ED: PSV wil langer door met viertal en rekent op meervoudige witte rook

ED: PSV wil langer door met viertal en rekent op meervoudige witte rook

Gepubliceerd: vrijdag 4 januari 2019 om 07:37vr 04-01-2019 om 07:37

Laatste update: vrijdag 4 januari 2019 om 09:18vr 04-01-2019 om 09:18

PSV gaat de komende weken werken aan de toekomst, meldt het Eindhovens Dagblad vrijdag. Volgens de ochtendkrant moeten er op korte termijn vier contracten worden verlengd bij de Eredivisie-koploper.

De handtekening van Yorbe Vertessen zal naar verwachting binnenkort al gezet worden. De Belgische spits beschikt over een aflopende verbintenis, maar zal van PSV een tot 2022 doorlopend contract krijgen als verjaardagscadeau (Vertessen wordt dinsdag achttien jaar, red.). Dat de Eindhovenaren het in de jonge Belg zien zitten, blijkt uit het feit dat hij samen met Mohammed Ihattaren en Zakaria Aboukhlal mee mag op trainingskamp.

Joël Piroe is in principe transfervrij aan het einde van het seizoen, maar kan ook een contractaanbieding tegemoet zien. De negentienjarige spits heeft een sterke eerste seizoenshelft namens Jong PSV achter de rug, waarin hij acht Keuken Kampioen Divisie-goals op zijn naam schreef.

Verder is PSV nog steeds van plan de tot medio 2020 doorlopende contracten van Pablo Rosario en Donyell Malen open te breken. Het ED meldde eind september al dat men langer door wil met de controleur en de vleugelaanvaller, die hun handtekening echter nog niet gezet hebben. Volgens de ochtendkrant zijn er evenwel geen beren op de weg en gaat de Eredivisie-club er alsnog vanuit dat er binnenkort een akkoord zal zijn met Rosario en Malen.

Plaats een reactie

AnthonyAFCA +4930
vrijdag 4 januari 2019 om 07:41
Goed van psv om de jeugd langer aan zich vast te binden, net als ajax genoeg kwaliteit in de jeugd rondlopen om door te kunnen breken.
Vind ik leuk
Dudge +31
vrijdag 4 januari 2019 om 07:49
Alleen oppassen dat ze niet doorslaan. Leuk dat nu wat jonge spelers het enorm goed doen, maar als een volgende generatie wat minder is mag/moet dat ook erkend worden.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4930
vrijdag 4 januari 2019 om 07:52
Klopt zeker, bij ajax heb ik ook jongens gezien die het moesten gaan worden maar uiteindelijk toch niet de goede generatie was. Laten we hopen dat beide gewoon zo doorblijven gaan met de jeugd.
Vind ik leuk
Dudge +31
vrijdag 4 januari 2019 om 07:55
Met de recentelijke jeugd wordt de lat alleen verdomd hoog gelegd, dus de volgende generatie krijgt het lastig om aan het verwachtingspatroon te voldoen!
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4930
vrijdag 4 januari 2019 om 07:58
Jaa is zeker zo.. we gaan het zien wat de toekomst voor talenten gaat brengen.
Vind ik leuk
Plattekar bv +35831
vrijdag 4 januari 2019 om 09:17
Ihattaren zou ik er al bij halen bij het 1e....laten invallen bij een 3-0 voorsprong ofzo. Net zoals bij Nouri destijds. Deze gozer is zó exceptioneel goed. Moeten ze echt koesteren, veel kapers op de kust
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4930
vrijdag 4 januari 2019 om 09:18
Helemaal mee eens, dat is indd een leuke speler! Ben benieuwd wie van al die jongens echt door gaan breken.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 09:47
Ben je niet bang dat hij op zijn 18e zo de deur uitloopt ivm koopkracht van het buitenland?
Vind ik leuk
Plattekar bv +35831
vrijdag 4 januari 2019 om 09:59
Hij speelt sinds de F-Jeugd bij PSV en komt verstandig over. Hij heeft altijd zijn droom uitgesproken om voor PSV 1 te spelen en dat komt steeds dichterbij. Tevens heeft hij nuchtere mensen om zich heen. Laat ik het zo zeggen:...er is geen schijn van de zucht naar het grote geld. Deze jongen zal begrijpen dat daar een goede carrierepad voor is aangelegd via het Philipsstadion. Ook de technische staf en directie zullen er alles aan doen om hem het vertrouwen te geven, ben ik van overtuigd. Maar goed, na al dit hoopvolle geleuter, komt inderdaad de zak met geld voor zijn neus te staan....en dan moeten we bidden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 4 januari 2019 om 09:59]
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 10:04
En de goed gebekte kapers, rattenvangers van Harmelen. Die zijn, jammer genoeg, niet voor niets zo succesvol. En haken tegenwoordig ook slim in op de sportieve kant, de ED als geheel is geen competitie waar je als uitzonderlijk goede voetballer ook als begin twintiger nog voldoende groei-prikkels krijgt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 4 januari 2019 om 10:24]
Vind ik leuk
Plattekar bv +35831
vrijdag 4 januari 2019 om 10:10
Als dat gaat gebeuren, dan gaat hij.....komt ie...vrolijk ten onder :-)
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 10:25
Met zwemdiploma valt het wellicht mee.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 23:08
Hopelijk roven we elkaar niet leeg in NL.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 07:49
VP, hier hadden jullie toch best 4 artikelen van kunnen maken?
Vind ik leuk
Smithsonian +45247
vrijdag 4 januari 2019 om 07:50
Psv is geen ajax he.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 08:01
Had inderdaad ook netjes uitgemolken kunnen worden. Van elke speler die bij gaat tekenen een mooi verhaal.

Denk dat bij VP te weinig kennis is over de andere teams.
Vind ik leuk
Blindsy +20540
vrijdag 4 januari 2019 om 07:49
PSV gaat de komende weken werken aan de toekomst.
Gaan ze niet leuk vinden, daar in Amsterdam.
Vind ik leuk
Dudge +31
vrijdag 4 januari 2019 om 07:52
Alsof ze in Amsterdam ook niet hun jeugdpareltjes zien, herkennen en koesteren.
Vind ik leuk
Blindsy +20540
vrijdag 4 januari 2019 om 07:55
Tuurlijk. Maar die lopen straks hun trainingscomplex op, en zien daar ineens de PSV-jeugd trainen.
Vind ik leuk
2-1 +1636
vrijdag 4 januari 2019 om 07:58
Mwah, nu het vele geld regeert in Amsterdam moet ik het nog zien de komende jaren. Vaak zie je als er veel geld voorhanden is dat dit ten koste gaat van de jeugd. Er worden karrevrachten spelers binnengehaald en net zo makkelijk ook weer afgeschreven als ze na een half jaar/jaar niet functioneren.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 07:54
Ajax is altijd bezig met haar toekomst. Letterlijk en figuurlijk😃
Vind ik leuk
Blindsy +20540
vrijdag 4 januari 2019 om 07:56
Tegenwoordig weer wel, ja. En goed, ook.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 08:03
Hoezo Psv en Ajax zijn goed bezig met de jeugdopleiding. Nu moet het niveau van Feyenoord omhoog.
Vind ik leuk
Il Gordo +21253
vrijdag 4 januari 2019 om 08:12
Ja, want de laatste jaren breken ze bij PSV bij bosjes door. En bij Feyenoord niet.
Vind ik leuk
AlwaysMe +2956
vrijdag 4 januari 2019 om 08:47
Basically.. wie is er recent echt doorgebroken? PSV heeft niet te lang geleden één van zijn jeugdspelers voor veel geld verkocht. Tevens staat het bovenaan terwijl het veel jeugdspelers bij de selectie betrekt.

Feijenoord wordt traditioneel gezien als een club die de jeugd meer een kans geeft. Maar elke keer als er een beetje geld is besteden ze het aan derderangs spelers en komt de jeugd op het tweede plan.
Vind ik leuk
Il Gordo +21253
vrijdag 4 januari 2019 om 08:53
Bijlow.

En wie bedoel je met de recent verkochte jeugdspeler? Depay? In 2015? Locadia vorig jaar?

En het geld waarmee ze die tweederangs spelers (Larsson, Haps, St Juste) hebben gekocht kwam uit de verkoop van eigen jeugd (Kongolo, Karsdorp). Die overigens recent zijn verkocht.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 4 januari 2019 om 08:54]
Vind ik leuk
AlwaysMe +2956
vrijdag 4 januari 2019 om 08:58
Karsdorp komt terug? Kongolo speelt waar?

Bijlow staat om onverklaar are reden in goal ipv Vermeer.

Malacia kan wel iets worden, maar hij moet echt meer body krijgen en slimmer gaan spelen.

Dat je niet wilt erkennen dat Feijenoord direct nadat het weer financieel iets kon weer derderangs spelers ging kopen moet je zelf weten. Misschien hebben wij nog wel een Lucius die jullie kunnen aanschaffen.
Vind ik leuk
Il Gordo +21253
vrijdag 4 januari 2019 om 09:06
Karsdorp komt misschien tijdelijk terug omdat Roma hem ritme op wil laten doen. Kongolo staat onder contract bij Huddersfield (die er 20 miljoen voor heeft neergelegd), een club uit het rechterrijtje Premier League. Net als Locadia, alleen met dat verschil dat Kongolo wel basisspeler is.

Ik vind Bijlow niet veel minder dan Vermeer. Deed het in Eindhoven afgelopen zomer zeer goed.

En ja, noem het derderangs spelers. Larsson begint het te laten zien, Haps moet eens fit worden en St Juste is twijfelachtig ja. Maar hé, PSV is toch ook niet vies van wat derderangs spelers, zoals jij dat noemt (Ramselaar, Luckassen, Isimat, Maher).

Feyenoord had een beetje geld en haalde ook Berghuis, Kuyt, Elia en Jorgensen. Tuurlijk, het is niet altijd hosanna. Maar zo dramatisch slecht is het nu ook weer niet.
Vind ik leuk
Blindsy +20540
vrijdag 4 januari 2019 om 10:07
Zou de Oranje-selecties van de diverse jeugdlichtingen nog ns bekijken.
Komende zomer wordt t mooiste jeugdcomplex van NL opgeleverd, en is een van de grote jeugdopleiders van NL weer terug op het oude nest.
Het is het enige waar ik mij geen enkele zorgen om maak.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 10:18
Laten we het hopen, Ajax kan wel wat hulp gebruiken
Vind ik leuk
Blindsy +20540
vrijdag 4 januari 2019 om 10:23
Daarom hebben ze ook snel n deal met Sparta gemaakt, vermoed ik 😉.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 11:32
Daar moet die nog worden opgeleverd. In EHV staat die al langer .
Vind ik leuk
myrthewit +1697
vrijdag 4 januari 2019 om 08:00
Malen zal wel heel lang wachten met bijtekenen als client van Raiola…...
Vind ik leuk
AlwaysMe +2956
vrijdag 4 januari 2019 om 08:59
Dat is gewoon een aanname. De clienten van Raiola bij Ajax zijn ook gewoon gebleven. Die man is niet de duivel, hij werkt voor zijn spelers.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6407
vrijdag 4 januari 2019 om 11:03
Kluivert???
Vind ik leuk
AlwaysMe +2956
vrijdag 4 januari 2019 om 11:32
Die wilde weg. Raiola levert wat zijn clienten willen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6407
vrijdag 4 januari 2019 om 11:40
Dat zal best, maar je opmerking klopte dus niet.
Vind ik leuk
UpOne +1034
vrijdag 4 januari 2019 om 08:56
Ihattaren gaan we volgend jaar toch hopelijk vaker zien in het eerste elftal, hoor toch alleen maar goede verhalen over deze jongen!
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 09:25
Hopelijk lukt het ze Rosario en Malen bij te laten tekenen. Anders moet je ze deze zomer wegdoen om nog te cashen. PSV en spelers die niet willen bijtekenen in hun laatste contractjaar is geen gelukkige combinatie gebleken.

Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 12:30
Ze volgen het beleid van Ajax, heel verstandig. Voordat ik nu een hoop kritiek over me heen krijg, ik ben van geen enkele club specifiek fan, ben fan van het Nederlands elftal en daarom zie ik graag jonge talenten doorbreken. Daar kunnen clubs ook veel geld aan verdienen op termijn. Het is wel de vraag of deze jongens voor Nederlands elftal kunnen of willen kiezen. Een Belgische spits en ik lees was namen van jongens van wie ik vermoed dat ze een dubbel paspoort hebben.
Vind ik leuk
ritje +787
zaterdag 5 januari 2019 om 07:52
hallo Daar in Lampegat moeten ze wel met hun jeugt doorgaan, want zolang Bergwijn of Lozano niet verkocht worden dan hbben ze geen cent te makken! Dan moeten ze het doen met afvallers en kruimels van Ajax! mvg ritje