Van Persie voelt niets voor afscheidswedstrijd: 'Vind het een beetje geforceerd'

Van Persie voelt niets voor afscheidswedstrijd: 'Vind het een beetje geforceerd'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 07:19do 10-01-2019 om 07:19

Robin van Persie heeft geen behoefte aan een afscheidswedstrijd bij het Nederlands elftal. De aanvaller van Feyenoord is bezig aan zijn laatste seizoen, maar ziet een groots eerbetoon niet zo zitten.

"Als ik heel eerlijk mag zijn, vind ik het met die afscheidsrondes en afscheidswedstrijden een beetje geforceerd", vertelt Van Persie in gesprek met De Telegraaf. "Ik heb al zoveel aandacht gehad en daarvoor ben ik heel dankbaar. Iedereen is overal getuige van geweest, de mooie momenten en de mindere. Dat is voor mij genoeg."

Recordinternational Wesley Sneijder kreeg vorig jaar wél een groots afscheid in de oefenwedstrijd van het Nederlands elftal tegen Peru. Voor 102-voudig international Van Persie hoeft dat niet. "Ik had nooit durven dromen dat ik 102 interlands zou spelen en vijftig keer voor Oranje zou scoren. Als je het dan hebt over een afscheidsduel of een ere-iets, dan is mijn carrière in zijn totaliteit dat voor mij al. Ik heb zelf niet de behoefte om een afscheidswedstrijd te hebben. Daar sta ik nuchter in."

Plaats een reactie

Zultkop +5969
donderdag 10 januari 2019 om 07:32
Mooi, bescheiden kerel gebleven, dat zijn de grootste sporters,
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2763
donderdag 10 januari 2019 om 07:40
Moet zeggen dat Ronaldo toch ook een groot sporter is, bescheiden allerminst. Vind t desondanks wel mooi dat hij er zo in staat. Had me wel gaaf geleken een team met bijv fabregas, Henry en Scholes ofzo in de kuip
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
donderdag 10 januari 2019 om 08:55
Robin, Held!
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6734
donderdag 10 januari 2019 om 10:09
Haha ja dat vooral. Goeie reden om de kuip te vullen, de directie zal wel balen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:49
Precies. Geen poespas. Uitstekend.
Vind ik leuk
Dicky +428
donderdag 10 januari 2019 om 07:35
Kijk zo hoort het. Niet miepen om extra aandacht.
Vind ik leuk
Larrush +255
donderdag 10 januari 2019 om 07:53
Hij lijkt het hier toch te doen!!
Vind ik leuk
baboushka +1438
donderdag 10 januari 2019 om 08:01
Dit noemen ze een interview Larrush. Iemand stelt een vraag en jij mag daar antwoord op geven.
Vind ik leuk
Dicky +428
donderdag 10 januari 2019 om 09:42
Verschil in perceptie.
Vind ik leuk
WilcoS64 +2276
donderdag 10 januari 2019 om 07:37
Fijne jongen!
Vind ik leuk
Tienus +1327
donderdag 10 januari 2019 om 07:38
Maar de supporters willen misschien juist wel uitgebreid afscheid nemen....
Vind ik leuk
Lucky Kes +5415
donderdag 10 januari 2019 om 07:47
Moeten ze naar Rotterdam gaan.
Kunnen ze hem een handje schudden en alles goeds wensen.
:O()
Vind ik leuk
Vakkie D +3972
donderdag 10 januari 2019 om 08:13
Dan had de knvb niet moeten janken dat robin niet echt een afscheidswedstrijd verdient omdat dat niet is weggelegd voor de topscoorder aller tijden maar enkel voor record internationals.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:14
Zijn laatste wedstrijd in De Kuip 90 minuten lang een staande ovatie geven. Lijkt me uitgebreid genoeg voor publiek en vooral speler.

Je kunt ook toch gewoon zijn wensen respecteren. Het gaat niet om die supporters, maar om Van Persie. Zijn loopbaan, zijn 102 interlands, zijn goals. Zijn wens om er geen circus van te maken.
Vind ik leuk
Jerom +30
donderdag 10 januari 2019 om 07:40
Geen aandachtstrekker maar een topvent. Daar kunnen die arrogante koptelefoons een voorbeeld aan nemen. Nepwereld!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 07:50
Hij wil juist een afscheids wedstrijd daarom kaart hij het aan. Hij verdient dat wel gezien zijn 102 interlands, maar voor mij hoeft dat niet hoor
Vind ik leuk
Fussball +199
donderdag 10 januari 2019 om 08:10
Haha hij geeft toch duidelijk aan dat hij er niet op zit te wachten. Is toch vreemd dat jij dan denkt te weten dat hij het juist daarom wel wil?
Ik had het overigens wel fantastisch gevonden om deze wereldspeler nog één keer met alle sterren van de vorige generatie te zien schitteren.
Vind ik leuk
Vakkie D +3972
donderdag 10 januari 2019 om 08:15
Hij beantwoord een vraag, denk je dat hij zelf een journalist belt om zoiets out of nowhere te roepen?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 07:50
Zo'n afscheidswedstrijd is voor mensen, die zich bijzonder voelen. En daar heb je er al zoveel van.

[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 07:53]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:33
Die van Kuyt in de Kuip was echt een leuke middag! Laat Robin dat ook maar doen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:11
Dat was ook voor de Kuyt foundation.

Maar idd, het kan een leuke dag zijn. Ik zelf ben alleen niet zo'n liefhebber van zo'n dag.
Maar dat zegt niks.
Vind ik leuk
Harremans +1532
donderdag 10 januari 2019 om 09:45
Gerrard in een Feyenoordshirt. Kon ik zelf wel van genieten.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 09:46]
Vind ik leuk
voorstopper +1085
donderdag 10 januari 2019 om 08:23
Van Persie is een echte kerel
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:32
Als je maar wel een wedstrijd geeft in de Kuip, Robin. Wat heb ik genoten van Kuyt z'n afscheid, leuk om namen als Gerrard in het Feyenoordshirt te hebben gezien.

Bij Van Persie verwacht ik ook flink wat grote namen op het veld!
Vind ik leuk
Vakkie D +3972
donderdag 10 januari 2019 om 09:11
Ja bij het potje van dirk zat ik in het buitenland maar bij robin weer een kans
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 14:55
Zonde, al is het buitenland vast geen straf. We hadden een vriend meegenomen die diehard Liverpool is, liep voor hem ook genoeg leuks op t veld haha.
Vind ik leuk
Vakkie D +3972
donderdag 10 januari 2019 om 15:04
Ja was een mooie trip. Maar er liepen genoeg liverpool sterren rond indd
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
donderdag 10 januari 2019 om 08:43
Slimme jongen, zo hoort het ook.

Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:51
Het siert je!!
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
donderdag 10 januari 2019 om 09:35
Zo. steek die maar in je zak, afscheidswedstrijdbedelaar in de woestijn.
Vind ik leuk
J Kiprich +17756
donderdag 10 januari 2019 om 10:53
Proest!
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
donderdag 10 januari 2019 om 09:50
Van Persie, wat een verademing, moet gauw wat anders leuks gaan doen in de voetballerij, dat gun ik hem wel.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:53
Dat is mooi gesproken van Robin. Is niet wat je zou verwachten bij de hedendaagse sporthelden, vaak hoor je toch dat ze een dergelijk afscheid willen hebben. Verfrissend :)
Vind ik leuk
Visser89 +29
donderdag 10 januari 2019 om 10:15
RvP is sowieso sinds zijn terugkomst bij Feyenoord een ongelooflijk leuke sporter om te zien, maar ook om de interviews te beluisteren. Keurige vent en staat iedereen netjes te woord.

Mooie sportman en met een mooie carriere.
Vind ik leuk
NumbTen +191
donderdag 10 januari 2019 om 10:31
Zo kan het ook, kijk je even mee meneer Sneijder?
Vind ik leuk
kloakatv +81
donderdag 10 januari 2019 om 11:14
Juist Van Persie snapt het. Dat hele gedoe met Sneijder vond ik ook zo’n poppenkast verschrikkelijk. Grote fan van van persie altijd geweest, maar ik herinner liever de mooie tijden met bergkamp bij Arsenal. Dan André Hazes die hem een soepsappig liedje in ze oor zingt.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:51
Eens met Van Persie. Ik heb hem altijd een absurd goeie voetballer gevonden en een zeer vriendelijke gap. Bedankt Van Persie voor al het gruwelijk moois wat je ons voetballiefhebbers hebt geshowd. Afzender: een Ajacied.
Vind ik leuk
Libero +2120
woensdag 16 januari 2019 om 12:42
Wat een contrast met Dirk Kuyt zeg. Die had aan een afscheidswedstrijd, een boek en een documentaire nog steeds geen genoeg van.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws