Vitesse-jeugd heeft moeite stap te maken: 'Is niet zo dat ze geen kans krijgen'

Vitesse-jeugd heeft moeite stap te maken: 'Is niet zo dat ze geen kans krijgen'

Gepubliceerd: dinsdag 8 januari 2019 om 11:38di 08-01-2019 om 11:38

Technisch directeur Marc van Hintum van Vitesse geeft toe dat de eerste seizoenshelft teleurstellend is verlopen voor de club uit Arnhem. Ook belicht hij de prestaties van de jeugdopleiding tot nu toe dit seizoen.

"Ondanks het mindere spel staan we wel vijfde", aldus Van Hintum tegen Omroep Gelderland. "Dat geeft moed, want dat betekent ook dat het alleen maar beter kan. Ik heb de hoop en de verwachting dat het beter wordt. We willen natuurlijk het publiek vermaken, het is teleurstellend dat dat nog niet altijd lukt."

Van Hintum schenkt ook aandacht aan het doorstromen van jeugd in het eerste elftal, iets dat nu nog niet of nauwelijks gebeurt. "We kijken echt wel bij onze jeugd of daar iemand rondloopt. Maar zij hebben op dit moment niet het niveau om de stap te maken vanuit de jeugd naar de subtop van de Eredivisie."

"We zetten ook stevig in op de jeugd, het is niet zo dat we ze geen kans gaan geven", aldus de technisch directeur. "De volgende lichting komt er echt wel aan, maar het kost tijd. We moeten echt stappen gaan maken. Iedereen spiegelt ons natuurlijk ook aan de jeugdopleiding van AZ. Daar willen we ook echt wel heen, maar dat lukt niet zomaar. Daar hebben we tijd voor nodig."

Plaats een reactie

dinsdag 8 januari 2019 om 11:42
Vitesse heeft goede ploeg.
Denk dat ze boven Utrecht en AZ gaan eindigen.
Met name op scorend vermogen in de spits.
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
dinsdag 8 januari 2019 om 12:06
Ik denk eerlijk gezegd dat Utrecht die 4e plek gaat vasthouden. Zijn daar goed bezig en Advocaatje weet ook wel wat hij doet.
Bazoer komt ook naar ze toe in de 2e seizoenshelft wat denk ik een hele sterke zet is. Net als Emanuelson halen dat ook was.

Als die Venema los komt in de Eredivisie dan zie ik Utrecht gewoon 4e eindigen, misschien zelfs Feyenoord nog enigszins naderen.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 12:31
Vitesse is in potentie beter dan Utrecht, maar te instabiel om die vierde positie vast te houden. Aan de andere kant: als het zo slecht gaat (nou ja, slecht? Groningen, da's pas slecht), kan het de tweede seizoenshelft alleen maar beter gaan.
Vind ik leuk
Koeien +3730
dinsdag 8 januari 2019 om 13:34
jooow, en bedankt heh! (Groningen fan).

Wel eens hoor, Utrecht lijkt wat consistenter (en jaaaa.... Grunn draait bagger).
Vind ik leuk
Vak-DD +12420
dinsdag 8 januari 2019 om 12:13
We mogen blij zijn als we zesde eindigen. De verdediging is slecht en we missen een goede spits.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 20:27
Dat scorend mermogen is nou juist wat minder bij ons: met 27 goals zijn hebben we zelfs minder doelpunten dan Fortuna
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 20:28]
Vind ik leuk
LIO7 +1773
dinsdag 8 januari 2019 om 11:42
Inderdaad... helaas is talent alleen niet genoeg. Doorbreken is een heel ander ding. Tot nu toe moeten we wel spelers proberen aan te trekken die al meteen mee kunnen doen. Helaas blijkt niet alles een goede aankoop, maar dat weet je pas na een paar maanden. Jeugd komt vaak fysiek erg te kort. Dat is een Nederlnads probleem. De Ligt is echt een uitzondering.
Vind ik leuk
gerard.. +869
dinsdag 8 januari 2019 om 12:02
Als Buttner nou gewoon zou gaan voetballen en niet het mannetje wil uithangen NIET BELANGRIJK zijn voor het team minder voor de camera gaat/wil komen dan is het een goed speler. Gaat hij zo door als nu dan maar naar De Graafschap sturen. Daar maken ze korte metten met comedymakers.
Vind ik leuk
LIO7 +1773
dinsdag 8 januari 2019 om 12:58
Helemaal mee eens, inderdaad!
Vind ik leuk
FCG1971 +4740
dinsdag 8 januari 2019 om 11:48
Kan zo het bedrijfsleven in deze gladde kwakdoos.
Vind ik leuk
Muscles +1732
dinsdag 8 januari 2019 om 11:56
Tja meer tijd. Vitesse heeft met schimmige geldschieters wel de infra hoed versterkt en inderdaad.......om een gezonde bedrijfsvoering te krijgen moet op een andere manier de jeugd worden opgeleid. Ajax, Feyenoord en AZ zijn goede voorbeelden
Vind ik leuk
Pieterke +342
dinsdag 8 januari 2019 om 12:00
Gladde aal. Kontekruiper en matennaaier 1e klas.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 12:22
Staan met o19 3e, met o17 2e met o16 2e en o15 2e allen op het hoogste niveau dus gaat goed met de jeugd van vitesse
Vind ik leuk
Socrates +716
dinsdag 8 januari 2019 om 13:32
I.t.t. AZ, waar spelers langjarig worden opgeleid, selecteert Vitesse jaarlijks zo zwaar door dat er aan het eind niks over blijft. Veel te veel gefocussed op wat groot en sterk is.
Vind ik leuk
dogo +211
dinsdag 8 januari 2019 om 15:23
Maar nu Vitesse de man heeft binnengehaald die bij AZ de boel binnen de jeugdopleiding heeft opgetuigd zal de doorstroming iets meer prioriteit gaan krijgen. Er komt een prima lichting aan in Arnhem en dat net nu Ajax, Psv en Vitesse hebben afgesproken elkaars jeugd even met rust te laten..
Vind ik leuk
heur es +874
dinsdag 8 januari 2019 om 15:47
Misschien de Hoofd Jeugd Scouting eens vervangen evenals de jeugdscouts?

Jeugdcomplex heeft tot nu toe weinig waarde gehad.

Verkeerde HO gehad (V Petersen), aangesteld door onze Allach (blaaskaak).

Vitesse is na Bosz alleen maar minder geworden.
Vind ik leuk
Bas Tas +1
dinsdag 8 januari 2019 om 20:36
Een heel mooi sprookjesverhaal in elkaar gezet. We zetten ook stevig in op de jeugd, het is niet zo dat we ze geen kans gaan geven", aldus de technisch directeur. een pot emmer met stront. Zo veel diamanten in de jeugd geen kans die ze krijgen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws