Zoet houdt rekening met Ajax: Zo'n scenario kan en dat zou ongelooflijk zijn

    Zoet houdt rekening met Ajax: "Zo'n scenario kan en dat zou ongelooflijk zijn"

    Gepubliceerd: maandag 7 januari 2019 om 09:05ma 07-01-2019 om 09:05

    Het is mogelijk: PSV wint in de tweede seizoenshelft weer zestien van de zeventien wedstrijden, eindigt op 96 punten, maar wordt tóch geen kampioen. Jeroen Zoet beseft dat zijn ploeg niets kan laten liggen.

    "Zo'n scenario kan en dat zou ongelooflijk zijn", aldus Zoet in gesprek met het Eindhovens Dagblad. "Maar we gaan daar niet vanuit. Ik vind de strijd met Ajax sowieso mooi. Dit is nu al een andere titelrace dan anders. En ik verwacht dat-ie alleen maar intenser wordt."

    Halverwege het seizoen heeft PSV een voorsprong van twee punten op Ajax. De nummers één en twee treffen elkaar 31 maart in Amsterdam. "Het zou dit seizoen ook zomaar kunnen dat wij bijna alles winnen en toch geen kampioen worden", vervolgt Zoet tegenover Voetbal International. "Maar dat betekent dat we het dan toch zelf ergens hebben laten liggen."

    "We weten niet hoe de wedstrijd in Amsterdam tegen Ajax afloopt, maar in Rotterdam hebben we tegen Feyenoord door onszelf verloren", vindt Zoet. "Daar hebben we ons een beetje laten overrompelen. Wat af laten bluffen en zelf foute keuzes in balbezit gemaakt. Dat paste niet bij ons."

    Lees ook: 'Niet geld, maar het leven dat ik heb en de waardering bij PSV tellen voor mij'

    Poll

    Wie wordt kampioen?

    (12012 stemmen)

    Plaats een reactie

    fernjef +705
    maandag 7 januari 2019 om 09:07
    Het lijkt mij een geweldige ontknoping als het allemaal gaat aankomen op één wedstrijd, namelijk Ajax-PSV.
    Ik denk echter dat Ajax hem wel wint en kampioen wordt. Ze spelen allebei héél sterk en dat is erg goed voor het Nederlands voetbal en erg leuk om te zien.
    Toch vind ik PSV soms kwetsbaar overkomen. Hiermee zouden ze nog wel punten kunnen laten liggen.
    Maa rmisschien is de wens wel de vader van de gedachte....
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 09:10]
    Vind ik leuk
    peesjeevee +2635
    maandag 7 januari 2019 om 09:09
    Of op twee want Ajax moet ook nog naar de Kuip.
    Vind ik leuk
    frhoi +1337
    maandag 7 januari 2019 om 09:16
    Feyenoord - ajax wint ajax toch wel.. ajax is gewoon sterker .
    er waren jaren dat Feyenoord ook goed invorm was maar dat zijn we nu totaal niet. kan mij ook klassiekers herinneren dat Feyenoord beter was maar door 1 tegen schot 0-1 verloor of gewoon 2-2 gelijk speelde etc. denk dat psv het vooral zelf moet doen en minimaal moet gelijkspelen in amsterdam
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1450
    maandag 7 januari 2019 om 09:23
    Nou datzelfde heeft PSV al jaren in Eindhoven. Ik zie PSV wel winnen na een lekker potje counteren. Krijgen we weer van die huilverhalen wie er meer balbezit had.....
    Vind ik leuk
    fernjef +705
    maandag 7 januari 2019 om 09:28
    PSV heeft dit inderdaad al jaren in Eindhoven.... Ze moeten alleen 31 maart naar Amsterdam.... :-o
    Vind ik leuk
    psvisch +859
    maandag 7 januari 2019 om 10:42
    PSV heeft veel vaker van Ajax gewonnen in de Arena dan Ajax van PSV heeft gewonnen in de Arena.
    Vind ik leuk
    fernjef +705
    maandag 7 januari 2019 om 10:46
    Mijn reactie was dan ook gebaseerd op de typo van only1nr7. Hij bedoelde ongetwijfeld Amsterdam...

    Echter, ken je feiten:
    Ajax speelde in haar historie maar liefst 132 duels tegen PSV. Daarvan won Ajax er 54 (40,9%) en gingen er 54 (40,9%) verloren. 24 (18,2%) Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax scoorde in totaal 220 keer, een gemiddelde van 1,67 goals per wedstrijd. PSV stelde daar 218 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,65 per wedstrijd.

    Dus óf je hebt ongelijk, óf je hebt niet goed omschreven wat je bedoelt...

    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 10:50]
    Vind ik leuk
    psvisch +859
    maandag 7 januari 2019 om 10:54
    Of je leest niet goed wat ik schrijf. Ik schrijf toch duidelijk de Arena en Ajax speelt sinds 1996 in de Arena.Sinds die tijd heeft PSV er 22x in competitieverband gespeeld. 11x winst 4x gelijk en 7x verlies.
    Vind ik leuk
    Mosquito +17699
    maandag 7 januari 2019 om 10:58
    PSV was ook de eerste ( in een officiële wedstrijd) die scoorde in de arena.
    Vind ik leuk
    fernjef +705
    maandag 7 januari 2019 om 11:35
    Ik heb inderdaad niet goed gelezen wat je bedoelt, maar ook in de Arena heeft PSV niet 'veel vaker gewonnen' zoals je in je eerste bericht schrijft.

    Je schrijft nu snel 'competitie' erbij maar dan loop je voorbij aan de winst van 4 Amstelcups /JC schalen.

    Ook in de Arena is de stand dus gewoon gelijk, nl. 11 winst, 4 gelijk en 11 verlies....
    Dat Ajax het in de Arena moeilijk heeft met PSV is een feit maar van een heel ander kaliber dan Feyenoord-Ajax en zeker anders dan dat jij schetst!

    ter aanvulling:
    Dat is in dezelfde periode, in de kuip:
    11x winst Ajax, 10x gelijk en 5x winst Feyenoord (als ik me niet vergis...)
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 11:44]
    Vind ik leuk
    psvisch +859
    maandag 7 januari 2019 om 12:05
    Als je je argumenten met feiten wilt bekrachtigen zorg er dan wel voor dat je je feiten in orde hebt;-)

    Dit heeft alleen betrekking op de JC schaal:
    1996 Ajax- PSV 0-3
    1998 Ajax- PSV 0-2
    2002 Ajax- PSV 3-1
    2005 PSV- Ajax 1-2
    2006 PSV- Ajax 1-3
    2007 PSV- Ajax 0-1
    2012 Ajax- PSV 2-4

    Als ik deze feiten zo bekijk, dan heeft PSV toch nog drie meer gewonnen dan jij aangeeft.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +3012
    maandag 7 januari 2019 om 15:33
    Tel je even mee???

    Dit heeft alleen betrekking op de JC schaal:
    1996 Ajax- PSV 0-3 PSV wint
    1998 Ajax- PSV 0-2 PSV wint
    2002 Ajax- PSV 3-1 Ajax wint
    2005 PSV- Ajax 1-2 Ajax wint
    2006 PSV- Ajax 1-3 Ajax wint
    2007 PSV- Ajax 0-1 Ajax wint
    2012 Ajax- PSV 2-4 PSV wint

    Ajax wint dus 4x en PSV 3x

    Het is jouw staatje en ik zet er alleen maar achter wie er wint.
    Vind ik leuk
    psvisch +859
    maandag 7 januari 2019 om 20:51
    Als je een beetje opgelet had en de discussie daarboven hebt gevolgd dan snap je waarom ik dit zo heb neergezet.

    Ik gaf in de discussie daarboven aan dat PSV veel vaker in de Arena won(11x PSV, 7x Ajax) van Ajax dan andersom in competitieverband. Fernjef beargumenteerde daarna dat Ajax ook 4x van PSV won om de JC schaal, dus gaf hij daarna aan dat PSV en Ajax even vaak hadden gewonnen in de Arena van elkaar.
    Echter had Fernjef niet de feiten goed want PSV heeft ook 3x de wedstrijd om de JC schaal gewonnen van Ajax in de Arena.
    Vandaar dat ik aangaf dat PSV toch 3x meer had gewonnen. En even voor jou, dat heeft dus te maken met alle wedstrijden die Ajax en PSV tegen elkaar hebben gespeeld in de Arena.

    Tip voor de volgende keer, lees goed de discussie zodat je snapt waar het over gaat, scheelt mij een hoop getyp en jou onnodig een reactie plaatsen.

    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +361
    maandag 7 januari 2019 om 21:26
    Allemaal prachtig hoor. Maar resultaten in het verleden .....
    Dit Ajax, tegen dit PSV, met dit op het spel ...... Sowieso heeft PSV een zwaarder 'uit'-programma. Maar Ajax heeft een zwaarder programma.
    Maar dit pot tegen PSV die zie ik Ajax winnen. Maar in de overige wedstrijden, wie gaat er steken laten vallen?
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1450
    maandag 7 januari 2019 om 23:44
    Ajax waarschijnlijk rond de Europese wedstrijden. Van mij mogen ze de cup winnen maar ben bang dat het na tweemaal Real afgelopen is. Vervolgens Feyenoord nog in de kuip voor de beker door de week. Want ze komen beide verder en Feyenoord heeft een thuisabonnement.

    Dus door het programma van Ajax en relatieve rust van PSV gok ik toch PSV. Maar day verwacht ik in de arena ook al....
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +3012
    maandag 7 januari 2019 om 21:58
    Dan zou ik de volgende keer niet meer met zo'n staatje komen en dan ook alle wedstrijden tussen Ajax en PSV in de JC ArenA meenemen.
    Vind ik leuk
    psvisch +859
    maandag 7 januari 2019 om 23:00
    Ik niet, aangezien ik al met statistieken had aangegeven hoe de verhouding tussen PSV en Ajax waren in competieverband in de Arena. De statistieken over de JC schaal waren een reactie op iemand anders zijn reactie.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14300
    maandag 7 januari 2019 om 12:21
    Zoet is volgens mij vergeten dat Psv de JCschaal ook al verloren had van Feijenoord.
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1450
    maandag 7 januari 2019 om 23:38
    Ik had idd een typo.... my bad. Maar de uitleg van psvisch hieronder bedoelde ik ook. In de arena veel goede resultaten. Onder druk staan en er snel uitkomen werkt daar vaak goed. De vleugels van beide ploegen gaan de doorslag geven. Volgens mij hebben beide zijden vertrouwen. Het wordt iig een ongekende kraker voor Nederlandse begrippen omdat de andere 16 ploegen voor spek en bonen meedoen om de titel.
    Vind ik leuk
    frhoi +1337
    maandag 7 januari 2019 om 09:42
    tja, als je zo wint is het fijn, zo verliezen is wel frustrerend
    Vind ik leuk
    Castromann +8288
    maandag 7 januari 2019 om 10:24
    Als het zo zou zijn wat Zoet schetst.....dan zegt dit alles over de zwakte van onze Mickey Mouse league.
    Dat je dus maar 2wedstrijden verliest en geen kampioen wordt.....
    Maar het kan ook zomaar zijn dat PSV thuis gelijkspeelt tegen fey en ajax uit verliest van fey.
    Als ajax thuis van psv wint...komen ze op gelijke hoogte.
    Dan gaat het om doelsaldo .....
    Das helemaal kut als je dan 2e wordt ....met zoveel punten en nog eens zoveel goals gemaakt...bizar.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +9419
    maandag 7 januari 2019 om 11:28
    Tja. Het kan ook zo zijn dat Ajax verliest in de Kuip en verliest van PSV. En dan is het nog bijzonder lullig dat je met 10 verliespunten geen kampioen wordt.

    Wanneer Ajax en PSV op dezelfde voet doorgaan, is er sowieso één ploeg die een uitstekend seizoen niet als kampioen afsluit.
    Vind ik leuk
    tannat +15355
    maandag 7 januari 2019 om 11:33
    In dat geval heeft ajax 11 verliespunten.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14300
    maandag 7 januari 2019 om 12:22
    Als Ajax wint van Psv staat Ajax niet gelijk maar 1 punt voor maat.
    Vind ik leuk
    Iggy +4075
    maandag 7 januari 2019 om 11:50
    Ach jochie toch!
    Vind ik leuk
    stratumseind +184665
    maandag 7 januari 2019 om 12:20
    ai ... weer een terugval?
    Vind ik leuk
    Mario 1 +190
    maandag 7 januari 2019 om 12:33
    Zowel PSV als Ajax moeten het zelf doen. Op bezoek in de Kuip.? Wees maar niet zo zeker.
    De KUIP TRILT OP ZIJN GRONDVESTE. !!!!!!
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 12:40
    Resultaten uit het verleden bieden geen geranties voor de toekomst.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +20699
    maandag 7 januari 2019 om 13:26
    Precies, al dat gelul over het verleden. Volgens mij leven we allemaal toch echt in het heden.

    Het wordt iig een spannende tweede seizoenshelft.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 09:17
    Zijn we niet bang voor. Ajax heeft in de laatste 25 klassiekers in de competiti maar 1x verloren. En alltime heeft Ajax meer gewonnen van Feyenoord dan verloren.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +2702
    maandag 7 januari 2019 om 10:25
    Iets met resultaten uit het verleden en de toekomst:) maar snap dat jullie er geen angst voor hebben, het is niet best die statistieken
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 12:41
    Ik bedoel ook niet dat Ajax wel ff wint in de Kuip.
    Vind ik leuk
    KCP +66
    maandag 7 januari 2019 om 09:24
    Ajax wint vaker in de Kuip dan Feyenoord je moet toch ergens anders op hopen haha
    Vind ik leuk
    Maan88 +5689
    maandag 7 januari 2019 om 09:40
    Ik denk dat zowel PSV als ajax zelf punten laten liggen voor ajax-PSV en ik denk persoonlijk dat PSV die wedstrijd ingaat met 4 punten voorsprong. Maar het kan nog alle kanten op, ik heb wel vertrouwen in een goede afloop voor PSV
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 10:03
    Ik ben er van overtuigd dat Ajax al met 3 punten los staat tijdens 31-3. Ajax word uiteindelijk met 7-8 punten verschil kampioen.
    Vind ik leuk
    frhoi +1337
    maandag 7 januari 2019 om 10:27
    heeft psv zo moeilijk progamma dan?
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 11:16
    Ja veel uitwedstrijden linkerrijtje
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 09:51
    Wanneer verloor Ajax voor het laatst in de Kuip? Feyenoord heeft Kuipvrees in de klassieker.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +2702
    maandag 7 januari 2019 om 10:23
    Helaas maar waar
    Vind ik leuk
    frhoi +1337
    maandag 7 januari 2019 om 10:28
    1x beker in 2016?
    competitie ik geloof 2012 ofzo? te lang geleden iig
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 10:48
    Inderdaad. Alhoewel ik Ajax zie winnen van Feijenoord, zijn het wedstrijden die op zichzelf staan en Feijenoord gaat er echt wel dik op de hele 90 minuten. Alleen als Ajax snel scoort en Feijenoord achter de feiten aan moet lopen zie ik een makkelijkere overwinning. Ajax PSV zal veel meer een tactisch steekspel gaan worden, omdat die ploegen veel meer aan elkaar gewaagd zijn qua potentieel. Ik schat dan nog steeds Ajax thuis sterker in, maar goed, die wedstrijd is ook niet echt iets waar je nu al iets over kunt zeggen. Het gaat zeker ook afhangen van wat Ajax in de CL weet klaar te spelen en of er bij beide ploegen nog sterkhouders gaan afvallen.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 13:33
    Op Feyenoord zou ik niet al te hard rekenen. Dat ze tegen PSV altijd winnen in Rotterdam zegt helaas niets over de wedstrijden tegen Ajax. Maar Zoet heeft geheel gelijk. Ze vergooien het zelf als ze het een keer niet goed doen.
    Vind ik leuk
    TottenhamHOT +2356
    maandag 7 januari 2019 om 09:11
    Nee dat denk ik niet, ergens is er een dag dat het tegen zit! Dat geld voor PSV en is al gebleken voor Ajax (Heracles thuis). Word spannender dan iedereen denkt, één ding is wel zeker en dat is dat het een 2 strijd word de nummer 3 eindigt op 20 punten ongeveer.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 09:14
    De nummer 3 heeft nu al 36 punten, dus dat lijkt me niet. ;-)
    Vind ik leuk
    TottenhamHOT +2356
    maandag 7 januari 2019 om 09:13
    Jij wilde wel heel graag bovenaan staan je typt 1.5zin ik reageer en je hebt een A4tje vol hahahahah
    Vind ik leuk
    MedusAZ +4017
    maandag 7 januari 2019 om 09:26
    Als jij A4-tjes koopt van dat formaat zou ik teruggaan naar de winkel en je geld terugvragen.
    Vind ik leuk
    TottenhamHOT +2356
    maandag 7 januari 2019 om 10:01
    Hangt af van de lettergrootte
    Vind ik leuk
    fernjef +705
    maandag 7 januari 2019 om 09:32
    Nee hoor. Maar ik was iets te ongenuanceerd en realiseerde me dat.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 09:18
    Welnee de achterstand van Ajax is veel te groot, ik heb er geen vertrouwen meer in. PSV zal helaas weer kampioen worden, maar wat geeft het als wij de cup winnen.
    Vind ik leuk
    Mesut Özil +4958
    maandag 7 januari 2019 om 09:22
    2 punten...
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 09:24
    In principe 5 van winnen van PSV doen we zelden.
    Vind ik leuk
    Mesut Özil +4958
    maandag 7 januari 2019 om 16:01
    Thuis de laatste keer zelfs nog, 3-0. Makkie.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 09:39
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 10:14]
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 09:40
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 10:15]
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 09:55
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 10:15]
    Vind ik leuk
    TottenhamHOT +2356
    maandag 7 januari 2019 om 10:03
    Hou op aub
    Vind ik leuk
    Donnygo +3315
    maandag 7 januari 2019 om 13:37
    Laat me raden je voetbal verstand en vertrouwen zitten in die pukkel?
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 09:48
    Klopt!
    Bovendien heeft psv tot nu toe de kleintjes uit gehad en moet het nog uit naar én Heerenveen én Vitesse én Ajax én AZ én Utrecht; terwijl Ajax alléén uit naar Feyenoord moet.
    Dat worden geen walk overs kan ik je vertellen !!
    Vind ik leuk
    Bvv +28
    maandag 7 januari 2019 om 10:08
    Ajax moet ook nog uit naar Az, Groningen én Ado (altijd lastige potjes voor Ajax).
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 10:18
    Groningen misschien, maar AZ ligt ons wel, spelen hetzelfde spel maar dan minder goed.
    ADO, goeie grap ja; die zijn nog aan het bijkomen van de laatste vernedering.
    Of Feyenoord moet het op z'n heupen krijgen,...
    Maar laten we eerlijk zijn: psv doet het goed hoor, maar wordt toch aan alle kanten voorbij gestreefd
    En ook qua voetbal zie je Ajax zich nog steeds ontwikkelen gedurende het seizoen, terwijl psv op het zelfde niveau blijft
    Vind ik leuk
    Werner1913 +9419
    maandag 7 januari 2019 om 11:32
    Wanneer heeft PSV dan voor het laatst verloren in Alkmaar, Utrecht of Arnhem? Dat zijn ploegen die ons wel liggen. Heerenveen heb je een punt.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 12:42
    Dan hebben we een punt en dan gaan er lekker voor zitten!
    Maar voor AZ uit ga ik ook wel zitten, daar jullie al twee maal tegen hun gezwijnd hebben.
    Dat houdt een keer over natuurlijk.
    Een gelijkspel thuis tegen jullie lijkt me dan ook voldoende.
    Maar face it, ondanks dat Ajax natuurlijk graag kampioen wil worden, heeft psv het harder nodig dan Ajax.
    Het gaat geen 3 voorrondes overleven Europees.
    (Het zou voor de Nederlandse quotering wel lekker zijn als psv een keer Europa league speelt en veel punten binnenhaalt; dat versloffen ze wel de laatste jaren)
    Heeft het trouwens de gemeente al terugbetaald?
    Bovendien moet men net als Ajax andere manieren vinden om geld binnen te krijgen om bij te blijven; bij Ajax komt het binnen als water.
    Niet alléén in Mexico dus!
    Ik vind het overigens wel knap hoe psv elke toch weer een goed team neerzet en goede aankopen doet, maar ze kunnen dan ook geen misstappen begaan.
    Goede jeugd ook; Feyenoord kan nog een hoop van psv leren!
    Ik wil natuurlijk dat Ajax de beste club van Nederland blijft en dat ziet er naar uit dat dat de komende jaren wel zo zal blijven, maar onze concurrentclubs in Nederland moeten wel bij blijven, da's erg belangrijk, want we hebben elkaar nodig om groot te worden en blijven!
    Ja toch?!
    Hé, fijne avond nog!
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 12:47]
    Vind ik leuk
    Bvv +28
    maandag 7 januari 2019 om 12:10
    Ado goeie grap, ja ze staan niet hoog, maar ze kunnen zich altijd zo opladen voor die wedstrijd. Ik hoop natuurlijk niet ;-)

    Laten we hopen dat alles de goeie kant op valt, maar Ajax heeft nog genoeg moeilijke uitwedstrijden...
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 12:54
    Zie jij ADO ook maar iets uitrichten tegen Ajax?!?
    Daar zie ik de zorgen echt niet liggen dit seizoen.
    Dan heb je te weinig vertrouwen broer.
    Voor de laatste wedstrijd tegen ADO ging het wel even door mijn gedachten, maar het was gewoon brutal; het werd geen overwinning, maar een zéér terechte maar pijnlijke vernedering voor ADO.
    Dan zie ik meer gevaar in clubjes die een kamp opzetten in de zestien.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +28126
    maandag 7 januari 2019 om 10:21
    Ik blijf me verbazen dat ook Zoet nu weer zegt dat PSV in de Kuip van zichzelf verloor. Feijenoord was gewoon heer en meester vooral 1e helft. Dat mag je ook gewoon zeggen dan en niet dat geneuzel dat we ons hebben laten afbluffen. Ja, dat klopt wel...omdat Feijenoord gewoon overal beter was.
    Vind ik leuk
    Always PSV +14079
    maandag 7 januari 2019 om 10:40
    Met Pereiro in het veld stond PSV met "10" man. Na zijn wissel ging het beter. Als dat vanaf het begin was geweest had ik het zomaar nog niet geweten. Dat is achteraf en zullen het nooit weten!
    Vind ik leuk
    psvisch +859
    maandag 7 januari 2019 om 10:50
    Ik kan me wel vinden in de teksten van Zoet. Feyenoord was alleen heer en meester in de eerste helft, en hadden verder weinig te vertellen in de tweede helft. Door tactische omzettingen kreeg PSV grip op de wedstrijd wat aangeeft dat je niet de mindere bent. Maar dat het voornamelijk aan je zelf lag dat Feyenoord de eerste helft heer en meester was, anders was Feyenoord de tweede helft ook wel heer en meester geweest als ze overal beter waren. Daarnaast duurt een wedstrijd 2 helften en kan je niet een conclusie trekken op 1 helft wat jij nu doet.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +28126
    maandag 7 januari 2019 om 11:28
    Oneens, je verliest de wedstrijd in de eerste helft. Dan kun je 100x zeggen dat de instelling ontbrak en we werden afgebluft...maar lag dat wellicht aan de power van Feijenoord ? Als PSV werkelijk veel beter was, dan hadden ze het in de 2e helft daadwerkelijk recht moeten trekken...meer dan een 2-2 zat er echter ook niet in en zelfs dat lukte niet.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 13:03
    Dat vind ik precies waar wat je zegt! Ik vind dat net zo.
    'Je verliest van jezelf', 'we maakte onnodige fouten'.
    Ja da's meestal zo! Je verliest omdat je iets verkeerd deed, maar je mag ook wel een beetje respect hebben voor je tegenstander die zich kapot vocht en duidelijk effectief met de kansen omging.
    Feyenoord speelt vaak matig, maar je mag ze hier toch wel de credits geven!
    Wees dan niet slap, maar een verliezen man met dignity
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +28126
    maandag 7 januari 2019 om 13:28
    wij zijn het eens
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 15:52
    We moeten wel mannen blijven ! 💪😎
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 15:54]
    Vind ik leuk
    TottenhamHOT +2356
    maandag 7 januari 2019 om 09:08
    Ajax en PSV gaan niet alles winnen op 31 maart na dus het word een open strijd, de andere clubs word toch iets tekort gedaan! (Vind ik)
    Vind ik leuk
    fernjef +705
    maandag 7 januari 2019 om 09:11
    Alles winnen op 31 maart zal óf een hele drukke dag worden, óf het zal niet meer uitmaken omdat het seizoen voor die tijd al beslist is.... Waarschijnlijk bedoel je vóór 31 maart.... ;-)
    (mijn reactie was onterecht... zie hieronder...)
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 09:19]
    Vind ik leuk
    TottenhamHOT +2356
    maandag 7 januari 2019 om 09:13
    Sorry

    Tot bedoel ik

    Nee ik zei het goed “alles winnen op 31 maart NA”
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 09:15]
    Vind ik leuk
    fernjef +705
    maandag 7 januari 2019 om 09:18
    Ik las je verkeerd.... haha.. Mijn reactie was een beetje te snel...
    Vind ik leuk
    1313 +2739
    maandag 7 januari 2019 om 09:19
    Nja het is ook een "scenario" wat Zoet schetst he in deze.
    Vind ik leuk
    Ehv-er +1292
    maandag 7 januari 2019 om 09:09
    Ajax verliest ook nog wel en PSV ook.. dus alles kan nog
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 09:09
    Als Feyenoord geen kampioen wordt maakt het mij geen moer uit wie er dan wel kampioen wordt, maar alvast gefeliciteerd Ajax en of Psv fans.
    Vind ik leuk
    LuckyLuuk +90
    maandag 7 januari 2019 om 14:03
    Nou....ik zou zeggen, als het echt niet uitmaakt....doe dan ook eens je best tegen die Amsterdammers....in plaats van twee keer per jaar alleen de longen uit je lijf tegen PSV...en tegen Ajax nooit de winst pakken zelfs niet in De Kuip....(in elk geval zeldzaam helaas....)PSV moet het al jaren van zichzelf hebben en zelf van die Amsterdammers winnen....enne, als we toch bezig zijn...pak ff een keer geen rood tegen Ajax zodat ik de wedstrijd na vijf minuten alweer uit kan zetten....
    Vind ik leuk
    AllAdIn +20699
    maandag 7 januari 2019 om 09:13
    Ik zie ze allebei nog wel punten verspelen..
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 09:16
    Ongelooflijk, dus onmogelijk. PSV wordt gewoon weer kampioen!
    Vind ik leuk
    Korm +37946
    maandag 7 januari 2019 om 09:30
    Heb er weer zin in! hopelijk het nieuwe jaar op deze site meer respect dan 2018 en een iets vriendelijker niveau :)
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 09:54
    Ik help het je hopen. De eerste tekenen zijn niet erg hoopvol :-)
    Vind ik leuk
    Korm +37946
    maandag 7 januari 2019 om 09:57
    ik zie het :(
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +20476
    maandag 7 januari 2019 om 11:35
    Tegen beter weten in marco :p
    Vind ik leuk
    Korm +37946
    maandag 7 januari 2019 om 12:14
    ik weet het maat!
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 09:31
    Dat paste prima, zoetje !!
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 09:34
    Wie staat er meteen na de winterse onderbreking? Voor Feyenoord is de wedstrijd tegen Ajax de wedstrijd van het jaar, zelfs een gelijkspel zal voelen als een overwinning.
    Vanwege andere belangen die op het spel staan, degradatie en Europa League o.a., zullen de wedstrijden in de tweede competitiehelft een andere lading krijgen.
    Dus al met al kun je m.i. de eerste competitiehelft niet met de tweede vergelijken. Vandaar dat Ajax-PSV niet beslissend zal zijn wie kampioen wordt. Fijne week allemaal.
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 09:35]
    Vind ik leuk
    Voetbal@com +1535
    maandag 7 januari 2019 om 09:48
    Naast het kampioenschap is het ook erg spannend onderin, welke club red het en welke club(s) red(den) het niet?

    Vooraf werd met name door de media FC Emmen als nummer 18 gepositioneerd maar die lijken het te gaan redden, wat gewoon erg knap zou zijn.

    Daarnaast is het in de kkd ook spannend dankzij Den Bosch wat ook waarschijnlijk niemand vooraf zijn geld op had gezet.

    CL het affiche Ajax - Real is prachtig en ik denk dat Ajax 2 x wint.

    KNVB cup, ook nog spannend, met name gaat Feyenoord deze wederom winnen.

    En dan voor de zomer nog de nations finale en WK voetbal van de dames.

    Was de winterstop maar voorbij...
    Vind ik leuk
    Zazu +343
    maandag 7 januari 2019 om 09:58
    We vergeten de wedstrijd tegen feyenoord over paar weken en kan zo maar zijn dat psv dan weer 5 punten los staat.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 09:58
    Ondanks de dominantie van twee teams is het inderdaad een leuke competitie.
    Vind ik leuk
    SFC +47
    maandag 7 januari 2019 om 10:03
    69% Ajax in het polletje haha. Voorlopig staat PSV nog gewoon bovenaan, snap niet waarom zoveel denken dat Ajax kampioen wordt. PSV is ook heel stabiel namelijk.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 10:04
    2 clubs vinden het spannend, en 16 niet. Kan spannender.
    Vind ik leuk
    rinirat +2996
    maandag 7 januari 2019 om 10:07
    Je vergeet al die andere slechte wedstrijden die je in de 93e minuut won.
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1288
    maandag 7 januari 2019 om 10:12
    haha kraamt dezelfde onzin uit als zijn trainer: 'door onszelf verloren'. Waar heb je het over? Jullie zijn gewoon afgebluft en volledig dol getikt in 70minuten door een uitzonderlijk goed Feyenoord.
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 10:13]
    Vind ik leuk
    LuckyLuuk +90
    maandag 7 januari 2019 om 14:08
    1e helft was Feyenoord op alle fronten sterker....2e helft was PSV gewoon beter....al met al was een 2-2 dus terecht geweest ...maar PSV is WEER genaaid daar door een thusfluiter ...PSV had een penalty moeten hebben (hands, hoezo VAR)....en die kansloze tweede bal op het veld terwijl PSV gevaarlijk was ... kansloos hoe de scheids daar allemaal mee omging....
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 17:04
    Want zij zijn groot en ik is klein.....
    Vind ik leuk
    LuckyLuuk +90
    maandag 7 januari 2019 om 18:58
    Totdat zij bij jullie zelf ff drie ballen op het veld gooien....dan is de wereld te klein....hoezo hypocriet?
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 19:07
    Nee het veld was te groot.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 10:15
    ER is er maar een ploeg die kampioen word! ( AJAX)
    Vind ik leuk
    LuckyLuuk +90
    maandag 7 januari 2019 om 18:56
    Dat dachten jullie al een jaar of vier....
    Vind ik leuk
    Enden +4400
    maandag 7 januari 2019 om 10:18
    Feit is dat AJAX en PSV elkaar op het moment sterker maken. Ze moeten scherp blijven omdat anders het gat met de ander te groot wordt. Beleid van beide teams is goed.
    De aansluiting met Europa is er weer. Beide ploegen doen weer mee en laten een goede indruk achter. Hopenlijk blijven ze elkaar omhoog duwen
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 10:27
    Mijn gevoel zegt dat Ajax kampioen gaat worden dit seizoen maar ik durf er geen geld op te zetten. Zowel Ajax als PSV steken ver boven de rest uit dus 1 van deze ploegen word kampioen, een dooddoener ik weet het haha.
    Vind ik leuk
    AFP +1080
    maandag 7 januari 2019 om 11:48
    Beste Zoet, wat ben jij een realist zeg. Toffe, rustige, beschaafde gozer en goede keeper. Kom maar naar Ajax, we kunnen jou wel gebruiken als Onana weg is. PSV heeft het meest aan jou te danken, meer dan aan de veldspelers.
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 11:49]
    Vind ik leuk
    Chebaisit +1421
    maandag 7 januari 2019 om 11:58
    Zoetje wordt al bang, goed teken.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 12:30
    Klinkt een beetje als angst
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 17:03
    Ik voorspel dat PSV geen 96 punten haalt.
    Vind ik leuk
    Ray01 +102
    maandag 7 januari 2019 om 17:18
    De transferperikelen van de Ajax spelers en het aanhoudende geruchtenstroom zal ze van hun concentratie afbrengen en hen uiteindelijk de das omdoen, waardoor PSV toch kampioen wordt..
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 17:21
    Als ik puur naar het voetbal en kwaliteit kijk dan zeg ik overtuigend dat Ajax kampioen gaat worden. Maar goed top op heden staat PSV gewoon bovenaan al vind ik het een vertekend beeld hebben aangezien PSV aardig wat keren goed is weggekomen om Zwolle en Groningen maar als voorbeeld te geven.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 22:46
    Dat word heel lastig en moeilijk wie deze jaar kampioen word. Meestal de ploeg die vanaf begin van het seizoen boven aanstaat word meestal kampioen. Dat zagen we ook terug tussen eind 2016 en zomer 2017 met Feyenoord . En ook de tijd met Ajax onder Frank de boer.
    Dus opdit moment staat PSV nog altijd boven aan en als ik mag gokken. Gok ik PSV
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 00:00
    "We weten niet hoe de wedstrijd in Amsterdam tegen Ajax afloopt, maar in Rotterdam hebben we tegen Feyenoord door onszelf verloren", vindt Zoet. "Daar hebben we ons een beetje laten overrompelen. Wat af laten bluffen en zelf foute keuzes in balbezit gemaakt. Dat paste niet bij ons."

    Ajax heeft magische kwaliteiten. Het is logisch dat Ajax jullie fouten doen zal laten maken. Ajax speelt het allemaal net een versnelling hoger. Geen schande voor jullie op tegen de Godenzonen van Ajax koppie onder te gaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 00:17
    EEN STAD EEN LAND EEN CLUB!!!!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws