'Excelsior alsnog overstag: stadionuitbreiding en terugkeer naar natuurgras'
Algemeen directeur Ferry de Haan

'Excelsior alsnog overstag: stadionuitbreiding en terugkeer naar natuurgras'

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 07:46wo 09-01-2019 om 07:46

Excelsior wil op korte termijn de plannen presenteren voor een forse uitbreiding en de terugkeer van natuurgras in het Van Donge & De Roo-stadion. Dat meldt De Telegraaf. De Kralingers zijn daarover in gesprek met alle betrokken partijen.

Daarmee volgt Excelsior het voorbeeld van stadgenoot Sparta, dat eveneens grote verbouwingsplannen heeft en kunstgras wil inruilen. Bij Excelsior moeten er liefst 3000 extra plaatsen bij komen en de commerciële ruimtes zullen onder handen worden genomen, zodat sponsoren beter bediend kunnen worden.

Omdat Excelsior niet meer op grote schaal in het stadion kan trainen als natuurgras terugkeert, zal de club ook de huidige jeugd- en amateuraccommodatie gaan aanpakken. De plannen staan los van eventuele degradatie, laat algemeen directeur Ferry de Haan weten aan De Telegraaf. Excelsior staat momenteel veertiende in de Eredivisie, met één punt meer dan nummer zestien PEC Zwolle.

Het Van Donge & De Roo-stadion heeft op dit moment 4.400 zitplaatsen. Daarmee is het een van de kleinste stadions in Nederland.

Kritiek op kunstgras
De plannen van Excelsior staan niet op zichzelf. De kritiek op 'kunstgras-clubs' neemt toe in de Eredivisie. De clubs slaagden er tijdens de veranderagenda echter niet in om kunstgras te verbannen uit de hoogste afdeling.

Lees meer over:EredivisieExcelsior

Plaats een reactie

Tienus +1453
woensdag 9 januari 2019 om 07:53
Almelo, are you watching?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
woensdag 9 januari 2019 om 07:54
Goed nieuws.


Gemeente Den Haag, WAKKER WORDEN!
Vind ik leuk
Smithsonian +43283
woensdag 9 januari 2019 om 07:55
Nou heracles, pec, ado en etc nog.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 09:57
Wil jij PEC niet in dit rijtje noemen aub.
Feitelijk is PEC even ver, omdat bij Excelsior nog niet duidelijk is wanneer de verbouwing komt en nog niet alles van de verbouwing is contractueel op papier vastgelegd.
https://www.vi.nl/nieuws/pec-zwolle-stopt-met-kunstgras-een-handreiking
Vind ik leuk
Mr bien +6882
woensdag 9 januari 2019 om 07:55
En hoeveel gaat dat kosten ?
Hoe is de financiën situatie van Excelsior?
Zal er animo voor zijn ?
Vind ik leuk
Bdog +7142
woensdag 9 januari 2019 om 08:00
Paar ouwe krantjes extra ophalen, no worries.
Vind ik leuk
Il Gordo +18357
woensdag 9 januari 2019 om 08:28
Hoeveel? Een paar miljoen?
Situatie? Best redelijk.
Animo? Ja, 't zit nu al vol. Ze hebben daar in Rotterdam echt goeie zaken gedaan de laatste jaren.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:57
de gemeente zal wel meehelpen ;-)
Vind ik leuk
Jan Guevara +10312
woensdag 9 januari 2019 om 15:28
De club speelt in Rotterdam... Je moet niet je eigen situatie afspiegelen op deze mooie club.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:04
Keurig excelsior
Vind ik leuk
BenikBen +117
woensdag 9 januari 2019 om 08:24
Een wijs besluit ! Eindelijk .
Vind ik leuk
popiejopie +2960
woensdag 9 januari 2019 om 08:36
Mooi, nu hopen dat Heracles een keer degradeert en nooit meer terugkomt. Weg met dat plastic.
Vind ik leuk
buddha +10890
woensdag 9 januari 2019 om 08:41
wij doen ook alles om de rest te helpen he ;)
Vind ik leuk
BariAFCA +458
woensdag 9 januari 2019 om 08:50
Kijk! Na Almere volgen er meer clubs! Goede geluiden!! Hopen dat alle andere clubs, in ieder geval de Eredivisie clubs ook weer op echt gras gaan spelen
Vind ik leuk
Bowy +59
woensdag 9 januari 2019 om 08:52
Kunstgras verbieden op alle velden zo wie zo in de eredivisie.
Vind ik leuk
AZ14 +521
woensdag 9 januari 2019 om 08:56
Goede morgen !!!!! nu pas wakker???
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:58
Da's nou een club waar ik zeer veel bewondering voor heb....al jaren met beperkte middelen kunnen overleven......chapoo!!!
Vind ik leuk
tremere +727
woensdag 9 januari 2019 om 10:24
Idd en nog met best aardig voetbal ook.
Vind ik leuk
HJR +9009
woensdag 9 januari 2019 om 09:08
Wat een prachtige naam heeft dat stadion toch
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5419
woensdag 9 januari 2019 om 09:53
Blijft gewoon Woudestein al hangen ze er nog 95 andere naambordjes op.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29699
woensdag 9 januari 2019 om 09:23
Na Sparta nu ook goed nieuws bij Excelsior! Uitbreiden en afschaffen van kunstgras. Top!
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5419
woensdag 9 januari 2019 om 09:52
Als Excelsior al overstag gaat is er voor de andere clubs al helemaal geen goed excuus meer om op dat pleurisplastic te blijven spelen
Vind ik leuk
tremere +727
woensdag 9 januari 2019 om 10:22
Anders nemen ze tzt gewoon de kuip over ;)
Vind ik leuk
Dafkuh +184
woensdag 9 januari 2019 om 10:23
Mooie plannen vd rotterdamse clubs,zou heracles een voorbeeld aan moetten nemen!
Vind ik leuk
frank1971 +2419
woensdag 9 januari 2019 om 10:54
Waarom een stadionuitbreiding, ze krijgen het nou al niet vol.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 10:55]
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5419
woensdag 9 januari 2019 om 11:13
Zal deels komen door de faciliteiten.
Redelijk veel voorbeelden van ploegen die hun oude stadion niet vol kregen, nieuw stadion neerzetten en meer mensen binnen kregen dan ze ooit hadden.


Vind ik leuk
Excelsior +1413
woensdag 9 januari 2019 om 15:23
Het gebeurd wel eens dat ze uitverkocht zijn alleen niet altijd:).
Vind ik leuk
frank1971 +2419
woensdag 9 januari 2019 om 22:11
Maar kunnen ze dan niet beter wat kleiner uitbreiden want dit is toch best veel.
Vind ik leuk
Excelsior +1413
woensdag 9 januari 2019 om 23:25
Ja misschien, maar er is hopelijk over na gedacht.
Vind ik leuk
Het Brein +4768
woensdag 9 januari 2019 om 11:03
Wat is een forse uitbreiding? 10k?

Werd wel tijd zeg, die accommodatie daar is niet Eredivisie waardig te noemen...
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 11:43
Dan zal het gras wel weer een puinhoop zijn,en vaak afgekeurd worden hier,met dat hollandse kutweer😬🙄
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 11:46
Heeft feyenoord ook geem excuses meer,als ze verliezen,want dan is het zogenaamd het kunstgras weer,waar het door komt😆
Vind ik leuk
Koenbres +2012
woensdag 9 januari 2019 om 12:04
Top Excelsior!
Vind ik leuk
Cookee +12689
woensdag 9 januari 2019 om 19:27
Mooie club dat Excelsior er zijn ongeveer 25 clubs stinkjaloers op die club.
Cambuur bijvoorbeeld mocht willen dat ze zoveel inzicht hadden.
Het is treurig, maar mooi voor Kralingen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:22
Goed zo de Haan en nu de rest nog WEGWEZEN DAT NEPGRAS
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws