Groningen moet na jaar afscheid nemen: Spijkerman kiest voor buitenlands avontuur

    Groningen moet na jaar afscheid nemen: Spijkerman kiest voor buitenlands avontuur

    Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 10:45wo 09-01-2019 om 10:45

    Laatste update: woensdag 9 januari 2019 om 12:21wo 09-01-2019 om 12:21

    FC Groningen neemt na dit seizoen afscheid van assistent-trainer Hennie Spijkerman. Dat laat de club weten via de officiële kanalen.

    "De uitdaging van een buitenlands avontuur zou ik nog een keer willen aangaan", legt Spijkerman zijn vertrek uit op de website van FC Groningen. De 68-jarige trainer was sinds dit seizoen werkzaam bij de Trots van het Noorden. Daarvoor was hij jaren werkzaam voor Ajax. "Het was een bewuste keuze van me om voor één seizoen te tekenen in Groningen, zodat ik van jaar tot jaar kan bekijken wat ik wil doen", legt hij uit. 

    Het is nog niet bekend waar Spijkerman volgend seizoen aan de slag gaat. "Ik ben 68 jaar en voel me nog te fit om te stoppen. In mijn periode bij Ajax ben ik een half jaar trainer geweest bij Cape Town in Zuid-Afrika, waarna Frank de Boer mij vroeg om zijn assistent te worden bij Ajax 1. Dat heb ik toen gedaan, maar het halve jaar in het buitenland is mijn vrouw en mij uitstekend bevallen."

    Plaats een reactie

    Dub_Rtd +2734
    woensdag 9 januari 2019 om 10:48
    Was die niet ook het hulpje van Bosz bij Ajax?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    woensdag 9 januari 2019 om 10:49
    Niet het geliefde hulpje.
    Dan lijkt Atlanta me waarschijnlijker.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2734
    woensdag 9 januari 2019 om 11:10
    Ja... iets hield me tegen om meteen te roepen dat ie naar leverkusen gaat. Wist de details niet meer zo. Wist dat ie in me hol, uit me hol met Bergkamp is maar wist niet meer zo best of die club nou pro of anti-Bosz was.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    woensdag 9 januari 2019 om 11:13
    Bosz wilde alleen maar met Kruzen volgens mij :p
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2734
    woensdag 9 januari 2019 om 11:15
    Ja. Volgens mij zat ie ook stiekem in de Feyenoord kleedkamer toen Bosz daar nog speelde, ook al stond Kruzen ergens anders onder contract.

    We hebben in Nederland wel heel veel van die onafscheidelijke koppeltjes.

    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    woensdag 9 januari 2019 om 11:34
    Ik vind dat op zich geen probleem. Als zo'n koppel elkaar goed aanvult lijkt het me prima. Alleen dat zou ik als club wel goed controleren.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2734
    woensdag 9 januari 2019 om 11:44
    Oh nee, zo bedoel ik het ook niet, dat het een probleem is.
    Maar het valt me wel op.

    Het heeft wel eens de schijn van "vriendendienst"
    Zag nou niet heel erg de toegevoegde waarde van de broer dan Jol bijvoorbeeld.
    En Cookie met Bert had ook iets dubieus

    [Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 11:46]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    woensdag 9 januari 2019 om 12:42
    Dat klopt.
    Al kan ik me ook voorstellen dat je broer je heel goed begrijpt, maar tegelijk wel kritisch kan zijn. daarom zeg ik ook dat je het moet controleren.
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 12:15
    Klopt!
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 10:51
    Hij was toch onderdeel van het bergkampkliekje?
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 11:03
    Klopt.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12078
    woensdag 9 januari 2019 om 11:13
    Meer de slaaf van Bergkamp.....
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 12:15
    Het opgedrongen hulpje van Bosz door Bergkamp bedoel je natuurlijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 10:48
    Hij slaat de spijker op zijn kop.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1477
    woensdag 9 januari 2019 om 10:54
    Neejoh, dat is toch geen spijker man, eerder een schroef...
    Vind ik leuk
    Koeien +2943
    woensdag 9 januari 2019 om 11:32
    die los zit.
    Vind ik leuk
    zwollie +8567
    woensdag 9 januari 2019 om 10:48
    Denk niet dat ze in het buitenland staan te springen om Spijkerman.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    woensdag 9 januari 2019 om 10:49
    Het buitenland is vrij groot.
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 15:13
    De Haan ging toch ook naar Vanuatu in de Stille Oceaan, maar daar wisten ze niet wat een bal voor functie had, dus die was snel weer terug in Heerenveen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    woensdag 9 januari 2019 om 15:14
    Haha ja leuk avontuur was dat. Foppe zegt wel vaak ja tegen gekke dingen. Ajax CT, assistent bondscoach oranjevrouwen
    Vind ik leuk
    1313 +2734
    woensdag 9 januari 2019 om 11:13
    Wie weet even lekker de zandbak in, even die miloentjes binnen harken. Waarom niet?
    Vind ik leuk
    Mesut Özil +4949
    woensdag 9 januari 2019 om 13:27
    Heeft toch het stempel ‘Ajax’ op zijn CV.
    Vind ik leuk
    frhoi +1337
    woensdag 9 januari 2019 om 10:50
    boek je een vakantie
    Vind ik leuk
    Boefje +366
    woensdag 9 januari 2019 om 10:52
    Hij moet gewoon met pensioen gaan.
    Vind ik leuk
    RenW +2031
    woensdag 9 januari 2019 om 11:46
    Dat maakt hij gelukkig zelf uit.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +28342
    woensdag 9 januari 2019 om 10:52
    Friesland?
    Vind ik leuk
    Toppert +1803
    woensdag 9 januari 2019 om 10:56
    Het is een publiek geheim dat het nooit echt geklikt heeft tussen Buijs en Spijkerman. Het idee van Jans om de 'mentor' Spijkerman, naast de jonge hond Buijs te zetten is in de basis natuurlijk hartstikke goed. Maar als de klik er onvoldoende is, zal de samenwerking ook nooit optimaal worden. Dan snap ik de keuze van Groningen om de eer bij Spijkerman neer te leggen.
    Vind ik leuk
    Metal +2737
    woensdag 9 januari 2019 om 11:28
    Buys wilde idd zijn oude buurman Joop Gall naast zich. Mogelijk dat dit nu alsnog gebeurt. Zou wel mooi zijn. Gall is in hart en nieren een Groninger, die ook het dialect beheerst :)

    Spijkerman heeft gelijk om zijn oude dag in het buitenland uit te zitten. Er zijn veel landen waar het beter vertoeven is dan in Nederland. Hier is het veel te hectisch en gejaagd.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +1297
    woensdag 9 januari 2019 om 11:33
    Dat dialect lijkt me niet nodig aangezien in de Eredivisie de helft buitenlands is. Engels duits spaans zou handiger zijn. Joop Gall lijkt me trouwens de ideale opvolger.
    Vind ik leuk
    Jahike +424
    woensdag 9 januari 2019 om 12:01
    Ik denk dat Metal meer doelt op het communiceren met de achterban. Ben wel bang dat z'n Japans nog wat roestig is.
    Vind ik leuk
    Metal +2737
    woensdag 9 januari 2019 om 17:05
    Haha zoiets ja. Was meer om te zeggen dat het een Rasgroninger is en dat dat bij de club zou passen. Hij kent de cultuur en de club.

    En Gronings ligt dichter bij het Duits. En aangezien Nederlands lastig is te leren is het mss beter om alle spelers Gronings te laten leren. Duits is voor velen makkelijker te leren, dan moet het Gronings ook lukken toch? :)
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 15:17
    Niet Jopie Gall als opvolger, heeft een te grote invloed als assistent. En mag ik U erop wijzen dat Gronings sinds 2014 geen dialect meer is maar een volwaardige Saksische taal. Net als het Fries een Saksische taal is.
    Vind ik leuk
    Metal +2737
    woensdag 9 januari 2019 om 17:02
    Dat klinkt ja gout mien jong!
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 10:58
    Tja op die leeftijd kun je ook gewoon met pensioen.

    het gaat erom dat hij nu doet wat hij leuk vindt en daar het maximale uithaalt. Niet om het geld, maar om het leefgenot.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 11:01]
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 10:59
    Hij had al wel dood en begraven kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 11:01
    Dat geldt voor jou en mij ook.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12078
    woensdag 9 januari 2019 om 11:15
    Maar ze betalen voor elke idioot die "Trainer" op z'n naamkaartje heeft staan miljoenen......
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +682
    woensdag 9 januari 2019 om 11:03
    Hij kan wel ergens in het buitenland op een groot plein gaan staan als standbeeld. Wat een dooie zak!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +14373
    woensdag 9 januari 2019 om 11:06
    Zo, dus die gaat naar Atlanta. Mooi man.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3315
    woensdag 9 januari 2019 om 11:34
    Wel leuk die periode in het buitenland was mijn vrouw en mij geod bevallen, was je alleen in het buitenland of samen met je vrouw? Anders kan ik me wel indenken waarom het zo goed bevallen was.
    Vind ik leuk
    Prodix +14
    woensdag 9 januari 2019 om 12:10
    Veel succes Spijkerman!
    Vind ik leuk
    El Cazador +8000
    woensdag 9 januari 2019 om 12:18
    Hennie waarom zou je jezelf en je vrouw die hypocriete voetbalwereld nog aan doen, ga lekker genieten van het mooie leven in het buitenland!!
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 12:19
    Assistent bij Heerenveen dus volgend jaar.
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 13:15
    Denk terug naar FC Emmen.
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 15:54
    Was nou niet een megasucces.
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 17:18
    Hat bij ajax de bijnaam PAARDENLUL
    Vind ik leuk
    Cookee +11726
    woensdag 9 januari 2019 om 18:51
    Die gaat mee met Frank om triomphen te vieren in Amerika.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws