Ajax 'zéker geen afgesloten hoofdstuk': 'De bedoeling dat ik eerste spits word'

Ajax 'zéker geen afgesloten hoofdstuk': 'De bedoeling dat ik eerste spits word'

Gepubliceerd: vrijdag 4 januari 2019 om 16:15vr 04-01-2019 om 16:15

Laatste update: vrijdag 4 januari 2019 om 16:17vr 04-01-2019 om 16:17

Kaj Sierhuis is nog altijd vastberaden om te slagen bij Ajax. Dat zegt de talentvolle spits, die door de Amsterdammers voor anderhalf jaar is verhuurd aan FC Groningen.

"Er waren meerdere opties, maar Groningen vond ik de beste optie", zegt Sierhuis tegen FOX Sports over zijn verhuur. "Het is een hele mooie club, die lager op de ranglijst staat dan waar ze horen te staan. Ik wil ze graag helpen om hoger op de ranglijst te komen."

"Je moet kijken naar welke clubs interesse hebben en mijn doel was om in de Eredivisie te gaan spelen. De Eredivisie-clubs die nu spelers nodig hebben, zijn vaak clubs die wat lager op de ranglijst staan. De clubs die hoger staan zijn vaak goed bezet. Dat speelt ook mee", zegt de doelpuntenmaker van beroep.

Of Sierhuis erop rekent dat hij ooit nog eerste spits van Ajax wordt? "Ja, zeker. Dat is wel de bedoeling. Ik wil hier laten zien dat ik goals kan maken in de Eredivisie. Als ik er hier veel kan maken, ziet Ajax dat ook. Dus Ajax is zéker nog geen afgesloten hoofdstuk."

Poll

Wordt Sierhuis ooit nog eerste spits van Ajax?

(2089 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 4 januari 2019 om 16:19
Ik hoop het voor je Kaj, laat het nu eerst maar zien bij Groningen. Hopelijk ga je daar vlammen ! Succes !
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 16:22
Er is dus geen “optie tot koop” bedwongen door Groningen? Dat dacht ik namelijk wel gelezen te hebben in een eerder artikel hier.
Vind ik leuk
Ginovanni +21597
vrijdag 4 januari 2019 om 16:28
Een optie tot koop idd, Zlatan.

Maar blijkbaar ook een zgn. 'terugkoop' clausule door Ajax.

Dus er is nog hoop voor hem, maar dan zal hij zich wel danig moeten ontwikkelen.

Zal mij benieuwen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 4 januari 2019 om 16:29]
Vind ik leuk
The Iceman +16253
vrijdag 4 januari 2019 om 16:28
Volgens mij wel, maar Ajax heeft ook de eerste optie als ze hem terug willen kopen dacht ik.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 16:39
Net weer een spits erbij gekocht. Ene traore. KAJ zal wel niet snel terug keren
Vind ik leuk
The Iceman +16253
vrijdag 4 januari 2019 om 16:46
Lijkt me ook niet, niet voor niets dat Groningen überhaupt een optie tot koop heeft. Maar des te mooier als Sierhuis Ajax’ ongelijk bewijst en als een betere speler terugkomt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 4 januari 2019 om 16:47]
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 16:30
"Groningen meldt dat het een optie tot koop heeft bedongen op Sierhuis. Voor een onbekend bedrag kan de aanvaller na zijn huurperiode definitief worden ingelijfd"

Uit het eerdere bericht hier dat de transfer werd bevestigd door Ajax en Groningen.
Vind ik leuk
Olfie +5623
vrijdag 4 januari 2019 om 16:33
Ja, én optie tot terugkoop dacht ik
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4171
vrijdag 4 januari 2019 om 16:36
Bij Ajax lees ik het nergens terug, FC Groningen maakt er melding van.
Vind ik leuk
#Keizerout +45560
vrijdag 4 januari 2019 om 17:44
*bedongen
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 18:44
Gaan we leuk doen ouwe ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +45560
vrijdag 4 januari 2019 om 18:45
Ik bedoel het nooit vervelend. Beter dat ik het zeg dan iemand die ertoe doet :p
Vind ik leuk
FCG1971 +4740
vrijdag 4 januari 2019 om 17:58
Anderhalf jaar verhuur, optie tot koop FCG en terugkoopoptie Ajax.
Vind ik leuk
Markieee +1112
vrijdag 4 januari 2019 om 16:42
Groningen heeft een optie tot koop, dus als ie de sterren van de hemel speelt daar is hij juist weg. Daarbij straalt het niet echt uit dat de club er nog op rekent dat hij ooit doorbreekt in het eerste.
Vind ik leuk
Franciscus +185
vrijdag 4 januari 2019 om 23:40
Hij heeft hetzelfde probleem als onze Dylan Vente: "Hij is nog niet klaar voor dit niveau. Goed dat 'ie verhuurd is. Dat zou mijn Feyenoord ook met Dylan Vente moeten doen. Zo gaat 'ie kapot.
Vind ik leuk
2cents +61664
vrijdag 4 januari 2019 om 16:20
Ben bang dat het wel is afgesloten Kaj en dat is jammer want je wil zo graag. Hopelijk ga je verrassen met spectaculaire groei.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 16:25
Het kan nog makkelijk, niet elke succesvolle spits moet het alleen hebben van verfijnde techniek. Ik noemde hierboven Van Nistelrooij al als voorbeeld.
Vind ik leuk
2cents +61664
vrijdag 4 januari 2019 om 16:28
Alles kan, maar al in de jeugd gaf Ajax de voorkeur aan andere type spitsen.

Als afmaker kan hij een fenomeen worden. Bij Ajax is een spits minstens zo belangrijk als aanspeelpunt en teamspeler. Dat beheerst hij veel minder. Maar ook buiten Ajax om kan hij een mooie carrière hebben.

En nogmaals, ik hoop dat hij gaat verrassen en dat Ajax hem straks terug mag kopen.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 16:32
Klopt, als Ajax spits moet je normaliter meer kunnen maar als hij zich door ontwikkelt als afmaker zoals we Huntelaar hadden dan zie ik hem indd graag terug keren. Vooralsnog koffie dik kijken maar hoop voor hem op het beste.
Vind ik leuk
2cents +61664
vrijdag 4 januari 2019 om 16:32
Dat laatste zeker.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 16:56
Ronald de Boer schiet me ook ineens weer te binnen. Ook rond deze leeftijd voor 2 of 3 seizoenen naar Twente gegaan om vervolgens terug naar Ajax te keren en een paar kleine prijsjes te pakken alvorens naar Barca te verkassen ? Ook geen slecht voorbeeld dunkt me hahaha ;-)
Vind ik leuk
2cents +61664
vrijdag 4 januari 2019 om 17:07
1 1/2 jaar Twente inderdaad. Hoop het heel erg, voor Kaj zelf, dat Ajax hem straks goed genoeg vindt om terug te halen.

Alleen, in tegenstelling tot destijds, heeft Ajax nu wel
Meer mogelijkheden via Jong in de KKD om spelers goed in te schatten.

Voetballend heeft Sierhuis het ook op dat niveau vaak al heel moeilijk. Dan kom je serieus in de problemen als je met Ajax Europa in moet.

Wie weet gaat het hem lukken. Ben best heel erg benieuwd in ieder geval.
Vind ik leuk
Blindsy +18749
vrijdag 4 januari 2019 om 18:12
Maar Ronald de Boer werd toen al gezien als een toptalent, en toen hij verkocht werd aan Twente had hij er al ruim 50 ED-wedstrijden bij Ajax op zitten. Kaj mag zijn best doen, maar wordt gewoon verkocht, tzt. Komt gewoon te kort voor het steeds meer eisende Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 18:21
Zou inderdaad kunnen, maar ik laat Kaj me graag verbazen 😉
Vind ik leuk
#Keizerout +45560
vrijdag 4 januari 2019 om 18:32
Ach, misschien hebben jullie hem over 2/3 jaar wel :p
Vind ik leuk
Blindsy +18749
vrijdag 4 januari 2019 om 18:47
Dan moet hij wel érg goed worden, wil hij beter worden dan Jörgensen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45560
vrijdag 4 januari 2019 om 18:47
Die is dan toch wel weg?
Vind ik leuk
Blindsy +18749
vrijdag 4 januari 2019 om 18:51
Dat neem ik wel aan, ja. Maar de echte vraag blijft; is Sierhuis dan inmiddels béter dan een Jörgensen in zijn beste dagen? Ik acht die kans niet zo groot. Het is gewoon geen toptalent.
Vind ik leuk
#Keizerout +45560
vrijdag 4 januari 2019 om 18:54
Dat is een goede vraag.
Al is Jorgensen op dit moment ook wel aanzienlijk minder dan in zijn beste dagen. Die overigens in zijn carrière maar een seizoen hebben geduurd.
Ik durf niks te voorspellen met Sierhuis. Lammers had ik fout, Cassierra had ik fout, Keizerout is af bij de spitsen.
Vind ik leuk
Blindsy +18749
vrijdag 4 januari 2019 om 19:46
Haha. Doe ik er alvast Vente bij. Alle 3 net niet. 😉
Laat Jorgensen nog maar even schuiven, de kampioensvorm is er niet nee, maar nog n paar stapjes en hij is (weer) meer dan goed genoeg.
Vind ik leuk
#Keizerout +45560
vrijdag 4 januari 2019 om 20:12
Ik hoop dat hij die dan snel gaat zetten.
Vind ik leuk
Sil95 +12036
vrijdag 4 januari 2019 om 16:21
Wens hem alle succes toe bij Groningen, hopelijk wordt deze verhuurperiode (in tegenstelling tot Cassierra) wel een succes. Of hij op termijn de eerste spits van Ajax wordt waag ik toch te betwijfelen. Op de Toekomst loopt ook nog Danilo Pereiro rond en men haalde eerder vandaag nog Traorè binnen. Ik vrees dat het einde verhaal is voor Kaj Sierhuis..
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 16:27
Ligt aan zijn ontwikkeling komende tijd. Hij mag nu aan het werk in de eredivisie, ik hoop dat ie zijn belofte in gaat lossen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45560
vrijdag 4 januari 2019 om 18:33
Welke belofte precies? Tenminste, als Ajax het niet in hem ziet zitten, wordt hij dan daarmee niet ook een minder grote belofte?
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 18:35
Om te groeien als speler, te laten zien dat ie wel geschikt is als Ajax spits.
Vind ik leuk
#Keizerout +45560
vrijdag 4 januari 2019 om 18:37
Ja, ik snap wat je bedoelt hoor. Alleen, meestal gaat het bij belofte inlossen bij talenten waar ook veel van verwacht wordt. Van Sierhuis wordt nu dus minder verwacht. Dus hoe groot is die in te lossen belofte nog?
Maar dit is vooral een beetje filosofisch gelul.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 18:39
Haha indd. Ik hoop dat ie zn woorden waar gaat maken, andere formulering maar komt in mijn ogen op hetzelfde neer ;-))
Vind ik leuk
#Keizerout +45560
vrijdag 4 januari 2019 om 18:41
Ja, sowieso had mijn punt helemaal niks opgeleverd. Misschien na een uur 'oh, ja, goh, leuk, ik hoop dat hij het waarmaakt.' :p
Vind ik leuk
fier&koen +2714
vrijdag 4 januari 2019 om 16:45
Ajax moet ook meerdere opties hebben de beste (voor ajax) zal het dan redden.
Zo werkt het natuurlijk altijd helemaal in de top. De afvallers zullen bij andere clubs weer kansen krijgen om het daar te bewijzen.
Dat je de top niet haalt is geen schande ze zijn al profs dat kunnen wij niet zeggen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 4 januari 2019 om 16:21
Heeft zeker de potentie.
Vind ik leuk
LIO7 +1775
vrijdag 4 januari 2019 om 16:21
Ik denk dat hij net niet het niveau van Ajax haalt. Zeker niet het niveau wat ze nu op de mat leggen.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4171
vrijdag 4 januari 2019 om 16:22
Jammer dat het Groningen is geworden, Heerenveen was een veel betere optie geweest. Succes! Tot over 1,5 jaar Kaj.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15589
vrijdag 4 januari 2019 om 16:28
Concurreren met Lammers? Hij wil spelen en de plek van Cassiera is vrij.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 4 januari 2019 om 16:37
Lammers speelt ie ook met gemak uit de basis.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15589
vrijdag 4 januari 2019 om 16:47
Dat weet ik niet hoor. Daarvoor ken ik Lammers niet goed genoeg als speler. Volgens mij doet hij het niet ens slecht bij Heerenveen.
2 talenten bij dezelfde club is toch overbodig. Ze moeten ieder een eigen club en dan een ervaren spits erachter die hun helpt beter te worden.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 4 januari 2019 om 16:56
Lammers doet het prima ja, maar Sierhuis is wel niveautje hoger. Maar dit is wel beter ja, Sierhuis lekker bij Groningen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45560
vrijdag 4 januari 2019 om 18:34
Lammers heeft laten zien de eredivisie goed aan te kunnen. Dat is met Sierhuis nog even afwachten lijkt me.
Vind ik leuk
Blindsy +18749
vrijdag 4 januari 2019 om 18:09
Bij de uitgang? Of is dat weer te negatief voor je?
Vind ik leuk
Jesmaj +367
vrijdag 4 januari 2019 om 16:24
Groningen heeft goede zaken gedaan in de winterstop! Gaan eindigen op plek 8 dit seizoen.
Vind ik leuk
Mari +12427
vrijdag 4 januari 2019 om 16:25
Goed zo.
Ronald de Boer vond de weg omhoog in Enschede. Geen slecht voorbeeld toch?
Vind ik leuk
Blindsy +18749
vrijdag 4 januari 2019 om 18:09
Ene Daley Blind vond ook de weg omhoog bij Groningen. Helemaal een goed voorbeeld.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15589
vrijdag 4 januari 2019 om 16:27
Precies de juiste instelling. Succes bij Groningen.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 16:38
Cassierra 2.0.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 4 januari 2019 om 16:39]
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 16:39
Ik hoop voor hem, maar denk het niet.
Vind ik leuk
Renelas +278
vrijdag 4 januari 2019 om 16:44
Dit is echt DE kans voor Kaj. Gebeurd het hier niet kan hij Ajax 1 snel vergeten... Ik hoop echt dat ie het gaat laten zien nu. Eigen jeugd is toch altijd het best als het door breekt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 4 januari 2019 om 16:44]
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 16:49
In iedergeval goede instelling
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5569
vrijdag 4 januari 2019 om 17:02
Dat dacht Zivkovic ook...
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 17:14
Dat is de juiste instelling.
Zet hem op Kaj!
Vind ik leuk
Romarioo +701
vrijdag 4 januari 2019 om 17:23
😂😂😂 Je droomt
Als je Ajax pijn doet met Groningen maak je een kans en anders kan je blijven dromen
Vind ik leuk
Op afstand +1337
vrijdag 4 januari 2019 om 17:37
Gaat het niet worden, als je bij Ajax op deze leeftijd er niet staat, wordt het gewoon niks.
Vind ik leuk
Blindsy +18749
vrijdag 4 januari 2019 om 18:08
Goede houding. Wel kansloos in zijn streven. Maar allez.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 18:17
Komt te kort voor het 1e
Vind ik leuk
Gappievdb +37
vrijdag 4 januari 2019 om 18:35
Dalay Blind-scenario ondanks de positieverschil. Ik denk persoonlijk als je Kaj een kans in het eerste had gegeven bij afwezigheid van Dolberg dan hij gelijkwaardig als Huntelaar zou presteren. Schrijf hem nog niet te vroeg af boys.
Vind ik leuk
#Keizerout +45560
vrijdag 4 januari 2019 om 18:42
Dat zou me verbazen. Huntelaar is echt zo sluw en handig.
Hij mist veel, maar creëert het bijna allemaal zelf door goed positie te kiezen.
Vind ik leuk
Gappievdb +37
vrijdag 4 januari 2019 om 18:47
Kaj is een spits met potentie en zou dagelijks met hun trainen en hij als spits zou soiesow de technieken en finesse van Hunter van dichtbij mogen ervaren, dus voor nu is het speculeren. Ik denk mits hij de kans kreeg hij het wel zou laten zien afgaand van wat hij heeft laten zien bij Jong. Ik geloof nog in die jongen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45560
vrijdag 4 januari 2019 om 18:49
Hoe goed hij het gedaan zou hebben weet ik niet. Tegen Heracles had hij het moeilijk.
In ieder geval zou hij het denk ik minder goed doen dan Huntelaar. Anders had hij het op training ook wel zo goed gedaan dat hij een kans had gekregen.
Vind ik leuk
Gappievdb +37
vrijdag 4 januari 2019 om 18:53
Ik snap je punt volledig hoor maar voor nu is het aankijken hoe hij het daarboven doet. Ik gun hem het succes van harte. Mooie Sierlijke spits man ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +45560
vrijdag 4 januari 2019 om 18:54
Ik ook hoor. We zullen zien.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13433
vrijdag 4 januari 2019 om 22:22
In negen van de tien gevallen, recentelijk, is verhuur een voorbode van het einde bij Ajax, ze weten het nog niet zeker........een laatste poging.
Bij Groningen wordt een voetballer echt niet beter ha ha maar leuk voor Groningen hoor.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 4 januari 2019 om 22:23]
Vind ik leuk
Marco S +6604
zaterdag 5 januari 2019 om 10:09
Ken je Reiziger en Blind?
Vind ik leuk
rpaulp50 +13433
zaterdag 5 januari 2019 om 10:16
Ja en ik zei; " recentelijk......" ( goed lezen )
Vind ik leuk
Marco S +6604
zaterdag 5 januari 2019 om 10:10
Ken je anders Suarez wel?.. :)
Vind ik leuk
Marco S +6604
zaterdag 5 januari 2019 om 10:09
Ik vind het een mooie uitdaging voor hem. Hij bepaalt zelf of het de Zivkovic of de Reiziger/Blind route gaat worden..
Vind ik leuk
rpaulp50 +13433
zaterdag 5 januari 2019 om 10:20
Groningen een uitdaging..... ?.Ajax is een uitdaging, doe je het goed bij Groningen zegt dat helemaal niets, 0,0.
Sinds wanneer is Groningen de maatstaf voor aanstormend talent ? laat me niet lachen.
Ajax hoop dat hij het beter gaat doen daar en dat ze dan nog iets kunnen vangen voor die jongen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws