'PEC zet in op Van Aken als versterking voor defensie, geen terugkeer Botteghin'

'PEC zet in op Van Aken als versterking voor defensie, geen terugkeer Botteghin'

Gepubliceerd: zondag 6 januari 2019 om 06:58zo 06-01-2019 om 06:58

PEC Zwolle zal geen poging wagen om Eric Botteghin los te weken bij Feyenoord. Dat meldt De Stentor. De Zwollenaren worden al langer in verband gebracht met Botteghin, maar volgens de technische mensen in Overijssel richt de club zich op een ander doelwit.

PEC zou namelijk inzetten op een terugkeer van Joost van Aken, zo tekent PEC Zwolle-volger Johan Inan van De Stentor op uit de mond van technisch directeur Gerard Nijkamp. "Onze voorkeur gaat in eerste instantie uit naar een linksbenige centrale verdediger", zegt de technisch directeur van de Blauwvingers. "Van Aken? Die staat wel op de shortlist."

Het lijkt er niet op dat PEC zal gaan proberen om Eric Botteghin terug te halen naar Zwolle. Die geruchten zijn ongegrond, zo maakt Nijkamp duidelijk. "Het verbaast me hoe dat de wereld in is gekomen."

Van Aken trok in de zomer van 2017 naar Sheffield Wednesday, waar hij vorig seizoen veertien keer zijn opwachting maakte. De voormalig verdediger van Heerenveen kwam dit seizoen pas 61 competitieminuten in actie voor zijn club.

Poll

Is Joost van Aken een goede speler voor PEC Zwolle?

(968 stemmen)

Plaats een reactie

AVDV +1417
zondag 6 januari 2019 om 07:02
Beide aanwinsten voor PEC.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4450
zondag 6 januari 2019 om 07:31
Botteghin verandert bij PEC binnen de kortste keren in Breuer op dat kunstgras
Vind ik leuk
Oet +66
zondag 6 januari 2019 om 08:47
Botteghin is kunstgras van slechter kwaliteit gewend toen hij bij PEC kwam.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4450
zondag 6 januari 2019 om 08:59
10 jaar geleden..
Vind ik leuk
mazu +3925
zondag 6 januari 2019 om 09:05
Maakt niets uit. Hij heeft bij Pec 5 seizoenen op kunstgras gespeeld en daarna alleen in de eredivisie. Hij is dus asn kunstgras gewend.
Vind ik leuk
Rodajc +18671
zondag 6 januari 2019 om 10:34
Dit was gewoon weer een trieste manier om de anti-kunstgras lobby te voeden, terwijl die weer totaal niet relevant is in dit bericht.
Vind ik leuk
gerard.. +878
zondag 6 januari 2019 om 10:37
Botteghin is met corners aanvallend net zo gevaarlijk als verdedigend.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 07:33
Obispo huren van Psv. Deze jongen zou wat graag bij Japie in de leer gaan.
Vind ik leuk
Romario9 +13587
zondag 6 januari 2019 om 08:17
Zou een geweldige leerschool zijn voor Obispo, maar ik verwacht dat PEC liever een speler heeft die als is gewend aan het niveau. En daarnaast denk ik dat PSV na het (aanstaande) vertrek van Isimat niet nóg een centrale verdediger laat gaan.
Vind ik leuk
#Keizerout +45787
zondag 6 januari 2019 om 09:32
En was Jaap Stam echt zoveel beter dan Jurgen Dirkx?
Vind ik leuk
SKIETE WILLY +1458
zondag 6 januari 2019 om 08:56
Ja zou geweldig zet zijn, klopt als een bus !
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 07:44
denk niet dat Feyenoord botteghin wil laten gaan. Ondanks het feit dat hij een trage zeer statische verdediger is, is nog altijd beter dan van beek. En verder heeft Feyenoord weinig beters in het elftal. Zou toch wat als ze vierde werden.
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 07:46]
Vind ik leuk
lars Utrecht +1379
zondag 6 januari 2019 om 07:58
PEC heeft toch wel behoorlijke goede spelers. Zonde dat ze zonder keeper spelen.

Ehizibue - Lam - van Aken - van Polen
Dekker - Leemans - Clement
Namli - van Duinen - van Crooij

En nog genoeg goede spelers op de bank. In mijn ogen gewoon een top-9 selectie. Ondanks dat ik van Duinen een meer dan prima spits vind, moeten ze eens gaan kijken naar Dessers. Lijkt prima bij dit Zwolle te passen.
Vind ik leuk
Het Brein +4776
zondag 6 januari 2019 om 08:12
Thy ipv Van Duinen straks, nog beter..
Vind ik leuk
Rodajc +18671
zondag 6 januari 2019 om 10:38
Verdedigend erg mager, wie is hier de leider in de organisatie, dus in de as van het veld? Wie grijpt daadwerkelijk in? Op papier hartstikke leuk, maar als je kijkt naar hun daadwerkelijke kwaliteiten én het gegeven dat er nieuwe spelers zijn in een al onzeker en niet-ingespeeld team, dan kom je toch tot de conclusie dat de top 9 niet realistisch is. Resultaten worden geboekt door teamprestatie, niet door individuele spelers.
Vind ik leuk
lars Utrecht +1379
zondag 6 januari 2019 om 10:46
Juist in de as spelen behoorlijk wat spelers met ervaring. Lam, Leemans, van Duinen. Deze selectie lijkt op het eerste oog enorm aan elkaar gewaagd en vullen elkaar goed aan. Aan de trainer om er inderdaad een team van te maken, maar er zit echt heel veel potentie in.
Vind ik leuk
Rodajc +18671
zondag 6 januari 2019 om 10:51
Lam en Leemans kan ik geen ervaren spelers noemen, en bovendien zijn ze vooral in de opbouw sterk. Verdedigend en organisatorisch is Leemans dramatisch, denk dat het voor PEC beter zou zijn Botteghin te halen en Lam daarvoor op het middenveld te zetten.
Vind ik leuk
lars Utrecht +1379
zondag 6 januari 2019 om 10:53
Lam is echt veel beter achterin dan op het middenveld. Botteghin lijkt mij niet haalbaar. Bovendien ben ik zelf een voorstander van een linksbenige en een rechtsbenige verdediger.

Leemans is volledig uit vorm, maar wordt ook teveel van verwacht op dit moment. Hij is organisatorisch best sterk. Dat heeft hij bij VVV ook laten zien.
Vind ik leuk
Rodajc +18671
zondag 6 januari 2019 om 10:56
Leemans heeft bij VVV alleen laten zien dat hij een goede traptechniek heeft, verder was hij dramatisch. In Venlo zijn ze blij dat hij weg is. Ik zie PEC op deze manier niet snel uit de problemen komen, maar we zullen het zien. Uiteindelijk zie ik ze wel overleven, maar niet makkelijk.
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2250
zondag 6 januari 2019 om 15:47
Zou zelf meer denken aan:

Vd Hart
Kingsley - Lam - van Aken - Paal/Koppers
Dekker/Hamer - Leemans/Bouy - Namli
Elbers/Vito - Thy - Vito/van Duinen
Vind ik leuk
Aihlre +407
zondag 6 januari 2019 om 08:04
De nieuwe spelers hebben allen nog geen wedstrijdritme. (van Thy weet ik het niet). En laten we nu spelers nodig hebben die er gelijk staan. Daar maak ik me toch wel zorgen over.
Vind ik leuk
Bdog +7144
zondag 6 januari 2019 om 08:46
Gelukkig is daar Stam, die staat altijd.
Vind ik leuk
Aihlre +407
zondag 6 januari 2019 om 08:53
Ja Stam wel en eigenlijk zullen de nieuwe spelers er ook wel gelijk staan realiseer ik me nu.... Maar hoop op meer dan dat...
Vind ik leuk
Humberto01 +879
zondag 6 januari 2019 om 11:08
Bedoel je dit serieus? Wat een gelul kerel, je doet alsof Stam de verlosser is, bovendien staat Stam niet in de basiself! De man is geen tovenaar!
Vind ik leuk
Bdog +7144
zondag 6 januari 2019 om 11:11
Het is een Stam, die staat. Of ze moeten teveel op kappen gaan trainen, dan valt hij.
Vind ik leuk
Humberto01 +879
zondag 6 januari 2019 om 11:14
Ben jij hier de pipo de clown!
Vind ik leuk
Pancev +1118
zondag 6 januari 2019 om 09:41
De kans op speeltijd voor van Aken is er zeker niet groter op geworden na het vertrek van Der Jos in Sheffield. Dat avontuurtje is voor beide heren als een nachtkaars uitgegaan.
Vind ik leuk
HanV +5477
zondag 6 januari 2019 om 09:58
Ik dacht eerst aan Hooijveld, maar sinds het vertrek van Luhukay wel 5 gespeeld en niet verloren (2x winst en 3x gelijk). Niks van gezien maar het lijkt met de uitslagen wel betonvoetbal, nooit meer dan 1 voor/tegen. Van Aken is zelfs zijn plekje op de bank kwijt.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:07
Bottegin terughalen naar Zwolle??? Kan me vergissen maar volgens mij heeft bottegin nog nooit bij Zwolle gespeeld. De man kwam van Groningen.
Vind ik leuk
Zwollenaar1 +2236
zondag 6 januari 2019 om 10:09
Dan vergis je je toch echt
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:14
Ik zie het inderdaad. Hij heeft echter met Zwolle alleen in de jupiler league gespeeld. Ik denk dat ik hem daardoor heb gemist. Zou prima speler voor dit Zwolle zijn.
Vind ik leuk
FCG1971 +4738
zondag 6 januari 2019 om 10:14
Zwolle, NAC, FCG, Feyenoord
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:15
Ja nac fcg en feye wist ik
Vind ik leuk
Peany +464
zondag 6 januari 2019 om 10:16
🤣🤣
Vind ik leuk
038power +225
zondag 6 januari 2019 om 13:30
Nou echt wel....Botteghin ging na Zwolle, eerst naar Nac en van Nac naar Groningen.
Vind ik leuk
BenikBen +117
zondag 6 januari 2019 om 10:27
Zwolle wil zich versterken dus Bottegin valt af !!!! Da's logisch
Vind ik leuk
MiloZandt +2045
zondag 6 januari 2019 om 10:45
Terugkeer? Die Van Aken heeft toch nooit voor Zwolle gespeeld?
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:44
Terugkeer naar Nederland
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3719