Ajax alleen beslist.
Moet je echt ff na gaan denken.
Overmars heeft te maken met een bestuur, een directie en een RVC.
Dat is het gevaar die speelt bij een club met maar 1 eigenaar.
Overmars mag de onderhandelingen misschien doen, maar wel met een aantal advocaten achter zich, en de club beslist. En zo hoort het ook te gaan.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 14:48
Net als oude mensen niet van verandering houden, zonder een argument dan vroeger was alles beter.

Deze familie Jordania heeft voetbalkennis en hart en kennen inmiddels de Nederlandse (voetbal)markt prima.

Ook bij Vitesse is er vanuit nagenoeg niets een complete staf met veel oud-spelers neergezet, iets dat je nu bij Den Bosch ook ziet. Daarmee is niet je ziel verkocht, maar juist veiliggesteld. Natuurlijk kan zo’n man in theorie vervelende dingen met de club doen die slecht voor de club zijn, maar dat kan een groepje slechte bestuurders ook (kijk maar naar de 10-20 jaar ervoor).

In ieder geval is dit geen oliegarg die niets van voetbal snapt en geen ‘marketingmannetje of autoverkoper’ die wel even denkt zich te mengen in de voetballerij.
Vind ik leuk
RenW +2048
dinsdag 8 januari 2019 om 15:39
Mijn punt is, dat 1 persoon de macht heeft. Dus ook of het een succes wordt, of de ondergang. En dat vind ik niet gezond.
Vind ik leuk
Lampenpit +1139
woensdag 2 januari 2019 om 16:03
Wat vinden jullie eigenlijk van de gang van zaken bij FC Den Bosch? Ik vind het voorlopig nog maar een lugubere zaak.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 16:10
Luguber vind ik het niet. Hij heeft duidelijk een doel en plan en laat middels velen dingen zien dat hij er echt iets van wil maken. En ik vind het geweldig, wat moet ik er anders van vinden. Als Jordania dit niet had gedaan was mijn clubje er niet meer geweest.
Vind ik leuk
Eimersweide +8194
woensdag 2 januari 2019 om 16:16
Sterkte kerel, je zult de komende jaren nog honderden van deze vragen en opmerkingen krijgen. Daar kunnen wij uit ervaring vertellen. Uitleggen dat je cluppie geen andere keuze had, daar luistert niemand naar. Blijkbaar zien die mensen hun eigen club liever failliet gaan, dan dat ze een private eigenaar krijgen.
Vind ik leuk
Bromsnor +36
woensdag 2 januari 2019 om 16:22
De aankomende 5 jaar volgen wel meer clubs die worden overgenomen.
Paul vd Kraan krijgt het nog druk mee, die kan voorlopig niet met pensioen.
Vind ik leuk
Lampenpit +1139
woensdag 2 januari 2019 om 16:48
Als er geen andere keus was en hij het serieus aanpakt is het alleen maar mooi voor het nederlandse voetbal. Ik volg FCDB niet en heb er dus geen goed beeld van, vandaar de vraag. Keuze of niet, zo’n situatie als Roda/Ado zit niemand op te wachten.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 16:52
Om zo'n situatie als bij Roda en Den Haag te voorkomen heeft de KNVB juist een diepgaand onderzoek ingesteld. De overname is dan ook nog niet definitief. Er zal na verwachting zo rond eind Maart bekend worden of de overname goedgekeurd wordt of niet.
Vind ik leuk
Orphen89 +2986
woensdag 2 januari 2019 om 16:56
Dan zijn die aankopen nu redelijk riskant... als het word afgekeurt kan den Bosch die spelers niet betalen en is het afgelopen met de club?

Hoop en verwacht dat het wel goedkomt met die overname, maar toch.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 16:58
Nee want Jordania wordt dan als een externe financier gezien, is helemaal afgedekt.
Vind ik leuk
RenW +2048
woensdag 2 januari 2019 om 19:39
Alleen zijn broertje staat dan nog op de loonlijst.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 19:40
Ja zou best eens kunnen :).
Vind ik leuk
Orphen89 +2986
woensdag 2 januari 2019 om 19:49
Ah oke, dan is het helemaal prima natuurlijk :)
Hoewel je dat dan wel weer met schulden aan Jordania opzadelt maar dat is iig beter dan failliet.
Enige nadeel voor de Bosch is denk ik dat Eindhoven vrij dichtbij ligt en je daardor minder 'nieuwe' fans kan aantrekken omdat er veel in die regio voor PSV zijn en daar minder snel vanaf stappen.

Maar lijkt me wel leuk en gaaf als een club als Den Bosch kan gaan groeien.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 19:54
Het aantal supporters is inderdaad een punt en ben ook benieuwd of dat kan groeien tot aantallen zoals die bij wedstrijden in '83, '84 en '85 gehaald werden. We zullen wel zien waar het eindigt tot nu toe is het in ieder geval weer leuk en dat is al een enorm pluspunt na al die ellendige jaren.
Vind ik leuk
Sassefras +453
vrijdag 4 januari 2019 om 07:55
Over wat voor aantallen ging het toen en over welke aantallen gaat het nu? (Heb overigens met interesse je achtergrondinfo gelezen bij dit topic.)
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
vrijdag 4 januari 2019 om 08:17
Er konden in die tijd 30000 toeschouwers in de Vliert. In 83 was Den Bosch de eerste club die voor 24875 toeschouwers een wedstrijd in de eerste divisie speelde, 24875 werd er naar buiten gebracht omdat men toen nog zwart geld kon verdienen met niet genoteerde kaartes. In werkelijkheid zat de Vliert veel voller, die desbetreffende wedstrijd zaten er zelfs mensen in de lichtmasten om zo toch de wedstrijd te kunnen zien. Ook na promotie waren er wedstrijden bij zoals Ajax thuis dat men buiten stond te wachten omdat het te druk was. De speaker riep dan om of we wat meer bij elkaar konden schuiven omdat er buiten nog mensen stonden te wachten. Met regelmaat werden er toeschouwersaantallen gehaald van plus minus 12000 in de gewone wedstrijden. Nu hebben we een stadion capaciteit van 6500 en de laatste weken kruipen we qua supporters naar de 5000 per thuiswedstrijd. Toch als de overname afgerond wordt ligt er een plan van aanpak klaar voor het stadion. Weet niet naar hoeveel ze die willen uitbreiden maar weet wel dat er net zoals bij Vitesse een mobiel veld in komt. (een die er ook uit gereden kan worden).
[Reactie gewijzigd op vrijdag 4 januari 2019 om 08:20]
Vind ik leuk
Lampenpit +1139
woensdag 2 januari 2019 om 17:27
Kijk dat lijkt er al meer op. Als den bosch hierdoor een stabiele club met perspectief kan worden zie ik het positief tegemoed. Succes!
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1234
woensdag 2 januari 2019 om 18:01
De knvb zeg je ,als ze er zelf beter van worden maak je ‘n kans anders ben ik bang van niet als het PSV of Ajax is wel dus succes ermee.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 18:25
Dat is waar veel supporters hier ook bang voor zijn. Ik blijf positief en ga uit van het goede😅
Vind ik leuk
RenW +2048
donderdag 3 januari 2019 om 01:19
Kees C in de bocht.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 00:55
Met de eigenaar van ado kan je hem zeler nooit vergelijken. Die kan waarschijnlijk nog niet eens 3 namen van de selectie opnoemen. Jordania weet elke wedstrijd de opstelling uit zijn hoofd op te noemen inclusief de bank. Dat geeft al aan dat hem het wel intreseert en zeker niet maar een speeltje is. Met alle respect trouwens voor ADO. Hoop voor hun dat het er nog op vooruit gaat de komende jaren. Zou tog mooi zijn als er wat meer clubs in de eredivisie mee gaan doen om de bovenste plaatsen. Zal het er alleen maar op beter worden de competitie.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 19:17
Jou mening, het is 100% niet eerlijk verdient geld. Links om of rechts om.... Schandalig dat de knvb dit allemaal goedkeurt. Overeenkomstig met vitesse jaar of 10 terug alweer. Gelukkig gaan jullie alles verknallen 2e seizoenshelft... Matige voetballers blijven niet bovenmatig presteren. Met of zonder die braken.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 19:19
Hahahaha!! En hoe weet jij dat. Bang dat het nog 1 jaartje eerste divisie wordt?
[Reactie gewijzigd op woensdag 2 januari 2019 om 19:19]
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 19:21
Vooral de knvb die ons aliijd naait... fcdb ben ik niet zo bang voor.... Ook die drugs en olie centjes van Jordania niet
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 19:22
Wordt je tenminste nog eens een keer door iemand genaaid. Leer nu maar eerst eens in de uitwedstrijden punten pakken dan praten we verder. Succes koekerd!!
[Reactie gewijzigd op woensdag 2 januari 2019 om 19:23]
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 19:24
Hahaha 2-0 geen aanval gezien hahaha
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 19:28
Hahaha lol man, pfffff, heb jullie ook niet gezien schijters!
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 19:31
Sparta is een nette club pik, snap dat je dat met je tokkie gedrag niet begrijpt en ontzettend fier bent op die drugs en olie pegels van een paar omhoog gevallen Georgiëers... The higher they rise, the harder they fall... Leuk dat jaartje ed voor jullie hoor... Je blijft een niks zeggende kut club, zonder historie en toekomst.... Sukkel
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 19:35
Oh oh wat een taal, dacht dat je een nette club was, hoor jij zeker niet bij?
[Reactie gewijzigd op woensdag 2 januari 2019 om 19:39]
Vind ik leuk
Bromsnor +36
woensdag 2 januari 2019 om 19:53
Zegt een supporter van de 3e club van Rotjeknor.
Vind ik leuk
companen +1640
vrijdag 4 januari 2019 om 06:22
Havenslaafje praat niet zo over mijn volk, je weet niks van Jordania en helemaal niks over Georgiërs. Een Nederlander die over drugsgeld begint terwijl jouw overheid drugs financierd en belasting int over drugs. Rotterdam grootste drugshaven ter wereld. Georgië heeft geen druppel olie trouwens ook he, dat is Azerbeidzjan.
Vind ik leuk
Sassefras +453
vrijdag 4 januari 2019 om 08:00
Beste Georgiër, praat niet zo over mijn volk, Rotterdammers (/Nederlanders). Door te openen met ‘havenslaafje’, begin je al op een hele onprettige manier. Als iemand anders de discussie op een onprettige manier voert, hoef jij dat toch niet te overtreffen? Weet jij overigens wel iets over Jordania?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 4 januari 2019 om 08:06]
Vind ik leuk
companen +1640
vrijdag 4 januari 2019 om 08:45
Helemaal gelijk maar sommige mensen verdienen dat. Ik ben zelf half Nederlands Georgisch dus ik weet hoe sommige Nederlanders kunnen zijn. Neerbijgend over armere onontwikkelde landen.
Ik woon trouwens in Tbilisi al enkele jaren. Ik ken familie Jordania persoonlijk, we hebben nog regelmatig contact. Mijn vrouw die Georgisch is heeft hem tijdens de begin periode in Nederland begeleid bij Vitesse.
Micheil Saakasjvili is de grote rat in dit land geweest, liet mensen arresteren/vermoorden onder de mom dat ze belastingschuld hadden. De familie Jordania heeft zijn vermogen opgebouwd na uiteenvalling van Sovjet Unie met bakkerijen (Georgiërs eten veel brood) en supermarkten. Dat ze in de NL media spreken over schimmig verleden is in de wereld gebracht door de oud president die iedereen kapot wilden maken die geld had. Dit land is niet te vergelijken met Nederland of zelfs oost Europa.
Vind ik leuk
Sassefras +453
vrijdag 4 januari 2019 om 09:04
Altijd interessant om wat te lezen vanuit een andere invalshoek. Als je Georgië dan toch ergens mee zou moeten vergelijken, waarmee dan? En waar ik nou zo benieuwd naar ben, wat wil de familie Jordania nou eigenlijk bereiken met voetbalclubs?
Vind ik leuk
companen +1640
vrijdag 4 januari 2019 om 09:47
Daar zijn ze niet open over, waarom ze geld stoppen in voetbalclubs. Uiteindelijk proberen ze er geld mee te verdienen denk ik. Nederland is het paradijs op aarde zo zien Georgiërs dat. Voor Georgiers onmogelijk om zich in Nederland te vestigen. Heel veel producten uit Nederland (ook Duitsland) staan als beste aangeschreven. Dit land draait op landbouw en beste producten komen uit Nederland. Meesten wat hier word verkocht zijn Turkse producten (veel imitatie van de bekende merken).
Ik zou zeggen boek eens een vakantie naar Georgië dan kan je meemaken de cultuur, warmte, gastvrijheid. Door programma wie is de mol van vorig jaar waren erg veel toeristen uit Nederland hier. Bulgarije lijkt wel beetje op Georgië kwa huizen, infrastructuur. Maar de warmte van de mensen vind je in niet veel landen. De Natuur is bijzonder mooi, zoals Frankrijk maar dan net iets indrukwekkender.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 19:27
Misschien kan die Jordania geld investeren in een paar lichtmasten haha sukkel!!
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 19:31
Maar dan wel met groeilampjes, zodat er tussen de wedstrijden door nog wat plantjes kunnen groeien zodat er nog meer drugsgeld (volgens jou) gecreëerd kan worden. Of bedoel je dat niet Koekwous?
[Reactie gewijzigd op woensdag 2 januari 2019 om 19:38]
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 19:41
We snappen allemaal dat jullie blij zijn... Maar het klopt niet... Hoe kan je 5k pp uitdelen na 3 punten terwijl de hele begroting maar 4 miljoen is... Dat klopt niet en is tegen de afspraken van de licentie commissie... Geld wat niet binnenkomt kan niet worden uitgegeven.... Verder heb ik redelijk wat ervaring met bosschenaren.... Allemaal niet te vertrouwen drugs types...
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 19:43
Wat dom ben je man, ga niet verder met jou in discussie.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 19:46
O je bedoelt dat die het uit zijn eigen zak betaalt... Nou succes daarmee hé... Spreken elkaar mei wel weer
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 01:03
Je moet jezelf eens beter laten informeren voordat je begint met onzin uitkramen op VP. 5k per gewonnen wedstrijd klopt voor geen meter. Er is tussen de spelers en club afspraken gemaakt over winst premie. Maar daar moet wel een serie tegen over staan.

1ste wedstrijd winnen 0euro
2de 500
3de 1000
4de 2000
5de 3000
6de 4000
7de 5000
Elke wedstrijd die ze dan nog meer winnen blijft het 5000. Bij een verlies of gelijk spel beginnen ze weer op 0. Daarbij moet je ook rekening houden dat alle oude spelers nog lopen op een contract met minimumloon.

Maar zoals ik jou hoor is het pure jalozie.
Vind ik leuk
Jordaan +1160
woensdag 2 januari 2019 om 22:45
Is toch een rare aankoop als je titelaspiraties hebt een bankzitter van Eindhoven, niet toevallig eerst haalt zijn vader hem, dan zijn broer overal mislukt dus lijkt meer op een vrienden uhh ik bedoel familie dienst.

Als fan kan je ook gewoon eerlijk kritisch naar je club kijken hè..
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 22:48
Ja daar heb je gelijk in en dat zeg ik toch ook in een van mijn eerste reacties.
Vind ik leuk
Bolduque +54
woensdag 2 januari 2019 om 21:40
Haha, vooral die laatste zin.
Man man, wat maak je jezelf belachelijk.
Vind ik leuk
Sassefras +453
vrijdag 4 januari 2019 om 08:10
Het is dan wel de vraag waarom jij alsmaar met drugstypes in aanraking komt.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 16:16
Luguber? Hoezo? Denk jij dat er straks (letterlijk) lijken onder het veld gevonden worden? Of dat de zombies de hoofdtribune bezetten?
Vind ik leuk
wattenstaafje +22533
woensdag 2 januari 2019 om 16:42
Dat laatste...heb je die mensen op de hoofdtribune weleens gezien? Je zit er niet al teveel naast hoor ;-)
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 17:27
Heya den bosch 😀
Vind ik leuk
RickPSV27 +64
dinsdag 8 januari 2019 om 11:32
Ik gun het jullie om te promoveren, toffe club met een fanatieke aanhang is Den Bosch! ;)
Vind ik leuk
J.tee +98
woensdag 2 januari 2019 om 15:36
Dit is geen versterking. Dit is een eigen club Familie boven alles wissel.
Vind ik leuk
koosje +850
woensdag 2 januari 2019 om 16:00
nu weet ik zeker dat we kampioen worden.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 16:02
Of niet!
Vind ik leuk
Ballotelli +3925
woensdag 2 januari 2019 om 15:28
Familie altijd nummer 1
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 15:28
Een Braziliaan en een Est voor 1 miljoen mooie zaken.
Vind ik leuk
Roeptoeter +8921
woensdag 2 januari 2019 om 15:31
Toch wel meteen een topsalaris?
Vind ik leuk
Eimersweide +8194
woensdag 2 januari 2019 om 16:58
En wat dan nog? Hij betaalt het toch zelf?
Vind ik leuk
G.Kopf +3181
woensdag 2 januari 2019 om 15:32
Ben wel benieuwd naar zijn salaris en tekengeld.
Gezien zijn carrière tot nu toe zal hij niet om zijn fabelachtige techniek oid gehaald zijn.
Vind ik leuk
pico323 +7006
woensdag 2 januari 2019 om 15:32
Ik hoop echt dat het gaat lukken in den bosch. heel veel succes.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 15:38
Thnx!!
Vind ik leuk
sundaymanara +1158
woensdag 2 januari 2019 om 15:39
't Gaat nooit lukken in Den Bosch. Er komt bijna geen hond daar. Ook niet in de Eredivisie. Beter samen met Top en Helmond en Rkc.
[Reactie gewijzigd op woensdag 2 januari 2019 om 15:40]
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 15:41
🤪🤪
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 15:46
De dorpjes Oss, Waalwijk en Helmond moet je niet vergelijken met de hoofdstad van Brabant waar het stadion gewoon vol zit.

En al zijn het er geen 50.000, zo lang de twee stoeltjes van Ruud van Nistelrooij en Khaki Jordania bezet zijn, zal het goed blíjven gaan.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 16:18
Hier ben ik blijer mee.

https://www.bd.nl/fc-den-bosch/kevin-felida-verlengt-contract-bij-fc-den-bosch-tot-2022~aeb37714/
[Reactie gewijzigd op woensdag 2 januari 2019 om 17:08]
Vind ik leuk
Dybala +246
woensdag 2 januari 2019 om 17:08
Nu het goed gaat zit het wat voller idd.
Maar daarvoor zat er gemiddeld 2400 man en dat voor de hoofdstad van brabant
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 17:26
Precies dat past niet bij de hoofdstad. Toen Den Bosch met de Vliert nog het vierde stadion van Nederland had, zaten er altijd veel toeschouwers.
De tijd is terug want het is heel duidelijk dat het sportief goed zal blijven gaan met dit jonge talentvolle team.
Vind ik leuk
Dybala +246
woensdag 2 januari 2019 om 21:41
Hoop t voor je.
1 zwaluw maakt nog geen zomer
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 21:47
Let een keer op Velkov (21), Kersten (20) en Felida(19) dan zie je wel wat wij al weten en wat ze bij Ajax en Feijenoord ook al gezien hebben. Die jongens weten ook van de interesse maar tekenden toch bij. Het zit echt goed in dit team.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 16:20
Zojuist is bekend geworden dat Felida tot 2022 vast is gelegd. Felida, 19 jaar, is één van de grootste talenten van FC Den Bosch en is nu net als Kersten en Blummel langdurig aan de club verbonden. Het opleiden en binden van spelers uit de eigen opleiding is precies wat Khaki voor ogen heeft en ook waarmaakt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 2 januari 2019 om 16:25]
Vind ik leuk
pico323 +7006
woensdag 2 januari 2019 om 16:29
zoals ik al zei gun het den Bosch wel. Hopelijk krijgen ze het stadion vol en geen hooligans svp. succes.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 16:50
Het stadion zit al vol en de piepjonge spelers liggen allemaal vast. Bovenaan staan met een elftal van gemiddeld 21 jaar is bijzonder.
Khaki maakt beleid waar elke club slechts van kan dromen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 2 januari 2019 om 16:51]
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 15:34
Mooi nog 2345 van die versterkingen er bij en dan lukt het wel.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 15:39
Is 2345 niet erg veel?
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 22:47
Nou valt mee hoor, als ze allemaal van dat soort aankopen zijn.. 2345 x 2 minuten is 4690 minuten speeltijd. Gedeeld door 1 spelers is 426 minuten dat ze spelen is dus 4,73 wedstrijden per speler... Te weining om kampioen te worden
Vind ik leuk
ihvmmdk +6923
woensdag 2 januari 2019 om 15:39
Altijd lekker wanneer je broer eigenaar is van een voetbal club.
Vind ik leuk
Guntherr +1485
woensdag 2 januari 2019 om 15:41
Ik vind het wel een geweldige stunt van FCDB wat het de laatste tijd allemaal doet.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 15:42
Wat dat hij zijn broertje haalt😄?
Vind ik leuk
Guntherr +1485
woensdag 2 januari 2019 om 16:20
Nee dat hij gewoon aan het stunten is en er geld in stopt.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 16:24
Zeker mooi, maakte ook maar een geintje.
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1234
woensdag 2 januari 2019 om 18:07
En volgend jaar gaan ze het PSV en de rest wat eronder zit moeilijk maken ,succes FC DEN BOSCH.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 18:24
Bedankt
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 15:42
Dat gaat naar Den Bosch toe ....
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 15:46
Geef die broertje een sjekladebol bij de koffie en hij wilt noooooit meer weg bij FcDB 😋
Vind ik leuk
AFP +1089
woensdag 2 januari 2019 om 15:48
Dit is voetbal bedrijven van nu. Keiharde commerciële aanpak. Als je mee wilt doen dan moet er geld bijkomen. is niet anders. Het zogenaamde voetbalhart bestaat niet meer. Waar vroeger voetballers uit de regio Den Bosch bij Den Bosch speelden is nu vervangen door voetballers uit alle windstreken van de wereld. Ook de bestuurders, management, trainers.
[Reactie gewijzigd op woensdag 2 januari 2019 om 15:49]
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 15:58
Nee hoor. Bij Den Bosch zijn het op dit moment vooral spelers uit de eigen jeugd en omgeving Den Bosch die het doen. Kersten, Deijl, Felida, Brouwers, Bouyaghlafan, Verbeek zijn eigen jeugd en basis. Verder vd Steen ( Vught) en Blummel (Schijndel) eveneens basis. En dan vergeet ik nog onze pinchhitter van der Sanden en onze tweede doelman Leijten, ook eigen jeugd en uit de buurt!!
[Reactie gewijzigd op woensdag 2 januari 2019 om 16:15]
Vind ik leuk
jari11 +1495
woensdag 2 januari 2019 om 16:04
Wel tof dat de club zoveel aan de jeugdopleiding heeft. Staan deze spelers ook allemaal in de basis?
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 16:11
Ja, met deze wonnen we de laatste wedstrijd van Roda. Alleen Verbeek stond er niet in wegens blessure.
Vind ik leuk
AFP +1089
woensdag 2 januari 2019 om 17:09
fcdb67, ik bekijk eigenlijk niet nu, maar in de toekomst moet er meer en meer kwaliteit komen van zowel de geldschieters als de sponsoren, verwacht ik.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 17:16
Zie mijn reactie elders.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 16:07
AFP hoe kom je hier nu bij?
In het eerste spelen 6 basisspelers uit de regio in het eerste en 4 spelers uit de regio vallen regelmatig in.

Uit de regio of eigen opleiding:
1 Van der Steen (g)
2 Deijl
3 Kersten
4 Felida
5 Brouwers
6 Verbeek
7 Blummel
8 Leijten (g)
9 Van der Sande
10 Bouyaglafen

Er zijn maar 4 buitenlandse spelers die in de basis staan: Beltrame ( sinds 2016 in Nederland en al twee jaar in Den Bosch) , Sapinnen, Vaisanen en Khammas. De laatste speelt omdat Vd Winde geblesseerd is. Van der Winde is al 4 jaar bij Den Bosch.
De trainers zijn Wil Boessen plus enkele oud spelers van Den Bosch. De hoofdscout is een oudspeler en zelfs in de raad van commissarissen zit een oud speler die verantwoordelijk is voor de technische zaken en die jarenlang deel uit maakte van de jeugdopleiding van Feijenoord. De directeur is met tussenpozen al 25 jaar aan de club verbonden en de voorzitter is de zoon van één van de vorige voorzitters. Tenslotte: de een na grootste skybox is van een oudspeler en meervoudig Nederlands international Ruud van Nistelrooy.....


[Reactie gewijzigd op woensdag 2 januari 2019 om 16:09]
Vind ik leuk
AFP +1089
woensdag 2 januari 2019 om 17:02
FCDENBOSCHFOREVER,

Dank voor je uitgebreide werk. Wat ik bedoel is niet nu, waarschijnlijk niet goed omschreven, maar ik verwacht dat in de toekomst er meer spelers uit den vreemde worden aangetrokken. Wat de geldschieters en ook de supporters willen meer en meer en meer. Voorbeelden zijn de clubs uit de Championship en de Premier League. Dus ik bedoel niet nu, maar ik verwacht toch wel in de nabije toekomst. Voetbalbedrijf is erg commercieel geworden. Zie de laatste zin van het artikel hier op VP:

-Bovendien lijken de Bosschenaren te speuren in Brazilië en Estland.-
[Reactie gewijzigd op woensdag 2 januari 2019 om 17:05]
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 17:16
Er wordt echt niet lukraak gekocht, er is een heel plan waarbij de jeugd heel belangrijk moet gaan worden. Wat onderbouwd wordt door de verschillende contract verlengingen van Bossche talenten. Zo is het vandaag ook rond gekomen met Felida, een zeer groot talent waarin onder anderen enkele topclubs geïnteresseerd waren. Ook Blummel en Kersten hebben afgelopen maand zo'n contract ondertekend Dus naast dat er gespeurd wordt in het buitenland hebben ook veel van de genoemde eigen jeugd spelers een verbetert en langdurig contract aangeboden gekregen waarvan sommige deze al hebben ondertekend.
[Reactie gewijzigd op woensdag 2 januari 2019 om 17:17]
Vind ik leuk
AFP +1089
woensdag 2 januari 2019 om 17:19
En als die talentjes weggekocht worden ?
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 17:23
Die zullen niet zo snel gaan omdat er financieel de mogelijkheid is om ze langer te binden.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 17:22
Ja dat is dus het misverstand. Khaki investeert in echt gras, in een nieuw jeugdcomplex van 10 + miljoen, in de jeugdfaciliteiten, in trainers en in het stadion.
Hij koos voor Den Bosch omdat er al een goede jeugdopleding is en waar al veel zelf opgeleide spelers in het eerste spelen, zie bijv. Ajax.
Wat we missen wordt idd gehaald maar net als bij Ajax ( Neres,Schuurs,Wober) worden er jonge internationals gehaald:
Velkov speelde toen hij 16 was al op het hoogste niveau in Bulgarije en was op stage bij Man United en ligt langdurig vast. Vaisanen is Fins international en ligt voor 3 jaar vast. Dat zijn spelers die door trainer Boessen verder opgeleid worden tot echte FC Den Boschspelers.
Het is net als bij Ajax alles behalve een vreemdenlegioen maar het wordt elftal van de ' Hollandse school"
Dat is de bedoeling. Het is voor de supporters geweldig naar eigen jeugd te kijken en toppers als Velkov te zien.

Felida staat in de belangstelling van Ajax, Velkov zou een versterking zijn voor Feijenoord. Dankzij Khaki Jordania liggen ze vast en gaan ze alleen voor de hoofdprijs weg.
Duurzaam beleid gericht op de jeugd, beter kan toch niet?

PS als commercieel betekent dat er veel geld OP het veld staat, dan is commercieel niet verkeerd.
Vind ik leuk
Sassefras +453
vrijdag 4 januari 2019 om 08:26
Overigens trekt Ajax inmiddels niet alleen maar piepjonge mensen meer aan: Huntelaar, Tadic, Blind, Tagliafico.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 08:45
Klopt, waar nodig haal je wat je zelf niet hebt en met de winst die je met jonge spelers hebt behaald, kun je er een paar halen waar qua transfers niets aan te verdienen is. Al is Tagliafico wel een speler waar je nog wat op verdienen kunt, die gaat voor meer weg als waarvoor hij kwam
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 01:12
Als de club hoger speelt zal ook het nivo van de jeugdopleiding omhoog gaan. Met een grotere begroting kan je ook jeugdspelers oppikken buiten de regio Den Bosch. Net zoals bij top van de eredivie het geval is. Je gaat uit een grotere vijver vissen en beter selecteren.
[Reactie gewijzigd op donderdag 3 januari 2019 om 01:13]
Vind ik leuk
AFP +1089
donderdag 3 januari 2019 om 01:17
Dus wat ik zeg een geldinjectie doet wonderen alleen de geldschieters en sponsoren eisen ook meer kwaliteit en gaan buiten de regio of buitenland spelers aankopen John.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 01:35
Dat klopt precies. En dat is alleen maar beter voor het Nederlandse voetbal. Hoe hoger het nivo word hoe meer mensen het gaat trekken. Dat komt pwa sponsoren en tv rechte alleen maar ten goede. Er zullen vast nog wel meer clubs volgen komende jaren die het niet meer alleen kunnen.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 09:00
Die spelers die van buiten gekocht zijn; Velkov en Vaisanen bijvoorbeeld, zijn jong en komen uiteraard om te promoveren maar ook om beter te worden. Zo werkt dat met deze jeugdinternationals idd nivoverhogend voor het Nederlands voetbal
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 16:21
De laatste wedstrijd van fcdb stonden er zelfs plus minus, 7 eigen jeugd spelers in de basis.
Vind ik leuk
jari11 +1495
woensdag 2 januari 2019 om 16:04
Haha jezus, die jongen is 22 jaar. Lijkt me niet handig met zijn ervaring. Toen ik de foto zag dacht ik trouwens dat hij 12 was en hier aan kinderarbeid werd gedaan.
Vind ik leuk
Roffel1998 +1660
woensdag 2 januari 2019 om 17:28
Die op de foto is Khaki Jordania, de eigenaar van Den Bosch.
Vind ik leuk
Vb.twente +88
woensdag 2 januari 2019 om 16:13
ja hoor , wat denken ze wel niet ? dat het een familie reunie is in de kkd.het belooft nog een hoop spektakel , straks weer een volle bak in de Grolsch veste tegen den.B wij zeggen dan kww.
Vind ik leuk
Bromsnor +36
woensdag 2 januari 2019 om 16:28
Ik verwacht dat het kampioenschap tussen Twente en Den Bosch zal gaan, de breedte van de bank (met Jordania 🤗), zal doorslaggevend zijn.
[Reactie gewijzigd op woensdag 2 januari 2019 om 16:32]
Vind ik leuk
Ajf +4
woensdag 2 januari 2019 om 16:18
Met trainer wil boesen als verstandige bouwer aan een team. Geen opportunisme maar op basis van een gedegen visie, ervaring en kunde. Dat bewijst hij dit seizoen maar was ook vorig seizoen met hele beperkte middelen al zichtbaar. Jordania faciliteert / investeert. Boesen realiseert! Hulde!!
[Reactie gewijzigd op woensdag 2 januari 2019 om 18:46]
Vind ik leuk
koosje +850
woensdag 2 januari 2019 om 16:18
Wat voor flauwekul is dat iedere keer met die naakte dames in de buurt ?
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 16:31
Flauwekul? Vind het super geil :).
Vind ik leuk
koosje +850
woensdag 2 januari 2019 om 16:41
buiten dat het super geil is. heb ik me eigen net kapot gezocht, maar zag geen naakte dames. Ik baal als een stekker.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1217
woensdag 2 januari 2019 om 16:48
Hedde wel goed gekeken? ze zetten het er niet voor niets neer toch?
Vind ik leuk
Eimersweide +8194
woensdag 2 januari 2019 om 17:04
Heb je lopen zoeken??? Domoor. Je moet op dat linkje klikken en dan staat er precies waar en hoe laat er naakte wijven in je buurt zijn.
Vind ik leuk
koosje +850
woensdag 2 januari 2019 om 17:14
Ja wat dom van mij
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 17:57
Ja er is er altijd een op 2,4 kilometer afstand die het met me wil doen.
Vind ik leuk
Spiegel +10289
woensdag 2 januari 2019 om 16:38
Erger dan Seedorf bij as Monza had gedaan, kan haast niet.Halve elftal was wel familie van clarence.
Vind ik leuk
HuizemWest +305
woensdag 2 januari 2019 om 17:09
Ach...voor het geld hoeft hij het niet te doen toch?
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 19:36
[--_--Vind Naaakt Dames in jouw buurt hier op: My.Su/Girls
Vind ik leuk
ihvmmdk +6923
dinsdag 8 januari 2019 om 10:54
Nepotisme, heerlijk.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +254
dinsdag 8 januari 2019 om 11:54
Misschien moet de kop anders zijn?
Verlost Eindhoven van zijn broer??
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 13:32
Hilarisch dit. Dat wordt echt een succesverhaal, dat FC Den Bosch.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws