Advies voor Ajax: 'Geen bod dat nooit meer geëvenaard gaat worden voor Neres'

Advies voor Ajax: 'Geen bod dat nooit meer geëvenaard gaat worden voor Neres'

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 09:09wo 09-01-2019 om 09:09

Ajax moet niet zwichten voor het torenhoge bod van het Chinese Guangzhou Evergrande op David Neres. De Amsterdammers doen er goed aan de selectie intact te houden, stelt commentator Mark van Rijswijk bij Voetbalpraat op FOX Sports.

"Ja, bij elkaar houden nu. Dat is mijn eerste reactie, want het geld voor Neres komt straks ook wel", laat Van Rijswijk weten. "Het is geen bod waarvan je zegt: dat gaat nooit meer geëvenaard worden. Zeker niet als je het in de Champions League goed doet. Hij heeft natuurlijk vooral indruk gemaakt in de Champions League, misschien wel meer dan in de Eredivisie."

"Daar kijken ze in de grote competities naar", vervolgt de commentator. "Tegen Bayern München bijvoorbeeld heeft hij het écht goed gedaan. Als hij het straks tegen Real Madrid nog een keer twee goede wedstrijden speelt – of ze nou doorgaan of niet – dat verhoogt alleen maar zijn transferwaarde."

De Telegraaf meldde zaterdag dat Guangzhou Evergrande een bod van dertig miljoen heeft uitgebracht op Neres. Ajax zou de Braziliaanse aanvaller echter alleen willen laten gaan bij een 'gigantisch aanbieding'.

Poll

Moet Ajax Neres laten gaan?

(22070 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 9 januari 2019 om 09:15
Precies! 40-45m vragen en geen cent minder. Geen geld nodig
Vind ik leuk
Adje80 +10289
woensdag 9 januari 2019 om 09:17
Iedereen roept geen geld nodig maar als je nog een stapje hoger wil vooral met salarissen moet er veel binnenkomen... En dat ajax volgend jaar CL speelt is niet zeker hé.. Tuurlijk gaan ze voor een paar honderd miljoen spelers verkopen maar als je een jaar geen CL speelt komt er te weinig binnen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 10:34]
Vind ik leuk
Plattekar bv +34301
woensdag 9 januari 2019 om 09:22
Aadje, tuurlijk gaat Ajax meedoen in de CL.....die tegenstanders in de voorrondes hebben we nu wel gezien...die kunnen er geen kut van. PSV en Ajax gaan zeker weer meedoen en cashen
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 09:29
Je weet het nooit. Als je een hele slechte dag heb als ploeg, kan je ook weer van iedereen verliezen. Kijk maar naar PSV tegen Osijek en ook Ajax tegen Rosenborg. Zelfs Legia Warszawa is eruit geknikkerd door FC Diffeldinges.

En Feyenoord... tjaa... laten we het daar maar even niet over hebben.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 09:32]
Vind ik leuk
Plattekar bv +34301
woensdag 9 januari 2019 om 09:39
De selecties van PSV en Ajax zijn vele malen sterker dan die 2 potjes die je noemt. Osiek kan nu 100x voetballen tegen PSV, dan winnen ze nooit meer. Om over dit Ajax tegen Rosenborg niet te spreken....8-0, ben ik van overtuigd
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 09:39]
Vind ik leuk
COYG +8134
woensdag 9 januari 2019 om 09:50
Nu is PSV beter dan toen ja, maar dat wilt niet zeggen dat het niet nogmaals gebeurd. Feyenoord idem dito. Het heeft voornamelijk met instelling en gemakszucht te maken.
Vind ik leuk
tryuiyty +50
woensdag 9 januari 2019 om 13:11
En ervaring. Dat hebben beide clubs nu wel.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 17:59
Wat Feyenoord betreft, als je de dag voor de wedstrijd niet eens de moeite neemt om op het veld waar je de volgende dag 1 van je belangrijkste wedstrijden van het seizoen moet spelen te trainen dan ben je gewoon arrogant.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 18:02]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 09:59
Ik houd nog een slag om de arm omdat het altijd maar weer zien is wat de transfers met zich meebrengen aan gedoe in de selecties. Het is wat dat betreft niet echt eerlijk dat teams als Ajax en PSV (waar traditioneel het nodige gebeurt aan transfers gezien het feit dat NL een soort van talenten doorvoerhaven is geworden waar veel andere landen niet onder te lijden hebben) zowel moeten spelen als kopen/verkopen op hetzelfde moment.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5408
woensdag 9 januari 2019 om 10:35
Ja. maar je kan ook een op papier mindere ploeg treffen die gewoon in augustus lekker midden in hun competitie zitten en lekker ingespeeld zijn, terwijl je zelf de selectie nauwelijks rond hebt en al 3 nieuwe spelers moet inpassen.

Vind ik leuk
cj_fey +4407
woensdag 9 januari 2019 om 10:37
Gaan we nou k.. opmerkingen maken? :P ;)
Vind ik leuk
Hopaaaaa +1416
woensdag 9 januari 2019 om 11:29
Ook met Neres erbij. De vraag is of Neres onvervangbaar is.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 11:31]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 23:32
Ja dat is ie.
Vind ik leuk
Hopaaaaa +1416
woensdag 9 januari 2019 om 23:44
Dan zal ik je een illusie armer maken. Niemand is onvervangbaar.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 23:49]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 23:44
Aah nee, wát een raar gevoel heb ik opeens👹😜
Vind ik leuk
Hopaaaaa +1416
woensdag 9 januari 2019 om 23:46
Ha ha
Vind ik leuk
Hopaaaaa +1416
woensdag 9 januari 2019 om 23:47
Toen Gullit weg ging bij PSV destijds dacht iedereen die is niet vervangbaar. Jaar erop wonnen we de treble met Romario. Iedereen is vervangbaar.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 23:50
Geweldig voorbeeld. 100% eens. Trouwens Romario, wat een Góddelijke voetballer was dat toch ook. Kolere zeg, die kon ballen. En daarna heeft Psv nog Ronaldo Luiz Nazario De Lima gehad. Deze twee kon je simpelweg niet stoppen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 23:50]
Vind ik leuk
Hopaaaaa +1416
donderdag 10 januari 2019 om 00:09
Ik kon ne soms ook wel eens ergeren aan Romario. Altijd laat en dat soort erverlinken dingen. Liep soms als een zoutzak over het veld. Ik las een keer een interview van Jack de Gier dacht ik destijds. Die had het over Romario die hij net een roofdier vond. Hij zei: Die liep soms dromerig over het veld en keek vaak naar de tribune en als je dan eens keek waar hij toch naar toe keek in de tribune dan lag plotseling de bal in het netje. Ha ha ha.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 10:33]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 00:22
Ja klopt, zo’n speler was het ook wel. Daar had Ronaldo veel linder/geen last van volgens mij.
Vind ik leuk
Hopaaaaa +1416
donderdag 10 januari 2019 om 10:36
Jullie hebben er ook een paar goede rondlopen hoor. Iedereeen heeft het over Frenkie en de Ligt. Zijn ook goede voetballers maar Ziyech vind ik veruit de gevaarlijkste. Veruit de meeste gevaar wat Ajax sticht komt veruit van de voeten van Ziyech.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 20:05
Ziyech is beter dan Frenkie De Jong imo. Ziyech is uiteraard de gevaarlijkste en niemand komt in de buurt bij hem. Zoo belachelijk vaak is hij beslissend. Ziyech is niet de perfecte voetballer, die is uiteraard onbestaand, maar Ziyech is dé voetballer die vrijwel altijd de +-en veruit het meest ‘verzameld’ en de -etjes zo ver mogelijk houdt. Héérlijke voetballer. Ben benieuwd waar Hakim terecht komt, bij welke club dus.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 20:08]
Vind ik leuk
Adje80 +10289
woensdag 9 januari 2019 om 09:31
Je kan ook een club als arsenal loten of een lastige club uit de serie a bijvoorbeeld

Zeker als je er vanuit gaat dat ziyech, de Jong, de ligt, neres en misschien onana en taglifico vertrekken..dan moet je in een paar weken tijd een nieuw team opbouwen.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:00
Er vertrekken er max drie verwacht ik. Anders beginnen ze weer van voor af aan.
Vind ik leuk
Enden +4741
woensdag 9 januari 2019 om 10:10
De Jong, de Ligt, Ziyech vertrekken sowieso.
Dus aan de drie spelers zit je al.
Gaan er echt meer worden.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:36
Ik denk dat de rest dan gewoon moet blijven. Meer sterkhouders eruit en je kunt het kampioenschap voor volgend jaar zeker op je buik schrijven. Ik verwacht dan ook niet dat ze er meer gaan verkopen.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:07
Nee dat kan niet. De top 4 van Engeland, Italie en Spanje zijn rechtstreeks geplaatst voor de CL.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5408
woensdag 9 januari 2019 om 10:36
never mind...... hierboven was me al voor.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 10:37]
Vind ik leuk
Gelukshand +920
woensdag 9 januari 2019 om 10:52
Clubs uit de grote 4 zijn rechtstreeks geplaatst, geen enkele speelt meer voorronde. Dus geen Arsenal of Milan of Schalke of Valencia.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34301
woensdag 9 januari 2019 om 16:19
Ja kan Arsenal niet loten. Die staan hoger in de UEFA lijst
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1083
woensdag 9 januari 2019 om 10:10
Te weinig binnen? Als het meezit heb je in komende zomer 400-500 miljoen op de bank
Vind ik leuk
Adje80 +10289
woensdag 9 januari 2019 om 10:34
Lezen
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1083
woensdag 9 januari 2019 om 10:38
Lees jij ook? Als je een jaar geen cl zou spelen heb je genoeg om te overleven... en buiten dat wordt Ajax gewoon kampioen
Vind ik leuk
Adje80 +10289
woensdag 9 januari 2019 om 10:46
Begrijpend lezen dan.. Ajax zal slim genoeg zijn om een reserve te houden mochten ze geen CL halen. Ik ben erg benieuwd hoe ajax zijn selectie gaat invullen wanneer er 5-6 belangrijke spelers vertrekken.
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
woensdag 9 januari 2019 om 13:57
Kotarski
Kristensen-Magallan-Schuurs-Bakker
Lainez-Sinkgraven-labyad
Neres-Huntelaar-Bandé

Dit is een team voor Ajax zonder 1 huidige basisspeler erin. Tuurlijk is het wel zwakker dan de basis nu, maar het is nog steeds een team wat voorronde CL kan overleven. En zelfs een team wat in de eredivisie gewoon in de top zit.
En ik geloof nooit dat ze de gehele basis 11 laten vertrekken (Als Neres gaat heb je ook Cerny nog)

Als Neres, Onana, Ziyech, de Jong, de Ligt en Tagliafico vertrekken (En Schöne niet meer mee kan):

Kotarski
Mazraoui-Magallan-Wöber/Schuurs-Bakker/Sinkgraven
v/d Beek-Blind-Tadic
Lainez-Dolberg-Bandé


dat is gewoon een kampioensteam. Misschien nog een CB erbij maar volgens mij gewoon een prima team.
En als er spelers tegenvallen heb je nog:
Bandé, Cerny, Labyad, Veltman, Huntelaar, Schöne achter de hand om zo'n speler te vervangen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 14:22]
Vind ik leuk
Adje80 +10289
woensdag 9 januari 2019 om 14:16
Wow hoe kun je dat zeggen die eerste opstelling dat is echt zoveel minder dan er nu staat..en neres gaat vd zomer ook wel weg hoor
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
woensdag 9 januari 2019 om 14:22
Die eerste was gewoon even zonder enige basisspeler van nu. Tuurlijk is dat veel minder, vandaar dat Neres daarbij staat.
2e heb ik foutje gemaakt zie ik, per ongeluk Neres ingezet >< zal dat gelijk even aanpassen.

Maar niet iedereen zal vertrekken, vandaar dus die 2e opstelling. dat is vanuitgaande dat er 6!! spelers vertrekken. Nog steeds veel maar dan heb je een elftal wat echt niet veel minder is, vanuitgaande dat de jonge jongens wel blijven ontwikkelen dan.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 14:23]
Vind ik leuk
Maan88 +6558
woensdag 9 januari 2019 om 09:15
In een eredivisie speelt ie ook nauwelijks, voor dat geld zou ik een ontevreden bankzitter die zelf graag weg wil zeker laten gaan. Ga je Antony ophalen in Brazilië en houd je 15/20 miljoen over, klaar!
Vind ik leuk
Niels92 +36578
woensdag 9 januari 2019 om 09:17
Heb jij persoonlijk contact met Neres dat je dat weet? Vorige maand nog interview van Neres dat ie zich gelukkig voelt bij Ajax en nog genoeg kan leren bij Ajax, hoe kom jij er dan bij dat Neres ongelukkig is?
Vind ik leuk
Maan88 +6558
woensdag 9 januari 2019 om 09:25
Ik heb anders diverse berichten gezien dat Neres het wel ziet zitten en dat ie baalt van zo weinig speeltijd. Zou jij willen blijven als bankzitter terwijl je jezelf in 2 jaar tijd mega rijk kan voetballen in bami land?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 09:26
Niet iedereen is zo een quitter als jij Maantjeeeee
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 09:27]
Vind ik leuk
Maan88 +6558
donderdag 10 januari 2019 om 07:35
Niet iedereen is zon klote Oostblokker als jij nep pool
Vind ik leuk
Niels92 +36578
woensdag 9 januari 2019 om 09:30
Ik heb altijd geleerd dat berichten vaak ook roddels en speculeren is, ik heb namelijk nergens van Neres zelf gelezen dat ie zegt ongelukkig te zijn :)

Wat ik wel van Neres heb gezien is zijn interview op Ajax tv dat ie zich op zijn gemak en thuis voelt bij Ajax. Neres heeft niet voor niks pas zijn contract bij Ajax verlengt. Verleng jij je contract bij je werkgever wanneer je je ongelukkig voelt?
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 09:31]
Vind ik leuk
Maan88 +6558
donderdag 10 januari 2019 om 07:36
Neres zelf ziet een transfer wel zitten, mede omdat hij in China een riant jaarsalaris kan verdienen. 'Maar vooral omdat er na FC Bayern München-uit veel onbegrip bij hem is', schrijft de ochtendkrant. 'Neres speelde in de Allianz Arena zijn beste wedstrijd in dienst van Ajax, maar verloor daarna zijn basisplaats en vindt dat hem door Ten Hag onrecht is aangedaan.'

Alstublieft en nou mond houden!
Vind ik leuk
Niels92 +36578
donderdag 10 januari 2019 om 16:28
Me mond houden voor een PSVer haha, flikker jij snel op :)
Vind ik leuk
Maan88 +6558
zaterdag 12 januari 2019 om 00:33
Opflikkeren voor een ajaxmietje? Hahaha wa wilde doen dan?
Vind ik leuk
rexxo +11547
woensdag 9 januari 2019 om 09:58
Diverse berichten?

Op forums zoals hier, prietpraat van analisten die maar gissen en papegaaien en de RTL Boulevards van het voetbal.

Dat is allemaal heel geloofwaardig.
Vind ik leuk
DeanJayden +13348
woensdag 9 januari 2019 om 10:00
2 jaar Bami land staat voor twee jaar hel!! deze jongen is in Brasil al rijk en weet dat het via Ajax en daarna Europees beter gaat
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5408
woensdag 9 januari 2019 om 10:39
Ja.... en Hulk, Paulinho en nog een berg van die brazilaanse snuiters lagen aan de geeuwhonger toen ze hun contract in China tekenden.

Brazilianen en Belgen hebben er niet zo'n moeite mee om geld boven carrière te kiezen en gaan gewoon cashen in China.
Vind ik leuk
Koeien +3730
woensdag 9 januari 2019 om 11:55
Niks mis mee, zeker als je niet uitzicht hebt op een Europese topleague met een topsalaris. Ajaxsalaris is leuk, maar niet vergelijkbaar met wat je in de PL of zelfs de championship verdiend.

In Nederland leven we indiviueel, maar veel Braziliaanse jongens hebben verantwoordelijkheid om hun familie te onderhouden nadat ze bekende voetballer zijn geworden.

Neres zie ik nog wel een stap kunnen maken in Europa, maar als hij met 2 jaar ballen in China zijn volledige toekomst kan veiligstellen dan snap ik dat ook.
Vind ik leuk
thierryer +2037
woensdag 9 januari 2019 om 09:24
Hij speelt regelmatig en als hij niet speelt valt hij sowieso ook nog regelmatig in.

Bovendien speelt hij tegen zware tegenstanders altijd in de Champions League( hoogste platform)
Vind ik leuk
Iggy +4517
woensdag 9 januari 2019 om 09:36
Wat een lulkoek!
Vind ik leuk
Niels92 +36578
woensdag 9 januari 2019 om 09:15
Precies! Ajax moet Neres niet verkopen :)
Vind ik leuk
rpaulp50 +13433
woensdag 9 januari 2019 om 09:19
Maar aan de andere kant; Lainez kunnen ze kopen voor 15 .......
En "iedereen" maar roepen dat dat het aanstormende talent is in Mexico.....
Tegen die achtergrond is die 30, wordt misschien 35, nog niet zo gek.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 09:28
Als hij zo geweldig goed is kan ajax hem niet voor 15 miljoen halen. Dan had barca er al 40 voor neergelegd
Vind ik leuk
rpaulp50 +13433
woensdag 9 januari 2019 om 09:34
.
Waarom hebben ze Sanchez niet gehaald dan ?
Ajax maar ook PSV kopen regelmatig goedkoop in en verkopen hoog, daar maken ze een belangrijke winst, Overmars 252 miljoen in 5 jaar......allemaal spelers waar Barcelona niets aan heeft, denken ze.
Als je 1 ding niet moet doen als Nederlandse club is kijken wat Barcelona zou kopen.
Vind ik leuk
Afcajaxxx +486
woensdag 9 januari 2019 om 12:11
Juist en met die lainez heeft ajax er weer een op te poetsen pareltje bij heb ik het idee.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13433
woensdag 9 januari 2019 om 12:15
Wel veel geld hoor, jonge jongen, niet veel kracht nog....
Kijk Ajax wil CL spelen, dan moet je wel een beetje kerel(s) hebben, zo'n Magallan bijvoorbeeld, die staat er meteen en kost minder.
Die Lainez, voor 10 miljoen een leuke speler met een jaartje, 2 jaar......maar goed, ik ken die speler niet anders dan via Youtube, niet mee geknikkerd ook.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 20:36]
Vind ik leuk
Afcajaxxx +486
woensdag 9 januari 2019 om 14:10
Ik ook alleen van youtube maar het ziet er wel uit als een jonge jongen met een hoog potentieel. Ajax is altijd van de opleiding en groei geweest dus lainez past zeker in dat plaatje. Als de jong in de zomer verkast dan kan hij al wat stappen gemaakt hebben.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13433
woensdag 9 januari 2019 om 20:16
Laten we het hopen, nogmaals, misschien leuk voor de toekomst, zou zo maar kunnen.
Het is ook een kwestie van prioriteit, ik zie liever eerst een kei van een spits komen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 20:16]
Vind ik leuk
thierryer +2037
woensdag 9 januari 2019 om 09:15
Logisch, geen onrust creëren als je het zo goed doet. Er hoeven ook geen spelers meer bij nu.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15587
woensdag 9 januari 2019 om 09:16
Leo Driessen had gisteren, voor het eerst, wijze woorden over Ajax. Hoe de huidige koopgekte een nadeel gaat worden voor de jeugdopleiding. Overmars is bezig het DNA van Ajax om te vormen en het merendeel juicht dit toe wat geld.
Elk punt van kritiek op hem wordt gepareerd met: het levert geld op.

Het is nog niet te laat. Alle supporters vanaf nu een geel hesje aan op de tribune.
Vind ik leuk
Molletje +2592
woensdag 9 januari 2019 om 09:24
Roeptoeter toch...

Het is juist wat Ajax altijd heeft gedaan... Grote talenten opleiden en vroeg laten debuteren, mixen met ervaren topspelers, of toptalenten van buiten af.

Het Ajax DNA is dus juist heel erg van toepassing op dit moment.

Valentijn Driessen, zegt nooit iets zinnigs... echt niet.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15587
woensdag 9 januari 2019 om 09:36
Ik heb het niet over Valentijn. Daarom denk ik ook niet dat jij snapt waar ik het wel over heb.
Vind ik leuk
Molletje +2592
woensdag 9 januari 2019 om 09:57
Scherp...

Maar Leo Driessen, Valentijn Driessen... het is om het even :-)
beide zijn roeptoeters.
Vind ik leuk
Teppie +82
woensdag 9 januari 2019 om 10:10
Hij is aan het mollen!
Vind ik leuk
thierryer +2037
woensdag 9 januari 2019 om 09:29
Ben het gedeeltelijk met je eens. Maar als je kijkt naar de basis van nu.

Daar spelen Donny, Matthijs en Mazzraoui als pure jeugdspelers in de basis. Frenkie en Dolberg mag je niet meerekenen, maar zijn op jonge leeftijd gehaald. Eiting zit altijd op de bank en mag sporadisch invallen.
Ook al wordt er nu meer gekocht, jongens zoals Gravenberg en Brobbey krijgen echt wel de kans.
Het ligt niet alleen aan Ajax, want een jongen zoals Hoever was wellicht ook wel doorgebroken volgend seizoen, maar zaakwaarnemers en Ouders hebben ook steeds minder geduld.

Vind ik leuk
tryuiyty +50
woensdag 9 januari 2019 om 13:17
Gravenberch en Brobbey zijn ook nog erg jong dus die hebben nog wat tijd nodig. Er duikt altijd wel talent op bij Ajax. Maar af en toe een speler van buitenaf en wat ervaring is belangrijk.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4169
woensdag 9 januari 2019 om 09:42
Wanneer Leo Driessen dat beweert, weet je dat het allemaal wel los zal lopen. Overmars versterkt het elftal op plekken waar uit de jeugd geen versterking is te verwachten. Nu met een geel hesje bij Ajax gaan zitten is een gotspe.
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 9 januari 2019 om 09:47
Kent Leo Driessen ook namen van talenten die nu in het eerste hadden moeten schitteren die niet zijn doorgebroken vanwege aankopen?

Of jij zelf misschien?
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 09:47]
Vind ik leuk
Roeptoeter +15587
woensdag 9 januari 2019 om 10:01
Het gaat niet om hoe het nu is. Het gaat er vooral om hoe het er in de toekomst aan toe zal gaan. Nu is er nog een redelijk evenwicht, en daarin zie ik Overmars doorslaan naar een koopclub.

Daarom kan ik nu die vraag niet beantwoorden, vraag het nog eens over 3 jaar.
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 9 januari 2019 om 10:14
Luchtfietserij dus.

Je kunt namelijk nu niet stellen dat het doorslaat naar koopclub als je niet weet welke talenten er op de posities van de gekochte spelers hadden moeten staan.
Vind ik leuk
Enden +4741
woensdag 9 januari 2019 om 10:27
Dat is echt onzin. Het aantal spelers dat verkocht wordt is niet heel veel anders dan anders. Het grote verschil zit hem in de bedragen die er betaald worden.
Vind ik leuk
tryuiyty +50
woensdag 9 januari 2019 om 13:15
Het is nog te vroeg om spelers als Gravenberch, Brobbey, Timber, ... te laten debuteren. Daarnaast heb je niet altijd jeugdspelers die van het niveau De Ligt of Frenkie zijn die je er meteen kan inzetten. Maar er is jeugd genoeg bij Ajax. Het is juist belangrijk om ook ervaring te kopen want dat ontbrak het hem al jaren aan bij Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 09:16
Gewoon poot stijf overmars.

Edit VP : Reactie aangepast.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 10:35]
Vind ik leuk
Molletje +2592
woensdag 9 januari 2019 om 09:17
Neres wordt nog steeds onderschat. Is qua potentie nog lang niet aan zijn plafond, heeft alleen de pech dat Ten Hag niet echt plek heeft voor hem door de manier van spelen, maar ik zie hem wel de top halen.
Vind ik leuk
Romarioo +701
woensdag 9 januari 2019 om 09:22
Tegen Madrid spelen en of ze door gaan of niet verhoog zijn prijs? Denk ik niet als hij tegen Madrid bagger speelt en er niet uit komt omdat Marcelo veel beter is vraag ik me dan af of een club dan meer wil geven, wil hij waard zijn zal ie echt Marcelo te kijk moeten zetten of omdat het een Ajaxied is en ook al speelt hij bagger zijn prijs toch hoog blijft, net zo als al de getalletjes die genoemd worden voor frenkie en de ligt
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 09:23]
Vind ik leuk
thierryer +2037
woensdag 9 januari 2019 om 09:32
Ziyech zal waarschijnlijk de man van Marcelo worden en Neres zal tegen de zwakkere rechtsback gaan spelen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 09:45]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 09:43
Marcelo krijgt zn handenvol aan Ziyech.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4169
woensdag 9 januari 2019 om 09:40
Geen touw aan vast te knopen, Romariooo. En hij is Ajacied.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29697
woensdag 9 januari 2019 om 09:26
Waarom nu al verkopen? Contract afgelopen jaar opengebroken en opgewaardeerd. Het zal ook niet meevallen om een waaedige vervanger te vinden met dezelfde kwaliteiten als Neres. Als hij bij Ajax blijft, gaat hij 1 van de pijlers van het team worden volgend seizoen.
Vind ik leuk
Downvalley +283
woensdag 9 januari 2019 om 09:28
Laat Neres maar lekker blijven.
Hij kan en gaat zeker nog van waarde zijn voor Ajax.
Geld maak niet gelukkig.... en het einde van dit seizoen gaat de rekening toch goed gespekt worden.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4169
woensdag 9 januari 2019 om 09:39
Ik weet het niet. Neres oogt dat hij het lastig heeft met zijn reserverol. Nu hij heeft gehoord wat hij daar kan verdienen, zal het nog lastiger voor hem zijn zich voor Ajax te motiveren. Voor mij is Ajax de mooiste club ter wereld, maar Neres is niks meer dan een broodballer, en passant. Neres verkopen en (een gemotiveerde) Lainez halen klinkt zo gek niet.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 09:48
Neres blijft gwn bij Ajax dat zal je zien. Wanneer Ajax had willen verkopen hadden ze die 30 miljoen gepakt, alleen tegen een extreme aanbieding zegt Ajax ja ( 50 miljoen ), wat zou betekenen dat die Chinezen 100 miljoen kwijt zijn omdat ze dan ook het zelfde bedrag moeten betalen door die regels in China! Gaat dus niet gebeuren, Neres blijft gwn bij Ajax!
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4169
woensdag 9 januari 2019 om 10:24
Ben niet overtuigd van je verhaal. Ajax probeert er meer geld uit te slepen dan 30 miljoen, dat is hun goed recht. Om daaruit te concluderen dat Ajax niet wil verkopen bij een bedrag in de buurt van de 30 miljoen, is te kort door de bocht. Eea zal ook te maken hebben met eventuele vervanging van Neres. Gwn zeg maar.!
Vind ik leuk
Pancev +1082
woensdag 9 januari 2019 om 09:45
Geen en nooit in dezelfde kop... Klinkt voor geen meter.
Vind ik leuk
Blueman +1028
woensdag 9 januari 2019 om 09:51
Er worden gigantische bedragen genoemd voor de spelers van Ajax, maar wat komt er straks in de praktijk uit? Feitelijk is er nog niets concreets en zijn er alleen maar geruchten. die per dag veranderen.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 09:51
Voetbal gaat voor geld. Dus ik zeg niet verkopen. Neres is belangrijk, zeker als Ziyech of Tadic nog eens tegen een tikkie aanlopen.

Je moet niet halverwege het seizoen je selectie verzwakken als je sportief succes nastreeft.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1645
woensdag 9 januari 2019 om 09:56
30 miljoen...strik erom en weg ermee.
Ajax heeft toch die geweldige jeugd??
Dus vervanger hebben ze gewoon in huis joh.
Vind ik leuk
Blac-ca +562
woensdag 9 januari 2019 om 10:03
Als,als,als toen BVB aanklopte moesten die Neres al laten gaan terwijl hij zelfs ook wilde.
Dit wordt nog wel n verhaaltje in het voordeel van Neres mark my wordzzzzzz.
En niets om mij nader te verklaren .
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:16
Je verkoopt onzin haha! Neres wilde niet eens weg bij Ajax, kijk of lees zijn gesprek maar eens na van AT5 sport! Er speelde niks zei Neres en ik wil bij Ajax blijven zei Neres. Die mark my wordzzzzzz van je kunnen de prullenbak in...
Vind ik leuk
Blac-ca +562
woensdag 9 januari 2019 om 17:32
Hahahahaha ,zegt het nog eens"Hij Wilde Niet Weg"wij leven nu in het heden en nu is het .
HIJ WIL WEG,,,,,,,,
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 18:18
Laat eens een interview zien waar Neres zegt dat ie weg wil!

Ik ben benieuwd 🤔
Vind ik leuk
Blac-ca +562
donderdag 10 januari 2019 om 10:02
Jij dient gewoon je eigen cluppie nieuws eens goed door te nemen en keer op keer echt goed te lezen zonder uwe club bril.
Maar mark my wordzz again Nerez wil weg en gt ook weg .
Jammer voor zo m goede speler maar de trainer heeft zo zn favo,s die echt niet beter zijn dan Nerez.......
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:10
Neres speeld goed, nog niet zo als verwacht. Maar is nog jong en leert zeker nog bij Ajax en is geen verlies maar vaak een aanwinst voor Ajax. Zo hem zeker niet verkopen, dit seizoen niemand, aan het einde kan je kijken wat er uit jong ajax kan komen en wat er weg gaat en wat eventueel gehaald moet worden
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:15
Met al die nieuwe spelers die Ajax haald komt netjes nooit meer in de basis en zal de waarde alleen maar zakken of hij zit zn kontrackt
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 11:07
Nederlandsch?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:33
Als Neres weg zal gaan, dan is er toch nog een Vaclav Černý en die een half jaar mee laten spelen met Ajax is en verwacht dat hij dat op gewenst niveau weer is
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:42
Wat zal ik blij zijn als de transferperiode weer voorbij is, en we weer lekker gaan voetballen. Wat een dom gelul allemaal. Ajax moet helemaal niemand verkopen nu, alleen maar spelers halen voor de eventuele vertrekkende mensen. En als er in de jeugd talenten zijn,die voldoen voor die posities, dan die lekker gebruiken. Levert ook weer wat op als ze echt goed worden. Kort om niemand weet wat de toekomst brengt, wat we wel weten is dat we een fantastisch team hebben, waar niet aan getoornd moet worden.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 11:06
Waarom niet? zo goed is hij toch niet?
Vind ik leuk
Donnygo +4938
woensdag 9 januari 2019 om 11:17
Niet verkopen, juist hij moet nog blijven en volgend jaar als rechtsbuiten zijn kans pakken bij verkoop van Ziyech.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 17:56
Vind het een onderschatte speler bij Ajax. Doet het echt goed en stroopt zijn mouwen op tijden CL wedstrijden - mooi om te zien.
Beetje flegmatiek, maar als hij nog een halfjaartje blijft, kan hij naar spanje lijkt me.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:54
Eens. Veel mensen praten alsof het een so-so talent is. Nou, bepaald niet. Het is een gruwelijk talent. Zijn dribbels bv, zo balvast en de bal aan een touwtje. Hopelijk na deze zomer nog een seizoen, maar gaat hem waarschijnlijk niet worden.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:52
Van Rijswijk heeft een goed punt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws