De Boer: 'Ik heb er met ruim 100 miljoen euro op de bank het maximale uitgehaald'

De Boer: 'Ik heb er met ruim 100 miljoen euro op de bank het maximale uitgehaald'

Gepubliceerd: maandag 7 januari 2019 om 06:40ma 07-01-2019 om 06:40

Laatste update: maandag 7 januari 2019 om 08:05ma 07-01-2019 om 08:05

Frank de Boer is trots op de prestaties van Ajax dit seizoen in de Eredivisie en Champions League. Het is ook deels zíjn succes, weet de nieuwe trainer van Atlanta United.

"Ik heb er destijds met vier kampioenschappen in 5,5 jaar en ruim honderd miljoen euro op de bank het maximale uitgehaald", vertelt De Boer aan De Telegraaf. "Dat ik daarmee de basis heb gelegd voor de huidige transfer- en salarismogelijkheden maakte me wel trots, ja. Al heeft daar de hele staf met Hennie Spijkerman, Dennis Bergkamp en Orlando Trustfull aan meegeholpen."

De Boer zegt nooit jaloers te zijn op Erik ten Hag, die - samen met directeur spelersbeleid Marc Overmars - meer financiële middelen tot zijn beschikking heeft. "Ik ben vooral hartstikke blij dat het weer goed gaat met Ajax", aldus de voormalig succestrainer, die in 2016 vertrok bij Ajax. Na mislukte avonturen bij Crystal Palace en Internazionale gaat hij aan de slag bij de Amerikaanse kampioen Atlanta United.

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

maandag 7 januari 2019 om 06:43
Toptrainer, die Frank!!
Vind ik leuk
1313 +3104
maandag 7 januari 2019 om 06:46
Toptrainer. Vind dat wel wat overdeven hoor... hij heeft het goed gedaan bij Ajax. Maar om de titel top trainer te krijgen moet je toch wel wat meer bereiken... Maarja hij kan nog wel even mee. Laten we hopen dat hij ooit bij een mooie club terecht komt!
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 06:46]
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 06:55
Jullie vinden van Bommel toch ook een toptrainer, die heeft werkelijk helemaal niets laten zien, behalve dat hij voor elke beker is uitgeschakeld.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 06:56]
Vind ik leuk
1313 +3104
maandag 7 januari 2019 om 07:01
"Jullie" dus je gaat ervan uit dat ik voor Psv ben? Dat is fout nummer 1. Fout nummer 2, op dit moment zijn er geen Nederlandse top trainers actief in het hedendaagse voetbal. Niemand lukt het om in het buitenland te slagen.

Fout nummer 3. Dus omdat andere mensen zeggen dat Van Bommel een top trainer is dan ga jij dat maar roepen over Frank De Boer? Wat is dat nou voor kinderlijk niveau zeg.


Van Bommel en Frank De Boer zijn beide nog lang geen top coaches... laat dat duidelijk zijn.😜
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 07:18
Op je derde punt kan ik zeggen ik had het iets anders moeten formuleren het woordje ook door zelfs moeten vervangen. Desondanks als je met de matige lichting die de Boer had 4x kampioen wordt ben je een topper. Overigens is Ronald Koeman wel een toptrainer gezien zijn prestaties
Vind ik leuk
1313 +3104
maandag 7 januari 2019 om 07:34
Nja tuurlijk is dat een knappe prestatie... dat zei ik toch ook al hierboven. Ondanks dat hij een matige selectie had, ben je toch 9/10 keer de betere partij in de ED. Zelfs met die selectie moest je gewoon meedraaien om het kampioenschap. Zo triest is het gesteld met onze competitie...

Over Koeman ben ik het wel met je eens ja...Als hij zo doorgaat met Oranje (misschien ooit) wel een prijs wint ermee. Dan ben je met recht een top coach.. Dan komt er ook wel een echt grote club voor hem! Dan zal die er moeten staan. Maar hij maakt spelers beter.. Op dit moment absoluut de beste coach die we hebben!
Vind ik leuk
Lucky Kes +5463
maandag 7 januari 2019 om 07:53
Ik vind de Boer geen top trainer.
Waarom niet?
Hij wordt dan wel 4x op rij kampioen maar mede doordat andere clubs (PSV en Twente) het minstens 1x lieten afweten op het eind.
Wel een hele goede prestatie hoor, maar internationaal heeft Frank wel eens een succesje gehaald (oa Barca, City) maar vaker een domper (Salzburg, Austria, Praag etc).
Als je een topper bent verlies je niet tegen derde rangs europese clubs ondanks Nederlandse clubs toen internationaal niet veel voor stelde.
Ook heeft hij bij laagvlieger Crystal Palace totaal geen enkele positieve resultaat behaald terwijl zijn opvolger al snel uit de degradatie zone was.
Inter is een verhaal apart en reken ik niet mee.
Vind ik leuk
Jozef +40929
maandag 7 januari 2019 om 08:07
Frank kreeg 'versterkingen van het niveau ouwe Poulsen, Sanogo en Zimling, nadat hij jaarlijks zijn beste spelers kwijt geraakte.

Als dan 4x kampioen wordt en het leuk doet in Europa met een relatief zwak team, dan doe je het zeer goed hoor.
Vind ik leuk
1313 +3104
maandag 7 januari 2019 om 08:22
Ik snap jou punt zeer zeker. Dat heeft hij ook goed gedaan. Maar ben ik dan zowat de enige die de definitie top trainer anders ziet... Guardiola, V Gaal, Hiddink, Klopp. Om er maar een paar te noemen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5463
maandag 7 januari 2019 om 08:46
Dat ontken ik ook niet.
Ik zeg alleen dat het geen top trainer was.
Wel prima met Ajax gepresteerd over het algemeen gezien.
Goed in de eredivisie en wat minder Europees.
Ook voetballend gezien ging alles maar in één tempo.
Vind ik leuk
COYG +7620
maandag 7 januari 2019 om 09:09
In de jaren dat De Boer kampioen werd kon Feyenoord zich meten met Ajax met een team met een gemiddelde leeftijd van 21. Ook werden er minder dan 82 punten gehaald, als ze al in de 80 waren geïndigd. Zo goed was het spel ook niet. Dus De Boer is inderdaad niet een al te beste trainer.
Vind ik leuk
Grijs +1207
maandag 7 januari 2019 om 15:22
Je hebt helemaal gelijk. Het maximale wat De Boer ooit uit één seizoen heeft gehaald is 76 punten.
Vind ik leuk
Jozef +40929
maandag 7 januari 2019 om 23:08
Blijkbaar in een competitie waarin de krachtsverschillen niet groot waren. Dan is 4 keer kampioen worden met een telkens leeg geplukt team gewoon knap. Ik snap niet dat iemand dit wil ontkennen, maar goed, het is nu eenmaal bon ton om mensen lekker af te zeiken...
Vind ik leuk
Grijs +1207
vrijdag 11 januari 2019 om 14:59
Grappig om je te verschuilen achter de krachtsverschillen.

Helaas is de werkelijkheid anders; het Nederlands voetbal was op dat moment zwakker dan zwak. Feyenoord was bijna failliet en werd met praktisch een jeugdelftal 2x 2de en 1x 3de. PSV zat op dat moment ook in een dip.
Daartegenover had Twente een kleine opleving, al nam dat in deze periode ook al af.

De periode met De Boer was gewoon écht heel schraal en de prestaties van De Boer waren helemaal niet zo knap als dat jij doet vermoeden.

Ajax is in die periode kampioen geworden bij gebrek aan beter. Niet doordat De Boer zo goed presteerde.
Vind ik leuk
Jozef +40929
vrijdag 11 januari 2019 om 16:21
Ooit bij stil gestaan dat Ajax toen ook gewoon weinig te makken had en een zorgvuldig beleid voerde?

Ajax werd desondanks 4x op rij kampioen en was dus 4x de beste van Nederland in een competitie waar de
krachtsverschillen minder groot waren dan nu. Ook dan is kampioen worden knap...
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 00:36
Totaal eens. Ik ben zoo vaak ziek geworden na wéér eens de saaiste wedstrijd aller tijden te hebben bekeken. Ging echt nergens over en dat élke week. Extreem slaapverwekkend. 4 titels achter elkaar is een goed resultaat, maar dit was meer ondanks De Boer. Niet dankzij. En wat jij al zegt, de tegenstand was extreem slecht.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 00:38]
Vind ik leuk
dhrwobo +36160
maandag 7 januari 2019 om 09:15
De Boer heeft het bij Ajax top gedaan met 4 kampioenschappen, dus in dat opzicht vooruit... hij is een 'toptrainer'. Maar het zijn wel kampioenschappen in de eredivisie, dus breder bekeken is hij net zoals Cocu echt nog geen toptrainer. Beiden hebben internationaal nog werkelijk niets laten zien en beiden hebben hun team nog vrijwel nooit leuk voetbal laten spelen.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +372
maandag 7 januari 2019 om 21:14
Wat een gedoe allemaal. Als je niet eerst je definitie van toptrainer kiest dan is het een vrij zinloze discussie. Nationaal / internationaal, aller tijden of dit decennium, naar gelang resultaten of naar gelang bijzonder voetbal. Met doorsnee voetballers of met peperdure aankopen ... Enzovoorts. Ik vind Mourinho bijvoorbeeld geen toptrainer omdat hij belachelijk veel geld pleegt te spenderen en maar weinig gewone spelers groot heeft gemaakt. Zo heeft ieder zijn criteria.
Vind ik leuk
Jozef +40929
maandag 7 januari 2019 om 23:10
Ineens is 4 prijzen op rij pakken niet meer zo belangrijk...
Vind ik leuk
Johnny Cash +8006
maandag 7 januari 2019 om 10:11
Koeman ?
Vind ik leuk
Johnny Cash +8006
maandag 7 januari 2019 om 10:12
Laat maar , was al genoemd in andere reacties
Vind ik leuk
DeanJayden +10839
maandag 7 januari 2019 om 15:35
Marcel Keijzer verbaasd een ieder momenteel het zal je toch gebeuren dat hij die topper word
Vind ik leuk
1313 +3104
maandag 7 januari 2019 om 18:10
Hahaha zal zeker wat zijn, laat hem om te beginnen die Europa League maar winnen. Dan kunnen we verder praten.😜
Vind ik leuk
Jan Nijhof +372
maandag 7 januari 2019 om 21:07
Beste 1313, als het "nationale" toptrainer is, ben je dan tevreden? Alles relatief niet waar ....
Vind ik leuk
1313 +3104
maandag 7 januari 2019 om 21:32
Een top trainer doet uitzonderlijke dingen, wint grote prijzen. Die hebben we op dit moment niet, dat is wel duidelijk.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +372
dinsdag 8 januari 2019 om 13:01
Jij vindt het criterium "uitzonderlijke dingen .... " maar vier keer kampioen vind je dan weer niet uitzonderlijk. Zoals ik elders op dit topic al schreef:
Als je niet eerst je definitie van toptrainer kiest dan is het een vrij zinloze discussie. Nationaal / internationaal, aller tijden of dit decennium, naar gelang resultaten of naar gelang bijzonder voetbal. Met doorsnee voetballers of met peperdure aankopen ... Enzovoorts.

Ik vind Mourinho bijvoorbeeld geen toptrainer omdat hij belachelijk veel geld pleegt te spenderen en maar weinig gewone spelers groot heeft gemaakt. Zo heeft ieder zijn criteria.
Vind ik leuk
1313 +3104
dinsdag 8 januari 2019 om 13:22
Ik vind de Eredivise winnen geen top prestatie nee. Als dat wel zo was had hij nu wel bij de grootste clubs gecoached toch?

Tja en toch in 2010 bij Inter bloeide heel veel spelers op onder Mourinho. Waaronder Sneijder.
Vind ik leuk
AVDV +1027
maandag 7 januari 2019 om 08:12
Meteen met vingers wijzen.
Vind ik leuk
Sadilek +428
maandag 7 januari 2019 om 08:21
Waar slaat dit weer op
Vind ik leuk
companen +1663
maandag 7 januari 2019 om 08:21
De Boer is bij verre van een toptrainer. We hebben geen toptrainers in Nederland. Je kan zien dat van Bommel in de toekomst wel kan worden. De Boer mist een van de belangrijkste eigenschappen van een mens. Hij kan niet met mensen omgaan zeker niet met jongens die anders zijn als de rest. Zal mede komen omdat hij uit West Friesland komt daar wonen de stugste mensen van nl.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 08:55
Waaraan kan je zien dat van Bommel een toptrainer wordt. Wat is de basis van jouw opmerking?
Vind ik leuk
companen +1663
maandag 7 januari 2019 om 09:07
Sommige kunnen dat zien, sommige niet. Ik zeg niet dat hij toptrainer word maar hij kan het worden omdat hij eigenschappen voor heeft.
Maar de meesten worden in hun oordeel bevlekt door de club voorkeur kunnen ze niet meer objectief denken.
Vind ik leuk
dhrwobo +36160
maandag 7 januari 2019 om 09:13
Maasbert, jij bent wel flink aan het generaliseren vanochtend. Sowieso gaat het gewoon over De Boer, kennelijk heb jij zo'n haat naar PSV dat je meteen Van Bommel erbij haalt. Vrij sneu maar typisch gedrag van je, je laat niet anders zien de afgelopen maanden hier.

Bovendien roepen ik en vele PSV-supporters nog helemaal niet dat Van Bommel een toptrainer is. Dat is nog veel te vroeg. Hij heeft PSV wel leuker laten spelen dan Cocu en zijn start in de eredivisie is natuurlijk uitstekend, maar een toptrainer ben je pas als je teams mooi laat voetballen EN prijzen pakt.

Van Bommel, Ten Hag, Cocu en De Boer zijn stuk voor stuk nog geen toptrainers. Dat kunnen we over een jaar of 1-2-3 pas over één van hen roepen wanneer hij zich genoeg bewezen heeft.
Vind ik leuk
1313 +3104
maandag 7 januari 2019 om 09:47
Nja ik denk niet dat 1 van die namen binnen nu en 3 jaar een grote prijs pakt.

Dat is wel wat mijn definitie is van een "top-trainer" eigenlijk. CL's winnen, EL's willen. EK' WK's dat zijn toch wel de prijzen die je ook als coach zijnde onderscheiden.

Eredivisie winnen is leuk, maar zelfs dan staan de echte "topclubs" niet in de rij voor je.

Of leg ik de lat nu te hoog?Dat kan hoor. Maar ik vind wel dat dat het streven moet zijn wil je top genoemd willen worden.

Verder wel helemaal eens met jou reactie hoor!
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 09:48]
Vind ik leuk
dhrwobo +36160
maandag 7 januari 2019 om 10:03
TOP-trainer is inderdaad internationaal grote prijzen winnen. Of als Ten Hag dit Ajax naar de finale van de CL weet te loodsen, dan heb ik daar ook veel respect voor. Maar als hij dat 1 jaar doet, kan het, net zoals bij Bosz, nog een 'toevalstreffer' zijn. Als hij meer dan 1 jaar dat soort topdingen kan laten zien, dan mag je denk ik ook in Nederland spreken over een toptrainer. Maar vooralsnog... geen van allen.
Vind ik leuk
1313 +3104
maandag 7 januari 2019 om 13:15
Ja dat zou zeker een prestatie zijn. En dan komen de grote clubs ook wel hoor. Neem ik aan, dan is het aan hem om te bewijzen dat hij het structureel kan doen!
Vind ik leuk
Futjebal +2495
maandag 7 januari 2019 om 11:27
Van Bommel is nu 1.5 seizoen trainer en is in die tijd landskampioen geworden met de O 19 en staat nu bovenaan in de ED....niet zo heel slecht dus voor een beginnend trainer
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 11:32
Nou nou. Hij is in zijn eerste seizoen als hoofdtrainer bezig met zijn eerste half jaar. Waar hebben we het over? Over 2 jaar, dan kan je hem pas echt beoordelen.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 11:19
Als je ziet waar Frank vandaan moest komen heeft hij t top gedaan met 4 titels.
Vind ik leuk
1313 +3104
maandag 7 januari 2019 om 13:18
Natuurlijk heeft hij het goed gedaan. Alleen ik leg de lat voor topcoach wel wat hoger eigenlijk.Dat is toch het hoogst haalbare halen? ( CL's winnen EL's EK's WK's) Eredivisie winnen is prima, maar in het buitenland hechten ze niet meer zoveel waarde aan zulke prestaties. Want de echte top ploegen stonden nou ook niet in de rij. Na 4 kampioenschappen op rij...
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 08:49
Afbraaktrainer en voetbal. Nam een goede selectie over en had het geluk dat PSV en Feyenoord toentertijd echt totaal de weg kwijt waren. Gelukkig viel hij Europees door de mand. Daarna gelukkig ook bij Inter en crystal palace door de mand gevallen. Was bang dat hij anders trainer van het ned11tal zou worden. Nu lekker wegkwijnen in Amerika.

Hele slechte inkoopbeleid. Niet zeggen dat het niet zijn taak was, want de trainer accepteert een speler of niet. Hij wilde alleen jaknikkers (Scandinaviërs), terwijl hij vroeger als speler alles behalve een jaknikker was getuige de situaties met Leo Beenhakker en vooral Olsen (judas). Hij heeft later ook toegegeven dat hij de situatie rondom el Hamdaoui (toenmalige topscorer) anders had moeten aanpakken. Een goede trainer had zo een speler “normaal” behandeld en bij de groep gehouden. Nee... meneertje dacht voor de eerste wedstrijd even een statement te willen maken door zijn beste speler erbuiten te laten zonder uitleg als signaal. Laatste seizoen heb ik me helemaal kapot gelachen. Iedereen was blij dat Ajax geen kampioen werd vanwege het slechte voetbal dat ze speelden en dat constante geluk. Dat heeft hij gelukkig in de laatste wedstrijd terug moeten betalen.

Zelfde geld ook voor Cocu en Gio trouwens. Anderlecht mag blij zijn dat deze trainers het niet zijn geworden. Hoop ellende en ontslagpremie bespaard.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 08:51]
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 06:44
Zonder frank had Ajax niet meer bestaan.
Vind ik leuk
fernjef +709
maandag 7 januari 2019 om 08:03
Dat is misschien één stapje te ver. Wat wel een feit is, is dat Frank zich in een periode waarin het bij Ajax ZEER onrustig was door de 'fluwelen' revolutie, niet van de wijs liet brengen en op heel praktische en gecontroleerde wijze het elftal van Ajax buiten schot hield. Dat heeft hij heel knap gedaan te midden van de puinhopen van Ajax op dat moment.

Overigens denk ik nog steeds dat de huidige prestaties van Ajax in Europa voortkomen uit de noodzakelijke revolutie die in 2010 onder Johan Cruijff zijn ingezet. Ondanks dat zijn protegés Wim Jonk en Dennis Bergkamp hier (terecht) geen onderdeel meer vanuit maken.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 08:04]
Vind ik leuk
pietprecies +9424
maandag 7 januari 2019 om 08:07
Die twee waanden zich groter dan iedereen omdat ze zichzelf als de grote uitvoerders van Cruijff zagen
Vind ik leuk
fernjef +709
maandag 7 januari 2019 om 08:27
Mwa, daar kunnen we over debatteren want ook Johan Cruijff zag dat (in het geval van Wim Jonk in ieder geval) wel een beetje zo.... Toch denk ik dat het goed is dat Wim en Dennis het veld hebben moeten ruimen. Wellicht was hun filosofie wel goed maar was de uitvoering gewoon belabberd...
Vind ik leuk
pietprecies +9424
maandag 7 januari 2019 om 08:34
Precies maar dat zeg ik ook in minder woorden ;-)

Ze hebben beiden kijk op het spelletje maar niet hoe je met meerdere mensen om moet gaan.
Vind ik leuk
Donnygo +3439
maandag 7 januari 2019 om 12:33
Ze waande zich niet groter dan anderen denk ik, wat ze wel deden was doorslaan in uitvoering plan Cruijf.

Een talent van 17 zou in de weg worden gezeten door een aankoop van 22(of ouder) terwijl die juist nodig zijn in een team.

Dat was met name bij Bergkamp het probleem, die wel macht wilde hebben maar geen verantwoordelijkheid.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 11:36
Die recolutie begon na een verlies tegen real madrid in eigen huis. Wat zou het daarom mooi zijn als ze die wedstrijd nu winnen in de Johan Cruyff arena. Maar wel verliezen van psv in de eredivisie ;)
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 06:44
Dat vindt hij vooral zelf, zo te lezen
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2881
maandag 7 januari 2019 om 06:45
Waarom zegt hij dit opeens?
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 06:47
Denk dat frank een beetje jaloers is.
Vind ik leuk
Voetbal@com +1636
maandag 7 januari 2019 om 07:12
Prima en eerlijke trainer.

Jammer dat het ook weer over het banksaldo van Ajax gaat.
Begrijp niet waarom ze dat telkens vernoemen, lijkt wel om aan te geven dat ondanks dat sommige zaken goed fout gingen het financieel geweldig ging en gaat.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 08:25
Ondanks dat er nu velen elkaar napapegaaien dat Ajax al jaren de rijkste of een rijke club is was dat toen absoluut niet zo. Ajax zat voor de aanstelling van F. de Boer in zwaar weer, zowel sportief als financieel.
Met Frank als hoofdtrainer kwam Ajax in rustiger vaarwater, behaalde 4 kampioenschappen en verkocht mede daardoor veel eigen jeugd.

Daar is de basis gelegd voor wat nu mogelijk is en dat hij dit benoemd is zijn goed recht, aangezien hij vaak neergezet wordt als een mislukking.
Vind ik leuk
Smithsonian +37804
maandag 7 januari 2019 om 07:23
Wel geld geen prijzen, gaat prima daar. 😂
Vind ik leuk
Seizoenkaart +10870
maandag 7 januari 2019 om 07:28
😂😂
Vind ik leuk
pietprecies +9424
maandag 7 januari 2019 om 08:09
Ach, het een geeft vaak mogelijkheden op het ander.

Hoe staat het daar komende tijd mee in Rdam Zuid?
Vind ik leuk
Smithsonian +37804
maandag 7 januari 2019 om 08:18
Prima :))
Vind ik leuk
pietprecies +9424
maandag 7 januari 2019 om 08:33
Ohja jullie nieuwe stadion gaat alle problemen oplossen 🤣
Vind ik leuk
Seizoenkaart +10870
maandag 7 januari 2019 om 10:22
Dat is ook een prijs we zullen zien wat het ons uitbetaald 😂
Vind ik leuk
pietprecies +9424
maandag 7 januari 2019 om 13:09
We zullen zien maar als Ajacied vind ik dat Feyenoord in de Kuip hoort, een parel voor Nederland, vernieuwbouw had mijn inziens beter geweest, de infra eromheen aanpassen en klaar, dan heb je voor minder een plek waar nog altijd teams met poep in de broek naartoe komen (behalve Ajax dan ;-) ).
Vind ik leuk
fernjef +709
maandag 7 januari 2019 om 08:08
ga jij, als Feyenoord-fan, je vingers hier echt aan branden? Probeer alsjeblieft eerst aan te haken bij Ajax en PSV (en dat meen ik oprecht!) want anders zijn we jullie voor altijd kwijt in de 'top' van de eredivisie...
Vind ik leuk
Sabau +1275
maandag 7 januari 2019 om 10:10
Dat horen we al 40 jaar.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 11:24
Het is toch ook 40 jaar lang kommer en kwel.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 08:23
Bij jullie GEEN geld en GEEN prijzen 🤣
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 08:27
Dit vind ik normaal al onzin, van een Feyenoorder klinkt het helemaal ongelofelijk.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +10870
maandag 7 januari 2019 om 10:26
Maak jij je nou maar druk om de binnen kant je strest om niks
is slecht voor je hart.
laat de buitenkant nu maar effe 😂
Vind ik leuk
Degier +868
maandag 7 januari 2019 om 07:26
Zo te lezen in de leer geweest bij Van Gaal. Hij heeft destijds ook de spelersbus van Ajax bestickered zeker.
Volgende topic is van Denny Blind, die zegt dat het huidige Oranje succes vooral aan hem te danken is.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 07:27]
Vind ik leuk
wattenstaafje +22678
maandag 7 januari 2019 om 07:55
Niemand kent Denny Blind in het betaalde voetbal.
Vind ik leuk
Donnygo +3439
maandag 7 januari 2019 om 12:36
Dat is die klusjes man van het Papendal zodat ze daar nu weer kunnen verblijven, zonder Denny geen slaapplaats ;)
Vind ik leuk
Seizoenkaart +10870
maandag 7 januari 2019 om 10:29
😂😂😂😂😂 👍👍👍
Vind ik leuk
Come on Utreg +28448
maandag 7 januari 2019 om 07:32
Jaloers hoeft hij niet te zijn op ten Hag. Omgekeerd zal dat wel zo zijn met 4 kampioenschappen.
Vind ik leuk
Pancev +762
maandag 7 januari 2019 om 07:41
De kop deed mij denken dat 'ie het over z'n eigen banksaldo had...
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 07:45
Geheim
Vind ik leuk
Wien1978 +358
maandag 7 januari 2019 om 07:49
Hoe goed gaat het dan? Noem eens een gewonnen prijs op dan? Daar gaat het toch wel om he!
Vind ik leuk
Lucky Kes +5463
maandag 7 januari 2019 om 07:56
Voetballend gaat het goed.
eerlijk is eerlijk.
Prijzen komen dan van zelf wel.
Vind ik leuk
Leedz +7223
maandag 7 januari 2019 om 07:51
Van Gaal trekjes?
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 08:07
Hele Middelmatige trainer. Kan slecht met mensen omgaan en voetbal ook nog eens verdedigend.
Vind ik leuk
fernjef +709
maandag 7 januari 2019 om 08:24
Ik verbaas me erg over de negatieve reacties op Frank de Boer. Natuurlijk is hij geen Guardiola en zelfs (nog?) geen Ronald Koeman! Maar Frank heeft het bij Ajax gewoon heel goed gedaan! Hij voetbalde misschien niet volgens de Ajax-school maar hij heeft wel op zakelijke wijze 4 kampioenschappen binnengehaald!

Er zijn andere clubs in Nederland die alleen maar op zakelijke wijze kampioen zijn geworden...

Daarnaast moeten we niet vergeten dat Frank de Boer een erg grote rol heeft gespeeld onder Bert van Marwijk bij het Nederlands Elftal toen dat tweede werd op het WK! En dat zijn niet zijn eigen woorden maar de woorden van de voetballers van Oranje uit die periode.

Natuurlijk zijn zijn avonturen bij Inter en Crystal Palace mislukt maar dat ligt denk ik ook aan het hedendaagse voetbal waarin een trainer gewoon geen tijd meer krijgt om een elftal neer te zetten. Vergeet niet dat óók Peter Bosz en Ten Hag de eerste maanden van hun periode bij Ajax niet optimaal hebben gepresteerd! bij véél clubs overleef je die periode niet eens meer tegenwoordig!
Vind ik leuk
DaanAfca18 +260
maandag 7 januari 2019 om 08:15
Heerlijk dat ajax nieuws in de ochtend
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 08:17
En zo heeft Evers de Boer weer groot gemaakt.
Daar is Evers terecht heel trots op!
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 08:22
Ik geloof mijn ogen niet. Het waren 4 afschuwelijke jaren met dat betonvoetbal van hem.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 08:26
Ook met beton spelers zoals Sigtorsson, Gudelj en Bazoer...
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 08:27]
Vind ik leuk
Donnygo +3439
maandag 7 januari 2019 om 12:39
Ze vergeten dat zijn eerste 2 jaar het voetbal wel goed was met spelers als Vertonghen, Aledeweireld, Erikesen, Suarez, dat hij het daarna moetst doen met spelers als: Moisander, Zimling, V/d Hoorn, Sana maakt natuurlijk geen verschil.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 08:26
Eens! Ten Hag profiteerd gewoon van alle andere trainers waarop is bezuinigd.
Vind ik leuk
Blindsy +15824
maandag 7 januari 2019 om 08:30
Die mag je inderdaad, volkomen terecht in je zak steken, Frank.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 08:34
100 keer meer toptrainer dan wat we nu hebben
Vind ik leuk
Sadilek +428
maandag 7 januari 2019 om 08:38
Hoezo arrogant
Vind ik leuk
peinke +2199
maandag 7 januari 2019 om 08:53
Deze jongen zit zo vol van Ajax, dat de rest van z'n carriere is mislukt tot nu toe en de toekomst ook nog maar moet afwachten. Mooie prestaties in het verleden, nu nog het vervolg. Ben er van overtuigd dat Frank de Boer niet die toptrainer is die hij graag acteert.
Vind ik leuk
heur es +815
maandag 7 januari 2019 om 08:54
Blaaskaak, eigengereid mannetje, Ajax speelde onder Bosz en nu ook weer onder Ten Hah veel leuker!
Vind ik leuk
Donnygo +3439
maandag 7 januari 2019 om 12:42
Met veel betere spelers, of zou Bosz ook zo gespeeld hebben met een Sana, Zimling, V/d Hoorn, Duarte, Bojan en Cuenca en natuurlijk top speler Sanogo.
Vind ik leuk
allround +1710
maandag 7 januari 2019 om 08:57
Ja meneer de Boer en voor jou heeft een ene Johan Cruijff de basis gelegd.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 11:28
Een trainer is zo goed als zijn spelers en niet anders
Vind ik leuk
JanTa48 +6738
maandag 7 januari 2019 om 13:01
Toen Frank aantrad was Ajax zo arm als een kerkrat met een begrotingstekort van jaarlijks 21 miljoen dankzij wanbeleid van Jaakke en v/d Boog. Het 1e wat er gedaan werd was saneren binnen de selectie door afkopen van contracten en jaarlijks Moesten de bepalende spelers verkocht worden en er kwam amper echte grote versterking bij en moest de revolutie Cruyff nog zijn aanvang krijgen. Frank heeft dat alles ondergaan zonder enige wanklank omdat hij als geen ander wist over hoe de zaken er bij Ajax voorstonden. Dankzij 4 titels spelen in de CL, EL en verkoop van bepalende spelers kwam Bosz in een gespreide bed terecht met aankopen als b.v. Sanches, Neres, Yunes, Onana en Ziyech, dat had nooit gebeurd als FdB niet aan het roer had gestaan. Dat zijn de feiten en hij verdiend eigenlijk net als Marc een standbeeld.
Vind ik leuk
carl coenr +164
maandag 7 januari 2019 om 13:41
Op het eerste kampioenschap na heeft ie de ander gewonnen omdat de andere clubs nog slechter voetbalde dan Ajax onde FdB. Een echte Ajacied is het zeker maar toptrainer...... neeeeee. En met zijn afbraakvoetbal heeft ie heel wat supporters het stadion uitgejaagd.
Vind ik leuk
Ray01 +108
maandag 7 januari 2019 om 17:25
Dat het duidelijk niet (alleen) zijn verdienste was, maar van gehele staf , blijkt uit de mislukte carriere verloop in de post-Ajax fase..
Vind ik leuk
Stuiter +388