Weghorst deelt voetbaldroom: 'Lijkt me prachtig om ooit bij FC Twente te spelen'

Weghorst deelt voetbaldroom: 'Lijkt me prachtig om ooit bij FC Twente te spelen'

Gepubliceerd: zondag 6 januari 2019 om 11:58zo 06-01-2019 om 11:58

Laatste update: zondag 6 januari 2019 om 12:38zo 06-01-2019 om 12:38

Wout Weghorst heeft nog één grote voetbaldroom, laat hij weten in de FOX Sports-documentaire 'Wie is Wout?'. De spits van VfL Wolfsburg hoopt ooit voor FC Twente uit te mogen komen.

De in Borne geboren aanvalsleider maakte tussen 2014 en 2016 furore bij rivaal Heracles Almelo, maar geeft toe dat hij van huis uit een FC Twente-supporter is. "Het lijkt me prachtig om ooit nog voor die club te spelen. Dan heb ik voor beide mooie clubs in het Oosten gevoetbald." Weghorst hoopt wel dat de club tegen die tijd weer in de Eredivisie actief is. "Ik zou wel op het hoogste niveau dichtbij huis willen voetballen. Lijkt me wel wat."

De supporters van FC Twente zullen overigens nog even geduld moeten hebben. De 26-jarige Weghorst verruilde AZ afgelopen zomer voor VfL Wolfsburg, waar hij een contract tot de zomer van 2022 tekende. De drievoudig Oranje-international kan na zijn eerste half jaar in de Bundesliga keurige cijfers overleggen: Weghorst was tijdens alle zeventien competitiewedstrijden van de partij en was goed voor zes goals en twee assists. Ook tijdens de DFB Pokal-zege op Hannover 96 kwam hij tot scoren.

Poll

Hoop jij dat Weghorst ooit nog in de Eredivisie gaat spelen?

(1487 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 6 januari 2019 om 12:00
Ons ook wout, ons ook!
Vind ik leuk
De Goffert +694
zondag 6 januari 2019 om 12:05
Mooi dat hij dit zegt. Gevoetbald bij Almelo maar twentefan zijn is mooi. Geeft aan dat rivaliteit zijn grenzen heeft en daar heeft hij een punt!
Maar zoals veel voetballers is Wout misschien ook wel zo’n speler die veel dingen uitspreekt maar er niet op terug komt als er betere aanbiedingen komen.
Vind ik leuk
Jan ref +545
zondag 6 januari 2019 om 12:16
Een Tukker houd zich aan z'n afspraken laat dat duidelijk zijn
En hij is welkom bij FC Twente
Vind ik leuk
scc058 +44
zondag 6 januari 2019 om 12:50
Hahah behalve financiele afspraken zeker, clown..
Vind ik leuk
Jan ref +545
zondag 6 januari 2019 om 13:42
Clown?denk dat jij dat bent met je domme reactie en altijd maar terug vallen op oude dingen dat is puur dommigheid omdat je anders niets weet dus wie is de clown?
Vind ik leuk
FCG1971 +4037
zondag 6 januari 2019 om 17:29
Clown is onnodig maar dat financiële wanbeleid en liegen en bedriegen is bepaald niet lang geleden. Tukkers hebben daar een heel andere kijk op.
Vind ik leuk
Jan ref +545
zondag 6 januari 2019 om 18:04
Ach weet je er zijn meer clubs die dat doen en niet gestraft worden en Twente is gestraft en nog steeds dus het steeds weer over Twente te beginnen is onzinnig vind ik dan moet je ook de andere clubs steeds aanhalen en dat doet niemand en ik zal de laatste zijn die ontkent dat er bij Twente fouten zijn gemaakt maar er steeds op blijven hameren is onzin
Vind ik leuk
4everfcu +4169
zondag 6 januari 2019 om 17:35
er is nog niets veranderd ook dit seizoen geeft twente weer meer uit dan er binnen komt.
Vind ik leuk
Jan ref +545
zondag 6 januari 2019 om 17:59
Dan ben je niet goed op de hoogte want ze geven totaal niets uit ze moeten het met deze spelers doen of er moet een transfer vrije speler zijn dus ff goed je huiswerk doen voordat je iets verteld
Vind ik leuk
4everfcu +4169
zondag 6 januari 2019 om 18:02
denk dat je zelf dan niet op de hoogte ben dit is namelijk gewoon in de media geweest twente heeft nu al een tekort van 3 ton over dit seizoen.
ook zijn transfervrije spelers niet gratis hoor die vragen namelijk tekengeld en salaris dus ik denk dat je zelf aan je huiswerk moet.
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 18:04]
Vind ik leuk
Jan ref +545
zondag 6 januari 2019 om 18:09
Ik zeg je dat ik 100%op de hoogte ben en het tekort zit niet in de uitgaven want dat doen ze niet
Maar goed daar gaat deze topic niet over en ik sluit het hierbij af
Vind ik leuk
4everfcu +4169
zondag 6 januari 2019 om 18:12
tekort is tekort en natuurlijk doen ze uitgaven of denk je dat ze allemaal voor niets komen voetballen en dat spelers geen salaris en tekengeld willen omdat het fc twente is?
Vind ik leuk
frankn27 +5575
zondag 6 januari 2019 om 14:59
Heracles gaf hem de kans op profvoetbal was absoluut geen club die hij mooi vond maar ja je wil profvoetballer worden he
Vind ik leuk
companen +1646
zondag 6 januari 2019 om 15:07
Willem II gaf hem een kans maar niet in het 1e elftal. Bij Emmen is hij doorgebroken en stijgende lijn ingezet kwa clubs.
Vind ik leuk
frankn27 +5575
zondag 6 januari 2019 om 17:40
Dat bedoel ik... het was een stap hoger dan Emmen en je wil wat
Vind ik leuk
Leading87 +78
zondag 6 januari 2019 om 18:05
"Dan heb ik voor beide mooie clubs in het Oosten gevoetbald." Hij beweert zelf anders, Frankn27. Even goed lezen voor je een reactie geeft, is wel zo handig. 😉
Vind ik leuk
frankn27 +5575
dinsdag 8 januari 2019 om 07:01
Ja zou beetje raar zijn als hij zou zeggen van niet hè over zijn oude club? Dat zou alleen theo Janssen doen zoals onlangs.... voor de rest ken je de heren acteurs nu wel keertje toch?
Vind ik leuk
frankn27 +5575
dinsdag 8 januari 2019 om 07:04
Je zult nooit een twentespeler horen zeggen: het zou een droom zijn voor Heracles te spelen zodat ik 2 mooie clubs uit het oosten heb gehad

Ja oké spelers die bij twente geen kans kregen voorheen of spelers die gaan afbouwen je weet wel het praatje voor de bühne
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 07:05]
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:13
Pas 7 wedstrijfen hespeeld? Als hij daarin 6 keer had gescoord had barca hem allangal gehaald
Vind ik leuk
Come on Utreg +28441
zondag 6 januari 2019 om 12:22
Barca nog wel! Toe maar.. Woutje is goed begonnen, maar je kunt ook overdrijven..
Vind ik leuk
Jozef22 +464
zondag 6 januari 2019 om 12:22
Dacht precies hetzelfde:p
Vind ik leuk
Nuance +10017
zondag 6 januari 2019 om 12:29
Moet zijn 17 wedstrijden..
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +19485
zondag 6 januari 2019 om 12:17
Wout is van harte welkom.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:18
Promoveer eerst maar eens
Vind ik leuk
JanTa48 +6737
zondag 6 januari 2019 om 12:28
Ik denk niet dat de ambitie van Wout naar de KKD gaan. Hoewel, ook daar komt hij Ajax AZ PSV Utrecht tegen.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:33
zijn we mee bezig!
Vind ik leuk
JanTa48 +6737
zondag 6 januari 2019 om 13:25
Op de lange termijn zal het zeker lukken zoals iedere KKD club wel eens in de eredivisie speelt. Het is zelfs Emmen gelukt.
Vind ik leuk
Jan ref +545
zondag 6 januari 2019 om 13:44
Hahaha wat ben jij een grappenmaker ik zou er mijn beroep van maken als ik jou was maarja gelukkig ben ik jou niet
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 15:17
Met deze trainer 🤔
Vind ik leuk
rebelkushh +379
zondag 6 januari 2019 om 12:36
6 goals en 2 assist in 17 wedstrijden in de Bundesliga.
Denk dat er heel wat mensen waren die dachten dat hij zou falen in de bundesliga, ik had niet eens gedacht dat hij in de basis zou staan bij AZ.
Zie hem graag weer terugkeren in de eredivisie.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:58
Nee hoor, waarom falen in de Bundesliga? Hij geeft zijn carrière een uitstekende invulling. Ik had gedacht, maar ook gehoopt, dat hij bij AZ wel zou slagen.
Hij heeft een prima competitie en dito club uitgezocht die perfect aansluiten bij de persoon die hij is. Via deze weg voetbalt hij zich financieel binnen en heeft zelfs interlands gespeeld!
Kunnen andere profvoetballers een voorbeeld aan nemen.
Vind ik leuk
Smithsonian +37786
zondag 6 januari 2019 om 12:41
Als ze dan nog bestaan.
Vind ik leuk
bert +283
zondag 6 januari 2019 om 12:59
Daar wil je toch niet voetballen ,die hebben zoveel clubs in de luren gelegd,moet je echt niet doen.
Vind ik leuk
Jan ref +545
zondag 6 januari 2019 om 19:31
Wie heeft er clubs in de luren gelegd
Vind ik leuk
Objectief +3343
zondag 6 januari 2019 om 13:00
Ze zullen toch eerst weer een financierder moeten vinden, mochten ze dit soort spelers willen aantrekken. Of uit een ander vaatje tappen..
Vind ik leuk
AZVork +471
zondag 6 januari 2019 om 13:28
Uit het verleden is gebleken dat Twente dat gaat lukken. Paar jaar later komen de lijken pas weer uit de kast.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5459
zondag 6 januari 2019 om 17:23
Maar helaas voor die galbakken zoals jij is het niet Twente die hem vraagt maar Weghorst zelf wilt.
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 17:23]
Vind ik leuk
AZVork +471
zondag 6 januari 2019 om 18:15
Hoezo galbak? Ik reageer en meer niet. Ik vind Wout een super prof. Als hij bij Twente wil spelen prima hoor. Gun het Wout wel zijn droom te verwezenlijken.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5459
zondag 6 januari 2019 om 19:11
Jij reageert met lijken uit de kast m.a.w. dat ze eerst weer moeten frauderen eer ze wout weghorst kunnen halen.
Dat vind ik galbakken werk.
En waarop ik weer reageer dat wout naar twente wil, dus geen fraude aan de pas hoeft te komen, want voor hetzelfde geld komt hij gratis en is dan tevreden met een salaris wat twente nu hanteerd.
Vind ik leuk
Jan ref +545
zondag 6 januari 2019 om 19:37
Laat ze lekker gaan Lucky ze hebben niets anders te doen dan het maar steeds weer zwart maken van FC Twente
Hij moet zelf eens kijken bij z'n az wat daar is gebeurt daar hoor je niemand meer over en ik zeg je dat heb ik van nabij meegemaakt want ik woonde toen in Koedijk
Vind ik leuk
AZVork +471
zondag 6 januari 2019 om 20:35
Je woonde in koedijk. DSB zat door het hele land dus dat maakt weinig uit. En DSB deed niets anders dan de andere banken. Maar goed maakt niet uit. Nu weer over voetbal dan?
Vind ik leuk
Jan ref +545
zondag 6 januari 2019 om 21:22
Ik heb het niet over DSB maar over de persoon de heer S dat is te vergelijken met de persoon de heer M bij Twente
Vind ik leuk
AZVork +471
zondag 6 januari 2019 om 22:49
De heer S is een heel aardig persoon over de heer m kan ik dat niet zeggen die ken ik niet.
Vind ik leuk
Jan ref +545
maandag 7 januari 2019 om 10:56
Dan heb ik een voorsprong want ik ken ze bijde persoonlijk maar goed mij hoor je niet over dingen die gebeurd zijn en steeds worden herhaald om maar te schoren dat bedoel ik er mee
Vind ik leuk
AZVork +471
zondag 6 januari 2019 om 20:33
Dat frauderen is niet helemaal uit de lucht gegrepen.
Vind ik leuk
Jan ref +545
zondag 6 januari 2019 om 21:20
Hoe bedoel je dat?
Vind ik leuk
AZVork +471
zondag 6 januari 2019 om 22:48
Je hebt nu nog uitleg nodig?
Vind ik leuk
Lucky Kes +5459
maandag 7 januari 2019 om 07:45
2012 t/m 2015
Nu is het 2019
Vind ik leuk
AZVork +471
maandag 7 januari 2019 om 12:37
1940-1945 vergeten we ook niet.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5459
maandag 7 januari 2019 om 13:56
Wat bedoel je daarmee?
Ben je aan het provoceren of zo?
Ik weet niet of je het weet maar in Enschede zat een persoon die heel veel Joden van de Duitsers gered heeft.
Kun je niet van Alkmaar zeggen
klootzak!
Vind ik leuk
Jan ref +545
vrijdag 11 januari 2019 om 19:19
Die ken ik toevallig z'n naam was"dolle Dries"
En die AZ vork is iemand zonder verstand lokt alleen maar uit
Vind ik leuk
Jan ref +545
maandag 7 januari 2019 om 10:53
Ja idd
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 13:29
Davy Klaassen zal eerder terug zijn dan Wout.

Is totaal mislukt. Zowel in Engeland als in Duitsland. En laten we wel zijn, bij Ajax was het ook verre van een topper.
Vind ik leuk
AlecBlc +1476
zondag 6 januari 2019 om 13:50
Davy Klaassen mislukt? Hij speelt meer dan prima in de bundesliga...
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 13:49
Zal zeker leuk zijn ,zijn gedachte snap ik wel .
Geniet eerst bij Wolfsburg dat gaat lekker .
Dan afbouwen bij Twente dan is jou cirkel rond .
Vind ik leuk
twentegoal +628
zondag 6 januari 2019 om 13:59
We zullen er eens over denken 😎
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 10:31
mag ie wel opschieten
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 19:38
Als hij 36 jaar en op is zeker?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws