'Vitesse enthousiast: talentvolle middenvelder wacht contractaanbieding'

'Vitesse enthousiast: talentvolle middenvelder wacht contractaanbieding'

Gepubliceerd: maandag 7 januari 2019 om 16:11ma 07-01-2019 om 16:11

Vitesse is enthousiast over de ontwikkeling van Richie Musaba. De Arnhemmers zijn dan ook van plan om de jeugdspeler een contract aan te bieden.

Dat meldt De Gelderlander. Volgens het medium is de club zéér te spreken over de achttienjarige aanvaller, die momenteel met de selectie op trainingskamp is in Portugal. Hij keert wel donderdag al terug uit de Algarve, zodat hij zich kan aansluiten bij het beloftenteam, dat zaterdag alweer competitie speelt. In de tweede divisie is Excelsior Maassluis dan de tegenstander.

De verwachting is dat Vitesse de middenvelder volgende week een aanbieding doen zal doen. Musaba kan dan voor meerdere jaren tekenen bij de huidige nummer vijf van de Eredivisie. Musaba speelt al jaren in de jeugd van Vitesse en speelt zijn wedstrijden momenteel voor Jong Vitesse. Hij traint al wel langere tijd mee met de hoofdmacht, maar kwam nog niet tot minuten in de Eredivisie.

Plaats een reactie

maandag 7 januari 2019 om 16:13
Is het een aanvaller of een middenvelder?
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2116
maandag 7 januari 2019 om 16:21
Nee maakt indd niet uit, het is weer een talentvolle jongen waarvan ik er vandaag en gister al meer heb gezien die zo talentvol zijn....
Vind ik leuk
VA1 +2914
maandag 7 januari 2019 om 16:27
Aanvallende middenvelder maar kan ook op 6 en 8 spelen.
Vind ik leuk
heur es +874
maandag 7 januari 2019 om 16:20
Maakt niet uit, niet goed genoeg.

Gaat straks door de achterdeur, evenals Oude Kotte/Lelieveld/Vd Streek/van Doorm/Osman, naar buiten.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 16:33
Lelieveld is nog gewoon van vitesse alleen verhuurd de rest simpelweg niet goed genoeg.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 16:33
Wat is er dan precies mis met die opleiding van jullie?
Welke jeugdspeler heeft het eerste gehaald en echt volledige seizoenen bij Vitesse gespeeld? Voor het laatst.
Te lang blijven vertrouwen op de huurlingen van chelsea de kans gegeven of hoe moet ik dat zien?
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 16:34]
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 17:05
Toen jordania vitesse overnam was er eigenlijk zo goed als geen jeugdopleiding meer elke jongen die een beetje talent had was al vertrokken.

Daarna is er eigenlijk weer vanaf 0 begonnen en dat is ongeveer 8 jaar geleden het duurt gewoon lang voordat er dan weer echte talenten gaan doorbreken.
Met wat geluk zullen we de komende jaren wat meer talent zien doorbreken en hopelijk is deze jongen er daar 1 van.
Vind ik leuk
rebelkushh +430
maandag 7 januari 2019 om 17:17
Tot zover ik weet is er niks mis met de opleiding van Vitesse.
Kevin Diks, Eloy Room zijn de laatste spelers die het eerste hadden gehaald en echt volledige seizoenen hadden gespeeld voor Vitesse,voor het laatst.

Lelieveld vorig seizoen 4 eredivisie wedstrijden, 2 europa league wedstrijden maar dit
seizoen verhuurd aan GAE, 17 wedstrijden 3 assists, volgend seizoen gaat hij Karavaev
opvolgen.
Thomas Buitink heeft dit seizoen 6 wedstrijden gespeeld voor Vitesse 1 en vorig seizoenn
4 eredivisie wedstrijden.
Jeroen Houwen dit seizoen niet gespeeld maar vorig seizoen dacht ik een stuk of 8/9
Mitchell van Bergen, Thomas Oude Kotte en Mohammed Osman waren spelers die
de afgelopen seizoenen regelmatig bij Vitesse 1 zaten en ook wel wedstrijden hadden
gespeeld maar zijn de afgelopen seizoenen verkocht, van Mitchell vind ik het jammer.

Hier ga je denk ik echt van schrikken... Dit seizoen zijn er maar 3 chelsea spelers bij
Vitesse waarvan er 1 nog niet heeft gespeeld.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 08:12
Faye afgelopen seizoen: 28 wedstrijden, waaronder EL. Maar wilde niet verlengen en zit nu in jong daarom.
Mitchel van Bergen verkocht aan Heerenveen.
Oude Kotte was vaste backup achte Miazga en Kashia, maar wilde niet verlengen omdat hij dacht naar Italië te kunnen en zit nu op de bank bij Excelsior. Had bij ons dit seizoen zeker serieus speelminuten gekregen.
Jeroen Houwen: vorig seizoen Pasveer uit de basis gekeept. Nog net niet goed genoeg en daarom dit jaar aan Telstar verhuurd.
Lelieveld vorig jaar zeer goede indruk gemaakt in zijn eerste wedstrijden en doet nu ervaring op bij GAE op huurbasis.
Buitink zit bij de selectie.

Ze missen net de aansluiting. Maar ook daaraan wordt gewerkt. Sinds kort is de voormalig hoofd jeugdopleiding van goed voorbeeld AZ aangetrokken.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 08:03
Oude Kotte had gewoon 8 wedstrijden gespeeld vorig seizoen en kon verlenging krijgen. Had dit seizoen zeker meer gespeeld en misschien wel echte doorbraak gemaakt.
Vind ik leuk
heur es +874
dinsdag 8 januari 2019 om 09:28
Hij speelt niet eens bij Excelsior.
Vind ik leuk
VA1 +2914
dinsdag 8 januari 2019 om 13:31
Wat een sukkeltje is dat eigenlijk. Zal hij van zichzelf ook wel vinden ondertussen...
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 14:36
Ja. Precies 0 speelminuten bij Excelsior dit seizoen! Bij ons is Doekhi gewoon voor hem in de plaats gehaald, dus kun je nagaan. Als hij het goed had gedaan, was hij nu met Vlarke-Salter het vaste centrale verdedigingsduo geweest.

Iedereen verheerlijkt het principe doorstroom jeugdspelers, maar bij clubs als Vitesse is het zo dat je behoorlijk moet investeren om spelers op niveau te krijgen. Als er vervolgens dan een doorbreekt is hij ongeduldig en/of uit de hoogte en willen ze zo snel mogelijk weg naar top 2/3 of buitenland. Gek gemaakt door de zaakwaarnemer meestal. Oude Kotte heeft ook in mooie praatjes geloofd.

Net als Faye, meneer die wel even naar het wk zou gaan.

En in het beste geval, zoals met Diks, vang je een keer 2 miljoen.
Vind ik leuk
Vak-DD +12419
maandag 7 januari 2019 om 16:22
De gelderlander meldt, dan is het meestal fake nieuws.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 17:02
Klinkt alsof hij nu nog geen contract heeft en dus vrij is om te gaan of staan waar hij maar wil. Klopt dat?
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 08:13
Prima speler dit. Komt goed mee op de training.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws