Larsson hekelt analisten 'met doorsneecarrières': 'Moet ik dat serieus nemen?'

Larsson hekelt analisten 'met doorsneecarrières': 'Moet ik dat serieus nemen?'

Gepubliceerd: donderdag 3 januari 2019 om 08:04do 03-01-2019 om 08:04

Sam Larsson trekt zich over het algemeen weinig aan van de kritiek op zijn spel bij Feyenoord. De Zweedse aanvaller heeft met name lak aan commentaar van analisten en columnisten 'die zelf nooit bij een topclub hebben gespeeld.'

Sinds zijn overstap van sc Heerenveen naar De Kuip wordt Larsson regelmatig stevig aangepakt door de Nederlandse pers. "Ik weet dat ik veel kritiek heb gekregen, maar als ik van mezelf weet dat ik er alles aan heb gedaan, mijn taken heb uitgevoerd en iedereen intern bij de club tevreden is, wat zou ik me dan druk maken om wat andere mensen ervan vinden?", vraagt hij zich hardop af in gesprek met Voetbal International. 

"In de wereld waarin wij als voetballers moeten leven, heb je te maken met het feit dat vrijwel iedereen tegenwoordig op tv is om zijn mening te geven. Oud-spelers met doorsneecarrières zitten daar dan op hun gemak de spelers van nu te analyseren. Moet ik dat dan serieus nemen? Moet ik me druk maken om wat iemand die vroeger bij een club in het rechterrijtje speelde van mij vindt?"

Larsson snápt dat kritiek bij zijn beroep hoort. "Ik zeg alleen dat ik me niet druk maak om het commentaar van iemand die zelf nog nooit bij een topclub heeft gespeeld. Wat weet die dan van de druk die erbij komt kijken? Hoe kan hij daar iets van zeggen als hij het zelf nooit heeft ervaren? Kijk, als Frank Rijkaard in de studio zit en zegt dat Sam Larsson misschien een beetje meer dit of dat moet doen om beter in positie te komen – ik geef maar een voorbeeld – ja, dan zit ik wel aan de buis gekluisterd."

Lees ook: Larsson zelfkritisch: "Oké, om eerlijk te zijn, I’ve played like shit"

Plaats een reactie

langeGek +1181
donderdag 3 januari 2019 om 08:13
Hij heeft een punt!
Vind ik leuk
VanGoal +791
donderdag 3 januari 2019 om 08:25
Nee hij heeft geen punt. Verre van zelfs. Je hoeft niet perse op hoog niveau gespeeld te hebben om een goede analist te zijn. Iedereen mag een mening hebben en die uiten. Feit is dat hij slecht is begonnen bij Feyenoord en nu beter speelt. Als straks dezelfde analisten complimenten geven voor zijn spel zit hij ineens wel aan de buis gekluisterd..
Vind ik leuk
dhrwobo +36086
donderdag 3 januari 2019 om 08:34
Maar het is wel logisch dat zo'n jongens eerder opkijken (en luisteren) naar iemand die de wereldtop heeft bereikt dan iemand die nooit echt geshined heeft (Perez, Bruggink, Van Halst). Tegelijkertijd hebben die jongens alle drie bij Ajax en/of PSV gespeeld, dus in Nederland wel de top bereikt.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 08:49
Het geeft wel gelijk een stuk (gebrek aan) karakter bloot. Bij Heerenveen getraind door Lodeweges, De Haan en Streppel. Als je zijn maatstaven hanteert, nam hij die geen van allen serieus.
Vind ik leuk
Sazzz +11044
donderdag 3 januari 2019 om 09:03
Maar hij praat over met de druk omgaan. Allereerst speelt hij niet bij een topclub, ten tweede hebben alle analisten die jij noemt (en sowieso de meesten bij Fox) allemaal die druk ervaren.
Vind ik leuk
Jajaja +393
donderdag 3 januari 2019 om 09:08
Ze hebben ook kees kwakman rondlopen...
Vind ik leuk
Sazzz +11044
zaterdag 5 januari 2019 om 14:22
Maar die werden niet genoemd, maar wel één van de weinigen die niet in de top gespeeld heeft
Vind ik leuk
Kuip +9097
donderdag 3 januari 2019 om 09:50
Nou, ik hoor toch liever Perez, die verstandige dingen zegt, dan Van der Vaart. Die kon fantastisch voetballen, maar als hij er over moet praten kraamt hij louter onzin uit.
Louis van Gaal was een matige voetballer maar werd een toptrainer. Marco van Basten was een topvoetballer maar werd een matige trainer.
Vind ik leuk
Cookee +11797
donderdag 3 januari 2019 om 10:56
Ik vind Perez een betweter die de controversiele mening zoekt, hij spreekt altijd met stemverheffing, anderen krijgen geen kans. vd Vaart is niet manipulatief maar gewoon liefhebber.
Vind ik leuk
Cookee +11797
donderdag 3 januari 2019 om 10:54
Wie in de wereldtop speelt is een supertalent. Van Basten was dat ook maar die kon dat ook niet overbrengen, ik zou als ik Larsson was eens goed naar mijn rendement kijken en niet meer de kritiek wegwuiven. Het gaat nu iets beter, maar nog lang niet zo goed als een club als Feijenoord verdient te krijgen van hem.
Vind ik leuk
chicken +13270
donderdag 3 januari 2019 om 15:39
Van Basten verwachtte dat zijn spelers dingen konden die voor hem 'normaal' waren...

Vind ik leuk
Cookee +11797
vrijdag 4 januari 2019 om 15:30
Klopt maar Marco vertelde ook eerlijk dat hij het niet kon uitleggen... hij liep op instinct en dan kan je dat niet uitleggen.
Vind ik leuk
langeGek +1181
donderdag 3 januari 2019 om 08:36
Volgens mij las ik laatst (gisteren) nog een artikel waarin hij aangeeft dat hij zelf ook wel weet dat het tot dusver niet best was. Iedereen mag een mening hebben, Sam vraagt zich alleen af of hij zich daar druk om moet maken. Ik denk dat hij daarin een punt heeft.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 08:50
Dat is inderdaad het enige waar hij gelijk in heeft. Hij moet zich daar dus niet druk om maken.
Vind ik leuk
Sazzz +11044
donderdag 3 januari 2019 om 09:03
Maar dat doet ie dus wel
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 09:27
Hè, dan doet hij dat dus ook al niet goed...
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 09:53
Wat je vergeet is dat dit waarschijnlijk een reactie op een vraag. Niet een Facebook post die hij uit zichzelf plaatst. Als iemand hem de vraag stelt en hij geeft dit antwoord betekent dat natuurlijk niet dat hij zich druk maakt om de analisten..
Vind ik leuk
Sazzz +11044
zaterdag 5 januari 2019 om 14:20
Dan volstaat toch te zeggen dat hij zich daar niet druk om maakt?
Vind ik leuk
VanGoal +791
donderdag 3 januari 2019 om 09:35
Hij moet zich er ook niet druk over maken en gewoon zijn focus op zijn eigen ontwikkeling houden. Ik vind het alleen storend dat hij iets roept over spelers uit 'het rechter rijtje'. Als hij niet uitkijkt speelt hij over een jaar voor Groningen ofzo.
Vind ik leuk
Cookee +11797
donderdag 3 januari 2019 om 10:58
Hij moet zich er wel iets van aantrekken, je speelt niet alleen voor de loftuitingen... als je slecht speelt komt er iets anders op je af... dat heet kritiek en die hoort er ook bij. Hij snapt toch ook dat hij zelden rendement heeft?
Vind ik leuk
Joost69 +513
donderdag 3 januari 2019 om 10:21
Ja, maar beter is dat hij gewoon niet kijkt. Blijkbaar raakt het hem wel op 1 of andere manier.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 08:13
Nee, vooral de kritiek niet aantrekken Larsson....vooral niet doen.
Vind ik leuk
Il Gordo +14743
donderdag 3 januari 2019 om 08:20
Nee, tachtig procent is ook stierenpoep. Snap 'm wel.
Vind ik leuk
fedor2501 +5362
donderdag 3 januari 2019 om 09:11
Je blijft er mee doorgaan he. Jammer.
Vind ik leuk
Cookee +11797
donderdag 3 januari 2019 om 11:00
We mogen alleen toejuichen blijkbaar.
Wil ik best doen hoor, laat hem maar goed spelen dan doe ik dat. :)
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 08:14
Mensen mogen hun mening geven en daar moet je maar mee dealen. Die natte vloeitjes van tegenwoordig kunnen nergens tegen.
Vind ik leuk
Cookee +11797
donderdag 3 januari 2019 om 11:02
Om eerlijk te zijn, er komt wel meer gezeik op spelers af dan vroeger... om in jou woorden te blijven; toen 'vloeitjes' nog karton waren.
Vind ik leuk
2-1 +945
donderdag 3 januari 2019 om 08:15
Ook iemand die in het rechterrijtje gespeeld kan best zinnige kritiek geven. Beetje domme reactie...
Vind ik leuk
Sazzz +11044
donderdag 3 januari 2019 om 09:05
Vooral ook omdat de meesten gewoon in het linkerrijtje hebben gespeeld. In zijn opinie zou hij dus niks aantrekken van iemand als Van Gaal
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 08:15
Eens !!! Die analisten willen allemaal het bedrijfsleven in maar kunnen niks. Zijn blij dat ze bij fox voor een ruggetje of 80 mogen analiseren. Allemaal over het paard getilde voetballers die niks gepresteerd hebben in hun carriere.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 08:20
Het zegt natuurlijk ook wel genoeg als je analist bent van fox.. wat een drama om naar te luisteren zeg!
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 08:42
Bruggink en Perez hebben een prima carrière gehad en wat dacht je van Ronald de boer. Die jankerd van Feyenoord mag zijn veters nog niet strikken.
Vind ik leuk
Il Gordo +14743
donderdag 3 januari 2019 om 08:43
Ik denk dat die jankerd daar ook niet op doelt.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 08:49
Dat zal best. Maar van Gaal heeft ook nooit in zijn schoenen gestaan maar heeft ook meer verstand van voetbal. Ook analisten die nooit bij een topclub gespeeld hebben kunnen er prima verstand van hebben. Derksen loopt lang genoeg mee om daar zinnige dingen over te zeggen. Suck it up.
Vind ik leuk
Il Gordo +14743
donderdag 3 januari 2019 om 08:57
Helemaal waar. Daarnaast heeft Van Gaal zich, in tegenstelling tot Vermeulen, De Mos, Kwakman, Levchenko, wel bewezen in het topvoetbal als trainer.

Gaat niet om wat je bewezen hebt als speler. Maar wat je bewezen hebt op topniveau. En dat is niet per se mijn visie, maar ik denk wat Larsson bedoelt.

En Derksen zegt soms zinnige dingen inderdaad. Maar soms/vaak ook niet.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 08:52
Hahahaha, en dat zet jij met droge ogen op VP. SUckeeeeeeer!
Vind ik leuk
Cookee +11797
donderdag 3 januari 2019 om 11:04
Ik heb nieuws voor je. Zelfs supporters kunnen er verstand van hebben.
Wij staan hoog en hebben veel beter zicht op kwaliteit dan vanuit een dug-out of vanaf het veld.
Vind ik leuk
Guntherr +1490
donderdag 3 januari 2019 om 08:16
"Moet ik dat dan serieus nemen? Moet ik me druk maken om wat iemand die vroeger bij een club in het rechterrijtje speelde van mij vindt?"

Nou, hij heeft opzich wel gelijk.. beetje arrogant wel.
Vind ik leuk
jamesquinn +3731
donderdag 3 januari 2019 om 08:35
Nee natuurlijk niet. Het gaat er niet om wie het zegt, maar wat er gezegd wordt. Waterreus heeft ook bij een topclub gespeeld, maar heeft nog nooit een zinnig woord uitgekraamd.
Vind ik leuk
Il Gordo +14743
donderdag 3 januari 2019 om 08:44
Bij Arno Vermeulen is het weer andersom.... Oh wacht, laat maar.
Vind ik leuk
Cookee +11797
donderdag 3 januari 2019 om 11:05
Ik vind Waterreus een originele denker, die lult niet anderen na.
Daarom stapte hij zelf ook op bij Studio Voetbal.
Misschien heb jij liever de gangbare mening.
Vind ik leuk
jamesquinn +3731
donderdag 3 januari 2019 om 17:45
Of een mening gangbaar is of juist origineel vind ik vrij irrelevant. Dat zegt namelijk niets over de inhoud van die mening.
Vind ik leuk
Cookee +11797
vrijdag 4 januari 2019 om 15:38
Dat is waar. Maar de gangbare mening krijg ik van alle kanten al dus dan is een andere inkijk welkom.
Hoe meer kanten belicht hoe meer kans op een goede keuze. Toch?
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 08:17
Het is goed dat je je niks aantrekt van een analist die een doorsneecarriere heb gehad. Bij feyenoord heb je immers ook een doorsneecarierre? En nee dit is niet een sneer naar de rotterdammers het is mijn mening over wat ze op het veld laten zien. 😉
Vind ik leuk
Il Gordo +14743
donderdag 3 januari 2019 om 08:21
Klopt. Een mening. Geen feit. ;)
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 08:22
Dus ze staan wel lekker te voetballen zeg je?
Vind ik leuk
Il Gordo +14743
donderdag 3 januari 2019 om 08:35
Nee, heb ik dat gezegd? Of geschreven?

Bij Feyenoord heb je geen doorsnee carrière (zoals Larsson dat bedoelt over die analistjes).
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 08:40
Dat bedoel je dus met feit, ik dacht dat je reageerde op mijn mening over het voetbal. My bad.. toch vind ik het een doorsneecarriere voor hem zelf, vind hem geen goede voetballer ook voor fey. Blij dat ajax niet voor larsson heeft gekozen. Succes in het laatste half jaar gordo. 👍
Vind ik leuk
Il Gordo +14743
donderdag 3 januari 2019 om 08:42
Klopt. Hij is de laatste weken goed bezig. Maar moet meer (kunnen) laten zien.

Foppe de Haan zei ooit dat ie niet veeleisend genoeg is. Misschien is dat het wel. Heb het idee (van afstand) dat Gio ook niet zo veeleisend is.

En thanks. Wens me ook sterkte ;)
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 08:44
Word denk ik ook tijd voor een andere trainer volgend seizoen voor jullie? Hij mag indd wel wat meer eisen van zijn spelers.. hoezo sterkte? Lekker blijven aanhaken en nog kans op de beker! Kampioensschap zal door 2 clubs bepaald worden, iets waar ik toch bijna ieder jaar weer van baal!
Vind ik leuk
Il Gordo +14743
donderdag 3 januari 2019 om 08:45
Ja, Van Bronckhorst had na vorig seizoen weg moeten gaan. Toen was het al een jaar lang kut.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 08:49
Ik heb in het jaar dat jullie kampioen werden gezegd dat maar 1 man hun kampioen zou kunnen maken.. dat is toen uitgekomen ook! De heer kuyt, wat een mentaliteit had hij over voor het kampioenschap. Ik zou het feyenoord nooit gunnen of gegund hebben (mijn excuus) maar hem gunde ik het echt.
Vind ik leuk
Cookee +11797
donderdag 3 januari 2019 om 11:08
Die analisten dateren uit een tijd dat ons land nog meekon.
Veel huidige voetballers zouden 20 jaar terug niet eens bij amateurs opgevallen zijn. Wie kan er nog koppen of wie is 2-benig, kan iemand een bal stoppen met zijn verkeerde been?
Vind ik leuk
Eddy T67 +2005
donderdag 3 januari 2019 om 08:21
Iedereen mag als voetballiefhebber of analist toch kritiek hebben. Wat is daar mis mee. Dat is juist de kracht van het voetbal. Wat hij daarmee doet is vervolgens uiteraard aan hemzelf. Maar net doen alsof "doorsnee voetballers" er geen verstand van kunnen hebben is onzin. Een van Gaal was ook maar een doorsnee voetballer.
Vind ik leuk
Sazzz +11044
donderdag 3 januari 2019 om 09:06
En vooralsnog is ie zelf ook niet meer dan doorsnee
Vind ik leuk
Cookee +11797
donderdag 3 januari 2019 om 11:09
Ja, maar ook van Gaal vond zichzelf wel heel erg goed.
En dat heeft Larsson blijkbaar ook ... een beetje.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 08:23
Ah, dus als je zelf niet op het geweldig hoge niveau waar Larsson op speelt, geacteerd hebt, dan mag je niets zeggen over hem. Dat wordt nog leuk, als hij een trainer krijgt die nauwelijks gevoetbald heeft...
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 08:26
Larsson moet eens met van Gaal gaan zitten ... dan piept hij wel anders denk ik :D
Vind ik leuk
Op afstand +931
donderdag 3 januari 2019 om 08:51
Zo is het, van Gaal was ook maar een middelmatige speler, dus wat zeurt deze chagerijn nu weer, pietje depri.
Vind ik leuk
wattenstaafje +22677
donderdag 3 januari 2019 om 08:25
"Moet ik me druk maken om wat iemand die vroeger bij een club in het rechterrijtje speelde van mij vindt?" Dat doe je dus wel.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 08:32
Bijna 90% van de spelers laat zich gek praten. Ongelooflijk.
Vind ik leuk
wattenstaafje +22677
donderdag 3 januari 2019 om 08:36
Ze zouden zich er gewoon echt niks van moeten aantrekken.

"Wie zegt dat? Oh..nou geen idee. Kijk nooit naar die programma's"

Als ze dat allemaal zouden doen...is de lol er snel vanaf.
Vind ik leuk
Cookee +11797
donderdag 3 januari 2019 om 11:11
Zou Feijenoord glansrijk bovenaan staan, dan maakte niemand zich druk om kritiek. Maar Larsson staat stil in ontwikkeling en als je dan bij de top wilt spelen dan word je anders bekeken dan in het 'stilte gebied Heerenveen', waar men al aplaudiseert als het gras groen is.
[Reactie gewijzigd op donderdag 3 januari 2019 om 11:12]
Vind ik leuk
Smithsonian +37783
donderdag 3 januari 2019 om 08:27
De azijnpissers zoals kees kwakman & co lekker laten lullen vent.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 08:31
Wie niet?

Laat iedereen lekker lullen, als sporter moet je met oordoppen in leven. Je moet zelf doen wat goed voor je is, dan kun je nooit iemand anders de schuld geven.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 08:29
Kritiek is nooit leuk om te horen, maar er helemaal niet naar luisteren, zou dom zijn. Je weet zelf toch wel of het goed was?

Rare redenatie, als je zelf vind dat je slecht gespeeld hebt, en op tv is iedereen tevreden. Geloof je dat dan?

Je weet het zelf toch zeker wel beter, dan die papegaaien op tv?

Als je als topsporter tevreden bent, dan is het einde van je carriere in zicht, volgens mij.
Vind ik leuk
Strijp +14028
donderdag 3 januari 2019 om 08:31
Waar Larsson net wat goodwill aan het kweken was na baggere jaren, gooit hij nu zn eigen ruiten weer in. Eerst presteren, dan praatjes.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 08:41
Weet je ook gelijk wat voor een type mens hij is voelt zich duidelijk te goed voor het in zijn ogen klootjes volk.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 08:44
Dat straalt hij toch al jaren uit. Ook bij Heerenveen.
Vind ik leuk
Jafio +2000
donderdag 3 januari 2019 om 08:49
Zelf ook een doorsneevoetballer die nog niet getoond heeft dat hij de top kan halen.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 08:57
Meneer Larsson heeft geen punt iedereen heeft een mening en mag die uitspreken of dat nu een analist is die bij een club in het linkerrijtje heeft gespeeld of een groentenboer uit Haarlem. Meneer Larsson heeft er niet alles aan gedaan anders had hij zijn vorm zoals hij die bij Heerenveen had allang terug gevonden. Feyenoord is en blijft naar mijn mening te hoog gegrepen voor meneer Larsson.
Vind ik leuk
Sazzz +11044
donderdag 3 januari 2019 om 09:01
De meeste analisten hebben weldegelijk bij Ajax of PSV gespeeld hoor. Bruggink bij psv, Perez bij beiden, De Boer bij Ajax en hoger, maduro bij Ajax, Vd Vaart bij Ajax en hoger, De Wolf bij Feyenoord in de tijd dat dat echt nog een topclub was. Van Halst bij Ajax
Vind ik leuk
DHM070 +8
donderdag 3 januari 2019 om 09:05
Hij heeft wel punt, vooral als ik die witte Chinees en die vieze snor hoor analyseren. De eerste heeft nooit gevoetbald en de tweede zat bij laag geklasseerde verenigingen waarvan merendeels zijn opgehouden te bestaan. Deze racist verteld twee keer in de week trots, dat hij onder invloed van dope andere voetballers liep te schoppen. Met andere woorden heeft dat naar tabak ruikende en hoestende kwak zelf ook nooit gevoetbald!!!
Vind ik leuk
Cookee +11797
donderdag 3 januari 2019 om 11:18
Die twee zijn slecht dat klopt. Derksen wil provoceren om weer in de media te komen. Maar ook iemand die niet kon voetballen kan best een prima advies hebben.
Vind ik leuk
DHM070 +8
donderdag 3 januari 2019 om 09:17
Hij heeft wel een punt ———>
Vind ik leuk
RW1913 +2804
donderdag 3 januari 2019 om 10:12
Hij heeft geen punt. Hij is niet de enige die kritiek krijgt en het gaat erom hoe je ermee omgaat. Hij moet niet zo hoog van de toren blazen want hij is nog verre van een topspeler. Nederigheid kan hij liever zijn dan nu zo hoogmoedig praten.
Vind ik leuk
Blindsy +15823
donderdag 3 januari 2019 om 09:24
Ik ben blij dat hij er zo over denkt. Dat is goed voor hem, om niet te veel aan te trekken van de kritiek van de vele analisten van -zeg- t niveau Kwakman.

Maar ik lees ook dat men binnen F blijkbaar vaak tevreden is geweest over zn prestaties, terwijl hij vaak ondermaats presteerde? Als hij daar serieus mee is, wordt t bewijs weer geleverd dat t bij F al snel weer goed is.
Een gebrek aan 'n topsportklimaat, dus.
Vind ik leuk
Cookee +11797
donderdag 3 januari 2019 om 11:22
Probleem is volgens mij dat de ene speler een klop op de schouder nodig heeft en de ander een schop onder de kont. Soms gaan spelers ineens onder een nieuwe trainer goed voetballen die daarvoor geen bal raakten. En anderen zakken onder een nieuwe trainer diep weg.
Dan gaat het dus om 'managen' van karakters... Leo Beenhakker kon dat redelijk en Korbach was er een meester in.
Vind ik leuk
Blindsy +15823
donderdag 3 januari 2019 om 17:39
Gio niet.. dénk ik.
Vind ik leuk
Cookee +11797
vrijdag 4 januari 2019 om 15:35
Het lijkt me wel een ontzettend fijne kerel, zonder dollen.
Daarom heb ik moeite met kritiek op hem, dus hoop ik dat zijn omgeving tekortkomingen verbloemen, dan kan je zijn goede kanten behouden.
Ik weet ik ben een slappe lul ... kan ook roepen Gio WEG.
Maar dan haal je weer andere fouten binnen, toch?
Vind ik leuk
Blindsy +15823
vrijdag 4 januari 2019 om 17:44
Misschien ben ik wel de slappe lul door te zeggen dat Gio weg moet?
Feit is; hij is er nu 4 seizoenen. Niemand wordt beter. Tactiek is maar moeilijk te ontrafelen. Nóg meer mensen om zijn tekortkomingen te onthullen? Geen idee..
Wat ik weet is; het lijkt uitgewerkt te zijn. Niet gek ook, na 4 jaar. Er staan 6-7 jeugdspelers aan de poort te rammelen, of doen al mee. Gio lijkt niet de man te zijn die makkelijk jeugd inpast, laat staan ze echt beter laat worden. Dan zou mijn advies zijn; ga iemand zoeken die daar wél goed in is. Want daar moet de komende jaren weer geld mee verdiend gaan worden.
Vind ik leuk
Cookee +11797
zaterdag 5 januari 2019 om 12:06
Jij hebt het recht om dat te zeggen, jij bent echt supporter. Maar ik kijk ook naar Gio dat het een fijne vent is, hij mag op mijn verjaardag komen.
Kijk zet je daar een vent of meerdere naast, die zeggen Gio we moeten dat talent een kans geven, dan gaat hij wel om, maar lijkt wel of ze allemaal op 1 lijn zitten... de lijn van kiezen voor zeker en veilig.
Karsdorp komt terug, dat is fijn lijkt mij, maar kost wel een hoop geld om te huren en Clasie is ook al gehuurd.
Zit ik fout als ik er geen visie in zie? Dit lijkt mij korte termijndenken toch?

Als we gaan klonen, doe dan maar Rutten die met talent kan omgaan en Gio zijn goede eigenschappen.
Maar ik zou ook meer acceptatie naar talent willen, als ik soms kritiek op de keeper hoor en op Malacia, gun ze ook even de kans om te groeien.
Je opmerking dat Gio spelers beter moet maken ... ik weet dat niet, je hebt een hele staf, spitsentrainer, conditie, defensie-trainers, keeperstrainer .... is het dan alleen Gio die de schuld moet hebben?
Ook een goede medespeler kan jou toch veel leren en beter maken?
Vind ik leuk
Blindsy +15823
zaterdag 5 januari 2019 om 13:03
Ik geef je helemaal gelijk.
In alle eerlijkheid; sinds PSV-thuis, zie je dat Clasie de oude weer aan het worden is. Voor mij is het simpel; sinds El Ahmadi is vertrokken, is er een goede controleur nodig. Clasie kan dat. Mits in vorm. Als je er een in het buitenland moet halen, ben je 5-6 milj kwijt. Dat ben je trouwens tegenwoordig al voor een Utrecht- of AZ-speler kwijt. Dus als Clasie's nog 1 jaar doorlopende contract bij Southampton straks voor zo'n bedrag mag worden afgekocht, én hij heeft weer de vorm van voor zijn transfer? Dan moet je het overwegen. Anders is het gewoon een lapmiddel geweest. Er komen vanuit de jeugd zeker 3-4 middenvelders aan. Wehrman, Touré, Burger, Kökcü. Maar geen idee wie van die 4 een controleur zou kunnen zijn. En of hij er ook al klaar voor is.
Dan kán ik mij voorstellen dat je denkt; huur Clasie voor een jaar, in de zomer van 2019 zien we wel waar de talenten staan. Of, zoals net gezegd, kun je hem voor een redelijk bedrag terugkopen.
Maar Southampton heeft 14 miljoen betaald voor hem. Als ze daar een redelijk deel van terug willen? Moet F het met alle respect gewoon niet doen. Ze hébben al zo weinig geld, ik zou geen 8-9-10 miljoen neerleggen voor een ex-speler. Maar als het tot 5-6 beperkt kan blijven én hij komt echt in de vorm van zijn laatste 2 F-seizoenen? Mag hij gehaald worden.

Met Karsdop ligt dit totaal anders. Ik heb al ergens gelezen dat F een optie tot koop zou willen. St Juste doet het daar aardig, maar is gewoon een CV. Botteghin is 31 en zou kunnen dat ze hem weg willen doen, en St Juste dan voor een CV-plaats willen laten knokken. Nieuwkoop is te licht, is mij nu wel duidelijk. En vanuit de jeugd komt Geertruida er aan (18-jarige Caribische parel) maar is ook een CV. Dan heb je dus geen rechtsback lopen die je goed genoeg vindt voor het 1e.
Met alle respect voor St Juste, Karsdorp is beter. Dus als je die kunt huren met optie tot koop? Stel dat dat ook een redelijk bedrag is (5-6 milj) moet F het overwegen. Ze worden er veel sterker van, en die gozer heeft zo'n drive naar voren, je speelt voortdurend met een man meer op het middenveld. Enne, na een rush ook nog een goede voorzet of combinatie. Man, wat heeft hij veel vuil werk opgeknapt voor Kuyt, in het kampioensjaar.
Maar, en nou komt 'ie'; in diezelfde artikelen staat dat AS Roma hem alleen maar tot de zomer wil verhuren om zo die jongen weer een beetje in vorm te krijgen.
Als F hem niet kan terugkopen, komende zomer? Vind ik het een belachelijke beslissing om hem voor slechts 5 maanden te huren.
Want dan zeg je halverwege het seizoen tegen Nieuwkoop; je bent nu 2,5 jr contractspeler, staat regelmatig in de basis, maar we huren jouw voorganger terug, en gaan afscheid van jou nemen. En tegen St Juste zeg je; we vinden Karsdorp toch beter, dus we halen hem voor nu, kijken we van de zomer wel of jij na de zomer weer voor de rb-plek in aanmerking komt, of dat je je toch maar op CV gaat richten.
Ik bedoel te zeggen; je schoffeert 2man. En zonder reden. F wordt fluitend 3e. Met of zonder Karsdorp. Waarom niet gewoon het seizoen afmaken, en dan van de zomer gewoon weer 'echt' beleid voeren? Een nieuwe selectie vormen? Transferafspraken voor aan-verkopen laten plaatsvinden?

Maar, we gaan het zien hoor. Want ik las dus ook ergens dat St Juste in de belangstelling zou staan van buitenlandse clubs? (Zenit St Petersburg werd genoemd). Stel nou dat je hem voor een aardig bedrag kan verkopen, en voor een vergelijkbaar bedrag komende zomer Karsdorp kan terugkopen? Dan vind ik het weer een topdeal. Want hij is absoluut een veel betere speler op die positie dan St Juste.

Gio.. laten we het anders ook op imago houden. Bij Gio heb ik nou nooit eens het gevoel; have no fear, Gio is here. Nooit eens een taktische analyse op tv waarvan ik denk 'die snapt het'. Nooit eens een ragfijne analyse waaruit blijkt dat zijn taktiek wel deugt, maar enkele spelers het niet goed uitvoerden .Begrijp je? Hij zit daar maar met zn doffe oogjes... beetje simpel trainingsjargon uit te kramen. En telkens denk ik; je hebt het niet. Je raakt ze niet. Je ziet het regelmatig door je vingers glippen. En je weet niet hoe of waarom. Machteloos zie je er op toe. Snap je? Dat gevoel heb ik met Gio.
Gaat het met een andere trainer beter worden? Weet ik ook niet! Maar na 4 jaar mag je best aan een andere trainer denken. Toch?

Kritiek op spelers; een keeper heeft tijd nodig. Bijlow heeft alle Oranje-teams doorlopen. Die kan het echt wel. Wordt het ook bij de volwassenen de Oranje-keeper? We gaan het zien.
Maar Malacia? Is eigenlijk een toevalletje. Werd niet als grote jongen gezien. Maar door meerdere blessures kreeg hij de kans. En dat deed hij aardig. Maar niet goed. Nog steeds veel te druistig. Domme overtredingen. Ja, hij moet de kans krijgen. Maar ik krijg niet het idee dat het een hele goede gaat worden. Toen Haps werd aangetrokken was het misschien wel de beste LB in Nederland. Dus laat Haps maar snel fit worden, en dan in de basis. Best kans dat het dan ook weer beter gaat lopen.

Maar ik sluit af. Lang verhaal weer (nooit erg hoor), maar ik heb een nieuwjaarsreceptie van mijn cluppie en moet nog een wedstrijdje van het 1e als gastheer begeleiden. Spreek je weer!
Vind ik leuk
Cookee +11797
maandag 7 januari 2019 om 20:55
Ja, maar met Clasie en ook met El Ahmadi is er dus geen aanvoer van midveld. Want Feij wil daar een afstoppende speler... zo dicht bij de aanval kan je daar ook iets aanvallender speler neerzetten zoals Ayoub.
En dan Clasie net voor de defensie.

"Nieuwkoop"
Dat verrast mij idd ook. Niet dat er iets mis is met Karsdorp, prima speler. En wat ik net noemde, die zou diep op midveld kunnen, daar speelde hij in de jeugd ook, dan is ie ook minder blessuregevoelig, want als back opkomen is zwaar voor het lichaam.

"Gio"
Dat herken ik ook, hij zet eerst de defensie neer en wat er dan nog over is mag voorin... maar wat ik al zei, de andere stafleden kunnen ook zeggen, doe dat eens anders.
Reken andersom... Persie de diepe man, wie kan daaromheen... Berghuis of Jorgensen, of Ayoub of Larson... dan ga je uit van lef toch?

Malacia wordt geen Karsdorp maar veegt zijn paadje schoon, zoals de veel geroemde Tete dat ook deed, voor hem als Vilhena weg is kan je daar Haps zetten, die heeft meer aanvalskracht.
Malacia als eigen speler voorkomt dat je iemand moet kopen toch? Das mooi. Maar zoek dan iemand een linie voor hem die hem aanvult, net als met Gio.
Immers zo'n back hoeft niet elke keer 160 m heen en terug als een midvelder maar 12 meter hoeft.
Vind ik leuk
mcmodd +25062
donderdag 3 januari 2019 om 09:48
Die Sam, hij begeeft zich op glad ijs man. Als hij het heeft over analisten die zelf hooguit bij clubs uit het rechterrijtje hebben gespeeld, dan vergeet hij dat in een jaar tijd ook dat zijn lot zou kunnen worden. Niet doen man, gewoon niet doen.
Natuurlijk, je hoeft je van die lui niks aan te trekken, zou ook ik zeker niet doen. Maar om dat dan zo aan een journalist van Voetbal International te zeggen, dat is wel heel link. Als de druk voor hem dan zo groot was, leer dan daar eerst heel goed mee om te gaan. Speel dan eerst een paar jaar de sterren van de hemel en verwonder je niks als analisten dan ineens van je zeggen dat je zelf een ster bent, schitterender dan die aan de hemel.
Vind ik leuk
Cookee +11797
donderdag 3 januari 2019 om 11:25
Slim is het niet nee. Maar hij lucht zijn hart, das toch prettiger dan voetballers met media-training?
Mijn mening is dat hij bij een club speelt die totaal anders speelt dan H'veen en de positie waar hij daar stond daar staat een controleur, dus daar komt hij ook nooit, zelfs niet als Vilhena weggaat. Want Feijenoord speelt vanuit angst, helaas, want ik zou dat graag anders zien.
Vind ik leuk
huppekees +89
donderdag 3 januari 2019 om 09:52
Leuk al die reacties hier gegeven, dit is nu precies wat Larson bedoelt met '' Moet ik dat serieus nemen..!! '' Allemaal onzin, als men dus niet weet wat er speelt. Het is vaak geroep, maar men weet niet welke opdrachten spelers moeten uitvoeren in het veld, ze roepen maar wat, elke wedstrijd staat op zich met andere opdrachten, als de kritiek wordt gegeven is het vaak alleen maar geroep wat er in het verleden heeft gespeeld. Als er vanuit een systeem wordt gespeeld en er is dan daarop kritiek, zullen die spelers het best aannemen, maar die analisten weten dat niet, en zeker die kneuters hier niet.! Voetbal is meer dan een balletje rondspelen, maar goed, dat gaan we maar niet uitleggen..
Vind ik leuk
Harrie82 +3851
donderdag 3 januari 2019 om 10:32
Als je er al op reageert dan doet het je wel iets. Anders hou je gewoon je mond en laat je het op het veld zien. Dat is tot op heden nog niet gebeurd. Dure aankoop gebleken die het nog niet heeft laten zien in de Kuip. Laatste weken lijkt er wel verbetering in tr zitten. Kijken of hij dit na de winterstop verder kn laten gaan.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 10:45
En wat als een van Gaal of Mourinho je bekritiseert, want dat doen trainers die zelf ook op lager niveau hebben gespeeld, neem je het dan wel aan?
Vind ik leuk
Cookee +11797
donderdag 3 januari 2019 om 11:28
Larsson komt van een club waar de meeuwen meer lawaai maken dan de harde kern. Het is even wennen voor hem. Hij wil dat men alleen juicht voor hem en kritiek is hij niet gewend.
Vind ik leuk
bramski +67
donderdag 3 januari 2019 om 10:48
Hij heeft een punt .. maar Sammy moet oppassen dat ie zelf geen doorsnee voetballer wordt zoals kwakman , bruggink en Erik Meijer
Vind ik leuk
Cookee +11797
donderdag 3 januari 2019 om 10:52
Nou mijnheer Larsson. Ik kan het nog sterker vertellen, je hoeft niet te kunnen voetballen om te zien dat je rendement zieltogend laag is. Er zijn mensen die waardeloze voetballers waren die een geweldige trainer worden --- andersom trouwens veel meer.
Larsson is de dupe van de technische staf die hem op linksbuiten zetten, terwijl iedereen die wel een voetbal keek wist dat hij dat niet kan. Bij H'veen waar men meer naar achteren speelt, kon hij opkomen en het gaatje zoeken en daar zit het mis, dat gaat bij Feijenoord niet want daar staan de Clasies en Vilhena's.
Vind ik leuk
Mari +10735
donderdag 3 januari 2019 om 10:59
Het gaat nog veel verder Sam
Er zijn jongens die goed gespeeld hebben, maar dit totaal niet kunnen overbrengen.
Ze konden hun taak uitvoeren. Meer niet
Vind ik leuk
Cookee +11797
donderdag 3 januari 2019 om 11:30
Mee eens. Als ik toevoegen mag, supertalenten weten vaak niet eens waarom ze iets doen.
Vind ik leuk
Wesley Ewa +119
donderdag 3 januari 2019 om 15:42
Wat komt hij praten. Hij heeft zelfs nog nooit bij een topclub gespeeld hahaha . Want omdat feyenoord 1x keer kampioen is geworden vind ik het persoonlijk geen topclub
Vind ik leuk