Update: Utrecht en Dessers bevestigen slecht nieuws: géén transfer

Update: Utrecht en Dessers bevestigen slecht nieuws: géén transfer

Gepubliceerd: dinsdag 8 januari 2019 om 21:10di 08-01-2019 om 21:10

Laatste update: dinsdag 8 januari 2019 om 21:33di 08-01-2019 om 21:33

Cyriel Dessers maakt deze periode definitief geen transfer. Door een deels ingescheurde binnenband van de knie is de FC Utrecht-spits vier maanden uitgeschakeld.

Sven Claes, journalist van Het Belang van Limburg, schrijft dat op Twitter. Dessers wordt niet geopereerd aan zijn knie. Hij hoopte juist verlost te worden van de Utrecht-bank. Zowel onder Jean-Paul de Jong als Dick Advocaat is hij reserve.

Dessers was in beeld om voor de tweede seizoenshelft de nieuwe spits te worden van De Graafschap, maar al snel werd duidelijk dat dat geen optie meer was na zijn blessure. Ook FC Emmen, FC Twente en een aantal Belgische clubs wilden hem hebben.

Dessers raakte geblesseerd in het met 3-2 gewonnen oefenduel met Vfb Stuttgart. Hij verdraaide zijn knie. 

Update 21.07 uur: Utrecht heeft het slechte nieuws rond Dessers bevestigd. De club laat in het midden hoe lang de spits niet inzetbaar is. "Tijdens de vriendschappelijke wedstrijd tegen VfB Stuttgart blokkeerde ik een bal. Daarbij draaide, zogezegd, mijn knie door", laat Dessers weten op de clubsite van Utrecht.

"Het voelde direct niet goed aan. Onderzoeken hebben uitgewezen dat het gaat om schade aan de binnenband. Natuurlijk is dit voor mij een grote tegenvaller, maar gelukkig is er geen operatie nodig. Het is minder ernstig dan we in eerste instantie hadden verwacht. Dit verwerk ik, waarna ik mijn uiterste best ga doen een goede revalidatie door te maken. Ik wil zo snel mogelijk weer op het veld staan en dit seizoen mijn rentree maken."

Plaats een reactie

dinsdag 8 januari 2019 om 20:40
Jammer voor je Cyriel sterkte .
Vind ik leuk
Seizoenkaart +10898
dinsdag 8 januari 2019 om 21:34
Ik denk eigenlijk stiekem dat hij ergens stiekem blij is vanwege hij een keuze moest maken tussen 2 laag vlieger clubs onderin de druk zou te hoog zijn geweest voor hem.
Ik denk ook niet dat hij daarvoor een mooie club als FC utrechter achter zich wil laten .
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 21:36]
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 21:41
Zet mijn ? Bij jou mening .
Mooie club klopt .
Vind ik leuk
Smithsonian +38000
dinsdag 8 januari 2019 om 20:40
Treist voor die jongen, zou een prima aanwinst zijn geweest voor de super boerkes.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 20:41
Ach das jammer..

Iedere blessure is triest, succes!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 20:42]
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 20:41
Shit das klote voor m.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 20:42
Sterkte gap!
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 20:48
Dat is zielig man
Sympathieke Belg komt eerst niet aan de bak en wanneer die de kans krijgt heeft ie nog pech ook
Vind ik leuk
Rood&wit +4086
dinsdag 8 januari 2019 om 20:49
Sterkte Cyriel! Een transfer naar de Graafschap was je gegund was een mooie club voor je geweest.
Vind ik leuk
Bocajuun +794
dinsdag 8 januari 2019 om 20:53
Had prima bij feyenoord kunnen voetballen!
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 20:54
Das flink balen voor hem zeg
Vind ik leuk
Come on Utreg +28466
dinsdag 8 januari 2019 om 20:54
Sterkte met je herstel, Cyriel!
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 20:59
Dat is klote, hoopte nog dat het mee zou vallen gewoon domme pech, jammer voor cyriell dessers had hem graag een transfer gegund. Sterkte gozer volgend seizoen knallen dan maar.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 21:18
Klote voor dessers zeg! En voor Utrecht. Iets minder, dat wel.
Vind ik leuk
Tienus +1346
dinsdag 8 januari 2019 om 21:45
Sterkte Dessers. Sympathieke gast. Had hem wel een transfer gegund
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 21:47]
Vind ik leuk
Voetbal@com +1693
dinsdag 8 januari 2019 om 21:55
dat is pech voor hem en ook voor een club als fc emmen.

beterschap Dessers, het zit niet mee.

blessures en/of gezondheidsproblemen bij mensen...of welk ander levend wezen dan ook... begrijp niet goed waarom onze lieve heer dat ooit heeft uitgevonden?
Hij had beter iedereen een gezond en pijnloos leven kunnen geven en dan bij 100 jaar in alle rust in slaap vallen om naar de hemel te vertrekken.
Zou bijvoorbeeld ook veel geld hebben bespaard mbt zorgverzekeringen.

Zal het de SGP morgen eens een verklaring vragen waarom.
Vind ik leuk
tikkietoe +5787
dinsdag 8 januari 2019 om 22:05
Dessers nog een maand langer uit, dan na de ongelukkige oefenwedstrijd al werd aangegenomen.
Sterkte, Cyriel.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 23:25
Hele domme zet van FC Utreg om meneer Dessers op te stellen voor een oefenwedstrijd, en nu vooral jammer voor meneer Dessers dat de transfer naar de Graafschap niet door gaat. Meneer Dessers wil graag voetballen iets waar hij bij FC Utrecht nooit of (zeg nooit nooit ) weinig de kans voor heeft gekregen. Bij de Graafschap zou meneer Dessers zich snel in de picture spelen.
Vind ik leuk
Utrecht FC +1155
woensdag 9 januari 2019 om 09:12
Dessers heeft zeker wel de kans gekregen. Is gewoon niet goed genoeg.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:00
Dit is zuur voor die jongen! Ik wens hem een goed herstel toe en volgend seizoen weer knallen!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws