Bosz laat Leverkusen ‘extreem’ spelen: ‘Andere wedstrijden doen we het anders’

Bosz laat Leverkusen ‘extreem’ spelen: ‘Andere wedstrijden doen we het anders’

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 10:19wo 09-01-2019 om 10:19

Peter Bosz heeft zijn eerste wedstrijd met Bayer Leverkusen winnend afgesloten. Tegen FC Twente werd het 4-0 voor de Duitsers, maar desondanks was Bosz nog niet helemaal tevreden over het spel van zijn spelers.

Bosz liet zijn team vooral in de tweede helft van de besloten wedstrijd extreem aanvallend voor de dag komen. "Ik vroeg mijn spelers sommige zaken erg extreem te doen, de nabespreking wordt dan ook zeer interessant", aldus Bosz na afloop tegen Kicker. "Ik ben tevreden."

Net als bij zijn vorige clubs experimenteerde de trainer met kort combinatievoetbal en hoge pressing om de tegenstander onder druk te zetten. "Wanneer we wedstrijden spelen in de Bundesliga moeten we bekijken of we dat weer gaan doen, of dat we op momenten in gaan zakken", aldus Bosz. "We speelden tegen FC Twente, een eerstedivisionist, in andere wedstrijden gaan we het anders doen."

Toch was de Nederlander niet helemaal tevreden. "Twente kreeg nog teveel kansen, dat mag niet gebeuren." De eerste wedstrijd in de Bundesliga onder het bewind van Bosz speelt Bayer Leverkusen tegen Borussia Mönchengladbach.

Poll

Is Bosz de juiste trainer voor Bayer Leverkusen?

(2383 stemmen)

Plaats een reactie

1313 +8752
woensdag 9 januari 2019 om 10:23
Aha Bosz gaat zich in de Bundesliga toch wel aanpassen op de tegenstander! Wat ik geen verkeerde keuze vind. Ben benieuwd. Gun hem wel het succes. Want dat hij een ploeg kan laten voetballen is wel duidelijk!
Vind ik leuk
Mubappuh +564
woensdag 9 januari 2019 om 10:31
Moet nog maar blijken of hij het ook gaat doen, maar de intentie is er in ieder geval.


Dan gooi ik hem er nog een keer in voor de nieuwelingen op het internet: misschien kan hij van Leverkusen het Bayern van Duitsland maken
Vind ik leuk
1313 +8752
woensdag 9 januari 2019 om 10:33
Dat is waar maar ik denk wel dat hij geleerd heeft van Dortmund. Heeft natuurlijk ook veel minder materiaal dan toen.
Vind ik leuk
Mubappuh +564
woensdag 9 januari 2019 om 10:56
Dat klopt, ik hoop ook dat hij het gaat redden, maar blijft altijd even afwachten
Vind ik leuk
pietprecies +11697
woensdag 9 januari 2019 om 10:47
-n :-P
Vind ik leuk
Koeien +3730
woensdag 9 januari 2019 om 11:36
=n/P

Of deden we geen formules?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:24
Iemand die weet waarom ze oefenen tegen Twente en PEC? Kies dan voor 2 serieuze tegenstanders in mijn ogen... dit zijn oefenpotjes voor bayer 2
Vind ik leuk
1313 +8752
woensdag 9 januari 2019 om 10:28
Wel lekker voor het vertrouwen als je zulke wedstrijden ruim wint. Verder geen idee. Dit zal wel al vast hebben gestaan voordat Bosz begon bij ze.
Vind ik leuk
Johnny Cash +9969
woensdag 9 januari 2019 om 10:28
Gaat denk ik meer om gewoon beetje wedstrijdritme te behouden. Vooraf aan het seizoen oefenen alle clubs tegen amateurs en krijg je uitslagen van 13-1 of zo.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:37
Klopt, maar als je dan toch tegen een nederlands team wil oefenen pak dan een az of Utrecht bijvoorbeeld.. hebben beide meer aan lijkt me
Vind ik leuk
Johnny Cash +9969
woensdag 9 januari 2019 om 10:38
Ja dat klopt ja. Kkd ploegje is niet echt een graadmeter
Vind ik leuk
Cantona88 +326
woensdag 9 januari 2019 om 10:41
Dat Pec het slecht doet wil nog niet zeggen dat het een KKD-ploegje is.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:42
Twente.....
Vind ik leuk
Johnny Cash +9969
woensdag 9 januari 2019 om 11:05
Wie heeft het over pec
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5393
woensdag 9 januari 2019 om 10:31
Waren toevallig toch in de buurt?

Veel van die potjes worden gezien als afleiding tijdens trainingskamp.
1x trianen en lekker potje ballen in plaats van 2x trainen op een dag
Vind ik leuk
Lucky Kes +6898
woensdag 9 januari 2019 om 12:14
Twente traint gewoon thuis dus niet in de buurt.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5393
woensdag 9 januari 2019 om 12:24
Nou ja.... Als Leverkusen ook thuis bezig is, is Twente relatief "in de buurt"
Vind ik leuk
Lucky Kes +6898
woensdag 9 januari 2019 om 14:02
Dat wel weer ja......
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:35
Ja geen van beiden heeft wat aan die wedstrijd gehad.
Vind ik leuk
Hans Worst +1640
woensdag 9 januari 2019 om 10:39
Jawel, Leverkusen heeft even weer aangetoont dat Twente er geen zak van kan.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:44
Dat is relatief natuurlijk, het is de nummer 9 uit de bundesliga tegen een keuken kampioen divisieclub? Wat had je verwacht?
Vind ik leuk
pietprecies +11697
woensdag 9 januari 2019 om 10:51
Dat Twente ze wel even Putsch zou geven :-P
Vind ik leuk
Hans Worst +1640
woensdag 9 januari 2019 om 11:31
8-0 voor Leverkusen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6898
woensdag 9 januari 2019 om 12:14
4-0
Vind ik leuk
HanV +5460
woensdag 9 januari 2019 om 11:17
We zullen het zien aan de wissels. In de wedstrijd tegen Twente wisselde Bayer in de rust het hele elftal. Dat deden PEC en Nurnberg ook in hun oefenwedstrijd. Je mag verwachten dat Bayer en PEC in hun wedstrijd dat niet doen. Ik denk echt niet dat Bayer in die wedstrijd met hun reserves komen of in de rust 6 of 7 spelers wisselen.
Voornamelijk omdat Bayer dezelfde dag ook speelt tegen een ploeg uit de 3Bundesliga en tegen PEC hun enige openbare oefenwedstrijd is, ook nog in hun eigen stadion. Voor de eigen fans zullen ze voor de nieuwe trainer toch wel willen laten zien. Dus een beetje tegenstand, maar niet te veel.
De bekendmaking van de oefenwedstrijd was dezelfde dag als zijn presentatie bij de club.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 11:22
Weet ik en dat snap ik ook, maar waarom niet oefenen tegen een gelijk team.. PEC is toch 5 niveaus minder
Vind ik leuk
HanV +5460
woensdag 9 januari 2019 om 12:40
PEC is natuurlijk minder dan AZ of Utrecht, maar als je dat als 5 niveaus ziet, dan weet ik niet hoe jij niveau definieert.
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat Leverkusen wat kan uitproberen en toch wint. Goed binnenkomen bij de supporters.
AZ speelt die dag uit tegen Fenerbahce.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:44
Bij wijze van
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:25
Ja, pak ze maar goed aan die Duitsers!
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5393
woensdag 9 januari 2019 om 10:30
Lijkt me niet echt handig om in de winterstop rigoreus van speelstijl te veranderen. Gaat geheid punten kosten en echt kansloos voor EL voetbal zijn ze nog niet.
Vind ik leuk
Rodajc +18652
woensdag 9 januari 2019 om 10:32
Extreem willen aanvallen en dan klagen dat de tegenstander kansen krijgt, wat verwacht je dan?
Vind ik leuk
Koeien +3730
woensdag 9 januari 2019 om 11:39
Complete dominantie op het veld en 98% balbezit vermoed ik zo.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:34
Wij hebben ze laten winnen natuurlijk. We hebben onze topspits Tom Boere rustgegeven.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:43
Laat hem goede resultaten halen. Hij is echt een goede trainer. Zou leuk zijn als dat nu ook naar voren komt.
Vind ik leuk
Malaga036 +483
woensdag 9 januari 2019 om 10:45
4-0 tegen FC Twente uit de KKD is nou niet heel erg vreemd lijkt me toch.. die kunnen de top 5 in de 2. Bundesliga niet aan hoor, hier staan ze ook met moeite 4e in dr KKD!
Vind ik leuk
Lucky Kes +6898
woensdag 9 januari 2019 om 12:16
En daarbij had Twente 4 afwezigen (Espinoza, Smith, Zekhini en Maria) door blessures en pijntjes
Vind ik leuk
Friend +323
woensdag 9 januari 2019 om 11:49
Ik denk dat Bosz niet als Frank de Boer twee keer dezelfde uitglijder maakt !
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:04
Goede trainer met een aantrekkelijke voetbalvisie. Hoop dat ie het goed gaat doen daar.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:20
Eens,
Vind ik leuk
Wazedde? +127
woensdag 9 januari 2019 om 12:12
Leverkusen is het Bayer van Duitsland...
Vind ik leuk
Laliga +2745
woensdag 9 januari 2019 om 14:49
Voor me gevoel is het net zomerstop zolang duurt dit al... erg benieuwd naar bosz of die verstandig genoeg is om aan te passen waar nodig. Aanpassing is geen zwakte maar juist een sterkte als je weet waar je zelf kan verbeteren perfectioneer je alleen maar je idee.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 15:45
Toekomstige bondscoach, of Koeman gaat voor een dubbele functie bij barca
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:20
Extreem interessant om Bosz met Leverkusen te gaan volgen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws