'Rutten gaat zakendoen met Vitesse: overbodige spits op huurbasis naar Arnhem'

'Rutten gaat zakendoen met Vitesse: overbodige spits op huurbasis naar Arnhem'

Gepubliceerd: dinsdag 8 januari 2019 om 08:59di 08-01-2019 om 08:59

Fred Rutten zal bij Anderlecht niet samenwerken met Mohammed Dauda. De twintigjarige spits uit Ghana is niet met de overige spelers van Paars-Wit meegegaan op trainingskamp en lijkt op weg naar Vitesse.

De Arnhemmers gaan Dauda tot het einde van het seizoen huren van Anderlecht, meldt de Franstalige krant Le Soir. Vitesse zou bovendien een optie tot koop hebben bedongen: wanneer de spits in de smaak blijkt te vallen, kan de huidige nummer vijf van de Eredivisie besluiten om het tot medio 2021 doorlopende contract van Dauda af te kopen.

De 20-jarige Ghanees belandde in januari 2017 in de jeugdopleiding Anderlecht, dat hem bij het Ghanese Asante Kotoko had gescout. Dauda werd beschouwd als een groot talent en scoorde aan de lopende band bij de beloften, maar kon door de grote concurrentie nooit doorbreken in het eerste elftal. Afgelopen zomer werd hij al aan de Arnhemmers gelinkt.

Plaats een reactie

Lekkerjoh +704
dinsdag 8 januari 2019 om 09:03
Die optie tot koop zou nog eens leuk uit kunnen pakken voor Vitesse, dat hoop ik in iig.
Vind ik leuk
StoneyTony +667
dinsdag 8 januari 2019 om 09:04
Al druk bezig meneer rutten.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 09:05
Hadden Vitesse een tijdje terug niet ook een spits genaamd Dauda?
Vind ik leuk
Ernum026 +12
dinsdag 8 januari 2019 om 09:06
Klopt, die was totaal geflopt
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 09:07
Ja klopt maar die heeft nooit echt indruk kunnen maken en was ook een stuk ouder.
Vind ik leuk
J@ckpot +1400
dinsdag 8 januari 2019 om 09:40
Ze moeten de verdediging versterken, Clarke-Salter en Karavaev zijn goed. De rest is slap tot matig.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 09:06
Dit zou wel eens een geweldige deal kunnen zijn voor vitesse, deze jongen scoorde vorig seizoen toch 29x in 25 wedstrijden bij de belofte van anderlecht.
Hopelijk kan hij zich hier verder bewijzen.
Vind ik leuk
Ernum026 +12
dinsdag 8 januari 2019 om 09:07
De beloften is totaal wat anders dan de hoofdmacht! Vind het Belgische niveau ook veel lager dan in Nederland
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 09:09
Dat kan wel zo zijn maar betekent toch dat hij ze er makkelijk inschiet.
Uiteindelijk hangt het allemaal af van factoren we zullen zien.

Venema van utrecht speelt ook in het 1e vanwege zijn prestaties in jong fc utrecht en doet het prima.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 09:09]
Vind ik leuk
Ernum026 +12
dinsdag 8 januari 2019 om 09:10
Laten we hopen dat hij ze er makkelijk in schiet, het gaat nu te moeilijk. Darfalou leuke speler maar tis hem net niet
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 09:11
Darfalou is helaas wat onhandig en wisselt ballen die van zijn voet springen af met goede acties is ook veel meer een counter spits.
Vind ik leuk
LIO7 +1532
dinsdag 8 januari 2019 om 09:42
Hopelijk kopen ze hier wat doelpunten mee. Tegen de amateurs weten we nog niet eens te scoren...
Vind ik leuk
LIO7 +1532