Fors transferpotje voor De Graafschap: 'Maar moeilijk om spelers te overtuigen'

    Fors transferpotje voor De Graafschap: 'Maar moeilijk om spelers te overtuigen'

    Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 12:28wo 09-01-2019 om 12:28

    De Graafschap heeft dankzij gulle investeerders tussen de vier en vijf ton te besteden op de transfermarkt. Dat meldt de Gelderlander. Technisch manager Peter Hofstede heeft desondanks moeite om versterkingen te vinden.

    De aantrekkingskracht van de Doetinchemse club is door de laatste plaats in de Eredivisie gering, merkt Hofstede, die volgens de regionale krant steeds meer onder druk komt te staan. "Het is moeilijk om potentiële aanwinsten te overtuigen om naar De Graafschap te komen. Voorwaarde is dat spelers echt iets toevoegen, anders halen we ze niet. Maar voetballers in die categorie hebben altijd meerdere opties en kiezen liever voor een stabielere club."

    De Graafschap greep onder meer naast Kaj Sierhuis (FC Groningen), terwijl ook Michael de Leeuw (FC Emmen) en Cyriel Dessers (geblesseerd) afvielen. Hofstede laat zich onder meer adviseren door 'superscout' Piet de Visser. Ook ging hij op bezoek bij Marcel Brands, director of football van Everton. Mogelijke huurlingen werden besproken.

    "Brands wil ook echt meewerken, maar uiteindelijk moeten spelers zelf de stap willen maken", zegt Hofstede. "Dat is vaak het grootste probleem. Zij hebben nog drie weken de tijd en wachten liever op andere opties, terwijl wij haast hebben."

    Poll

    Gaat De Graafschap degraderen?

    (3050 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 9 januari 2019 om 12:35
    Tja ook wel logisch dat spelers liever niet tegen degradatie willen strijden als ze betere opties hebben.
    Vind ik leuk
    Wally g +520
    woensdag 9 januari 2019 om 12:49
    Wat is onderin beter dan ? Zijn maar 3 punten verschil dusss
    Vind ik leuk
    Voetballert +1252
    woensdag 9 januari 2019 om 12:38
    Gewoon verkeerde man op de verkeerde plek. Weg met Hofstede!
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 12:40
    Tom Boere, gratis bij ons af te halen! Hij wordt zelfs gratis bezorgd als je hem binnen 3 besteldm
    Vind ik leuk
    Guntherr +1473
    woensdag 9 januari 2019 om 12:42
    Breng jij hem op de fiets?
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9282
    woensdag 9 januari 2019 om 12:44
    Houd maar lekker in Enschede
    Vind ik leuk
    J@ckpot +926
    woensdag 9 januari 2019 om 12:46
    Misschien die Braken halen van Nec, als hij niet rond komt met FCDB.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9282
    woensdag 9 januari 2019 om 12:49
    Niet verkeerd
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 13:11
    Ligt niet aan Braken maar aan NEC. Aarhus en Den Bosch lieten zich niet tegen elkaar uitspelen door NEC.
    Vind ik leuk
    J@ckpot +926
    woensdag 9 januari 2019 om 13:13
    Oké helder!
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 13:16
    De vraag is of Den Bosch nog wil.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 januari 2019 om 11:07
    Braken naar Jong NEC verbannen omdat hij gaat vertrekken.
    Aldus omroep Gelderland en Den Bosch nog steeds geinteresseerd ( niet afgehaakt ) volgens Omroep Gelderland
    Vind ik leuk
    Rodajc +17292
    woensdag 9 januari 2019 om 14:30
    SuperMario is ook af te halen voor het juiste bedrag.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9850
    woensdag 9 januari 2019 om 14:07
    Ik zou die waardeloze spelers die om Boere heen staan en hem geen bruikbare bal geven ook direct gratis wegbrengen. Die Boere had bij elke andere club nu op 15 treffers gestaan.
    Vind ik leuk
    Founder +242
    woensdag 9 januari 2019 om 12:41
    We hebben dit jaar vele degradatie kandidaten. Niveau eredivisie is op de top 4-5 na, ver onder de maat. De Graafschap, hoezee is ze ook alle goeds toewens zijn per ongelijk gepromoveerd. Gevolg is een selectie die in de Keukendivisie zijn handen vol heeft aan een top 5 klassering. Niets te zoeken in eredivisie.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9282
    woensdag 9 januari 2019 om 12:45
    Heb je nog iets nieuws? Dit weten we allemaal
    Vind ik leuk
    Wally g +520
    woensdag 9 januari 2019 om 12:52
    Maar door zoon slecht clubje zijn jullie kampioen geworden dus praat nou niet zo dom had bij jullie ook kunnen gebeuren !
    Vind ik leuk
    Founder +242
    donderdag 10 januari 2019 om 19:54
    Gun het de Graafschap van harte. Maar ze missen kwaliteit om in eredivisie veilig te spelen. Bijkopen in de winter veranderd dat niet. Stapje terug, jeugd opleiden en dan samen met oudere spelers die afbouwen nog een keer de stap maken. Kans op een langer verblijf en leuke resultaten is daarmee veel groter dan nu het geval is. Desondanks veel succes toegewenst.
    Vind ik leuk
    Wally g +520
    donderdag 10 januari 2019 om 22:20
    Dat het aan de spelers ligt ...... ja ook maar er spelen meer dingen mee wie haalt die net niet spelers en hoe ????
    Vind ik leuk
    El Cazador +8000
    woensdag 9 januari 2019 om 12:47
    Als ajacied vind ik dit erg jammer voor de Graafschap!!!
    Vind ik leuk
    RW1913 +2794
    woensdag 9 januari 2019 om 12:51
    Niet.
    Vind ik leuk
    STRIJDERS +83
    woensdag 9 januari 2019 om 12:48
    Wij hebben Friday voor jullie, ik breng hem zelf wel gratis naar Doetinchem.
    Vind ik leuk
    Voetballert +1252
    woensdag 9 januari 2019 om 13:02
    Deed het bin Sparta ook erg goed
    Vind ik leuk
    pos +8964
    woensdag 9 januari 2019 om 13:09
    Als je ook nog een speler wil die het elders goed doet dan maak je het probleem nog groter. Je krijgt toch een afdankertje of een speler die ervaring mag opdoen.
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 13:15
    Sierhuis, Dessers, Braken en De Leeuw zijn geen afdankertjes maar zij kiezen voor meer perspectief

    De Graafschap is een enorm sympathieke club maar staat onderaan en vijf punten achter Emmen.
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 14:28
    Gat van 5 punten met de nummer 13 is toch makkelijk te overbruggen met nog 17 wedstrijden te gaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 16:05
    Ik.hoop het echt maar Emmen versterkte zich wel.
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 17:30
    Dat gaat de Graafschap ook doen dus daar maak ik me niet zo druk om. Er zijn nog genoeg ploegen die dicht bij elkaar staan in het rechterrijtje dus het kan nog alle kanten op.
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 17:43
    Succes. D'r oan met de lippen!
    ( of zoiets)
    Vind ik leuk
    pos +8964
    woensdag 9 januari 2019 om 15:02
    Dessers is toch al een afdankertje, Sierhuis mag weg omdat hij het niet gaat redden denken ze, de Leeuw is op leeftijd en Braken kiest denk ik puur voor centen.
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 16:09
    Pos Braken wil van alles, maar NEC ligt dwars.

    Sierhuis redt het niet bij Ajax maar zou toch top zijn voor de Graafschap?
    Vind ik leuk
    pos +8964
    woensdag 9 januari 2019 om 21:34
    Zeker, maar ik bedoel alleen maar aan te geven dat Graafschap het van dit soort afvallers zal moeten hebben. Net als dus een Fred Friday. En dat het bij Sparta niet helemaal lukte lag ook weer niet alleen aan Friday natuurlijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 21:39
    Friday was niet best maar ik snap wat je bedoelt. Serranes en Bosschenaar Thomassen krijgen niet veel kansen, een afdankertje gaat het niet veel beter doen.
    Vind ik leuk
    pos +8964
    woensdag 9 januari 2019 om 21:44
    Je moet een beetje mazzel hebben. Groningen lijkt een prima slag te slaan met die Sierhuis, maar ja die Cassierra flopt ook gewoon hopeloos. Zelfs bij Groningen.
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 21:49
    Sierhuis heb ik een paar keer live gezien, prima teamplayer en karakterspeler. Past wel bij trainer Buijs, Cassierra is geen teamspeler.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 21:49]
    Vind ik leuk
    Voetballert +1252
    woensdag 9 januari 2019 om 13:36
    Van min mag die best komen. Alles beter dan wat we nu hebben
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +6034
    woensdag 9 januari 2019 om 13:20
    Haal die Tissoudali toch terug als het kan. Bij VVV net niet goed genoeg gebleken maar bij de Graafschap aardig gepresteerd
    Vind ik leuk
    woensdag 9 januari 2019 om 14:03
    4 tot 5 ton te besteden voor echte aanwinsten? transfer en salaris en dan max 5 ton er tegenaan gooien...heb je 1 speler voor en dan zit je nog in de C cat. en kijk je naar afdankertjes.

    Zou als ik Hofstede was eens een rondje maken in de Efteling...daar verkopen ze wel sprookjes
    Vind ik leuk
    Reyvoetbal +246
    woensdag 9 januari 2019 om 14:15
    Leuke kop....fors transfer potje....dan...400 tot 500 duizend....
    Eehhh....
    Vind ik leuk
    Shelbourne +5301