Sneijder over 'bijzondere band voor het leven': 'Komt nooit meer wat tussen'

Sneijder over 'bijzondere band voor het leven': 'Komt nooit meer wat tussen'

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 12:08wo 09-01-2019 om 12:08

Wesley Sneijder prijst de ontwikkeling van Mark van Bommel als trainer van PSV. De middenvelder bracht de afgelopen dagen een bezoek aan het trainingskamp van de Eindhovenaren in Qatar.

"Het is mooi om te zien dat Frank de Boer, Phillip Cocu, Giovanni van Bronckhorst en nu dus ook Mark, zeg maar de mannen van toen, nu als trainer op het veld staan. Misschien ook wel míjn voorland", stelt de recordinternational in gesprek met Voetbal International.

"Als tegenstander vond ik Mark de lastigste, maar ik kon dat irritante van hem ook waarderen en later hebben wij er bij Oranje de vruchten van geplukt", vertelt Sneijder. "Mark neemt zijn winnaarsmentaliteit nu ook mee als trainer. Het trainerschap zat altijd al in hem, maar hij weet zijn karakter ook te vertalen naar de groep. De resultaten met PSV liegen wat dat betreft niet. Hij heeft een fantastisch eerste half jaar gedraaid. Ajax natuurlijk ook, dat is mijn club. Maar toen Gio kampioen werd met Feyenoord, was ik de eerste die hem feliciteerde."

Volgens Sneijder is er door het WK 2010 een 'bijzondere band voor het leven opgebouwd'. "Daar komt nooit meer wat tussen. Dat team was heel bijzonder. Het klopte, alles klopte. Dat zal niet vaak meer zo zijn. Uiteraard hebben we het nog wel even over dat WK gehad."

Lees ook: Sneijder: 'Zeker goed genoeg, in Eredivisie loopt hij lachend iedereen voorbij'

Plaats een reactie

woensdag 9 januari 2019 om 12:12
Maar bommetje staat wel met lege handen aan het eind van dit seizoen.
Vind ik leuk
Cappie +7489
woensdag 9 januari 2019 om 12:20
Ah, fijn. Nu even kijken of alle Ajacieden die zo af zitten te geven op bepaalde PSV'ers hier die altijd maar roepen dat PSV al kampioen is nu ook jou terecht gaan wijzen... ik gok van niet. Nou ja, nu misschien wel omdat ik ze er op wijs :P
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:22
Zal zijn hoop zijn, ik hoop het ook ivm mijn clubvoorkeur. We gaan het zien aan het einde van de rit !
Vind ik leuk
AllAdIn +20699
woensdag 9 januari 2019 om 12:25
Gewoon negeren joh..
Vind ik leuk
Cappie +7489
woensdag 9 januari 2019 om 12:35
O, ik vind wat #metoo hier typt niet eens zo erg enzo. Maar vooral de bak met reacties die je altijd krijgt als een PSV'er hier eens zegt dat ze kampioen gaan worden.
Vind ik leuk
AllAdIn +20699
woensdag 9 januari 2019 om 12:41
Die onzin gaat over en weer. het is maar waar je zin in hebt.. hahaha
Vind ik leuk
abraksas +1643
woensdag 9 januari 2019 om 13:20
Het gebeurt aan beide kanten maar iedereen doet alsof het alleen aan de andere kant gebeurt.
Vind ik leuk
tryuiyty +53
woensdag 9 januari 2019 om 13:28
niet zo janken pik
Vind ik leuk
Cappie +7489
woensdag 9 januari 2019 om 14:25
Ja, dan begrijp je de strekking van mijn verhaal niet helemaal. Het zou toch mooi zijn als er hier eens wat minder gejankt werd door BEIDE kampen. Het is ook gewoon vermoeiend om te lezen. Elke keer hetzelfde verhaal...
Vind ik leuk
Elohim +663
woensdag 9 januari 2019 om 17:42
Hoezo Ajacieden? Misschien denkt hij wel dat Feyenoord kampioen gaat worden.. Hij schrijft namelijk niets meer als dat psv het niet gaat worden.
Volgens mij moest jij gewoon weer even afgeven op Ajacieden.
Vind ik leuk
Cappie +7489
donderdag 10 januari 2019 om 09:46
Tuurlijk... heel logisch verhaal Elohim. Misschien denkt hij wel dat Emmen kampioen wordt!
Vind ik leuk
Elohim +663
donderdag 10 januari 2019 om 17:55
Precies, Ajax was niet genoemd dus ook Emmen zou kunnen.
Vind ik leuk
Cappie +7489
donderdag 10 januari 2019 om 20:21
Maar... stel je zou er over nadenken... wat zou hij dan logischerwijs bedoelen? Juist.
Vind ik leuk
KCP +66
woensdag 9 januari 2019 om 12:22
Winnaars mentaliteit nam hij mee naar Oranje


Wanneer hebben we een ek of wk onder hem gewonnen 不不不
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2822
woensdag 9 januari 2019 om 12:31
Ach, kwalificatie werd nog wel gehaald in die tijd met 17 vingers in de neus.

Door die gouden greep vanuit Zeist met die idiote poedel hebben we toch 2 toernooitjes effe niet mee gedaan.
Vind ik leuk
RenW +2045
woensdag 9 januari 2019 om 13:10
Ja want er was genoeg talent. Of toch niet.
En die poedel nam de bende van toen over van Hiddink.
Wordt ook best wel gauw vergeten.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2822
woensdag 9 januari 2019 om 13:50
Dus jij wil beweren dat er niet genoeg talent rondliep op minimaal 3de te worden in een groep met Ijsland, Turkije, Tsjechie, kazakstan en letland, minder dan 2 jaar na het behalen van een 3de plaats op de wk. Waar ongeveer alleen Kuyt stopte.
En ja, Hiddink begon die cyclus maar toen poedel het in zijn eentje ging doen was alles nog in eigen hand met 3x thuis tegen Ijsland, Turkije en tsjechie nog op het programma.

Maar ja... als je dan van der Wiel selecteert, Huntelaar wisselt voor een verdediger omdat je met 10 loopt en vervolgens geen spits meer kan inzetten als je 1-0 achter komt, dan haal je uit die 3 thuiswedstrijden dus 1 punt en ga je niet naar Frankrijk.

Wk poule was niet makkelijk maar als je dan een 17 jarige met 167 minuten eredivisie op zijn naam zijn debuut laat maken in een must win uitwedstrijd tegen Bulgarije, ben je natuurlijk gewoon niet goed bij je hoofd.
Kostte Nederland kwalificatie en had De Ligt zijn carriere kunnen kosten die grap.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 13:51]
Vind ik leuk
RenW +2045
woensdag 9 januari 2019 om 14:00
Klopt, dat wil ik vertellen, het was er niet op dat moment.
Dat gebeurd, Nu komt er weer genoeg aan.
Dat hebben alle landen, Frankrijk wint nu het WK en 6 jaar geleden was het drama. Je bent afhankelijk van talent.
Het waren geweldige jaren, en die komen er nu misschien weer aan. Het is makkelijk om 1 persoon daar de schuld van te geven, terwijl zijn voorganger met een zeer grote naam, hetzelfde of nog slechter presteerde. Nogmaals het gaat om het talent van dat moment. Je heb geen gelijk dat Blind het in eigen hand had, daar heb je namelijk mensen voor nodig die dat kunnen, en als die er niet zijn, kan het niet bestaan dat je daar de schuld van krijgt. Is Koeman nu zo goed, of wordt de selectie beter. Eerlijk blijven.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2822
woensdag 9 januari 2019 om 14:16
Ik denk dat de selectie nu, zeker aanvallend, niet beter is dan wat Blind kon kiezen.

In principe had hij heel de wk2014 selectie tot zijn beschikking. Niemand was vrijwillig gestopt met interlandvoetbal.
Alleen Kuyt had bedankt nadat Hiddink\Blind hem hadden medegedeeld dat ie 0% kans op de basis had.
Kuyt eiste geen basis maar eiste wel een kans op de basis en dus stopte hij.

Dat ie dacht het zonder de topscorer aller tijden te kunnen gaan doen is Blind aan te rekenen.
Dat ie een 3 maanden op de tribune zittende van der Wiel selecteert in plaats van welke wel spelende rechtsback dan ook, is Blind aan te rekenen.
Blind riep spelers als Anita op. het was gewoon te genant voor woorden hoe beperkt hij was met zijn selecties.

https://uk.soccerway.com/matches/2015/09/03/europe/european-championship-qualification/netherlands/iceland/1653300/

Hier begon de ellende.
Tuurlijk heeft ie pech met de blessure van Robben na 31 minuten en rood van BMI na 33.
Maar 4 minuten voor rust Bruma moeten brengen omdat je De vrij hebt opgezadeld met je zoon als linksback en een tribuneklant uit parijs als rechtsback is gewoon pure onkunde.
Vervolgens breng je Quincy Promes de laatste 10 minuten om een gelijkmaker te forceren en laat je dus de topscorer aller tijden op de bank zitten.



Puur om die wedstrijd had ie al meteen de keien opgepleurd moeten worden.
Zoveel tactisch onvermogen is zelden vertoond.
Op dat soort moeilijke momenten moet een goede coach zich onderscheiden. Blind deed daar alles verkeerd wat ie maar verkeerd kon doen. Van selectie tot opstelling tot wissels.
Vind ik leuk
Elohim +663
woensdag 9 januari 2019 om 17:47
Erg eenzijdige kijk hou jij er op na, er waren wel wat meer dingen die mis gingen die niet terug te voeren waren naar Ajacieden, hoor.
denk aan Janmaat, Martens Indi, etc..
Vind ik leuk
KCP +66
woensdag 9 januari 2019 om 13:28
Ja en daar had hij nauwelijks aandeel aan.. Ajax jeugd is de drijf veer geweest. En dat geintje in Afrika? Nigel was de gene die de stofzuiger en drager was Sneijder de monster..

De discussie toen waarom speelt hij? Klein zoontje he.. iedereen was het eens meer voetbal op het middenveld en Nigel was beter toen.
Vind ik leuk
RenW +2045
woensdag 9 januari 2019 om 19:03
Een pure Blind hater, heb er geen trek in.
Vind ik leuk
Elohim +663
woensdag 9 januari 2019 om 17:45
Uhm 17 vingers in de neus?! Dat moet een Ajax neus geweest zijn. ;)
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:39
Wacht het nou maar gewoon af, want die grote smoel die we altijd hebben, heeft ons de afgelopen jaren, alleen maar PSV en Feyenoord als kampioenen gebracht. 2014 is wel al heel lang geleden om een grote mond te hebben.
Vind ik leuk
Harrie82 +3803
woensdag 9 januari 2019 om 12:51
Ja en.....
Waar hij nu staat had ik al noet verwacht aan het begin van het seizoen en met deze selectie.
We gaan het zien de komende maanden.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 13:15
Ga je nu overal als eerste op proberen te reageren met van die niets zeggende one-liners? Weer zo'n ajax clown op VP erbij.
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1230
woensdag 9 januari 2019 om 18:18
Bommetje staat wel met lege handen van Bommel niet ,die staat op de platte kar met de schaal in zijn handen. En de Ajaxcieden mogen langs de lijn toekijken hoe in Eindhoven een feestje word gevierd.
Vind ik leuk
Midden-Noord +92820
woensdag 9 januari 2019 om 12:19
Snijder dus een jaar naar PSV samen met Robben.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:48
Dromen mag je, maar dat zie ik echt niet gebeuren. Robben denk en hoop ik wel
Vind ik leuk
Midden-Noord +92820
woensdag 9 januari 2019 om 12:50
Ik droom er niet over met het artikel is best klef en Wes is nog niet klaar. En zijn contract loopt ook af.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 13:12
Ja joh kleffe bende moet je ook niet willen.
Klopt wat je zegt, maar denk eerder dat Wes terug naar Turkije gaat. Jolanthe wil ook wat en die heeft volgens mij de pik op zak in huize sneijder
Vind ik leuk
Midden-Noord +92820
woensdag 9 januari 2019 om 17:13
Nu word het een niveautje shownieuws. Ik kap erbij :)
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 17:50
Kijk je dat? Anders weet je dat ook niet...
Vind ik leuk
Midden-Noord +92820
woensdag 9 januari 2019 om 18:04
Nee, maar weet wel dat 't bestaat.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 13:05
Naar utreg midden
Vind ik leuk
Midden-Noord +92820
woensdag 9 januari 2019 om 17:14
Mijn zege heb je, zou voor de hele club een boost zijn.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 17:14]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 17:22
Zekers.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:19
Bommel was een echte zuiger, heel vervelend voor de tegenstander maar als ploeggenoot natuurlijk fijn om in je team te hebben. En wat Sneijder zegt dat alles klopte in 2010, vond de eindstand wel wat minder eerlijk gezegd :-(
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:30
Zelfs Zlatan was blij dat hij toen teamgenoot van m was. V Bommel deed alles voor winst.ik hou er wel van.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:33
Zeker ik hou er ook van
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2822
woensdag 9 januari 2019 om 12:29
Geloof ik geen reet van dat Gio als eerste door Sneijder werd gefeliciteerd.
Volgens mij liepen er op en rond het veld mensen die eerder waren.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:34
Misschien heb je Wes over het hoofd gezien ?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2822
woensdag 9 januari 2019 om 12:50
Nope.

Die vuile leugenaar was zelf aan het voetballen :D

https://uk.soccerway.com/matches/2017/05/14/turkey/super-lig/gaziantepspor/galatasaray-sk/2291415/
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:46
Die laatste zin van de 3e alinea vind ik een beetje vreemd, de hele alinea gaat over de mentaliteit en karakter van Mark van Bommel en dan komt daar ineens die laatste zin dat Wesley als eerste Gio feliciteerde met het kampioenschap, is toch helemaal niet relevant aan het artikel?
Vind ik leuk
VeeDeeVee +17475
woensdag 9 januari 2019 om 12:48
Eerder een lekke band, denk ik zo..
Vind ik leuk
aartstyle +1760
woensdag 9 januari 2019 om 12:50
Leuk dat Sneijder zijn waardering over van Bommel uitspreekt. Veel ajax supporters hebben/hadden een grote hekel aan van Bommel. Gelukkig heeft Sneijder in het buitenland geleerd dat er meer is dan prima donna spelen. Het draait om 1 ding en dat is winnen. Het liefst met mooi voetbal, maar als dat niet kan dan maar met lelijk voetbal. Van gaal beaamde dat ook geleerd te hebben in het buitenland. Als ze dat in A'dam nu ook leren dan zullen ze (helaas voor mij als PSV fan) nog meer prijzen halen dan ze nu doen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 12:51]
Vind ik leuk
Kakkerlak +479
woensdag 9 januari 2019 om 13:02
ik hoop elke week weer dat PSV geen punten laat liggen, gewoon om alle BNers, KNVB, ziggo, fox, rtl en de familie de Mol niet te horen juichen...
wij komen vanzelf weer een keer bovendrijven, PSV moet die kliek verslaan...elk jaar weer!!
Vind ik leuk
JOJO +1768
woensdag 9 januari 2019 om 13:08
Nou Sneijdert, je kunt nog wel een seizoentje of twee met Mark optrekken. Samen met Robben afsluiten bij PSV.

Hendrix zal wellicht na dit seizoen een transfer maken. En anders zou hij ook nog in de verdediging kunnen. Met Rosario, Guti en Sneijder zou PSV een zeer goed middenveld hebben. Lozano, Bergwijn en Robben zouden dan een topaanval vormen. En de jonge gasten kunnen veel van de twee heren leren.

Ik zeg: doen!
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 13:21
Sneijder mag mee op de platte kar van van Bommel .
Vind ik leuk
Leozao +5858
woensdag 9 januari 2019 om 13:45
Bommeltje: alleen dat irritante heb ik altijd in hem kunnen waarnemen. Die winnaarsmentaliteit juist niet.
Vind ik leuk
Guusman +1016
woensdag 9 januari 2019 om 14:20
De kleuterschool is ook weer begonnen zie ik.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws