Van Persie kondigt 'carrièreswitch' aan: 'Ik ga straks andere sporten doen'

Van Persie kondigt 'carrièreswitch' aan: 'Ik ga straks andere sporten doen'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 06:57do 10-01-2019 om 06:57

Robin van Persie is bezig aan zijn laatste maanden als profvoetballer. De aanvaller van Feyenoord is niet bang voor 'het zwarte gat' en kijkt er naar uit straks tijd te hebben voor andere dingen.

"Ik ga straks doen waar ik eerder geen tijd voor had: mijn kinderen volgen bij hun sporten", tekent het Algemeen Dagblad op uit de mond van Van Persie. "Ik zie mijn dochter paardrijden, mijn zoontje speelt in de jeugd van Feyenoord", legt hij uit.

Van Persie gaf eerder al aan wel te hopen zijn carrière af te sluiten met een prijs. Daarna is het tijd om zich ook bezig te houden met andere dingen dan voetbal. "Ik ga straks andere sporten doen. Zoals tafeltennis, tennis of bowlen. Die deed ik altijd wel, maar altijd met de handrem erop", legt hij uit. "Ballen in de hoeken liet ik bij tennis lopen om geen risico te nemen met het oog op blessures. Dat hoeft straks niet meer. Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn als ik dat volle bak zal doen. Maar voorlopig ben ik nog voetballer, hè."

Plaats een reactie

Blindsy +15747
donderdag 10 januari 2019 om 07:00
Ah. Daar is deel 2 van het NOS-interview en/of AD-stuk van een dag geleden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 07:15]
Vind ik leuk
FCG1971 +3941
donderdag 10 januari 2019 om 10:48
Is het hiermee klaar of kunnen we nog een vervolg verwachten met deel 3 :-)
Vind ik leuk
Blindsy +15747
donderdag 10 januari 2019 om 11:00
Is al geweest. Nu met een Oranje-ikoontje.
Vind ik leuk
FCG1971 +3941
donderdag 10 januari 2019 om 11:48
Je zou toch als website zo aan je clicks moeten komen 🤪
Vind ik leuk
Blindsy +15747
donderdag 10 januari 2019 om 11:58
Tja. Maar dat vormt nu juist de basis van hun verdienmodel.
Enne, waar moeten wij anders op reageren? 😉
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 07:01
Die prijs daar zorg de knvb wel voor, allemaal thuis wedstrijden.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2763
donderdag 10 januari 2019 om 07:14
Doet nog pijn he die simpele nederlaag
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 07:15
Nee hoor, gun het feijenoord wel, valt gewoon op.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2763
donderdag 10 januari 2019 om 07:20
Dan is t aantal eredivisie ploegen je vast ook wel opgevallen
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
donderdag 10 januari 2019 om 09:37
Valt het je bij AZ ook op?

Vind ik leuk
Blindsy +15747
donderdag 10 januari 2019 om 07:14
Ajax-thuis is ook vaak lastig. Wordt toch lastig fixen, dit jaar.
Vind ik leuk
Vakkie D +3973
donderdag 10 januari 2019 om 08:10
Vallen al die amateurs bij een andere topclub ook op of is het altijd enkel feyenoord waar iedereen graag over praat
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
donderdag 10 januari 2019 om 10:06
Ik gun van Persie dat wel en Gio ook......
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 11:53
Ikook
Vind ik leuk
Ove +712
donderdag 10 januari 2019 om 10:43
Loting zegt niet alles,sommige clubs worden weggespeeld bij Cambuur,Roda
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 07:19
Ajax lopen jullie overheen komt met een b elftal
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
donderdag 10 januari 2019 om 07:23
Helaas wel.
Vind ik leuk
Blindsy +15747
donderdag 10 januari 2019 om 07:54
Nee hoor, die willen die beker. En je moet wel erg veel spelers rust gunnen wil je bij Ajax spreken van n B-elftal.
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
donderdag 10 januari 2019 om 07:23
Ga je goed robin.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 07:51
Ik wil elke dag wel de Kilamanjaro beklimmen. Alleen het is zover lopen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
donderdag 10 januari 2019 om 11:58
Maar Gina Lollobrigida duwt je anders wel........niet terugduwen hoor !
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 14:02
Heeft mevrouw Lollobrigida haar rollator bij zich?
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
donderdag 10 januari 2019 om 20:14
Nee, maar wel een vibrator, niet zo respectloos he !?
Vind ik leuk
Futre +3676
donderdag 10 januari 2019 om 07:54
Mensen die de ballen in de hoeken slaan zijn per definitie verschrikkelijk schepsels. Ik walg van ze. Robin heeft gelijk. Niet achteraan hollen. Ze zijn geen blessure waard.
Vind ik leuk
afca34 +464
donderdag 10 januari 2019 om 09:18
Jij schoot de bal vroeger ook niet in het hoekje?? Want dan vond de keeper je een verschrikkelijk schepsel?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:17
Is darten niet iets voor hem?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:50
Geniet ervan Robin.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:04
Groot voetballer geweest je ziet hem minder worden jammer
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:17
Ik verdien meer dan $ 7k per maand in deeltijd werken. Ik bleef luisteren naar andere mensen die me vertelden hoeveel geld ze online konden verdienen, dus besloot ik het te onderzoeken. Welnu, het is wat alles waar is en mijn leven totaal veranderd heeft.

Bezoek hier....>> w­w­w­.­w­e­b­j­o­b­3­3­.­c­o­m
Vind ik leuk
F-Troop +90
donderdag 10 januari 2019 om 10:38
hey..pleur lekker op jij..of sponsor mijn club..
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 14:04
Jij verdient een goed pak slaag oplichter.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 14:47
Van Persie is huisvrouwtje geworden.. hij gaat tafeltennissen en Ándere wijven dingen . Echte mannen gaan iets doen in trainersvak . Om in toekomst grote clubs te coachen . Kijk naar Zidane. Kijk naar mark van Bommel. Philippe cocu. Állemaal coaches
Vind ik leuk
Degier +819
donderdag 10 januari 2019 om 14:52
Echte mannen, zoals Erik ten Hag bedoel je?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:07
Bevoorbeeld
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:24
Bedsporten, watersporten (ipc ook horend bij bedsporten) of 100 meter figuurzagend.... of nog iets anders. Zeggen jullie het maar.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 00:04
Misschien gaat hij wel dammen. Weg van de voetbalgekte. Je weet het maar nooit.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws