Heerenveen-spits gaat voor rechtsbackpositie: 'De club kwam met dit idee'

Heerenveen-spits gaat voor rechtsbackpositie: 'De club kwam met dit idee'

Gepubliceerd: maandag 7 januari 2019 om 15:09ma 07-01-2019 om 15:09

SC Heerenveen-aanvaller Jizz Hornkamp laat zich in Friesland omscholen tot rechtsback. De twintigjarige aanvaller komt in de punt van de aanval nauwelijks aan spelen toe en hoopt op een andere positie op meer speelminuten.

"De club kwam een tijdje terug met dit idee", vertelt Hornkamp op de website van sc Heerenveen. "Ik heb nagedacht, gewikt en gewogen en toen hebben we gezamenlijk besloten dat ik voor de rechtsbackpositie ga."

Hornkamp kwam als invaller dit seizoen tot een klein uur aan speelminuten. In de spits moet hij momenteel Sam Lammers en Pelle van Amersfoort voor zich dulden. De twintiger is ervan overtuigd dat hij als rechtsback ook tot zijn recht komt. "Ook mijn teamgenoten en vrienden denken dat. Met hen heb ik het ook uitgebreid besproken. Zij vinden dat ik sterk ben in de duels, over veel explosiviteit beschik en altijd veel energie lever. Dat klopt denk ik wel."

In de jeugd speelde Hornkamp ook al eens op de backpositie, tijdens een toernooi met de E2 van Ajax. In 2019 krijgt dat avontuur dus een vervolg. Hornkamp verwacht niet na de winterstop direct een basisplek te hebben. "De eerste paar wedstrijden na de winter zal ik geduld moeten hebben, want ik zit nog midden in m'n spoedcursus rechtsback. De fijne kneepjes moet ik me nog eigen maken, maar dat komt goed."

Plaats een reactie

raoul88 +848
maandag 7 januari 2019 om 15:12
Wat je allemaal niet moet doen om aan spelen toe te komen!!
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2819
maandag 7 januari 2019 om 15:39
In je zelf investeren, klopt inderdaad.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 16:09
Edit VP : Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 16:20]
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2819
maandag 7 januari 2019 om 16:15
Rare kwiebes ben jij joh
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 16:58
Hjb man
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2819
maandag 7 januari 2019 om 17:04
Internetheld
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 18:06
Stoer man
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 15:44
Mogelijkheden bekijken
Jezelf ontwikkelen
Breed oriënteren
Je kwaliteiten benutten

Inderdaad. Wat een schande.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5532
maandag 7 januari 2019 om 16:15
Heb je gelijk in, maar het zegt wel iets over zijn potentie als spits. En jullie rechtsbacks weten nu ook waar ze aan toe zijn.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 17:03
Laten we het in dat geval maar niet over jullie "rechtsback" hebben, jullie aankopen voor deze positie en/of de potentie van jullie rechtsback op zijn "natuurlijke positie".

Nee, laten we dat niet doen maar vooral spugen en zeiken op alles wat niet van Ajax is.

Wat een kutleven heb jij toch de afgelopen jaren. 😂
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 17:04]
Vind ik leuk
Mesut Özil +5532
maandag 7 januari 2019 om 17:06
Wij hebben met Mazraoui een veel betere rechtsback.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 17:14
Rechtsback?

Of mislukte middenvelder?

Ik volg je even niet meer...
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 17:19]
Vind ik leuk
schfan1920 +5962
maandag 7 januari 2019 om 15:13
In de beloften heeft hij gespeeld als back, middenvelder, spits en buitenspeler. Van alle markten thuis dus... toch is het een typische spits met een neusje voor de goal.
Vind ik leuk
Messicaan +897
maandag 7 januari 2019 om 15:14
Wauw hij heet echt Jizz...
Vind ik leuk
Roeptoeter +9320
maandag 7 januari 2019 om 15:19
Wat is daar dan mis mee? Heeft die naam dan nog een andere betekenis? Iets in het Engels?
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2819
maandag 7 januari 2019 om 15:58
jizz online, google maar
Vind ik leuk
Roeptoeter +9320
maandag 7 januari 2019 om 16:00
Kan niet, zit op mijn werk. :)
Vind ik leuk
Cappie +7496
maandag 7 januari 2019 om 15:26
Hoe Jizz het met je?
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 15:28
Haha, ongelofelijk.
net alsof dit niet al 182x op VP heeft gestaan..
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 15:50
Haha ik scrolde alleen door dit bericht om te kijken of er wéér iemand over zou gaan zeiken 😂😂
Vind ik leuk
Koekie1970 +3206
maandag 7 januari 2019 om 15:14
Nou hij heeft wel een goede instelling, daar kun je dan weer niets van zeggen.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 15:17
Jizz ??
😂😂
Vind ik leuk
Roeptoeter +9320
maandag 7 januari 2019 om 15:22
Pa heet Swaffel?
Vind ik leuk
Messicaan +897
maandag 7 januari 2019 om 15:35
Cum Hornkamp
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 15:19
Jizz 🤣
Vind ik leuk
Roeptoeter +9320
maandag 7 januari 2019 om 15:24
Oer Friese naam. Je spreekt het waarschijnlijk ook heel anders uit.
Vind ik leuk
mcmodd +25058
maandag 7 januari 2019 om 15:43
Nee, je spreekt het uit zoals het er staat. Maar de z-klank zal door velen wel vernacheld worden tot een S. Dat zou jammer zijn, met een z klinkt het leuker.
Vind ik leuk
Hupfean +4538
maandag 7 januari 2019 om 17:22
Nee hoor hij is Amsterdammer. Gewoon Amsterdamse humor geweest van zij pa.
Vind ik leuk
koeker +30
maandag 7 januari 2019 om 18:31
Hijj komt uit het mooie plaatsje de rijp:p
Vind ik leuk
Roeptoeter +9320
maandag 7 januari 2019 om 15:21
Dat Heerenveen dit wil laat wel zien hoe wanhopig de club is. Niemand wil meer komen.
Dat de speler dit wil is gewoon dom. Had dan een mooie club in de KKd gekozen voor minuten. Als je goed genoeg bent kom je vanzelf weer hogerop.
Als je nu ook als back niet aan spelen toekomt is je carrière eigenlijk al over.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 15:37
Hij heeft in het verleden ook gewoon als back gespeeld dus waarom zou hij dat nu niet meer kunnen?
Bovendien sta je toch liever in de eredivisie op linksback dan spits in de kkd?

Het spelen in de spits verleerd hij heus niet dus als dit een beetje slaagt heb je straks een speler die op meerdere posities uit de voeten kan.

Trouwens, "niemand wil meer komen".. dat slaat nergens op.
We hebben gewoon de financiële middelen niet meer op topspelers te halen. Daarom is dit een prima oplossing.
Vind ik leuk
Roeptoeter +9320
maandag 7 januari 2019 om 15:52
Rechtsback*

Niemand wil meer komen omdat ze de financiële middelen niet hebt. Sponsors lopen weg, publiek niet blij. Geen reden om er heen te gaan als speler.
Jizz moet wel een kind van de club zijn. Hij laat zich gewoon misbruiken. Dat vind ik.
Als hij (mij) weet te verbazen krijgt hij alle lof.
Vind ik leuk
Hupfean +4538
maandag 7 januari 2019 om 17:23
Die club is natuurlijk cambur? Hij vind zelf van niet. Wat moet je nou in de kkd?
Vind ik leuk
Roeptoeter +9320
maandag 7 januari 2019 om 17:52
Spelen, minuten maken. Dat wil hij toch.
Vind ik leuk
Hupfean +4538
maandag 7 januari 2019 om 18:47
Ja bij ons op rb, niet voor 1500 euro p/mnd in de kkd.
Vind ik leuk
Donnygo +3439
maandag 7 januari 2019 om 15:23
Een Hollandse naam wordt niet meer gebruikt en krijg je fucking Jizz als naam, Jazz kan nog gezien een liefde voor die genre van muziek, maar dit soort ongein.

Wel goed dat hij dit wil doen om zijn droom als prof niet als bankwarmer door te brengen.
Vind ik leuk
Cappie +7496
maandag 7 januari 2019 om 15:27
Jazz kan ook als je van een zeker computerspelletje houdt.
Vind ik leuk
mcmodd +25058
maandag 7 januari 2019 om 15:23
Wat een moedig besluit is dit. Dat vergt veel energie nu, maar wat een lef. Laten we hopen voor hem dat hij het als rechtsback gaat maken, dat hij Dumfries helemaal de vergetelheid inspeelt ;-)
Vind ik leuk
Roeptoeter +9320
maandag 7 januari 2019 om 15:24
Is die nieuwe van Sparta daar dan nu al afgeschreven?
Vind ik leuk
Eimersweide +8242
maandag 7 januari 2019 om 15:29
Nee Jizz en Floor Anus gaan samen strijden om de backplaats
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 15:37
Kinderachtig hoor.
Vind ik leuk
Eimersweide +8242
maandag 7 januari 2019 om 17:41
Klopt.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 15:30
Ach ja als je een beetje spelinzicht hebt en wat loopvermogen kun je makkelijk back of centraal spelen.
Ook al ben je verdedigend niet zo sterk, als je het spelletje ziet win je veel duels en onderschep je makkelijker ballen.
Vind ik leuk
Jordaan +1331
maandag 7 januari 2019 om 15:38
Veel voorbeelden waarbij dat goed ging, vooral in deze tijd dat backs halve aanvallers zijn...
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 15:45
Als tegenstander alles over links spelen dus na de winterstop.

(Ja, ik heb goed gelezen... Hij speelt RECHTS-back. Maar als de ene partij links aanvalt dan ..... Snapje)
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 16:52
Verandering van spijs doet eten .
Vind ik leuk
Sheepdog +26
maandag 7 januari 2019 om 17:04
Aardig voorbeeld: Hans Venneker!
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 17:54
Arthur Numan,Wilfred Bouma
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 17:07
We hebben er alle vertrouwen in. Laat hem 20 januari maar debuteren.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 17:28
Hij heeft in de E2 ook op rechtsback gestaan. Dat kan je toch niet vergelijken met profvoetbal?
Vind ik leuk
Gdoc +60
maandag 7 januari 2019 om 23:55
wat goed is komt snel. Zeker met een naam als Jizz..