'Denk bijvoorbeeld De Jong en Lozano weg en PSV heeft een heel groot probleem'

'Denk bijvoorbeeld De Jong en Lozano weg en PSV heeft een heel groot probleem'

Gepubliceerd: zondag 6 januari 2019 om 08:49zo 06-01-2019 om 08:49

Kenneth Perez denkt dat Ajax het voordeel van een bredere selectie heeft in de strijd om de titel. De analist van FOX Sports verwacht dat de Amsterdammers het eventuele gemis van basisspelers eenvoudiger kunnen opvangen dan PSV.

De Deen geeft een eventuele blessure van Luuk de Jong als voorbeeld. "Dat kan zeker het verschil maken", legt Perez uit aan de NOS. "Denk De Jong en bijvoorbeeld Hirving Lozano weg en PSV heeft een groter probleem dan wanneer bij Ajax Kasper Dolberg en Hakim Ziyech wegvallen."

"Die brengen dan Klaas-Jan Huntelaar en David Neres. Mogelijke blessures gaan het verschil maken tussen Ajax en PSV", voorspelt Perez, die bij zowel Ajax als PSV onder contract stond. "En niet te vergeten: eventuele rode kaarten."

Op 31 maart staat het onderlinge duel tussen de twee titelkandidaten op het programma. "Ik denk dat de titelstrijd in die wedstrijd beslist wordt", stelt de Deen. "Alleen tegen Feyenoord kunnen beide clubs tegen puntverlies aanlopen. De andere teams zijn vele malen minder."

Lees meer over:EredivisieAjaxPSV

Poll

Eens met Perez?

(3198 stemmen)

Plaats een reactie

AlwaysMe +2433
zondag 6 januari 2019 om 08:52
Dit orakel roept deze dingen sl sinds hij mocht oprotten bij PSV. Waarom spelers wegdenken? En dan nog wel 2 spelers die er niet om gekend zijn dat ze veel en langdurig geblesseerd raken.

Zucht, elk jaar weer hetzelfde.
Vind ik leuk
Luiehond +2252
zondag 6 januari 2019 om 08:58
Normaal gesproken moeten ajax en psv al hun wedstrijden wel kunnen winnen! Ik ga ervan uit dat het in amsterdam beslist moet worden bij de wedstrijd ajax-psv! Ajax wordt kampioen!
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2759
zondag 6 januari 2019 om 09:01
Feyenoord gaat nog van één van de twee winnen.
Vind ik leuk
Jurm +1163
zondag 6 januari 2019 om 09:36
24 januari ajax Heerenveen daarna 27 januari Feyenoord ajax. Dat is te weinig rust voor ajax. PSV dus wéér kampioen. Daarbij zal de KNVB willen waken voor onkunde bij het organiseren van een landskampioensfeest, daar heeft ajax al 4 jaar geen ervaring meer mee.
Vind ik leuk
jaja_PSV +47904
zondag 6 januari 2019 om 09:58
Klinkt goed! 😎
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
zondag 6 januari 2019 om 11:04
Gaat alleen niet gebeuren.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:04
Je vergeet dat Feyenoord die week ook voor de beker speelt.en Ajax is het gewend om 2 keer in de week te voetballen.
Vind ik leuk
Jurm +1163
zondag 6 januari 2019 om 10:19
Feyenoord speelt een dag eerder, dat is net genoeg om wel voldoende te herstellen.
Vind ik leuk
Enden +4422
zondag 6 januari 2019 om 10:36
Utrecht, Vitesse en Heerenveen zijn net zo lastig als Feyenoord
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 14:47
Bedankt voor deze wijze woorden.
Vind ik leuk
Pimman +7662
zondag 6 januari 2019 om 10:53
Ajax is gewend 3x in 1 week te spelen'..
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 6 januari 2019 om 17:43
wanneer dan?
Vind ik leuk
Pimman +7662
zondag 6 januari 2019 om 18:59
Zondagmiddag, woensdagavond, zaterdagavond.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 6 januari 2019 om 19:03
en tegen wie dan allemaal?
want tegen roda spaarden ze 8 basisspelers in de beker dus die tel ik niet mee.
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 19:04]
Vind ik leuk
Pimman +7662
zondag 6 januari 2019 om 21:31
Ja je denkt toch niet dat ik een database heb waarin ik dat allemaal opsla? ;) Maar dat is wel een aantal keren gebeurd..vanwaar de interesse dat jij dat zo exact wil weten?
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:07
Thuis tegen Heerenveen gewoon 6 a 7 spelers rust geven. Ajax is zo goed die pakken zelfs met een C team Heerenveen
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:40
Als echte Ajax-supporter geef je zelfs een logisch advies. Nu je avatar-naam nog veranderen. 😉
Vind ik leuk
Rodajc +17353
zondag 6 januari 2019 om 10:46
Haha ja, want het B-team was al zo goed...
Vind ik leuk
De Liefhebber +10389
zondag 6 januari 2019 om 10:57
Uit op ku(ns)tgras....
Vind ik leuk
Rodajc +17353
zondag 6 januari 2019 om 10:58
Het is winter, tegen het vriespunt aan. Dan denk je toch niet serieus dat er beter te voetballen is op een natuurveld?
Vind ik leuk
De Liefhebber +10389
zondag 6 januari 2019 om 11:04
Het is ALTIJD beter voetballen op echt gras!!
Vind ik leuk
Rodajc +17353
zondag 6 januari 2019 om 11:25
Ik heb ook liever natuurgras dan kunstgras, maar de discussie moet wel op een normale manier gevoerd worden. Er zijn argumenten vóór kunstgras, als dat niet erkend wordt zal het ook nooit kunnen verdwijnen.
Vind ik leuk
De Liefhebber +10389
zondag 6 januari 2019 om 11:41
Er is geen enkel argument vóór kunstgras in de Eredivisie!!Punt!
Vind ik leuk
Rodajc +17353
zondag 6 januari 2019 om 12:05
Qua kosten wel degelijk, en het is simpelweg toegestaan.
Vind ik leuk
De Liefhebber +10389
zondag 6 januari 2019 om 12:18
Precies dat! Verbieden in de Eredivisie!! Kun je geen echt veld betalen lekker KKD blijven voetballen!
Vind ik leuk
Rodajc +17353
zondag 6 januari 2019 om 13:18
Bepaal jij dat?
Vind ik leuk
De Liefhebber +10389
zondag 6 januari 2019 om 13:30
Helaas niet! De kunstgraslobby is te groot en de KNVB is een slap zootje!
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 6 januari 2019 om 17:44
en ook dat is al 1000 x verteld dat kan helemaal niet.
en ook heeft de knvb er niets over te zeggen laat staan dat ze het kunnen verbieden.
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 17:45]
Vind ik leuk
MagicFeeling +4054
zondag 6 januari 2019 om 11:51
Veldverwarming en goed onderhouden? Dan kom je een heel eind. Weg met dat kunstgras. De meeste clubs in het buitenland hebben ook natuurgras.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 6 januari 2019 om 17:46
bij de meeste landen worden de tv gelden dan ook eerlijker verdeeld.
Vind ik leuk
MagicFeeling +4054
zondag 6 januari 2019 om 11:49
Goed genoeg om ten koste van Roda JC door te bekeren.
Vind ik leuk
Rodajc +17353
zondag 6 januari 2019 om 12:06
Klopt, op een geweldige manier ook als je kijkt naar beschikbare middelen.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:14
Het grappige was, is dat Jong Psv 3/4 dagen later weer tegen RKC moest en toen ook nog uit. Ze wonnen met 2-5. Dus dat geeft ook aan dat het een incident is. Maar nog steeds vindt ik het een domme keuze van Van Bommel, begrijp mij niet verkeerd!
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:23
Dus hij denkt echt dat Ajax moeite heeft met Heereveen en Feyenoord ? Ik zeg echt niet dat Ajax wel even kampioen word, maar Heerenveen en Feyenoord draaien momenteel ( sorry, winterstop ) niet heel erg best.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 14:01
en Heracles uit !
Vind ik leuk
MeAgain +6834
zondag 6 januari 2019 om 12:17
Heerenveen en Feyenoord zijn geen probleem voor Ajax. Psv heeft vaak problemen tegen deze clubs. Ajax heeft weer meer problemen tegen Utrecht en ADO. Psv en Ajax verspelen tegen elkaar ook vaak punten.
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 01:22
Jurm ik ben er zeker van dat Ajax ervaring heeft.
Tenslotte 33 keer de titel gewonnen.
Gewoon de beste en Populairste voetbalclub met de beste spelers.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:50
Feyenoord en Ajax doen een ruil de beker voor Feyenoord en de landstitel voor Ajax! daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag psv
Vind ik leuk
Fritske01 +3953
zondag 6 januari 2019 om 14:12
En toen werd je wakker en had je in je bed gepiest.
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 01:27
Aldus Rene tegen Willy.....
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 01:28]
Vind ik leuk
Spartan +7096
zondag 6 januari 2019 om 09:08
Denk bij Ajax Ziyech en de Ligt weg en Ajax komt ook in de problemen.

Wat een onzin van perez.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:19
De Ligt zeker al weet ik niet hoe goed die manglian is. Ziyech zeker als die Mexicaanse speler en Neres er nog is. Kan makkelijker worden opgevangen. Maar Ajax heeft wel een bredere selectie.
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6734
zondag 6 januari 2019 om 09:21
Lekkere interpunctie vent!
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:37
Niet zeiken.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:23
Malen zou denk ik alleen maar een geluk bij een ongeluk zijn als de jong geblesseerd raakt, die is echt wel beter dan de jong en lozano zou door elke goeie buitenspeler zoals gakpo of mauro vervangen kunnen worden juist omdat lozano in mijn ogen niet optimaal effectief is en nog geconcentreerder moet spelen.
Vind ik leuk
jaja_PSV +47904
zondag 6 januari 2019 om 09:59
En dan is er nog ten Hag...die Frenkie in de verdediging zet als de Ligt uitvalt.
Vind ik leuk
De Liefhebber +10389
zondag 6 januari 2019 om 11:00
Dat doet hij vast niet weer... Daarbij hebben we een nieuwe Argentijnse slager voor achter!
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
zondag 6 januari 2019 om 11:05
Daar hebben we nu Magállan. Die lust Luukie rauw.
Vind ik leuk
AlwaysMe +2433
zondag 6 januari 2019 om 10:11
1 speler was geblesseerd tegen PSV en Ajax kreeg pakslaag. Waar hebben we het over? Blessures hoeven geen probleem te zijn als de trainer geen onbenul is.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93197
zondag 6 januari 2019 om 09:28
De Ligt weg was al een probleem in Eindhoven. Ik denk dat je gelijk hebt.
Vind ik leuk
Itsese +5657
zondag 6 januari 2019 om 10:09
Inderdaad het perfecte voorbeeld.. Perez wil gewoon iets negatief zeggen over PSV.. We hebben allemaal gezien wat er gebeurd zodra De Ligt niet kan spelen bij Ajax.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
zondag 6 januari 2019 om 11:06
Als Ten Hag daar een normale CV had neergezet hadden ze die wedstrijd niet verloren. Nu met Magállan gebeurt dat natuurlijk nooit weer. Die lust Luukie rauw.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93197
zondag 6 januari 2019 om 11:06
Als bestaat niet, als is achteraf. En vooraf kan je ook niet alles beslissen. Zoals jij het nu zegt heb je een bolletje van glas.

Edit: Luuk is trouwens bijna 10 cm langer.
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 11:09]
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
zondag 6 januari 2019 om 11:27
Net alsof lengte allesbeslissend is... Qua koppen is Magállan zeker een topper (net als Luuk de Jong overigens).
Vind ik leuk
Midden-Noord +93197
zondag 6 januari 2019 om 11:38
Het is mede beslissend en vooral als je de kwaliteiten hebt om te timen. Zelfs de verdedigers van Barca hebben er moeite mee en complimenteerde Luuk de Jong. Het is een van de beste koppers van Europa. Laat die gasten eerst maar eens tegen elkaar spelen voordat je roept.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
zondag 6 januari 2019 om 11:43
Wat ik probeer te zeggen is dat Magállan Luuk tegenstand kan bieden in de lucht. Ik heb nooit gezegd dat ie hem opvrat in de lucht, dat ging over het spel over de grond.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93197
zondag 6 januari 2019 om 11:43
Dat is koffiedik kijken.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
zondag 6 januari 2019 om 11:46
Dat is een voorspelling doen😉
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 6 januari 2019 om 17:50
dan is 10 cm heel veel qua in de hoogte koppen.
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 01:38
En 10 minuten trager en komt nu niet meer van de grond.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
woensdag 9 januari 2019 om 07:05
dat moet nog maar blijken toch of ken je die speler al ?en volg je de competitie daar ik schat in van niet
Vind ik leuk
AFP +1141
woensdag 9 januari 2019 om 10:20
Ken JIJ die speler al ?
Vind ik leuk
4everfcu +4134
woensdag 9 januari 2019 om 12:21
ik niet nee dus ik ga niet roepen dat de jong wel ff weggespeeld word door magallan zoals jij die hem ook niet ken maar dat wel roept.
Vind ik leuk
AFP +1141
woensdag 9 januari 2019 om 13:18
Ik moet wel en mijn maatjes hier ook om.
Door je onzekerheid bestook je mij met een tiental mails die mij totaal niet raken.
Daarentegen vinden wij jou erg ontustig.
Hoe zou dat nou komen ?
Vind ik leuk
4everfcu +4134
woensdag 9 januari 2019 om 13:56
huh ik bestook jou met mails ?droom verder en mij raken doe je al helemaal niet daar ben je te dom voor.
je moet wel? van wie dan of omdat je te stom ben om normaal te reageren zonder haat ? ik weet het antwoord al.
onrustig was ik wel maar niet van jou hoor dat had andere redenen .
en maar blijven trollen onze speler is zo goed die tikt die wel ff van het veld en die speler heb je nog nooit gezien in je leven lachwekkend gewoon ajax trolletje.
misschien nog ff mij bedreigen? nou kom maar langs hoor kijken wie er dan een oorveeg krijgt ben alleen bang dat ik je kop eraf trekt omdat je over mn moeder begon en ik zeg eerlijk ik weet niet niet of ik stop als je ligt
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 14:26]
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:24
PSV won niet vanwege die fout van Ten Hag. PSV speelde met het mes tussen de tanden, Ajax als een paar 13 jarige meisjes tijdens de gymles.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
zondag 6 januari 2019 om 11:29
Als je een speler als Luuk hebt tegenover twee middenvelders als Frenkie en Blind kom je met het spelen van de lange bal al snel in je spel. Dat is makkelijk voetballen.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93197
zondag 6 januari 2019 om 11:39
Johan zei ooit, `de aanval is de beste verdediging`.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
zondag 6 januari 2019 om 11:45
Klopt en daar had ie volledig in gelijk in en dat was ook zeker de bedoeling van Ajax, maar als je PSV de mogelijkheid gunt om steeds de lange bal te spelen kom je nooit in de aanval met Luuk tegenover twee middenvelders.
Vind ik leuk
AlwaysMe +2433
zondag 6 januari 2019 om 13:28
Je bent al een tijdje bezighey idee te verspreide. Dat PSV puur en alleen lange ballen spelen. Veel delen van de wedstrijden gebeurd het ook wel, maar juist in de wedstrijd tegen Ajax overrompelde het Ajax ook over de grond. Ajax is ook voetballend overklast die dag. De ligt was er wel toen PSV hetzelfde deed tijdens de kampioenswedstrijd.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
zondag 6 januari 2019 om 13:43
Over de grond was PSV ook uitstekend, maar telkens wanneer Ajax druk zette en PSV het het even niet meer wist speelde het de lange bal op Luuk en kon men verder voetballen.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 14:04
Uitstekende tactiek dus.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
zondag 6 januari 2019 om 15:21
Van PSV wel ja.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
woensdag 9 januari 2019 om 07:25
goed gezien van psv dan toch? en dik verdiend ook nog met duidelijke cijfers tacktisch weggespeeld dus.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
woensdag 9 januari 2019 om 14:06
Dat zeg ik toch?
Vind ik leuk
4everfcu +4134
woensdag 9 januari 2019 om 14:01
ajax kwam nog niet eens van eigen helft af zo goed speelde psv over de grond.
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 01:43
Rustig maar....straks 31 maart in d Arena....
Vind ik leuk
4everfcu +4134
woensdag 9 januari 2019 om 07:15
ja hoor dan is het makkelijk en voor ajax is het moeilijk allemaal bla bla bla
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 01:42
Net als PSV tegen de 2e club van Nederland : Feyenoord en tegen de nr. 18 van de KKD.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
woensdag 9 januari 2019 om 07:16
of ajax tegen vvv en roda jc
Vind ik leuk
AFP +1141
woensdag 9 januari 2019 om 10:19
Ajax had tegen beide ploegen toch gewonnen en PSV er uit gekijld, over dom zijn te spreken. Typisch opmerking van een borderlijntje.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
woensdag 9 januari 2019 om 13:58
blijf je me bestoken dom trolletje en maar schelden en ajax won niet slimpie het was een gelijkspel met mazzel voor ajax die daarna de gelukkigste waren met strafschoppen nou nou wat een topclub weggespeeld door kkd club roda en nog trots ook hoe zielig ben je dan haha doei trolletje
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 14:00]
Vind ik leuk
Olfie +5240
zondag 6 januari 2019 om 09:34
De Ligt en Onana zouden een groter probleem zijn.
Vind ik leuk
Itsese +5657
zondag 6 januari 2019 om 10:06
Hahah echt he... een echte analist, als Kane en Erikson wegvallen bij Tottenham, Messi en Suarez bij Barca, Neymar en Mbappe bij PSG, Mathijs en Frenkie bij Ajax, Bale en Modric bij Real. Ga zo maar door, dan is er een probleem bij de club.. Daar hoef je geen analist voor te zijn..
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 01:29
Lainez en Magallan en Traore voor in de plaats.
Vind ik leuk
tannat +15430
zondag 6 januari 2019 om 09:11
Leuk zo'n glazen bol. Zou ik nuttige dingen mee gaan doen.
Vind ik leuk
#Keizerout +37637
zondag 6 januari 2019 om 09:15
De wereld verbeteren of de nieuwe Piet de Visser worden voor PSV?
Vind ik leuk
tannat +15430
zondag 6 januari 2019 om 09:17
beide misschien
Vind ik leuk
#Keizerout +37637
zondag 6 januari 2019 om 09:30
Ja, oke, dat tweede verbetert de wereld voor jou natuurlijk wel :p
Vind ik leuk
tannat +15430
zondag 6 januari 2019 om 09:45
Voetbal was de belangrijkste bijzaak toch?
Als ik een kampioenschap van PSV moest inleveren om Trump weg te krijgen deed ik het.
Vind ik leuk
#Keizerout +37637
zondag 6 januari 2019 om 09:47
Ik ook. En ook een van Ajax.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:22
Tannat Nou nee écht niet liever TRUMP dan die schijnheilige achterbakse leugenaars zoals Rutte pinokkio
Obama merkelhoer enz
Vind ik leuk
tannat +15430
zondag 6 januari 2019 om 11:26
Wij zijn het heel erg oneens
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:31
Tannat dat kan maar ik heb liever iemand die opkomt voor de bevolking dat ipv voor de multinationals en de gelukzoekers en de eu en niet voor de ouderen zorg onderwijs
Vind ik leuk
tannat +15430
zondag 6 januari 2019 om 11:33
Je hebt liever een populist?
Nou, we zien met trump hoe dat in de praktijk gaat...
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:34
Goed maar hij word tegen gewerkt door de elite
Vind ik leuk
tannat +15430
zondag 6 januari 2019 om 11:40
Laat maar ...
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 6 januari 2019 om 17:52
ja ik heb dat liever idd dan hoeft mn vader niet eerst dood neer te vallen voordat er een bed beschikbaar is op de ic.
Vind ik leuk
tannat +15430
zondag 6 januari 2019 om 20:22
Want mensen als Trump zorgen dat iedereen toegang heeft tot zorg?
Vind ik leuk
4everfcu +4134
woensdag 9 januari 2019 om 07:27
ja meer dan rutte in ieder geval
Vind ik leuk
4everfcu +4134
woensdag 9 januari 2019 om 07:18
populist haha nee je moet rutte hebben das pas een populist
Vind ik leuk
cj_fey +4127
zondag 6 januari 2019 om 11:40
Zeg je nou dat Trump voor de bevolki g opkomt? 🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
4everfcu +4134
woensdag 9 januari 2019 om 14:17
iig meer dan de regering hier ja die lten het volk letterlijk dood vallen.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:26
Dan doe ik mee, een kampioenschap van PSV inleveren 😉😉
Vind ik leuk
tannat +15430
zondag 6 januari 2019 om 11:32
je opofferingsgezindheid is roerend.
Maar ik snap je: er is met voor nodig dan een stoffige schaal om Trump weg te krijgen ;-)
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:06
Scherp vandaag.🤣
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:26
En ook 1 van Ajax hoor.
Vind ik leuk
benny-boys +1651
zondag 6 januari 2019 om 09:14
Wat gebeurd er als heel het eerste van Ajax Hondsdolheid krijgt???
Niet te geloven van PEREZ weer.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:18
Suarez speelt al een tijdje niet meer bij Ajax :)
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:29
daarom zijn ze al tijden geen kampioen !
Vind ik leuk
Johnny Cash +7970
zondag 6 januari 2019 om 10:40
Suarez is geen kampioen geworden met ajax.
Vind ik leuk
benny-boys +1651
zondag 6 januari 2019 om 09:16
Je naam zegt het al. Luie Hond!!
Vind ik leuk
Zazu +350
zondag 6 januari 2019 om 09:40
Vergeet de wedstrijd tegen feyenoord niet over paar weken.. Feyenoord zal revanche willen.
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
zondag 6 januari 2019 om 10:07
Tussen willen en kunnen zit een groot verschil
Vind ik leuk
AlwaysMe +2433
zondag 6 januari 2019 om 10:13
Er gaat iets mis in de hoofden bij Feijenoorders als Ajax langskomt. Ik verwacht niet dat Ajax daar problemen zal hebben.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
zondag 6 januari 2019 om 11:07
Net zoals PSV thuis geen problemen zal hebben met Feyenoord.
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 01:48
En met 8 punten voorsprong op PSV mag Ajax vanFeyenoord verliezen.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 6 januari 2019 om 17:53
als ze van psv kunnen winnen kunnen ze dat van ajax ook.
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 01:50
Ajax is toch veel sterker dan PS
V man.
Gewoon niet te vergelijken man.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 01:51]
Vind ik leuk
4everfcu +4134
maandag 7 januari 2019 om 07:34
en weer een domme troll ja hoor ajax is beter vandaar dat psv kampioen is en weer op 1 staat.
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 11:45
Zijn er dan ook slimme trollen....?
Vind ik leuk
4everfcu +4134
woensdag 9 januari 2019 om 07:19
dat vraag ik me af jij valt daar in ieder geval niet onder.
Vind ik leuk
AFP +1141
woensdag 9 januari 2019 om 10:17
Hoe kwam jij dan aan het oordeel over mij ?
Vind ik leuk
4everfcu +4134
woensdag 9 januari 2019 om 14:16
doordat je over iemand zijn moeder begon de mijne namelijk hoe zielig ben je dan over een oud vrouwtje beginnen die zich niet kan verdedigen maar wel lekker veilig en anoniem natuurlijk lafaard.
Vind ik leuk
AFP +1141
woensdag 9 januari 2019 om 15:32
Ooooh nee, daar heb jij dat wijf van een Foureverfcbranhdout weer.....
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:46
Ik heb mijn glazen bol weggegooid...
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:06
Ik ben er bij 31 maart in de Arena. Ben toch wel beetje bang voor een verlies in Amsterdam. Zou me niks verbazen als het daar ook 3-0 wordt. Maar Ajax moet nog naar Rotterdam en in zulke wedstrijden komen er altijd bijzondere krachten vrij bij Feyenoord
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:16
Luiehond ik denk dat PSV wint in de adam arena en fnoord ook wint van ajax
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 6 januari 2019 om 17:54
iets wat niet onmogelijk is natuurlijk.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 13:59
Gelijkspel.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 6 januari 2019 om 17:42
ik zeg dat het dan al beslist is.
Vind ik leuk
Mr bien +4538
zondag 6 januari 2019 om 08:59
Ja de PSV bank is ook zo sterk he.
Beker vergeten ?
Vind ik leuk
psvfan1913 +3266
zondag 6 januari 2019 om 09:10
Die van ajax daarentegen speelde een verschrikkelijk goede wedstrijd tegen Roda Jc! Met penalties gewonnen knap man!
Vind ik leuk
Mr bien +4538
zondag 6 januari 2019 om 09:12
Nee die wedstrijd was dramatisch.
Maar Ajax had wel gewonnen en PSV niet
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:32
En 2 weken later werd hetzelfde RKC door jong psv met 3-5 in eigen huis verslagen, moment opname. Elk team heeft cruciale spelers, als Frenkie, de Ligt, Tadic of Onana uitvalt is Ajax ook stukken minder, dat zag je tegen PSV en dat was maar 1(de Ligt) sleutelspeler. PSV heeft de laatste 5 seizoenen de minste verliespartijen, zelfs in het jaar dat Feyenoord kampioen werd verloor Psv maar 2x (speelde vaker gelijk) en dat zal dit jaar niet anders zijn(zelfs als Luuk en Lozano uit zouden vallen. De beker is voor prestige leuk,levert voor Psv en Ajax verder niets op aangezien die voor CL plaatsen willen spelen (1 voorronde overleven en je speelt EL of bent geplaats voor de groepsfase CL), dat gezegd hebbende geef ik wel toe dat Ajax een bredere selectie heeft maar de vorm van een speler bepaald alles.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 6 januari 2019 om 17:55
ajax speelde gelijk hoor.
Vind ik leuk
Mr bien +4538
zondag 6 januari 2019 om 19:34
Gaat over de penalty s niet over de normale uitslag
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 6 januari 2019 om 19:43
nee ging over de uitslag jij zei dat ze gewonnen hadden en dat was niet zo de wedstrijd was gelijk en ajax ging door na strafschoppen.
als je bvb geld ingezet zou hebben op die wedstrijd werd er ook niet uitbetaald omdat ajax door ging er word dan uitbetaald als je je geld op een gelijkspel had gezet.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
zondag 6 januari 2019 om 11:08
Die wedstrijd leek nogal op het gehele vorige seizoen van PSV. Dramatisch spelen, maar wel winnen.

Als daar een paar wedstrijden van fussen zitten geeft dat niet. Zo lang ze maar gewonnen worden.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 6 januari 2019 om 19:52
ja psv won alles met geluk hoor en ajax was geweldig toch?
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
zondag 6 januari 2019 om 20:33
Hoor je mij dat zeggen?
Vind ik leuk
4everfcu +4134
woensdag 9 januari 2019 om 07:30
ja ajax was gewoon niet beter simpel dat gelul al jaren iedereen heeft geluk en ajax was de beste maar als je geen kampioen word ben je niet de beste simpel.
Vind ik leuk
MagicFeeling +4054
zondag 6 januari 2019 om 11:55
Verschil is dat Ajax door is in de beker en PSV thuis ten onder ging tegen het nietige RKC.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
woensdag 9 januari 2019 om 14:20
en dat is de maatstaaf?
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 01:55
Gewonnen is gewonnen.
PSV niet alleen uit de beker maar ook niet uit de koker bij de loting.
Jammer he ?
Vind ik leuk
tannat +15430
zondag 6 januari 2019 om 09:12
Dat waren er 11 zonder ritme in een keer ...
Vind ik leuk
Mr bien +4538
zondag 6 januari 2019 om 09:15
Room; Abels, Sainsbury, Isimat-Mirin, Behich; Rigo, Gutiérrez, Ramselaar; Mauro Júnior, Gakpo, Verreth.

Dat was gewoon de reservebank.
Later kwam lozano er nog bij en alsnog verloren.

Dus wil je nog zeggen dat ze een goede bank hebben ?
Vind ik leuk
tannat +15430
zondag 6 januari 2019 om 09:16
Klein verschil of er met 2 of met 11 reserves gespeeld wordt, vindt je niet?
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 09:57]
Vind ik leuk
Mr bien +4538
zondag 6 januari 2019 om 09:20
Guti is ook basis speler bij PSV.
Bij afwezigheid van Schwaab is het Sainsbury.
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 01:58
Tannat ophouden met huilen PSV verloor en is uit de beker.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:39
Wil jij zeggen dat Lamprou net zo goed is als Onana(bijna Afrikaans voetballer vh jaar) Schuurs net zo goed als de Ligt en ga zo maar door, ja dan win je met Penalty's wat net zo goed de andere kant op kan vallen, is die bank dan zo goed? De duurste van het land.
Vind ik leuk
Mr bien +4538
zondag 6 januari 2019 om 09:42
Lamprou kan heel goed keepen maar zijn nadeel is dat hij heel erg klein is.
Schuurs komt momenteel nog te kort om basis speler te zijn.
Eiting zit geen stijgende lijn in en gaat het hogere niveau wat Ajax nastreeft niet halen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
zondag 6 januari 2019 om 11:08
Voor Schuurs hebben we Magállan.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:25
Éérst maar eens zien van die magallaar boca is allang blij dat ie weg is in ieder geval de supporters
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
zondag 6 januari 2019 om 11:31
Tja, Kluivert was ook de pispaal toen ie wegging bij Ajax, kijk hoe goed die het doet in Rome. Wat Kluivert in Amsterdam had, had Magállan bij Boca. Ze nemen het hem kwalijk dat ie al een jaar lang op een transfer zit te azen.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:33
Nou sorry zo goed is kluifje ook niet bezig ik heb hem nu 3 keer gezien dit seizoen maar ik ben er niet kapot van
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
zondag 6 januari 2019 om 11:41
Voor een 19-jarige jongen doet ie het goed in zo’n sterke competitie.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 19:56
Nee, De Roon en Hateboer doen het goed, Kluivert doet het redelijk als hij mag spelen, is nog steeds onwennig, Roma staat overigens al een straatlengte a hter op Juve en Napoli dus CL wordt ook een moeilijk verhaal (Inter, AC, Lazio, Atalanta zitten er nog tussen) dus zo'n goede move van kamp Kluivert was het nou ook weer niet.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
zondag 6 januari 2019 om 20:35
Hij krijgt in ieder geval veel speeltijd voor een 19-jarige in de Serie A en hij bewijst af en toe zijn waarde. Komende seizoenen alleen maar meer gaan spelen en dan zie ik hem nog wel één/twee stappen hogerop maken.

Jochie is pas 19.
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 02:03
Verdient wel meer dan Lozano en Bergwijn. Lekker man.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 16:36
Is niet zo mo in Italië, zelfs in de Championship en 2de Bundesliga verdienen ze gemiddeld meer dan de eredivisie.
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 02:00
Ah jij woont in de wijk Boca ?
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 01:59
Ja.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 6 januari 2019 om 19:45
dan heeft ajax dus ook geen goede bank want die reserve spelers wonnen ook niet van roda jc.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
zondag 6 januari 2019 om 20:35
Oh jawel hoor.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 6 januari 2019 om 20:48
dat hebben we gezien dan tegen roda en dat is blijkbaar de norm tegenwoordig een wedstrijd tegen rkc en de bank van psv stelt ook niets voor.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
zondag 6 januari 2019 om 22:34
Alleen Ajax wint hem wel, dat is het verschil.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
maandag 7 januari 2019 om 18:13
oke dus als ajax wint via strafschoppen en psv niet is de ajax bank gelijk beter rare redenering in mijn ogen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
maandag 7 januari 2019 om 18:39
Het gaat erom dat je hem wint ja. Dat doet Ajax. PSV niet.

Maar het is niet alleen die wedstrijd.
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 17:31
Ajax is door en PSV niet, sorry en helaas. Fijne avond.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
maandag 7 januari 2019 om 18:15
hoef je geen sorry voor te zeggen hoor en ja helaas voor psv hadden ze maar beter moeten voetballen.maar om te roepen dat de bank beter is met deze gegevens dan lach ik de ballen uit mn broek.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 20:17]
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:45
Man man kan jij niet gewoon op je eigen club reageren? Je zit alleen maar te zeiken op concurrerende clubs en je eigen club ontastbaarheid aan te lullen. Wat een onnozel ventje ben je eigenlijk.
Vind ik leuk
Mr bien +4538
zondag 6 januari 2019 om 09:49
Moet je niet in winterslaap masturbeertje
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:51
Ben ik net uit, kwam ik dat onnozele gelul van jou weer tegen. Ga jij eens 12 maanden in winterslaap. Is beter voor iedereen.
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 02:06
Van mij hoeft hij niet hoor Rimbeerke.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 6 januari 2019 om 17:56
ga je hier weer verder trollen sneu kereltje?
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 02:05
En dat zeg jij ?
Vind ik leuk
4everfcu +4134
maandag 7 januari 2019 om 18:17
ja ga maar weer wijzen na anderen ipv in de spiegel te kijken.
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 19:15
Ik kan jou niet volgen hoor jij met fe rare naam, tegen wie heb je het en waar gaat in vredesnaam over ? naam en tijdstip van de mail graag.
Vind ik leuk
Fc hamkel +1424
zondag 6 januari 2019 om 09:45
En dan is die analist terwijl die gewoon een zware voorkeur heeft voor Ajax echt heel jammer dat mensen niet objectief kunnen blijven...
Vind ik leuk
-40 +1089
zondag 6 januari 2019 om 09:58
Het is al zwaar geflatteerd dat een club als PSV nog steeds bovenaan staat. Het is voor het Nederlandse voetbal te hopen dat dit niet zo blijft anders staan we internationaal weer voor l*l.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9575
zondag 6 januari 2019 om 10:12
Je wilt het dus weer kado krijgen van de knvb?

Ik hoop dat ajax niet weer steeds geholpen wordt door een partijdige var.

Dan wordt Feyenoord nog 2e ook.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:24
Tagliafico zweeft nog steeds ergens in de ruimte na die ruk aan zijn shirtje van die vvv’er
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 6 januari 2019 om 17:58
en dolberg is zwaar gebleseerd na die schouderduw die een strafschop werd
Vind ik leuk
-40 +1089
zondag 6 januari 2019 om 10:48
Haha lolbroek, waarom denk je dat PSV bovenaan staat? Niet door het geweldige voetbal hoor.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9575
zondag 6 januari 2019 om 10:52
Geweldig voetbal zegt miets.

PSV staat bovenaan omdat ze meer punten hebben gehaald. Simpel toch.

En dat zonder hulp van de var, die buitenspel niet ziet bij ajax maar wel bij andere clubs.

Geen rood voor dolberg maar wel voor st juste... De lijst is lang.

En dan nog winnen jullie niets.
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 12:33]
Vind ik leuk
-40 +1089
zondag 6 januari 2019 om 11:05
Zelden een reactie gezien met zoveel fouten maar ok daar kan jij waarschijnlijk ook niets aan doen.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9575
zondag 6 januari 2019 om 11:37
Nee klopt. Dat hadden jouw leraren destijds moeten doen.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:15
Ach we hoorden je ook begin van t seizoen roepen dat Feyenoord wel ff kampioen ging worden, nu moet je oppassen dat je niet verder wegglijd naar t plekkie waar je verleden jaar bent geeindigd.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9575
zondag 6 januari 2019 om 12:25
Het kan nog steeds.

We hebben nog steeds meer punten dan in het jaar dat we kampioen werden.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:32
Ik kan nog steeds miljonair worden. Heb 1 lot meer als vorig jaar!
Vind ik leuk
Jan Guevara +9575
zondag 6 januari 2019 om 12:33
Succes man! Hoop dat je hem wint.

Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:37
Thnx man zal wel lekker zijn, ben ik rijker als Feyenoord:)
Vind ik leuk
Jan Guevara +9575
zondag 6 januari 2019 om 12:39
Als jij daar gelukkig van wordt... Je klinkt net als Overmars. liever geld dan prijzen.

[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 12:39]
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:41
Ik heb al mn prijzen al in mn leven. Alleen nu wat op voetbalgebied, dan is t compleet.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9575
zondag 6 januari 2019 om 12:43
Toch fan van Feyenoord worden dan?

Ik zie liever geen successupporters bij onze mooie club maar misschien word je dan ooit een echte supporter.

Je zult toch iets moeten als je prijzen wilt op voetbalgebied. Het is PSV of Feyenoord. Of natuurlijk kampioen KKD.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:51
Haha nee dank je, dan maar geen prijzen. Het is niet anders dan. Voorlopig heb we nog kans op prijzen.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 6 januari 2019 om 17:59
jij trollt ook in ieder topic he.
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 02:13
Tot de herstart en dan wordt het strijden om de 2e plaats tegen Feyenoord.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
maandag 7 januari 2019 om 18:23
datzelfde hoor ik jou al ook jaren roepen
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
zondag 6 januari 2019 om 11:09
Net zoals de 2-1 en 3-1 tegen AZ niet hadden mogen tellen. Zo heeft elke club zijn mazzel wel.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9575
zondag 6 januari 2019 om 11:38
Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen.
Vind ik leuk
MagicFeeling +4054
zondag 6 januari 2019 om 11:57
Huilie huilie...
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 02:11
31maart in de Arena
Afgesproken.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 02:16]
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 6 januari 2019 om 17:58
nee doordat ze meer wedstrijden winnen dan de rest.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 6 januari 2019 om 19:47
nee omdat ze het zo slecht doen toch?
Vind ik leuk
4everfcu +4134
maandag 7 januari 2019 om 18:21
blijkbaar wel anders sta je niet al drie jaar op plek 1
Vind ik leuk
4everfcu +4134
maandag 7 januari 2019 om 18:18
dan was feyenoord al tweede.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 14:08
Als PSV bovenaan blijft staan wie staat er dan voor lul ?
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 6 januari 2019 om 17:57
en daar is de volgende troll alweer
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 02:09
Ajax in elk geval niet die heeft 5 miljoen volgers.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
maandag 7 januari 2019 om 18:20
het is voor het nederlandse voetbal wel te hopen straks denken ze in europa nog dat we allemaal arrogant zijn in nederland.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:09
Hij doet dat om aan te tonen hoe breed de selectie is. Persoonlijk denk ik dat ze heus wel goede stand inns hebben met Malen en die Argentijn.

Hopelijk houden beide ploegen de selecties in tact en komen er weinig blessures, dan blijft het leuk tot het einde.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1593
zondag 6 januari 2019 om 10:16
Ja mafkkees echt perez .. denk bij ajax tadic en ziyech weg .. bij barcelona messi en suarez .. bij paris mbappe en neymar , bij liverpool salah en van dijk ... en dat zij clube die een minimaal 10xhoger budget hebben
Vind ik leuk
Maan88 +5740
zondag 6 januari 2019 om 18:40
En wanneer wereldwondertjes frenkie en de ligt weg vallen wie vangt hen dan op?
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 08:53
Ajax moet kampioen worden elk jaar. Bij Psv bestaat die druk ook wel alleen anders. Ajax moet winnen van Feyenoord dan worden ze fluitend kampioen.
Vind ik leuk
ficusje +2519
zondag 6 januari 2019 om 09:03
Ajax moet cl voetballen,als je kampioen wordt en geen cl haalt.hebben ze een probleem.
Vind ik leuk
Wilex +2109
zondag 6 januari 2019 om 09:30
Ik denk dat als Psv geen CL voetbal haalt ze een groter probleem hebben dan als dat Ajax het niet haalt.
In 2010 donderende heel de club in elkaar toen ze het voor de 2e keer op rij niet speelde, het zal nu niet zo extreem zijn mochten ze het 2x op rij niet halen maar het gat zal in dat geval onoverbrugbaar worden met Ajax als die het dan wel spelen.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:36
Dat komt ook omdat PSV destijds de Champions League inkomsten in de begroting meenam. Daarmee neem je natuurlijk het enorme risico dat je bij een mindere periode een keer of twee Champions League mist en fors achteruitloopt qua begroting. Dat doet PSV tegenwoordig niet meer.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:17
Als PSV nu geen Cl haalt kunnen ze de rat race qua geld niet meer bijhouden dam wordt t verschil gewoon te groot.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:52
In de Eredivisie hoeft dat niet veel uit te maken. Ik heb eerder het idee dat het nu vooral een wedstrijd is om wie het meest consistent presteert. Ajax heeft nu ook al meer kwaliteit dan PSV, maar staat toch tweede door een iets mindere start. Pas op CL niveau maakt een verschil in kwaliteit natuurlijk we wat uit, maar in de Eredivisie moeten PSV en Ajax sowieso tegen zwakkere tegenstanders, dus of Ajax nu nóg beter wordt, maakt naar mijn idee niet veel uit.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:57
Ja daar heb je gelijk in, maar kunnen we de Eredivie dan eigenlijk nog wel serieus nemen. Met zulke verschillen tussen de teams verliest t toch een beetje zn glans vindt ik.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 13:39
Een beetje? :P

PSV en Ajax hebben gezamenlijk na 17 wedstrijden 8 (!) verliespunten. Ieder jaar begin ik in ieder geval de Eredivisie steeds minder serieus te nemen. Ik heb liever dat we eens kwartfinale Champions League halen dan wéér kampioen worden. Ik kan me voorstellen dat Ajax nog wel eens kampioen wil worden, puur omdat het lang geleden is, maar wat bereiken Europees is zoveel meer prestigieus. Nou had Ajax ook wel geluk met de loting, en PSV behoorlijk wat pech, maar dat terzijde.

Voor zowel de fans als de club zelf is Europees presteren veel aantrekkelijker. Voor de club is het niet alleen financieel aantrekkelijk, maar de marktwaarde van spelers stijgt fors. Kijk maar naar die Davinson Sanchez en Davy Klaassen. Dacht jij dat zonder die Europa League finale Ajax zoveel voor ze kon vragen? En nu met die achtste finale stijgen de prijzen van De Ligt en De Jong alleen nog maar verder de lucht in. Lozano heeft ook een hogere marktwaarde doordat ie Europees dit seizoen prima heeft gepresteerd. Hoe vaak je ook kampioen wordt, geld en aanzien valt te verdienen in de Europese competities.
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 02:18
2 punten maar....
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 08:43
Ik zeg ook, door een iets mindere start. Ze hebben een keer thuis gelijkgespeeld tegen Heracles en uit verloren tegen PSV, wat kan gebeuren.
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 11:31
Ouwe rocker !!! Je bent toch geen fan van Derksen "De Snor"?
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:07
En ik zie daarin echt wel mogelijkheden. Gezien de statestieken van de afgelopen 20 jaar, zou het geen probleem hoeven te zijn om daar te winnen. Maar het blijft de Klassieker en dus een wedstrijd opzich, waar ik hoop dat Ajax de bovenliggende partij wordt.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:12
Het is GEEN klassieker.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:16
Hoezo is Feyenoord-Ajax geen klassieker?
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:23
Feyenoord- Ajax en andersom, dat zijn de enige klassiekers in Nederland. Hoe vaak het ook tussen PSV en Ajax zal gaan, dit blijft zo. Daar heb ik als PSV-er ook geen moeite mee, het blijven 2 fantastische wedstrijden.
Ik zie Ajax (helaas) dit keer ook wel weer winnen in de Kuip, maar ik zie PSV nog wel voor een stunt zorgen in de Arena, waar we geen last hebben van Kuipvrees. Het zal erom spannen !
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:31
Leuk dat je mij vertelt hoe het zit, maar dat wist ik al een tijdje. Niks ten nadele van Psv, maar dat zal nooit een klassieker worden. Wat betreft het verloop van de competitie, denk ik inderdaad als we winnen in de Kuip we echt een goede stap richting het kampioensschap zetten. Want hoe goed Psv dan ook thuis tegen Ajax was( in mijn beleving een verkeerde tactiek) zo moeilijk gaan jullie het bij ons thuis krijgen. En de gene die die gaat winnen zal zegevieren met de Schaal in zijn hand.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:38
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor dat PSV - Ajax geen klassieker is 😊 dat weet ik ook wel.
Dat laatste kan je wel eens gelijk in hebben, al zie ik beide teams nog puntverlies lijden alleen door een verkeerde instelling. Is in de eerste competitiehelft al voorgekomen. Allebei spelen ze soms op 70% en valt het kwartje dan net verkeerd kost dat gewoon 2 of zelfs 3 hele dure punten. Spannend. Begon het maar weer !
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:45
Ja van mij het ook wel weer beginnen. Maar als aanvulling op jouw reactie, en dst is niet bedoeld als een excuus vooraf, Ajax zal het nog wel wat zwaarder gaan krijgen gezien ze overal nog voor meedoen. En dus meer wedstrijden zullen moeten spelen. Daarom ben ik wel blij dat onze bank wat breder is als die van jullie omdat optevangen. Maar de weg naar het kampioensschap is wel een stuk zwaarder. Daar ik wel hoop dat ze van Real gaan winnen.
Vind ik leuk
frankje +59
zondag 6 januari 2019 om 09:45
De klassieker is steeds meer aan inflatie onderhevig, over 20 jaar praat niemand meer over de klassieker. Niemand kent dan nog die fantastische clashes uit de 20e eeuw.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:57
Ja deels waar, maar dat komt ook omdat het niet meer met publiek gespeeld mag worden.
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 11:32
Klopt PSV is er heel veel later in beeld als club bij de top 3. Het was altijd Ajax-Feyenoord of omgekeerd geweest, de Top 2.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:45
Fluitend is als je nu al 5 of 10 punten voor staat, je staat 2 punten achter dus voorlopig even niet fluiten zou ik zeggen. Als het aankomt op die wedstrijd in Maart moet je winnen, wij mogen dan winnen of eventueel gelijk spelen, ik zou minder hoog vd toren blazen als ik 40 plus miljoen uitgeven heb, een selectie die 120 miljoen meer waard is heb maar in tegen en gescoorde doelpunt niet beter ben en in punten nog steeds minder, tegen precies dezelfde tegenstanders
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
zondag 6 januari 2019 om 10:22
Als je maar 5 verliespunten hebt word je niet zenuwachtig, PSV gaat ook nog een misstap maken tegen een kleine club. Het is een utopie om te denken dat het voor beide zo dor blijft gaan. Minimaal een van de twee gaat punten morsen de tweede helft
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:25
Dat geloof ik ook wel.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 6 januari 2019 om 19:52
beide gaan nog punten morsen en ik denk dat psv aan het langste eind gaat trekken aangezien ajax nog in europa speelt dat gaat ajax in de competitie opbreken denk ik.
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
maandag 7 januari 2019 om 12:25
Joh das waarschijnlijk nog 2 keer, en eigenlijk zou je er enkel maar beter van moeten worden, vergeet niet jongens zijn allemaal 2 jaar ouder en de selectie is beter
Vind ik leuk
4everfcu +4134
maandag 7 januari 2019 om 20:20
ik vind de selectie van ajax niet beter dan die van psv andersom ook niet trouwens.
en het is toch weer twee wedstrijden extra en dat kost hoe dan ook kracht
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:16
Drie fronten actief. De en Psv?
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 14:05
Prima, en wat heb je gewonnen de afgelopen 5 jaar, dat gebluf en geroep zegt niets, je kan door Real uitgeschakeld worden, in de beker en mis grijpen naar de titel, je staat achter op punten die en ookun goals heb je het verschil nog niet gemaakt, beetje rustig.
Vind ik leuk
ficusje +2519
maandag 7 januari 2019 om 00:21
Wat heb je gewonnen in 5 jaar,je staat nu echt goed op de kaart.ga psv niet met ajax vergelijken,tja dit jaar is er nog kans voor psv.maar de volgende 5 jaar spreek ik jou nog.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 00:22]
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 02:23
Daar us ie weer : wat heb je gewonnen afgelopen 5 jaar ?
Wat heeft PSV bereikt dit seizoen dan ?
Ha ha.
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 11:36
Al zou Ajax door RM uitgeschakeld worden dat kan en dat mag om van de Koniklijken te gaan verliezen, dan nog hoort Ajax tot het selecte16 topclubs.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:23
Ik denk misschien wel dat t een voordeel is als je 2 punten achterstaat als ze in de ArenA moeten voetballen. Je hebt dan maar 1 opdracht, winnen. Ipv op 2 gedachten hinken namelijk gelijkspel of winnen.
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 12:24]
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 14:01
Zit wat in, ik denk dat Ajax sowieso thuis wil winnen van iedereen, tenminste, dat zou zo moeten zijn.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 6 januari 2019 om 20:53
of je gooit gewoon de pot dicht en loert op de counter om er vervolgens heel snel uit te komen en laat psv dat nou heel goed beheersen dus ik denk dus niet dat het een voordeel is.
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 20:56]
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 21:12
Dat zou ook een mogelijkheid zijn. Het risico is dat je dan de bal aan Ajax laat, als Ajax dan steeds vroeg die counter eruit kan halen kom je er voetballend niet meer uit. Dan roep je de problemen over je af. We gaan t zien, voorlopig komen er nog een zooi andere wedstrijden aan.
Vind ik leuk
AFP +1141
maandag 7 januari 2019 om 11:34
Voor 31 maart is de voorsprong al voor Ajax verwacht ik gezien de sterkte verhouding van dit moment.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
woensdag 9 januari 2019 om 14:31
en dan weer huilen als ze in stadions zingen helemaal niets in amsterdam nou dat komt dus door dit soort reacties van ajax trollen
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:01
Hij heeft wel gelijk het spel is gebaseerd op lange ballen op de spits en diepte er omheen als dit wegvalt heb je een probleem, maar lozano is wel te vervangen door bijvoorbeeld Malen, maar Luuk de Jong is een ander verhaal. Dat heeft Ajax met de Ligt
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 09:02]
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:02
Ja denk ook dat dat het verschil gaat maken na de winterstop Ajax heeft gewoon veel betere wissel spelers dan Psv plus het programma is veel beter dan dat van Psv.
Vind ik leuk
reggie +1906
zondag 6 januari 2019 om 09:05
Je moet het zo zien, als ajax met die grote mond en peper dure selectie geen kampioen wordt met 10 punten op nummer 2, moeten ze zich diep en diep schamen.
Wat dat betreft heb ik meer respect voor PSV en hoop dat zij kampioen worden.
Vind ik leuk
Cruijfffan +1197
zondag 6 januari 2019 om 09:24
psv heeft net zoveel uitgegeven, weliswaar over meerdere spelers, maar uiteindelijk net zoveel. Ajax zou zich moeten schamen als ze van PSV thuis verliezen, dat zeker want ze hebben een exceptionele selectie, maar als psv sterker is dan de rest kunnen ze alsnog kampioen worden. Roda was in 1995 ook sterker dan de rest echter Ajax bleef door hun exceptionele selectie ongeslagen, van Gaal maakte niet de inschattingsfouten die Ten Hag wel bij PSV heeft uit heeft gemaakt.

In 1995 werd de beste selectie kampioen, maar het kan zomaar anders zijn als PSV gelijk speelt tegen Ajax en de rest wint.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:33
PSV heeft 20 miljoen uitgegeven tot nu toe, Ajax 50 miljoen.
Vind ik leuk
Cruijfffan +1197
zondag 6 januari 2019 om 12:42
Je zit er flink naast, PSV heeft volgens OmroepBrabant 33.5 miljoen uitgegeven en Ajax nog net geen 37 miljoen.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:56
Hoe kom jij op 37 miljoen? Tadic en Blind kostten samen al bijna 30, dan heb je nog Magallan, die Bandé en Labyad. Die gingen ook niet voor een appel en een ei naar Ajax.

Bij PSV heb je Guti, Dumfries, Angelino en Thomas. Niet goedkope spelers, maar al een heel stuk goedkoper dan wat Ajax heeft binnengehaald
Vind ik leuk
Cruijfffan +1197
maandag 7 januari 2019 om 01:17
Je hebt gelijk, het is 40.5 miljoen. Tadic voor 11 en blind staat in de boeken voor 16.5, Bandè staat in de boeken voor 8 en Labyad 5. Maar 50 klopt dan weer niet gap. Dus de investeringen lopen niet zoveel uiteen. Daarnaast zijn er twee basis spelers, dus dat maakt 27.5 miljoen.
Vind ik leuk
Gilze +608
zondag 6 januari 2019 om 10:05
Je kunt t ook zo zien
Dat PSV moet kampioen worden om mee te blijven doen
PSV gaat nooit 3 voorrondes overleven
Dus de druk ligt wel degelijk ook in Eindhoven
Vind ik leuk
chicken +13042
zondag 6 januari 2019 om 10:57
Gelul eerste klas...
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:17
Tja ik noem dit een Calimero opmerking want het slaat werkelijk nergens op wat je zegt. Ben je misschien vergeten wat Psv heeft uitgegeven aan spelers afgelopen jaar of betaalden hun in roebels of zo.
Zeg dan gewoon dat je het Ajax niet gunt. Die peper dure selectie waar jij het over hebt komen vooral door de Jong en de Ligt en volgens mij speelde die al bij Ajax dus ja.

Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:27
Ajax heeft t geld zelf allemaal verdiend ipv een suikeroom of sjeik. Waarom je dan meer respect voor PSV moet hebben vindt ik een beetje vaag.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
maandag 7 januari 2019 om 20:26
als je een frans van seumeren een suikeroom vind heeft ajax er duizenden aangezien v seumeren groot aandeelhouder is.
en aangezien jou club aandelen heeft uitgegeven is dat precies hetzelfde
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
maandag 7 januari 2019 om 12:32
Grote mond??? omdat je geld hebt is er automatisch een grote mond?
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:12
als tadic of zyech uit zal vallen, is ajax ook stukken minder.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:42
Sla je Frenkie over ? O nee, dat is niet van invloed, want als die geblesseeerd raakt worden de competitie, Champions League en interland voetbal stilgelegd.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:44
Alles wordt dan stil gelegd zelfs het formule 1.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5386
zondag 6 januari 2019 om 11:12
De wedstrijden zonder Frenkie wonnen we allemaal gemakkelijk.
Vind ik leuk
Johan59 +835
zondag 6 januari 2019 om 09:14
De man heeft gewoon gelijk, zegt niks geks, over het algemeen een van de weinige die het vaak bij het rechte eind heeft, en geen onzin voortbrengt
Vind ik leuk
Sambal +17
zondag 6 januari 2019 om 09:18
Het enige dat je qua spelsysteem dan ( tijdelijk) moet aanpassen is dat je het directe aanspeelpunt de Jong moet missen . Maar met de snelheid van Malen en Bergwijn ben je nog steeds super gevaarlijk , je kan alleen niet meer altijd met de v Bommel dominantie spelen maar wat vaker weer het cocu reactie voetbal van vorig seizoen . Toen werden er ook wedstrijden gewonnen zonder een scorende de Jong. Dus een groot probleem zou ik het niet willen noemen meneer Perez . Het zou wel even een stap terug zijn in de ontwikkeling . Dat dan weer wel .
Vind ik leuk
Ari as +368
zondag 6 januari 2019 om 09:20
Denk Perez eens weg bij fox. Word het programma stuk beter.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:22
Ja als ik geen vader en moeder had was ik er niet geweest .
Slappe ouwehoer .
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
zondag 6 januari 2019 om 10:26
Of er was na je geboorte een drama geweest, laten we daar maar niet bij stilstaan
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:24
en als het licht uitvalt zie ik het donker in....
ALS is een enge ziekte...
Vind ik leuk
Sanuk +3412
zondag 6 januari 2019 om 09:25
Ja als Dolberg wegvalt is inderdaad geen probleem, wat een vergelijking.
Vind ik leuk
isnake +2660
zondag 6 januari 2019 om 09:33
Denk de Ligt en de Jong weg bij Ajax....?
Vind ik leuk
Mad Max +544
zondag 6 januari 2019 om 09:37
Ken net roept elk jaar dat dit seizoen Ajax toch echt kampioen gaat worden. En elk jaar moet hij knarsetandend verslag doen van de huldiging in Eindhoven. Lachen, hij leert het nooit .
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:44
Zit hem nog steeds diep die overgang in de winterstop hahaha.
Vind ik leuk
Zazu +350
zondag 6 januari 2019 om 09:39
Psv zal idd moeten versterken... Nieuwe vervanger Isimat.. Goed dat Mark kansen geeft aan jeugdspelers maar laat hem aub niet doorslaan erin en denken.. Hier redden we het wel mee..
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:40
Hij heeft helemaal gelijk. Ajax heeft een sterkere selectie in de breedte.
Vind ik leuk
Degier +810
zondag 6 januari 2019 om 09:55
Toch wel apart, dat voetbalanalyst een beroep is. Ik ken dat niet zo bij andere sporten. Het is toch geweldig, dat je je mening mag geven en er nog voor betaald wordt ook.
Zo denk ik, dat als Perreiro wegvalt, PSV daar minder last van heeft, dan wanneer Ziyech bij Ajax wegvalt.
Alsjeblieft. Ik zal zo even mijn rekeningnummer doorgeven.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:57
Denk Perez weg en sommige problemen zijn juist opgelost
Vind ik leuk
MiloZandt +1967
zondag 6 januari 2019 om 09:57
Tja, denk bij Ajax De Ligt weg en Ajax heeft een groter probleem dan wanneer bij PSV Schwaab wegvalt.. Lekker makkelijk dit.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:06
"die brengen dan huntelaar en neres".....
neres is zo goed als weg en huntelaar….ach ja, huntelaar..das war einmal..
Vind ik leuk
AZ14 +83
zondag 6 januari 2019 om 10:12
Ajax gaat niet van Fey verliezen (thuis en uit), PSV gaat nog puntverlies leiden, ook thuis tegen Fey en zeker op de laatste wedstrijd uit bij AZ!!!
Alvast GEFELICITEERD AJAX!!!!!
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:01
goede uiteenzetting met prima argumenten, ga zo door..!
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:12
inderdaad! Geen enkele onderbouwing te bespeuren. Voor nu komt het op mij over op alleen hoop.
Vind ik leuk
Realistfan +142
zondag 6 januari 2019 om 10:16
Daar ben ik het wel mee eens, ajax heeft betere vervangers maar dat zegt niet dat ze dan daarom kampioen gaan worden.
Vind ik leuk
SanKev +914
zondag 6 januari 2019 om 10:17
Het is ook makkelijker om een speler op t middenveld en een speler uit de aanval te vervangen dan twee aanvallers. PSV heeft zowel in de aanval als op t middenveld een basisklant over. Scheve vergelijking.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:24
Toen Luuk in een dip zat en van iedereen weg mocht, werden we ook kampioen. Zónder Chucky. Natuurlijk zijn ze nu erg belangrijk, maar gelukkig hebben we meer goede voetballers in vorm.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:25
Hij word gek van rancune als hij PSV hoort, wat een droeftoeter.................
Vind ik leuk
kees ee +680
zondag 6 januari 2019 om 10:42
als er nog eens een amsterdamse open deur ingetrapt moet worden dan kun je ken-neth rustig bellen hoor !?
Vind ik leuk
Jozef +40893
zondag 6 januari 2019 om 11:10
Perez voorspelt op basis van de eerste 17 wedstrijden. Lekker veilig. Ik denk echt dat er veel meer punten gemorst gaan worden.
Vind ik leuk
stratumseind +185838
zondag 6 januari 2019 om 11:29
Klopt maar ik hoop toch dat jullie het iets langer vol kunnen houden dit keer..... de platte kar in maart is echt te koud
Vind ik leuk
Jozef +40893
zondag 6 januari 2019 om 11:44
Wij eren onze kampioenen niet op zo'n ratelende kar....
Vind ik leuk
stratumseind +185838
zondag 6 januari 2019 om 11:48
waarvoor dank......
Vind ik leuk
Jozef +40893
zondag 6 januari 2019 om 11:53
De miljoenen fans van Ajax komen massaal naar Amsterdam. Dan is een triomftocht met een boot door de grachten natuurlijk het mooist.

Als we het doen, doen we het mooi...
Vind ik leuk
stratumseind +185838
zondag 6 januari 2019 om 12:25
Zou zo maar kunnen daar hebben de meesten hier totaal geen ervaring mee........

Wat de kids hier nog wel vers in het geheugen zal zitten is de volgende " viering":

https://www.youtube.com/watch?v=Hddz3BqFvNk
Vind ik leuk
Jozef +40893
zondag 6 januari 2019 om 12:34
Krijg 'm niet gekopieerd, maar je dist vast iets op dat óók in het verleden ligt...
Vind ik leuk
stratumseind +185838
zondag 6 januari 2019 om 12:37
Iets opdissen wat in de toekomst misschien gaat gebeuren gaat zo moeilijk............
Vind ik leuk
Jozef +40893
zondag 6 januari 2019 om 12:52
Klopt, maar begon je zelf niet over die platvloerse kar?🤭😛
Vind ik leuk
stratumseind +185838
zondag 6 januari 2019 om 12:54
nee , ik begon met de hoop uit te spreken dat jullie het dit keer wel iets langer vol kunnen gaan houden......
Vind ik leuk
Jozef +40893
zondag 6 januari 2019 om 13:05
Klopt, daar begon je mee...
Vind ik leuk
Sanderos +105
zondag 6 januari 2019 om 11:26
Denk in een auto het stuur en de wielen weg en je hebt een groot probleem. Wat een onzin zeg.
Vind ik leuk
stratumseind +185838
zondag 6 januari 2019 om 11:27
Pfffff perez wat een hypothetische bull shit .

Denk de bierbrouwer weg en we zitten weer in een crisis...
Vind ik leuk
Jozef +40893
zondag 6 januari 2019 om 11:44
Ondenkbaar.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:28
Ik ben niet fan van Perez. Maar die gozer heeft wel gelijk. Ajax heeft betere selectie dan PSV en ze kunnen makkelijk spellers opvangen. Want PSV heeft slechte bankzitters. Denk dat mark van Bommel het ook weet. We gaan zien
Vind ik leuk
Sadilek +361
zondag 6 januari 2019 om 11:40
Ik denk dit ik denk dat en ik denk zo
Vind ik leuk
Muscles +1049
zondag 6 januari 2019 om 11:53
Perez overschat PSV.......smalle selectie en minder geluk en Ajax is al begin april kampioen
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:05
Dat denk ik namelijk ook Perez!
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:08
Kenneth Perez, de stiekeme ajacied die objectief wilt zijn. Meneertje Derksen vindt ik nog irritanter, maar Kenneth komt ook aardig in de buurt. Wij hebben Malen en Romero die dat eventueel op kunnen vangen. Natuurlijk is de kwaliteit iets minder, maar dan zijn we nog steeds beter dan Utrecht, Vitesse, AZ of een andere ploeg.
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 12:10]
Vind ik leuk
Vooruit +140
zondag 6 januari 2019 om 12:37
Denk Perez weg en bv ook Aad de Mos, maar ook zeker Pierre van Hooydonk en niet te vergeten Valentijn Driessen maar ook andere zelfbenoemde voetbalprofessoren dan wordt het een prachtig voetbaljaar zonder analistengeouwehoer en gemanipuleer.
Vind ik leuk
soksa +1679
zondag 6 januari 2019 om 13:37
Hoewel Ajax inderdaad een iets bredere selectie heeft, heeft elk team heeft een probleem als hun twee beste spelers vertrekken of geblesseerd raken. Kenneth pakt nu de twee beste spelers van PSV tegenover twee spelers van Ajax waar 1 speler (Dolberg) niet een van de echt dragende krachten is. Neem dan i.p.v. Dolberg de Ligt. Dan heeft Ajax ook een redelijke uitdaging. Wat ook volkomen begrijpelijk is natuurlijk.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 13:37
Malen kan lozano opvangen en romero de jong,echt weer slap gelul om maar weer een colum te kunnen vullen.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 14:09
En zodra Blind niet speelt valt alles als een kaartenhuis in elkaar................
Vind ik leuk
Renelas +215
zondag 6 januari 2019 om 14:13
Redelijk mee eens, maar Ajax heeft meer wedstrijden te spelen en een blessure voor de Ligt of Ziyech of zelfs Tagliafico kan het nog lastig maken voor Ajax maar het is wel waar dat Ajax voor vrijwel alle posities een redelijk gelijkwaardige speler heeft staan.
Vind ik leuk
Shelbourne +5322
zondag 6 januari 2019 om 14:29
Dat is heel selectief natuurlijk. Op andere plekken heeft PSV een bredere bank, op het middenveld hebben ze Gutierrez die nog gebracht kan worden en komt Ryan Thomas straks ook nog terug. Anderzijds, Ajax heeft achterin een probleem als de Ligt wegvalt. Nu hebben ze die Argentijn gehaald maar het is afwachten hoe goed die is.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 14:49
Psv kan alleen maar jammeren dat ze achtergesteld worden.

AJAX is een waardige vertegenwoordiger van Nederland in de Ch.L

Dat alleen is de reden dat AJAX kampioen (moet) wordt
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 15:10
het zal ongetwijfelt een close call worden hopen doe ik natuurlijk psv maar zoals iedere nuchtere eerlijke stelling zou moeten luiden is dat psv en ajax allebij de sterre van de hemel spelen dus zal t erom hangen ik ben blij dat t vanaf dit jaar de kampioen van de armoede niet meer zal bestaan dus als psv t haalt dan ook verdiend mag zeggen dat ze de beste zijn zoals ajax op hun beurt dat dan ook mag beamen
Vind ik leuk
Nr14always +171
zondag 6 januari 2019 om 15:39
Dat stel graftakken bij Fox, als ik zonder benzine sta rijjd mijn auto niet en als de accu van mijn Note9 leeg is dan kan ik niet bellen wat een hansworst. Ieder kind kan zien dat de selectie van Ajax het veelvoud waard is en voetballend lichtjaren beter, echter 040 is als gekken tekeer gegaan en dat gaat ze dadelijk opbreken.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 6 januari 2019 om 17:41
denk bij ajax de ligt en zyech weg en er blijft ook weinig over onzin gebral dus van perez.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 22:30
Wat is deze namaak hollander een vieze kwal aan het worden. Miezerig mannetje
Vind ik leuk
ritje +384