Gutiérrez: 'In Mexico zeggen ze misschien dat dit niet zo'n goede competitie is'

Gutiérrez: 'In Mexico zeggen ze misschien dat dit niet zo'n goede competitie is'

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 08:24wo 09-01-2019 om 08:24

Erick Gutiérrez kwam afgelopen zomer voor maximaal 8,2 miljoen euro over van Pachuca, maar de middenvelder speelde zich pas kort voor de winterstop in de basis. De eerste maanden in Eindhoven waren niet altijd makkelijk, erkent hij.

"Ik heb nog zeker niet het beste van mezelf laten zien, nee", zegt Gutiérrez in De Telegraaf. "Natuurlijk heb ik het moeilijk gehad toen ik niet speelde. Het was heel lastig. Niemand vindt het leuk om niet te spelen. Ik moest laten zien dat ik het niveau aankon op de momenten dat ik de kans kreeg. Uiteindelijk is het gelukt, maar ik mag niet achteroverleunen."

De 23-jarige Mexicaan speelde als nummer tien Gastón Pereiro uit de basis. "Ik vind het fijner om op 8 te spelen. Dan kom ik meer aan de bal. Maar Pablo (Rosario, red.) en Jorrit (Hendrix, red.) doen het erg goed. Gaston is nu mijn belangrijkste concurrent, maar we moeten elkaar blijven helpen en geven elkaar tips."

Gutiérrez ziet verschillen tussen het voetbal in Mexico en Nederland. "Het Mexicaanse voetbal is technischer. Iets langzamer ook, maar minder tactisch. Het voetbal in Nederland is zeker niet minder fysiek dan daar. En ja, het is sneller. En ik ben niet zo snel, haha, maar ik ben wel snel met mijn hoofd. In Mexico zeggen ze misschien dat dit niet zo’n goede competitie is, maar dan moeten ze maar eens in Nederland gaan spelen."

"Iedereen wil aanvallen. En dan hebben we ook de titelstrijd met Ajax. Die wedstrijd daar, eind maart, dat kan best wel eens een echte finale worden", besluit Gutiérrez.

Poll

Verdient Gutiérrez een vaste basisplaats bij PSV?

(3642 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 9 januari 2019 om 08:27
Zometeen komt er nog een Mexicaan dus als Lozano weggaat ben je niet alleen ;)
Vind ik leuk
dhrwobo +35145
woensdag 9 januari 2019 om 08:51
Klopt. En dan mag Van Bommel hem best wel op 8 zetten samen met Rosario (die zich wel moet doorontwikkelen...). Hendrix kunnen we het beste komende zomer voor een paar miljoen (4-5) verkopen aan een leuk Italiaans ploegje.
Vind ik leuk
floormunges +1195
woensdag 9 januari 2019 om 08:57
Helemaal mee eens Hendrix lekker moven net als Viergever twee zwakste schakels
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 09:30
Nogsteeds boos omdat hij van ajax komt? Viergever haalt elke wedstrijd een 7. En als verdediger is dat ontzettend knap
Vind ik leuk
Hopaaaaa +849
woensdag 9 januari 2019 om 09:37
En gratis ook nog. Dat steekt.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:30
Wij zijn blij dat Viergever weg is. Het is jullie gegund. We hebben betere spelers op die positie 🤣
Vind ik leuk
Hopaaaaa +849
woensdag 9 januari 2019 om 11:25
Heb ik gemerkt dat jullie blij zijn. Toen de ligt geblesseerd was werd hij addequaat vervangen in de wedstrijd tegen PSV.
3-1 weet je nog wel. En alle Ajacieden hier excuses zoeken en janken, huilie huile dat het kwam omdat de Ligt geblesseerd was.
Vind ik leuk
dhrwobo +35145
woensdag 9 januari 2019 om 10:25
Ik vind Viergever prima presteren. Al hoop je natuurlijk dat je er een groot talent hebt staan (Obispo) die het waarmaakt en een mooie transfer kan maken, maar we hebben helaas niet allemaal een De Ligt in huis (eerlijk is eerlijk haha).
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 11:18
Nou noem je er ook een die eens in de vele jaren (als je geluk hebt) een keer voorbij komt
Vind ik leuk
dhrwobo +35145
woensdag 9 januari 2019 om 11:27
Klopt, maar daar hoop je toch altijd op? Dat het niet vaak lukt is begrjipelijk, maar hoe dan ook hoop je op iemand die het goed doet en daarna nog een mooie carrière kan maken (en goed verkocht kan worden). In Nederland hebben topclubs bestaansrecht door verkoop van spelers.
Vind ik leuk
floormunges +1195
woensdag 9 januari 2019 om 11:33
Ik vind hendrix en viergever gewoon de twee zwakste bij PSv Viergever doet altijd wel iets geks nuttige verdediger maar als we hogerop willen komen moeten we echt een betere CV hebben
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 13:05
K
Vind ik leuk
johny +88
woensdag 9 januari 2019 om 13:13
Floorrmunges
Waarom denk je dat AJAX blij is dat die Viergever op gerot is in Amsterdam en dat PISVEE erin getrapt is om hem te halen.Serieus Viergever - hendrix - Swaab en die Rosario en die Gutti zal PSV niet meer opbrengen dan 2 Miljoen Euro. Probeer deze spelers maar eens kwijt te raken . Dit waren de grootste miskopen van dat Toontje .
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 09:47
Wow! 4gever een zwakke schakel...kijk jij met je ogen dicht???
Vind ik leuk
UpOne +699
woensdag 9 januari 2019 om 09:16
4-5 in de huidige markt is echt te weinig. Minimaal 8 vragen. Moet ook wel lukken toch?
Vind ik leuk
fier&koen +1828
woensdag 9 januari 2019 om 10:40
Sowieso de markt is verziekt gewoon hoog in de boom gaan zitten en het maximale eruit persen.
Vind ik leuk
UpOne +699
woensdag 9 januari 2019 om 11:49
Ja precies, maar als we heel eerlijk zijn kunnen we wel 20 vragen voor Hendrix, maar ik zelf zal al blij zijn als PSV 8 vangt. Echt een matige speler.
Vind ik leuk
johny +88
woensdag 9 januari 2019 om 12:48
Upone
Ja weet je wat het is een kinderhand is gauw gevuld zeker van die kale Gerbrands. En wat dieHendrix betreft daar zal je niet meer voor vangen als 15000.00 Euro.Voetballen kan hij niet het is een houthakker net als die Swaab en die Rammelaar.Hier zal niet veel intresse voor zijn.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 12:54]
Vind ik leuk
Come on Utreg +28347
woensdag 9 januari 2019 om 09:31
Na een stormachtig begin is de ontwikkeling van Rosario wat tot stilstand gekomen. Maar dat gebeurd vaker bij jonge jongens. Draait wel weer bij. Maar misschien moet van Bommel Guti eens op 8 proberen.
Vind ik leuk
#Keizerout +37415
woensdag 9 januari 2019 om 11:05
Op zich prima als je Hendrix wil laten gaan, maar volgens mij is de kracht van psv de afgelopen jaren deels te danken aan dat jullie spelers houden die niet perse willen vertrekken.
Zoet, Arias, De Jong, Willems. Door dat soort spelers binnenboord te houden heb je elk jaar een stevigere basis.
Volgens mij deed Brands dat heel goed. Daarom zou ik denk ik Hendrix misschien gewoon houden.
Vind ik leuk
dhrwobo +35145
woensdag 9 januari 2019 om 11:10
Dat klopt zeker. Maar tegelijkertijd moet je ook een hogere kwaliteit proberen na te streven. En Hendrix speelt naar z'n kunnen, maar als middenvelder moet je op z'n minst een bal tussen de palen kunnen schieten. En als je hem op doel ziet schieten, dan schaam ik me dat hij een basisplek heeft bij PSV.
Vind ik leuk
#Keizerout +37415
woensdag 9 januari 2019 om 11:12
Dat is zo, maar volgens mij kan Hendrix best meekomen bij PSV.
En ja, oke hij schiet slecht, maar daarvoor staat hij er toch ook niet?
Zorg dan dat hij niet hoeft te schieten :p
Vind ik leuk
dhrwobo +35145
woensdag 9 januari 2019 om 11:32
Hij kan meekomen, inderdaad, dus het is ook geen drama. Maar je hoopt op 3 goede middenvelders, die in ieder geval nog een schot tussen de palen kunnen lossen.

En je zegt hij staat er toch ook niet voor, maar als je kijkt hoe vaak hij een schietkans heeft, dat is toch geregeld, en dan doet hij er barweinig mee, aldus de catering op de tweede ring....
Vind ik leuk
#Keizerout +37415
woensdag 9 januari 2019 om 11:36
Ik denk gewoon dat PSV een redelijk deel van haar succes te danken heeft aan dit soort blijvers.
Bij ons gaan die allemaal binnen een paar jaar de grens over. Dat jullie ze houden levert denk ik wel voordeel op.

Dan laat je hem toch iets anders spelen?
Er zijn genoeg controlerende middenvelders die zelden op doel schieten volgens mij.
Vind ik leuk
dhrwobo +35145
woensdag 9 januari 2019 om 11:45
Dat zou inderdaad wel kunnen zijn, het is vaak vrij stabiel bij onze club. Maar aan de andere kant hebben wij ook ieder jaar wel 5-6 vertrekkende spelers, maar afgelopen jaren was Brands meester om dat weer goed op te vangen
Vind ik leuk
#Keizerout +37415
woensdag 9 januari 2019 om 13:00
Klopt, maar doordat je houdt wie je kunt houden hoef je minder aan te passen.
Vind ik leuk
PinPelado +1982
woensdag 9 januari 2019 om 12:49
Weer wijze woorden van je, het moet niet gekker worden met je. Whahahaha straks ga ik je mogen ook :)
Vind ik leuk
#Keizerout +37415
woensdag 9 januari 2019 om 13:01
Haha in dit tempo gaan we in 2023 samen op vakantie :p
Vind ik leuk
PinPelado +1982
woensdag 9 januari 2019 om 14:19
Whahahahahahhaha
Vind ik leuk
#Keizerout +37415
woensdag 9 januari 2019 om 14:32
Ik gok op Mexico. Kunnen we meteen kijken wie meer reacties krijgt op z'n clubtenue :p
Vind ik leuk
Jozef +40821
woensdag 9 januari 2019 om 11:48
Haha, meneer wobo. Normaal gesproken steken Italianen je bij de beer hoor.
Vind ik leuk
Jeroen Water +3558
woensdag 9 januari 2019 om 12:18
Hoe raar het ook mogen klinken geloof ik dat Hendrix zomaar de 10mil kan aantikken.
Vind ik leuk
dhrwobo +35145
woensdag 9 januari 2019 om 12:19
Ja dat straalt ie niet uit hè? ;-)
Vind ik leuk
Jeroen Water +3558
woensdag 9 januari 2019 om 12:23
Najaah hij zakt soms compleet door het ijs maar misschien wel omdat PSV gewoon belachelijk goed speelt voor Nederlandse begrippen sja dan ziet het er sneller wat zwakker uit als je een wedstrijd niet op niveau zit maar met de huidige gekte op de markt denk ik toch dat hij voor 8/10mil best interessant kan zijn voor veel clubs.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 12:24]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:23
Eerst maar eens kijken of PSV het ook kan betalen, CL premie moest al gebruikt worden om Guti te kunnen halen daarnaast moet het begrotingstekort worden weg gewerkt.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 13:50
Ik mag toch hopen dat een spelers ala Hendrix minimaal 10 mil binnen harkt voor PSV. Waarom zo bescheiden?

Vind ik leuk
appeltje +2217
woensdag 9 januari 2019 om 09:45
Hahaha, rustig aan. Er zijn geruchten dat PSV een laag bod heeft uitgebracht op een speler die in de belangstelling staat van de halve Europese (sub)top.
Vind ik leuk
johny +88
woensdag 9 januari 2019 om 12:35
appeltje Dat klopt nml 6 Miljoen en 2 zakjes nootjes per dag .
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:26
Borrel of tijger?
Vind ik leuk
johny +88
woensdag 9 januari 2019 om 12:31
La galaxy Ik weet niet of het klopt wat ik gehoord heb maar heeft Pisvee bij van der Sar van Ajax voor geld te lenen gevraagd om dat Mexicaantje te kopen , zoiets had ik gehoord .
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:07
bedtijd
Vind ik leuk
whiskey33 +507
woensdag 9 januari 2019 om 08:37
het valt niet mee op in beste team van nederland in basis te komen
Vind ik leuk
Elohim +663
woensdag 9 januari 2019 om 08:48
Kijk, jij verdient je nickname.
Vind ik leuk
Roffel1998 +1660
woensdag 9 januari 2019 om 09:15
Omdat ie dr teveel van gezopen heeft?
Vind ik leuk
Elohim +663
woensdag 9 januari 2019 om 16:52
Dat is wel zo´n beetje het geen je kunt opmaken uit zijn reactie, inderdaad.
Vind ik leuk
Caine +33
woensdag 9 januari 2019 om 08:57
Zal zeker niet meevallen voor een Mexicaan om bij Oranje in de basis te komen
Vind ik leuk
Johnny Cash +7897
woensdag 9 januari 2019 om 08:58
Hij speelt ook niet bij ajax he dus dat wordt idd moeilijk
Vind ik leuk
1313 +2740
woensdag 9 januari 2019 om 10:53
Het valt ook niet mee om fatsoenlijk Nederlands te schrijven.😂

On : Guti gaat er wel komen hoor. Natuurlijk vele malen beter dan Pereiro! En hoop voor hem dat hij vanaf nu een vaste aanstelling krijgt. Pereiro out!
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:46
Het is ook niet zo'n goede competitie, maar nog altijd beter dan de Mexicaanse.
Vind ik leuk
BariAFCA +370
woensdag 9 januari 2019 om 08:48
Heeft zich toch binnen het half jaar goed aangepast. Prima versterking volgens mij voor psv. Lozano stond er ook direct na zijn transfer naar de Eredivisie. Knap
Vind ik leuk
Romarioo +471