Update: 'Bulthuis kan rekenen op belangstelling van eredivisionist'

Update: 'Bulthuis kan rekenen op belangstelling van eredivisionist'

Gepubliceerd: zondag 6 januari 2019 om 15:13zo 06-01-2019 om 15:13

Dave Bulthuis mag vertrekken bij sc Heerenveen. De 28-jarige linksback moet het in het Abe Lenstra Stadion doen met een reserverol en heeft van zijn werkgever te horen gekregen dat hij in de winter eventueel naar een andere club mag gaan.

Dat meldt de Leeuwarder Courant. Bulthuis keerde afgelopen winter terug naar de Eredivisie, maar zijn rentree lijkt beperkt te blijven tot een jaar. Hij begon in de basis, maar is onder Jan Olde Riekerink op de bank terecht gekomen. De linksback moet Kik Pierie voor zich dulden in de pikorde.

Bulthuis heeft veel moeite met zijn reserverol, schrijft de Leeuwarder Courant. Heerenveen toont zich coulant en is bereid mee te werken aan een vertrek. Over geïnteresseerde clubs schrijft de krant niets. Bulthuis is niet mee met Heerenveen op trainingskamp, maar dat komt omdat hij in Nederland herstelt van een knieblessure.

Naast Bulthuis mag ook Yuki Kobayashi weg bij Heernveen. Voor Arber Zeneli is er interesse, maar namen van clubs worden niet genoemd.

Update 6/1, 15.13: Dave Bulthuis kan rekenen op belangstelling van Fortuna Sittard. Dat meldt RTL. De 28-jarige verdediger is ontevreden over zijn reserverol bij sc Heerenveen en mag deze winter vertrekken. Fortuna Sittard, dat als nummer negen van de Eredivisie één plek boven Heerenveen staat, houdt de situatie naar verluidt in de gaten.

Plaats een reactie

Il Gordo +14751
vrijdag 4 januari 2019 om 22:26
Prima besluit.
Vind ik leuk
Quaresma +5890
vrijdag 4 januari 2019 om 22:34
Misschien wat voor Feyenoord
Vind ik leuk
Il Gordo +14751
vrijdag 4 januari 2019 om 22:38
Die is wel heel makkelijk.

Maar nee, trager dan Botteghin en Baco vind je ze niet. Behalve Bulthuis. Die ook niet eens kan timen.
Vind ik leuk
fier&koen +1892
vrijdag 4 januari 2019 om 22:47
Waardeloze speler.
Feyenoord opmerking slaat nergens op.
Vind ik leuk
yabba1000 +1261
vrijdag 4 januari 2019 om 23:15
eens
Vind ik leuk
RUSLAND +17
zaterdag 5 januari 2019 om 01:39
Oneens
Vind ik leuk
putje101 +100
vrijdag 4 januari 2019 om 23:20
Willem2
Vind ik leuk
Ove +783
zondag 6 januari 2019 om 15:45
Willem 1
Vind ik leuk
mason +2228
zaterdag 5 januari 2019 om 09:23
Ik had gedacht dat we nooit weer een Breuer in huis zouden nemen. Maar jawel hoor daar kwam ie onze vriend Bulthuis. Maar die man werkt zo hard!. Ja en zo traag als stront. Voor sparta kan hij misschien van waarde zijn maar voor ons is het niks.
Vind ik leuk
Il Gordo +14751
zaterdag 5 januari 2019 om 09:58
Hèhè, Breuer was volgens mij nog een relaxte gast. Die Bulthuis heeft ook nog eens een grote bek en fluimt op z'n ploeggenoten terwijl ie zelf niets klaar speelt.
Vind ik leuk
mason +2228
zaterdag 5 januari 2019 om 10:11
Nee klopt breuer was wel een goede kerel waarmee je zo een praatje kon maken. Bulthuis is een arrogante draak.
Vind ik leuk
Romarioo +490
vrijdag 4 januari 2019 om 23:13
Hahah wilde. Ik ook zeggen
Vind ik leuk
Il Gordo +14751
zaterdag 5 januari 2019 om 11:20
Haha.
Vind ik leuk
Smithsonian +37804
zaterdag 5 januari 2019 om 09:31
Hele lompe opmerking. Heel lang over nagedacht zeker.
Vind ik leuk
Sytz +3814
zaterdag 5 januari 2019 om 10:59
Van middelmaat naar dramatisch!

Martin kom maar in actie
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 22:28
Goeie speler(s) voor Sparta
Vind ik leuk
Sideburnn +3164
vrijdag 4 januari 2019 om 22:41
Nou Friso, we hebben bij Sparta al genoeg snelheid in de achterhoede....
Vind ik leuk
Spartan +7131
zaterdag 5 januari 2019 om 01:08
Heerlijk, sarcasme ;-)
Vind ik leuk
rexxo +5778
vrijdag 4 januari 2019 om 22:30
Bulthuis is echt een baggerspeler, die zou het bij de amateurs ook moeilijk hebben.
Vind ik leuk
Old Star +7683
zaterdag 5 januari 2019 om 07:16
Idd echt een heel matige speler.
Traag, slechte timing, veel kaarten, veel op karakter. Beetje type Beugelsdijk maar dan nog net ff minder. Toch knap dat dit soort gasten eredivisie voetbal weten te spelen.
Hij heb wel een lekker vrouwtje btw...
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2881
zondag 6 januari 2019 om 16:00
Zal je schoonzoon maar zijn😂😂😂
Arme Richard!

(Dat is onzin misschien is het verder een top gozer maar voetballen kan hij niet)
Vind ik leuk
rexxo +5778
zondag 6 januari 2019 om 16:01
Ze valt op dat soort types die zanger is ook zo een langharige stoppelbaard.

En wij weten allebei dat Pa Richard bijdehand genoeg is om super Dave aan te pakken indien nodig.
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 16:14]
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2881
zondag 6 januari 2019 om 16:03
Waylon idd ja klopt!

Ja Richard lacht om zo’n gozer! Maar nogmaals misschien privé helemaal top!?!?!?
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 16:04]
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 22:31
Van aanvoerder tot ...wegwezen Die olde Riekerink maakt ook duidelijke keuzes 😎
Vind ik leuk
Il Gordo +14751
vrijdag 4 januari 2019 om 22:39
Het is net wuivend riet, die Jan.
Vind ik leuk
De Liefhebber +10408
vrijdag 4 januari 2019 om 22:39
Hij is alleen aanvoerder als Hoegh er niet is...Olde Riekererink heeft hem niet gehaald hè...gratis ook nog. Kan weinig met ballen behalve die dochter van Witsche zwanger maken...
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 23:29
Waarom mag Kobayashi eigenlijks weg? En is Heerenveen ook met nieuwe spelers bezig? Want er lijken er deze winter nogal wat te vertrekken.
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 06:47
Kobayashi is geen vaste kracht en is met zijn buiten de EU salaris een van de groot verdieners.
Vind ik leuk
mason +2228
zaterdag 5 januari 2019 om 09:24
En yuki zijn contract loopt af. Dus als je nog wat wilt verdienen aan die knaap dan moet je hem nu verkopen. Het is goed dat er spelers weg gaan. Het is tijd voor vernieuwing. Sommige speler zoals yuki zitten al te lang bij Fean. De motivatie druipt er dan ook vaak vanaf. Dus weg met die spelers en geef jonge spelers zoals Bruijn en hornkamp de kans om zich te ontplooien. Zij zijn iig wel gretig in het veld.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 5 januari 2019 om 09:28]
Vind ik leuk
De Liefhebber +10408
zaterdag 5 januari 2019 om 10:11
Te weinig progressie en kost veel te veel! Vindt zelf wel dat hij toe is aan een hoger niveau....Paar wedstrijden van ellende maar op linksbuiten gezet maar dan kun je beter met 10 man starten...
Wel een geweldig leuk ventje trouwens!
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 10:18
Helder bedankt.
Vind ik leuk
mason +2228
zaterdag 5 januari 2019 om 10:20
Hij is op dit moment beter in het runnen van zijn kapperszaakje in Amsterdam dan dat ie aan het voetballen is.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/804650/heerenveen-middenvelder-n-eigenaar-van-kapsalon-leuk-om-voor-elkaar-te-krijgen-.html
Vind ik leuk
Voetbal@com +1636
vrijdag 4 januari 2019 om 22:36
ha ha de polka danser, fijn naar fc Siberië gaan. Kan hij mooi een beetje dansen en slidings maken van 45 mtr of langer...

Met alle respect maar deze meneer kan echt niet voetballen, i.i.g. niet betaald voetbal.
Vind ik leuk
Het Brein +4533
vrijdag 4 januari 2019 om 22:36
Bulthuis oogt heel wat, maar er is niet meer dan een vermoedelijk goede stratenmaker aan verloren gegaan..
Vind ik leuk
gerard.. +574
vrijdag 4 januari 2019 om 22:54
Hij kan wel mooi dansen hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 22:44
Kobayashi is wel leuk voor FC Groningen
Vind ik leuk
keesje s +116
vrijdag 4 januari 2019 om 22:55
Beperkte speler.... Mss NEC
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 23:14
Hij is beter dan die buttner van vitesse.
Vind ik leuk
HansVites +5664
zaterdag 5 januari 2019 om 00:19
En beter als de hele selectie van NEK sneu figuur ben je toch he.
Vind ik leuk
Romarioo +490
vrijdag 4 januari 2019 om 23:14
Bulthuis in de aanbieding wie o wie (Ajax lijkt me een ideale stap voor Mr Bulthuis) kan zo meedoen met het niveau
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 23:47
Kan hij champions league niveau aan denk je?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 4 januari 2019 om 23:47]
Vind ik leuk
Romarioo +490
zondag 6 januari 2019 om 20:25
Jawel🤔😬
Vind ik leuk
MagicFeeling +4047
zondag 6 januari 2019 om 16:25
Bij de wasserette zoeken ze nog iemand met lengte..
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 23:36
FC emmen prima toevoeging
Vind ik leuk
Old Star +7683
zaterdag 5 januari 2019 om 07:19
Dan zit ie ook op de bank. Die hebben met Caner Cavlan een back die echt 3x beter is dan hij...
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 08:41
Laatste weken staat siekman erin als linksback. Cavlan wordt linksback gezet als siekman wordt gewisselt. Ik schat bulthhis toch wel wat hoger in dan een siekman.
Vind ik leuk
Shelbourne +5397
vrijdag 4 januari 2019 om 23:56
Was bij Utrecht toch een aardige speler maar bij Heerenveen hield het niet over. Sowieso denk ik dat hij beter als centrale verdediger uit de voeten kan, als back vind ik hem te traag en niet technisch genoeg. Wellicht dat hij beter naar een ploeg kan die wat defensiever speelt en hij puur als mandekker kan spelen. Of wellicht naar de KKD, Sparta of GAE ofzo
Vind ik leuk
kpool +123
zaterdag 5 januari 2019 om 01:12
Goed besluit hij gaf zijn team genoten toch altijd de schuld en zelf deed het geweldig
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 01:22
Dat is snijden in kosten en niet uit luxe. Heerenveen moet uitkijken niet Groningen achterna te gaan. Las eerder dat het waarschijnlijk te duur is om de opties bij jongens als Pierie en Vlap te lichten. Om dat toch te kunnen zetten ze nu de deur open lijkt het.
Vind ik leuk
Hupfean +4540
zaterdag 5 januari 2019 om 11:06
Pierie en Vlap liggen al lange tijd vast. De optie van Kobayashi is te duur om te lichten.
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 13:24
Ik dacht dat VI laatst ook deze jongens noemde maar blijkbaar klopt dat dan niet.
Vind ik leuk
Hupfean +4540
zaterdag 5 januari 2019 om 14:52
Ik heb t ff voor je nagekeken: Pierie t/m 2021 en Vlap t/m 2022
Vind ik leuk
Fred1975 +533
zaterdag 5 januari 2019 om 02:07
Dat blinde paard mag blij zijn met een reserverol bij Heerenveen
Vind ik leuk
denman21 +113
zaterdag 5 januari 2019 om 08:27
Hij ging dit jaar toch spelers over de boarding trappen???? Dat dansje laatst was gewoon genant, net als zijn prestaties op het veld
Vind ik leuk
Il Gordo +14751
zondag 6 januari 2019 om 15:18
Oh ja, hahaha. Spelers over de boarding. Man man man. En hij heeft niet door dat niemand 'm serieus neemt.
Vind ik leuk
Marco S +6554
zaterdag 5 januari 2019 om 08:53
Bultshit
Vind ik leuk
Caniggia +1037
zaterdag 5 januari 2019 om 10:59
Inderdaad Bulthuis heeft bewezen niet meer mee te kunnen in de Eredivisie.Wat is die slecht geworden.Laat zich aan alle kanten voorbij lopen staat aan de verkeerde kant te dekken.Kortom gauw afscheid nemen.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 15:17
Belangstelling voor Bulthuis ? Niet als speler neem ik aan ......
Vind ik leuk
schfan1920 +5964
zondag 6 januari 2019 om 15:19
Mag om mij naar Sittard. Maar mijn God wat een slapzak is het eigenlijk.. niet meer willen vechten voor je basisplekkie. Als hij nou eens heel even in de spiegel zou kijken.. maakte nogal wat persoonlijke fouten voor de winterstop, stond vaak verkeerd en het hij wijst nog telkens naar anderen ook. Hij heeft ervaring, ziet er robuust uit maat komt echt tekort.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 15:21
Voor Japie , Pec .
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 15:29
Bulthuis is echt het uithangbord van het wegzakken van SC Heerenveen
Vind ik leuk
Hupfean +4540
zondag 6 januari 2019 om 19:11
-1
Vind ik leuk
Uncle Fester +2266
zondag 6 januari 2019 om 15:30
Lijkt me stug. Komt in ieder geval niet overeen met het beleid dat Fortuna heeft ingezet. Daarbij zijn de centrale posities met Dammers, Heerings en Ninaj behoorlijk bezet voor een promovendus.
Vind ik leuk
Rodajc +17375
zondag 6 januari 2019 om 15:35
Interessant, had verwacht dat Fortuna voor iets beters en betrouwbaarders zou gaan. Ik snap dat ook bij Fortuna er niet opeens met miljoenen gestrooid kan worden, maar een duidelijke versterking zou dit ook weer niet zijn. Achterin moeten ze er wel echt wat bij, dat is duidelijk. Ninaj, Dammers en Pinto zijn acceptabel, maar naast Heerings (mwa) is het heel weinig. Middenveld en aanval daarentegen zijn zeker middenmootniveau.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 16:28
Idd zou ik als fortuna zijnen niet nemen geen toevoeging
Vind ik leuk
Midden-Noord +93430
zondag 6 januari 2019 om 15:39
Meteen naar Fortuna gaan.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 16:09
Aha kijk die advertentie van een aantal eredivisieclubs die een cornervlag met lang haar zochten heeft toch geholpen.....
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 16:09]
Vind ik leuk
AA +14
zondag 6 januari 2019 om 17:13
Zou voor Fortuna goede versterking zijn.

Maar zie liever douglas ex twente er achterin bij
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 17:18]
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2711
zondag 6 januari 2019 om 17:35
Mooie club voor hem. Tevens zn max
Vind ik leuk
Hupfean +4540
zondag 6 januari 2019 om 19:12
Ruilen tegen Diemers. Ik zeg doen!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws