Heerenveen staat open voor vertrek: 'Hij wil graag stap naar buitenland maken'

Heerenveen staat open voor vertrek: 'Hij wil graag stap naar buitenland maken'

Gepubliceerd: dinsdag 8 januari 2019 om 10:59di 08-01-2019 om 10:59

SC Heerenveen is bereid mee te werken aan een vertrek van Dave Bulthuis. Of Morten Thorsby na de winterstop nog in Friesland speelt, is onzeker. Beide spelers ontbreken bij het trainingskamp in Spanje.

Dat stelt technisch manager Gerry Hamstra op de website van Heerenveen. Bulthuis mag in principe vertrekken. "Dave is momenteel aan het revalideren. Daarnaast zit hij op een leeftijd dat hij graag nog een keer de stap naar het buitenland wil maken. We staan open voor een vertrek en zijn bereid daaraan mee te werken", aldus Hamstra.

"Dat heeft ook te maken met de situatie waarin hij terecht is gekomen nu Kik (Pierie, red.) centraal achterin de voorkeur kreeg. Maar gebeurt er niets, dan blijft Dave gewoon bij ons", vervolgt Hamstra. De technisch manager gaat ook in op een eventueel vertrek van Thorsby, die in gesprek zou zijn met Sampdoria. "Het is bekend dat Morten onderhandelingen heeft gevoerd met een club uit Italië. Volgende week gaan we verder kijken hoe we in deze situatie zullen gaan handelen."

Mocht er een middenvelder vertrekken, is Heerenveen in ieder geval niet van plan een vervanger aan te trekken. "Voor de voorste en achterste linie ligt dat anders. Mocht er voorin iemand weggaan, hangt het ervan af wie het is. Wanneer een van onze verdedigers ergens anders naartoe gaat, moeten we zeker een vervanger aantrekken."

Hoewel Hamstra geen 'onstuimige' transferperiode verwacht, is hij wel op zij hoede. "Je moet als club wel voorbereid zijn op alle mogelijke scenario's. En dat zijn we."

Poll

Moet Heerenveen er alles aan doen Thorsby te behouden?

(459 stemmen)

Plaats een reactie

#Keizerout +45786
dinsdag 8 januari 2019 om 11:04
Is bulthuis niet juist net terug uit het buitenland? Ik heb niks tegen clichés, maar het moet wel ergens op slaan.
Vind ik leuk
FCG1971 +4738
dinsdag 8 januari 2019 om 11:12
Die Bulthuis wordt met de dag gekker. Moet zijn handen dichtknijpen dat hij bij Heerenveen MAG voetballen. Die man zal toch niet echt geloven dat ze in China ook op hem zitten te wachten.
Vind ik leuk
Hupfean +5322
dinsdag 8 januari 2019 om 11:50
Misschien wel in Rusland gezien zijn mooie dansje laatst.
Vind ik leuk
FCG1971 +4738
dinsdag 8 januari 2019 om 12:33
Dan moet hij zich de Kalinka maar even eigen maken.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2555
dinsdag 8 januari 2019 om 11:53
Niveau in china is lager dan hier, vele malen lager zelfs.. dat daar sterren rondlopen komt door het grote geld. Denk dat hij china wel aan kan hoor, plus een flinke zak salaris.
Vind ik leuk
1313 +8752
dinsdag 8 januari 2019 om 12:07
Hij zou het Niveau misschien wel aankunnen. Maar denk niet dat China een flinke zak geld gaat betalen, voor spelers die ze zelf ook hebben. Die trekken alleen hun portomonee open voor mensen die het niveau daar echt opkrikken. (Publiekslievelingen).
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2555
dinsdag 8 januari 2019 om 12:15
Klopt zeker.
Vind ik leuk
FCG1971 +4738
dinsdag 8 januari 2019 om 12:32
Dat het niveau daar veel lager is dat is bekend. Maar die Chinese clubs mogen daar als ik het goed heb nog maar 3 buitenlanders aantrekken per team en dan neem je Bulthuis natuurlijk niet.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2555
dinsdag 8 januari 2019 om 12:51
Is ook niet wat ik zeg.. het enige wat ik erover zeg is dat hij het niveau gewoon aan zou kunnen.
Vind ik leuk
FCG1971 +4738
dinsdag 8 januari 2019 om 13:20
Zou toch ook niet best zijn als dat niveau ook al te hoog voor hem zou zijn.
Vind ik leuk
Old Star +8231
dinsdag 8 januari 2019 om 13:53
Mooi avontuur in Australië voor een paar jaar. Daar kan ie nog net mee komen..
Vind ik leuk
lars Utrecht +1378
dinsdag 8 januari 2019 om 11:15
De selectie van Heerenveen holt toch ook wel behoorlijk achteruit. Ben zelf wel een fan van Thorsby. Zo'n speler vertrekken en geen vervanger ervoor terug ga je er dus nog verder op achteruit.

Bulthuis weg en een vervanger ervoor terug ga je normaliter op vooruit of je moet een blinde scout hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 11:33
Thorsby heeft een aflopend contract en dit is ons laatste kans op een transfersom. Die verkoop is dus logisch.
We zitten ruim in de middenvelders met Kobayashi, van Amersfoort, Bruijn, Vlap, Rienstra en Kongolo.
Bovendien traint Schaars alweer met de selectie.
Dat hier geen vervanger voor wordt gehaald lijkt mij dus vrij logisch.

Bulthuis is de slechtste verdediger van de Eredivisie dus inderdaad, daar kunnen we eigenlijk alleen maar op vooruit gaan.

Misschien Schuurs een half seizoen huren van Ajax...
Vind ik leuk
lars Utrecht +1378
dinsdag 8 januari 2019 om 12:13
Ahh, van het contract wist ik niet. Dan heb je inderdaad geen keuze. Wel jammer, want is qua kwaliteit een betere speler dan de andere alternatieven.

Ik dacht trouwens dat Schaars weer het hele seizoen eruit lag? Maar die is dus snel weer fit. Dat is mooi, ben benieuwd wat hij nog kan laten zien op zijn leeftijd en na deze vervelende blessure.

van Amersfoort wordt toch gezien als spits?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5470
dinsdag 8 januari 2019 om 11:33
Hier een gratis tip: Wis alle beelden van Bulthuis sinds het moment dat hij vond dat ie een centrale verdediger was.
Doe je dat niet, raak je hem nooit kwijt.
Vind ik leuk
Donnygo +4960
dinsdag 8 januari 2019 om 12:52
Zeggen dat ze een rood wit tenue hebben en beelden uit Utrecht laten zien dan heb je nog een kleine kans om geen verlies te draaien.
Vind ik leuk
Hupfean +5322
dinsdag 8 januari 2019 om 11:49
Mooi laten gaan net als Thorsby die nog wat oplevert en ook Kobayashi graag.
Vind ik leuk
1313 +8752
dinsdag 8 januari 2019 om 12:04
"Daarnaast zit Bulthuis op een leeftijd dat hij een stap naar het buitenland wilt maken" Wauw.. ik denk niet dat de clubs voor meneer Bulthuis in de wachtrij staan hoor.
Vind ik leuk
tikkietoe +6126
dinsdag 8 januari 2019 om 12:20
Normaal vind ik het jammer als een kundig voetballer de eredivisie verlaat.
Bulthuis zwaai ik graag uit.
Vind ik leuk
Cookee +12705
dinsdag 8 januari 2019 om 15:49
Bewijs van onvermogen, Bulthuis halen en half jaar later hopen dat hij weggaat.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 18:57
Belangstelling voor Bulthuis ? Lijkt me niet.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 22:57
Als Morten(lees Thorsby) kan verbeteren, laat hem dan gaan a.u.b.! Zeker als er iets op verdiend wordt op deze speler! Wat betreft Bulthuis; dat is een flop voor Heerenveen qua transfer! Die hadden ze niet moeten aantrekken, want hij wil liever naar een andere club! Motivatie ontbreekt en zoutloze kritiek(misschien terecht!). Dus laat hem ook maar gaan deze transferperiode!!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 23:01]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws