Guardiola: Ik wil geen spelers die hier niet willen blijven

Guardiola: "Ik wil geen spelers die hier niet willen blijven"

Gepubliceerd: dinsdag 8 januari 2019 om 18:22di 08-01-2019 om 18:22

Laatste update: dinsdag 8 januari 2019 om 18:30di 08-01-2019 om 18:30

Pep Guardiola is niet teleurgesteld omdat Brahim Diaz naar Real Madrid is vertrokken. De Manchester City-manager wil alleen werken met spelers die bij de club willen blijven. Diaz wilde dat niet en koos eieren voor z'n geld.

"Ik wil geen spelers die hier niet willen blijven", wordt Guardiola geciteerd door de BBC. "Hopelijk besluiten de andere spelers niet om ook te vertrekken. Ik wil niemand die hier niet wil blijven en niet de dingen wil bereiken die we willen. Als spelers willen blijven, is de deur altijd open voor ze." Guardiola is niet teleurgesteld dat Diaz naar Real is gegaan. "Nee, ik wens hem het allerbeste."

Van het talentvolle City-trio Brahim Diaz-Phil Foden-Jadon Sancho is bijna niets meer over. Alleen Foden speelt nog bij City. "We hebben met Brahim hetzelfde gedaan als met Phil en Jadon", zegt Guardiola.

"Het zijn belangrijke spelers, maar de enige die besloot te blijven was Phil. Spelers verdienen kansen op het veld. Je moet kijken naar het aantal jonge spelers dat bij grote clubs in het eerste elftal speelt. Ze hebben tijd nodig. David Silva bijvoorbeeld: hij werd verhuurd aan grote clubs voordat hij werd wat hij nu is. Sommige spelers hebben geduld, sommige niet. De spelers, hun familie en hun agent bepalen wat het beste voor ze is."

Plaats een reactie

Vamos7 +10957
dinsdag 8 januari 2019 om 18:26
En zo is het Peppie.
Vind ik leuk
#Keizerout +45561
dinsdag 8 januari 2019 om 18:29
Gek voorbeeld. David Silva werd inderdaad verhuurd. Deze drie allemaal niet.
Vind ik leuk
Donnygo +4938
dinsdag 8 januari 2019 om 18:59
Misschien omdat ze dat niet wilden, Foden maakte grote stappen en kon blijven die 2 wilde City mogelijk verhuren om ervaring op te doen maar kozen voor een definitief vertrek? Anders kan ik het ook niet helemaal plaatsen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45561
dinsdag 8 januari 2019 om 19:07
Ik heb geen idee of er verhuurplannen waren. Misschien bedoelt hij ook gewoon dat David Silva eerst verhuurd werd door Valencia, en kijk eens hoe goed hij nu is.
Ik heb geen idee. Ik denk alleen dat verhuurd worden motiverender is dan elke week hopen dat je mee mag doen en ondertussen zelf ook wel zien dat iedereen heel erg goed is en jij nog niet zo ver bent.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2115
dinsdag 8 januari 2019 om 19:43
Daarom vind ik het slim wat bijv sierhuis nu heeft gedaan.. het kan ze sterker maken doordat ze op het niveau gaan spelen waar ze naartoe willen. Niks geks aan hoor een verhuurperiode het is maar net wat je in jezelf wilt steken.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2077
dinsdag 8 januari 2019 om 18:44
Pep begint een beetje een karikatuur te worden.
Vind het een rare uitspraak.
Als hij bij real meer uitzicht op speeltijd heeft,snap ik hem wel.
Vind ik leuk
Dj Storm +400
dinsdag 8 januari 2019 om 18:56
Precies zoals sancho, die het fenomenaal goed doet bij BVB. Die jongen zou volgend jaar nog geen ( let op wat ik schrijf) echte kans krijgen. Gewoon omdat reageerbuis clubs het zich niet kunnen permitteren om tweede of derde te worden. Dus worden er maar pareltjes gekocht, alleen maar om te kopen. Deze Jongens doen het enige juiste, vertrekken om aan voetballen toe te komen!
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 19:11
Ik wil wel blijven Pep ! 🙋

(Peppie voor vrienden)
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 21:34
Foden stond vorig jaar op t punt aan NAC verhuurd te worden. God dat was genieten geweest zeg
Vind ik leuk
Truth +3382
woensdag 9 januari 2019 om 08:06
Pep niet lullen want de meesten onder ons weten dat city aan mensenhandel doet !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws