Sadilek hoopt op lang verblijf bij PSV: 'Een club waar ik heel lang wil spelen'

Sadilek hoopt op lang verblijf bij PSV: 'Een club waar ik heel lang wil spelen'

Gepubliceerd: zondag 6 januari 2019 om 08:36zo 06-01-2019 om 08:36

Michal Sadilek hoopt nog heel lang voor PSV te kunnen spelen. De jonge Tsjechische middenvelder breekt dit seizoen door bij de Eindhovenaren en hij voelt zich dan ook meer dan thuis op de Herdgang.

Sadilek kwam op zijn veertiende binnen bij PSV. "Dit is een club waar ik heel lang wil spelen, dacht ik toen", vertelt het jonge talent aan het Eindhovens Dagblad. "Ik was bij meerdere clubs op stage geweest, maar het voelde voor mij als de perfecte stap. Hier kon ik me op de goede manier ontwikkelen."

De Tsjech mag van trainer Mark van Bommel steeds meer minuten maken in het eerste van PSV. Onlangs scoorde Sadilek tegen AZ zijn zelfs eerste competitiedoelpunt. "Het is mooi dat iemand die zoveel heeft meegemaakt in het voetbal je dat vertrouwen geeft", reageert Sadilek. "Dat maakt mij heel sterk en ik geef alles voor de trainer en het team."

"Het gaat nu snel inderdaad en ik geniet er ook van, maar het belangrijkste blijft om elke wedstrijd goed te spelen", vervolgt de 19-jarige middenvelder. "Waar dat ook is. Of het nu bij Jong PSV of PSV is, ik wil er altijd staan voor het team."

Plaats een reactie

zondag 6 januari 2019 om 08:41
Ga zo door jongen. Juiste instelling en net zo'n winnaarsmentaliteit als baas bommel. Die komt er wel!
Vind ik leuk
Mr bien +4584
zondag 6 januari 2019 om 08:41
Dit is een club waar ik heel lang wil spelen, dacht ik toen"

En nu ben je van mening veranderd.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:08
Hoe gaat het met je theatervoorstelling? Al boekingen binnengehaald voor Klein Theater Dinxperlo of De Franse School in Culemborg?

Misschien opbouwen naar groter en dan in 2062 de Oudejaarsconference doen?
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 08:41
Weer een parel van onze jeugdopleiding
Vind ik leuk
Sil95 +11672
zondag 6 januari 2019 om 08:42
Kijken of het daadwerkelijk iets wordt.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:58
Sadilek krijgt het vertrouwen van Mark. Dus dat zit wel goed
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 08:55
Sadilek van zijn 17e bij PSV en heeft zijn debuut gemaakt voor zijn 20e. Wat zeggen jullie altijd PSV fans? Oh ja koopjeugd🤣
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:00
Ik weet het niet, maar het artikel geeft aan dat hij op zijn 14e bij PSV kwam.
Vind ik leuk
tannat +15674
zondag 6 januari 2019 om 09:15
"Weerstand is goed,
verstand is beter "
zei al eens iemand voor mij
Vind ik leuk
#Keizerout +37903
zondag 6 januari 2019 om 09:16
Het sluit elkaar toch niet uit?
Vind ik leuk
tannat +15674
zondag 6 januari 2019 om 09:17
Bij hem wel.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:40
Haha uitgerekend jij dorpsidioot uit Woensel gaat mij proberen voor lul te zetten. Tannat toch autistje.
Vind ik leuk
tannat +15674
zondag 6 januari 2019 om 09:43
Je hebt mij niet nodig om voor lul te staan. Dat doe je zelf wel.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:59
En meneertje weerstandje is weer stil 😂😂😂
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:14
Haha denk je dat, Tannat staat hier echt zelf om bekend.
Vind ik leuk
tannat +15674
zondag 6 januari 2019 om 12:19
Sta je nog niet genoeg voor lul?
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:44
Pleur zelf op autistische mongool.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:51
Leuk sfeertje hier op VoetbalPrimeur.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:12
En dat doet niemand zeker meneertje de azijnzeiker
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:42
Het staat ook echt letterlijk in de eerste zin van de tweede alinea: "Sadilek kwam op zijn veertiende binnen bij PSV."
Vind ik leuk
MeAgain +6855
zondag 6 januari 2019 om 20:20
Waarom ben je toch altijd zo negatief? Waarom zit er toch zoveel haat bij jou? Je zal wel een moeilijk leven hebben.
Dat je nu al teksten gaat verdraaien om maar weer een negatieve reactie te kunnen plaatsen.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 22:13
haat? nooit. Goed leven? heb ik absoluut
Vind ik leuk
Jozef +40962
zondag 6 januari 2019 om 12:36
De vorige heet Hendrix?😁
Vind ik leuk
Voetbal@com +1693
zondag 6 januari 2019 om 08:51
Ik vond hem in de 25 minuten van PSV - AZ uitermate goed.
Het middenveld zal in Qatar duidelijk gemaakt moeten worden.

Blijft het Jorrit, Rosario, Guti en Pereiro ervoor of wordt het anders?

Jammer dat Bruma niet komt, een verdediger is nog echt nodig mocht Schwaab of viergever uitvallen.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:21
PSV moet doorselecteren.. terugvallen op het oude heb je niets aan. PSV scout toch goed in Latijns-Amerika? Haal daar den speer van 2 meter die op alles schoot wat loopt en klaar ben je: beter als Viergever!
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:14
Waar heb jij het over? De selectie zoals die is, is al behoorlijk doorgeselecteerd. Op enkele spelers na alles jeugdige spelers die net komen kijken.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:47
Ondanks dat jij altijd gelijk hebt, toch een andere mening.

De CL heeft aangetoond dat de selectie van PSV nog opgewaardeerd kan/moet worden om zicht te hebben op overwintering.
Daarnaast is het in de topsport zo dat doorselecteren gezond is en ervoor zorg draagt dat er optimaal wordt gepresteerd. Kijk dit jaar maar naar Real Madrid, waar ze ook niet doorgeselecteerd hebben.

Kennelijk ben jij al tevreden, ik denk dat het altijd beter kan.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 15:44
Nee ik ben niet tevreden. Verre van. Maar mijn definitie van doorselecteren is niet van toepassing op dit PSV. Dat er kwaliteit bij mij moet centraal achterin en op middenveld, dat wel. Guti is erbij, rosario en sadilek. Er is doorgeselecteerd. De kwaliteit ervan, daar zijn de meningen over verdeeld.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 16:04
Je bent niet tevreden, maar vindt dat doorselecteren niet hoeft... das wel krom!

Of denk jij dat spelers als viergever, schwaab, Lozano, de jong, Hendrix of Pereiro nog substantieel beter worden? Persoonlijk denk ik dat van bommel er nu het maximale uitperst en moet hopen dat dat goed blijft gaan. Ik noem namelijk de totale as van PSV. Doorselecteren betekend Hendrix wegdoen en een speler die beter is of de potentie heeft om op korte termijn beter te zijn aan te trekken als de centjes er zijn.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 17:51
Nogmaals.. doorselecteren is in mijn optiek van toepassing als er een vaste selectie of kern al te lang samen staat waar nieuw elan in moet komen. Achterin staan in de basis 3 nieuws gezichten. Daar is al doorgeselecteerd. Middenveld hetzelfde. Voorin staat het vooralsnog goed. Dat ik nog niet tevreden is mijn persoonlijke mening door het spel wat ik zie. Heeft niets te maken met de spelers in kwestie. De uitvoering moet gewoon beter. En PSV kan niet zomaar even overal groeibriljantjes kopen. We zullen altijd tot op bepaalde hoogte moeten roeien met de riemen die we hebben
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 17:58
Als jij denkt dat je niet hoort door te selecteren om het niveau omhoog te stuwen (los van hoe lang d eseldctie bij elkaar is), dan houd het op.

Als de nieuwe speers niet het niveau hebben (kijk maar Ramseaar en bende die tegen RKC verloren), selecteer je door.. ook na 6 maanden als het overduidelijk is. Daarnaast is het raamwerk van PSV al een tijd bijeen: zoet, schwaab, Hendrix, Pereiro, de jong... je as speelt al een tijdje in Eindhoven en is klaar.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 18:21
Die as.. zoet speelt uitstekend en een vervanger van dat niveau is voor psv onbetaalbaar. Schwaab ja daar kan wat beters voor maar voldoet voor de ED. Hendrix speelt prima en de Jong meer dan prima. Alleen pereiro moet vertrekken. Doorselecteren vind ik overdreven in deze. De bank van PSV vind ik ook goed. Er mag wat kwaliteit bij, maar doorselecteren hoeft niet eens zo zeer.

Doorselecteren is nodig met de tijd met als doel het niveau weer een impuls te geven maar op dit moment ben ik het daar gewoon niet mee eens. Op pereiro na. Maar daar kan Guti, sadilek of mauro ook. En die zijn er al.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 19:32
Weet je war; jij hebt gelijk!

Slaap lekker verder, maar over 2 jaar niet zeuren als het instort in Eindhoven.. ik voorspel het bij deze.
Vind ik leuk
Raptor +180
zondag 6 januari 2019 om 14:31
Of Obispo de kans geven en op het middeveld die jonge Marrokaan de kans geven die een absoluut toptalent moet zijn.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:03
Zit een prima kop op. Kan zich nog geweldig ontwikkelen. Ben benieuwd of het alleen een middenveld jager is, of dat hij ook nog echte voetbal kwaliteit/finesse heeft/zal hebben.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:43
Jammer dat ie zo klein is. Had fysiek veel meer kunnen betekenen.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:17
Twee centimeter kleiner dan Wesley Sneijder. Die heeft het toch ook niet slecht gedaan op het middenveld. Messi, ook maar twee centimeter groter dan Sadilek.

Ik vergelijk die knul absoluut (nog) niet met een van die gasten, maar met voetbalintelligentie, passie en focus kun je op die positie prima de top halen.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:49
Maar hij is geen type Sneijder/Messi, hij is een felle gozer, die het vooral van z'n mentaliteit en fysiek moet hebben, van wat ik tot nu toe heb gezien dan.
Vind ik leuk
Raptor +180
zondag 6 januari 2019 om 14:32
Gattuso was toch ook klein en dezelfde type speler?
Vind ik leuk
Ik zlatan +155
zondag 6 januari 2019 om 12:46
Volgens mij is het een type veratti
Vind ik leuk
PoepWagen +1980
zondag 6 januari 2019 om 09:06
Dat snap ik, ver boven zijn niveau, bij zo'n club komt hij verder nooit meer binnen!
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:22
meneer is een kenner.....
Vind ik leuk
PoepWagen +1980
zondag 6 januari 2019 om 15:01
Dank je, klopt!
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:25
Die gaat hoge ogen gooien .
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:40
Dat vermoed ik ook heel sterk
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:41
Alles van PSV kom jij op klaar. Weet je zeker dat je Utrecht fan bent?
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:42
Lekker hoor .
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:43
PSV kan toch zijn tweede club zijn?
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:56
Jij snapt het Georgie en heb trouwens met meer clubs sympathie .
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 09:58]
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:29
In de eredivisie heb ik eigenlijk altijd 17 clubs die ik (de een wat meer dan de ander dat wel) een warm hart toedraag...
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:03
Dèh gezever allemaal...
Vind ik leuk
Johan59 +844
zondag 6 januari 2019 om 09:26
De onvergetelijk 3-0oneindhoven. als je jezelf zo noemt, dan heb je een complex zo groot als het Eindhoven zelf
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:29
Inderdaad, te triest voor woorden. Aan dat soort sneue figuren erger ik me als PSV-er ook kapot aan. Hij had ook de naam "belachelijke-beker-tegen-RKC" kunnen nemen.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:46
Wat denk je van Johan59 ? schizofrene gek
Vind ik leuk
Johan59 +844
zondag 6 januari 2019 om 09:33
Dank je wel, ik vind het ook belachelijk, dat zullen wel kinderen zijn, anders kan het toch niet
Vind ik leuk
Mad Max +642
zondag 6 januari 2019 om 09:39
Nice! Sadilek gaat ons nog veel mooie dingen geven. Beetje als zijn trainer die elk jaar 3x in de arena scoorde....
Vind ik leuk
AVDV +1034
zondag 6 januari 2019 om 10:19
Voorlopig een goede stand in voor als de wedstrijd gelopen is. Afwachten of hij nog veel groeit en dan bedoel ik niet zijn lengte 😜
Vind ik leuk
rinirat +3017
zondag 6 januari 2019 om 11:41
Ik zie helemaal niets in hem, heeft een lucky goal gemaakt.. had er toch al moeten staan.
Afschrijven!
Vind ik leuk
rpaulp50 +12331
zondag 6 januari 2019 om 11:53
Lang willen spelen.......? als je echt ambities hebt moet je zo snel mogelijk weg willen uit die ED.....nog niet zoveel op gras gespeeld denk ik....
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:18
Ben heel erg enthousiast over de speelstijl die hij heeft. Is elke keer ook goed ingevallen en het lijkt erop dat hij geen angst heeft. Alleen vind ik het moeilijk inschatten hoeveel hij nog kan groeien, hoeveel rek zit er nog in? Maar dat is de taak van Mark en zijn staf. Ben benieuwd!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws