Meulensteen kon vorig jaar aan de slag bij Ajax: 'Anders had ik het wel gedaan'

Meulensteen kon vorig jaar aan de slag bij Ajax: 'Anders had ik het wel gedaan'

Gepubliceerd: zaterdag 5 januari 2019 om 19:54za 05-01-2019 om 19:54

René Meulensteen kon vorig jaar aan de slag als assistent-trainer bij Ajax. De voormalig veldtrainer van Manchester United en huidig coach van het olympisch elftal van Australië werd door Edwin van der Sar benaderd voor een functie in de Johan Cruijff Arena.

Meulensteen was in beeld om als rechterhand van Erik ten Hag te fungeren bij de Amsterdammers. "Maar toen had ik net toegezegd bij Australië", zegt Meulensteen tegen De Gelderlander. "Anders had ik het wel gedaan. Een parttime invulling was niet te combineren."

Ajax besloot vervolgens om Alfred Schreuder aan te stellen als assistent van Ten Hag. "Ik heb nog af en toe contact met Erik", zegt Meulensteen. "Ik ben bij Bayern München op bezoek geweest toen hij daar trainer was van het tweede elftal."

"Ook met Edwin spreek ik regelmatig", vervolgt de 54-jarige Brabander. "Niet alleen omdat we bij Manchester samen hebben gewerkt, ook omdat zijn zoon Joe net als mijn zoon Melle momenteel bij RKC voetbalt.”

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

ROOIEFRANS +292
zaterdag 5 januari 2019 om 19:57
Heb Liever onze held Schreuder!! ❌❌❌💯
Vind ik leuk
Topdrie +3938
zaterdag 5 januari 2019 om 20:06
Dat zegt meer over jou 😂😂😂
Vind ik leuk
ROOIEFRANS +292
zaterdag 5 januari 2019 om 20:07
Komt bij ons uit het mooie barneveld maat.. 🤙
Vind ik leuk
Mosquito +21895
zaterdag 5 januari 2019 om 20:11
Dus je bent gewoon een boer? Hahaha een kippenboer.
Vind ik leuk
ROOIEFRANS +292
zaterdag 5 januari 2019 om 20:12
Ha. Daar heb je hem weer😌. Waarom stalk je mij maat?
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 20:15
Omdat het een mug is.
Vind ik leuk
ROOIEFRANS +292
zaterdag 5 januari 2019 om 20:18
Oh vandaar... Ja zijn ze goed in.... in bloedzuigen. Zie je maar weer..
Vind ik leuk
Nielie +40
zaterdag 5 januari 2019 om 21:06
Nou is hij stil.
Vind ik leuk
Ale +5850
zaterdag 5 januari 2019 om 23:02
Ik haal nog wel is een kippie bij Barnies.
Vind ik leuk
ROOIEFRANS +292
zaterdag 5 januari 2019 om 23:05
Dat is lekker daar he gap.👊
Vind ik leuk
Ale +5850
zaterdag 5 januari 2019 om 23:53
Ckers!! en Hey daar vind ik ook super.
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 00:01]
Vind ik leuk
bartzwolle +182
zaterdag 5 januari 2019 om 19:58
😠👀.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 5 januari 2019 om 19:59]
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 20:08
Jammer... Alles beter dan Schreuder...
Vind ik leuk
#Keizerout +45787
zaterdag 5 januari 2019 om 20:09
Jürgen Dirkx? :p
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 20:17
Ken ik niet
Vind ik leuk
#Keizerout +45787
zaterdag 5 januari 2019 om 20:30
De tweede man van Van Bommel. Oud-speler PSV en Fortuna.
Vind ik leuk
Kinkladze +160
zaterdag 5 januari 2019 om 22:00
Jij snapt er echt geen reet van en weet niet hoe belangrijk hij is.
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 20:34
Soms heb je mazzel !
Vind ik leuk
Fooligan +1127
zaterdag 5 januari 2019 om 23:32
Een van de beste veldtrainers als je er een manager (met die kwaliteiten) boven zet. Vraag maar aan Sir Alex.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:52
Echte PSV er !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws